sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A MÁV-TR 418 211 Pestszentimre felsőn

További friss képek

Új albumok

2009-2014

Az RhB a hóban
Az RhB a hóban
Négy nap, szerencsére nem a hó fogságában, hanem behavazott mozdonyokat és motorvonatokat fotózva a Rhätische Bahn hálózatán az Albulabahnon, a Berninabahnon, az Engadinban és a Landquart-Davos közötti Prättigaulinién. Ha nálunk ilyen lehetne a tél...

Fogassal a Tátrába
Gőzfogas Tiszolc és Erdőköz között a Felvidéken.

Osztálykirándulás Skóciába
...és egy csomó közlekedési fotó Hollandiából.

75+78=200
A jubileumi albumban ismét Nógrádba látogatok, ahol a gyönyörű táj mellett a változatos vonatforgalom miatt is érdemes fényképezni, akár még manapság is.

Ősz és tél a Semmeringen
Csodálatos színek és tájak a népszerű hegyi vasúton, valamint a Neumarkter Sattelen és pár téli fotó az STLB Murtalbahn kisvasútjáról.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

301. számú vasútvonal

A Záhonyi Átrakó Körzet (ZÁK) szélesnyomtávú hálózata

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.

Csap = Чол

100 190 325 302

Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány.

Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak.

A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt.

A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.

vasutallomasok.hu új ablakba hmsoft részletes beszámolója a környékről új ablakba
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra
Nagyfelbontású kép
M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra

Fotó: Takács Bence

M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
Nagyfelbontású kép
M61 001 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Fotó: Székely Viktor

183 044-7 Csapon
Nagyfelbontású kép
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

M41 2130 Csap (Чол) állomáson
Kis kép
M41 2130 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M41 2162 Csapon
Kis kép
M41 2162 Csapon
Fotó: Székely Viktor

M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
Kis kép
M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
Kis kép
M61 001 Csapon

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
Kis kép
M61 001 Csapon

Fotó: Takács Bence

VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett
Kis kép
VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett

Fotó: Takács Bence

M61 001 és VL10-1486 Csapon
Kis kép
M61 001 és VL10-1486 Csapon

Fotó: Takács Bence

VL10-1085(?) Csapon
Kis kép
VL10-1085(?) Csapon

Fotó: Takács Bence

A Kárpátalja-expressz Csapon
Kis kép
A Kárpátalja-expressz Csapon

Fotó: Takács Bence

CsME3-2797 Csapon
Kis kép
CsME3-2797 Csapon

Fotó: Takács Bence

Csap (Чол) állomás
Kis kép
Csap (Чол) állomás

Fotó: Takács Bence

Csap (Чол) állomáson
Kis kép
Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

A Csap (Чол) állomás előtti tér
Kis kép
A Csap (Чол) állomás előtti tér

Fotó: Takács Bence

183 044-7 Csapon
Kis kép
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

302

Bátyú = Батьово

190 100 321 302

CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
Kis kép
CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron
Fotó: Székely Viktor

CsME3-5637 Bátyúban
Kis kép
CsME3-5637 Bátyúban

Fotó: Takács Bence

Bátyú teherpályaudvar

321 302
Gyorsvonat Bátyúban
Kis kép
Gyorsvonat Bátyúban

Fotó: Takács Bence

100 Fonódott, egyvágányú összekötővonal Bátyú és Eperjeske között, amely keresztezi a Tiszát is. A híd után a vágányok különválnak, a széles vágány Eperjeske rendezőbe, a normál vágány pedig a rendező kikerülésével az eperjeskei átrakóhoz vezet. A rendező területén egymás mellett haladó vágányok ágaznak ki a normál és a széles vágányból is, amelyek Mándok állomásra vezetnek. A vágányok nem fonódottak.

A bátyúi vonalból Eperjeske rendező területén kiágazó, Mándok átrakóállomásra vezető, szélesnyomtávolságú vágány.

100 A Mándok és Eperjeske-Átrakó közötti deltavágány maradéka. Földmunkán kívül ma már más nem látszik, az is csak a Google Mapsen.

Eperjeske rendező

Széles nyomtávolságú, magasfogadó vágánycsoporttal, vágányfékekkel fölszerelt gurítódombokkal és alsó irányvágánycsoporttal rendelkező rendezőpályaudvar. Fogadja a Bátyú felől, általában 2M62 sorozatú mozdonyokkal érkező széles elegyet, és elosztja az egyes átrakók között. A rendezést és kiszolgálást a MÁV-TR és a Záhony-Port széles, M62.5 sorozatú mozdonyai végzik.

Mándok

111 A Záhonyi Átrakókörzet kisállomása, néhány normál és széles vágánnyal, nyílt rakodóterekhez és oldal-homlokrakodókhoz csatlakozó csonkavágányokkal. A normál nyomtávú vágányok a 111-es számú vasútvonalhoz csatlakoznak, a széles vágányok Eperjeske rendezőpályaudvarról érkeznek. Vezet ide onnan, a bátyúi kijárathoz csatlakozva is egy normál vágány. Átrakótevékenység tulajdonképpen nincs, annak idején az eperjeskei átrakó csúcsüzeme esetére épült ki alacsony színvonalú, szükségátrakásra.

Mándok és Tornyospálca átrakó közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

Tuzsér

100

Tuzsér és Komoró közötti, széles nyomtávolságú összekötővonal.

Záhony

100 111

A Záhonyi Átrakó Körzet legrégebbi állomása. Több pályaudvarból áll, ezek: személy pu., normál pu., széles rendező pu., ezek több vágánycsoporttal rendelkeznek. A széles rendező már részben elveszett a gazban, elegyrendezést nem végeznek, a széles vonatok Bátyúnál lépnek be és a Körzet állomásaira Eperjeske rendező osztja szét. A széles vágányokat az onnan érkező kiszolgálómenetek használják, itt érkeznek a kocsik a tengelyátszerelőbe, a fehérolaj-átfejtőbe is.

Teherforgalmát elsősorban a Csapból érkező normál nyomtávú tehervonatok, illetve ez itt kilépő irányvonatok jelentik, tartalékai rendszerese járnak át Csapra, a személyvonatokat, beleértve a 15/16 számú Tisza gyorsvonatot az M47 2023-as továbbítja. A normál rendező távoli vágánycsoportjain tárolják az alacsonyoldalfalú közvetítőkocsikat, amelyek egyik végükön sarokütközővel és csavarkapoccsal, másik végükön szovjet rendszerű középütközővel vannak szerelve.

M40 303 Záhonyban
Kis kép
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 303 Záhonyban
Kis kép
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 303 Záhonyban
Kis kép
M40 303 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 909 és 911 Záhonyban
Kis kép
M40 909 és 911 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M40 910, 909 és 911 Záhonyban
Kis kép
M40 910, 909 és 911 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M62 053 katonavonattal Záhonyban
Kis kép
M62 053 katonavonattal Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M62 518 Záhonyban
Kis kép
M62 518 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

M62 140 és 095 Záhonyban
Kis kép
M62 140 és 095 Záhonyban

Fotó: Takács Bence

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2014. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek