sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Dunántúli maradékok 3.

Régebbi és újabb képek Nyugat-Magyarországról válogatva, amelyek még nem szerepeltek itt. A GYSEV-től a Dunaferrig.

A GYSEV 651 0023 pálya fotó

A GYSEV 651 0023 pályaszámú Ludmilla Répcelak állomáson

(könyvjelző)

Székely Viktorral indultam találkozni, hogy fotózzunk egyet együtt, de előtte ő még szolgálatban volt, így egy kicsit fotóztam magamban. Véletlenül pont az ő dízelmozdonyát, amint gépmenetben szorgosan készül Rajkára tehervonatért. Ekkor már elkészült a 16-os vonal villamosítása, mint a háttérben látható TRAXX-os IC-n is látszik, de egyes tehervonatokat villamos mozdony helyett a ráérő dízelekkel továbbították. Érdekes egy átmeneti időszak volt ez.

A MÁV-START 628 319 Répcela fotó

A MÁV-START 628 319 Répcelak és Csánig között

Viktor elviharzott a Lúddal, én pedig kapkodtam a lábomat, hogy még kiérjek az útátjáróig a térközre induló teherhez. Csak az óvatos kigyorsításnak volt köszönhető, hogy lett fotó a kannavonatról.

A GYSEV 247 507 Csánig és R fotó

A GYSEV 247 507 Csánig és Répcelak között

A METRANS 761 004-1 Maersk  fotó

A METRANS 761 004-1 Maersk intermodális konténervonattal Csánig és Répcelak között

(könyvjelző)

A DB Schenker 0469 107-4 Cs fotó

A DB Schenker 0469 107-4 Csánig és Répcelak között a Répce hídon

(könyvjelző)

A tolatós tehervonatot itt a DB Schenker győri gépei csinálják, de ilyen németes hangulatot elkaphat a fotós a Komárom-Esztergom vonalon , a kecskeméti Mercedes-gyárnál, de akár Kalocsán is.

A GYSEV 1116 064 Csánig és  fotó

A GYSEV 1116 064 Csánig és Répcelak között

(könyvjelző)

A GYSEV 247 504 Csánig és R fotó

A GYSEV 247 504 Csánig és Répcelak között a Répce hídján

(könyvjelző)

A legfőbb témák a tehervonatok és IC-k voltak, de közben nyílván kimerészkedtem az árnyékból lefotózni a mezei személyeket is. Nem is baj, hiszen a GYSEV Jenbacher sínbuszainak második szériája úgytűnik nagyon kevés időt tölt repce festésben, az első szériások pedig hamarosan még nosztalgiajárművekként is végezhetik. Egyeseket már gyötörnek a lázálmok, hogy a Bakonyvasútra megszereztessék a MÁV-val ezeket a kiváló vételeket, csak éppen azt felejtik el, hogy ahogy a kis Schlierenek, úgy ezek is csak átmeneti megoldásnak kellettek a GYSEV-nél, és ezeket jobb nem továbbörökíteni. Persze, dizájnját tekintve modernebbnek tűnik a Bézénél, de az 1987-1992 közötti gyártás óta semmi sem változott bennük. Ugyanaz a motor, hajtómű, számítógép, pottyantós budi, ugyanaz a túl magas fogyasztás (különösen egy férőhelyre számítva), ha nagyon kell, a foteleket át lehet szerelni a Bézékbe belőlük.

A GYSEV 430 325 Répcelak és fotó

A GYSEV 430 325 Répcelak és Csánig között

Hátulról is jöttek izgalmas vonatok, de ez maximum dokumentumértékű (de nem vállalhatatlan - minden pixel információ rajta van a képen, nem kontraszttalan, nincs becsillanás, torzulás, egyszerűen csak félfényben készült, ami nem előnyös a járműfotózásnál feltétlenül, bár egyébként erre is vannak kivételek. A netes folklórban dok címkével ellátott képeket törölni kellene, mert általában eleve nincs dokumentum értékük, másfelől vizuális környezetszennyezések, és nincs olyan téma, amire ne lehetne megfelelő helyen fölkészülve elfogadható képet lőni - ha pedig meglepetés volt, akkor így járás van, sajnos nem sikerült.)

A GYSEV 430 325 Csánig és R fotó

A GYSEV 430 325 Csánig és Répcelak között

(könyvjelző)

Azért amikor visszafelé jött, meglett naposan is az előző képen látható Szili egy tehervonattal. Ez is érdekes téma, hiszen nem fognak a GYSEV V43-asai a végtelenségig kitartani a 16-os (és 17-es) vonalon, úgyhogy kevés ilyen fotóm fog róluk készülni.

A GYSEV 651 0023 Csánig és  fotó

A GYSEV 651 0023 Csánig és Répcelak között

(könyvjelző)

Persze itt még szükség volt néhány villanymozdonyra a 21-es személyfordájában, így például a Ludmillákat is befogták tehervonatozni. A Szombathely felől bejáró személyvonat miatt a teher lelassított a bejárati jelző előtt, majd a továbbhaladást engedélyező jelzés megjelenése után intenzíven gyorsítani kezdett.

A GYSEV 247 506 Répcelak és fotó

A GYSEV 247 506 Répcelak és Csánig között

Blokkra érkezik szemből is a személyvonat.

A MÁV-START 628 302 Csánig  fotó

A MÁV-START 628 302 Csánig és Répcelak között

Ez a Szergej viszont gépmenetben jött vissza.

