Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Hó Szlovákiában
Közép-Szlovákia és Margitfalva fehér lepel alatt.
![]() | |
ŽSSK 812-es motorkocsi a Selmecbánya (Banská Štiavnica, Szlovákia) és Garamberzence (Hronská Dúbrava, Szlovákia) közötti vasútvonalon Banská Bela és a megszűnt Kozelník közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 09:03:19 Kozelník viadukt Kozelník Zólyomkecskés nagyvasúti állomás Garamberzence Hronská Dúbrava 254 812 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas tél nyílt vonal mellékvonal ZSSK régi festésű mozdony |
Két havas felvidéki túra képeit gyűjtöttem össze ebben az albumban. Az első út Iványi Csabival (http://wlab.hu/ ) volt, két autóval kergettük Közép-Szlovákia dízeleit. Az M2-esen haladtunk északra, majd az első útbaeső vonal a Csehszlovákia által 1949-ben átadott normál nyomközű selmeci vonal volt, amit érintettünk. A völgy fölött magasan vezetett, nagyvonalú pálya nyolcvannal járható, és brutálisan jól nézne ki rajta egy pár combos tehervonat. Sajnos a Bézén kívül más nem jár itt, de az a Bézé manapság nem egyenvörös, unalmas színű (bár itt a hóban nem lett volna ideális), hanem valamilyen okból egy téli Panzerkampfwagen-rejtőszínt
visel magán. A vonalat egy új Zólyom-Ipolyság fővonali kapcsolat első ütemének szánták, és kiváltották vele a völgy fenekén haladó 1000 mm nyomközű, régi MÁV kisvasutat. A kapcsolatot sosem fejezték be, a Korponán át vezető mellékvonal is megszűnt a kétezres években.
![]() | |
ŽSSK 812-es motorkocsi a Selmecbánya (Banská Štiavnica, Szlovákia) és Garamberzence (Hronská Dúbrava, Szlovákia) közötti vasútvonalon Banská Bela és a megszűnt Kozelník között a nagyobbik viadukton(könyvjelző) (Garamberzence-Selmecbánya vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 09:03:33 Kozelník viadukt Kozelník Zólyomkecskés nagyvasúti állomás Garamberzence Hronská Dúbrava 254 812 (ZSSK) viadukt Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé nyílt vonal havas tél erdo fenyofa ZSSK régi festésű mozdony borult |
Két havas felvidéki túra képeit gyűjtöttem össze ebben az albumban. Az első út Iványi Csabival (http://wlab.hu/ ) volt, két autóval kergettük Közép-Szlovákia dízeleit. Az M2-esen haladtunk északra, majd az első útbaeső vonal a Csehszlovákia által 1949-ben átadott normál nyomközű selmeci vonal volt, amit érintettünk. A völgy fölött magasan vezetett, nagyvonalú pálya nyolcvannal járható, és brutálisan jól nézne ki rajta egy pár combos tehervonat. Sajnos a Bézén kívül más nem jár itt, de az a Bézé manapság nem egyenvörös, unalmas színű (bár itt a hóban nem lett volna ideális), hanem valamilyen okból egy téli Panzerkampfwagen-rejtőszínt
visel magán. A vonalat egy új Zólyom-Ipolyság fővonali kapcsolat első ütemének szánták, és kiváltották vele a völgy fenekén haladó 1000 mm nyomközű, régi MÁV kisvasutat. A kapcsolatot sosem fejezték be, a Korponán át vezető mellékvonal is megszűnt a kétezres években. Gulyás Attila egészen a viadukt tövéből örökítette meg
az átporoló 812-es motorkocsit.
![]() | |
A ŽSSK 840 005-3 pályaszámú Stadler/ŽOS Vrútky gyártmányú GTW 2/6 típusú motorvonata a 170-es Zólyom - Ruttka fővonalon Harmanec zastávka és Ul'anka között az Ul'anský viaduktonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 10:35:24 U¾anský viadukt Harmanec zastávka Olmányfalva U¾anka 270 840 (ZSSK) viadukt Szlovákia GTW motorkocsi hegyek álló formátum |
Következő állomásunk a szintén Csehszlovákia által épített 170-es vonal volt, annak nagyvonalú, hegyoldalban vezető szakaszán. Olmányfalva állomás parkolójából készítettem ezt a képet, ám az állomáshoz nem volt köze a MÁV-nak. Az új hatalom által épített szolgálati helyeket általában külföldi nevén szoktam kezelni, itt azonban kivételt teszek: a Zólyomból Besztercebányán át Breznóbányáig épített vasútvonalból kiágazó iparvasút ide, a hermándi (ma: Harmanec, Szlovákia) papírgyárig vezetett, igaz, lényegesen eltérő nyomvonalon. Ennek korrekciójával alakult ki a Besztercebányát körbejáró, magasan vezetett pálya, amelyikből ma a papírgyár iparvágánya itt az állomáson kiágazik (egy csinos ki, erdőben fekvő, acélviadukton át érhető el irányváltás után). A déli oldalon komoly vonalkifejtésekre volt szükség, azonban az északi egy fennsíkra vezet, ahol már csak néhány oldalvölgy áthidalására volt szükség, hogy a 171-es számú, kétvágányú, viszonylag könnyű vonalvezetésű vonalba csatlakozhasson az új pálya.
![]() | |
A ŽSSK 840 005-3 pályaszámú Stadler/ŽOS Vrútky gyártmányú GTW 2/6 típusú motorvonata a 170-es Zólyom - Ruttka fővonalon Ul'anka állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 10:38:00 Olmányfalva U¾anka 270 840 (ZSSK) Szlovákia GTW motorkocsi havas állomás hegyek álló formátum napos |
A régi fővonal, amit még a Magyar Északi Vasút kezdett tervezni és a MÁV első fővonalának tekintünk Salgótarjánból Zólyomba vezetett, majd Garamberzencén ágazott ki a Zólyom-Érsekújvár vonalból, hogy sok kacskaringóval Körmöcbányán át Ruttkára jusson. Ma a 171-es számot viseli a Garamberzence és Stubnyafürdő közötti rész és csak mellékvonali forgalmat bonyolít le. Ennek oka, hogy a magas töltések fenntartása, bővítése nehéz, a pályasebesség alacsony, az új nyomvonal pedig rövidebb és nagyobb, 80-100 km/h sebességgel is járható, ezért a gyorsvonatok erre közlekednek (személyvonatok viszont gyakorlatilag nincsenek ma már, ez a GTWs kép így kuriózum). Ehhez persze egy nagy hágóalagút építése volt szükséges, aminek mostanában nem fognak tudni nekilátni a villamosításának, mivel túl alacsony. Ruttkáról Stubnyafürdőn át a 171-es kétvágányú részének végéig, Felsőstubnyáig járnak személyvonatok is a 170-esen, ahol csatlakoznak Privigye felé. Felsőstubnya egyben minden reggel parádés tolatós tehervonati találkahely (manipulák), három irányból is érkeznek oda elegyek dupla dízelgéppel.
![]() | |
A hermándi papírgyár dízelmozdonyai (Harmanec, Szlovákia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 10:55:26 Szlovák ipar |
![]() | |
Tárcsafékes pft-kocsi áll Dolny Harmanec állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 11:17:48 Dolny Harmanec 270 Szlovák vasút Szlovákia nemmozdony |
A gyorsvonatok látszólag könnyedén kapaszkodnak föl az oldalvölgyeket körbetáncoló pályán, és itt már magasan fővölgy és a hágóra vezető közút felett húznak végig. A parkolóból komoly hegymászás az állomásig följutni a szerpentines (!) gyalogösvényen. A sok, egymást követő alagútba be, majd azokból kihaladva hallatszik, hogy hegymenetben a Búvárok motorja azért magas fordulaton üzemel, bőgnek a vontatómotorok, csak mindehhez még az eredeti motoros 754-eseknél is csekély füstölés társul. A szlovák vasúton egyébként is a rozsdamentes, olajfolyásmentes, de ennek ellenére csöppet sem romantikamentes vasútüzemet kedvelik.
![]() | |
A ŽSSKC 736 017-5 és szinkrontársa egy rövid tehervonattal Harmanec Jaskyňa és Čremošné között(könyvjelző) (ŽR Besztercebánya - Stubnyafürdő fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 12:59:18 Túfenský tunel Rábkinský tunel čremošné Harmanec Jaskyňa 270 736 Szlovákia dízelmozdony tehervonat havas nyílt vonal svenk ZSSK régi festésű mozdony ŽSCS elofogat tolatómozdony |
Komolyabb teherre számítottunk, így meglepett, hogy a pályára négytengelyes mozdonyok számára engedélyezett 70 km/h sebességgel érkeztek a Szamarak. A 736-os sorozatról magyar nyelven a Vasútmánia blog
on lehet bővebben olvasni.
![]() | |
A ŽSSK 754 054-5 pályaszámú Búvár a Turűan gyorsvonattal Harmanec Jaskyňa és Čremošné között a besztercebányai oldalon, két rövid alagút között(ŽR Besztercebánya - Stubnyafürdő fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 14:16:12 Túfenský tunel Rábkinský tunel čremošné Harmanec Jaskyňa 270 750 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik nyílt vonal hegyek táj borult felhos |
Az itt az utolsó fajta egyedi festésben, a cseheknél és a szlovákoknál is divatos villámosban szereplő mozdony ma már csupabordó nosztalgiafestésben
járja többnyire a Zólyom-Kassa útvonalat. Zólyomtól Zsolna és Margitfalva felé már tavaly is szinte csak a remotorizált 757-es Búvárok jártak, amelyekből most új, műgyantakasztnis változatot is tervez a zólyomi járműjavító.
![]() | |
A ŽSSK 754 035-4 pályaszámú Búvár a Streűno gyorsvonattal Čremošné és Harmanec Jaskyňa között a besztercebányai oldalon, két rövid alagút között(könyvjelző) (ŽR Besztercebánya - Stubnyafürdő fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 14:27:54 Túfenský tunel Rábkinský tunel čremošné Harmanec Jaskyňa 270 750 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ÈD sziklák nyílt vonal táj álló formátum hegyek CD régi festésű kocsi |
Ez a szép, ultra-klasszikus gyorsvonat eredeti festésű ČD távolsági kocsikkal nagyon jól mutat itt. A 754-esek igazi régi motorosok, a hetvenes évek közepén merült föl az új konstrukció, amikor a 753-asok gyártását leállítani tervezték, hogy új, villamos fűtéssel rendelkező mozdonyokat gyártsanak az akkor szállítani kezdett 3000 V egyenáramú fűtésű kocsikhoz. A modern mozdonyokat 1980-ig gyártották, és olyan, a magyar Csörgőket lepipáló megoldásokat építettek belejéük, mint a sebesség-alapjeladó és a mosdó. A gépek csak mostanában, a remotorizációval kezdenek kiszorulni a cseh és szlovák trakcióból, szemben a csak gőzfűtéses 753-as sorozattal, aminek ugyan jutott egy rövid, tehervonatozós másodvirágzás, ám mára gyakorlatilag eltűntek a volt Csehszlovákia területéről. Róluk is lehet részletesebben olvasni a Vasútmánia blogon . A helyszín egészen a magasból pedig Gulyás Attila fotóján
látszik igazán jól.
![]() | |
Patak a vasút mellettFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 14:43:12 Szlovákia Szlovákia |
Gulyás Attila majdnem beleesett, ahogy lecsúszott a hegyoldalon, de mi így szeretünk hegyet mászni.
![]() | |
Valószínűleg a 754 035-4 húzza visszafelé is a cseh szerelvényt, ami itt a Rozsutec gyorsot alkotta. A kép Kostiviarska és Ul'anka között készült.(könyvjelző) (ŽR Besztercebánya - Stubnyafürdő fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:21 15:57:14 Kostiviarsky viadukt Olmányfalva U¾anka Kisélesd Kostiviarska 270 750 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ÈD viadukt tél havas táj nyílt vonal hegyi vasút CD régi festésű kocsi napos |
A közvetlenül Besztercebánya utáni fotóhely a Kostiviarsky viaduktnál több irányból is lőhető, a széles völgy a lemenő nap sugarainak kihasználásához ideális volt. Nagyon szép képek láthatóak a 170-es vonalról a železniűny.net weboldal egyik új bejegyzésében.
![]() | |
Térjünk át másodikút képeire: a 813 027-8 pályaszámú ikermotorkocsi Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 10:42:48 Margitfalva Margecany 380 372 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas ZSSK Blonski festésű mozdony borult |
![]() | |
A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 10:45:17 Margitfalva Margecany 380 372 Kandúr (ZSSK Cargo) Szlovákia dízelmozdony tolatómozdony ŽSCS havas tél jelzö hegyek Kocur borult |
Ezek jóval frissebb képek, több lesz a Blonsky, viszont a nagy hó miatt - és a ritka vonatközlekedéshez való kötöttségem okán - elég nehéz volt a fotóhelyváltoztatás, ráadásul új helyen jártam, amerre még csak nem is vonatoztam erre a Horehroneccel korábban, így volt kihívás bőven. Először persze körbefényképeztem Hrotkó Miklóssal az állomást, akivel Kassán futottam össze - ő a ruzsini víztározóhoz tartott a fővonalon fotózni. Képeit még nem publikálta a honlapján .
A felsővezeték állapotát időnként ellenőrizni kell, ehhez pedig néha egyes részeit meg is kell fogdosni. A biztonság jegyében ezt teljes állomási feszültségmentesítéssel végzik, ilyenkor az áthaladó vonatok lendületet vesznek, és leeresztett áramszedővel átrobognak (Margitfalván ezek az IC és a tehervonatok), a többit kapcsolatlan dízelmozdonnyal kilökik a már feszültség alatti, vonali drót alá. Hegyi pályákon a lendületvételt a pályasebesség és a tehervonatok tömege befolyásolhatja, ezért gyakori az állomásokon a hétvégén végzett munka (a vonalon ilyenkor úgyis egyvágányozás lenne, az mehet hétköznap is). Mondjuk a Kassa-Oderbergi Vasút fél ország hosszú rámpáin egy kétszekciós 131-es gyakorlatilag bármilyen vonatot fölgyorsít nyolcvanra, Igló és Liptószentmiklós között pedig tológép
is jár egynémely vonathoz, így a nehezebbek is a személyforgalomba besimulva haladhatnak sokáig megállás nélkül. Nem is sok állomáson van elegendő vágány egy komolyabb tehervonatcsoport félreállásához, ez nem a Nagyalföld meg a 100-as vonal.
![]() | |
A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 10:46:11 Margitfalva Margecany 380 372 Kandúr (ZSSK Cargo) Szlovákia dízelmozdony tolatómozdony ŽSCS ZSSK Blonski kocsik havas Kocur |
![]() | |
Egy ČD 162-es egyenáramú gyorsvonati mozdony húzza a Kassából Prágába, végig 3 kV egyenáram alatt közlekedő Košiűan gyorsvonatot Margitfalva kassai bejáratánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:04:36 Fõnikszhuta Margecany zastávka Margitfalva Margecany 380 163 (Česke Dráhy) villanymozdony ÈD Szlovákia havas tél nyílt vonal oldalról hegyek Pershingszabásúak Pershingfélék Ceske Dráhy CD régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik borult |
A Liptov gyorsot rövid idővel követő ütemen felüli vonat mindig érdekes fotótéma, a Persingen kívül előfordulhat rajta ČD Banán is.
![]() | |
A ŽSSK 362 015-8 kanyarodik ki Kassára tartó gyorsvonatával MargitfalvárólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:21:37 Fõnikszhuta Margecany zastávka Margitfalva Margecany 380 363 (ZSSK) Szlovákia villanymozdony ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik havas nyílt vonal Pershingszabásúak Pershingfélék borult |
Jópár csehszlovák jellegzetesség megfigyelhető a fényképen, elsősorban a felsővezetékrendszerre hívnám föl a figyelmet, amely természetesen egységesített elemekből áll, és hasonlóan fest egyen- és váltóáram alatt is. A vastagabb vezetékekből és a sűrűbb függesztőkből, a kisebb szigetelőkből és a kicsit össze-visszább, ide-oda kötögetett drótokból látszik, hogy ez egyenáramú vidék. Váltóáramon sem komoly az eltérés, mindössze fejjel lefelé építik be ugyanezeket az oszlopokat, amikor állomási felsővezetéket építenek (vonalon ugyanez az állásuk). Akit közelről érdekel, jópár helyen Magyarországon is találkozhat csehszlovák rendszerű felsővezetékkel, például a 70-esen Vác és Szob között
több szakaszon, Szolnok állomáson
, vagy egy darabig még első telepítési helyükön, a Karcag (kiz.) - Debrecen (kiz.) szakaszon
. A képen látható Püspökladány állomásig hamarosan elér a felújítás, oda a szokásos, MÁV keresztgerendás rendszer lesz újonnan telepítve.
Szintén specialitás a régi csehszlovák fényjelző, amely az elmaradottabbnak számító Kelet-Szlovákiában a felújításra váró fővonalon még nagyszámban megtalálható. A biztosítóberendezés modernitására a MÁV-nál is ismert, szögletes, moduláris jelző még nem utal, sok állomáson az átmenő fővágány mellett modern, a kevésbé fontos vágányok mellett régi, kerekded jelzők állnak.
![]() | |
A felsővezetéksek néhány problémásnak ígérkező fától rövid úton megszabadultakFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:39:52 Szlovák vasút Szlovákia |
![]() | |
A ŽSR MVTV 02-13 MargitfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:41:23 Fõnikszhuta Margecany zastávka Margitfalva Margecany 380 ZSR plafontapasztók nemmozdony |
Ilyen, kényelmes belső terű, tetőfülkével, emelővel és próbaáramszedővel ellátott járművei vannak a ŽSR plafontapasztó szolgálatának. Ezeket a 810-es motorkocsi ból vezették le, de mind új építésű jármű. Létezik négytengelyes változata
, ez a felsővezeték paramétereinek menet közbeni mérését is el tudja végezni.
![]() | |
A régi deltavágány jelzője MargitfalvánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:44:26 Margitfalva Margecany 380 372 Szlovák vasút Szlovákia nemmozdony |
![]() | |
A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:53:22 Fõnikszhuta Margecany zastávka Margitfalva Margecany 380 =Pantográf Szlovákia motorvonat ŽSSK Pantográf ZSSK régi festésű mozdony |
A Horehronec gyorsvonat pár éve még Brünn (Brno, Csehország) és Kassa (Košice, Szlovákia) között járt, természetesen Breznóbánya - Vereskő felé (Brezno, Szlovákia és Červená Skala, Szlovákia). Még korábban pedig még margitfalvi irányváltás nélkül, deltavágányon érhette el Szlovákia második legnagyobb városát. Mivel a telgárti áttörést fontos, új fővonalnak tervezték, egy, a határtól távoli második összeköttetésnek (ami jogos gondolat is volt, hiszen a Bécsi Döntések révén a 160-as vonal időlegesen visszakerült a Magyar Királysághoz), fontos volt, hogy tényleg gyors eljutást biztosíthasson, illetve ne terhelje a fővonalat a körülményes irányváltásokkal, mondjuk egy háború esetén. A vereskői vonal egyébként a legrövidebb utat biztosítja Pozsony és Kassa között, de az ottani romló, illetve a Vágvölgyi Vasút javuló pályaállapotai miatt ma már nem versenyképes a menetideje (több mint egy óra, negyven perccel volt lassabb az utolsó közvetlen Horehronec a vele egy időfekvésben járó, Zsolnán át közlekedő Ružinnál, vagy a Losoncon át közlekedő Gemerannál).
Néhány Poprád-Kassa személyvonaton újabban Pantográfot látni, két éve még mind mozdonyos volt, ám az emeletes vonatok forgalombaállásával szorulnak ki közvetlenül Kassa környékéről, a megszokott ágcsernyői és eperjesi vonalaikról, és veszik át a kétáramrendszerűvé átépülő Persingek
dolgát. Jár persze emeletes a KsOd-n is
, még zsolnai fordában Puhón túlra is eljutnak.
![]() | |
A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 11:53:26 Fõnikszhuta Margecany zastávka Margitfalva Margecany 380 =Pantográf Szlovákia motorvonat ŽSSK Pantográf havas nyílt vonal ZSSK régi festésű mozdony borult |
Ezzel a vonattal utazott vissza Nagylódna felé a viadukthoz hmsoft.
![]() | |
A ŽSSK 163 106-8 személyvonattal MargitfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 12:12:54 Margitfalva Margecany 380 372 Pershing (ZSSK) Szlovákia villanymozdony Pershingszabásúak Pershingfélék |
![]() | |
A ŽSSK 812 014-9 pályaszámú motorkocsija MargitfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 12:14:16 Margitfalva Margecany 380 372 812 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas ZSSK régi festésű mozdony borult |
Ugyan ez egy hátulról készült jellegtelen kép, a régi festésű kocsit már csak pályaszámgyűjtési okokból is megörökítettem. Érdemes megfigyelni, hogy a két kocsinak más méretű az ablaka az ajtókon, és a színezésük is. Nem a körüljárás elkerülésére járnak itt is elöl-hátul motorkocsival, hanem szerelvénymenetet spórolnak, egymás után két vonat jön majd vissza Nálepkovóból.
![]() | |
A ŽSSKC 742 398-1 kitolózik MargitfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 12:16:43 Margitfalva Margecany 380 372 Kandúr (ZSSK Cargo) Szlovákia dízelmozdony tolatómozdony ŽSCS ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik havas tél jelzö Kocur |
![]() | |
A ŽSSK 812 025-5 Margitfalva állomáson(könyvjelző) (Zólyom-Besztercebánya-Breznó-Margitfalva vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 12:17:43 Margitfalva Margecany 380 372 812 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas tél havas fák határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony borult |
Ezzel a vonattal terveztem kimenni egy fotóhelygyanús állomásra Gölnicbánya előtt, mivel ott keresztez az első elérhető személyvonatként ezt a szerelvény az érkező Horehroneccel. A vonat második fele nem megy végig Červená Skalába.
![]() | |
A ŽSSK 813 028-8 pályaszámú csuklós motorkocsija tolat MargitfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 12:17:53 Margitfalva Margecany 380 372 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas hegyek ZSSK Blonski festésű mozdony borult |
![]() | |
A ŽSSK 757 008-8 húzza a Horehronec gyorsvonatot Gölnicbánya és Máriahuta-Zakárfalva között(könyvjelző) (Zólyom-Besztercebánya-Breznó-Margitfalva vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 13:09:42 Máriahuta-Zakárfalva žakarovce Gölnicbánya Gelnica 372 757 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK Blonski festésű mozdony tél havas nyílt vonal táj legjobb ZSSK Blonski kocsik havas fák erdo borult |
Nagyon dinamikus lett ebben a friss hóban, a szép, erdei környezetben a vonat. Itt most ilyen képekre volt lehetőség, és nem is bántam, lőttem én már a benbe.hu stílusának megfelelő tájképet is erről a vonatról, de most kissé másra vágytam, és elég jól sikerült, szerintem.
![]() | |
A ŽSSK 913 027-9 Máriahuta-Zakárfalva (Žakarovce, Szlovákia) megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:26:56 Máriahuta-Zakárfalva žakarovce 372 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas hegyek felvételi épület havas fák határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski festésű mozdony borult |
![]() | |
A ŽSSK 913 027-9 Máriahuta-Zakárfalva (Žakarovce, Szlovákia) megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:27:08 Máriahuta-Zakárfalva žakarovce 372 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas hegyek ZSSK Blonski festésű mozdony borult |
![]() | |
A ŽSSK 913 027-9 Máriahuta-Zakárfalva (Žakarovce, Szlovákia) megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:27:21 Máriahuta-Zakárfalva žakarovce Gölnicbánya Gelnica 372 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé nyílt vonal havas hegyek ZSSK Blonski festésű mozdony borult |
![]() | |
Jégkorongozó gyerekek ZakárfalvánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:29:54 Szlovákia Szlovákia |
Körbesétáltam minden domboldalt, de rosszul elemeztem a műholdképet, és nem sikerült a Margitfalváról visszatérő Horehronecnek a kitisztult időt kihasználó, magaslati fotóhelyet találni. Közben viszont, mivel időm volt bőven, betértem a helyi italboltba, ahol szerény orosztudásommal próbáltam italhoz jutni. Ez olyan jól sikerült, hogy a csapos hosszú percekig magyarázott a TV-ben akkor futó szlovák-cseh hokimeccsről, de be kellett vallanom neki, hogy jórészt nem értem, mert magyar vagyok. Rögtön odahívott mindenkit, hogy jól nézzék meg a szlovákul beszélő magyart, mert ilyet még biztos nem láttak, de tiltakoznom kellett. Kissé meglepődött, úgyhogy el kellett magyaráznom neki, hogy van egy ilyen, hogy orosz nyelv, ami nem a szlovák egy dialektusa, és én azt beszélem. Ettől még nagyobb ámulatba esett a falu ráérő lakossága. A kinti játék viszont megmagyarázza, miért lehetnek ilyen jók a szlovák jégkorongzók.
![]() | |
A ŽSSK 757 008-8 Jekelfalva (Jaklovce, Szlovákia) és Zakárfalva (Žakarovce, Szlovákia) között a Horehronec gyorsvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:58:04 Jekelfalva Jaklovce Máriahuta-Zakárfalva žakarovce 372 757 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK Blonski festésű mozdony nyílt vonal havas havas fák |
![]() | |
A ŽSSK 757 008-8 Jekelfalva (Jaklovce, Szlovákia) és Zakárfalva (Žakarovce, Szlovákia) között a Horehronec gyorsvonattal(könyvjelző) (Zólyom-Besztercebánya-Breznó-Margitfalva vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 14:58:09 Jekelfalva Jaklovce Máriahuta-Zakárfalva žakarovce 372 757 (ZSSK) dízelmozdony Búvár Szlovákia ŽSSK ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik nyílt vonal táj havas tél havas fák |
![]() | |
A ŽSSK 812 014-9 tér vissza Nalpkovóból, a kép Zakárfalván készült(könyvjelző) (Zólyom-Besztercebánya-Breznó-Margitfalva vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 15:45:09 Máriahuta-Zakárfalva žakarovce Gölnicbánya Gelnica 372 812 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé havas nyílt vonal hegyek havas fák határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony |
![]() | |
A 812 014 belsejeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 15:53:33 812 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi ŽSSK Bézé |
Valószínűleg csak Gölnicbányától ilyen szűkös, de azért itt is elkelne egy szolgáltatóibb szemlélet. Aztán meg megy a panaszkodás, hogy nincs elég utas, ha már mind átszoktak a közútra. A vasút egyébként jórészt pontos volt, nem zavarta meg a jelentős havazás.
![]() | |
A ŽSSK 163 106-8 Margitfalván egy klasszikus személyvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 15:55:13 Margitfalva Margecany 380 372 Pershing (ZSSK) Szlovákia villanymozdony Pershingszabásúak Pershingfélék állomás |
![]() | |
A fura fényezésű, kassai 382-es Tatra T3 villamoskocsi a pályaudvarnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 16:38:39 Kassa villamosai Szlovák vasút Szlovákia villamos havas |
![]() | |
Az eredeti fényezésű, kassai 418-as Tatra T3 villamoskocsi a pályaudvarnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 16:38:45 Kassa villamosai Szlovák vasút Szlovákia villamos havas állomás |
![]() | |
Az építészeti remekmű: Kassa főpályaudvarFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2013:02:09 16:39:29 Kassa Kosice 90 253 190 380 Szlovák vasút Szlovákia nemmozdony |
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!