< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

Az E186 120 egy Rotterdamba tartó InterCity Direct vonattal Amsterdam Centraalon, a háttérben egy Sprinter LighTTrain

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:06:08 10:03:22

527 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
E186 120 186 csarnok TRAXX motorvonat villanymozdony Hollandia Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

Az E186 120 egy Rotterdamba tartó InterCity Direct vonattal Amsterdam Centraalon, a háttérben egy Sprinter LighTTrain fotó

Hát akkor beszéljünk egy kicsit a HSL-Zuid buktáról (vagy inkább paniniről, lévén az olaszoké a főszerep)! Nyílván mindenki hallott, olvasott az AnsaldoBreda nagysebességű motorvonatáról, a Fyráról , ami először a ciklámen színéről, később a megbízhatatlanságáról és baleseteiről szerzett hírnevet. A V250 típusjelű, 250 km/h sebességű vonatból az NS 16 példányt rendelt, a belga SNCB/NMBS pedig 3-at. A Fyra a holland fier (büszkeség), illetve a svéd Fyra (négy) szavakból ered, utóbbi a kiszolgálni hivatott négy nagyvárosra (Amszterdam, Rotterdam, Antwerpen és Brüsszel) vonatkozott. Nagyon büszkék nem lehetnek rá, sorozatosak voltak a lerobbanások, egy alkalommal menet közben még egy ajtó is leszakadt egy vonatról, így ma Belgiumban mozgási tilalom vonatkozik rájuk. Bár árban az AnsaldoBreda megverte az Alstomot és a Siemenst, akik ráadásul nem a TGV-vel, illetve a Velaróval pályáztak, hanem 220 km/h sebességű, gazdaságos motorvonatokkal, aminél a V250 sebességben is többet tudott (250 km/h-t). Lehet mégis jobb befektetés lett volna a nagyoktól vásárolni, és érthető, hogy a Nagy Magyar Villamosbeszerzési Kabaré különböző köreiben miért aggódott mindenki, amikor éppen az Ansaldóé volt az érvényes, befutó pályázat. Aztán mind a négy villamosos városunk megúszta az újabb paninit.

A megoldás az lett, hogy a nemzetközi forgalomban megnövelték a Thalys vonatok számát, belföldi forgalomban pedig régi ICm kocsikból és az Angel Trains-től bérelt TRAXX mozdonyokból álló, 160 km/h-s InterCity Direct vonatokat közlekedtetnek, amik az egyenesebb pálya és a hollandiában általános 100-110 km/h pályasebességnél nagyobb sebesség miatt még mindig jelentenek némi nyereséget időben. Menet közben megérkeztek az NS saját flottájának első TRAXX-ai is, középtávon pedig bejelentkezett az Eurostar is Velaro-D vonataival, hogy Amszterdam - Brüsszel - London járatokat indítson, illetve a DB, akik szintén Velaro-D-vel szeretnének Londonból brüsszeli kettéválással Frankfurtba és Amszterdamba vonatokat közlekedtetni. Az Eurostar vonatai a 2016 decemberi menetrendváltással indulnak. Addig pedig a hollandok gondolkodhatnak, hogy tényleg olyan jó dolog-e a közbeszerzés.

Egyébként a bal oldalon látható vonattal is majdnem belefutottak egy hasonlóba: a DB 425-ös motorvonataira épülő szerelvények közül a négyrészeseket (S70) a Bombardier, a hatrészeseket (S100) a Siemens gyártotta. Semmi gond nem is volt velük, amíg nem próbáltak meg csatolni két eltérő gyártójú vonatot, hogy tízrészes szerelvény szülessen. Azóta a távvezérlési gondokat jórészt megoldották.

Új albumok:
Nyár végi Felvidék

 
Kisvasúti Nap Kemencén

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum