sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A Bzmot 252 Nyergesújfalu és Tát között

További friss képek

Új albumok

2009-2014

Osztálykirándulás Skóciába
Osztálykirándulás Skóciába
...és egy csomó közlekedési fotó Hollandiából.

75+78=200
A jubileumi albumban ismét Nógrádba látogatok, ahol a gyönyörű táj mellett a változatos vonatforgalom miatt is érdemes fényképezni, akár még manapság is.

Ősz és tél a Semmeringen
Csodálatos színek és tájak a népszerű hegyi vasúton, valamint a Neumarkter Sattelen és pár téli fotó az STLB Murtalbahn kisvasútjáról.

81 - Uzsgyik a hegyekben
Motorvonatok mellett szergejes, dácsiás és szlovák tehervonatok is fölbukkannak a Hatvan-Salgótarján-Fülek vasútvonal változatosságát bemutató albumban. Az államosított Magyar Északi Vasút részeként a MÁV első vasútvonala volt.

Himmelstreppék a Mariazellerbahnon
Aranyhernyók a völgyben és a hegyen a népszerű osztrák kisvasúton.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Emlék az MDmot-oknak

Mozdonyok: MDmot, Btx, M41, M62, M40, M32, M47

Címkék: elmúlt, motorvonat, 106, 80, Sátoraljaújhely, Nagykereki, 107, Kismarja, 108, Sáránd, Konyár, Derecske, Debrecen, Konyári Sóstófürdő, Mikepércs...

M62 és MDmot Fonyód állomáson a villamosítás előtt Olvasd végig az albumot!

Elbúcsúztak a közforgalomtól az MDmot motorvonatok, egészen pontosan a hozzájuk tartozó Bx és Btx kocsikból álló szerelvényeket kellett kivonni. Két motorkocsi még rendelkezik vizsgával, ők egy ideig START-os tartalékként dolgoznak Debrecen térségében, majd értük is eljön a lángvágó. Megfigyelésem szerint az első prototípust, az MDmot 3001-et már szétvágták Sátoraljaújhelyen, a többi motorvonatból néhány még megvan, ezekből néhány emléket fölajánlottak a vasútbarátoknak megvételre, és talán a 3003-as motorkocsit kiállítják Szentesen.

Az MDmot 3017 a Vasúttörténeti Parkban várja, hogy jópár év múlva, amikor már a mostani festése lepattogzott róla, végre futóképessé tegyék és levizsgáztassák, addig csak szobormozdony, darazsak és mohák menedéke. A 106-os vonalon az MDmot kényelmét az egy szem 6312-es Iker-Bz-vel próbálják pótolni - hogy mi lesz tanítási időben, amikor a három kocsis Piroska is kevés volt, még nem tudni. Pécs környékén Bz-kígyók járnak helyettük, a távolsági fordáikat rövidebb, de saját tömegük, nehezebb kocsijaik és nagyobb teljesítményük miatt mégis gazdaságtalanabb M41-es inga és normál szerelvények vették át Szombathelyen és Debrecenben is.

Az MDmot-ok nagy űrt hagytak maguk után a vasútüzemben, hiszen a komolyabb dízeles vasútvonalakra (legyen szó nagyforgalmú mellékvonalról, vagy másodrendű fővonalról) nem maradt könnyű motorvonata a MÁV-nak. Íme egy újabb indok, hogy azokon a vonalakon, ahol a MÁV-START csak gazdaságtalanul boldogul az üzemmel, megpályáztassák a vasúti szolgáltatást.

Nagy űrt hagytak az MDmot-ok a vasútbarátok szívében is. Fölhívásomra, hogy küldjenek emlékeket, barátaim elküldték első és utolsó fényképeiket a Piroskákról. Bár nem sok, de mégis, roppant értékes felvételek érkeztek. Tasnádi Tamás saját képeiből és gyűjteményéből küldött parádés felvételeket. A fiatal vasútfotósok megmutatták, mi mindent tudtak kihozni egy rövid zsákvonalból, csak, hogy jó képeik lehessenek az MDá-król. Sokan csak az utolsó időkben ébredtek, de azt hiszem, az MDmot-ok az internetes fórumozás korai szakaszában olyan csendben (és jól) végezték mindennapi teendőiket, hogy nem tudták fölhívni magukra a figyelmet.

Az album első képén egy M62-es szerepel. Őt sokan, sokkal többet üldözték, fényképezték, mint az MD-ket. A végén azért a vasútbarátok kimutatták a szeretetüket, az utolsó hetek pezsgéssel, az utolsó nap szomorú, de sűrű, ünnepélyes programmal telt. Sajnálhatják, akiknek kimaradtak a véméndi dombok, kik nem látták, hogy a Villányi-hegység lábánál nap mint nap húznak el minden irányba a Piroskák. Viszont pár év múlva, remélem, az MDmot 3017 a Nosztalgia kft. legtöbb hasznot hajtó szerelvényévé válva az ország minden táján fölbukkan majd, a vasútbarátok, és a Ganz-motorvonatok rajongóinak legnagyobb örömére!

---

Jobb képek

M62 126, egy M40-es és két MDmot Fonyód állomáson, még a villamosítás előtt

Az MDmot 3001 1986. október 14-én Bátaszékről érkezvén Pusztaszabolcs határában halad

A vonat végén dolgozó MDmot 3018 éppen Balatonszentgyörgy állomást hagyja el Nagykanizsa felé

MDmot 3037 és Btx 030 (?) Lakitelek állomáson

MDmot 3006 Nagykerekinél

MDmot 3006 Debrecen határában

MDmot 3006 a bezárt Mikepércs megállóhelynél

MDmot 3006 Derecskén

MDmot 3020 Debrecenből a 108-as vonalra jár ki egy Bp-kocsival

MDmot és a birkanyáj

MDmot 3005 Szolnokon

Az MDmot 3022 Derecske-Vásártéren

MD motorvonat a Hortobágyon

Az MDmot 3022 a sárándi éjszakában

Az MDmot 3024 Konyár közelében

Az MDmot 3003-Btx 016 motorvonat Tiszafüred és Poroszló között a trains.hu búcsúvonatozáson

Btx 016 Poroszló és Tiszafüred között

Az MDmot 3021 Sátoraljaújhelyen, több más, szétvágásra ítélt jármű mellett

Az MDmot 3025 Ópályi és Mátészalka között a Záhony-Tiborszállás viszonylaton

Btx 032 Hódmezővásárhelyen

Az MDmot 3001, az egyik prototípus, és egy kései példány, az MDmot 3039 Sátoraljaújhelyen

Ax-kocsi beltere Sátoraljaújhelyen szétvágás előtt

Btx 016 Kismarjánál

Btx 025 Egervár megállóhelynél

Btx 032 Pocsaj-Esztárnál a Berettyó háromnyílású vashídján

Az MDmot 3006 Derecske és Derecske-Vásártér között

Az MDmot 3006 Kismarja és Nagykereki között

Az MDmot 3025 Konyár belterületén

Két MDmot és egy M32-es Szentesen, selejtezésre várva

Az MDmot 3004 egy Remot-Dácsiát fölvezetve kerékesztergára igyekszik a Keleti pályaudvarra

Az MDmot 3006 Debrecenben

Az MDmot 3006 Konyárnál

Az MDmot 3006 Mikepércsnél

Az MDmot 3024 Debrecenben, selejtezésre várva

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

M62 126, egy M40-es és két MDmot Fonyód állomáson, még a villamosítás előtt

Az MDmot 3001 1986. október 14-én Bátaszékről érkezvén Pusztaszabolcs határában halad

Az MDmot 3003 1992. Kecskeméten, a Vadaspark sarkánál augusztus 6-án Lakitelek felé tar vonatáva

A vonat végén dolgozó MDmot 3018 éppen Balatonszentgyörgy állomást hagyja el Nagykanizsa felé

MDmot 3030 vörös csillaggal Szolnokon

MDmot 3037 és Btx 030 (?) Lakitelek állomáson

MDmot 3006 Nagykerekinél

MDmot 3006 Nagykerekiben

MDmot 3006 Sárándon

MDmot 3006 Debrecen határában

MDmot 3006 a bezárt Mikepércs megállóhelynél

MDmot 3006 Konyárnál

MDmot 3006 Derecskén

Btx 016 Nagykerekiben

Btx 016 Nagykerekiben

MDmot 3020 Debrecenből a 108-as vonalra jár ki egy Bp-kocsival

MDmot 3038 a sűrejében

Btx 019 egy téli délutánon elindul Nagykerekiből

MDmot és a birkanyáj

MDmot 3005 Szolnokon

Btx 026 Sárándon

Az MDmot 3022 Derecske-Vásártéren

MD motorvonat a Hortobágyon

Az MDmot 3022 a sárándi éjszakában

Az MDmot 3022 és MDmot 3004 egy UDJ-vel Sárándon

Btx 016 Pocsaj-Esztárnál

Btx 016 Nagykerekiben

MDmot 3038 Poroszló és Tiszafüred között, a Tisza-tó töltésén

Az MDmot 3024 Konyár közelében

Az MDmot 3024 Konyár közelében

Az MDmot 3005 Sárándról indul Debrecen felé

Az MDmot 3003-as a trains.hu különvonatozásán Kunmadaras állomáson

Az MDmot 3003-Btx 016 motorvonat Tiszaszentimre és Pusztakettős között a trains.hu búcsúvonatozáson

Az MDmot 3003-Btx 016 motorvonat Tiszafüred és Poroszló között a trains.hu búcsúvonatozáson

Btx 016 Poroszló és Tiszafüred között

Az MDmot 3021 Sátoraljaújhelyen, több más, szétvágásra ítélt jármű mellett

Az MDmot 3025 Ópályi és Mátészalka között a Záhony-Tiborszállás viszonylaton

Az MDmot 3025 Vásárosnamény és Nagydobos között

Az utolsó motorkocsi (MDmot 3042) a szentesi dögsor végén

Btx 032 Hódmezővásárhelyen

MDmot Nagykerekiben

MDmot 3003 Debrecen-Csapókertnél

Az MDmot 3001, az egyik prototípus, és egy kései példány, az MDmot 3039 Sátoraljaújhelyen

Az MDmot 3001 Sátoraljaújhelyen

Az MDmot 3039 Sátoraljaújhelyen

Az MDmot 3037 Sátoraljaújhelyen

Az MDmot 3035 Sátoraljaújhelyen

Bárcák, többek között futási engedély az egyik Sátoraljaújhelyen tárolt MD-mellékkocsin

Ax-kocsi beltere Sátoraljaújhelyen szétvágás előtt

Madárka

Ax-kocsi beltere Sátoraljaújhelyen szétvágás előtt

Tárolt Ax-sorozatú MDmot mellékkocsi Sátoraljaújhelyen

M41 2303 és MDmot 3039 Sátoraljaújhelyen

Btx 016 Kismarjánál

Btx 016 Konyár és Derecske-Vásártér között

Btx 025 az egri várban

Btx 025 Egervár megállóhelynél

Btx 028 Füzesabonyban

Btx 028 a híres sátai sorompónál

Btx 032 Pocsaj-Esztárnál a Berettyó háromnyílású vashídján

Az MDmot 3006 Derecske és Derecske-Vásártér között

Az MDmot 3006 Kismarja és Nagykereki között

Az MDmot 3006 Sáránd közelében

Az MDmot 3015 indul Nagykerekiből

Az MDmot 3015 Kismarjánál

Az MDmot 3025 Konyár belterületén

Az MDmot 3035 Szentesen, már a selejtezést várva

Két MDmot és egy M32-es Szentesen, selejtezésre várva

Az MDmot 3004 egy Remot-Dácsiát fölvezetve kerékesztergára igyekszik a Keleti pályaudvarra

Az MDmot 3006 Debrecenben

Az MDmot 3006 Derecske előtt

Az MDmot 3006 Derecskén

Az MDmot 3006 Konyárnál

Az MDmot 3006 Konyárnál

Az MDmot 3006 Konyárnál

Az MDmot 3006 Mikepércsnél

Az MDmot 3006 Mikepércsnél

Az MDmot 3006 Nagykereki fedezőjelzőjénél

Az MDmot 3006 Pocsaj-Esztár állomáson

Az MDmot 3021 Poroszló állomáson

Az MDmot 3024 Debrecenben, selejtezésre várva

 

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2014. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek