245. számú vasútvonal
Bern - Lötschberg - Simplonbahn: Bern - Thun - Spiez - Kandersteg - Goppenstein - Brig; Lötschbergbasistunnel: Frutigen - Raron
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
![]() |
244
![]() | ||||
![]() |
244
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
247
![]() | ||||
![]() | Az SBB Cargo Eem 923 027-7 pályaszámú, bimodális (elektro-dízel) tolatómozdonya Spiez állomáson a tolatós tehervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BLS RABe 525 104 LötschbergerSpiez állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BLS RABe 525 123 LötschbergerSpiez állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BLS RABe 525 106 LötschbergerSpiez állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Crossrail 436 115-0 hármas csatolásban egy tehervonattal Spiez állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Reichenbach im Kandertal = 706 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Diensthaltestelle Mitholz = 806 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | Egy ismeretlen BLS RABe 535 LötschbergerFrutigen és Blausee-Mitholz között a Kander-Viadukton (a háttérben Tellenburg vára) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Egy ismeretlen TRAXX-páros Frutigen és Blausee-Mitholz között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Egy ismeretlen TRAXX-páros Blausee-Mitholz és Frutigen között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Felsenburg III.-Tunnel = 112 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Bunderbach-Kehrtunnel = 1655 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Kandersteg International Scout Centre ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Lötschberg Scheiteltunnel = 14612 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Mittalgraben-Tunnel = I: 459 m; II: 3298 m ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
A Sevistein-Tunnel I és II-t 1916-ban váltották ki az új Sevistein-Tunnel III-mal. | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A BLS AG Re 425 163 Ausserberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Egy ismeretlen BLS AG RABe 535 és a Tm 235 91 pályaszámú síntraktor Ausserberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BLS AG Tm 235 091 és az RABe 535 115 Ausserberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BLS AG Tm 235 091 pályaszámú kis dízel tolatómozdony (helyi szóhasználattal Traktor) Ausserberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Egy ismeretlen BLS RABe 535 Lötschberger Ausserberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Ausserberg környékének turistatérképe és a Bahnwanderweg útvonala | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Ausserberg környékének turistatérképe és a Bahnwanderweg útvonala | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | ES64 F4-esek fékeznek egy konténervonatot a Bern-Lötschberg-Simplonbahn vonalán lefelé, a Rhone völgyében, Eggerberg és Lalden között a Déli Rámpán (Südrampe) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
232
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() | Simplon-Tunnel = 19803 m/19823 m 246![]() | ||||
A Bern-Lötschberg-Simplon vasút vonala valójában sem Bernt, sem a Simplont nem éri el. Berntől Thunig a pálya az SBB-é, csakúgy, mint a Lausanne - Montreux - Sierre - Visp - Brig - Domodossola vasútvonal részeként üzemeltetett Simplon-alagút (amit tekinthetünk a világ első bázisalagútjának). A BLS fővonala Thun és Brig között vezet a hegyen át, de számos Bern környéki elővárosi vonalat az évek során integráltak a BLS AG-be (a folyamat a BLS alapításától, 1906-tól napjainkig tartott, a BLS AG a BLS Lötschbergbahn AG és a Regionalverkehr Mittelland egyesüléseképp jött létre 2006-ban), illetve a BLS AG látja el különböző vonataival az elővárosi forgalmat a Bern-környéki SBB vonalakon is. Cserébe a BLS tulajdonát képező Lötschberg bázisalagúton a távolsági vonatokat az SBB közlekedteti, a teheráru-fuvarozásban pedig egyaránt résztvesz mindkét cég a Lötschberg és a Gotthard hágókon is. Valójában az egész csak aktatologatás, a legnagyobb magánvasútnak tartott BLS AG jórészt Bern kanton és a szövetségi állam tulajdonában van. | |||||
| |||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
A Galleria olaszul alagutat jelent, tehát ezek nem félig nyitott kő- vagy lavinafogó műtárgyak, hanem valódi alagutak. | |||||
| |||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() | Galleria Elicoidale di Varzo = 2966 m 246![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() | Galleria Rio Rido-Preglia = 2266 m 246![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() | ||||
![]() |
246
![]() ![]() |