sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A MÁV-REC 449 028 konténervonatot húz ki Szabadkikötőből Soroksári útra

További friss képek

Új albumok

2009-2016

RhB-MGB-DFB: Két túra Dél-Svájcban
RhB-MGB-DFB: Két túra Dél-Svájcban
Nosztalgiavonatozás, megismételhetetlen fotók kivont sorozatokról és végre bemutatkozik a Matterhorn-Gotthardbahn, a Dampfbahn-Furka-Bergstrecke és néhány osztrák kisvasút is.

Napkeltétől napnyugtáig a Börzsöny körül
Motorvonatok a hóban: Bézék és szlovák 812-esek, FLIRT, a Királyréti Erdei Vasút Tóbi motorkocsija, és egy-két mozdony kiegészítésnek.

Dunántúli maradékok 3.
Régebbi és újabb képek Nyugat-Magyarországról válogatva, amelyek még nem szerepeltek itt. A GYSEV-től a Dunaferrig.

Őszi kisvasutak
Kemence és Transzbörzsöny sárga levelekkel.

Napi vonatfotók 2.
Lezárult a második, folyamatosan frissülő gyűjtemény és indul a harmadik!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

212. számú vasútvonal

POHÉV: Wien Mitte/Landstrasse - Schwechat - Hainburg - Pozsony

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Wien Mitte - Landstrasse szolgálati hely helye a térképen

Wien Mitte - Landstrasse

210  állomás 

A CAT (City Airport Train) városi végállomása. Itt lehet a reptéri gyorsvonatokra fölszállni és a csomagokat becsekkolni.

RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon
RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

210  kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
City Airport Train Rennwegnél
City Airport Train Rennwegnél

Fotó: Takács Bence

Wien Rennweg szolgálati hely helye a térképen

Wien Rennweg

210  állomás 
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 

Rennweg és Simmering Aspangbahn között a vasútvonalat új nyomvonalon alagútba vezették, ezzel a POHÉV-et bekapcsolták a Stammstreckébe, Wien Aspangbahnhof elérhetősége viszont megszűnt.

Wien St. Marx szolgálati hely helye a térképen

Wien St. Marx = Vienna Bio Center

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Simmering Aspangbahn szolgálati hely helye a térképen

Simmering Aspangbahn

állomás 
Wien Geiselbergstrasse szolgálati hely helye a térképen

Wien Geiselbergstrasse

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Wien Zentralfriedhof szolgálati hely helye a térképen

Wien Zentralfriedhof

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Klein Schwechat szolgálati hely helye a térképen

Klein Schwechat

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 
Oberlaa szolgálati hely helye a térképen

Oberlaa

állomás 
Wien Kaiserebersdorf szolgálati hely helye a térképen

Wien Kaiserebersdorf

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Schwechat szolgálati hely helye a térképen

Schwechat

állomás 

Schwechat után a POHÉV vonala ismét városi szakaszon vezetett, itt a vonatok ismét gépcseréztek (a városközi szakaszt a BBÖ 15 kV 16 2/3-ad Hz-cel villamosította). Bécsben normál nyomközű villamos volt, a POHÉV saját vonalán saját villamosokat közlekedtetett (hasonlóan a badeni HÉV-hez, vagyis a Wiener Lokalbahn-hoz).

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson
Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból
Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból

Fotó: Takács Bence

Mannswörth szolgálati hely helye a térképen

Mannswörth

megállóhely 
Borealis Polyolefine szolgálati hely helye a térképen

Borealis Polyolefine

megálló-rakodóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Flughafen Wien szolgálati hely helye a térképen

Flughafen Wien

állomás 

Földalatti állomás, a City Airport Train másik végállomása. A vonal nagyjából ettől kezdve vezet a POHÉV nyomvonalán. Rögtön utána egy másik, egyvágányú alagút a repülőtér kifutópályája alatt vezet át.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Fischamend szolgálati hely helye a térképen

Fischamend

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Maria Ellend szolgálati hely helye a térképen

Maria Ellend

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Maria Ellend Haslau szolgálati hely helye a térképen

Maria Ellend Haslau

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Regelsbrunn szolgálati hely helye a térképen

Regelsbrunn

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Wildungsmauer szolgálati hely helye a térképen

Wildungsmauer

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Petronell-Carnuntum szolgálati hely helye a térképen

Petronell-Carnuntum

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Bad Deutsch Altenburg szolgálati hely helye a térképen

Bad Deutsch Altenburg

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Frachtenbahnhof Hainburg an der Donau Kulturfabrik szolgálati hely helye a térképen

Frachtenbahnhof Hainburg an der Donau Kulturfabrik

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Hainburg an der Donau Personenbahnhof szolgálati hely helye a térképen

Hainburg an der Donau Personenbahnhof

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Hainburg an der Donau Ungartor szolgálati hely helye a térképen

Hainburg an der Donau Ungartor

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 15 kV 16,7 Hz ~ 
Wolfsthal szolgálati hely helye a térképen

Wolfsthal

állomás 

Wolsthal kicsiny állomás jelenleg a POHÉV vége. Innen a pályát fölszedték, nyomvonala nehezen követhető.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 
Berg szolgálati hely helye a térképen

Berg

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 
Köpcsény szolgálati hely helye a térképen

Köpcsény = Kittsee

állomás 

Kittseeben volt hajdan a gépcsere, innen a vonatok normál nyomközű, egyenáramú villanymozdonyokkal, felsővezetékes üzemben haladtak át Pozsonyligetfalun, majd a mai Új Híd közelében keltek át a Dunán. Pozsony belvárosában az 1000 mm-es villamosokkal fonódott vágányokon haladtak, kezdetben alsóvezetékkel. A vonal Ligetfalu állomáson csatlakozott a Szombathely-Pozsonyi HÉV-hez, amivel közösen keltek át a Dunán az Öreg-hídon (bár a Duna-hidat eltérő nyomvonalon érték el). Erről lásd Halász István írását:

A hajdani Ferencz József híd helyén létesült hadihíd mellett az egykori vasúti hídon ott eszi a rozsda ma is a sineket, az egyik bal part felé eső pillérnél bontották meg a vasúti pályát, mert a hadihíd tartószerkezetét egy segédkonzollal egészítették ki. A vasúti pálya a bal parton jobbra fordult, távolodott az óvárostól, és a Trznica (Vásárcsarnok) mellett érte el - a hajdani nagyszombati lóvasút végállomása mellett, annak nyomvanalán fekvő - Filiálka pályaudvart. Ezt a városon átvezető, kedvezőtlen fekvésű vonalat kormányították ki a kikötő felé az új, kétszintű hídra. Ezzel Rajka felől egy qrva nagy S alakban lehet a főpályaudvarra bezötyögni. A Duna jobb partja az 1947-es békeszerződéssel lett ilyen nagy darabon (cseh)szlovák, és indultak meg a lakótelep építések. Villamos a jobb parton a 930-as években volt néhány évig, a POHÉV 4' 8 1/2" nyomtávú vonalának 1000 mm-esre átépítése után. De akkor a jobb parton még nem volt Pozsony, meg igény sem tartósan rá. Amikor az Új Híd épült, akkor tömeg(közösségi) közlekedésileg mindenki autóbuszban gondolkodott. Ma meg pénz nincs, az autóbusz meg ott is olcsóbb.

A POHÉV pozsonyi végállomása a Ludovika téren volt. Mindkét városi szakaszon volt villamosközlekedés is.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2016. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek