sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Osztálykirándulás Skóciába

...és egy csomó közlekedési fotó Hollandiából.

A MÁV-START valamelyik kék- fotó

A MÁV-START valamelyik kék-sárga 415-ös sorozatú Stadler FLIRT-je Bicskénél... izé, az NS (Nederlandse Spoorwegen, Hollandiai Vasutak) Siemens gyártmányú, 2600-as sorozatú, hatrészes Sprinter LighTTrain elővárosi villamos motorvonata a négyvágányú Amsterdam-Utrecht vonalon Breukelen és Amsterdam Holendrecht között

Hát igen, a hollandok nem mentek messzire egy festési sémáért, aztán meghallva, hogy a MÁV is ilyet szeretne, végülis letettek arról, hogy minden vonatuk kék-sárga-fehér legyen. Csak a Sprinterek (ottani S-Bahn) vették föl ezt a színt, a tervekkel ellentétben a távolsági vonatok maradnak kék-sárgák. Ezeket ott majdnem kizárólag InterCity névvel illetik, bár sima elővárosi szerelvények járnak azokon is, más nem is nagyon van az országban. Ennek oka a népsűrűségben keresendő: Hollandia középső részén, a Randstadban gyakorlatilag mindenütt városok vannak, csak ilyen keskeny zöld sávok mutatkoznak közöttük. Az NS is elsősorban a Randstad kiszolgálására fókuszál, illetve a távolabbi nagyvárosok, mint Eindhoven, Groningen is elérhetőek, de az ország mérete miatt oda sem kell kimondottan távolsági vonatokat közlekedtetni. Ezért a járműpark nagyon egységes.

Egy NS (Nederlandse Spoorwe fotó

Egy NS (Nederlandse Spoorwegen) 8600-as vagy 8700-as VIRM motorvonat Amsterdam Holendrecht és Breukelen között

VIRM-ológiában járatlanként pontos sorozatjelet nem tudok mondani, annyi biztos, hogy ez egy hatrészes szett. Ezek közül a 8600-asok eredetileg négyrészesek voltak, utólag lettek hatérszesre bővítve, miközben a háromrészes 8200-asok négyrészes 9400-asokká bővültek. Innen a VIRM (Verlengd InterRegio Matrieel) elnevezés. Hollandiában egyébként majdnem minden vonat VIRM, kivéve a Randstad Sprinterjeit, és néhány extrább járművet, mint a minőségi IC-forgalomban közlekedő NID vagy Koploper szerelvények.

Egyébként a képek Utrecht tartmányban készültek, ami közvetlenül határos a déli és az északi Holland tartománnyal is, de egészen pontosan fogalmazva nem Hollandia, csak a der Nederland névnek nincs magyar megfelelője. Olyannyira kerüli a magyar ezt a nem lényegtelen kérdést, hogy miközben Holland tartomány lapja a Wikipedián 65 nyelven érhető el (köztük a tízmilliók által beszélt rétoromán, okcitán, szárd, ólatin, zulu, fríz és gael nyelveken), magyar nyelven nincs meg, és a Hollandia lapon szó sem esik a nevezéktannal kapcsolatos ellentmondásokról. Hangsúlyozza viszont, hogy a holland közjog különbséget tesz „Hollandia” és a „Hollandiai Királyság” között. A Hollandiai Királyság 4 részből áll: Hollandia, valamint Karib-szigetekhez tartozó Aruba, Curaçao és Sint Maarten.. Ír helyette olyan marhaságokat, hogy az 1851-ben létrejött Holland Köztársaságot a külföldiek a leggazdagabb tartomány után Hollandiának nevezték el..

Egyébként nem kis meló volt kideríteni, hol álltunk meg a busszal pihenni, és hol lőttem ezt a képet, de szerencsére a vasút és az irodaházak között található Amsterdam-Rijn-Kanal (Amszterdam-Rajna-csatorna) elég jellegzetes volt, így fél óra műholdkép- és Street-view-nézegetés után sikerrel jártam.

Egy NS (Nederlandse Spoorwe fotó

Egy NS (Nederlandse Spoorwegen) 9400-as vagy 9500-as VIRM motorvonat Amsterdam Holendrecht és Breukelen között

Combino Amsterdamban a Muse fotó

Combino Amsterdamban a Museumsplein megállónál

A 914-es pályaszámú, 11G tí fotó

A 914-es pályaszámú, 11G típusú, La Brugeoise et Nivelles (BN) gyártmányú villamoskocsi Amsterdamban egy vegyesen egy- és kétvágányú pályaszakaszon

A Leidestraat sétálóutcában úgy csináltak több helyet a gyalogosoknak, hogy a két irány vágányai rendszeresen fonódnak, így itt csak egyszeres helyet foglalnak, majd pár száz méter után szétnyílnak, itt lehet keresztezni és megállót kialakítani. Utána megint jön a fonódott szakasz a Váci utcánál is szűkebb utcácska közepén. A fotó egy Combinóból készült.

A 914-es pályaszámú, 11G tí fotó

A 914-es pályaszámú, 11G típusú, La Brugeoise et Nivelles (BN) gyártmányú villamoskocsi Amsterdamban egy vegyesen egy- és kétvágányú pályaszakaszon

A belga gyártmányú villamosok jellegzetesen nagy kijelzőjének digitalizálásakor is megtartották a vonalak színkódolását.

A GVB 2048-as Combino villa fotó

A GVB 2048-as Combino villamosa Amszterdamban

A GVB 2201-es Combino villa fotó

A GVB 2201-es Combino villamosa Amszterdamban

Heineken emeletes busz Amsz fotó

Heineken emeletes busz Amszterdamban

A GVB 2067-es Combino villa fotó

A GVB 2067-es Combino villamosa Amszterdamban

A GVB 2015-ös Combino villa fotó

A GVB 2015-ös Combino villamosa Amszterdamban, a Signel nevű csatorna partján

A GVB 2044-es Combino villa fotó

A GVB 2044-es Combino villamosa Amszterdamban, a Singel nevű csatorna partján

A GVB 2203-as Combino villa fotó

A GVB 2203-as Combino villamosa Amszterdamban, a Singel nevű csatorna partján

Combino Amszterdamban, a Si fotó

Combino Amszterdamban, a Singel nevű csatorna partján

A túlméretes kerékpár-parko fotó

A túlméretes kerékpár-parkolóház a Centraal Statiónnál

BN 11G villamos (pályaszáma fotó

BN 11G villamos (pályaszáma: 906) a Centraal Statiónnál Amszterdamban

Sétahajókikötő a Centr fotó

Sétahajókikötő a Centraal Statiónnál

A GVB 2004 pályaszámú Combi fotó

A GVB 2004 pályaszámú Combinója a Centraal Statiónnál

Egy, A Hágába készülő  fotó

Egy, A Hágába készülő InterCity VIRM motorvonattal Amsterdam Centraal állomáson

Még egy kicsit odébb van az indulás, a vezető még nincs a helyén, és ezen a végén is zárfények égnek, pedig erre fog majd menni a vonat. Ilyen IC-vel szoktunk Leidenbe is utazni, bár az idei konferenciára Rotterdamból fogunk menni, így új vasútvonalakat ismerek meg. Ja igen, egy másik probléma, aminek a föloldásával adós a földrajzinév-bizottság, az A Hága.

A 7541-es NID-vezérlők fotó

A 7541-es NID-vezérlőkocsi Amsterdam Centraal állomáson

Régi Sprinter motorvonat Am fotó

Régi Sprinter motorvonat Amsterdam Centraal állomáson

A 7541-es NID motorkocsi Am fotó

A 7541-es NID motorkocsi Amsterdam Centraal állomáson

VIRM érkezik Amsterdam Cent fotó

VIRM érkezik Amsterdam Centraal állomásra

Hatrészes Sprinter LighTTra fotó

Hatrészes Sprinter LighTTrain Amsterdam Centraalon

Egy DB 406-os sorozatú négy fotó

Egy DB 406-os sorozatú négyáramrendszerű ICE3-as motorvonat Amsterdam Centraalon

Királyi váróterem Amsterdam fotó

Királyi váróterem Amsterdam Centraalon

Egy DB 406-os sorozatú négy fotó

Egy DB 406-os sorozatú négyáramrendszerű ICE3-as motorvonat Amsterdam Centraalon

Egy DB 406-os sorozatú négy fotó

Egy DB 406-os sorozatú négyáramrendszerű ICE3-as motorvonat Amsterdam Centraalon

Az E186 120 egy Rotterdamba fotó

Az E186 120 egy Rotterdamba tartó InterCity Direct vonattal Amsterdam Centraalon

Az E186 120 egy Rotterdamba fotó

Az E186 120 egy Rotterdamba tartó InterCity Direct vonattal Amsterdam Centraalon, a háttérben egy Sprinter LighTTrain

Hát akkor beszéljünk egy kicsit a HSL-Zuid buktáról (vagy inkább paniniről, lévén az olaszoké a főszerep)! Nyílván mindenki hallott, olvasott az AnsaldoBreda nagysebességű motorvonatáról, a Fyráról , ami először a ciklámen színéről, később a megbízhatatlanságáról és baleseteiről szerzett hírnevet. A V250 típusjelű, 250 km/h sebességű vonatból az NS 16 példányt rendelt, a belga SNCB/NMBS pedig 3-at. A Fyra a holland fier (büszkeség), illetve a svéd Fyra (négy) szavakból ered, utóbbi a kiszolgálni hivatott négy nagyvárosra (Amszterdam, Rotterdam, Antwerpen és Brüsszel) vonatkozott. Nagyon büszkék nem lehetnek rá, sorozatosak voltak a lerobbanások, egy alkalommal menet közben még egy ajtó is leszakadt egy vonatról, így ma Belgiumban mozgási tilalom vonatkozik rájuk. Bár árban az AnsaldoBreda megverte az Alstomot és a Siemenst, akik ráadásul nem a TGV-vel, illetve a Velaróval pályáztak, hanem 220 km/h sebességű, gazdaságos motorvonatokkal, aminél a V250 sebességben is többet tudott (250 km/h-t). Lehet mégis jobb befektetés lett volna a nagyoktól vásárolni, és érthető, hogy a Nagy Magyar Villamosbeszerzési Kabaré különböző köreiben miért aggódott mindenki, amikor éppen az Ansaldóé volt az érvényes, befutó pályázat. Aztán mind a négy villamosos városunk megúszta az újabb paninit.

A megoldás az lett, hogy a nemzetközi forgalomban megnövelték a Thalys vonatok számát, belföldi forgalomban pedig régi ICm kocsikból és az Angel Trains-től bérelt TRAXX mozdonyokból álló, 160 km/h-s InterCity Direct vonatokat közlekedtetnek, amik az egyenesebb pálya és a hollandiában általános 100-110 km/h pályasebességnél nagyobb sebesség miatt még mindig jelentenek némi nyereséget időben. Menet közben megérkeztek az NS saját flottájának első TRAXX-ai is, középtávon pedig bejelentkezett az Eurostar is Velaro-D vonataival, hogy Amszterdam - Brüsszel - London járatokat indítson, illetve a DB, akik szintén Velaro-D-vel szeretnének Londonból brüsszeli kettéválással Frankfurtba és Amszterdamba vonatokat közlekedtetni. Az Eurostar vonatai a 2016 decemberi menetrendváltással indulnak. Addig pedig a hollandok gondolkodhatnak, hogy tényleg olyan jó dolog-e a közbeszerzés.

Egyébként a bal oldalon látható vonattal is majdnem belefutottak egy hasonlóba: a DB 425-ös motorvonataira épülő szerelvények közül a négyrészeseket (S70) a Bombardier, a hatrészeseket (S100) a Siemens gyártotta. Semmi gond nem is volt velük, amíg nem próbáltak meg csatolni két eltérő gyártójú vonatot, hogy tízrészes szerelvény szülessen. Azóta a távvezérlési gondokat jórészt megoldották.

A 2631 pályaszámú hatrészes fotó

A 2631 pályaszámú hatrészes (Siemens S100) Sprinter LighTTrain Amsterdam Centraal állomáson

A 2434 pályaszámú, négyrész fotó

A 2434 pályaszámú, négyrészes (Bombardier S70) Sprinter LighTTrain Amsterdam Centraal állomáson

Az SNCF 4533-as pályaszámú  fotó

Az SNCF 4533-as pályaszámú PBA-vonófejes Thalys motorvonat Amsterdam Centraal állomáson

Az SNCF 4533-as pályaszámú  fotó

Az SNCF 4533-as pályaszámú PBA-vonófejes Thalys motorvonat Amsterdam Centraal állomáson

A Thalys nemzetközi cég a francia SNCF és a belga SNCB/NMBS közös tulajdonában van, a vonatok Párizsból Brüsszelen át Amszterdamba és Kölnbe közlekednek. A régi (PBA) szettek Németországban nem tudnak közlekedni, mivel csak három áramrendszerűek. Az NS-nek is van két PBKA (négyáramrendszerű, gömbölyű vonófejes) motorvonata, azok Amszterdam és Köln között közlekednek.

Kilátás az Overhoeks negyed fotó

Kilátás az Overhoeks negyed felé

Az AngelTrains E186 144 egy fotó

Az AngelTrains E186 144 egy InterCity Direct vonattal Amsterdam Centraal állomáson

Egy NS VIRM motorvonat Amst fotó

Egy NS VIRM motorvonat Amsterdam Centraal állomáson

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Nem is úgy néz ki, mintha a fotó

Nem is úgy néz ki, mintha a piroslámpás negyed bejárata lenne

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Villamosok Amszterdamban a  fotó

Villamosok Amszterdamban a Centraal Station közelében

Hajókázás Amszterdam csator fotó

Hajókázás Amszterdam csatornáin

Hajókázás Amszterdam csator fotó

Hajókázás Amszterdam csatornáin

Amszterdam fotó

Amszterdam

Villamos Amszterdamban fotó

Villamos Amszterdamban

Villamos Amszterdamban, a D fotó

Villamos Amszterdamban, a Dam téren

Ezen a téren előfordultak BKV-villamosok is, érdemes a magyar-holland villamos-cserékről olvasgatni Hamsternél ! És azt még nem is írja, hogy az egyik budapesti Banán is Hollandiából, Houten városából érkezett , ahol a fővonallal párhuzamosan egy elővárosi megállóig közlekedett, 1500V-ról táplálva. Amikor elkészült a fővonal négyvágányúsítása, és így lehetőség nyílt a Sprinterek sűrítésére, akkor a villamos által kiszolgált Castellum városrész kapott egy rendes nagyvasúti megállót, és a villamos megszűnt (illetve egy kicsit korábban, hiszen a vágánya és felsővezetéke a negyedik vágány lett a vonalon, így már az átépítés alatt busszal pótolták). A villamost az NS üzemeltette.

Villamos Amszterdamban, a C fotó

Villamos Amszterdamban, a Centraal Station előtt

Amszterdam fotó

Amszterdam

Amszterdam fotó

Amszterdam

Amszterdam kikötője: a fotó

Amszterdam kikötője: a Friesland tolóhajó

Amszterdam kikötője: a fotó

Amszterdam kikötője: az MSC Opera cruiseship

Amszterdam kikötője: f fotó

Amszterdam kikötője: folyami/tengeri utakra is alkalmas önjáró bárka

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Utazás a Princess Seaways k fotó

Utazás a Princess Seaways kompon Newcastle upon Tyne felé

Virágok a skóciai Floors Ca fotó

Virágok a skóciai Floors Castle-ben, Kelsoban

Bárányok a skóciai Floors C fotó

Bárányok a skóciai Floors Castle-nél, Kelsoban

Reggeliző munkások Edi fotó

Reggeliző munkások Edinburghben

Skót diákok látogatóban Edi fotó

Skót diákok látogatóban Edinburgh Castle-ben

Tüzérek készülődnek Ed fotó

Tüzérek készülődnek Edinburgh Castle-ben

Edinburgh Castle fotó

Edinburgh Castle

Két First ScotRail 170-es s fotó

Két First ScotRail 170-es sorozatú Turbostar dízel-motorvonat találkozik az Edinburgh Waverley és Haymarket közötti alagútnál

Egy First ScotRail 156 soro fotó

Egy First ScotRail 156 sorozatú Metro-Cammell SuperSprinter dízel-motorvonat Edinburgh Waverley és Haymarket közötti alagútnál

Egy First ScotRail 170 soro fotó

Egy First ScotRail 170 sorozatú Turbostar dízel-motorvonat Edinburgh Waverley és Haymarket közötti alagútnál

Az ilyen dízel-motorvonatok Edinburgh és Glasgow között közlekednek különböző útvonalakon , mivel csak egy vonal villamosított, az East-Coast és a West-Coast Main Line-okat összekötő fővonal.

Edinburgh Waverley állomás, fotó

Edinburgh Waverley állomás, benne ScotRail 170-es Turbostar és 158-as BREL Express dízel-motorvonatokkal

A csarnok úgy néz ki innen, mintha valami parkolóház lenne, de valójában egy csodálatos, ódon acélcsarnok, amibe már építése idején felüljárókat építettek a gyalogosoknak és lovaskocsiknak. Az állomás a város két felét elválasztó völgyben levő mocsár lecsapolásával kerülhetett ilyen előnyös helyre, a mocsár többi részén közpark épült. A kép bal szélén a Sir Walter Scott Monument áll. A háttérben már az Északi-tenger hullámzik.

Egy First ScotRail 158 soro fotó

Egy First ScotRail 158 sorozatú BREL Express dízel-motorvonat Edinburgh Waverley és Haymarket közötti alagútnál

Az egyik diákom aznap ünnep fotó

Az egyik diákom aznap ünnepelte a 16. születésnapját, a tiszteletére 16 ágyúlövést adtak le a királyi palotából

Edinburgh Waverley állomás, fotó

Edinburgh Waverley állomás, jobb oldalt egy 170-es Turbostar dízel-motorvonat, balra egy Alstom gyártmányú class 334 Juniper, már új, ScotRail fényezésben

Ediburgh-i villamos a Scott fotó

Ediburgh-i villamos a Scott Memorialnál

Class 170-es  Turbostar  dí fotó

Class 170-es Turbostar dízelmotorvonat a Scott Memorialnál Edinburghben

A Lady Stair's Close si fotó

A Lady Stair's Close sikátor Edinburghben

A Deacon Brodie's Taver fotó

A Deacon Brodie's Tavern Edinburghben

Taxi Edinburghben fotó

Taxi Edinburghben

Félelmetesen kihalt utca Ed fotó

Félelmetesen kihalt utca Edinburghben

A Greyfriars' Bobby Edi fotó

A Greyfriars' Bobby Edinburghben

A Greyfriars' temet! fotó

A Greyfriars' temető Edinburghben

Emeletes városnéző bus fotó

Emeletes városnéző busz Edinburghben

29-es vonal rajongók, fölis fotó

29-es vonal rajongók, fölismeritek? A First ScotRail 380 109 pályaszámú Desiro.UK villamos motorvonata Edinburgh Waverley állomáson

A First ScotRail 158 780 és fotó

A First ScotRail 158 780 és 158 704 pályaszámú BREL Express DMU-k Edinburgh Waverley állomáson

A First ScotRail 334 024 pl fotó

A First ScotRail 334 024 plyaszámú Juniper villamos motorvonata Edinburgh Waverley állomáson

A magánvasutazás csodája: P fotó

A magánvasutazás csodája: Plymouthból Edinburghbe érkezett a 221 139 pályaszámú Arriva CrossCountry SuperVoyager billenőszekrényes dízel-motorvonat

És hogy ez mitől csodálatos? A több, mint 500 mérföldes út több mint felét drót alatt teszi meg a vonat, de járnak London-Edinburgh között is dízel HST-k végig drót alatt.

Villamos és modern emeletes fotó

Villamos és modern emeletes busz Edinburghben

Old-timer fagyiskocsi Edinb fotó

Old-timer fagyiskocsi Edinburghben

EastCoast IC225 villamos mo fotó

EastCoast IC225 villamos motorvonat érkezik Londonból Edinburgh Waverley állomásra

EastCoast IC125 High Speed  fotó

EastCoast IC125 High Speed Train Longniddry és Prestonpans között Edinburgh elővárosában

Longniddry közelében volt a szállásunk a tengerparton, a Firth of Forth-nál.

Kilátás a Firth of Forth-ra fotó

Kilátás a Firth of Forth-ra

Helyközi busz a Loch Ness-n fotó

Helyközi busz a Loch Ness-nél

Urquhart Castle a Loch Ness fotó

Urquhart Castle a Loch Ness partján

A Loch Ness-be torkolló Mor fotó

A Loch Ness-be torkolló Moriston folyó Invermoriston falvacskánál

Ki lehet találni, hogy gael nyelven az Inver szócska mit jelenthet (a Felföld fővárosát Inverness-nek hívják).

A Loch Ness-be torkolló Mor fotó

A Loch Ness-be torkolló Moriston folyó Invermoriston falvacskánál

Az 1344 méteres Ben Nevis a fotó

Az 1344 méteres Ben Nevis a Brit Szigetek legmagasabb pontja

A Glencoe-szoros Skóciában fotó

A Glencoe-szoros Skóciában

A legutóbbi James Bond filmben itt áll meg M és Bond a Skyfall felé menet. A kb. négyszáz méterrel a tenger szintje fölött kezdődő szorosban a növényzet csaknem ugyanolyan, mint Svájcban a 2000 méter fölötti hágókon - ennyivel északabbra vagyunk.

A Glencoe-szoros Skóciában fotó

A Glencoe-szoros Skóciában

Melléknapok és Nap körüli í fotó

Melléknapok és Nap körüli ív Skóciában, a West Highlandsben

Viadukt a Fort William felé fotó

Viadukt a Fort William felé vezető West Highland Mainline-on

Virágok a Callendar House p fotó

Virágok a Callendar House parkjában

Virágok a Callendar House p fotó

Virágok a Callendar House parkjában

Falkirk Wheel, egy gigantik fotó

Falkirk Wheel, egy gigantikus hajóemelő, amivel egy 9 zsilipből álló rendszert küszöböltek ki az Edinburgh felső részébe vezető, végig vízszintes Union canal, és az Északi-tengert az Ír tengerrel összekötő, a Firth of Forthból a Firth of Clyde-ig megépített Forth&Clyde canal között

A hajólift után egy akvaduktuszon jutnak a hajók a hegyig, ahol a hegy, az autópálya és a vasút alatt egy alagúton kelnek át, majd még két zsilip következik a Union canalig. A hasznos terhet szállító és a csak vízzel töltött gondolák súlya megegyezik Arkhimédész törvénye és a közlekedőedények elve miatt.

Falkirk Wheel, egy gigantik fotó

Falkirk Wheel, egy gigantikus hajóemelő, amivel egy 9 zsilipből álló rendszert küszöböltek ki az Edinburgh felső részébe vezető, végig vízszintes Union canal, és az Északi-tengert az Ír tengerrel összekötő, a Firth of Forthból a Firth of Clyde-ig megépített Forth&Clyde canal között

Falkirk Wheel, egy gigantik fotó

Falkirk Wheel, egy gigantikus hajóemelő, amivel egy 9 zsilipből álló rendszert küszöböltek ki az Edinburgh felső részébe vezető, végig vízszintes Union canal, és az Északi-tengert az Ír tengerrel összekötő, a Firth of Forthból a Firth of Clyde-ig megépített Forth&Clyde canal között

Falkirk Wheel, egy gigantik fotó

Falkirk Wheel, egy gigantikus hajóemelő, amivel egy 9 zsilipből álló rendszert küszöböltek ki az Edinburgh felső részébe vezető, végig vízszintes Union canal, és az Északi-tengert az Ír tengerrel összekötő, a Firth of Forthból a Firth of Clyde-ig megépített Forth&Clyde canal között

A Bannockburni Csata emlékm fotó

A Bannockburni Csata emlékműve

Kilátás a Wallace Monumentt fotó

Kilátás a Wallace Monumenttől: egy ScotRail 170-es Turbostar motorvonat halad át Stirlingen Perth felé

Az előtérben Skócia legújabb vasútvonala, a Stirlingből Alloán át Dunfermlinebe vezető vonal látszik. Ezzel a Kirkcaldy felől érkező vonatoknak Glasgowba menet nem kell a túlterhelt Forth Bridge-n át közlekedniük. Azon nem sikerült vonatot fotóznom, bár van órás ütemű személyforgalom Alloáig (onnan csak szénvonatok használják a pályát), de valószínűleg vágányzár volt, mivel az alig öt éves új vonal alépítménye teljesen széthullott (megintcsak éljenek a magánvasutak és a közbeszerzés). Most állami pénzen kell teljesen újjáépíteni.

Kilátás a Wallace Monumentt fotó

Kilátás a Wallace Monumenttől: egy ScotRail 158-as BREL Express motorvonat halad át Stirlingen Perth felé

Kilátás a Wallace Monumentt fotó

Kilátás a Wallace Monumenttől: egy ScotRail 158-as BREL Express motorvonat halad át Stirlingen Perth felé

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

St Abbs fotó

St Abbs

Cross Country SuperVoyager  fotó

Cross Country SuperVoyager Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC125 (HST) B fotó

An East Coast IC125 (HST) Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC225 Belford fotó

An East Coast IC225 Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC225 Belford fotó

An East Coast IC225 Belfordnál az East Coast Main Line-on

Cross Country SuperVoyager  fotó

Cross Country SuperVoyager Belfordnál az East Coast Main Line-on

Cross Country SuperVoyager  fotó

Cross Country SuperVoyager Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC225 Belford fotó

An East Coast IC225 Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC225 Belford fotó

An East Coast IC225 Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC125 (HST) B fotó

An East Coast IC125 (HST) Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC125 (HST) B fotó

An East Coast IC125 (HST) Belfordnál az East Coast Main Line-on

An East Coast IC225 Belford fotó

An East Coast IC225 Belfordnál az East Coast Main Line-on

Newcastle kikötője fotó

Newcastle kikötője

Newcastle kikötője fotó

Newcastle kikötője

Newcastle kikötője fotó

Newcastle kikötője

Utrecht Centraal vasútállom fotó

Utrecht Centraal vasútállomás

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Utrecht fotó

Utrecht

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

2150 M41V46 334 Bzmot001 481191 M62

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

VIRM Sprinter LighTTrain 186 NID Thalys PBA Sprinter

 

Régi és új albumok:

Nyár végi FelvidékBosznia 2017Dunántúli maradékok 3.Hó SzlovákiábanHó

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek