Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Dunántúli maradékok 1.
GYSEV vagy nem GYSEV, dízel vagy nem dízel, de mindenképp sok vonat!
![]() | |
A MÁV-Trakció M41 2327 és a MÁV-START Bzmot 319 a még villamosítatlan Ukk állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 09:26:36 Ukk 25 26 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony állomás napos |
Ebben az albumban néhány régebbi emlékemet szedem össze a hajdani Dízelszigetről, aminek azért néhány prominens vonala ma is megmaradt annak, de a 25-ös villamosításával jelentősen átalakult. Ebben az albumban szerepel a 16-os, 17-es, 10-es vonal, és egy ici-pici a 25-ösből is, aminek Ukk és Zalaszentiván közötti szakasza éppen le volt zárva, ott csak vonatpótlók jártak - ezzel érkeztem én is Zalaszentivánba, ahol Székely Viktorral találkoztam. Lesznek fotók az aktuális, igencsak zöld-sárga helyzetről is.
![]() | |
A MÁV-Trakció M41 2149 húzza a Zágráb-Corvinus InterCity vonatot a villamosítás alatt álló Zalaszentiván állomáson keresztülFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 10:30:52 Zalaszentiván 25 17 M41 (MÁV) HŽ dízelmozdony Csörgõ |
![]() | |
Az M43 1098-as érkezik tolatós tehervonatával Nagykapornakról ZalaszentivánbaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 11:34:42 Zalaszentiván Alsónemesapáti 17 M43 (MÁV) tehervonat nyílt vonal tolatós tehervonat eltolható oldalfalú kocsi tél teleobjektív dízelmozdony tolatómozdony legjobb Dácsia wedgie borult |
Ebben az albumban néhány régebbi emlékemet szedem össze a hajdani Dízelszigetről, aminek azért néhány prominens vonala ma is megmaradt annak, de a 25-ös villamosításával jelentősen átalakult. Ebben az albumban szerepel a 16-os, 17-es, 10-es vonal, és egy ici-pici a 25-ösből is, aminek Ukk és Zalaszentiván közötti szakasza éppen le volt zárva, ott csak vonatpótlók jártak - ezzel érkeztem én is Zalaszentivánba, ahol Székely Viktorral találkoztam. Lesznek fotók az aktuális, igencsak zöld-sárga helyzetről is.
![]() | |
Az M43 1098-as érkezik tolatós tehervonatával Nagykapornakról ZalaszentivánbaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 11:35:04 Zalaszentiván Alsónemesapáti 17 M43 (MÁV) tehervonat nyílt vonal eltolható oldalfalú kocsi tolatós tehervonat dízelmozdony tolatómozdony Dácsia felhos |
A jó öreg klasszik Dácsia!
![]() | |
Az M43 1098 ZalaszentivánbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 Zalaszentiván 25 17 M43 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony állomás Dácsia |
![]() | |
Az M41 2305 ZalaszentivánbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 11:59:23 Zalaszentiván 25 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony gyorsvonati kocsik |
Ezek a pazarló, de jól kinéző személyvonatok azért hiányoznak egy kicsit.
![]() | |
Az M41 2305 ZalaszentivánbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 11:59:28 Zalaszentiván 25 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony bemozdult templom |
Kis játék az élességgel és elmosódással. Ez egyébként egy sima, kétkocsis Nagykanizsa-Szombathely személyvonat. Azóta északon Jenbacherek, délen pedig Bézék, de jobbára semmi sem jár.
![]() | |
Az M62 308 tehervonatával Zalaegerszeg és Zalaszentiván közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 12:02:16 Zalaegerszeg Zalaszentiván 25 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat napos |
![]() | |
Az M62 308 tehervonatával Zalaszentiván és Zalaszentlőric közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Zalaszentlõrinc Zalaszentiván 17 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej magaslatról nyílt vonal bevágás tehervonat konténervonat felhos |
Ide spóroltak egy deltányit, pedig itt még nyomvonala is lenne neki, hála a régi állomásoknak. A fotó is a régi vasúti hídról készült.
![]() | |
Az M41 2305 Zalaszentlőrinc és Zalaszentiván közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: Zalaszentlõrinc Zalaszentiván 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony fenyofa álló formátum gyorsvonati kocsik |
A benzinkútnál osztogattak helyszínelésre filmes fényképezőgépeket filmmel. Ez az egyetlen képkocka, amelyiken egyáltalán fölismerhető valami, remélem, senkinek nem kellett tényleg helyszínelésre használnia ezt a hulladékot!
![]() | |
A Citadella Zalaszentiván és Zalaegerszeg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 13:55:05 Zalaegerszeg Zalaszentiván 25 Szemelykocsi nemmozdony |
![]() | |
Az egyetlen magyar Ikerbézé, a 6312 001-8 SzombathelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 15:48:41 Szombathely 20 17 21 15 220 6312 motorkocsi Bézé perontetö |
Manapság a Debrecen-Nagykereki vonalon jár.
![]() | |
Az M41 2204 és a Bzmot 390 SzombathelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 Szombathely 20 17 21 15 220 M41 (MÁV) perontetö állomás dízelmozdony Csörgõ |
![]() | |
Az M41 2143 CelldömölkönFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 17:57:53 Celldömölk 20 10 M41 (MÁV) kék óra éjszakai dízelmozdony legjobb retró Csörgõ |
A kék óra nagyon szépen kiemeli a gép színét és elfedi a kissé már kopottas külsőt. Nagyon szeretem ezt a nem autentikus, mégis retró Csörgőt, de sajnos elég kevés fotóm van róla. Ez azért elég szép lett, sokat javít a statisztikán. Idén kicsit jobban neki kell fekdüni az üldözésének!
![]() | |
Az M41 2143 GyőbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 19:16:39 Gyõr 1 10 11 8 M41 (MÁV) éjszakai állomás dízelmozdony retró Csörgõ |
![]() | |
Az M41 2313 lerobbanva EplénybenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 08:25:37 Eplény 11 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony tehervonat mellékvonal napos |
![]() | |
Az M47 1310 a Dudarbánya-Zirc szárnyvonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 10:07:27 Kardosrét Zirc 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony tehervonat nyílt vonal mellékvonal magaslatról bevágás erdo Dácsia napos |
Ekkor, 2009-ben még igen élénk teherforgalom volt a rövid szárnyvonalon, kiszámíthatóan napi három pár vonat közlekedett, amit egy gépmenet is tarkított. Veszprémből két gép dolgozott Dudarra, reggel ment föl az első és vitt egy adag üres kocsit, majd a személyvonat után a második gép érkezett, Zircen vagy Eplényben keresztezett a rakott eleggyel, ami azonban kevesebb kocsit jelentett terhelési okokból. Így mire a második adag kocsi felért, az otthagyott pár kocsi már meg volt rakva. Az új, üres kocsik egy részét hozzácsatolták a rakottakhoz, azokat is megrakták, majd a gép levitte a második rakott vonatot. Eközben az első gép leért Veszprémbe, otthagyta a kocsikat és gépmenetben visszatért Dudarra, és ő hozta le a harmadik adag rakott kocsit. Ezen a napon egy Remot-Csörgő bedobásával próbáltak frissíteni a technológián, de az Eplényben fekvemaradt az első üres vonattal, így kis csúszással visszaállt a szokott rend. Hétfőnként Vinyét is kiszolgálták, ezt egy harmadik Remot-Dácsia intézte, és a Floyd Melákjai már ekkor is lejártak Tarjánpusztára néha napján. Ilyen élénk volt nem is olyan régen egy kis, erdei, hegyvidéki mellékvonal teherforgalma - gyakorlatilag a személyforgalmát is lepipálja.
![]() | |
Az M41 2156 Vinye és Zirc között egy különvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 10:35:13 Zirc Porva-Csesznek 11 M41 (MÁV) nyílt vonal erdo dízelmozdony Csörgõ napos |
![]() | |
Az M47 1314 Vinye és Zirc között tol egy különvonatotFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 Zirc Porva-Csesznek 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony ellenfény tológép hegyi vasút nyílt vonal Dácsia felhos |
![]() | |
Az M47 1314 és az M41 2156 Zirc állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 10:49:06 Zirc 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
A tológép elmegy segélyezni a lerobbant Hörgőt.
![]() | |
Az M41 2156 Zirc állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:28 10:53:44 Zirc 11 M41 (MÁV) mellékvonal állomás dízelmozdony Csörgõ gyorsvonati kocsik |
Különvonattal érkezett, részben ezért jöttem fotózni, de elbénáztam a dolgot kissé, így a vonali fotó nem lett hibátlan. A Dácia tolómozdonyról készült fotó pedig egyenesen gáz lett. Azért az Összes kép menüpontra kattintva, vagy a galérialapok között lapozva ott van a kép, de tényleg nem szép.
![]() | |
A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 10:53:12 Dudar Nagyesztergár 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony nyílt vonal mellékvonal tehervonat bárányfelhok Dácsia napos |
![]() | |
A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 11:38:17 Dudar Nagyesztergár 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony tehervonat nyílt vonal mellékvonal tél Dácsia borult |
A 11-es Veszprém-Győr vasútvonal szépségeit mindenki ismeri, talán túlzottan is, mióta Bakonyvasút néven elkezdték úgy ajnározni, mint a járműbolondok a Nohabokat - vagyis, mintha nem lenne nála szebb széles e világon. Pedig valóban szép vonal, csak éppen nem annyira, hogy elhomályosítsa az ország többi, gyönyörű vasútvonalát. Mindenesetre nem futamodok meg a kihívástól, szavazásra bocsájtom a kérdést - de kérlek, a fair-play jegyében csak úgy dönts, ha ismered a vonalakat! Ennek érdekében a vonalakról linkelek egy-egy képsorozatot.
![]() | |
A MÁV M47 1318 Dudar és Nagyesztergár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 13:28:23 Dudar Nagyesztergár 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony nyílt vonal magaslatról mellékvonal tehervonat havas legjobb Dácsia napos |
Maga a dudari szárnyvonal sem csúnya, sőt. Beutazni még nem utaztam be, mivel az egyetlen ide közlekedő fotósvonat (HáBé oldalán itt láthattok szép képeket róla) szerelvényösszeállítása számomra elfogadhatatlan volt, így puristaként távol maradtam. Pedig egy igazi Rába-Balatonos utazásban benne lennék, hiszen itt, a Bakonyban rótta próbaköreit az MDmot-októl végül alulmaradt győri jármű. Ezen a képen a teljes, M+P+P+M szerelvény látható Porva-Cseszneken:
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131453150&t=9150567
![]() | |
A MÁV M47 1314 Nagyesztergár és Dudar között halad gépmenetbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 14:17:08 Dudar Nagyesztergár 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony nyílt vonal mellékvonal gépmenet tél Dácsia napos |
Itt is a beígért gépmenet! Ezen a túrán Garamvölgyi Ádámmal busszal érkeztünk Dudarra. Kényelmes módon van egy buszmegálló pont a sorompónál, a régi Dudar megállóhelynél (a vonalon volt ugyanis személyszállítás, kezdetben öt, majd három vonatpárral, sőt, nyáron közvetlen vonat volt Balatonfüredre, amíg a Vezsprém belvárosán átvezető Veszprém-Alsóörs vonal még létezett). Onnan délre helyezkedik el Dudarbánya állomás, ahol kezdetben szenet, 2006 óta pedig bauxitot rakodtak, ám a bánya mindössze hat év üzem után, 2012-ben bezárt, azóta csak fát rakodnak Dudarbányán. Dudar megállónál a vasút közel merőlegesen metszi a közutat, mivel Dudar egy völgy peremére épült, a vasút körbejárja a völgyet egy nagy ívvel, míg a közút ezt csak lazán követi. Az előz képek az ív után készültek, ahol kisebb dombok között hol bevágásban, hol töltésen vezet a pálya, eközben 400 méteres tengerszint fölötti magasság fölé emelkedik (ez magasabb, mint a 87-es vonal tetőpontja Szilvásváradnál, amely csak a közforgalmú hálózat legmagasabb pontja, de alacsonyabb a Transz-Börzsönyi Kisvasút hágójánál Nagyírtáson). Egy szakaszon két, 400 m fölötti domb között kell egy töltésen átegyensúlyoznia, jórészt szántóföldek között, de a bevágások környékén bokros, fás szakaszokkal tarkítva. Egy ilyen szakaszig sétáltunk itt is be.
![]() | |
A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár között bauxitszállító vonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 15:04:42 Dudar Nagyesztergár 11 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony nyílt vonal magaslatról táj mellékvonal tehervonat Dácsia napos |
Ma már csak húsz kilométeres sebességgel haladnak itt a vonatok, de a személyszállítás csúcsán volt ennél jóval nagyobb pályasebesség is. A felépítmény 48 kg/fm-es, betonaljas, nyílván fatiplis. Építését még a második világháború alatt munkaszolgálatosok kezdték, először 760 mm-es keskeny nyomközön fejezték be, részben fonódott vágánnyal, majd mikor a normál sínszál végig ért a pályán (ekkor már a kommunisták politikai fogjai építették), a kisvasút középső sínszálát elbontották és a gőzmozdonyokat Sárospatakra állomásították. Részletesen lásd a kisvasút.hu oldalán!
![]() | |
A MÁV-TR V43 3211 Kádárta és Veszprém között a Citadella InterCityvelFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 16:54:50 Veszprém Kádárta 20 V43 3000 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal magaslatról Cirmos-Szili Szili gyorsvonati kocsik SŽ napos |
![]() | |
Kádárta megállóhely azóta megszűntFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:13:11 Kádárta 20 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
Szilis ingavonat KádártánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:16:23 Kádárta 20 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony |
Azóta a pesti gyorsok állnak meg a nagyforgalmúnak minősített megállókban, Kádárta nem minősült annak, ahogy a városközponthoz közel fekvő Hajmáskér-Újtelep sem.
![]() | |
A várpalotai vasútállomáson mindig napkeltekor vagy napnyugtakor haladok át és nagyon tetszikFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:40:30 Várpalota 20 Vasutallomasok nemmozdony |
![]() | |
Inota megállóhely - megszűntFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:42:20 Inota 20 Felveteli épületek nemmozdony |
Előtérben a hőerőmű iparvágánya, háttérben a távoli erőmű.
![]() | |
Csór-Nádasdladány állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:46:36 Csór-Nádasdladány 20 Felveteli épületek nemmozdony |
Azóta csak vonattalálkozások lebonyolítására szolgál, Sárpentele megállóhellyel együtt ez is kikerült a menetrendből. Sárszentmihály állomás már korábban.
![]() | |
Csór-Nádasdladány állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:49:27 Csór-Nádasdladány 20 V43 (MÁV) villanymozdony állomás Klasszik-Szili Szili Bhv napos |
Azóta csak vonattalálkozások lebonyolítására szolgál, Sárpentele megállóhellyel együtt ez is kikerült a menetrendből. Sárszentmihály állomás már korábban.
![]() | |
Várpalota látképe távolrólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:54:21 Tájképek aranyhíd légköroptika |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 345 Újudvar állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 09:17:01 Újudvar 17 Bzmot 300 motorkocsi Bézé borult |
Dízelfotózásra indultunk, de elsőre csak egy Bézé jutott a 17-es Nagykanizsa-Szombathely vasútvonalon. Úgyhogy kicsi drót alatti fotózással folytattuk, de szerencsére ott is jöhet még dízellel vonat. Irány a Dráva!
![]() | |
Sorompó MagyarszerdahelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 09:50:35 Magyarszerdahely 17 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
Épület MagyarszerdahelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 09:51:04 Magyarszerdahely 17 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
Szilis gyors a ködös Dráva-partonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 10:36:19 Belezna Murakeresztúr teher 60 V43 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal Klasszik-Szili Szili gyorsvonati kocsik |
A Dráva a vasúti töltés mögött van, nem ez a kis árok az.
![]() | |
A MÁV-START M41 2120 Murakeresztúr és Belezna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 10:58:47 Belezna Murakeresztúr teher 60 M41 (MÁV) HŽ nyílt vonal magaslatról dízelmozdony Csörgõ wedgie kék halberstadti |
Az előző képen a Budapestről Zágrábba tartó Kvarner IC, ezen pedig a Bécsből Pécsre közlekedő Zágráb/Corvinus IC látható. Ennek Corvinus része most egy darab halbi... Gyékényesen némi kutyulás után ez a szerelvény a Kvarnerral összezárva közlekedik a horvátok felé.
![]() | |
A MÁV-TR V63 013 Murakeresztúr és Belezna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 11:18:15 Belezna Murakeresztúr teher 60 V63 (MÁV) villanymozdony köd tehervonat magaslatról borult |
Rekordméretű tehervonattal. Egyszer láttam Kelenföldről Háros felé kijárni egy Gigantot egy darab kéttengelyes Es kocsival. Mivel Es kocsik már nincsenek forgalomban, így azért ez sem számít kis teljesítménynek...
![]() | |
A MÁV-TR V46 040+V46 050 Murakeresztúr állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 11:45:02 Murakeresztúr 60 430 V46 (MÁV) villanymozdony tolatómozdony állomás |
![]() | |
A MÁV-TR V46 050 Murakeresztúr állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 11:45:06 Murakeresztúr 60 430 V46 (MÁV) villanymozdony tolatómozdony |
![]() | |
Murakeresztúr állomási utcájaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 11:50:04 Murakeresztúr Fityeház 60 430 Vasutallomasok nemmozdony |
![]() | |
Egy ismeretlen MÁV-START Bzmot Újudvar és Gelse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 13:03:09 Gelse Magyarszerdahely 17 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé magaslatról nyílt vonal napos |
![]() | |
A MÁV-TR M41 2312 Kilimán és Felsőrajk közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 14:15:15 Felsõrajk Kilimán 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony nyílt vonal fa oldalról legjobb piros halberstadti kék halberstadti napos |
A piros halbi ébreszt valakiben romantikus érzéseket?
![]() | |
A MÁV-TR M41 2319 Felsőrajk és Kilimán közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 14:31:35 Felsõrajk Kilimán 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony nyílt vonal fa wedgie kék halberstadti napos |
Namost ez a kép több, mint hat éve készült, ráadásul egy olyan túrán, amin kocsival vittek minket, az első jópár órában borzalmas ködben. A hajnali hármas személlyel mentünk le Nagykanizsára - ugyebár öt órás a menetidő, megtette hatását, csak a gombot nyomtam egész nap. Honnan tudom mégis pontosan, hogy hol készült a kép? Nos, a Google segít, a vak is látja, hogy az előjelző, a traktorút és a jellegfa egyetlen helyet adhat csak ki:
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 191 Nagykapornak és Búcsúszentlászló közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 16:03:43 Nagykapornak Búcsúszentlászló 17 Bzmot 100 motorkocsi Bézé napos |
Szép ósdi szerelvény Bzx+BDzx-szel.
![]() | |
A MÁV-TR M62 325 Nagykapornak és Búcsúszentlászló közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 16:15:43 Nagykapornak Búcsúszentlászló 17 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej nyílt vonal tehervonat konténervonat napos |
Szép tehervonat a Dízel-paradicsomban.
![]() | |
Kemendollár szépen fölújított épületeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 16:40:26 Kemendollár 25 Felveteli épületek nemmozdony |
Kellemes csalódás, hogy ide nem új épület került, mint a 25-ös vonal legtöbb megállóhelyére.
![]() | |
A MÁV-TR M47 1231 Ukk állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 17:17:56 Ukk 25 26 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony különleges téma Dácsia By napos |
Bézé-pótló vonatként nem egyszer láttam már itt ilyen cifraságot. Jó lenne egyszer vonalon is elkapni!
![]() | |
Az Eurocom 481 001-0 Kelenföld állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 20:44:48 Kelenföld Szpotterdomb 1 30 40 481 TRAXX magánvasút Eurocom villanymozdony tehervonat éjszakai TRAXX |
A végére egy olyan fotó, amit ép elmével el sem készítek - ekkor azonban már lehetett tudni, hogy az egyik legjellegzetesebb mozdonyokkal dolgozó, az első magyar TRAXX-okat birtokló és a magánvasutak közül először korszerű vontatójárműveket vásároló Eurocom meg fog szűnni, így ez a kép valóban dokumentum értékű lett. Akkor még a gépeket nyomon követni sem volt egyszerű, kvázi véletlenül sodródhattak csak a fotós fényképezőgépe elé. Így tehát nem lehet továbbra sem minden ratyi képet dokumentummá nyílvánítani és elárasztani vele minden felületet, legalábbis szerintem.
![]() | |
Jól sikerült tájékoztató a KeletibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 05:52:01 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV-TR 418 301 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:16:56 Csorna 8 16 14 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony felhos |
![]() | |
A GYSEV M44 309 tolat BeledenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:57:17 Beled 16 GySEV M44 dízelmozdony tolatómozdony állomás tehervonat Bobo GYSEV napos |
![]() | |
A MÁV-TR 418 312 RépcelakonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 09:20:56 Répcelak 16 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony InterCity |
![]() | |
A GYSEV 470 502 Porpác és Sárvár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 10:15:04 Porpác Sárvár 20 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
A MÁV-TR 418 301 Ölbő-Alsószeleste és Porpác közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 10:45:40 Porpác 20 16 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony nyílt vonal InterCity felhos |
Nagyon sürgető volt a 16-os vonal InterCity vonatainak megörökítése Csörgőkkel - akkor még nem a villamosítás miatt, hanem mert jöttek a Ludmillák. Eközben igyekeztem bővíteni a GYSEV vonalait akkoriban elárasztó Jenbacher- motorkocsik különböző festési variációinak gyűjteményét is, hiszen volt világgoszürke, jaffa és CityShuttle festésű variáns is a szóló és a csuklós járműből.
![]() | |
A GYSEV 247 503 Ölbő-Alsószeleste és Porpác közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 12:28:01 Ölbõ-Alsószeleste Porpác 16 Jenbacher motorkocsi nyílt vonal Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A MÁV-TR 418 312 Ölbő-Alsószeleste és Porpác közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 Ölbõ-Alsószeleste Porpác 16 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony virág wedgie InterCity borult |
Az időjárás nem volt kegyes, végig elbújt-előkerült a Nap a bárányfelhők mögött, amihez trópusi forróság párosult. De legalább nem égtek teljesen ki a fotók...
![]() | |
A MÁV-TR 470 004 Sárvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 13:23:27 Sárvár 20 1047 (MÁV) villanymozdony Taurus GYSEV Halberstadti kék halberstadti |
![]() | |
A MÁV-TR 431 191 Sárvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 13:32:45 Sárvár 20 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A GYSEV 2446 513 Győrvár megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 15:06:33 Gyõrvár 17 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
Kicsit buszoztam Sárvárra, majd szombathelyi átszállással átmentem a 17-es vonal GYSEV-szakaszán fekvő Győrvárba. Reméltem, hogy kifogok valami szép tehert, de nem volt szerencsém, egy szép iker-motorkocsi azért sikerült.
![]() | |
A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 15:27:44 Zalaszentiván 25 17 Jenbacher motorkocsi felvételi épület Jenbacher GYSEV napos |
Ez egy Jaffa-színű Jenbacher motorkocsi a GYSEV-től.
![]() | |
A MÁV-TR 433 316 Zalaszentiván állomáson a Citadella IC-velFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 15:49:22 Zalaszentiván 25 17 V43 3000 (MÁV) villanymozdony árnyékos bárányfelhok SŽ Cirmos-Szili Szili felhos |
![]() | |
A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 15:52:57 Zalaszentiván 25 17 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV napos |
![]() | |
A MÁV-TR 630 154 Ukk állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 16:39:03 Ukk 25 26 V63 (MÁV) villanymozdony Bhv napos |
Ez az állomás csupa meglepetés.
![]() | |
A MÁV-TR 630 027 és 478 334 Ajka állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 17:27:58 Ajka 20 28 M47 1300 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony állomás Dácsia napos |
![]() | |
A MÁV-TR 431 079 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 17:59:39 Veszprém 20 11 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A GYSEV 470 502 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 17:59:43 Veszprém 20 11 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
Thomas egy BézébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 08:14:54 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 267 Szerecseny megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 08:15:34 Szerecseny 10 Bzmot 200 motorkocsi Bézé felhos |
![]() | |
A MÁV-TR 418 316 Gecse-Gyarmat és Szerecseny közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 08:46:40 Gecse-Gyarmat Szerecseny 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony GYSEV Halberstadti nyílt vonal kék halberstadti borult |
![]() | |
A MÁV-TR 418 312 Gyömöre és Szerecseny közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 09:09:40 Szerecseny Gyömöre 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony jelzö elöjelzö nyílt vonal fenyofa wedgie kék halberstadti borult |
Minden komolyabb ok nélkül mentem el egy téli napon a tizes vonalra fotózni, pusztán csak azért, mert még nem fényképeztemnyílt vonalon a pápai fővonalat. Azon kívül, hogy hangulatos téli képek születtek, azért sem volt ez mindegy, mert azóta sajnos a gyorsvonatok jórészt eltűntek. Pedig nem tűntek annyira kihasználatlannak.
![]() | |
A MÁV-TR 418 316 Pápa és Mezőlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 11:30:44 Mezõlak Pápa 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony templom nyílt vonal város wedgie kék halberstadti borult |
![]() | |
A MÁV-TR 418 305 Mezőlak és Pápa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 11:45:56 Mezõlak Pápa 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony jelzö nyílt vonal GYSEV Bh magaslatról alakjelzö |
![]() | |
A MÁV-TR 418 315 Mezőlak és Pápa között Bézé-pótlóvalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 13:13:08 Mezõlak Pápa 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony jelzö alakjelzö Bhv |
![]() | |
A MÁV-TR 418 312 Mihályháza és Mezőlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 13:29:07 Mihályháza Mezõlak 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony nyílt vonal magaslatról kék halberstadti |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 271 Pápa és Mezőlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 13:37:37 Pápa 13 10 14 Bzmot 200 motorkocsi Bézé örház borult |
![]() | |
A MÁV-TR 418 112 Mezőlak és Pápa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 14:25:12 Mezõlak Pápa 10 M41 (MÁV) nyílt vonal jelzö dízelmozdony alakjelzö Csörgõ wedgie kék halberstadti |
![]() | |
A MÁV-TR 418 305 Pápa és Mezőlak között GYSEV Bh-kocsikból álló szerelvénnyelFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 14:58:46 Mezõlak Pápa 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony GYSEV Bh havas borult |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 163 Mezőlak és Pápa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 15:15:01 Mezõlak Pápa 10 Bzmot 100 motorkocsi Bézé jelzö álló formátum borult |
Időközben havazni kezdett, bár csak amolyan porhó volt és eléggé csak helyben esett.
![]() | |
A MÁV-TR 628 313 Mezőlak és Pápa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 15:48:22 Mezõlak Pápa 10 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej havas tehervonat tartályvonat nyílt vonal wedgie borult |
![]() | |
A MÁV-TR 418 315 Pápa és Mezőlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 16:03:04 Mezõlak Pápa 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony nyílt vonal magaslatról havas õrház Bhv |
![]() | |
A MÁV-TR 418 315 Mezőlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:03:25 17:10:02 Mezõlak 10 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony havas állomás GYSEV Bh borult |
![]() | |
Az ÖBB 5047 033-5 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:14 17:45:52 5047 (ÖBB) Jenbacher motorkocsi ÖBB |
A téli után következzék egy kis nyári kiruccanás, amikor Sopron bázissal indultunk az itthon újdonságnak számító járművek fényképezésére. Mondjuk a Sopron-Bécsújhely vonalon az 5047-es pont nem ilyen újdonság.
![]() | |
Az ÖBB 80-73 001-3 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:14 17:54:27 Sopron-Déli Ágfalva 220 CityShuttle nyár dízelmozdony vezérlökocsi nemmozdony ÖBB ÖBB CityShuttle ÖBB CityShuttle festésű mozdony napos felhos |
Visszatérő újdonság viszont a herkuleses ingavonat, ami most Sopronkeresztúrról Bécsújhelyre közlekedik napi néhány alkalommal. Korábban komplett Bécsújhely - Szombathely - Grác személyvonatokat vittek, sőt, akár emeletes ingák is előfordultak!
![]() | |
A GYSEV 247 506 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:14 18:46:34 Sopron-Déli Ágfalva 220 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
Tormásliget megállóhely utastájékoztatójaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 06:24:58 Tormásliget 15 Felveteli épületek nemmozdony |
Szépen látszik, hogy a felújított 15-ös vonalon fél órás ütem van csúcsidőben.
![]() | |
A GYSEV 651 003-1 Hegyfalu és Pósfa között a 16-os vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 08:34:38 Hegyfalu Pósfa 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla nyílt vonal InterCity GYSEV napos |
![]() | |
A GYSEV 247 508 Hegyfalu és Pósfa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 09:21:12 Hegyfalu Pósfa 16 Jenbacher motorkocsi nyílt vonal legjobb Jenbacher GYSEV napos |
A 16-os vasútvonalat sokáig nem is ismertem, csak annyit tudtam a térképről, hogy ez az a vonal, ahol Csorna után a dízeles IC-k mennek Szombathelyre. Mivel a vasútbarát, ha vonatozik, spórol, arrafelé mindig a 20-as vonalon mentem, hiszen rövidebb, a gyorsvonat olcsóbb, ráadásul a hegyi terep szebb és vasútilag is izgalmasabb tudott lenni. Ha pedig pénze van a vasútbarátnak, akkor autóval jár fotózni. Így viszonylag későn utaztam először errefelé, de sajnos így sem hagyott mély nyomot az utazás. Légkondis, jó hangszigetelésű vonaton utazva nem hallani az ívekben a nyikorgást, a kitérőkön a csattogást, fékezéskor a léghenger mozgását, így egy kicsit eltávolodik az utas a vasúttól. Száz kilométeres sebességet lehetővé tevő hézag nélküli pálya van, még a Jenbacher is csöndesen siklik, a feltételes megállási rend miatt pedig ki is hagy megállókat, így nagyon megerőltetve sem tudnám fölidézni, hogyan is jönnek itt a szolgálati helyek egymás után. Fotózni viszont jó volt a vonalon a dízeles időkben is, és most, villanymozdonnyal sem hagy cserben - csak fotóhely van kevés. Csornától délre Hegyfalu, Beled, Répcelak a fölhozatal, meg a csornai bejárat, ha olyan az idő vagy a napállás. Északra a szélkerekek adnának szép hátteret, de arra még nem jártam. Idén nyáron légkondis vonatokkal fogom beutazni Svájc néhány csinosabb vasútvonalát, mint a Brünigbahn vagy a Lötschbergbahn, nagyon kíváncsi leszek! Igaz, előbbi helyen a panorámakocsik azért segítenek majd tartani a kapcsolatot a tájjal.
![]() | |
A GYSEV 651 008-0 Pósfa és Hegyfalu közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 09:37:02 Hegyfalu Pósfa 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla nyílt vonal osz magaslatról InterCity GYSEV napos |
A korábbi 16-os vonali fotózáshoz képest komoly változás, hogy a GYSEV bérelt (a DB Schenker román leányához tartozó) BR 232 sorozatú Ludmillák jelentek meg a szombathelyi Ic-vonatok élén. Ezt a témát alaposan körbe akartuk fotózni, és ezt a Kisalföld kevés számú homokbuckája közül a hegyfaluinál kezdtük. Aki részleteket szeretne olvasni a mozdonysorozatról magyar nyelven, az a Vasútgépészetben megjelent cikkből tájékozódhat. Bár azért azt megjegyzem, hogy meggondolandó, mennyi hitelt adjunk egy olyan lapnak, amelyik a cikk alján leközölt egy helyreigazítást, miszerint az előző számban 203-as sorozatú helyett 321-es sorozatú mozdonyról közöltek fotót (előbbi két hajtott tengelyes, síkvidéki gyorsvonati gőzös irdatlan hajtókerék-átmérővel, utóbbi kiskerekű, ehgyipályás gyorsvonati mozdony), ám a helyreigazításként közölt képen sem 203-as sorozatú, hanem 202-es sorozatú gőzmozdony szerepel. A 202-es korrigált méretezésű, csúcsos orrú, Vanderbilt-szerkocsis utódja lett a végül sikeres 203-as gyorsvonati gőzös, de annyira eltérnek a gépek, hogy lehetetlen összekeverni őket - a Vasútgépészetnek mégis ment.
![]() | |
A GYSEV 651 003-1 Pósfa és Hegyfalu közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 09:50:36 Hegyfalu Pósfa 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla gépmenet nyílt vonal GYSEV borult |
A korábbi IC gépe gépmenetben tér vissza Csornára egy pár nélküli InterCity vonatért.
![]() | |
A Metrans 761 002-5 Hegyfalu és Pósfa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 09:55:24 Hegyfalu Pósfa 16 2016 (magán) dízelmozdony magánvasút Herkules Metrans tehervonat konténervonat nyílt vonal felhos |
Egy géppel akkoriban ritkán lehetett látni ezt a vonatot.
![]() | |
A GYSEV 5047 502-9 és a 247 508 Hegyfalu állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 Hegyfalu 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
Traxxos IC CsornánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 13:41:33 Farád Csorna 8 480 TRAXX TRAXX villanymozdony GYSEV InterCity oldalról nyílt vonal borult |
![]() | |
A GYSEV 651 008-0 Szil-Sopronnémeti és Csorna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 13:46:49 Csorna Szilsárkány 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla nyílt vonal InterCity GYSEV borult |
![]() | |
A GYSEV 651 008-0 Csorna és Szil-Sopronnémeti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 13:57:25 Csorna Szilsárkány 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla gépmenet GYSEV borult |
Újabb gépmenet. Gazdaságos egy forda volt ez.
![]() | |
Az AWT 753 704-6 Csorna és Szil-Sopronnémeti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 14:01:43 Csorna Szilsárkány 16 Magan magánvasút |
A két Búvár mögött egy 240 sorozatú Laminátka is látható a vonatba sorozva, nyílván hidegen.
![]() | |
A GYSEV 651 003-1 Szil-Sopronnémeti és Csorna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 Csorna Szilsárkány 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla nyílt vonal InterCity GYSEV felhos |
![]() | |
A GYSEV 5047 502-9 Szil-Sopronnémeti és Csorna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 15:49:48 Csorna Szilsárkány 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A GYSEV 651 003-1 Csorna és Szil-Sopronnémeti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 16:08:04 Csorna Szilsárkány 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla nyílt vonal magaslatról InterCity GYSEV borult |
![]() | |
A MÁV-TR 480 005 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 17:54:55 Csorna 8 16 14 480 TRAXX villanymozdony TRAXX Mátyás Király-TRAXX Werbelok Aranycsapat-Taurus felhos |
Mikor ez a fotó készült, ez a kettő volt a MÁV összes Werbemozdonya, és nagyon szépen harmonizáltak ráadásul az arany árnyalattal. A Mátyás Királyt egyébként nagyon szeretem, mert karakteres, kontrasztos lett, így a mondhatni szokásos, az osztrákoktól átvett élsimított patchwork-stílust ellensúlyozza. Abban a stílusban is remek gépeket lehet alkotni, gondolok itt a Bundesheer vagy a Haydn-mozdonyokra, de a Gábor Áron például nem igazán fog meg. A hasonló színvilágú Adler-lok igen (ő a német Alex magánvasút egyik 1216-osa).
Ennyi fért az első epizódba, de már elkészült a második, így néhány napon belül az is következik!
![]() | |
A MÁV-TR M41 2305 Zalaszentiván állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 11:48:16 Zalaszentiván 25 17 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony |
![]() | |
A MÁV-TR 1047 010 Budapest-Keleti pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 05:53:00 Budapest-Keleti 1 80 120 150 1047 (MÁV) villanymozdony Taurus Aranycsapat-Taurus ellenfény |
![]() | |
A MÁV-TR 630 018 Budapest-Keleti pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 05:56:18 Budapest-Keleti 1 80 120 150 V63 (MÁV) villanymozdony |
![]() | |
A GYSEV 1116 063-7 Budapest-Keleti pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 Budapest-Keleti 1 80 120 150 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 247 503 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:22:41 Csorna 8 16 14 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A GYSEV 5047 502 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:27:05 Csorna 8 16 14 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A GYSEV 247 506 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:29:37 Csorna 8 16 14 Jenbacher motorkocsi felvételi épület vízház víztorony Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 295 Zalaszentiván állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 16:06:54 Zalaszentiván 25 17 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 205 Zalaszentiván állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 16:07:30 Zalaszentiván 25 17 Bzmot 200 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 349 Ukk állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 16:31:48 Ukk 25 26 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
A GYSEV 247 506 Lépesfalva-Somfalva és Sopron-Déli közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:14 18:34:25 Sopron-Déli Ágfalva 220 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV felhos |
![]() | |
A MÁV-TR 431 134 Szombathely állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 06:52:09 Szombathely 20 17 21 15 220 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV-TR M47 1222 Várpalota állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 17:40:23 Várpalota 20 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
![]() | |
A GYSEV 5047 502-9 Hegyfalu állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: Hegyfalu 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV borult |
![]() | |
A MÁV-TR 628 308 Pácsony állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 14:21:25 Pácsony 17 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat |
![]() | |
A MÁV-TR 628 319 Porpác állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 Porpác 20 16 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat tolatós tehervonat |
![]() | |
A MÁV-TR 628 307 Porpác állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 11:27:16 Porpác 20 16 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat |
![]() | |
A MÁV-TR 628 307 Porpác állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 11:27:25 Porpác 20 16 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat borult |
![]() | |
A GYSEV 5047 502-9 HegyfalubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 12:16:02 Hegyfalu 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV felhos |
![]() | |
A MÁV-TR 418 315 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:15:20 Csorna 8 16 14 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony InterCity |
![]() | |
A MÁV-TR 630 029 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:17:38 Csorna 8 16 14 V63 (MÁV) villanymozdony borult |
![]() | |
A GYSEV V43 324 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:08:10 08:30:55 Csorna 8 16 14 GySEV V43 villanymozdony Szili GYSEV GYSEV Schlieren GYSEV InterCity GYSEV Bh |
Remek vegyesfölvágott szerelvénnyel: van benne Schlieren, dunakeszi Ap és Halbi kerékpárszállító is.
![]() | |
Egy ismeretlen GYSEV 651 Ludmilla Hegyfalura érkezik Csorna felőlFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 10:47:51 Hegyfalu 16 Ludmilla dízelmozdony Ludmilla útátjáró InterCity GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 247 503 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 14:09:24 Csorna 8 16 14 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 1446 515 Szombathely állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:09:15 06:59:00 Szombathely 20 17 21 15 220 Jenbacher motorkocsi perontetö Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A MÁV-TR M41 2328 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 07:18:54 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony |
![]() | |
A MÁV-TR V43 1338 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 07:19:51 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV-TR M47 1231 Várpalota állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 07:39:33 Várpalota 20 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony havas Dácsia borult |
![]() | |
A MÁV-TR M41 2327 Boba állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:25 08:57:47 Boba 20 25 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony napos |
![]() | |
A MÁV-TR V43 1078 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:02:25 18:20:54 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV-TR V43 3305 Nagykanizsa állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 08:11:30 Nagykanizsa 30 17 60 430 V43 3000 (MÁV) villanymozdony Cirmos-Szili Szili borult |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 166 Murakeresztúr és Belezna közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:09 11:08:52 Belezna Murakeresztúr teher 60 Bzmot 100 motorkocsi Bézé magaslatról borult |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 274 Búcsúszentlászló és Nagykapornak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Nagykapornak Búcsúszentlászló 17 Bzmot 200 motorkocsi Bézé ellenfény távírópózna nyílt vonal |
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!