A GYSEV 430 332 Vép és Szom fotó

A GYSEV 430 332 Vép és Szombathely között halad gépmenetben

A GYSEV 651 0023 Vép és Szo fotó

A GYSEV 651 0023 Vép és Szombathely között sajnos elég kevés fényben

A GYSEV 5147 512 Harka állo fotó

A GYSEV 5147 512 Harka állomáson

Sopron rendező fotó

Sopron rendező

A GYSEV 408 401-6 Sopron ál fotó

A GYSEV 408 401-6 Sopron állomáson

A GYSEV 1116 065-4 Sopron á fotó

A GYSEV 1116 065-4 Sopron állomáson

Az ÖBB 1116 198-3 Sopron ál fotó

Az ÖBB 1116 198-3 Sopron állomáson

A GYSEV 247 503 Sopron állo fotó

A GYSEV 247 503 Sopron állomáson

Szétkapott ikermotorkocsi S fotó

Szétkapott ikermotorkocsi Sopronban

Az ÖBB 1116 128 Sopron állo fotó

Az ÖBB 1116 128 Sopron állomáson

A MÁV-TR V43 1337 Budapest- fotó

A MÁV-TR V43 1337 Budapest-Déli pályaudvaron

(könyvjelző)

Egy vonatos könyvhöz készít fotó

Egy vonatos könyvhöz készítettem reklámfotókat hobbiból

(könyvjelző)

Egy kissé viharvert trolibu fotó

Egy kissé viharvert trolibusz a Róbert Károly körúton

A MMV 047 0040-1 Dunaújváro fotó

A MMV 047 0040-1 Dunaújváros külső és Dunaújváros között

(könyvjelző)

Lengyel bányákból hozza a szenet a Dunaferr, illetve hát mindig onnan, ahonnan a legolcsóbb, így néha Bosznia is besegít. Ezt a vonatot a Magyar Magánvasút Zrt. hozta el Komáromból. A szénnek a nyersvasgyártásban van fontos szerepe, mivel a belőle készített koksszal fűtik a nagyolvasztót, amivel az ércet megolvasztják, és az szétválik a nyersvas és a salak fázisokra.

A Dunaferr A29 020 Dunaújvá fotó

A Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomáson

(könyvjelző)

A dunaújvárosi állomásról minden elegy egy Dácsia vagy Zetor mögött folytatja az útját; itt éppen egy bőven ezer tonna fölötti ércszállítmány készül nekiindulni a gyárkapuig vezető útnak. Mindkét mozdony 331 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű, így nem túl fickós a nyersanyag gyárba való bevonulása. Mielőtt azonban mi is bevonulnánk a gyárba, egy kicsit nézzük meg a gyár történelmét, és elemezzük, hogy miért is ide, minden nyersanyaglelőhelytől távol épült föl Sztálinváros és a Dunai Vasmű!

A MÁV Bzmot 339 Dunaújváros fotó

A MÁV Bzmot 339 Dunaújváros állomáson

Az MMV 047 0040-1 Dunaújvár fotó

Az MMV 047 0040-1 Dunaújváros állomáson egy szénvonattal

A Dunaújvárosi Kikötő  fotó

A Dunaújvárosi Kikötő portáldarui

A Dunaújvárosi Kikötő  fotó

A Dunaújvárosi Kikötő forgalmi irodája

A körbuktató a Dunai Vasm&# fotó

A körbuktató a Dunai Vasmű 720-as pályaudvarán (az úgynevezett Kápolna)

A körbuktató a Dunai Vasm&# fotó

A körbuktató a Dunai Vasmű 720-as pályaudvarán (az úgynevezett Kápolna)

A Dunaferr új kokszolóm$ fotó

A Dunaferr új kokszolóműje, az előtérben egy belső használatú vasúti kocsi

(könyvjelző)

A Dunaferr A23 063 723. szá fotó

A Dunaferr A23 063 723. számú pályaudvaron egy kokszvonattal

(könyvjelző)

A visszaszállító transzferk fotó

A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénél

A visszaszállító transzferk fotó

A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénél

A visszaszállító transzferk fotó

A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénél

(könyvjelző)

A 721. pályaudvar buktatójából, vagy az önürítős kocsik ürítőjéből (az RCH kocsikészletén múlik, miben jön a nyersanyag) érkező vasérc az osztályozóba kerül, ahonnan leürítik az oldalvezetékes, egyenáramú transzferkocsiba. A kék tehermotorkocsi kiviszi az ércet az érctér valamely pontjára, ott leborítja, és onnan már kotrógépekkel rendezik el. Néha azonban az érc egy részét vissza kell hozni az osztályozóba, a képen látható fekete transzferkocsi ilyenkor kap szerepet.

Az ércet kiszállító transzf fotó

Az ércet kiszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénél

Az ércet kiszállító transzf fotó

Az ércet kiszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénél

(könyvjelző)

Ha valaki azt hitte, egy vasúti járművezetőnek lehet unalmasabb munkahelye, mint a Kisföldalatti, akkor alaposan tévedett. Ez itt 110 méter kőkemény, nyílegyenes monotonitás.

A Dunaferr A29 020 a kokszo fotó

A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó között

(könyvjelző)

A Dunaferr A29 020 a kokszo fotó

A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó között

A Dunaferr A29 020 a kokszo fotó

A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó között

(könyvjelző)

Akkumulátoros vonszolómozdo fotó

Akkumulátoros vonszolómozdony és belső használatú teherkocsi a kokszolóműnél

(könyvjelző)

A Dunaferr A23 055 a 721-es fotó

A Dunaferr A23 055 a 721-es pályaudvaron a Kápolnába segít betolni vasérszállító kocsikat

(könyvjelző)

Igaziból innen már nem ő tolja be, hanem az a rozoga kis alacsony oldalfalú kocsi, illetve az alatta látható vaskos drótkötél. Ezt a Kápolna kezelője tudja irányítani, így ráadásul nincs egy gép lekötve fölöslegesen a kocsinkénti lökdöséssel, hanem mehet a következő adag vagonért a tartalék. Régen számos állomáson volt ilyen kocsivonszoló telepítve (még Felsőcsingerben is látszanak a nyomai), de ezek majdnem sehol nem működnek már, pedig hatékonyak voltak. Ma már a legtöbb helyen mozdonnyal kell tolatni, ahol ömlesztett áruval rakodnak.

A23-as tolat a Dunaferrben, fotó

A23-as tolat a Dunaferrben, az előtérben deformált salaktálak

(könyvjelző)

A Dunaferr A23-013 kohósala fotó

A Dunaferr A23-013 kohósalakvonattal tart a salakdepó felé

(könyvjelző)

Odaérve a még mindig olvadt kohósalakot tartalmazó kocsikat távvezérléssel megbillentik, így a salak a salaktálvagonokból távozhat. Mivel a salak olvadáspontja alacsonyabb az acélénál, így sima, hőálló bélet nélküli kocsikban is szállítható.

A Dunaferr nagyolvasztója fotó

A Dunaferr nagyolvasztója

A hátsó kohó salakvonata to fotó

A hátsó kohó salakvonata tolva érkezik

A hátsó kohó salakvonata to fotó

A hátsó kohó salakvonata tolva érkezik - a mozdony az A23-053

Salakürítés fotó

Salakürítés

A 722. pu. tipikus 50-es év fotó

A 722. pu. tipikus 50-es évekbeli forgalmi irodája

Belszolgálati kocsik a Duna fotó

Belszolgálati kocsik a Dunaferrnél

A dízelmozdony-javító bázis fotó

A dízelmozdony-javító bázis a Dunaferrnél

A Dunaferr Lemezalakító kft fotó

A Dunaferr Lemezalakító kft. telephelyére tolnak be friss acéltekercseket egy belső használatú teherkocsin

Zetorparádé a Dunaferr f fotó

Zetorparádé a Dunaferr fűtőházánál: az A23 062, A23 052 és félig az A23 057 látható a képen

Érdemes összehasonlítani a két, különböző remotorizált mozdony gépterét: a bal oldaliban K-motor, a jobb oldaliban Detroit Diesel üzemel. A legtöbb gépnek sajnos már nincsenek meg az eredeti, Ganz-logós géptérajtajai.

Az ISD Dunaferr A23 064 a f fotó

Az ISD Dunaferr A23 064 a fűtőházban

Az ISD Dunaferr A23 062 és  fotó

Az ISD Dunaferr A23 062 és A23 057 a fűtőházban

(könyvjelző)

Az ISD Dunaferr A23 052 a f fotó

Az ISD Dunaferr A23 052 a fűtőházban

Az ISD Dunaferr A23 057 a f fotó

Az ISD Dunaferr A23 057 a fűtőházban

(könyvjelző)

Az ISD Dunaferr A23 052, A2 fotó

Az ISD Dunaferr A23 052, A23 057 és A23 062 a fűtőházban

(könyvjelző)

Az ISD Dunaferr A23 052 a f fotó

Az ISD Dunaferr A23 052 a fűtőházban

Az ISD Dunaferr A29 035 a l fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolat

Az ISD Dunaferr A29 035 a l fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolat

Az ISD Dunaferr A29 035 a l fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolat

(könyvjelző)

Itt jól megfigyelhető, hogy mitől furcsák a dunaferres Dácsiák: nincs ugyanis rajtuk hangtompító , mivel néhány üzembe már nem férnének be azzal együtt.

Az ISD Dunaferr A29 035 a l fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolat

Az ISD Dunaferr A29 035 a l fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolat

Az ISD Dunaferr A23 054 kon fotó

Az ISD Dunaferr A23 054 konverterben

(könyvjelző)

A Zetorhoz közvetítőkocsival Magyarország legnagyobb nyomtávolságú vasúti járműve van kapcsolva. Azon viszik át a kész acélt a konverterből a bugákat készítő FAM-ba (Folyamatos Acélmű). Eredetileg darus futópályán érkezett az acél a régi Siemens-Martin kemencékből, ám azokat leváltották a sokkal korszerűbb LD-konverteres (Linz-Donawitz) technológiára, ahol a konverteredénybe került nyersvason oxigént bugyogtatnak át, így eloxidálva a nyersvas széntartalmát.

Acélművi salakot önten fotó

Acélművi salakot öntenek egy salaktál-kocsibaa Dunaferr konverterénél

(könyvjelző)

A Folyamatos Acélmű, v fotó

A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAM

A Folyamatos Acélmű, v fotó

A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAM

(könyvjelző)

A Folyamatos Acélmű, v fotó

A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAM

(könyvjelző)

Mielőtt elmegyünk innen, vessünk még egy pillantást a Vasmű térképére:

Az ISD Dunaferr Vasmű térképe
Permalink és nagyobb méret

Az ISD Dunaferr A23 054 Dun fotó

Az ISD Dunaferr A23 054 Dunaferrben a Folyamatos Acélműben

Az ISD Dunaferr A29 035 Dun fotó

Az ISD Dunaferr A29 035 Dunaferrben

A MÁV-TR M62 231 Dunaújváro fotó

A MÁV-TR M62 231 Dunaújváros-Kikötő állomáson

A MÁV-TR M62 231 Dunaújváro fotó

A MÁV-TR M62 231 Dunaújváros-Kikötő állomáson

(könyvjelző)

Ezzel véget ér sajnos a Dunaferrt bemutató képsorozatom, és bár nagyon visszavágyom, eddig nem sikerült elintézni, hogy ismét bejuthassak fotózni.

A MÁV 5341 004-9 Budapest-D fotó

A MÁV 5341 004-9 Budapest-Déli pályaudvaron

A háttérben jól látható a Rendőrség részére átalakított vasúti kocsi, amit szurkolói vonatokba soroztak.

A MÁV V43 1305 Budapest-Dél fotó

A MÁV V43 1305 Budapest-Déli pályaudvaron

A MÁV 5341 014-8 Budapest-D fotó

A MÁV 5341 014-8 Budapest-Déli pályaudvaron

A MÁV 5341 014-8 és a V43 1 fotó

A MÁV 5341 014-8 és a V43 1176 Budapest-Déli pályaudvaron

A MÁV 5341 014-8 Kulcs megá fotó

A MÁV 5341 014-8 Kulcs megállóhelyen

Kulcs megállóhely felvételi fotó

Kulcs megállóhely felvételi épülete

A MÁV Bzmot 321 Kulcs megál fotó

A MÁV Bzmot 321 Kulcs megállóhelyen

Akik szerint nem fejlő fotó

Akik szerint nem fejlődött a vasút az elmúlt két évtizedben: hát ilyen Bézé-belsőt azért ma már nehéz találni, akkor meg mindennapos volt

Akik szerint nem fejlő fotó

Akik szerint nem fejlődött a vasút az elmúlt két évtizedben: hát ilyen Bézé-belsőt azért ma már nehéz találni, akkor meg mindennapos volt

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros fotó

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomáson

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros fotó

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomáson

(könyvjelző)

Azért az a vörös csillag a főhomlokzaton elég durva.

A MÁV V63 029 és az MMV 040 fotó

A MÁV V63 029 és az MMV 040 0628-8 Dunaújváros állomáson

Bzx fotó

Bzx

Gépek Rétszilason fotó

Gépek Rétszilason

A MÁV V63 047 Rétszilas áll fotó

A MÁV V63 047 Rétszilas állomáson

(könyvjelző)

A MÁV Bzmot 175 Rétszilas á fotó

A MÁV Bzmot 175 Rétszilas állomáson

A MÁV V63 014 Dunaújváros á fotó

A MÁV V63 014 Dunaújváros állomáson

Dunaújváros, fordítókorong fotó

Dunaújváros, fordítókorong

Dunaújváros fotó

Dunaújváros

Dunaújváros fotó

Dunaújváros

A MÁV M47 1218 Dunaújváros  fotó

A MÁV M47 1218 Dunaújváros állomáson

Ütközők fotó

Ütközők

A MÁV M47 1218 Dunaújváros  fotó

A MÁV M47 1218 Dunaújváros állomáson (meg egy katica)

(könyvjelző)

A MÁV M62 316 Dunaújváros á fotó

A MÁV M62 316 Dunaújváros állomáson

Valami vágányútlezáró beren fotó

Valami vágányútlezáró berendezés Dunaújvárosban

A MÁV M62 314 Dunaújváros á fotó

A MÁV M62 314 Dunaújváros állomáson

A MÁV Bzmot 316 Dunaújváros fotó

A MÁV Bzmot 316 Dunaújváros állomáson

Az ISD Dunaferr A29 020 Dun fotó

Az ISD Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomáson

Az ISD Dunaferr A29 020 Dun fotó

Az ISD Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 316 Mez&# fotó

A MÁV-START Bzmot 316 Mezőfalva állomáson

Idáig a paksi és a rétszilasi vonatok együtt közlekedtek, itt kapcsolták szét őket. Csak menetvonalat és egy ici-pici csatlakozási időt lehetett spórolni vele.

A MÁV Bzmot 321 Paks állomá fotó

A MÁV Bzmot 321 Paks állomáson

(könyvjelző)

Ez a fotó sem látszik megismételhetőnek, a mellékvonalon már csak teherforgalom van.

A MÁV Bzmot 321 Paks állomá fotó

A MÁV Bzmot 321 Paks állomáson

Paks állomás építészeti rés fotó

Paks állomás építészeti részlete

(könyvjelző)

A Pannon GSM már akkor sem  fotó

A Pannon GSM már akkor sem létezett

Nosztalgikus vitrin fotó

Nosztalgikus vitrin

Paks vasútállomás fotó

Paks vasútállomás

Paks vasútállomás fotó

Paks vasútállomás

Paks vasútállomás fotó

Paks vasútállomás

(könyvjelző)

Paks vasútállomás fotó

Paks vasútállomás

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros fotó

A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomáson

A MÁV 5341 011-4 Dunaújváro fotó

A MÁV 5341 011-4 Dunaújváros állomáson

Épül a négyes metró Kelenfö fotó

Épül a négyes metró Kelenföldön

A MÁV-TR V43 1008 Kádárta é fotó

A MÁV-TR V43 1008 Kádárta és Hajmáskér között

A következő túrámra a 900-as gyorsvonattal utaztam, így a veszprémi kereszt miatt eddig bírtam kijutni fotózni. Egyébként a teleobjektíves felvétel nem rossz, szépen kiemeli a Séd-patak völgyének szikláit.

A Balatoni Iparvasút A25 08 fotó

A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomáson

A Balatoni Iparvasút A25 08 fotó

A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomáson

A Balatoni Iparvasút A25 08 fotó

A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomáson

(könyvjelző)

Erre a szokásos hétfő reggeli szállításra lehetett alapozni fotótúrát, a havas táj pedig kicsit szebbé varázsolja a kopott, téli, szürke időt. A Bobót legutóbb komoly felújítás után Diósjenőn láttam dolgozni , ahol pályaépítésnél segített.

A MÁV-TR V43 1334 Hajmáskér fotó

A MÁV-TR V43 1334 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep között

(könyvjelző)

Hajmáskér-Újtelepet menetrendi okokból vették ki, pedig utasa volt annyi, mint a nagyállomásnak számos vonatnál. A feltételes megállás itt is jobb módszer lett volna, de természetesen az utasvesztő stratégia mindig egyszerűbb.

A MÁV-TR V43 3313 Hajmáskér fotó

A MÁV-TR V43 3313 Hajmáskér állomáson

A MÁV M47 1316 Veszprém áll fotó

A MÁV M47 1316 Veszprém állomáson

Márkó megállóhely fotó

Márkó megállóhely

A MÁV V46 035 Veszprém és M fotó

A MÁV V46 035 Veszprém és Márkó között

(könyvjelző)

A MÁV-Cargo privatizálása előtt, amikor még kevés volt a nagyteljesítményű villanymozdony Magyarországon, és a magánvasutak is ritkaságszámba mentek, a 20-as számú vasútvonal Bakonyon átvezető szakaszán rendszeresek voltak az előfogatolt tehervonatok. Ma már az RCH Teknői gond nélkül elintézik ezt. Sajnos nincs sok fotóm ilyen, előfogatolt teherekről , pedig több túrát is tettem arrafelé ennek érdekében, de valahogy nem volt szerencsém. Ez az acéltekercs-szállítmány viszont pont jókor jött, közvetlenül azelőtt, hogy a vadászok megpróbáltak volna lelőni a fa tetejről, amire fölmásztam. Állítólag minden irányból körbe volt táblázva a terület, de speciel pont a vasúti megálló felől a kápolnához vezető út felől nem.

A GYSEV V43 328 Márkó és Ve fotó

A GYSEV V43 328 Márkó és Veszprém között

(könyvjelző)

Egyszer egy GYSEV terelésnél annyira komolyan vette a MÁV ezt az előfogatolás dolgot, hogy a taurusos teherre is ráküldték - jobb híján - az ajkai Dácsiát. A hegyi átkelést a pályára engedélyezett sebességgel sikerült teljesíteni, igaz, ez nem a Remot-M47 érdeme volt.

Egy ismeretlen MÁV Cirmos V fotó

Egy ismeretlen MÁV Cirmos V43 Veszprém és Márkó között

Egy ismeretlen MÁV V43  Ves fotó

Egy ismeretlen MÁV V43 Veszprém és Márkó között a Göcsej InterCity-vel

(könyvjelző)

A MÁV V43 1104 Veszprém és  fotó

A MÁV V43 1104 Veszprém és Márkó között

(könyvjelző)

Balra a kálvária-kápolna látható, amelyet 1991.-ben újítottak föl. A Vasfüggöny leomlása előtt a kápolna a páncélos gyakorlótér területére esett és igen romos állapotba került (talán belövést is kapott). Gyönyörűen helyreállították a Márkó utolsó házai között fölvezető Keresztutat is.

A MÁV-START Bybdtee 019 Her fotó

A MÁV-START Bybdtee 019 Herend és Márkó között

(könyvjelző)

Egy újabb rejtélyes ügy a Men in Black-től. Egy titkos társaság, amely megvédi az emberiséget az idegenektől. Íme egy újabb fotó egy eseményről, amely nem történt meg, egy aktából, amely nem létezik. Mára a rejtélyes vonatoknak nyoma sincs, helyükön csak a műanyag játékszerek maradtak.

A MÁV-TR M47 1316 Veszprém  fotó

A MÁV-TR M47 1316 Veszprém állomáson

A MÁV-TR V43 3201 Veszprém  fotó

A MÁV-TR V43 3201 Veszprém állomáson

A MÁV TVGnh 1258 Veszprém á fotó

A MÁV TVGnh 1258 Veszprém állomáson

A MÁV-TR V43 0310 Veszprém  fotó

A MÁV-TR V43 0310 Veszprém állomáson

A MÁV-TR M41 2149 Veszprém  fotó

A MÁV-TR M41 2149 Veszprém állomáson

A MÁV-TR V46 035 és a V43 1 fotó

A MÁV-TR V46 035 és a V43 1075 Veszprém állomáson

(könyvjelző)

A Szöcske egy újabb vonatot fog átsegíteni a hegyen.

A MÁV-TR V43 1337 Veszprém  fotó

A MÁV-TR V43 1337 Veszprém állomáson

A MÁV-TR V43 1014 Veszprém  fotó

A MÁV-TR V43 1014 Veszprém állomáson a Citadella IC-vel

A Balatoni Iparvasút A25 08 fotó

A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér és Sóly között

Ezúttal nem ezért jöttünk, csak útbaesett megismételni a téli fotót.

A MÁV-TR M62 224 Hajmáskér  fotó

A MÁV-TR M62 224 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep között

Nyári túránk célja alapvetően ez a kővonat volt, amely a 45-ös vonalon át közlekedett az M6-os autópálya építéséhez.

A MÁV-TR V43 1301 Hajmáskér fotó

A MÁV-TR V43 1301 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep között

(könyvjelző)

A háttérben Veszprém látszik, a vasút elég komolyat emelkedik kifelé a Séd völgyéből.

Ingavonat Székesfehérvár és fotó

Ingavonat Székesfehérvár és Sárpentele között

Egy újabb kép egy vonatról, amely nem közlekedett, egy vezérlőkocsival, amely nem létezik. Mondjuk Sárpentele megállóhely sem, ahol leszálltunk a vonatról.

A MÁV-TR M62 224 Sárpentele fotó

A MÁV-TR M62 224 Sárpentele és Székesfehérvár között

(könyvjelző)

Jól láthatóan alig van megrakva a vonat, mivel a 45-ös vonalon már nem bírná el a pálya a csurig rakottat.

A MÁV-TR V43 1301 Sárpentel fotó

A MÁV-TR V43 1301 Sárpentele és Székesfehérvár között

Persze, hogy a Szergejt blokkra követte egy szilis teher is.

A MÁV Ab 25 Székesfehérvár  fotó

A MÁV Ab 25 Székesfehérvár állomáson

Az ultrahangos sínvizsgáló vonatot még sosem sikerült elkapnom nyílt vonalon, és gondolom, már nem is nagyon fog, hiszen igen hamar forgalomba fog állni az őt is leváltó FMK-008 mérővonat .

A MÁV Ab 15 Székesfehérvár  fotó

A MÁV Ab 15 Székesfehérvár állomáson

A MÁV-START 5341 031 Székes fotó

A MÁV-START 5341 031 Székesfehérvár állomáson

A MÁV-START Bzmot 203 Széke fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Székesfehérvár állomáson

A permetező UNIMOG fotó

A permetező UNIMOG

A MÁV-TR M41 2140 Börgönd é fotó

A MÁV-TR M41 2140 Börgönd és Székesfehérvár között

(könyvjelző)

Akkoriban a 45-ös vonali tolatóst (hol van az már?) rendszeresen Remot vagy Klasszik Csörgő továbbította. Ezzel a képpel számomra teljessé vált a 45-ös vonali tehervonat-gyűjtemény .

A KÖZGÉP 40 62 001-5 Bels&# fotó

A KÖZGÉP 40 62 001-5 Belsőbáránd és Börgönd között

A KÖZÉP magánvasúti Szergeje is részt vett a kőszállításban.

A MÁV-TR M62 318 Börgönd és fotó

A MÁV-TR M62 318 Börgönd és Belsőbáránd között

A MÁV-START 431 339 Balaton fotó

A MÁV-START 431 339 Balatonszárszó és Balatonföldvár között

A MÁV-START 433 277 Balaton fotó

A MÁV-START 433 277 Balatonszárszó és Balatonföldvár között a magaspartról fotózva

(könyvjelző)

A maradékok válogatásának lassan a végére érek, ezek már 2016-ból száramzó felvételek, ezúttal is Székely Viktorral indultunk fotózni, akit reggel a BILK-en vettem föl, majd a nap végén Sárvárig fuvaroztam - jó nagy kör volt ez is tehát, de megérte. A növényzet növekedését elnézve, hacsak hamarosan le nem írtják a hegyoldalt, innen is idén lehetett utoljára vonatot fényképezni.

A MÁV-START 431 128 Balaton fotó

A MÁV-START 431 128 Balatonfenyves állomáson

Balra a kisvasúti átrakó maradványai láthatók. Fiatalabb koromban még Ja és Bak kocsikkal volt teli, de jórészüket szétvágták, pedig mindkettőnek mennyire örülne egynémely bővülő kisvasutunk! Szerencsére pár kocsi valamiképpen még tovább él, vagy Fenyvesen például Vadászkocsiként, vagy például a Mesztegnyői Erdei Vasúton .

A MÁV-START Mk48 2008 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között

A MÁV-START Mk48 2008 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között

A MÁV-START Mk48 2008 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között

A MÁV-START Mk48 2008 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között a Balatonfenyvesi Gazdasági Vasúton

(könyvjelző)

Ezen a kis nyár végi kiránduláson Székely Viktorral indultunk randomtúrázni. Ismét a BILK-en végzett, ki kellett találni valamit, hát nekem Balatonfenyves jutott az eszembe, mint fókuszpont, mivel számomra ez nem ismert tartomány volt, pedig a MÁV egyik legérdekesebb mellékvonalja. Igen, mellékvonal, hiszen itt még közszolgáltatás keretében billeg a kisvonat, nyáron több, télen kevesebb utassal, de megvan a hivatásforgalmi utazóközönsége, így egyedi arca van a kisvasutak között, ráadásul az egyetlen, amellyel az év minden napján lehet utazni. Miközben hazánk egyik legfiatalabb kisvasútja, a többi hasonló közösségi közlekedési eszköz kikopott a MÁV portfoliójából.

A vasúthálózat létrejötte

Magyarország legtöbb vasútvonaláról alig tud valamit meg az egyszeri érdeklődő, ha csak az internetet böngészi, így a mellékvonalbarátoknak kötelező olvasmány például az Ez a vonat elment... című kiváló történeti összefoglaló. Nem ez a helyzet azonban a kisvasutakkal, amikről egyrészt egy rakás könyv szól, másrészt tele van velük az internet, így a Balatonfenyvesi GV történetét egyszerűen a Wikipediából másolom ide:

A Balatonnagybereki Állami Gazdaság kezdeményezésére 1950. október 13-án kezdték meg a 760 mm nyomtávolságú gazdasági vasút pályájának lefektetését. A lápos, mocsaras területen egymásra merőleges vágányokkal hálózták be. A területen lévő majorságokból mezőgazdasági terményeket, tőzeget és mésziszapot szállított a balatonfenyvesi vasútállomásra.
1953-ban a gőzmozdonyokat felváltották a dízelmozdonyok. 1954-ben Balatonfenyvesen felépítették a mozdonyszínt és a javítóműhelyt. A menetrend szerinti személyszállítás 1956. június 3-án indult meg. 1960. április 1-jén csatolták a MÁV-hoz, mint minden magyarországi gazdasági vasutat. Az 1970-es évektől az áruszállítás mennyisége folyamatosan csökkent. Az 1980-as években turisztikai jelentősége egyre nőtt, ahogy egyre többen látogatták a csisztapusztai termálfürdőt. 1985-ben gőzvontatású nosztalgiavonatokat indítottak Csisztapusztára. 1987-ben az ide vezető szakaszt mintegy 1 km-rel meghosszabbították, hogy még közelebb fogadhassa utasait a fürdő. 1990-ben a többi, csak áruszállításra használt kisvasúti pályaszakaszt üzemen kívül helyezték, vagy felszedték.
2002 szeptemberétől a forgalom csak a felújított Balatonfenyves–Somogyszentpál (39b) vonalon maradt meg. A többi vonalon a közlekedést a rossz pályaállapotokra hivatkozva felfüggesztették. 2012 szeptemberétől az üzemeltető a MÁV-Start Zrt. lett. 2013 júniusában érkezett a vasútra a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2008 pályaszámú dízelmozdony, egy szintén a Kecskeméti Kisvasútról származó felújított, kerékpárszállításra alkalmas BDa-w 615-8 személykocsi és egy korábban is itt közlekedő, felújított Baw-g kocsi. 2014 augusztusban érkezett a vasútra szintén a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2013 pályaszámú dízelmozdony. 2015 márciusban érkezett két Jah teherkocsi alvázára épített nyitott személykocsi középső üléssorral, a Nyírvidéki Kisvasútról. 2015 júniusában érkezett a vasútra a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2022 pályaszámú dízelmozdony.
2015-ben bevezetik a kisvasúton a feltételes megállást (Imremajor, Pálmajor, Somogyszentpál felső), azaz a vonatok csak akkor állnak meg ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a vonatszemélyzet felé jelezték.

A hálózat

A hálózati térképen látszik, hogy tényleg merőleges vonalakból áll a hálózat, amit a lecsapolt Nagyberek polderei között vezettek el. Próbálták termővé tenni ezeket a területeket, de ez csak részben sikerült. A vasút fővonala a balatonfenyvesi állomástól Imremajoron át Csisztagyógyfürdőig vezető vasútvonal, amin jelenleg a Hunyadi akol deltáig van forgalom. Onnan a kisvonatok a Kéthelyi vonalra fordulnak, majd a Keresztező delta hűlt helyénél a Somogyszentpáli vonalra fordulnak.Ez utóbbi szolgálati hely egy szabványos egyvágányú Grand Union volt, az egymást keresztező vonalakról bármelyik irányba át lehetett járni. Az elágazások majdnem mindig deltavágánnyal épültek, így bármely kis majorságtól bármely másikig lehetett tehervonattal szállítani a takarmányt vagy más árukat. Hunyadi Akol deltánál sajnos mára a deltaágat megszűntették, sima elágazásként működik. A csisztai vonalon még a kilencvenes években utaztam egy balatoni nyaralás során, és nagyon érdekes volt látni a sok deltavágányt, amin régebben a tehervonatok közlekedtek. Könnyű volt odaképzelni a hajdani hatalmas forgalmat. Akkor már csak a táskai delta üzemelt, a többi deltavágány sínjei között már combvastagságú fák nőttek. Mára a táskai vonalat sajnos megrongálták, ezen utaznom se sikerült, de nagyon örülnék, ha a csisztai vonallal együtt fölújítanák, mivel a pincékre alapozva itt lenne a turizmusnak lehetősége. Csisztagyógyfürdő akkor legalábbis semmi érdekeset nem kínált. Ennek ellenére emlékszem, hogy a vonat annyira tele volt, hiába két Bax kocsival száguldott a C50-es, hogy ablakhoz nem is fértem oda, így alig láttam valamit a vasút környezetéből.

A MÁV-START Mk48 2008 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között

A MÁV-START Mk48 2008 Imrem fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Pálmajor között

A MÁV-START Mk48 2008 Imrem fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Pálmajor között

Pálmajor megállóhely a somo fotó

Pálmajor megállóhely a somogyszentpáli szárnyvonalon

A MÁV-START Mk48 2008 Imrem fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor megállóhelyen

A MÁV-START Mk48 2008 Imrem fotó

A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Balatonfenyves között

(könyvjelző)

Manapság nyáron majdnem mindig az Mk48-as megy, így ősszel viszont már biztosan nem kell két kocsival járni, így előkerülnek a C50-esek. Elhúz két kocsit is (mi annak idején két kecskeméti kék Bax kocsival vágtattunk 30-35 km/h-val Csisztára), de azért erre jobb az Mk, a pálya pedig bírja. Egyedül a sebességet nem - hiába a hosszú egyenes a lecsapolócsatorna mentén, a hangulatos fasorban, háromszor simán utólértük Imremajorig a vonatot. Még Somogyszentpálra kell egyszer lemenni fotózni, meg C50-est lőni vonalon, és persze utazni Somogyszentpálra, ahol még nem jártam. És újra utazni Csiszta és Táska felé! Lenne lehetőség a balatonparti kisvonatban, de ehhez kellene valami attrakció, valami szolgáltatás, mint ahogy Nagybörzsöny faluja is fölnőtt a kisvasútjához.

A MÁV-START Mk48 2003 és az fotó

A MÁV-START Mk48 2003 és az Mk48 2022 Balatonfenyves állomáson

A MÁV-START Mk48 2022 és Mk fotó

A MÁV-START Mk48 2022 és Mk48 2013 Balatonfenyves állomáson

A MÁV-START Mk48 2003 Balat fotó

A MÁV-START Mk48 2003 Balatonfenyves állomáson

Úgy tűnik, hogy mivel három remek Mk-t is el tudtak kannibálkodni más kisvasutakról, az eredeti helyi Mk48-ast, az ősöreg 2003-ast inkább nem használják.

A MÁV-START 418 301 Balaton fotó

A MÁV-START 418 301 Balatonfenyves állomáson

A MÁV-START 431 334 Balaton fotó

A MÁV-START 431 334 Balatonfenyves állomáson

A GYSEV 651 023 Becehegy és fotó

A GYSEV 651 023 Becehegy és Balatongyörök között

A MÁV-START 418 330 Tapolca fotó

A MÁV-START 418 330 Tapolca és Nemesgulács-Kisapáti között

A MÁV-START 117 180 Sümeg é fotó

A MÁV-START 117 180 Sümeg és Sümegi Bazaltbánya között

(könyvjelző)

Randomtúránk következő pontja Sümeg volt, ahol fotóhelyet kerestünk a délután visszamenő Lúdnak, és közben lefotóztunk egy számomra új szögből egy Bézét is.

A MÁV-START 628 305 Nemesgu fotó

A MÁV-START 628 305 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

(könyvjelző)

A háttérben a Csobánc látszik.

A MÁV-START 117 290 Raposka fotó

A MÁV-START 117 290 Raposka és Tapolca között

A MÁV-START 418 313 Tapolca fotó

A MÁV-START 418 313 Tapolca állomáson

A GYSEV 651 023 Sümeg és Ny fotó

A GYSEV 651 023 Sümeg és Nyírlak között

(könyvjelző)

A fotó Sümeg előjelzőjéről készült, megfelelő biztonsági előkészületek mellett, úgyhogy nem javaslom megismételni!

A GYSEV 651 023 és a MÁV-ST fotó

A GYSEV 651 023 és a MÁV-START 418 108 Sárvár állomáson

(könyvjelző)

Viktornak haza kellett jutnia Sopronba, erre a legjobb megoldás az volt, ha utolérjük a fürdősvonatot Sárvárig, és én innen Győrön át autózom haza.

A MÁV-START 418 108 Sárvár  fotó

A MÁV-START 418 108 Sárvár állomáson

A MÁV-START M62 001 Dunavar fotó

A MÁV-START M62 001 Dunavarsány és Taksony között

A BHÉV MX 872 Szigetszentmi fotó

A BHÉV MX 872 Szigetszentmiklós-Gyártelep és Szigethalom között

A BHÉV MX 871 Szigethalom a fotó

A BHÉV MX 871 Szigethalom alsó megállóhelyen

A BHÉV MX 863 Szigethalom é fotó

A BHÉV MX 863 Szigethalom és Szigethalom alsó között

(könyvjelző)

A háttérben az innen csak kis dombnak kinéző Széchenyi-hegy. Ugyan ez a Csepel-sziget, és technikailag nem a Dunántúl, ez a néhány kép egy kártyán volt az előző dunántúli túránk képeivel, így egyszerűbb volt egy füst alatt az egész mappa tartalmát föltölteni a benbe.hu-ra.

A BHÉV MX 863 Szigetcsép és fotó

A BHÉV MX 863 Szigetcsép és Szigetszentmárton-Szigetújfalu között

A BHÉV MX 873 Szigetszentmá fotó

A BHÉV MX 873 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Horgásztanyák között

(könyvjelző)

Horgásztanyák peronjának ki fotó

Horgásztanyák peronjának kissé veszélyes megközelítése

A BHÉV MX/A 949 Szigetszent fotó

A BHÉV MX/A 949 Szigetszentmiklós és Dunaharaszti külső között

A BHÉV MX/A 950 Szigetszent fotó

A BHÉV MX/A 950 Szigetszentmiklós és Dunaharaszti külső között a Ráckevei-Duna hídján

A MÁV-START 426 028 Fels fotó

A MÁV-START 426 028 Felsőpakony és Ócsa között

(könyvjelző)

A MÁV-START 418 143 Ócsa és fotó

A MÁV-START 418 143 Ócsa és Felsőpakony között

A MÁV-START 418 163 Fels fotó

A MÁV-START 418 163 Felsőpakony és Ócsa között

(könyvjelző)

A GYSEV 1116 065-2 Sopron á fotó

A GYSEV 1116 065-2 Sopron állomáson

A GYSEV V43 330 Sopron állo fotó

A GYSEV V43 330 Sopron állomáson

A GYSEV 1446 514 Gyöngyöshe fotó

A GYSEV 1446 514 Gyöngyöshermán és Szombathely között

A GYSEV 470 501  fotó

A GYSEV 470 501 Sisi Szombathely-Szőlős és Szombathely között

(könyvjelző)

Ez a néhány kép egy korábbi túránkon készült, ahol a már fölújított 21-es Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalra látogattunk el. Ekkor még V43-assal húzott személyvonatok és piros matricás Taurusokkal húzott Schlieren személyek voltak a jellemzők. Ezek kicsit később kiegészültek vezérlőkocsikkal is, ezeket is megörökítettük, ahogy korábban a GYSEV dízelezését és az alakjelzős Körmend állomást is. Így a vonal átalakulásának minden lépcsőfokáról van valamennyi emlékem itt, a benbe.hu-n, egészen a mai FLIRT-es személyvonatokig . Ennek a körnek egy plusz eleme volt hogy az akkor még nem lezárt szombathelyi térvilágítóoszlopról egy szép fotót lőhettünk Erzsébet királyné mozdonyi megtestesüléséről kellemes reggeli fényeknél.

A GYSEV V43 325 Szentgotthá fotó

A GYSEV V43 325 Szentgotthárd és Haris között

(könyvjelző)

A GYSEV 1116 060-3 Szentgot fotó

A GYSEV 1116 060-3 Szentgotthárd és Haris között a Rába hídján

A GYSEV V43 335 Ják-Balogun fotó

A GYSEV V43 335 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között

A GYSEV 1116 060-3 Ják-Balo fotó

A GYSEV 1116 060-3 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között

A GYSEV V43 329 Ják-Balogun fotó

A GYSEV V43 329 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között

(könyvjelző)

A GYSEV 1116 063-7 Ják-Balo fotó

A GYSEV 1116 063-7 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között

(könyvjelző)

Igazi klasszikus 21-es vonali villanyvonat, még Ap kocsi is van benne, így a Fuggerth modellezők is örülhetnek.

A MÁV-TR 480 002 Sopron áll fotó

A MÁV-TR 480 002 Sopron állomáson

A Dunaferr Dunai Vasmű fotó

A Dunaferr Dunai Vasmű pályaudvarai és vágányhálózata Dunaújvárosban

(könyvjelző)

A Pályaőr magazin cikke alapján.

Az ÖBB 2016 006 Ágfalva és  fotó

Az ÖBB 2016 006 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva között

(könyvjelző)

Nyugat-Balkáni túránk után még egy napot maradtam Sopronban, mivel másnap reggel a bécsújhelyi vonaton a cukorrépavonatot vártuk, illetve számítottunk rá, hogy az ebenfurthi vonalon levő vágányzárak miatt terelt teher is lehet majd dupla Herkulessel. Nem kellett csalódnunk, talán a kedvenc osztrák témájú tehervonatfotóimat sikerült meglőnöm az osztrák-magyar határ közelében. A szép ágfalvai háttérrel való fényképezésben segített a felhős idő is, ami sokat emel az őszi táj hangulatán is.

A GYSEV 5047 501 Lépesfalva fotó

A GYSEV 5047 501 Lépesfalva-Somfalva és Ágfalva között

A GYSEV 5047 501 Ágfalva és fotó

A GYSEV 5047 501 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva között

Az ÖBB 2016 037 Ágfalva és  fotó

Az ÖBB 2016 037 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva között

(könyvjelző)

Azért ez az előfogatolás nagyon jól néz ki!

Az ÖBB 2016 002 Ágfalva és  fotó

Az ÖBB 2016 002 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva között

(könyvjelző)

Még semmi konkrét lépés nem történt, de az ÖBB villamosítani szeretné a Bécsújhely-Sopron vonalat, így már nem sokáig élvezhetjük ezeket a tereléseket. Azzal viszont megnyílik a lehetősége, hogy több, a Südbahn felé közlekedő tehervonat erre közlekedjen az ebenfurthi irány helyett.

A GYSEV 651 003 Pósfa és He fotó

A GYSEV 651 003 Pósfa és Hegyfalu között

Másnap még Raffai Tamással elmentünk néhány Ludmillát fotózni, de az M86 építési területén Viktornak pár nappal korábban még remekül működő fotóhely már nem volt meg, így Hegyfalun lőttem egy kicsit más beállítást, mint fél évvel korábban.

A GYSEV 651 008 Hegyfalu és fotó

A GYSEV 651 008 Hegyfalu és Pósfa között

A GYSEV 247 507 Répcelak ál fotó

A GYSEV 247 507 Répcelak állomáson

Ezeket már hazafelé autózva fotóztam, mivel Répcelakon le akartam kapni egy IC-t, illetve a betonozó-szerelvényt.

A GYSEV 2446 514 Répcelak á fotó

A GYSEV 2446 514 Répcelak állomáson

A GYSEV 1446 514 és a 247 5 fotó

A GYSEV 1446 514 és a 247 507 Répcelak állomáson

A GYSEV 2446 514 Répcelak á fotó

A GYSEV 2446 514 Répcelak állomáson

A MÁV M44 209 Répcelak állo fotó

A MÁV M44 209 Répcelak állomáson

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A Vasútvill kft. betonozóvo fotó

A Vasútvill kft. betonozóvonata

A GYSEV 651 004 Répcelak ál fotó

A GYSEV 651 004 Répcelak állomáson

(könyvjelző)

A GYSEV 2446 514 Répcelak á fotó

A GYSEV 2446 514 Répcelak állomáson

A 439 007 Répcelak állomáso fotó

A 439 007 Répcelak állomáson

Egy ismeretlen GYSEV 651  S fotó

Egy ismeretlen GYSEV 651 Szilsárkány és Szil-Sopronnémeti között

(könyvjelző)

A MÁV-START 480 003 Csorna  fotó

A MÁV-START 480 003 Csorna állomáson

A MÁV-START 5341 051-1 Buda fotó

A MÁV-START 5341 051-1 Budaörs és Kelenföld között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

2016 006A25 0831116 064Bzmot 343430 330

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

V43 651 Bzmot A23 M62 5341 418 A29 MX 1116 A25 628

 

Régi és új albumok:

Triglav - Gőzmozdony<br />KemencénLÁEV: 100 év, meg egy kicsiChabówka, gőzösmúzeumRetró hétvége 2020/2.Visó igavonói

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek