sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Hó a Budai-hegyekben

Szépen behavazódott a Fogaskerekű Vasút és a Gyermekvasút vonala is, elmentem egy picit fényképezni! A főszerepben a Svábhegy és Virágvölgy környéke.

A BKK MRZ-400 222-es busz F fotó

A BKK MRZ-400 222-es busz Fogaskerekű Vasút-en

A BKK Tatra T5C5 4122 Fogas fotó

A BKK Tatra T5C5 4122 Fogaskerekű Vasút megállónál

Egyike az egyik kísérleti, egykarú szedős kocsiknak. A Szilágyi Erzsébet fasor gyönyörű, de ezen a túrán a Fogaskerekűt jöttem fotózni, így a Tatrát csak a fogas érkezéséig kaptam el. Szerencsém volt, hogy ilyen érdekes jószág érkezett.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 62 Városmajor állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 53 motorkocsi János kórház és Városmajor között

Vasárnap, immár a második hétvégén, gyönyörű havazásra ébredtem, de elég későn, így messzire már nem tudtam menni. A budai hegyi vasutakat viszont egyébként is nagyon kedvelem, így jó ötletnek tűnt a Fogason kezdeni, majd, ha marad idő, továbbhaladni a Gyermekvasút felé. A hulló és fákon megülő hó gyönyörű témát adott a hétvégére, csak sajnos közben egy picit elcsúsztam a hétvégére tervezett házi feladat-javításokkal: kénytelen voltam hétfő éjjel pótolni őket.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 67 vezérlőkocsi Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 57 motorkocsi Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 65 vezérlőkocsi Művész út és Széchenyi-hegy között

A fotózás eleve nehezen indult, mert Orgonásnál kiderült, hogy az előttünk közlekedő motorvonat a végállomáson műszaki hibát szenvedett, így nem tud tovább közlekedni. Mivel a másik vágány Széchenyi-hegyen nem járható a váltó elhúzódó kizártsága miatt, így Művész úton fordultak a szerelvények, ahonnan a hóval borított utakon buszos pótlásra sem volt lehetőség; így kb. kétszáz métert gyalogolni kellett (persze hegyi környezetben) a végállomásig. Ezt a legtöbb vonat utasai a Karthauzi úton tették meg, de néhány bolond család a síneken indult el - ez egészen addig jó ötletnek tűnt, amíg hátulról meg nem lepte őket a segélymenet, amivel a járműműszak érkezett a hegyi állomásra.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 motorkocsi Széchenyi-hegy állomáson

A segélymenet rájárt a megfeneklett kocsira, eközben bőszen kerülgetve az illegálás sétálókat. Jobbra a járhatatlan második vágány - a hónak sem a járműhibához, sem a váltó kizárásához nem volt köze.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 Széchenyi-hegy állomáson

A segélyvonat beállt a meghibásodott szerelvény alá, a szerelők átszálltak, a járművezető pedig picit később ezzel a szerelvénnyel indult a menetrendet betartani.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 65 vezérlőkocsi Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 motorkocsi Széchenyi-hegy és Művész út között

A fennakadás nem tartott egy órán át, mire visszaértem a Művész úthoz, már jött is lefelé a segélyvonat, immár utasforgalomra készen.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 57 motorkocsi Széchenyi-hegy és Müvész út között a viadukton

Nem sokkal később a hibás szerelvény is elkezdett ereszkedni, de csak lépésben, tartva a térközi távolságot.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 63 Sváb-hegy és Müvész út között

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 53 motorkocsi Művész út megállóhelyen

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 53 motorkocsi Művész út és Sváb-hegy között

A napi nehézségek leküzdése után végre elkezdtem rendesen fotózni az ide-ode járó szerelvényeket.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 64 Sváb-hegy és Müvész út között

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 54 Sváb-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 65 Városkút és Sváb-hegy között

A BKK 212-es busz Városkút  fotó

A BKK 212-es busz Városkút megállóhelyen

A BKK 21A-es busz Városkút  fotó

A BKK 21A-es busz Városkút megállóhelyen

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 63 Városkút megállóhelyen

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 Sváb-hegy és Városkút között

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 55 Sváb-hegy és Városkút között

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 64 Adonis utca és Városkút között

Az Adonis utca (régen Gyöngyvirág út) és Városkút közötti szakasz a kedvencem, mivel itt egy viadukton kívül remek belső íves erdei fotóhelyek is vannak.

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 53 Városkút és Adonis utca között

A BKK MAN 21-es busz Adonis fotó

A BKK MAN 21-es busz Adonis utca állomáson

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy  fotó

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy és Csillebérc között

Aztán fölmentem a Gyermekvasútra, szerencsére az első 21-es buszra fölfértem, majd nagy nehezen leevickéltem Normafától a Makkosmáriai átjáróig a jégpáncélon. Ekkor még elég komoly késés volt a GyV-n, mivel balról, Csillebérc felől vártam a vonatot, de Virágvölgy felől jelezte jöttét a dízelmotor dübörgése. Szerencsére jó helyen álltam, hogy a másik irányból is megörökítsem.

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy  fotó

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy és Csillebérc között

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy  fotó

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy és János-hegy között

A MÁV Mk45 2004 János-hegy  fotó

A MÁV Mk45 2004 János-hegy és Virágvölgy között, János-hegy állomás előjelzőjénél

A Gyermekvasúton tovább élnek a hatvanas évek jelzői, mindig hálás témát adva; János-hegynél még csak fényvisszaverődősre sem cserélődtek. Sokat kellett taposni a hóban, hogy idejussak, de bőven megérte.

A MÁV Mk45 2004 Virágvölgy  fotó

A MÁV Mk45 2004 Virágvölgy és János-hegy között

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy  fotó

A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy és Csillebérc között

Mikor én gyermekvasutas voltam, a vonatok összeállításában semmi változatosság nem volt, vagy 1-2 középfeljárós téli, vagy 2-3 kilátókocsiból álló szerelvények közlekedtek. Minden mozdony piros-sárga festésű volt, a nosztalgia motorvonat pedig igen ritkán közlekedett (egyetlen alkalommal szolgáltam csak rajta). Így a rendelkező állomásokon nem sokat kellett gondolkodni a vonat terhelésének kiszámításakor. Ma már sokkal érdekesebb a vasútüzem, és nem csak a mozdonyok igen változatos színezése miatt; ebben a szerelvényben például két Bax-kocsi is közlekedik. Az első behúzott végű Bax Kecskemétről érkezett pár éve és poggyásztere kerékpár- és szánkószállítóként funkcionál. A hátós, hosszú Bax a Hegyközi Kisvasútról érkezett a nyolcvanas években, és összesen nyolc darab került ide. Ebből négyet a LÁEV kapott cserébe az akkor üzemképtelen motorvonatért, egyből pedig gördülő erdei iskolaként használható "laborkocsi" készült. A kétezres években két Bax-kocsi átépült kerékpárszállításra, egyik végükön szélesített ajtókat kaptak és a kocsi egyik felében az ülések helyére kerékpártámok kerültek. Egy-két éven belül visszakerült a legtöbb pad, csak két fiktív fülkényi hely maradt a bringáknak.

Később az egyik kerékpáros és az egyik hagyományos Bax-ból konferencia-, illetve szalonkocsi épült, és a laborkocsival az a három jármű a Gyermekvasút egyetlen átjárható szerelvényeként működik.

A MÁV Mk45 2005 Széchenyi-h fotó

A MÁV Mk45 2005 Széchenyi-hegy és Normafa között a ködben

Akit érdekel, itt görgethet át pár száz régebbi képet a Gyermekvasútról ujablak.

A MÁV Mk45 2005 Normafa meg fotó

A MÁV Mk45 2005 Normafa megállóhelyen

Balra a régi sorompóőrhely látható.

A MÁV Mk45 2005 Normafa meg fotó

A MÁV Mk45 2005 Normafa megállóhelyen

A Zielensky-víztorony a Nor fotó

A Zielensky-víztorony a Normafánál

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 64 Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 54 Széchenyi-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 64 János-hegy állomáson

A Fogaskerekű Vasút (6 fotó

A Fogaskerekű Vasút (60-as villamos) SGP 65 Széchenyi-hegy állomáson

[VIDEO] Mk45-ös dízelmozdonyok a havas Gyermekvasúton

Sok szeretettel ajánlom mindenkinek a YouTube csatornámat is, amire időről időre hosszabb saját vonatos filmeket, vagy rövidebb videókat töltök föl. Iratkozz föl!

Hogy ne maradj le az új albumokról, kövess Facebookon!
fb.me/benbe.hu

Egész nap vonatokról olvasnál, vonatfotókat bámulnál? A Tumblr feedemmel bejárhatod az egész világot! Itt gyakran élőben is posztolok a fotózásaimról.
benbehu.tumblr.com

Szereted a mozgóképeket? Snittekért és rövidfilmekért irány a YouTube!
youtube.com/user/benbedothu

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

334 Bzmot309 M62297 Bzmot

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

 

Régi és új albumok:

Hó a Budai-hegyekbenVáli-völgyi ZsúrFogassal a TátrábaHóDunántúli dízelek

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2018. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek