sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

RhB - Hauenstein - Jura

Egy újabb svájci kirándulásunk beszámolója, ahol az Arosabahnt, a Hauensteinliniét és a Chemin de fer de Jura-t látogattuk meg.

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3502 Litzirüti és Langwies között a híres, vasbetonból készült Langwieser-viadukton

(könyvjelző)

A Langwies-viadukt építése 1912-ben kezdődött, négy évvel azután, hogy a Nagyszeben-Fogaras-Brassó vasútvonalon Zielinszky Szilárd tervei alapján átadták a csaknem azonos dizájnú két, Újsinka-viaduktot . A ma már használaton kívüli műtárgyakat a Persányi-hágón épített alagút válthatta ki, így a fővonallá fejlesztett 200-as megszabadult számos szűk ívtől.

A Langwieser-viadukt a Churból, Graubönden kanton székhelyéből Arosa üdülő- és gyógyfaluba vezető vasútvonal egyik kiemelkedő műtárgya. A most bemutatásra kerülő utazás ugyanaz, amelyen a Waldenburgerbahnt is meglátogattuk. A Wiener Walzerről Sargansban leszállva első utunk Churba vezetett, és onnan majdnem végigutaztuk az addig ismeretlen Chur-Arosabahn vonalát. Ez valahogy minden eddigi RhB-túránkon kimaradt, a vonatos és az autós utakon is, talán a zsákvonal-jellege miatt, talán mert már az első túránkkor is zömmel Allegrák jártak rajta egy-egy kora hajnali járatot leszámítva. Végigutazni most sem sikerült, és számos jó hely közben is kimaradt, de jó élmény volt így is 80%-ban megismerkedni az utolsó kimaradt RhB-s vonallal. Az enyhe havazásban lefotóztuk a leglátványosabb műtárgyon a vonatot (az építéskor az ácsmunkákat természetesen az örök Richard Coray vezényelte), majd visszaindultunk az Albulabahn felé. A képünk nem lett olyan jó, mint Hajtó Bálinté , aki teljesen behavazott tájban járt itt, és még az Arosa-Express kocsijait is elkapta, de így már csak a szebb fák miatt is megéri visszatérnünk. Az egyáltalán nem átfogó képanyagunk miatt ezúttal a ChA történetéről nem írok részletesen, csak majd ha ezt is sikerült alaposan dokumentálni.

A képnek van még egy érdekessége: szépen látszik az RhB szabványos Einheitswagenjei és a Berninabahnra készült Einheitswagen közti különbség (mindhárom EW I típusú, az utolsó első osztályú).

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3502 Litzirüti és Langwies között a Langwieser-Viadukton

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3502 Langwies állomáson

(könyvjelző)

A hangulatos Arosabahn épült utoljára az RhB vonalai közül, sokáig külön társaság volt és eredetileg 2200 V egyenfeszültségről üzemelt, de az RhB betagozta a fővonalai 11 kV 16,7 Hz rendszerébe. Érdekessége, hogy Churban nem a pályaudvarról, hanem az előtte elterülő térről indul és hosszú szakaszon közúti vasútként halad, mint egy villamos.

Egy ismeretlen Rhätische Ba fotó

Egy ismeretlen Rhätische Bahn ABe 8/12 Peist és Langwies között

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3501 Langwies állomáson

(könyvjelző)

Az Arosabahn gyönyörű, csak erre a vonalra jellemző felvételi épületeket emelt. A már eleve villamosítottnak épülő vonalon eredetileg nem voltak biztosítóberendezések, a vonatok a menetrendábra alapján közlekedtek.

Peist állomás és a harkályo fotó

Peist állomás és a harkályok az Arosabahn vonalán

A Rhätische Bahn Tm 2/2 117 fotó

A Rhätische Bahn Tm 2/2 117 Thusis állomáson

Aláverőgép Thusisban fotó

Aláverőgép Thusisban

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3515 Alvaneu és Filisur között a Schmittentobel-viadukton

(könyvjelző)

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3514 Filisur és Alvaneu között a Landwasser-viadukton egy Stadler Alvra Albula-Gliederzuggal

(könyvjelző)

Chur - Thusis - Filisur - Sankt Moritz

Albulabahn

Ge 4/4 III 643

Megnyitás:
  • 1896: Chur-Thusis
  • 1903: Thusis - Celerina
  • 1904: Celerina - St. Moritz
Hossz:103 km
Építtető:Rhätische Bahnen (RhB)
Villamosítás:11 kV 16,7 Hz~
Személyszállító vasút:Rhätische Bahnen (RhB)

A svájci vasúthálózat és általában véve a világ hegyi vasútvonalainak egyik legendája a Graubünden kantonon átvezető Albula-vasút. St. Moritzból ezen haladnak a Glacier-Express vonatok Zermatt felé és ezen át jár a Chur és Tirano közötti Bernina-Express is. A Rajnától az Inn völgyébe jelentős a hágókat így elkerülő teherforgalom.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

A túránk első napjának fő célpontja a Landwasser-viaduktra néző kilátó volt. A szemközti hegyről idenézőt már az első túránkon kihasználtuk , de ebből a szögből még nem volt képünk, de az itt is látható, mini-railjetnek becézett vonatok miatt ez szükségessé vált. A fixen kapcsolt, hatrészes Stadler szerelvények az új utazási minőséget jelentik az Albula-vasúton. Az Allegra motorkocsik nem szorítják ki teljesen a Ge 4/4III-asokat, de azok egy része teherfordára áll át, fokozatosan kiszorítva a Ge 6/6II sorozatot. Azért marad a klasszikus Albula-mozdonyokból itt, a veszély, ami miatt föl szoktunk kerekedni kihalófélben lévő témákat fotózni nem ez, hanem a vezérlőkocsi. Az RhB univerzális vezérlőkocsi, amiket újonnan szállít a Stadler, nagyon hasonlít a Gliederzug egy kocsijára, fülkéje pedig szinte teljesen megfelel az Allegráénak. Bármely vonat élére kapcsolható, így a félórás ütem bevezetése miatt megmaradó, klasszikus, Einhweitswagenekből álló Albula-vonatokhoz is, viszont a mozdonyvezetőkkel kötött megállapodás alapján mindig a völgyi oldalon lesz a helye. Legalábbis ebben az évben ezt írta a céges újság. Ez viszont azt jelenti, hogy mozdonnyal (vagy akár Allegrával) az élén kibukkanó vonatot itt nem fogunk később fotózni, ezért másztunk föl ehhez a fotóhelyhez.

A fix irányú vezérlőkocsi-használatnak a legfőbb indoka, hogy völgymenetben (35 ezrelék a mértékadó lejtés az Albulabahnon) egy siklás vagy ütközés esetén kevésbé torlódik a szerelvény, mint hegymenetben. Azért remélem a helyzetet jobban ismerők leírják a pontos helyzetet!

Filisur állomástól átjutni ide nem nagy dolog, egyértelmű tábla mutatja az utat le a Landwasser völgyébe. Ott úgy kétszáz métert sétálni kell a turistaúton, majd fölkapaszkodni a kiépített fotóhelyhez; a vágány 65 méterrel van az Albula mellékfolyója fölött, de Filisurból azért ereszkedni is kell, így az alig 3 km-es oda-vissza túrán 200 m-t le és 200-at föl is kell haladni, ami több napi konzervvel nem kimondottan pihentető. Viszont megéri, bármikor újráznék!

A Rhätische Bahn Ge 6/6 II  fotó

A Rhätische Bahn Ge 6/6II 707 tehervonattal Alvaneu és Filisur között a Schmittentoberl-viadukton

(könyvjelző)

Az Albulabahn fő vonzerejét mindig is a tehervonatok és a látványos műtárgyak jelentették; újabban a tehervonatokat átveszik a Ge 4/4III sorozatú gépek, de a megelőző harminc évben a Ge 6/6II volt a nehéz tehervonatok mozdonya. A kétszekciós gép három darab kéttengelyes forgóvázon fut, ebből a középsőnek nyilván oldalirányba is el kell tudni fordulnia, de a gép nem klasszikus kétszekciós : a két rész oldalirányba nem, csak vízszintes tengely mentén tud elfodrulni, kvázi billenni, de irányban mindig merev egységet képez.

A Rhätische Bahn (RhB) ABe  fotó

A Rhätische Bahn (RhB) ABe 8/12 3508 Alvaneu és Filisur között a Schmittentobel-viadukton

(könyvjelző)

Pár évvel ezelőttig a viadukt eléggé be volt nőve (akkor is a Coop-mozdonnyal fotóztuk, amelyik ezen a túrán is következőként megérkezett), így az itteni fotózást motiválta az is, hogy olyan szögekből tudunk nyíltan fényképezni, ahonnan az elmúlt években nem nyílt lehetőség.

A Rhätische Bahn Ge 4/4 III fotó

A Rhätische Bahn Ge 4/4III 641 Filisur és Alvaneu között

(könyvjelző)

Az RhB-nak számos Werbelokja van, a Ge 4/4III Coop-mozdonyt is sokfelé fotóztuk korábban:

A Rhätische Bahn svájci kis fotó

A Rhätische Bahn svájci kisvasút Ge 6/6II 706 pályaszámú mozdonya tehervonattal Filisur és Alvaneu között a Landwasser-viadukton

(könyvjelző)

Miközben óriási rajongója vagyok az orosz prózairodalomnak, sose utasítanám vissza egy ötször látott Shakespeare-darab megnézését, tele vagyok a fizika olyan részeiről szóló ismeretterjesztő könyvekkel, amikből még én sem értek egy szót sem, és persze a könyvespolcomat nyomják olyan tiszteletpéldányok is, mint a NASA-nál is bemutatott, egy egyetemi beszámolómból készült kifestőkönyv, bátran állíthatom, hogy a Naprendszer legjobb könyve a VGB kiadó Zauberhafte Rhätische Bahn című átfogó történeti fotóalbuma. Ez egyrészt egy olyan műfaj, ami nálunk ismeretlen: az RhB hálózatát rövid esszékben mutatja be, van szó a vonalakról, tájról, emberekről, a Glacier-Express-ről, járművekről, és mindezt olyan minőségű képanyag kíséri, amit nehéz leírni. A5-ös fotóból is akad néhány, de a legtöbb kép A4 vagy A3 méretű (tehát dupla oldalas), többnyire 6x6-os digitális hátfallal készült, és elmondható, hogy az adott fotóhelyen a legjobb napállást várták ki mindenhol, a felhőről pedig egyetlen kép sem hallott. Az ellenfényes őszi képek kontrasztja és színorgiája a legdurvább.

Szóval a 39 eurót nagyon megéri, főleg, ha valaki szeretné megtudni, hogy mi is az a minőség, aminek egy kiadványban szerepelnie kell, főleg, ha egyébként a vonatmennyiség abszolút lehetővé is teszi a kísérletezést és a kivárást. Nekünk, csóró magyaroknak persze mások a lehetőségeink egy svájci túrán... Erre a fotóhelyre is a hátizsákomban sok konzervvel és sörrel másztunk föl. Mikor először terveztünk ide jönni, az előbbi könyvön kívül próbáltam néhány további, netes forrást is találni, és az egyik Flickr-képen, ami egy kicsit magasabbról készült, csak annyi látszott, hogy egy ilyen tehervonati mozdony jön ki az alagútból, mögötte egy tartálykocsi (ma már tudom, hogy egy Olaszországból visszatérő, üres fűtőolaj-szállító kocsi volt az), szépen süt a nap, az alagútkapu fölött enyhén zöldell a bokor. Sok tehervonatos kép van a könyvben, tehát nyilván el lehet itt kapni tehereket, de fogalmam sem volt, mekkora mázli kell hozzájuk. Ezért a kép alatt kommentben megkérdeztem, hogy a készítő mit tud, mikor jön itt tehervonat. Ő sajnos nem válaszolt, mindenki más viszont azt gondolta, hogy egy terepasztalon készült a fotó. Nehéz lett volna őket meggyőzni, hogy nem; a 6/6II sajnos elég furán halad a szűk ívekben. Ez ugyanis egy igen speciális kétszekciós mozdony, mivel csak vízszintes tengely körül csuklik, tehát csak a domborzatot követi, az íveket nem. A hat tengely három kéttengelyes forgóvázban fekszik, a középső oldalirányban is elmozdulhat. Emiatt viszont a merev kasztni tényleg úgy néz ki, mintha modellként lebegne a vágány fölött, pedig tényleg ezt teszi a valóságban is. Ráadásul ez nem csak egy kisvasúti marhaság, a normál nyomközű rokon Re 6/6 első két prototípusa is ugyanilyen osztott keretes volt.

Szerencsére kicsivel az utazás előtt megtudtuk, hogy a tehervonatok menetrendje és mozdonyfordulója is nyilvános (itt a menetrend , itt a forda , az évszakos forda ingyenes, a napi fizetős, de nagyon olcsó), és gyönyörűen megszerveztük a teherek kimaxolását az első túrán. Azóta pedig rutinból megy ez is, és élvezzük, mint Drakula.

A Rhätische Bahn svájci kis fotó

A Rhätische Bahn svájci kisvasút Ge 6/6II 706 pályaszámú mozdonya tehervonattal Filisur és Alvaneu között a Landwasser-viadukton

(könyvjelző)

Az RhB változatos tehervonatairól itt láthatsz egy válogatást:

A Rhätische Bahn Ge 6/6 II  fotó

A Rhätische Bahn Ge 6/6II 706 Filisur és Alvaneu között

A Rhätische Bahn Ge 4/4 III fotó

A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Alvaneu és Filisur között

A Rhätische Bahn Ge 4/4 III fotó

A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Alvaneu és Filisur között a Landwasser-viadukton

A honlapon van külön a Ge 4/4III-as Werbelokok matricáinak változásait bemutató oldal is:

Persze a Ge 4/4II sorozatról is van. Sajnos a külső források eltűnnek egy idő után, most próbálok új forrásokat találni... Ez az egy előnye biztosan van a benbe.hu-nak: ez nem tűnik el.

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3509 Filisur és Alvaneu között

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3509 Filisur és Alvaneu között a Schmittentobel-viadukton posta-konténerekkel kiegészítve

(könyvjelző)

Ez a fénykép szépen mutatja a Landwasser-viaduktot is. Svájci túráink legnagyobb részén az RhB-t is érintettük, érdemes lehet megnézni, mennyire izgalmas helyeken tudtunk fotózni a korábbi autós és vonatos utazásokon:

Egy ismeretlen Rhätische Ba fotó

Egy ismeretlen Rhätische Bahn Ge 4/4II Filisur és Stugl/Stuls között a Glacier-Express szerelvényével

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3514 Filisur állomáson

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3515 Filisur állomáson

A Rhätische Bahn ABe 4/16 3 fotó

A Rhätische Bahn ABe 4/16 3101 Stammnetz-Triebzug Thusis állomáson

(könyvjelző)

Az Albula-Gliederzug fotós szakaszából készült a kép a négyrészes, S-Bahn Allegráról. A hagyományos Allegra (Zweisystemtriebzug, ZTZ) 12 tengelyéből 8 hajtott és kétáramrendszerű; a STZ (Stammnetztriebzug) 16 tengelyéből csak négy hajtott, de az S-Bahnra bőven elég. A fotósszakasz motoros, nyitható ablakai, a vonatvégi kialakítás fantasztikusak. Mármint voltak, mert az új univerzális vezérlőkocsik miatt sajnos folyamatosan ezen az oldalon van a mozdony.

A LSB AG 5232 104-0 Ems Wer fotó

A LSB AG 5232 104-0 Ems Werk állomáson

A SBB 620 025-7 (Re 6/6 025 fotó

A SBB 620 025-7 (Re 6/6 025) gépmenetben Liestal állomáson (a háttérben egy ICN billenőszekrényes motorvonat)

A DB 401 574-9  Zürich  nev fotó

A DB 401 574-9 Zürich nevű InterCityExpress motorvonat a 25 év ICE az SBB-CFF-FFS-sel logóval Liestal állomáson

A SBB-CFF-FFS 521 020-3 Lie fotó

A SBB-CFF-FFS 521 020-3 Liestal állomáson

Ez a motorkocsi rokona az 521 013-as FLIRT-nek , amely Magyarországon bemutatta a FLIRT családot.

A THURBO RABe 526 735-6 Sis fotó

A THURBO RABe 526 735-6 Sissach állomáson

Egy ismeretlen SBB Re 460 é fotó

Egy ismeretlen SBB Re 460 és az Re 620 041-4 Sissach állomáson

A hattengelyes gépmenet megvárja az IC távozását.

Egy ismeretlen THURBO RABe  fotó

Egy ismeretlen THURBO RABe 526 735-6 Rümlingen megállóhelyen

A THURBO RABe 526 735-6 Buc fotó

A THURBO RABe 526 735-6 Buckten és Rümlingen között a Rümlinger-viadukton

(könyvjelző)

A Basel-Olten Hauensteinstrecke emblematikus műtárgya a Rümlingenben található, eredetileg kétvágányú viadukt. Az 1853 és 1858 között épült vasútvonal Bázelt Svájc belsejével kapcsolja össze. 1912 és 1916 között megépült a 8134 m hosszú Hauenstein bázisalagút, azóta a vonal csak a helyi lakosságot szolgálja ki (a laufelfingerliket). Ezért lett a korábbi fővonal is egy vágányra visszabontva.

Innen elvileg egyenesen le kellett volna mennünk Oltenbe, hogy zárás előtt odaérjünk a dél-svájci Aigle-be a szállásunkra. Ahogy vártuk a GTW-ket az órás ütemben, volt bőven időm nézegetni a menetrendeket, és rájöttem, hogyha sikerül egy órával későbbre tenni a privát B&B check-in idejét, akkor bevonatozhatjuk a Jura-vasút fővonalát, ami egy egzotikus kisvasút a francia nyelvterületen, és csakaz évekkel későbbi terveinkben szerepelt, de úgy öt perc beszélgetés az én tört franciámmal megoldotta a gondot. És kezdetét vette egy újabb alapos kihasználása a Swiss Travel Pass-nek.

A THURBO RABe 526 735-6 Rüm fotó

A THURBO RABe 526 735-6 Rümlingen és Buckten között

A híd alatt a tipikusan svájci református templom tornya látható.

A THURBO RABe 526 735-6 Buc fotó

A THURBO RABe 526 735-6 Buckten és Rümlingen között

A SBB-CFF-FFS RABe 523 071  fotó

A SBB-CFF-FFS RABe 523 071 Basel SBB állomáson

A SBB-CFF-FFS RABe 523 071  fotó

A SBB-CFF-FFS RABe 523 071 és a CJ ABe 2/6 634 Glovelier állomáson, a Chemin de Fer de Jura kiindulópontján

A CJ ABe 2/6 634 Glovelier  fotó

A CJ ABe 2/6 634 Glovelier állomáson

A CJ ABe 2/6 634 és 633 Com fotó

A CJ ABe 2/6 634 és 633 Combe-Tabeillon állomáson

(könyvjelző)

Kóm-Taböllyón, egészen elképesztő állomás. De a svájciak lazák, ha vasútvonalak tervezéséről van szó. Glovelierben átszálltunk az addigra már kiürült FLIRT-ről a CJ ezres GTW-jére, ami először a széles völgyben haladt, de pár percen belül egy szűk völgybe értünk, és igazi svájci kisvasút módjára elkezdett emelkedni a pálya. Aztán megérkeztünk Combe-Tabeillon-ba. Sima kétvágányos villamos-végállomás, és csúcsfordító! Itt keresztezünk a Glovelier-be tartó vonattal, konkrétan ott az átszelésben, de szerencsére nem egyszerre. Innen újra emelkedni kezdünk, visszafordulunk egy sziklahasadékban, mint a Mariazellerbahnon Winterbach előtt, és kiérünka Jura-hegység fennsíkjára. A Jura-vasútra egy egész túrát szánunk még, ezért most nem mutatom be a hálózat történetét és a környezetet, mert nagyon remélem, hogy semmi akadálya nem lesz egy-két év múlva egy alapos Jura-fotózásnak.

A CJ ABe 2/6 633 Combe-Tabe fotó

A CJ ABe 2/6 633 Combe-Tabeillon állomáson

Az indikátor mutatja, hogy Glovelier felé állt a kijárat.

A CJ ABe 2/6 634 Combe-Tabe fotó

A CJ ABe 2/6 634 Combe-Tabeillon állomáson

A CJ ABe 2/6 634 Saignelégi fotó

A CJ ABe 2/6 634 Saignelégier állomáson

Saignelégier biztosítóberen fotó

Saignelégier biztosítóberendezése

(könyvjelző)

A svájci Integra cég természetesen ezt a KÖFI-berendezést is Domino-kockákból építette föl. A mikrofon mellett jól látszik Combe-Tabeillon csúcsfordítója is.

A CJ Be 4/4 616 Les Bois ál fotó

A CJ Be 4/4 616 Les Bois állomáson

(könyvjelző)

A motorkocsi a Frauenfeld-Wil vasútról érkezett, szemetet visz Tavannes állomásra. Korábban ebben a szerepben az RhB / Chur-Arosa-Bahn ABe 4/4 motorkocsik dolgoztak, amelyeket az eredeti, 2400 V egyenfeszültségről állítottak át az itteni 1500 V-ra. A relatív fiatal motorkocsik akkor kerülhettek a Jura-hegységbe, amikor az arosai vonalat átállították az RhB törzshálózatának 11 kV, 16,7 Hz váltófeszültségére.

A CJ Be 4/4 616 Les Bois ál fotó

A CJ Be 4/4 616 Les Bois állomáson

A CJ ABe 2/6 634 La Chaux-d fotó

A CJ ABe 2/6 634 La Chaux-de-Fonds állomáson

Egy ismeretlen Transports R fotó

Egy ismeretlen Transports Régionaux Neuchâtelois / transN BDe 4/4 La Chaux-de-Fonds állomáson

Ez a motorkocsi megy Les Ponts de Martel-be.

A BLS Re465 006 Neuchâtel á fotó

A BLS Re465 006 Neuchâtel állomáson

A TransN Fun'Ambule sik fotó

A TransN Fun'Ambule siklója Neuchatel főpályudvarán, ami a Genfi-tó partjára visz le

A TransN Fun'Ambule sik fotó

A TransN Fun'Ambule siklója Neuchatel főpályudvarán, ami a Genfi-tó partjára visz le

Egy ismeretlen SBB Domino N fotó

Egy ismeretlen SBB Domino Neuchâtel állomáson

A Domino a felújított NPZ, alacsonypadlós, légkondis, Bombardier gyártású középkocsival.

A TransN RABe523 077 Neuchâ fotó

A TransN RABe523 077 Neuchâtel állomáson

A transN legmagasabb pályaszámú Stadler FLIRT motorvonata.

A BLS AG RABe525  NINA  010 fotó

A BLS AG RABe525 NINA 010 motorvonata Neuchâtel állomáson

(könyvjelző)

Jó pár órát töltöttünk a Basel és Glovelier közöti vonatozással, majd a CJ beutazásával, és végül a Neuchatelbe vezető, szintén csúcsfordítós, normál nyomközű, ingavonatokkal kiszolgált vonalon. Itt még próbáltam fényképezni, de a lausanni, rohanós átszállásnál már egyáltalán nem. De megérkeztünk Aigle-be, ami most ennek a beszámolónak a végét jelenti, de nagyon hamarosan érkezik a túra fő célpontja, négy fantasztikus, részben fogasléces kisvasút Dél-Nyugat Svájcban, amelyek természetesen magashegyi levegőre, túrázásra, vagy síelésre vágyó utasokat szállítanak zömmel. Hamarosan érkezik az a beszámoló is.

Egy ismeretlen SBB RABDe560 fotó

Egy ismeretlen SBB RABDe560 NPZ EWI betétkocsikkal Neuchâtel állomáson

A BLS AG RABe525 010 és a T fotó

A BLS AG RABe525 010 és a TransN RABe 523 332 Neuchâtel állomáson

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

Bzmot 334M62 309Bzmot 343M06 401Ge 4/4 III 644

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

 

Régi és új albumok:

BúcsúcsókEMU.89, a nosztalgia<br />Tátrai VillamosMocanita MoldovitaGőzmozdonnyal TapolcáraŐsz a két Tátrában

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2020. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek