sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A Floyd 429 004 Vámosgyörk és Jászárokszállás között
A szabad piac hívei szerint az a leggazdaságosabb, amit a magántársaságok csinálnak, hiszen különben nem csinálnák. Régen úgy működött a vámosgyörki stratégiai tárolók kiszolgálása, hogy a 80-as vonali tolatós (V43-assal) hozta Hatvan rendező felől a kocsikat, leakasztotta őket, majd a vámosgyörki MÁV tartalék (máig létezik Remot-Dácsiával) levitte az egy kilométerre levő telepig, becserélte, és a Miskolc-Rendezőből visszatérő tolatós el is vitte az üres, vagy épp rakott kocsikat. Ma ezt a fuvart a Floyd csinálja, méghozzá úgy, hogy a csak ezeket a kocsikat hozó rövid vonatot egy villanymozdonnyal elhúzza Vámosgyörkig. De nem csak a kocsikat, hanem a vonat végén még közel száz tonnányi dízelmozdonyt is, ami behúzza az utolsó egy kilométeren a vonatot a helyére. Ez még akár lehetne is gazdaságosabb, de mivel csak ezt az egy fuvart vitte el a Floyd, így a V43-as továbbra is végigmegy a tolatóssal a Hatvan-Miskolc-Hatvan körén, továbbra is van tartalék Vámosgyörkön, és ez mind ugyanúgy ki van fizetve, mintha a Floyd itt épp nem nyert volna egy csomó pénzt. A vasút csak egységes rendszerként versenyképes, mérnöki szemmel vezetve. Ez így csak egy pénzszivattyú az adófizetőktől a magánvasutakig (merthogy a pálya használatát jelentős részben az adófizetők fizetik, nem a teherfuvarozó operátorok).

További friss képek

Új albumok

2009-2016

Dunántúli maradékok 3.
Dunántúli maradékok 3.
Régebbi és újabb képek Nyugat-Magyarországról válogatva, amelyek még nem szerepeltek itt. A GYSEV-től a Dunaferrig.

Őszi kisvasutak
Kemence és Transzbörzsöny sárga levelekkel.

Napi vonatfotók 2.
Lezárult a második, folyamatosan frissülő gyűjtemény és indul a harmadik!

Vál-völgyi Kisvasút
A felcsúti kisvasút nekem személy szerint nagyon tetszett, ezért bemutatásával igyekeztem nem annyit várni, mint a benbe.hu szoksásos átfutási ideje.

Dunántúli maradékok 2.
Dízelek mindenütt - tolatós teherek a Bakonyban, Lúd és motorvonatok a GYSEV földjén, 6 NoHAB Tapolcára és sokminden más!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

benbe.hu Toolbox

Svájcibicska vasútfotósoknak - toolbox.benbe.hu

Elvira HAFAS Időjárás MFB/GPS Térképek Napállás (új!) Bluehour

Ellenőrzőszám-kalkulátor

->

Idézet a fórumról (scsabi): Volt először az UIC 438-3 döntvény a vasúti vontatójárművek egységes megjelöléséről. Ez tartalmazta a kiegyenlítőszám-rendszert, ahol minden Magyarországon bejegyzett vontatójármű járműszámának első két jegy 95 lenne. 2006-tól a vasúti járművek egységes megjelöléséről a 2006/920/EK (TSI-OPE) bizottsági határozat P melléklete rendelkezik, mint uniós jogszabály. (forrás) - Bővebben a pályaszámokról

A kalkulátor elbánik az új pályaszámokkal is, a magyar vontatójárművek rövid pályaszámaihoz is a megfelelő ellenőrzőszámot jeleníti meg (például a 480025 beírásakor a 91 55 0 480 025-0-t). Ha bármilyen hibát észlesz, kérlek tájékoztass róla e-mailben!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2016. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek