sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 478 235 a 81-es vonali tolatós tehervonattal Pásztó és Szurdokpüspöki között

További friss képek

Új albumok

2009-2016

Kisvasúti Nap Kemencén
Kisvasúti Nap Kemencén
A 2017-es rendezvény képei és videói.

Bosznia 2017
A Banovici Szénbánya gőzöseitől a Szarajevo-Mostar-Capljina vonal Talgo vonataiig át a Dinári-hegységen.

Váli-völgyi Zsúr
Fotók és videók a Felcsúti Kisvasút egyik nagy vonatforgalmú napjáról.

Vonalbeutazás a Dél-Alföldön
Állomási képek Bézékről és Uzsgyikról csak az elvetemült vasútfanatikusoknak, mivel fotózásilag egy ilyen utazás képei értelmezhetetlenek.

Felvidéki maradékok 1.
Zólyom, Ipolyság, Besztercebánya és Turócdivék környékének maradékai sok Búvárral és Bardotkával. Folytatása következik!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

301. számú vasútvonal

A Záhonyi Átrakó Körzet (ZÁK) szélesnyomtávú hálózata

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Csap szolgálati hely helye a térképen

Csap = Чол

100  190  325  302  állomás 

Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány.

Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak.

A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt.

A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.

vasutallomasok.hu új ablakba hmsoft részletes beszámolója a környékről új ablakba
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra
M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra

Fotó: Takács Bence

M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson
M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
M61 001 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Fotó: Székely Viktor

183 044-7 Csapon
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

M41 2130 Csap (Чол) állomáson
M41 2130 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M41 2162 Csapon
M41 2162 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A vonalszakasz helye a térképen

302 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Bátyú szolgálati hely helye a térképen

Bátyú = Батьово

190 100 321 302 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 
CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
Fotó: Székely Viktor

CsME3-5637 Bátyúban
CsME3-5637 Bátyúban

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya 
Bátyú teherpályaudvar szolgálati hely helye a térképen

Bátyú teherpályaudvar

321  302  állomás 
Gyorsvonat Bátyúban
Gyorsvonat Bátyúban

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

100  egyvágányú pálya 

Fonódott, egyvágányú összekötővonal Bátyú és Eperjeske között, amely keresztezi a Tiszát is. A híd után a vágányok különválnak, a széles vágány Eperjeske rendezőbe, a normál vágány pedig a rendező kikerülésével az eperjeskei átrakóhoz vezet. A rendező területén egymás mellett haladó vágányok ágaznak ki a normál és a széles vágányból is, amelyek Mándok állomásra vezetnek. A vágányok nem fonódottak.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

A bátyúi vonalból Eperjeske rendező területén kiágazó, Mándok átrakóállomásra vezető, szélesnyomtávolságú vágány.

A vonalszakasz helye a térképen

100  egyvágányú pálya 

A Mándok és Eperjeske-Átrakó közötti deltavágány maradéka. Földmunkán kívül ma már más nem látszik, az is csak a Google Mapsen.

Eperjeske rendező szolgálati hely helye a térképen

Eperjeske rendező

állomás 

Széles nyomtávolságú, magasfogadó vágánycsoporttal, vágányfékekkel fölszerelt gurítódombokkal és alsó irányvágánycsoporttal rendelkező rendezőpályaudvar. Fogadja a Bátyú felől, általában 2M62 sorozatú mozdonyokkal érkező széles elegyet, és elosztja az egyes átrakók között. A rendezést és kiszolgálást a MÁV-TR és a Záhony-Port széles, M62.5 sorozatú mozdonyai végzik.

Mándok szolgálati hely helye a térképen

Mándok

111  állomás 

A Záhonyi Átrakókörzet kisállomása, néhány normál és széles vágánnyal, nyílt rakodóterekhez és oldal-homlokrakodókhoz csatlakozó csonkavágányokkal. A normál nyomtávú vágányok a 111-es számú vasútvonalhoz csatlakoznak, a széles vágányok Eperjeske rendezőpályaudvarról érkeznek. Vezet ide onnan, a bátyúi kijárathoz csatlakozva is egy normál vágány. Átrakótevékenység tulajdonképpen nincs, annak idején az eperjeskei átrakó csúcsüzeme esetére épült ki alacsony színvonalú, szükségátrakásra.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

Mándok és Tornyospálca átrakó közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Tuzsér szolgálati hely helye a térképen

Tuzsér

100 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 

Tuzsér és Komoró közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

Záhony szolgálati hely helye a térképen

Záhony

100  111  állomás 

A Záhonyi Átrakó Körzet legrégebbi állomása. Több pályaudvarból áll, ezek: személy pu., normál pu., széles rendező pu., ezek több vágánycsoporttal rendelkeznek. A széles rendező már részben elveszett a gazban, elegyrendezést nem végeznek, a széles vonatok Bátyúnál lépnek be és a Körzet állomásaira Eperjeske rendező osztja szét. A széles vágányokat az onnan érkező kiszolgálómenetek használják, itt érkeznek a kocsik a tengelyátszerelőbe, a fehérolaj-átfejtőbe is.

Teherforgalmát elsősorban a Csapból érkező normál nyomtávú tehervonatok, illetve ez itt kilépő irányvonatok jelentik, tartalékai rendszerese járnak át Csapra, a személyvonatokat, beleértve a 15/16 számú Tisza gyorsvonatot az M47 2023-as továbbítja. A normál rendező távoli vágánycsoportjain tárolják az alacsonyoldalfalú közvetítőkocsikat, amelyek egyik végükön sarokütközővel és csavarkapoccsal, másik végükön szovjet rendszerű középütközővel vannak szerelve.

M40 303 Záhonyban
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 303 Záhonyban
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

100 egyvágányú pálya 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek