sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


További friss képek

Új albumok

2009-2016

Különvonatok
Különvonatok
A nyár végén, illetve ősz elején jópár különvonat, nosztalgiavonat indult Magyarországon, ezeket fényképeztük Selmecbánya, Balassagyarmat, Szolnok, vagy éppen több alkalommal is Ráckeve felé.

Nyár végi Felvidék
Kis körutazás vonalbeutazással és remek tehervonatokkal a nyár végi csodálatos időjárásban. Főszerepben a Retró-Búvárok és a dízeles tehervonatok!

Kisvasúti Nap Kemencén
A 2017-es rendezvény képei és videói.

Bosznia 2017
A Banovici Szénbánya gőzöseitől a Szarajevo-Mostar-Capljina vonal Talgo vonataiig át a Dinári-hegységen.

Váli-völgyi Zsúr
Fotók és videók a Felcsúti Kisvasút egyik nagy vonatforgalmú napjáról.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Végh József: A Stubaitalbahn

Mozdonyok:

Címkék: Ausztria...

Elsö kép Olvasd végig az albumot!

Az Innsbruckba érkező vasutbarát utazót számtalan kötöttpályás közlekedési eszköz várja. Hogy a nagyokkal kezdjük, innen indul a Brenner-vasútvonal, ami Olaszország felé kinál összeköttetést. Innsbruck az egyik végpontja a Karwendelbahnnak, ami a Karwendel hegység sziklamasszívumára kapaszkodva, csodálatos kilátást kinálva az Inn folyó völgyére, Seefelden keresztül vezet a Bajor fővárosba, Münchenbe. Szintén csodálatos élményben lehet része annak aki az Arlbergbahnt választja, így jutva el Bregenzbe, a Bodeni-tó partjára, vagy akár Svájcba. Meg kell még említenünk Tirol első vasutvonalát is, az Inn völgyében szaladó Innsbruck-Kufstein vonalat is.

Kövesd Nachtstern frissítéseit!

rss

Vagy értesülj azonnal a benbe.hu összes új cikkéről és albumáról a teljes RSS-csatornán!

---

Jobb képek

A komoly emelkedőn meglepően fürgén kapaszkodik fel a villamos,  még őszi,  csuszós körülmények között is Fulpmesbe érkező villamos,  háttérben már havas csúcsokkal Tekintélyes,  kifogástalan állapotban lévő DÜWAG villamos  várja az Innsbruckba való ereszkedést
Háttérben a Karwendel masszivuma már a tél markában van, ami nem csoda, hiszen a hegység legmagasabb pontján a 2749 méter magas Birkkarspizen akár nyáron is lehet alapos hózápor,  de a völgyben egyenlőre még tartja magát az őszi idő A 82-es pályaszámu villamos a Fulpmesi végállomáson Itt látszik mekkora is a távolság köztem és a villamos között,  alig jutott neki pár pixelnyi hely a képen
Fehér jármú a fulpmesi végállomásnál  Ez a halak medre,  mi éppen alacsony vizállásnál jártunk erre,  de nem kell megijedni,  a hegyi patakok halfaunája othon érzi magát ilyen körülmények között. Ez pedig már az új villamos,  a Bomardier alacsonypadlós járműve 56 ülőhellyel és 103 állóhellyel.
A Bombardier villamos a Mutteri alagútból kiérve áthalad a Mühlgraben viadukton. A völgyhíd egy más nézőpontból. Alul jól látszik a patakon áthaladó és a vonalat kísérő turistaút gyaloghídja A völgyhíd az alagút kijáratától fotózva. Sajnos a fényviszonyok kezdtek kritikussá válni
Villamos érkezik a Nockhofweg megállóhelyre

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

Piros-beige fényezésü  DÜWAG-villamos kapaszkodik Innsbruckból Fulpmesbe

A nagyon jól eltalállt szintervü villamosok elég hosszan,  egészen 2009. közepéig szolgálltak a Stubaitalbahn vonalán

A komoly emelkedőn meglepően fürgén kapaszkodik fel a villamos,  még őszi,  csuszós körülmények között is

Fulpmesbe érkező villamos,  háttérben már havas csúcsokkal

Tekintélyes,  kifogástalan állapotban lévő DÜWAG villamos  várja az Innsbruckba való ereszkedést

Háttérben a Karwendel masszivuma már a tél markában van, ami nem csoda, hiszen a hegység legmagasabb pontján a 2749 méter magas Birkkarspizen akár nyáron is lehet alapos hózápor,  de a völgyben egyenlőre még tartja magát az őszi idő

1990.-es évektől a DÜWAG járműveket a Bécsi Bombardier üzemben felujították

1990.-es évektől a DÜWAG járműveket a Bécsi Bombardier üzemben felujították

A völgy központi településéből,  a kicsivel több mint 4000 lakosú  Fulpmesből induló „hagyományos“ nyolctengelyes

A 82-es pályaszámu villamos a Fulpmesi végállomáson

Egy fehér szerelvény a jellegtelen öszi környezetben

Nagy távolságból fényképezett villamos Muttersnél

Itt látszik mekkora is a távolság köztem és a villamos között,  alig jutott neki pár pixelnyi hely a képen

Egy kis sugarú ívben halad a villamos,  ami az egész vonalvezetésre jellemző,  de kell is,  hisz itt a tengerszinttől már kb. 1000 méterre vagyunk

Fehér jármú a fulpmesi végállomásnál

Megfeleően szines háttér mellett bizony a fehér szinnel is jól mutat a villamos,  de nekem a piros-beige kombináció ennek ellenére jobban tetszik

Profilból az STB-vonat  a fulpmesi végállomáson

Háttérben fehér magaslatok,  az itteni csúcsok bizony már 2000 méter felettiek,  gyakran még nyár elején is havasak

Háttérben fehér magaslatok,  az itteni csúcsok bizony már 2000 méter felettiek,  gyakran még nyár elején is havasak

A völgyben lapuló,  alig látszó épület is érdekes lehet a számunkra,  hisz az ÖBB egyik vizierőműve lapul a föld alatt

A Stubai patakra épült kis erőmű igazán nem egy feltűnő építmény,  a föld feletti méretei alapján nem is gondolnánk,  hogy itt áramtermelés folyik,  inkább hasonlít egyszerü trafóállomásra

Egy 1988-as évjáratu Francis-turbinalapát

Az erőmű tervrajza

A pálcával mutatott helyen, 180 méterrel a föld alatt járunk a turbinateremben.

Csörlő,  amivel a turbina alkatrészeit lehet igény esetén felhozni a mélységből javításra.

Ez pedig a földalatti turbinaterem,  ahol két magas fordulatú turbinát dolgoztat meg a kis patak vize.  A kézilabdacsarnok méretü terem 180 méterrel található a felszín alatt!

Ha a lift megsérül,  a lépcső járhatalan lesz,  akkor még mindig kiáshatják magukat az itt dolgozók?

Turbinák a 180 bár viznyomás erejétől kitartóan termelik az államot,  amit a közelben húzódó Brenner vasutvonalon használnak el a felkapaszkodő mozdonyok.

Egy kis vakuzással még az 1000-el pörgő alkatrészek is lefotózhatók,  a képen a szénkefék láthatók.

A turbina teljesítmény adatai.  Az 1981-es gyártású turbina teljesítménye 10560 kW, ami bizony nem sok. A két turbina együttes teljesítménye kb.  3,  a Brenneren felfelé kapaszkodó mozdony energiaigényét fedezi, a többi energiát a lefelé visszatápláló mozdonyok adják. (nem elhanyagolandó mennyiség!)

Régi plakátokat is találtunk itt a föld alatti világban,  ezen a vicces képen a lengén öltözött hölgy a földelés fontosságára hívja fel a figyelmet :)

Itt pedig a zajártalomtól óvja egy védőangyal a szorgalmas dolgozót.

A föld alatti turbinateremben a nagyobb ,  nehezebb dolgok mozgatására egy kis egyszerű,  sínen mozgó kocsi szolgáltatja a segítséget.

Egy szűrőrendszeren keresztül itt zúdul le a 180 méteres mélységbe a víz egy 1,8 méter átmérőjű csövön, majd miután elvégezte dolgát,  majdnem vízszintesen (minimális lejtéssel) egy szintén ilyen átmérőjű csövön távozik a hegy lábánál.

Az érkező víz a bal oldali ágon keresztül megy az erőműbe,  a jobb oldali ágon a halak kapnak lehetőséget a vándorlásra.

Ez a halak medre,  mi éppen alacsony vizállásnál jártunk erre,  de nem kell megijedni,  a hegyi patakok halfaunája othon érzi magát ilyen körülmények között.

Ez pedig már az új villamos,  a Bomardier alacsonypadlós járműve 56 ülőhellyel és 103 állóhellyel.

Nem rondák ezek sem,  sőt 27,6 méteres hosszukkal nem is kicsik,  azt is meg kell vallani,  hogy kényelmesek és praktikusak,  de mégis,  valahogy a régi érdekesebb volt

Legalább a szinét jól eltalálták,  fehérben nem mutatna valami jól

Ez pedig a belső,  járható akár kerekesszékkel is,  babakocsival sem kell küzdeni,  biciklit is könnyű betolni,  csak hangulata nincs valami sok…

Ez pedig a vezető birodalma.  Mint munkahely,  bizonyára jobb mint az öreg járművek vezetőállása volt

A vasútvonal vezetésére végig jellemzőek a kis sugarú ívek és a komoly emelkedők. A kis fehér tábla a harmincassal a pályasebességre utal.

A Mühlgraben Viadukt a maga 109 méteres hosszával és három kilóméterrel arrébb lévő Kreither Viadukt( 110m) a legnagyobb völgyhidak a vonalon

A vonal vezetése szépen végigkövethető turista utakon is,bár ezek az utak nem mindig biztosítanak rálátást a sínekre,de a látványosabb helyekhez elvezetnek. Egy turistatérkép mindenesetre ajánlott a környékhez!

A Bombardier villamos a Mutteri alagútból kiérve áthalad a Mühlgraben viadukton.

A völgyhíd egy más nézőpontból. Alul jól látszik a patakon áthaladó és a vonalat kísérő turistaút gyaloghídja

Az alagútból kibukkanó villamos, egy kis sugarú ívben hamarosan ráfordul a Mühlgraben Viaduktra

A völgyhíd az alagút kijáratától fotózva. Sajnos a fényviszonyok kezdtek kritikussá válni

Villamos az íves Mühlgrabenviadukton

Áthaladt a szerelvény a gyalogúton, majd eltűnt a Mutteri alagútban, majd a túloldalon a Nockhofweg megállóhely következik

Villamos érkezik a Nockhofweg megállóhelyre

Villamos érkezik a Nockhofweg megállóhelyre

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek