94. számú vasútvonal
Miskolc - Tornanádaska (- Hídvégardó - Abaújtorna)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
80
90
92
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR 478 313 (ex M47 1313) Miskolc-Tiszai pályaudvar | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 163 (ex M41 2163) Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 304 (ex M41 2304) Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Miskolc-Tiszai pályaudvar | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A túra némi vihar után Miskolcon ért véget, ahonnan a Rákóczi IC-vel hazautaztam | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 480 009 a karinthys csibetábori különvonat élén Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | 470 004 (ex 1047 004-5) a reggeli Budapest - Sátoraljaújhely sebesvonattal Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
80
92
83
![]() | ||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() |
92
![]() ![]() | ||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() | A KIAG-632 Plasser&Theurer gyártmányú kitérő- és vágányszabályozó gép Sajóecsegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2163 Sajóecsegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2112 Sajóecsegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2112 Sajóecsegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A BDt 346 vezérlőkocsi Sajóecsegen | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
92
![]() | ||||
![]() | A 478 304 pályaszámú Dácsia Sajóecseg és Sajóbábony között egy valószínűleg kénsavat szállító kocsival | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Bobó kft. 468 001 pályaszámú Búvárja Sajóbábony és Sajóecseg között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 478 304 pályaszámú Dácsia Sajóecseg és Sajóbábony között egy valószínűleg kénsavat szállító kocsival | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Bobó kft. 468 001 pályaszámú Búvárja Sajóbábony és Sajóecseg között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A Sajóecseg-Sajóbábony vonal sorompója a 26-os úton | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
92
![]() | ||||
Csak teherforgalomra megnyitott mellékvonal a Bükk egyik szép völgyében. Feladata egy vegyipari ipari park kiszolgálása, amit hadi okokból telepítettek dombok közé.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Megszűnt megállóhely. Épülete megegyezik Sáta megállóhelyével. | |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | M41 2314 Edelényben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR 418 163 (ex M41 2163) Szendrőlád és Edelény között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Egy ismeretlen 418/M41 sorozatú CsörgőEdelény és Szendrőlád között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Egy ismeretlen 418/M41 sorozatú CsörgőEdelény és Szendrőlád között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 304 (ex M41 2304) Edelény és Szendrőlád között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | UDJ Edelény és Szendrőlád között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 163 (ex M41 2163) Szendrőlád és Edelény között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 418 163 (ex M41 2163) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 418 304 (ex M41 2304) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 418 304 (ex M41 2304) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 418 304 (ex M41 2304) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 418 304 (ex M41 2304) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 332 Szendrőládon, a Bódva hídján | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 418 304 (ex M41 2304) Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | Az M41 2175 Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az M41 2175 Szendrőládnál | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2314 Szendrő állomás és Szendrőlád megállóhely között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M47 1302 könnyű mellékvonali tehervonattal Szendrőlád és Szendrő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M47 1302 tehervonatával Szendrőládon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M47 1302 tehervonatával Szendrőládon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2175 Szendrőlád és Szendrő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2175 Szendrőlád és Szendrő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR 418 165 Szendrő és Büdöskútpuszta között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 328 Büdöskútpuszta és Szendrő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 165 Szendrő és Büdöskútpuszta között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 478 304-es Remot-Dácsia a bódvavölgyi tolatós teherrel Szendrőre érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 328 Büdöskútpuszta és Szendrő között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 478 304-es Remot-Dácsia a bódvavölgyi tolatós teherrel Szendrő állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Szendrő bejárati jelzői észak felől | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Szendrő váltóállító berendezése | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 478 304-es Remot-Dácsia a bódvavölgyi tolatós teherrel Szendrőre érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Eddig a megálló-rakodóhelyig van teherforgalom. A kiszolgálás idejére a csomóponti kiszolgálóvonat félreáll, így a személyforgalom fönntartható. Tehervonat többnyire kedden és csütörtökön közlekedik, délelőtt vagy dél körül, attól függően, hogy Sajóbábonyba ki kell-e mennie a Dácsiának.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() | A 117 209 pályaszámú légkondícionált Bézé vágtat Jósvafő-Aggtelek és Perkupa között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A 117 209 pályaszámú légkondícionált Bézé vágtat Jósvafő-Aggtelek és Perkupa között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
Gyönyörű környezetben fekvő állomás, korábban jelentős teherforgalommal. Jósvafő községtől és az Aggteleki Nemzeti Park barlangjaitól több, mint tíz kilométerre fekszik, de a vonatokhoz jó buszcsatlakozások vannak. A barlangi túrázás hatalmas buli, azoknak is ajánlom kipróbálni, akik amúgy a közönséges hegymászást nem kedvelik.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Tornanádaskán túl vonatok ma már nem közlekednek, de a Boldvavölgyi HÉV vágányai egészen Bárczági vezettek, a vonatok Miskolc és Kassa között közlekedtek. A vasútvonal szlovák oldalán a mai napig van forgalom, a Tornáról nyugatra induló iparvágányt részben kétvágányú fővonallá fejlesztették a Csehszlovák Vasutak, és összekötötték a MÁV Bánréve-Pelsőc-Dobsina vasútvonalával Rozsnyónál. A munkanélküliségi viszonyok hasonlóak a határ mindkét oldalán, tranzit teherforgalomra a közeli hidasnémeti és bánrévei határátkelők miatt nincs szükség, így akár a személyforgalom, akár a teherforgalom céljából való újranyitásra a szlovák kormányzat jelenlegi hozzáállása mellett nincs remény.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Hídvégardó megállóhely az azonos nevű, Magyarország területén fekvő községtől távol fekszik, ráadásul nincs lehetőség a vonalon közlekedő mozdonyos vonatok körüljáratására, ezért azok ma már Hídvégardót nem érintik. Sokáig volt azonban teherkocsi-rakodás a megállóhelyen, a vonal mentén lévő rengeteg ipari létesítményt M62-es szolgálta ki. A határátkelő sokáig teherforgalom céljából működött, a közeli cementgyár egy mészkőbányáját, bár az is szlovák területen feküdt, a magyar pályából Hídvégardó és Torna között, a határ ezen oldalán kiágazó iparvágányon át szolgálták ki. Az átjárás valószínűleg már 1979. előtt megszűnt. 2009-ben az épületet elbontották.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
253
![]() | ||||
Az állomáshoz csatlakozik a MÁV 94-es számú, Miskolc - Tornanádaska - Torna vasútvonala, amelyet Tornanádaska és Torna között jelenleg nem használnak. Bár a síneket a gaz csaknem elnyelte, jelentős lopás még nem történt. A nemzetközi személyforgalom megszűnése után még sokáig Hídvégardón keresztül péage-forgalomban közlekedtek szlovák tehervonatok a szlovák területen fekvő kőbányába. Az állomáshoz csatlakozik a tornai cementgyár nagyforgalmú iparvágánya. | |||||
|