sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

75+78=200

A jubileumi albumban ismét Nógrádba látogatok, ahol a gyönyörű táj mellett a változatos vonatforgalom miatt is érdemes fényképezni, akár még manapság is.

A MÁV M43 1081 Diósjenő fotó

A MÁV M43 1081 Diósjenő állomáson

A MÁV M43 1081 Diósjenő fotó

A MÁV M43 1081 Diósjenő állomáson

(könyvjelző)

Ez a 200. album a benbe.hu-n, 2005. óta ennyi, különböző hosszúságú (átlagosan 79 képből álló) albumot töltöttem föl. A legtöbbet nézett képeket már nincs értelme nézni, mert szerintem van pár fotó, amit a keresőmotorok minden nap megnéznek, mert minden nap ott látom őket az aznapi legnézettebbek között is. Azt viszont érdemes nézni, hogy új, immár az ötödik dizájnjával fut a honlap, remélem, mindenkinek tetszik! Túl sok energiát nem kellett belefektetni, csak a kinézetet változtatgattam néhány helyen, a funkciók maradtak a régiek. Így továbbra is ugyanúgy működik a sorozatonkénti Katalógus (csak most már egyszerűbben elérhetőek a listák országonként), az Atlasz , ott a főoldalon a nagy és az összes többi oldalon a kis kereső, ami már mindenhol a Címkefolyam megjelenítésben mutatja a keresés eredményeit. Egyedül a Címlapot változtattam meg egy kicsit jobban, előtérbe kerültek a friss dolgok, így a legújabb album (amihez mostmár kis képek formájában kedvcsináló is tartozik), a Napi képek, amelyek nem csak az oldal tetején jelennek meg, de a pár nappal korábbiak rögtön a hajtás után újra megjelennek nagyobb méretben, lett egy friss híreket, linkeket, képeket mutató Tumblr-mikroblog (http://benbehu.tumblr.com/) integrálva az oldalba, az oldal alján pedig azoknak, akik nem tudják, merre induljanak, csak vonatos fotókat akarnak látni, lett néhány tematikus gyűjtemény az oldal alján. A jobb oldali menüben is elérhetőek az új albumok, a vasútvonalak oldalai az atlaszban és a címkefelhő is - ezekhez elég az egeret a feliratok fölé vinni, és már meg is jelennek. Az előző dizájn tagloatlanságát, laza felépítését, nagy, üresen hagyott területeit egy erős grafikai szerkezet váltja, de talán annyira nem fogja senkinek a szemét szúrni. Különböző böngészőkben, fölbontásokban és mobilon is teszteltem, de azért ha bármi hiba vagy kényelmetlenség jelentkezne, föltétlenül dobjatok egy üzit!

A 200. albumban ismét Nógrádba kalauzollak, kedves olvasóm, és ha régóta látogatod a honlapot, talán nem is nagy meglepetés ez. Sajnos az ebben az albumban is látható érdekes témák már nem jellemzőek arra, csak a 343-as Bzmot dobja föl a fotózást, de a táj változatlan. És most a 117-es sorozattal újra lehet fotózni mindent :wink: .

A MÁV M43 1081 Diósjenő fotó

A MÁV M43 1081 Diósjenő és Borsosberény között

(könyvjelző)

A Bzmot 343 Diósjenő é fotó

A Bzmot 343 Diósjenő és Borsosberény között

(könyvjelző)

A BDVmot 012, 016 és a BVhm fotó

A BDVmot 012, 016 és a BVhmot-hoz tartozó Bmxt 200 a régi Vác állomáson

A Bmxt 004 Vác állomáson fotó

A Bmxt 004 Vác állomáson

A MÁV M61 001 Budapest- Nyu fotó

A MÁV M61 001 Budapest- Nyugati pályaudvaron

A szerelvény villamos el fotó

A szerelvény villamos előfűtés alatt áll!

(könyvjelző)

A MÁV 6342 003-8 Budapest-  fotó

A MÁV 6342 003-8 Budapest- Nyugati pályaudvaron

A MÁV V43 1341 Budapest-Nyu fotó

A MÁV V43 1341 Budapest-Nyugati pályaudvaron

A MÁV Bzmot 342 Nagyoroszi  fotó

A MÁV Bzmot 342 Nagyoroszi állomáson

A MÁV Bzmot 334 Nagyoroszi  fotó

A MÁV Bzmot 334 Nagyoroszi és Drégelyvár között

Szépen megfigyelhető a hagyományos és a rugós váltó állítókészüléke és váltójelzője közti különbség (a rugós a sárga), illetve a mellékvonali ellenőrzőjelző.

Régről ittmaradt szelv fotó

Régről ittmaradt szelvénykaró Nagyorosziban

(könyvjelző)

Ismeretlen MÁV Bzmot  Drége fotó

Ismeretlen MÁV Bzmot Drégelyvár és Nagyoroszi között

(könyvjelző)

Drégelyvár megállóhely fotó

Drégelyvár megállóhely

A MÁV Bzmot 243 Drégelyvár  fotó

A MÁV Bzmot 243 Drégelyvár megállóhelyen

A MÁV Bzmot 243 Drégely meg fotó

A MÁV Bzmot 243 Drégely megállóhelyen

(könyvjelző)

Útátjárót fedező jelz& fotó

Útátjárót fedező jelző, ismétlőjelzője és előjelzője Drégelyben

(könyvjelző)

A MÁV Bzmot 298 Diósjen! fotó

A MÁV Bzmot 298 Diósjenő és Drégely között

(könyvjelző)

Bakterház Drégelypalánkon fotó

Bakterház Drégelypalánkon

Kettős vágányösszeköté fotó

Kettős vágányösszekötés Drégelypalánkon

Drégelypalánk fotó

Drégelypalánk

A MÁV Bzmot 329 Drégely és  fotó

A MÁV Bzmot 329 Drégely és Drégelypalánk között

A MÁV Bzmot 329 Drégelypalá fotó

A MÁV Bzmot 329 Drégelypalánk állomáson

TVG érkezik Dejtárra fotó

TVG érkezik Dejtárra

A MÁV Bzmot 176 Dejtár megá fotó

A MÁV Bzmot 176 Dejtár megálló-rakodóhelyen

Madarak Dejtáron fotó

Madarak Dejtáron

(könyvjelző)

A MÁV Bzmot 329 Dejtár megá fotó

A MÁV Bzmot 329 Dejtár megálló-rakodóhelyen

A MÁV Bzmot 329 Diósjen! fotó

A MÁV Bzmot 329 Diósjenő állomáson

A MÁV Bzmot 340 Diósjen! fotó

A MÁV Bzmot 340 Diósjenő és Borsosberény között

(könyvjelző)

A kedvenceim közé tartozik ez a fotó, nem azért, mert mértani tökéletességgel komponált (nem 45°-os napos irányból készült magaslati kép, vagy wedgie ez), hanem mert megtalálható benne rengeteg dolog a kedvenc motívumaim közül, így a hegyoldal, a csupasz jellegfák, a csöndes kisfalu és a Bzmot motorvonat is. Még egy kis köd, dér és a házakból fölszálló füst tehetné teljessé a képet (nyílván meg kell még próbálni elkészíteni azt a fotót is valamikor, de ez csak részben múlik rajtam).

Bézé Diósjenő fölött fotó

Bézé Diósjenő fölött

A MÁV Bzmot 341 Diósjen! fotó

A MÁV Bzmot 341 Diósjenő és Borsosberény között

(könyvjelző)

A háttérben a Magas-Börzsöny csodás vonulatainak alacsonyabb tagjai.

Melléknap Diósjenőnél fotó

Melléknap Diósjenőnél

A MÁV M43 1081 Borsosberény fotó

A MÁV M43 1081 Borsosberény és Diósjenő között

A MÁV M43 1081 Borsosberény fotó

A MÁV M43 1081 Borsosberény és Diósjenő között

(könyvjelző)

Egy tipikus tehervonat a 75-ösön - mi az, hogy tipikus tehervonat? Van itt egyáltalán tehervonat? - kérdezhetné a mai kor vasútbarátja. Nekem, aki a trains.hu-n nőttem föl, ez még halvány is. Amíg Romhányban működött a cserépkályhagyár, addig Tams kocsikban jött az agyag, később zárt kocsikban az import csempe, hogy csak innen vigye teherautó szerte Magyarországon. Ebben a vonatban már csak rönkszállító kocsik vannak, és az elmaradhatatlan hétfői tartály (hétfőn volt kevés órám az egyetemen, amiről lemaradtam, arra meg tettem magasról), ami a tolmácsi Erdőkémiába kívánkozott. Az is bezárt már.

A MÁV M43 1081 Tolmács megá fotó

A MÁV M43 1081 Tolmács megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

Borsosberényből legyalogoltam Tolmácsra, hogy elkapjam a visszafelé jövő vonatot az akkor már csak teherforgalomra használt volnalon - nagyon kár volt sietnem, a 1081-es Dácsia megadta magát, így bőven körbe tudtam fotózni Tolmácson az Erdőkémia iparvágány-kiágazásánál, majd visszabuszozhattam Diósjenőre, ahol még jópár söröm lecsapolódhatott a csodálatos restiben (hol van még resti ilyen kis állomáson? Mindenki menjen Nógrádba fotózni, basszus! A nógrádi vár tövébeb a sörözőt cseh sörökkel és remek marhapörkölttel pedig ne hagyjátok ki!)

A MÁV M43 1081 Tolmács megá fotó

A MÁV M43 1081 Tolmács megálló-rakodóhelyen

A MÁV M43 1149 Diósjenő fotó

A MÁV M43 1149 Diósjenő állomáson

És megérkezett a segélygép, hogy elvontassa az erőt nélkülözőket (Vpe 2:32).

A MÁV Bzmot 340 Diósjen! fotó

A MÁV Bzmot 340 Diósjenő állomáson

A MÁV M43 1149 és M43 1081  fotó

A MÁV M43 1149 és M43 1081 Tolmács és Diósjenő között

(könyvjelző)

Nem ilyen meredek a pálya, a 1081-es lerobbant. De baromi jól néz ki a kétdácsiás teher.

A MÁV Bzmot 329 Borsosberén fotó

A MÁV Bzmot 329 Borsosberény és Diósjenő között

A MÁV M43 1149 és M43 1081  fotó

A MÁV M43 1149 és M43 1081 Diósjenő állomáson

(könyvjelző)

A BDt 332 Galgamácsa állomá fotó

A BDt 332 Galgamácsa állomáson

Ismeretlen Bzmot Galgagyörk fotó

Ismeretlen Bzmot Galgagyörk és Püspökhatvan között

(könyvjelző)

Traktorok Acsánál fotó

Traktorok Acsánál

Az M44 501 Galgaguta és Acs fotó

Az M44 501 Galgaguta és Acsa-Erdőkürt között

Az M44 501 Galgaguta és Acs fotó

Az M44 501 Galgaguta és Acsa-Erdőkürt között

Az M44 501 Galgaguta és Acs fotó

Az M44 501 Galgaguta és Acsa-Erdőkürt között

(könyvjelző)

A Bzmot 343 Nógrádkövesd és fotó

A Bzmot 343 Nógrádkövesd és Galgaguta között

Ismeretlen Bzmot Acsa-Erd&# fotó

Ismeretlen Bzmot Acsa-Erdőkürt és Galgagyörk között

(könyvjelző)

Az Bzmot 334 Nógrádkövesd é fotó

Az Bzmot 334 Nógrádkövesd és Galgaguta között

A Bzmot 333 Acsa-Erdők fotó

A Bzmot 333 Acsa-Erdőkürt és Galgagyörk között

Az M47 2041 Nógrádkövesd és fotó

Az M47 2041 Nógrádkövesd és Galgaguta között

(könyvjelző)

Szóval elmentünk a gyomírtóvonatot fotózni a 78-as vonalra (a 75-ösönek akkor még nem járt gyomírtás, szerencsére azóta ez megváltozott). Reggel kilencre ígérték, dehát nem jött. Némi telefonálás után kiderült, hogy Rákoson áll még, mert remot M47-es van rajta, a rávezényelt gyarmati vezérnek pedig nincs típusa rá (sőt, jóeséllyel fotón kívül még csak nem is látott olyat). Ezért segélygépet kért, amiért taxival föl is utazott Gyarmatra, majd lehozta az M44 501-est. Reménység támadt, hátha fotózunk gyomírtóvonatot aznap, de az ígért időben az sem jött. Kiderült, hogy az M44 501 Aszód kijáratán lerobbant, ezért a vezér taxival segélygépért indult... Gyorsan föl is ért, majd egy órát várt VPE-számra (a lényeg, ugye), majd le is jött az M47 2041 személyében, ami akkor egy megbízható balassagyarmati gép volt. Hogy mi lett belőle Zalaegerszegen? Inkább ne részletezzük, pedig fővizsgát is kapott . Az örök vesztes M47 2023 viszont föltámadott Záhonyban, a szintén elfogadható M47 2032 pedig azóta sem került jobb helyzetbe, pedig voltak Gyarmaton szép napjai, sőt, hatvaniként még fotóvonatozni is elvittük már 478 032 pályaszámon.

Nincsenek párhuzamosságok fotó

Nincsenek párhuzamosságok

A Volánoknak adnak pénzt re fotó

A Volánoknak adnak pénzt regionális járműfejlesztésekre, a MÁV-nak nem

Bézé az acsai lópatkó-ívben fotó

Bézé az acsai lópatkó-ívben

A MÁV Bzmot 333 Acsa-Erd fotó

A MÁV Bzmot 333 Acsa-Erdőkürt és Püspökhatvan között

(könyvjelző)

A MÁV Bzmot 333 Acsa-Erd fotó

A MÁV Bzmot 333 Acsa-Erdőkürt és Püspökhatvan között

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Püspökhatvan fotó

A MÁV M47 2041 Püspökhatvan és Acsa-Erdőkürt között

A MÁV M47 2041 Püspökhatvan fotó

A MÁV M47 2041 Püspökhatvan és Acsa-Erdőkürt között

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Galgaguta és fotó

A MÁV M47 2041 Galgaguta és Nógrádkövesd között

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Becske alsó  fotó

A MÁV M47 2041 Becske alsó megállóhelyen

A MÁV M47 2041 Mohora és Sz fotó

A MÁV M47 2041 Mohora és Szügy között

A MÁV M47 2041 Balassagyarm fotó

A MÁV M47 2041 Balassagyarmat állomáson

Szécsény fotó

Szécsény

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Szécsény áll fotó

A MÁV M47 2041 Szécsény állomáson

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál fotó

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál állomáson

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál fotó

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál állomáson

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál fotó

A MÁV M47 2041 Nógrádszakál állomáson

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 és a Bzmot 2 fotó

A MÁV M47 2041 és a Bzmot 298 Nógrádszakál állomáson

A MÁV M47 2041 Ipolytarnóc  fotó

A MÁV M47 2041 Ipolytarnóc állomáson

A MÁV M47 2041 Balassagyarm fotó

A MÁV M47 2041 Balassagyarmat állomáson

(könyvjelző)

A MÁV M47 2041 Balassagyarm fotó

A MÁV M47 2041 Balassagyarmat állomáson

(könyvjelző)

A szebbik, de állítólag kevésbé jó gyarmati Bobó talán jobb választás lett volna első körben. Ma mindkettő gép Szolnokon van, használaton kívül, pedig remek kis mozdonyok voltak.

A MÁV Bzmot 241 Balassagyar fotó

A MÁV Bzmot 241 Balassagyarmat állomáson

A MÁV Bzmot 298, M47 2041 é fotó

A MÁV Bzmot 298, M47 2041 és M44 509 Balassagyarmat állomáson

(könyvjelző)

A MÁV Bzmot 181 Schäffer-kú fotó

A MÁV Bzmot 181 Schäffer-kút megállóhelyen

Valami izé fotó

Valami izé

A Keleti éjszaka fotó

A Keleti éjszaka

(könyvjelző)

A MÁV TVGnh 1204 Aszód állo fotó

A MÁV TVGnh 1204 Aszód állomáson

A MÁV-START Bzmot 343 Balas fotó

A MÁV-START Bzmot 343 Balassagyarmat állomáson

(könyvjelző)

Személygépjármű nélkül nem volt egyszerű tehervonatot fotózni, különösen nem a 78b péage-szakaszán, mivel igen korán közlekedett az üres szénvonat. Ezért csak késő esti budapesti indulással és balassagyarmati négy óra hosszú csövezéssel lehetett ezt megoldani.

A MÁV-START Bzmot 298 Balas fotó

A MÁV-START Bzmot 298 Balassagyarmat állomáson

A MÁV-START Bzmot 341 és 24 fotó

A MÁV-START Bzmot 341 és 243 Nógrádszakál állomáson

A Floyd kft. 40 44 003-4 Rá fotó

A Floyd kft. 40 44 003-4 Ráróspuszta és Nógrádszakál között

(könyvjelző)

Ezek miatt a Szlovákiából Szlovákiába tartó tehervonatok miatt újította föl a MÁV a pályát, miután azt az árvíz elmosta . Csak a Bézék miatt valószínűleg nem tették volna meg. Abban az időben szlovák magánvasút vitte a vonatokat és vizsga híján magyar (Floyd) előfogattal kellett ezen a szakaszon utazniuk (bár ez a korlátozás valószínűleg ellentétben áll a békeszerződés soraival). Ma már ismét főleg a ŽSSKC vonatai járnak erre , méghozzá Szécsénybe is közlekedik ŽSSKC tolatós tehervonat (az RCH pedig teljesen fölhagyott a nógrádi kiszolgálóvonatokkal).

A MÁV-START Bzmot 243 Rárós fotó

A MÁV-START Bzmot 243 Ráróspuszta és Nógrádszakál között

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 342 Nógrá fotó

A MÁV-START Bzmot 342 Nógrádszakál és Ráróspuszta között

A MÁV-START Bzmot 243 Nógrá fotó

A MÁV-START Bzmot 243 Nógrádszakál és Ludányhalászi között

(könyvjelző)

Nógrád Volán Ikarus 280-as  fotó

Nógrád Volán Ikarus 280-as Nógrádszakálnál

Ismeretlen Bzmotok Nógrádsz fotó

Ismeretlen Bzmotok Nógrádszakálnál

A MÁV-START Bzmot 343 Nógrá fotó

A MÁV-START Bzmot 343 Nógrádszakál és Ludányhalászi között

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 243 Ludán fotó

A MÁV-START Bzmot 243 Ludányhalászi megállóhelyen

(könyvjelző)

A MÁV-TR V43 2303 Budapest- fotó

A MÁV-TR V43 2303 Budapest-Nyugati pályaudvaron

A MÁV-START Bzmot 341 Drége fotó

A MÁV-START Bzmot 341 Drégelyvár és Drégely között

A MÁV-START Bzmot 313 Drége fotó

A MÁV-START Bzmot 313 Drégelyvár megállóhelyen

Az 1956 pályaszámú MX/A HÉV fotó

Az 1956 pályaszámú MX/A HÉV motorkocsi a forradalomra emlékeztető Országzászló alatt

(könyvjelző)

Valójában ez a 999-es kocsi.

A MÁV-START Bzmot 313 Püspö fotó

A MÁV-START Bzmot 313 Püspökhatvan és Galgagyörk között

A MÁV-TR M62 230 Püspökhatv fotó

A MÁV-TR M62 230 Püspökhatvan és Galgagyörk között

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 283 Püspö fotó

A MÁV-START Bzmot 283 Püspökhatvan és Galgagyörk között

A MÁV-START Bzmot 285 Püspö fotó

A MÁV-START Bzmot 285 Püspökhatvan és Galgagyörk között

(könyvjelző)

A MÁV-START 6342 021-9 Szok fotó

A MÁV-START 6342 021-9 Szokolya állomáson keresztez egy Bzmottal

(könyvjelző)

Itt nem kicsit röhögtek rajtam a barátaim: éppen társasjátékozni voltunk Szokolyán, és amikor hajnalban végre befejeztük a partit, elindultam volna gyalog fotózni. Azt mondták, ez akkora marhaság, hogy inkább elhoznak kocsival, hogy ők is láthassák, mit csinálok.

A MÁV-START Bzmot 343 Magya fotó

A MÁV-START Bzmot 343 Magyarkút-Verőce és Fenyveshegy között

(könyvjelző)

Az albumban már sokszor fölbukkant a 343-as Bézé , de gondolom, nem sokaknak tűnt föl a sok egyforma motorka között. Új fényezésében viszont már nem lehet eltéveszteni a retró-festésű jószágot.

A MÁV-START Bzmot 313 Fenyv fotó

A MÁV-START Bzmot 313 Fenyveshegy és Magyarkút-Verőce között

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 313 Fenyv fotó

A MÁV-START Bzmot 313 Fenyveshegy és Magyarkút-Verőce között

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 343 Fenyv fotó

A MÁV-START Bzmot 343 Fenyveshegy és Magyarkút-Verőce között

Egy ismeretlen Bzmot  Magya fotó

Egy ismeretlen Bzmot Magyarkút-Verőce és Fenyveshegy között

Farakás fotó

Farakás

A ŽSSK 350 016-2 Ver&# fotó

A ŽSSK 350 016-2 Verőce és Vác között a Metropol EuroNight vonattal

A ŽSSK 362 009-3 Ver&# fotó

A ŽSSK 362 009-3 Verőce és Vác között a Varsovia EuroCity vonattal

A MÁV-START Bzmot 243 Kisvá fotó

A MÁV-START Bzmot 243 Kisvác megállóhelyen

A MÁV-START Bzmot 301 Magya fotó

A MÁV-START Bzmot 301 Magyarkút-Verőce és Magyarkút között

A MÁV-START Bzmot 343 Magya fotó

A MÁV-START Bzmot 343 Magyarkút-Verőce és Fenyveshegy között

(könyvjelző)

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Morgó és Börzsönyliget között

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Hártókút és Szokolya-Mányoki között

(könyvjelző)

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Szokolya-Riezner és Szokolya-Mányoki között

A ŽSSK 350 005-5 Nagym fotó

A ŽSSK 350 005-5 Nagymaros-Visegrád és Kismaros között

Borsosberény felvételi épül fotó

Borsosberény felvételi épülete

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

M43 1081350 013M06 401Bzmot 333V43 2263

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

Bzmot M47 M43 M44 6342 V43 TVGnh 350 M61 4044 MX/A M62

 

Régi és új albumok:

Kiiv-Lviv-VolócHöllentalbahnRetró hétvége 2020/2.RhB - Hauenstein - JuraSemmering- és Steyrtal-nosztalgiavonatok

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek