230. számú vasútvonal
RhB Albulabahn: Landquart - Thusis - Filisur - Bever - St. Moritz/San Murezzan
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
Az RhB legfontosabb vonala. L. az RhB történetét bemutató cikket, illetve az Albulabahn albumot a vonal leírásával!
Megnyitás: |
| |||
---|---|---|---|---|
Hossz: | 103 km | |||
Építtető: | Rhätische Bahnen (RhB) | |||
Villamosítás: | 11 kV 16,7 Hz~ | |||
Személyszállító vasút: | Rhätische Bahnen (RhB) | |||
A svájci vasúthálózat és általában véve a világ hegyi vasútvonalainak egyik legendája a Graubünden kantonon átvezető Albula-vasút. St. Moritzból ezen haladnak a Glacier-Express vonatok Zermatt felé és ezen át jár a Chur és Tirano közötti Bernina-Express is. A Rajnától az Inn völgyébe jelentős a hágókat így elkerülő teherforgalom. | ||||
|
![]() |
215
231
![]() | |||
A vonallal kapcsolatban lásd az RhB S-Bahn vonalát bemutató cikket! | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 630 100 Jahre Chur-DisentisLandquartban | |||
Fotó: RhB Sajtó | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 615 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Gm 3/3 233 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB új, ABe 4/16 3101 pályaszámú S-Bahn motorvonata tesztelés alatt Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az SBB Am 841 036-7 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4II 616 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 703 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Gm 4/4 241 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
A Rhätische Bahn főműhelye. Központi épülete egy hatalmas vasbeton csarnok, melyet tolópaddal szolgálnak ki. Képesek az RhB valamennyi mozdonyát és kocsiját apró darabjaira szedni, megjavítani, de még újragyártani is. Részt vettek a Görög Államvasutak (OSE) 1000 mm nyomközű GTW motorvonatainak gyártásában is. A területen tárolják több nosztalgia-járművüket is. Általában nem látogatható. | ||||
| ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
A Rhätische Bahn legnagyobb fűtőháza, villamosított fordítókoronggal, körfűtőházzal, zárt mosóépülettel, és az elővárosi ABe 4/16 Allegra-motorvonatok karbantartó-csarnokával. Mellette több, már használaton kívüli mozdonyt is tárolnak. Előzetes egyeztetés alapján látogatható. Részletesebb leírás a vonalat bemutató cikkben. | ||||
![]() | A Ge 4/4I 603 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Mozdonyok a landquarti fűtőházban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A landquarti körfűtőház előtt áll a Ge 4/4II 628 és a Ge 4/4II 629 | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB egyik Bébi-Krokodil-ja, Ge 6/6I 414 a landquarti fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB egyik Bébi-Krokodil-ja, Ge 6/6I 414 a landquarti fűtőházban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A frissen felújított Ge 6/6II 707 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Egy háromrészes ABe 8/12 Allegramotorvonat érkezik a landquarti mosóba | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB G 4/5 108 és G 4/5 107 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4I 602 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Zizers Altlöser = (Kreuzungsstation) ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
215
![]() | |||
![]() | Az SBB Re 420 11113 egy zürichi InterRegio vonattal Chur állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az SBB Re 4/4 11109 Swiss Expressfestésű mozdonya egy igen vegyes szerelvénnyel Churban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az SBB Ee 922 018-7 pályaszámú kis Stadler tolatómozdony Chur állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 3/3 214-es és a Gm 3/3 233-as tolatómozdonyok az új churi fűtőháznál | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Két Be 4/4-es S-Bahn motorvonat arcéle Churban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az SBB Re 4/4 11223 Churban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | SBB billenőszekrényes városközi motorvonat (ICN) Chur üzemi pályaudvarán | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 629-es villanymozdonya Chur állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Az ABe 8/12 3504 Dario ColognaArosába indul Chur Stadt állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az ABe 8/12 3504 Dario ColognaArosába indul Chur Stadt állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() ![]() | |||
![]() |
215
![]() | |||
![]() |
215
![]() ![]() | |||
![]() |
215
![]() | |||
![]() | A kilátás Felsberg aluljárójából | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 2/4 222-es nosztalgia-villanymozdonya Felsbergben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Heinekenes ládák egy italos logisztikai központ iparvágánya mellett Felsbergben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Felsberg D55-öse | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4II 616 Felsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 651 Glacier on TourFelsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 647 Felsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az Erlebniszug Albula élén a Ge 6/6I 415-össel Domat/Ems és Felsberg között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 513 Felsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 514-es S-Bahn Felsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 512 Domat/Ems és Felsberg között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 511 Felsberg és Domat/Ems között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4II 631 Domat/Ems és Felsberg között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() | |||
![]() | Az RhB Be 4/4 511 motorvonat Domat/Ems állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Az Ems Chemie fonódott iparvágányának kiágazása és terelő-csonkavágánya Domat/Ems és Ems Werk között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Fűrészüzem Ems Werknél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() | |||
![]() | Az SBB-CFF-FFS Re 420 11241 pályaszámú mozdonya és testvére által vontatott tehervonat az RhB fonódott iparvágányán Domat/Ems és Ems Werk között | |||
Fotó: mostlybytrain | ||||
![]() | Normálnyomközű tartálykocsik Ems Werknél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az Ems Chemie T239-S01 pályaszámú iparvasúti mozdonya | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() | |||
![]() | Normálnyomközű tartálykocsik, az ipari mozdonyok fűtőháza és a Sallinger-fatelepre vezető fonódott iparvágány aluljárója Ems Werknél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
215
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
232
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4II 632 Zizersés 616 Filisurtandemben egy nehéz tehervonat élén Reichenau-Taminsban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Be 4/4 514 és Tm 2/2 119 Reichenau-Taminsban | |||
Fotó: | ||||
![]() | Az RhB Be 4/4 514 motorvonat 1714 pályaszámú vezérlőkocsija Reichenau-Tamins állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Tejesbödönök kirakodása Reichenau-Tamins állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Reichenau-Tamins felvételi épülete | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Gyülekezik a PFT-csapat Reichenau-Taminsban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4II 632 Zizersés 616 Filisurtandemben egy nehéz tehervonat élén Reichenau-Taminsban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 651 Glacier on Tournagyteljesítményű, hegyipályás villanymozdonya Reichenau-Tamins állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
232
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 6/6II 702 a reichenaui Hátsó-Rajna hídon | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
232
![]() | |||
![]() | RhB Ge 4/4II a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna hídon | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 647 Bündner Kantonalbanka reichenaui Hátsó-Rajna hídon | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 705 egy Disentis/Mustér - Landquart tehervonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 705 egy Disentis/Mustér - Landquart tehervonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 511-es S-Bahn Rhäzünsből Schiersbe tart a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Be 4/4 514-es Rhäzünsbe tartó S-Bahn vonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 628 egy Disentis/Mustér - Chur - Vereinatunnel - Scuol-Tarasp RegioExpress vonattal a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 628 egy Disentis/Mustér - Chur - Vereinatunnel - Scuol-Tarasp RegioExpress vonattal a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
232
![]() | |||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 611 Log inFarsch elágazásnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 643-as Ems Chemieaz önállóan közlekedő Zermatt-St. Moritz GEX-szel Reichenau-Tamins és Bonaduz között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Be 4/4 513-as S-Bahn motorvonat 1713-as vezérlőkocsija Reichenau-Tamins és Bonaduz között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az Albulabahnra tart a Ge 4/4III 650-es, az Albula-Bernina vonalak UNESCO Világörökség tagságát hirdető mozdony | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 515-ös S-Bahn motorvonat Bonaduz és Reichenau-Tamins között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Be 4/4 515-ös S-Bahn motorvonat Bonaduz és Reichenau-Tamins között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 612 pályaszámú, tirisztoros villanymozdonya még eredeti lámpákkal és zöld színben Rhäzüns mellett 1985. szeptember 12-én | |||
Fotó: Werner Brutzer | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Be 4/4 513 a 1713-as, új lámpás vezérlőkocsival Rothenbrunnenben | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Egy Pelton-kerék Rothenbrunnennél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az útba épített iparvágány Rothenbrunnennél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Normál nyomközű iparvágány Rothenbrunnennél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Normál nyomközű iparvágány és az RhB vágányának keresztezése Rothenbrunnennél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel a Schloss Ortensteinnél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az RhB Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonata a 1712 pályaszámú vezérlőkocsival Rothenbrunnen és Rodels-Realta között halad a Schloss Ortensteinnél | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonat Rodels-Realta és Rothenbrunnen között a Schloss Ortensteinnél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonat Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 647 Rodels-Realta és Cazis között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Be 4/4 1714 Rodels-Realta és Cazis között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Tm 2/2 117 Thusis állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | ||||
| ||||
| ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil-villanymozdonya egy tehervonattal a Thusis előtti régi Hátsó-Rajna-hídon 1986. január 8-án | |||
Fotó: Werner Brutzer | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Sils i. D. = 735 m, Sils im Domleschg ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Cugnieler és Versasca-tunnel = 39+694 m ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Pflanzgarten-tunnel I. és II. = 98+57 m ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
| ||||
| ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Nisellas- és Rundgiern-Viadukt = 72+74 m ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 642 Tiefencastelben | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 642 Tiefencastelben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosTiefencastel állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 702 Tiefencastel állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Busz kerékpárszállító támokkal Tiefencastelben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Surava és Tiefencastel között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Surava és Tiefencastel között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosSurava és Tiefencastel között a Glacier-Express panorámavonattal | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn ABe 8/12 3508 AllegraTiefencastel és Surava között egy Bernina-Express vonattal | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4II 617 RePowerTiefencastel és Surava között egy tehervonattal | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4II 633 Tiefencastel és Surava között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 646 Tiefencastel és Surava között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 651 Glacier on TourTiefencastel és Surava között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
Surava és Alvaneu valójában nem csak teherforgalmat szolgálnak ki, minden reggel a GmP hegymenetben és az egyik esti RB völgymenetben megáll itt, így ideálisan lehet fotózni jönni ide. A helyváltoztatás utána gyalog vagy busszal oldható meg. | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 6/6II 706 Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tm 2/2 16-os síntraktor Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tm 2/2 26-os síntraktor Surava állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Schmittnertobel-Viadukt = 137 m ![]() | |||
Más források Schmittentobel-Viaduktnak hívják. | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 a Schmittentobel-Viadukton Alvaneu és Filisur között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Schmittnertobel-Viadukt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 641 Filisurnál a Zalaint-alagútnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 641 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 647 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosAlvaneu és Filisur között a Landwasser-Viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB G 4/5 107 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Landwasser-viadukton Filisurnál | |||
Fotó: Daniele Donadelli | ||||
![]() | A Ge 4/4III 647 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 Filisurnál a Landwasser-viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
231
![]() | |||
![]() | A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 Filisurban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Greifenstein-Kehrtunnel = 698 m ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Az igencsak vegyes vonatunkba egy Gourmino étkezőkocsi és két Coop hűtőkonténer is jutott - a háttérben az első spirálalagút, a Greifenstein-Kehrtunnel kijárata Filisur fölött | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A 36 méter hosszú Faleinerweg-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Ruegna-, Kleiner Cruschetta és Grosser Cruschetta-Tunnel, Cruschetta-galéria = 21+74+417 m | |||
![]() | A Ruegna-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Kleiner Cruschetta-Tunnel és a galéria | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Grosser Cruschetta-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Bellalunna-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | ||||
![]() | A Stulsertobel-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Stulsertobel-Viadukt és az alagút másik vége | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Stulsertobel-2 Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Streda-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Bergünerstein-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A kőomlások miatt épített Glatscheras-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 647 Bergün/Bravuogn és Stugl/Stuls között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 647 Bergün/Bravuogn állomásra érkezik Stugl/Stuls felől | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
1372 m
| ||||
![]() | A Ge 4/4II 633 a szokásos reggeli GmP-vel jár be Bergün/Bravuogn állomásra | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 COOPBergün/Bravuogn állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Tm 2/2 116 Bergün/Bravuogn állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tm 2/2 116 pályaszámú Schöma traktor Bergün/Bravuogn állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az Albulabahn a világörökség része - de azért a kötelező kajaautomata ott van | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Aláverőgép Bergün/Bravuogn állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 és a Tm 2/2 116, valamint egy aláverőgép Bergün/Bravuogn/Madruns állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 és a Tm 2/2 116, valamint egy aláverőgép Bergün/Bravuogn/Madruns állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 648 Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6I 415 és a Ge 4/6 353 Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Jó helyen volt a szállásunk | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 652 Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 644 egy Chur - St. Moritz RegioExpresszel Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 650 UNESCO-Welterbea Clix-viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 650 UNESCO-Welterbea Clix-viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | God-Wendetunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | God-Wendetunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 651 Glacier on Touregy St. Moritz - Chur REX-szel Muot és Bergün között a vonalkifejtés második szintjén | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 658 RhB Teama Glacier-Express közvetlen kocsikat is továbbító RegioExpress vonattal Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 644 LazzariniPreda és Bergün/Bravuogn között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 6/6II 702 tehervonatával Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 6/6II 706 Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) ABe 8/12 3503 Bergün/Bravuogn és Preda között egy Bernina-Express vonattal | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 Coopegy Chur - St. Moritz RegioExpresszel Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 658 RhB Teama Glacier-Express közvetlen kocsikat is továbbító RegioExpress vonattal Bergün/Bravuogn és Preda között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | RegioExpress a sötétben Bergünnél | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | RegioExpress a sötétben Bergünnél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Val Tisch-Viadukt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Presüra-Tunnel (Prasegras-Tunnel) = 34 m ![]() | |||
![]() | Presüra-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 641 a Zalaint-alagútnál Alvaneu és Filisur között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 651 Glacier on Toura Fuegna-alagútnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4II 631 az Albula-I viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 az Albula-I viadukton Muot és Preda között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 az Albula-I viadukton Muot és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 642 A Rugnux-spirálalagút előtt és után | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 651 Glacier on Touraz Albula-I viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn tehervonatába sorozva egy aláverőgép mászik fölfelé az Albula-hágóra - a vonógép a Ge 6/6II 705 | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4II 631 tehervonattal az Albula-I viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 651 Glacier on Touraz Albula-I viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Rugnux-Kehrtunnel és a hófúvás ellen védő kapu | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | [GIGAPAN] A Ge 4/4III 642 A Rugnux-spirálalagút előtt és után | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 a Rugnux-támviadukton Muot és Preda között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Az előbb látott tehervonat a Ge 6/6II 705-tel a Rugnux-viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Munkások másznak föl a viadukthoz | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 647 az Albula-II viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
| ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az ingavonattal kiadott Schittelzuggal az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4II 616 és 617 Preda és Muot között tehervonattal az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 az Albula-II viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 653 Muot és Preda között az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 650 Preda és Muot között az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 706 az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 706 az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az Albula-III viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Maliera-galéria | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 642 RhB-Teamreklámmozdony a Muot és Preda közötti Albula-IV viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | [GIGAPAN] A Ge 4/4III 642 RhB-Teamreklámmozdony a Muot és Preda közötti Albula-IV viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 653 Muot és Preda között az Albula-IV viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 650 UNESCOaz Albulabahnon Preda és Muot között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | Zuondra-Tunnel | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az ingavonattal kiadott Schittelzuggal | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között (a Schittelzug élén a 1723-as vezérlő) | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Muot és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Muot és Preda között az Alp Naz közelében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn ABe 4/4III 3513 Bergün és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn ABe 8/12 3513 Preda és Muot között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Preda állomás kijárati jelzői Bergün felé | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() | A Ge 4/4III 650 UNESCO-WelterbePredában | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 650 Preda állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn ABe 4/4III 3513 Bergün és Preda között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Spinas megállóhely az Albula-alagút bejáratánál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Spinas megállóhely az Albula-alagút bejáratánál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Gyorsuló mellékhelyiség Spinasban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Spinas | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4I sorozatú villanymozdony tehervonattal a behavazott Val Beverben, útban Alp Spinas és az Albulatunnel felé | |||
Fotó: Jan-Geert Lukner | ||||
![]() | Ge 4/4III sorozatú villanymozdony a Chur-Tirano viszonylaton közlekedő Bernina-expressz vonattal a behavazott Val Beverben, nem sokkal az Albula-alagút után | |||
Fotó: Jan-Geert Lukner | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 egy hóvirágos mezőn Bever mellett | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 644 egy hóvirágos mezőn Bever mellett | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 643 Spinas és Bever között a Val Beverben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 643 Bever és Spinas között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 646 Bever és Spinas között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 706 egy tehervonattal a Val Beverben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 701 Bever és Spinas között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 703 Spinas és Bever között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) ABe 8/12 3508 Bever és Spinas között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4III 642 RhB Teama Bernina-Express panorámavonattal a Val Beverben Bever és Spinas között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
233
![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 706 Bever állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 616 a valódi EngadinStar gyorsvonattal Beverbe érkezik | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4II 612 Bever állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 651 Beverben | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | Megérkeztünk az Engadinba - konténerszállító bölcsőkocsikat tárolnak Beverben | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
233
![]() ![]() | |||
![]() | A Ge 4/4II 630 Samedan és Bever között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4II 611 Samedan és Bever között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 650 Samedan és Bever között | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4III 650 Samedan és Bever között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 701 Bever és Samedan között egy tehervonatot húzva az Oberengadinban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() | A Ge 4/4II 630 Samedan és Bever között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | NEVA-ingavonat Bever és Samedan között az Oberengadinban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Az RhB Ge 6/6II 701 Bever és Samedan között egy tehervonatot húzva az Oberengadinban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
233
![]() | |||
![]() | Az RhB Ge 4/4II 630 és a Ge 3/3 215 Samedanban, a hálózat keleti központjában | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Teherkocsi lekapcsolása egy Scuol-Tarasp - Pontresina vonatról Samedanban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tmf 2/2 89 pályaszámú traktor a samedani fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4II 624 Samedanban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4II 619 100 Jahre BerninaSamedan állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A BDt 1753 Samedanban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 6/6II 705 és a Ge 4/4III 641 Samedanban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Ge 4/4III 641 Samedanban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() | Az új aluljáró a főút alatt Samedanban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Celerina és Samedan között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 651 Samedan és Celerina között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Celerina és Samedan között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Celerina/Schlarigna = Celerina ![]() | |||
1730 m | ||||
![]() | A Ge 4/4III 651 Celerina/Schlarigna állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | A Rhätische Bahn Ge 4/4III 352 Celerina és St. Moritz között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() | Sankt Moritz/San Murezzan = 1775 m 235![]() | |||
1775 m | ||||
![]() | Sankt Moritz állomás | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Másnap reggel a Ge 4/4III 647 áll indulásra készen St. Moritzban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Matterhorn-Gotthardbahn egyik EW II kocsija Sankt Moritzban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A régi és az új Glacier-Express St. Moritz-ban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
![]() ![]() | |||
![]() |
![]() |