sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


További friss képek

Új albumok

2009-2016

Különvonatok
Különvonatok
A nyár végén, illetve ősz elején jópár különvonat, nosztalgiavonat indult Magyarországon, ezeket fényképeztük Selmecbánya, Balassagyarmat, Szolnok, vagy éppen több alkalommal is Ráckeve felé.

Nyár végi Felvidék
Kis körutazás vonalbeutazással és remek tehervonatokkal a nyár végi csodálatos időjárásban. Főszerepben a Retró-Búvárok és a dízeles tehervonatok!

Kisvasúti Nap Kemencén
A 2017-es rendezvény képei és videói.

Bosznia 2017
A Banovici Szénbánya gőzöseitől a Szarajevo-Mostar-Capljina vonal Talgo vonataiig át a Dinári-hegységen.

Váli-völgyi Zsúr
Fotók és videók a Felcsúti Kisvasút egyik nagy vonatforgalmú napjáról.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

252. számú vasútvonal

Podgorica - Han-i-Hotit - Shkoder - Vorë - Tiranë

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Podgorica szolgálati hely helye a térképen

Podgorica = Titograd

250  251  állomás 
642 174 a podgoricai fűtőházban
642 174 a podgoricai fűtőházban

Fotó: Takács Bence

642 024 az állomási tartalék Podgoricában
642 024 az állomási tartalék Podgoricában

Fotó: Takács Bence

643 050 a podgoricai fűtőházban
643 050 a podgoricai fűtőházban

Fotó: Takács Bence

A 643 051 a podgoricai fűtőházban
A 643 051 a podgoricai fűtőházban

Fotó: Takács Bence

644 015 a podgoricai fűtőházban
644 015 a podgoricai fűtőházban

Fotó: Takács Bence

661 142 a podgoricai fűtőházban
661 142 a podgoricai fűtőházban

Fotó: Takács Bence

Podgorica fűtőház
Podgorica fűtőház

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

Az Albániába vezető nemzetközi vasútvonalat csak az 1997-es albániai zavargások után sikerült teljesen helyreállítani, bár műtárgyai, főleg folyóhídjai kritikus állapotban vannak. A vonalon Shkoderig csak teherforgalom zajlik, a korábbi rend szerint Tuziban cserélt elegyet az albán T669-es Dongó és a montenegrin 661-es Kennedy. A montenegrói mozdonyhiány okán viszont újabban a T669-esek egészen Podgoricáig bejárnak, sőt, országos futásengedélyt kaptak, egy időben Nikšičbe is csináltak egy személyvonati kanyart, de ennek az új CAF-motorvonatok érkezésével természetesen vége. A Shkoder-Podgorica tehervonatot külön, beosztott gép viszi, Shkoder és Durrës között az elegyet a napi két pár személyvonat egyike vegyesvonatként továbbítja.

Az albán szokásoknak megfelelően szintbeni kereszteződés nemigen van a vonalon, a főutak mindenhol felüljárón keresztezik a vágányokat. Ahol mégis szintbeni kereszteződés lenne, ott mindenütt a vonathoz kiérkező jelzőőr már negyed órával a vonat előtt várakozik és elkezdi az útátjáró biztosítását.

A vonalszakasz helye a térképen

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Tuzi szolgálati hely helye a térképen

Tuzi

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
3 alagút szolgálati hely helye a térképen

3 alagút

alagút 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Han-i-Hotit szolgálati hely helye a térképen

Han-i-Hotit = Montenegrói-Albán határ

pályaelágazás, iparvágány-kiágazás vagy forgalmi kitérő 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Bajzë szolgálati hely helye a térképen

Bajzë

megálló-rakodóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Híd az egyetlen, határt átlépő albán vasúton
Híd az egyetlen, határt átlépő albán vasúton

Fotó: Takács Bence

Koplik szolgálati hely helye a térképen

Koplik

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Grilë szolgálati hely helye a térképen

Grilë

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Shkodër szolgálati hely helye a térképen

Shkodër

állomás 
Albán címeres Corvette Skhoderben
Albán címeres Corvette Skhoderben

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Drin-gát szolgálati hely helye a térképen

Drin-gát

gerendahíd 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Mjëdë szolgálati hely helye a térképen

Mjëdë

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Baqel szolgálati hely helye a térképen

Baqel

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
A vonalszakasz helye a térképen

Lëzhë szolgálati hely helye a térképen

Lëzhë

állomás 
Látkép Lezhéből, Albániából
Látkép Lezhéből, Albániából

Fotó: Takács Bence

Vegyesbolt Lezhében
Vegyesbolt Lezhében

Fotó: Takács Bence

Körforgalom Lezhében
Körforgalom Lezhében

Fotó: Takács Bence

Busz Lezhében
Busz Lezhében

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon
Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon

Fotó: Takács Bence

Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon
Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon

Fotó: Takács Bence

Lumi Mat szolgálati hely helye a térképen

Lumi Mat

gerendahíd 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Milot szolgálati hely helye a térképen

Milot

állomás 

A Milot-Rreshen közötti új építésű pályát a Klosba tervezett atomerőmű kiszolgálására kezdték el építeni, de a Klosba vezető nagyalagútnál a pálya nyomvonala végetér, bár néhány másik gyanús folt még fölfedezhető. A síneket 1997 után fokozatosan szedték föl a megépült szakaszról a podgoricai vonal és később más vonalak szanálására. Rubik után tervezik kiágaztatni a majdan Pristinába vezető vasútvonalat, azonban annak különösebb előkészítő munkái még nem látszanak.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Skuraj szolgálati hely helye a térképen

Skuraj

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Rubik szolgálati hely helye a térképen

Rubik

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Rrëshen szolgálati hely helye a térképen

Rrëshen

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
A vonalszakasz helye a térképen

viadukt 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Lac szolgálati hely helye a térképen

Lac

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Mamuras szolgálati hely helye a térképen

Mamuras

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Ishëm szolgálati hely helye a térképen

Ishëm

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Budull szolgálati hely helye a térképen

Budull

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Fushe Kruje szolgálati hely helye a térképen

Fushe Kruje

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Vorë szolgálati hely helye a térképen

Vorë

401 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
A vonalszakasz helye a térképen

401 egyvágányú pálya 
Kashar szolgálati hely helye a térképen

Kashar

401 megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

401 egyvágányú pálya 
Kamez szolgálati hely helye a térképen

Kamez

401 megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

401 egyvágányú pálya 
Tiranë szolgálati hely helye a térképen

Tiranë

401  állomás 

Tiranában egy új sugárutat építenek, ami érinti a régi fejpályaudvart, ezért a vasút tiranai városi szakaszát elbontották. A távlati tervek szerint a város külső részén épülne egy új állomás és intermodális csomópont, ami valószínűleg tram-trainné integrálná a durresi vasútvonalat és az épülőfélben lévő tiranai villamosvonalakat. Ráfér már a városra a közösségi közlekedés, mert az autóforgalom nagyon durva.

Tirana
Tirana

Fotó: Takács Bence

A tiranai kerékpárkölcsönő állomás, avagy a low-tech BuBi
A tiranai kerékpárkölcsönő állomás, avagy a low-tech BuBi

Fotó: Takács Bence

Tirana
Tirana

Fotó: Takács Bence

Tirana
Tirana

Fotó: Takács Bence

Tirana, Enver Hoxha piramisa (végülis nem ide temették el)
Tirana, Enver Hoxha piramisa (végülis nem ide temették el)

Fotó: Takács Bence

Tirana
Tirana

Fotó: Takács Bence

Tirana, a Szkander bég tér
Tirana, a Szkander bég tér

Fotó: Takács Bence

A Nemzeti Múzeum Tiranában
A Nemzeti Múzeum Tiranában

Fotó: Takács Bence

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek