25. számú vasútvonal
Őrségi Vasút: Ukk - Zalaegerszeg - Őriszentpéter - Bajánsenye - Őrihodos (=Hodos)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
20
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR M41 2327 Boba állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M61 001 Bobán | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
26
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR M47 1231 Ukk állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 630 154 Ukk állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2171 Ukkon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2312 Ukkon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2317 és Bzmot 362 Ukk állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-Trakció M41 2327 és a MÁV-START Bzmot 319 a még villamosítatlan Ukk állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START Bzmot 349 Ukk állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Ukk | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | M41 2312 Ukkon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
24
![]() | ||||
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció. A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg. Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól. Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben. jeffline, vasutallomasok.hu | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | Kemendollár szépen fölújított épülete | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
17
![]() | ||||
![]() | Az M41 2305 Zalaszentivánban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 331, M62 310 és M62 321 Zalaszentivánban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START Bzmot 390 Zalaszentiván állomáson várakozik csatlakozó vonatokra | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az M41 2105 Zalaszentivánban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-Trakció M41 2149 húzza a Zágráb-Corvinus InterCity vonatot a villamosítás alatt álló Zalaszentiván állomáson keresztül | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az M41 2305 Zalaszentivánban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR M41 2305 Zalaszentiván állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Az M62 308 tehervonatával Zalaegerszeg és Zalaszentiván között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 478 321 Zalaegerszegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Bzmot 182 Zalaegerszegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalaegerszeg állomás | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalaegerszeg állomás | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | A Citadella IC Zalaszentgyörgyön | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | M41 2318 Zalaszentgyörgyön | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2318 Zalaszentgyörgyön | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 197 Zalaszentgyörgyön | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 197 Zalaszentgyörgyön | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | M62 309 Zalacséb-Salomvár állomásra érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 306 Zalaszentgyörgy közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 197 Zalaszentgyörgy közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 197 Zalaszentgyörgy közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 197 Zalacséb-Salomvárnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A Bzmot 182 Zalacséb-Salomváron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Bzmot 319 Zalacséb-Salomváron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalacséb-Salomvár | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalacséb-Salomvár | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalacséb-Salomvár | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Zalacséb-Salomvár állomás régi és új épülete | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
22
![]() | ||||
![]() | M47 1237 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 184 és 183 Zalalövő állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Bzmot 182 Zalelövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2318 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 309 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 183 Zalalövő állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 183 és 390 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 184 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | A 117 319 Zalalövő és Felsőjánosfa között, a háttérben a Borostyán-tó völgyzáró gátja | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START 431 189 a Citadella gyorsvonattal Zalalövő és Felsőjánosfa között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START (RailCargoHungaria festésű) 630 027 pályaszámú Gigant tehervonattal Zalalövő és Felsőjánosfa között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 117 319 Felsőjánosfa és Zalalövő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 117 319 Zalalövőn | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A GYSEV 430 327 Felsőjánosfa és Zalalövő között üres autószállító tehervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A GYSEV 430 326 Szili Felsőjánosfa és Zalalövő között autószállító tehervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START 431 289 gépmenetben Zalalövő és Felsőjánosfa között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 630 018 tehervonattal Felsőjánosfa megállóhelyen Ott is ott a kis Opel! | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Felsőjánosfa és a Vakondjárgány | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | M62 302 Nagyrákosnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 331 a nagyrákosi 1-es völgyhídon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az M62 331 konténervonattal dübörög végig a nagyrákosi völgyhídon | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | Az M62 331 konténervonattal dübörög végig a nagyrákosi völgyhídon | ||||
Fotó: | |||||
![]() | A Bzmot 319 Nagyrákoson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START 630 020 Pankasz és Nagyrákos között a Nagyrákosi I. (Nagy) völgyhídon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START 630 029 Pankasz és Nagyrákos között, őszi tájban a Nagyrákosi viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Külső ívről egy távolodó tehervonat | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 302 Nagyrákosnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | M41 2317 a Citadella gyorsvonattal Nagyrákos megállóhelyen | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M41 2317 a Citadella gyorsvonattal Nagyrákos megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-START 117 319 Nagyrákos megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Drámai naplemente a nagyrákosi viaduktnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 331 a nagyrákosi 1-es völgyhídon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 295 Nagyrákoson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot Nagyrákoson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Drámai naplemente a nagyrákosi viaduktnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | M41 2320 Őriszentpétert hagyja el a Citadella IC-vel | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 313 a nagyrákosi kis völgyhídon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | ||||
Fotó: | |||||
![]() | M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | ||||
Fotó: | |||||
![]() | M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | ||||
Fotó: | |||||
![]() | M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M62 308 konténervonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Bzmot 180 Nagyrákos és Őriszentpéter között a kis völgyhídon | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Bzmot 180 Őriszentpéter és Nagyrákos között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 295 Nagyrákoson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 390 a nagyrákosi kis völgyhídon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 408 Nagyrákos és Őriszentpéter között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2320 Nagyrákoson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | M62 310 egy tehervonattal és Bzmot 408 Őriszentpéter Hauptbahnhofon | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M62 310 egy tehervonattal Őriszentpéteren | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | M62 310 egy tehervonattal Őriszentpéteren | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Bzmot 273 Őriszentpéteren | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Bzmot 390 Őriszentpéteren | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Őriszentpéter | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Bzmot 390 Őriszentpéteren | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A GYSEV 430 326 Őriszentpéter és Bajánsenye között autószállító vonattal A Dávidháza melletti szántón eltörpül a vonathoz képest a mozdony, de látszik, hogy a sok modern gép ellenére még találni nagyonis profitábilis munkát a V43-asoknak a GYSEV-nél. | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
| |||||
![]() | M62 308 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Reggel Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | Az SŽ 664 119 pályaszámú Reaganje Őrihodoson | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 119 pályaszámú Reaganje Őrihodoson | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | A 431 179 Őrihodoson (Hodos, Szlovénia) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | ||||
Fotó: | |||||
![]() | Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | ||||
Fotó: | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A HŽ 7121 008 Sveti Ilja és Turčín között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
![]() | Egy Reagen a Citadella IC-vel Péterhegy-Tótkeresztúr és Sal között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Péterhegy-Tótkeresztúr = Gornji Petrovci ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A SŽ 814 124 Muraszombat állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A SŽ 715 102 Ljutomer és Grlava között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A SŽ 711 002 Ivanjkovci és Pavlovci között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
432
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A SŽ 664 119 Velika Nedelja és Ormož között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
202
![]() | ||||
![]() | A Metrans 761 006-6 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A SŽ 363 034 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A SŽ 715 102 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A SŽ 342 023 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A SŽ 312 108 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A SŽ 312 005 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||