sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


További friss képek

Új albumok

2009-2016

RhB-MGB-DFB: Két túra Dél-Svájcban
RhB-MGB-DFB: Két túra Dél-Svájcban
Nosztalgiavonatozás, megismételhetetlen fotók kivont sorozatokról és végre bemutatkozik a Matterhorn-Gotthardbahn, a Dampfbahn-Furka-Bergstrecke és néhány osztrák kisvasút is.

Napkeltétől napnyugtáig a Börzsöny körül
Motorvonatok a hóban: Bézék és szlovák 812-esek, FLIRT, a Királyréti Erdei Vasút Tóbi motorkocsija, és egy-két mozdony kiegészítésnek.

Dunántúli maradékok 3.
Régebbi és újabb képek Nyugat-Magyarországról válogatva, amelyek még nem szerepeltek itt. A GYSEV-től a Dunaferrig.

Őszi kisvasutak
Kemence és Transzbörzsöny sárga levelekkel.

Napi vonatfotók 2.
Lezárult a második, folyamatosan frissülő gyűjtemény és indul a harmadik!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

301. számú vasútvonal

A Záhonyi Átrakó Körzet (ZÁK) szélesnyomtávú hálózata

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Csap szolgálati hely helye a térképen

Csap = Чол

100  190  325  302  állomás 

Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány.

Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak.

A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt.

A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.

vasutallomasok.hu új ablakba hmsoft részletes beszámolója a környékről új ablakba
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra
M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra

Fotó: Takács Bence

M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson
M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
M61 001 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Fotó: Székely Viktor

183 044-7 Csapon
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

M41 2130 Csap (Чол) állomáson
M41 2130 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M41 2162 Csapon
M41 2162 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A vonalszakasz helye a térképen

302 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Bátyú szolgálati hely helye a térképen

Bátyú = Батьово

190 100 321 302 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 
CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
Fotó: Székely Viktor

CsME3-5637 Bátyúban
CsME3-5637 Bátyúban

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya 
Bátyú teherpályaudvar szolgálati hely helye a térképen

Bátyú teherpályaudvar

321  302  állomás 
Gyorsvonat Bátyúban
Gyorsvonat Bátyúban

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

100  egyvágányú pálya 

Fonódott, egyvágányú összekötővonal Bátyú és Eperjeske között, amely keresztezi a Tiszát is. A híd után a vágányok különválnak, a széles vágány Eperjeske rendezőbe, a normál vágány pedig a rendező kikerülésével az eperjeskei átrakóhoz vezet. A rendező területén egymás mellett haladó vágányok ágaznak ki a normál és a széles vágányból is, amelyek Mándok állomásra vezetnek. A vágányok nem fonódottak.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

A bátyúi vonalból Eperjeske rendező területén kiágazó, Mándok átrakóállomásra vezető, szélesnyomtávolságú vágány.

A vonalszakasz helye a térképen

100  egyvágányú pálya 

A Mándok és Eperjeske-Átrakó közötti deltavágány maradéka. Földmunkán kívül ma már más nem látszik, az is csak a Google Mapsen.

Eperjeske rendező szolgálati hely helye a térképen

Eperjeske rendező

állomás 

Széles nyomtávolságú, magasfogadó vágánycsoporttal, vágányfékekkel fölszerelt gurítódombokkal és alsó irányvágánycsoporttal rendelkező rendezőpályaudvar. Fogadja a Bátyú felől, általában 2M62 sorozatú mozdonyokkal érkező széles elegyet, és elosztja az egyes átrakók között. A rendezést és kiszolgálást a MÁV-TR és a Záhony-Port széles, M62.5 sorozatú mozdonyai végzik.

Mándok szolgálati hely helye a térképen

Mándok

111  állomás 

A Záhonyi Átrakókörzet kisállomása, néhány normál és széles vágánnyal, nyílt rakodóterekhez és oldal-homlokrakodókhoz csatlakozó csonkavágányokkal. A normál nyomtávú vágányok a 111-es számú vasútvonalhoz csatlakoznak, a széles vágányok Eperjeske rendezőpályaudvarról érkeznek. Vezet ide onnan, a bátyúi kijárathoz csatlakozva is egy normál vágány. Átrakótevékenység tulajdonképpen nincs, annak idején az eperjeskei átrakó csúcsüzeme esetére épült ki alacsony színvonalú, szükségátrakásra.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

Mándok és Tornyospálca átrakó közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Tuzsér szolgálati hely helye a térképen

Tuzsér

100 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

Tuzsér és Komoró közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

Záhony szolgálati hely helye a térképen

Záhony

100  111  állomás 

A Záhonyi Átrakó Körzet legrégebbi állomása. Több pályaudvarból áll, ezek: személy pu., normál pu., széles rendező pu., ezek több vágánycsoporttal rendelkeznek. A széles rendező már részben elveszett a gazban, elegyrendezést nem végeznek, a széles vonatok Bátyúnál lépnek be és a Körzet állomásaira Eperjeske rendező osztja szét. A széles vágányokat az onnan érkező kiszolgálómenetek használják, itt érkeznek a kocsik a tengelyátszerelőbe, a fehérolaj-átfejtőbe is.

Teherforgalmát elsősorban a Csapból érkező normál nyomtávú tehervonatok, illetve ez itt kilépő irányvonatok jelentik, tartalékai rendszerese járnak át Csapra, a személyvonatokat, beleértve a 15/16 számú Tisza gyorsvonatot az M47 2023-as továbbítja. A normál rendező távoli vágánycsoportjain tárolják az alacsonyoldalfalú közvetítőkocsikat, amelyek egyik végükön sarokütközővel és csavarkapoccsal, másik végükön szovjet rendszerű középütközővel vannak szerelve.

M40 303 Záhonyban
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 303 Záhonyban
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2016. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek