sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Dunántúli maradékok 2.

Dízelek mindenütt - tolatós teherek a Bakonyban, Lúd és motorvonatok a GYSEV földjén, 6 NoHAB Tapolcára és sokminden más!

A GYSEV 1116 065 Sopron áll fotó

A GYSEV 1116 065 Sopron állomáson

A GYSEV 415 500 Sopron állo fotó

A GYSEV 415 500 Sopron állomáson

A GYSEV 8076 102 vezérl! fotó

A GYSEV 8076 102 vezérlőkocsi Sopron állomáson

Hatvan fokon tárolt Forte n fotó

Hatvan fokon tárolt Forte negatív

Egy ismeretlen GYSEV 430  E fotó

Egy ismeretlen GYSEV 430 Egyházasrádóc és Ják-Balogunyom között a Rába IC-vel

A Dunántúli Maradékok második részében (itt az első rész ) főleg a GYSEV villamosított (vagy azóta villamosított) vonalai elevenednek meg, természetesen némi kitérőkkel. Jó nézelődést hozzá!

Egy ismeretlen GYSEV 415  F fotó

Egy ismeretlen GYSEV 415 FLIRT Egyházasrádóc és Ják-Balogunyom között

Két éve kezdték megszállni a FLIRT-ök a GYSEV vonalait, az első négy érkezésekor elsősorban a Sopron-Szentgotthárd szakaszt, ezért oda is elmentünk régiségeket fotózni. Régiség alatt itt akár a matricás 1116-ost is lehet érteni. Ezért persze FLIRT-öt is fotóztam, de olyat még fogok párszor ebben az életben, így inkább a táj és a borongós téli hangulat átadására koncentráltam. Így készült ez a fák közötti kép is, amelyik hosszú ideje az egyik legkedvesebb GYSEV képem lett.

Egy ismeretlen GYSEV 415  F fotó

Egy ismeretlen GYSEV 415 FLIRT Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között

A GYSEV 1116 058 Ják-Balogu fotó

A GYSEV 1116 058 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc között gépmenetben

Volt sár, de lettek jó képe fotó

Volt sár, de lettek jó képek is

Egy ismeretlen GYSEV 415  F fotó

Egy ismeretlen GYSEV 415 FLIRT Egyházasrádóc és Ják-Balogunyom között

Kisunyom Magyar Nyugoti Vas fotó

Kisunyom Magyar Nyugoti Vasút által emelt váltóállító központja

A GYSEV 415 501 Ják-Balogun fotó

A GYSEV 415 501 Ják-Balogunyom állomáson

A GYSEV 415 501 Egyházasrád fotó

A GYSEV 415 501 Egyházasrádóc és Körmend között

A GYSEV 415 500 Egyházasrád fotó

A GYSEV 415 500 Egyházasrádóc és Körmend között

A GYSEV 1116 058 Körmend és fotó

A GYSEV 1116 058 Körmend és Egyházasrádóc között

Egy ismeretlen GYSEV 415  F fotó

Egy ismeretlen GYSEV 415 FLIRT Egyházasrádóc és Körmend között

Egy ismeretlen GYSEV 430  S fotó

Egy ismeretlen GYSEV 430 Szili Körmend és Egyházasrádóc között

A szerelvénybe egy azóta kihalt állatfaj, a GYSEV Ap-kocsi is került. Fotóidő viszont nem volt.

A GYSEV 8076 001 vezérl! fotó

A GYSEV 8076 001 vezérlőkocsi Schlieren-ingavonattal Egyházasrádóc és Körmend között

A vonat végén egy matricás  fotó

A vonat végén egy matricás Teknő

A zárjelzőtárcsa is archív lett azóta.

A GYSEV 430 327 Egyházasrád fotó

A GYSEV 430 327 Egyházasrádóc és Körmend között

A GYSEV 415 500 Körmend áll fotó

A GYSEV 415 500 Körmend állomáson

A GYSEV 8076 102 Körmend ál fotó

A GYSEV 8076 102 Körmend állomáson

Nem csak a fölüljáró új, Körmend új autóbusz-állomást is kapott, így itt is intermodális csomópont alakult ki. Zirccel ellentétben itt a menetrendi szerkezet követte ezt a változást.

A GYSEV 1116 060 a fölújíto fotó

A GYSEV 1116 060 a fölújított Körmend állomáson

Itt találhatsz fotókat arról, hogy milyen volt még alacsony peronokkal, leromlott épülettel és zalalövői Bézével.

A GYSEV 1116 064 Csorna áll fotó

A GYSEV 1116 064 Csorna állomáson

A GYSEV 8076 100 vezérl! fotó

A GYSEV 8076 100 vezérlőkocsi Csorna állomáson

Egy ismeretlen GYSEV 5147   fotó

Egy ismeretlen GYSEV 5147 Csorna és Szil-Sopronnémeti között

Egy ismeretlen GYSEV 651  L fotó

Egy ismeretlen GYSEV 651 Ludmilla Csorna és Szil-Sopronnémeti között

Ismeretlen Szilik egy gy fotó

Ismeretlen Szilik egy győri személyvonattal Csorna előtt

Egy évvel korábban még hat kocsival és a vonat végén egy harmadik Szilivel lehetett fotózni ezt a vonatot.

A GYSEV 430 335 Farád és Cs fotó

A GYSEV 430 335 Farád és Csorna között

Bár Farád a legnagyobb kapacitású magyar település, erre a vonatra nem jutott túl sok minden.

A GYSEV 1116 065 Csorna és  fotó

A GYSEV 1116 065 Csorna és Farád között

A MÁV-TR 470 010 Farád és C fotó

A MÁV-TR 470 010 Farád és Csorna között

Egy ismeretlen GYSEV 651  L fotó

Egy ismeretlen GYSEV 651 Ludmilla Szil-Sopronnémeti és Csorna között

A GYSEV 448 305 Farád és Cs fotó

A GYSEV 448 305 Farád és Csorna között gépmenetben

A GYSEV 448 305 Farád és Cs fotó

A GYSEV 448 305 Farád és Csorna között

A GYSEV 430 320 Csorna és F fotó

A GYSEV 430 320 Csorna és Farád között

Csorna állomás felvételi ép fotó

Csorna állomás felvételi épülete

A Foxrail 609 008 Kelenföld fotó

A Foxrail 609 008 Kelenföld állomáson

A MÁV-TR 630 039 Kelenföld  fotó

A MÁV-TR 630 039 Kelenföld állomáson

A MÁV-START 480 025 Balffür fotó

A MÁV-START 480 025 Balffürdő és Sopron között

A GYSEV 415 503 Sopron és B fotó

A GYSEV 415 503 Sopron és Balffürdő között

A GYSEV 415 501 Balffürd fotó

A GYSEV 415 501 Balffürdő és Sopron között

A MÁV-START 480 025 Sopron  fotó

A MÁV-START 480 025 Sopron és Balffürdő között

A MÁV-START 415 501 dupla c fotó

A MÁV-START 415 501 dupla csatolásban Sopron és Balffürdő között

A GYSEV rendelkezett annyi ésszel, hogy a szükségesnek megfelelő kapacitású motorvonatokat vásárolt, így a FLIRT-ök jórészt szólóban közlekednek. Nagyritkán azonban az aszimmetrikus sűrítések miatt előfordul szerelvénymenet-spórolásként a csatolt vonat a 8-as és a 15-ös vonalon is.

A MÁV-START 415 504 Balffür fotó

A MÁV-START 415 504 Balffürdő és Sopron között

A MÁV-START 470 504  140 év fotó

A MÁV-START 470 504 140 év GYSEV Balffürdő és Sopron között

A Címkefolyam funkció új elemmel bővült: egy külön, tematikus kereső a magyar és külföldi reklámmozdonyok, közismert idegen nevükön a Werbelokok között keres. Az új keresőmezőkben vagy egy mozdonysorozat összes werbe-mozdonyáról, vagy egy adott pályaszámú mozdonyról lehet minden festési variánst megismerni. A keresőt fokozatosan töltöm föl, először a magyar (MÁV és GYSEV) valamint az osztrák (ÖBB) mozdonyok kerülnek bele, elsősorban azok a gépek, amelyekről saját fotóval is rendelkezem. Kép mellett igyekszem oldalnézeti grafikát linkelni, föltüntetni a matrica fölhelyezésének és levételének időpontját és egyéb megjegyzéseket. Hamarosan bekerülnek a svájci fotóim is az adatbázisba (a Rhätische Bahn-nál nagyon sok a Werbelok, de ott csaknem teljes a gyűjteményem is, így ott lesz a legnagyobb értelme ennek a fejlesztésnek). A magyar gépeknél az új sorozatjeleket alkalmaztam. Erről a gépről például a következő adatokat ismeri:

Remélem, hasznosnak fogjátok találni az új funkciót!

A GYSEV 428 001 Sopron állo fotó

A GYSEV 428 001 Sopron állomáson

A GYSEV 430 330 Sopron állo fotó

A GYSEV 430 330 Sopron állomáson

A GYSEV 324,1518 Sopron áll fotó

A GYSEV 324,1518 Sopron állomáson

A GYSEV 415 502, 415 506 és fotó

A GYSEV 415 502, 415 506 és az ÖBB 1116 075-3 Sopron állomáson

Az ÖBB 1116 075-3 és 1116 1 fotó

Az ÖBB 1116 075-3 és 1116 196 Sopron állomáson

A GYSEV 415 504 Sopron állo fotó

A GYSEV 415 504 Sopron állomáson

A GYSEV 448 311 Sopron állo fotó

A GYSEV 448 311 Sopron állomáson a fűtőház előtt már új zárjelző tárcsákkal pózol

Fehér alapon két, egymással szembe állított vörös háromszög. Egy "ez a vonat vége" post-itnek is lenne értelme, de mindig mást kitalálni semmi.

A GYSEV 415 500 Sopron állo fotó

A GYSEV 415 500 Sopron állomáson

A háttérben egy GYSEV Cargo Vectron.

A GYSEV 247 503 Sopron állo fotó

A GYSEV 247 503 Sopron állomáson

BKV 160-as autóbuszjárat az fotó

BKV 160-as autóbuszjárat az utolsó üzemnap hajnalán Batthyány tér végállomáson

BKV 160-as autóbuszjárat az fotó

BKV 160-as autóbuszjárat az utolsó üzemnap hajnalán Batthyány tér végállomáson

BKV 17-es autóbuszjárat az  fotó

BKV 17-es autóbuszjárat az utolsó üzemnap hajnalán Batthyány téren a Vásárcsarnok előtt

Nosztalgia-autóbuszjárat a  fotó

Nosztalgia-autóbuszjárat a Batthyány téri Vásárcsarnok előtt a 86-os busz vonalán Ikarus 180-as busszal

A MÁV-START 415 020 Törökbá fotó

A MÁV-START 415 020 Törökbálint és Budaörs között

A GYSEV 470 504 Törökbálint fotó

A GYSEV 470 504 Törökbálint és Budaörs között

Viktorral több hétfőn fotóztunk idén úgy, hogy reggel végzett a BILK-en, fölvettem kocsival, és köröztünk egyet. Ezúttal Budaörs volt az egyik célpont, elsősorban ezt a szép IC-t szerettük volna meglőni, de aztán jött még szebb téma is. Közben pedig bővítettem a FLIRT pályaszám gyűjteményemet. Erre azért van szükség, mert nem járom végig a budapesti fejpályaudvarokat a pályaszámokért, csak vonalon lövöldözöm, így csak a vakszerencsén múlik, mikor lesz a FLIRT-kollekcióm teljes. Azért selejtezésükig szeretném ezt elérni. Fölmerülhet persze a kérdés, hogy mely mozdonyok üzemelő példányaiból teljes a gyűjteményem. Hát, rövid lista lesz, még a Talentek közül is hiányzik a 004, bár lehet, hogy van, amit kifelejtettem róla:

És ennyi... Na jó, én persze nem erre vadászom.

A MÁV-START 415 016-os FLIR fotó

A MÁV-START 415 016-os FLIRT Budaörs és Törökbálint között

A MÁV-START 630 155 Törökbá fotó

A MÁV-START 630 155 Törökbálint és Budaörs között csodásan kiglancolt állapotban

A MÁV-START 628 321 Törökbá fotó

A MÁV-START 628 321 Törökbálint és Budaörs között

Az ÖBB 1116 072  Gebrüder W fotó

Az ÖBB 1116 072 Gebrüder Weiss Törökbálint és Budaörs között

Kék Volánbusz MAN Lion' fotó

Kék Volánbusz MAN Lion's City 12 a BKK szolgálatában

A MÁV-START 415 040 Törökbá fotó

A MÁV-START 415 040 Törökbálint és Budaörs között

A GYSEV 470 501 Törökbálint fotó

A GYSEV 470 501 Törökbálint és Budaörs között

Ez pedig egy másik remek célpont volt.

Az ÖBB 1116 054 és 1116 075 fotó

Az ÖBB 1116 054 és 1116 075 Törökbálint és Budaörs között

Az előfogatolt vegyes tehervonatról már nem is beszélve. Viszont ez a hely ki lett maxolva jó időre, ezt nem kell tovább erőltetni.

A MÁV Mk45 2002 Normafa és  fotó

A MÁV Mk45 2002 Normafa és Széchenyi-hegy között

Fölmentünk a Gyermekvasútra, mivel jó idő volt és az erdőben főleg télen lehet jól fotózni (nyáron a Gyermekvasút, Gemenc, Gyöngyös, Lillafüred, Szilvásvárad, Nagybörzsöny fotózás szempontjából kerülendő, mert majdnem végig erdőben mennek és csupa zöld reflex lesz a kép. Ilyenkor inkább a mezőkön vezető dombvidéki kisvasutak tudnak jók lenni, mint Csömödér, Felcsút, Balatonfenyves vagy Almamellék.) A vonat mondjuk húsz percet késett negyven perces menetidőnél, ami nem svájci pontosság.

A MÁV Mk45 2002 Normafa és  fotó

A MÁV Mk45 2002 Normafa és Csillebérc között

A MÁV Mk45 2002 Normafa és  fotó

A MÁV Mk45 2002 Normafa és Csillebérc között

A MÁV Mk45 2002 Hárs-hegy é fotó

A MÁV Mk45 2002 Hárs-hegy és Szépjuhászné között

A MÁV Mk45 2004 Szépjuhászn fotó

A MÁV Mk45 2004 Szépjuhászné állomáson

A MÁV Mk45 2002 Szépjuhászn fotó

A MÁV Mk45 2002 Szépjuhászné állomáson

Ennyi Bax-kocsit! Mikor én voltam gyermekvasutas, majdnem csak a motorvonati mellékkocsik jártak, Bax-ot látni, vagy pláne utazni rajtuk meglepetés volt. Egyszer-egyszer a képen is látható Laborkocsi fordult elő, illetve átalakításuk után a két kerékpárszállító, amíg még 16 tám volt bennük. Ezt aztán gyorsan vissza is alakították. A jegyvizsgáló szempontjából azonban a Ganz/Rába kocsik jobbak voltak, mivel a tolóajtón könnyű volt kihajolni a vonatot áttekinteni és jelzést adni, mag a visszahajló kocsivégnél, a befele nyíló ajtónál ehhez le kellett mászni a középső lépcsőre. A mostani, Kecskemétről származó rövid Bax kerékpárszállító kocsiknál ez végképp kényelmetlen lehet.

A MÁV-START 426 002 Pázmáne fotó

A MÁV-START 426 002 Pázmáneum és Szabadságliget között

Csörgős vonatot mentem ki a téli szünetben fotózni, nyílván teljesen feleslegesen. Köd és Desiro. Nyerő páros.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Balatonakarattya és Csittényhegy között

Az M61 004 torzójának tapolcai fölavatására menő különvonat az alig fölsejlő akarattyai alagútnál. A menetrendi gyorsvonatot pedig jól elverték emiatt a kotla miatt.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Szepezdfürdő és Révfülöp között

A MÁV-START Bzmot 354 Ábrah fotó

A MÁV-START Bzmot 354 Ábrahámhegy és Révfülöp között

Van, ahol még használják a Bézék mellékkocsijait, de sajnos egyre kevesebb, pedig utas lenne rájuk. De csak a züllesztés megy.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Révfülöp és Ábrahámhegy között

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

A MÁV-START 418 311 Nemesgu fotó

A MÁV-START 418 311 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

A nap képe a rövid gyorsvonat lett. Ez legalább látszik.

A MÁV-START 418 311 Nemesgu fotó

A MÁV-START 418 311 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

Mennyire menő lenne valódi vezérlőkocsival!

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Tapolca állomáson

A MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca fotó

A MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca állomáson

A MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca fotó

A MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca állomáson

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Tapolca állomáson

A MÁV-START 418 311 Tapolca fotó

A MÁV-START 418 311 Tapolca állomáson

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 020, a NoHAB-GM alapítvány M61,010 és a MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca állomáson

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 020, M61 006, M61 001, a NoHAB-GM alapítvány M61,010 és a MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca állomáson

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 020, M61 006, M61 001, a NoHAB-GM alapítvány M61,010 és a MÁV-PMLI 2761 017 Tapolca állomáson, háttérben a Santa Fé Nohab

A MÁV M61 004 Tapolca állom fotó

A MÁV M61 004 Tapolca állomáson

Majdnem az összes Nohab Tap fotó

Majdnem az összes Nohab Tapolcán

A MÁV 376,631 Ajka állomáso fotó

A MÁV 376,631 Ajka állomáson

A MÁV-START 478 333 Ajka és fotó

A MÁV-START 478 333 Ajka és Felsőcsinger között

A MÁV-START 478 333 Ajka és fotó

A MÁV-START 478 333 Ajka és Felsőcsinger között

A MÁV-START 478 333 Ajka és fotó

A MÁV-START 478 333 Ajka és Felsőcsinger között

A MÁV-START 478 333 Fels fotó

A MÁV-START 478 333 Felsőcsinger megálló-rakodóhelyen

Úrkúti mangánt rakodnak majdnem minden munkanap. A kiszolgálás rendje változó, de egy óra körül történik. A mangán teherautókon érkezik, de régen gazdasági vasút üzemelt a bánya és a rakodó között.

A MÁV-START 478 333 Fels fotó

A MÁV-START 478 333 Felsőcsinger és Ajka között tolatós tehervonatával

Igaziból ez lett a nap képe, bőven lepipálja a hatnohabos száguldó cirkuszt.

A MÁV-START 478 333 Fels fotó

A MÁV-START 478 333 Felsőcsinger és Ajka között

A MÁV-START Bzmot 308 Marca fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Marcaltő és Rábahíd között

2009. évbe zarándokolunk, egy évvel a nagy vasútbezárás után. Ekkor még valóban csak szünetelt a forgalom a kijelölt vasútvonalakon, de teljes hosszukban járhatóak voltak. Így könnyen indíthattak Mikulásvonatot Szany-Rábaszentandrás és Nemesgörzsöny állomásokról (14. Pápa-Csorna vasútvonal) Vinyére a 11. vonalra. Természetesen a követésére indultunk, hiszen két olyan vasútvonalon nyílt így lehetőségünk személyszállító vonatot fotózni, ahol akkori reményeink szerint már soha többet nem járhatott vonat. Azóta a Pápa-Csorna ugyan minimális vonatforgalommal, de újraindult, a Pápa-Tatabányára viszont éppen a NATO és a pápai repülőtér bővítése készül végleg föltenni a lakatot.

A MÁV-START Bzmot 203 Marca fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Marcaltő és Rábahíd között

A MÁV-START Bzmot 203 Szany fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Szany-Rábaszentandrás állomáson

Nemesgörzsönyben várják az  fotó

Nemesgörzsönyben várják az óvodások a Mikulásvonatot

A MÁV-START Bzmot 203 Marca fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Marcaltő és Nemesgörzsöny között

A 14-es vasútvonalon érdekes módon még nem utaztam, pedig rengetegszer jártam a közelében. Fotóm is csak ez a sorozat van róla. A nyáron mindenképp szeretnék beiktatni rajta egy döcögést és lőni valami fotót is. Maga a táj nem valami bonyolult, de ezek a képek mégis tetszenek nekem, és igen különleges volt ott lenni egy kis megelevenedő történelemnél.

A MÁV-START Bzmot 203 Nagyg fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Nagygyimóton

Itt már Veszprémvarsány felé döcög a vonat.

A MÁV-START Bzmot 203 Pápat fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Pápateszér megállóhelyen

Ez már a 13-as Pápa-Tatabánya vonal. Ezen sok évvel ezelőtt már végigvonatoztam, és nagyon tetszett. Környéig villamosított (ott ágazik el Oroszlányba a vasút), majd Kisbérig, az 5-ös vonal keresztezőállomásáig kellemes erdőben vezet. Az a vonal legszebb része, Szák-Szendnél gyönyörű ívben vezet ki a megállóból, remekül festett a Bézé-mellékből nézve. Ha autóval vagy busszal jár valaki arra, kis képet kaphat a vonal szépségéből, mivel a dombokat kerülgető vasút többször metszi (többnyire bevágásban) a dombokon egyenesen átkelő közutat. A Kisbér-Veszprémvarsány talán a leggyengébb szakasza, az egyedüli jó fotóhely a hosszú, egyenes lejtő, ahol a 11-es vonallal párhuzamosan ereszkedik le a pálya. Mivel Veszprémvarsányban is négyes keresztek voltak, így többnyire itt előzött be minket a Győrből érkező, jóval gyorsabb Bézé-szerelvény. A Pápáig tartó szakaszban a legjobban az tetszett, hogy a kilátást a Bakony csúcsai uralják, köztük a radarállomásáról nevezetes Kőris-heggyel. Ezeken a képeken ez nem látszik, de az albumban később érkező, a tolatós tehervonatról szóló fotók között látszani fognak a hegyek is. Attól eltekintve tipikus mellékvonali a táj, kis állomásokkal, váltakozva erdőkkel és szántókkal, gyakran a pálya mellett legelésző vadakkal. Kár érte. A pályasebesség ugyanakkor lehetetlenné tette, hogy jelentős utasforgalma legyen, a felújítandó vonalak sorában pedig igen hátul áll, van ma az országban jópár, valóban nagy utasforgalmú, felújításra érdemes mellékvonal. Igaz, vasútfotós szemmel nézve sajnos jórészt az Alföldön.

A MÁV-START Bzmot 203 Bakon fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Bakonytamási és Gic-Hathalom között

A vonat hamarosan a Sokorói-Bakony-ér hídjára érkezik.

A MÁV-START Bzmot 203 Bakon fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Bakonytamási és Gic-Hathalom között

A MÁV-START Bzmot 203 Gic-H fotó

A MÁV-START Bzmot 203 Gic-Hathalom és Románd között

A MÁV-START Bzmot 308 Vinye fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Vinye és Porva-Csesznek között, immár utasok nélkül, a Cuha-völgyi Gubányi Károly-viadukton

Az utasok Vinyén leszálltak kirándulni, a szerelvénynek egészen Zircig le kell csorognia visszafogni, mivel Vinye megállóhelyről nem térhet vissza a három kilométerre fekvő Bakonyszentlászlóra. Így viszont volt lehetőség ezt a fotót elkészíteni - a hely ma már be van nőve, így megfelelő élességgel nem tudom megismételni. A viaduktot 2011-ben nevezték el a vasútvonal építőjéről.

A MÁV-TR V43 3161 Herend ál fotó

A MÁV-TR V43 3161 Herend állomáson

A MÁV-TR V43 3161 Herend ál fotó

A MÁV-TR V43 3161 Herend állomáson

A MÁV-TR V43 1071 Herend és fotó

A MÁV-TR V43 1071 Herend és Szentgál között egy tehervonattal

A MÁV-TR V63 028 Veszprém á fotó

A MÁV-TR V63 028 Veszprém állomáson

A MÁV-START Bzmot 308 Román fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Románd és Gic-Hathalom között, a háttérben a romándi halastóval

A fotó egy szalmabáláról készült.

A MÁV-START Bzmot 308 Gic-H fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Gic-Hathalom állomáson

A MÁV-START Bzmot 308 Pápat fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Pápateszér és Franciavágás között

Franciavágáshoz tekintélyes iparvágány-hálózat csatlakozott, az erdészet mellett olajlefejtő is, Franciavágástól a Bakonyon át Városlődre erdei kisvasút is közlekedett (Móricpusztáig személyforgalommal), amely 1976-ban szűnt meg. Az állomáson Szarvaskőhöz hasonlóan kisállomási kivitelű Domino-55 berendezés működött, ezt pár hónappal a fotó készülte után leszerelték, az addig oda visszajelentett fénysorompókat már Pápára jelentik vissza, vagy fénysorompót ellenőrző útátjáró-jelzőt kaptak. A képen látható szakaszon jelenleg vágányzár van, nagyjából a bejárati jelzőtől a pályamester rendelkezése alapján a pálya járhatatlan. vonalon egyedül a Pápa-Franciavágás és a Kisbér-Oroszlányi erőmű iparvágány-kiágazás szakasz járható, utóbbi az erőmű bezárásával már kétséges, hogy meddig.

A MÁV-START Bzmot 308 Franc fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Franciavágás állomáson

Franciavágáshoz tekintélyes iparvágány-hálózat csatlakozott, az erdészet mellett olajlefejtő is, Franciavágástól a Bakonyon át Városlődre erdei kisvasút is közlekedett (Móricpusztáig személyforgalommal), amely 1976-ban szűnt meg. Az állomáson Szarvaskőhöz hasonlóan kisállomási kivitelű Domino-55 berendezés működött, ezt pár hónappal a fotó készülte után leszerelték, az addig oda visszajelentett fénysorompókat már Pápára jelentik vissza, vagy fénysorompót ellenőrző útátjáró-jelzőt kaptak. Az állomáson túli szakaszon jelenleg vágányzár van, nagyjából a bejárati jelzőtől a pályamester rendelkezése alapján a pálya járhatatlan. vonalon egyedül a Pápa-Franciavágás és a Kisbér-Oroszlányi erőmű iparvágány-kiágazás szakasz járható, utóbbi az erőmű bezárásával már kétséges, hogy meddig.

A MÁV-START Bzmot 308 Nagyg fotó

A MÁV-START Bzmot 308 Nagygyimót és Pápa között

A MÁV-START 478 225 Pápa és fotó

A MÁV-START 478 225 Pápa és Nagygyimót között a tolatós tehervonattal

Ugorjunk 2016-ba! Nem tudni, mikor, de valószínűleg bezárják ezt a vonalat, és akkor a tolatós tehervonat megszűnik. Persze Veszprémvarsány felől lehetne kerültetni, akár a 11-es vonali tolatóssal összevonva (de szép is lenne két Dácsiával az a vonat!), akár Győr felé. Mindenesetre a vonat nem rövid, áru van bőven. Az erédszet fűrésztelepe pedig amellett, hogy rendelt üres kocsikat föladáshoz, kap három kocsi fát is valahonnan máshonnan. Nyílván más minőségű és fajtájú faanyagra volt szükségük, mint amit épp termelnek. A gémeskutat láthatóan rég nem használják.

A MÁV-START 478 225 Ugod és fotó

A MÁV-START 478 225 Ugod és Franciavágás között a tolatós tehervonattal

A MÁV-START 478 225 Francia fotó

A MÁV-START 478 225 Franciavágás állomáson

A MÁV-START 478 225 Nagygyi fotó

A MÁV-START 478 225 Nagygyimót és Pápa között már visszatérőben a tolatós tehervonattal

A MÁV-START 478 225 Pápa és fotó

A MÁV-START 478 225 Pápa és Mezőlak között a Celldömölkre tartó üres tolatós tehervonattal

A felüljáróhoz kivezető traktorút tulajdonosa igen ideges típus, hosszan üvöltözött velünk. A behajtást azonban semmi nem tiltja.

A MÁV-START 418 316 Pápa és fotó

A MÁV-START 418 316 Pápa és Mezőlak között

A MÁV-START 431 176 Ajka-Gy fotó

A MÁV-START 431 176 Ajka-Gyártelep és Kolontár között

A háttérben az MAL Ajkai Timföldgyár együttese, a két baloldali kémény pedig már az Ajkai Erőműhöz tartozik. Akit érdekel, nézze végig az Ajka-környéki iparvágányokon készült fotóimat , köztük a remek, A29-es fotósvonatozáson készült képeket!

A MÁV-START 478 332 Ajka és fotó

A MÁV-START 478 332 Ajka és Felsőcsinger között

A vonat éppen a Kossuth-aknai szénbányától a szénosztályozóig vezető drótkötélpálya védműve alatt halad el. Régen több helyen is volt ilyen védmű (összesen négy), az egyik ennél az útátjárónál .

A MÁV-START 478 332 Ajka és fotó

A MÁV-START 478 332 Ajka és Felsőcsinger között

A MÁV-START 478 332 Fels fotó

A MÁV-START 478 332 Felsőcsinger és Ajka között

A szerelvény mangánércet szállít, amit az úrkúti bányából teherautóval visznek le a rakodóig. Korábban ecélból kisvasút működött ott.

Egy ismeretlen GYSEV 430  V fotó

Egy ismeretlen GYSEV 430 Veszprém és Márkó között

A MÁV-START 431 339 Veszpré fotó

A MÁV-START 431 339 Veszprém és Márkó között

A MÁV-START 426 005 Aranyvö fotó

A MÁV-START 426 005 Aranyvölgy és Óbuda között

A MÁV-START 426 028 Üröm és fotó

A MÁV-START 426 028 Üröm és Solymár között

Az ÖBB/RailCargoGroup 1116  fotó

Az ÖBB/RailCargoGroup 1116 071 Sopron állomáson

A fotó értékelhetetlen, de nem sűrűn látni Magyarországon három mozdonnyal vont tehervonatot.

A GYSEV 1446 517 Kősze fotó

A GYSEV 1446 517 Kőszeg és Kőszegfalva között

A MÁV-START 630 029 Szemere fotó

A MÁV-START 630 029 Szemeretelep és Pestszentlőrinc között

Ez ugyan nem Dunántúl, de dunántúli fotótúráim közben csináltam suliból hazafelé menet, így jobb híján ide kerül.

Az MRCE-Dispolok ES 64 F4 1 fotó

Az MRCE-Dispolok ES 64 F4 158 Ferencváros állomáson

Ez pedig lényegét tekintve a nyugati régióhoz tartozik.

A MÁV G.V. C50 303 Hűv fotó

A MÁV G.V. C50 303 Hűvösvölgy állomáson

A MÁV G.V. C50 303 Hűv fotó

A MÁV G.V. C50 303 Hűvösvölgy állomáson

A MÁV-START 478 331 Vinye é fotó

A MÁV-START 478 331 Vinye és Porva-Csesznek között rövid tolatós tehervonatával

Múlt hétfőn egy rövid túrán ismét a 11-es vonalra utaztunk, ezúttal a Cuha-szurdokban szerettük volna a tehervonatot elkapni. Sikerült is, élén az egyetlen, rádiótávirányítású Dácsiával. Nem használják ki a képességeit.

A MÁV-START 418 310 Vinye é fotó

A MÁV-START 418 310 Vinye és Porva-Csesznek között

A MÁV-START 117 378 Porva-C fotó

A MÁV-START 117 378 Porva-Csesznek és Vinye között

A Bézé hamarosan a Porva-Cseszneki I. alagútba ér be, majd ráhajt a Gubányi Károly-viaduktra.

A MÁV-START 418 310 Eplény  fotó

A MÁV-START 418 310 Eplény és Zirc között

Egy ismeretlen MÁV-START 43 fotó

Egy ismeretlen MÁV-START 431 Veszprém és Márkó között

A MÁV FJ 104 Városlőd  fotó

A MÁV FJ 104 Városlőd és Szentgál között

A személyvonatot szerettük volna lefotózni itt, de sajnos az Kolontáron szerencsés kimenetelű teherautó-gázolást szenvedett, így ennyi jutott. A helyet lassan benövi a növényzet, így el kell búcsúzni tőle.

A MÁV-START 117 309 Celldöm fotó

A MÁV-START 117 309 Celldömölk állomáson

A MÁV-START 438 201 Celldöm fotó

A MÁV-START 438 201 Celldömölk állomáson

Régóta várom, hogy legyen végre képem Remot-Kisdácsiáról. Hát most skerült! Néha nagyon kicsi dolgoknak is nagyon tudok örülni.

A MÁV 275,052 és 424,129 Ce fotó

A MÁV 275,052 és 424,129 Celldömölk állomáson

A MÁV-START 438 016 Celldöm fotó

A MÁV-START 438 016 Celldömölk állomáson

Nahát, mozgó Klasszik Dák! Ez se semmi!

A MÁV-START 630 025 Celldöm fotó

A MÁV-START 630 025 Celldömölk állomáson egy baleset miatti mentesítővonattal

A MÁV-START 408 203 "Jennif fotó

A MÁV-START 408 203 "Jennifer" Celldömölk állomáson

A MÁV-START 418 318 Küls fotó

A MÁV-START 418 318 Külsővat és Vinár között

A kép borzalmas, nekem az állított áthaladójelző miatt bír értékkel.

A MÁV-START 418 142 Vinár á fotó

A MÁV-START 418 142 Vinár állomáson

Köszönöm a figyelmed! Hamarosan érkezem a harmadik résszel, amely ismét GYSEV-területekre kalauzol majd!

A GYSEV 415 502 Sopron állo fotó

A GYSEV 415 502 Sopron állomáson

A GYSEV 448 301 Sopron állo fotó

A GYSEV 448 301 Sopron állomáson segít a második peron átépítésében

A MÁV-START 460 051 Szombat fotó

A MÁV-START 460 051 Szombathely állomáson

A GYSEV 1446 517 Szombathel fotó

A GYSEV 1446 517 Szombathely állomáson

A MÁV-START 460 051 Szombat fotó

A MÁV-START 460 051 Szombathely állomáson

A GYSEV 1446 517 Kősze fotó

A GYSEV 1446 517 Kőszegfalva megállóhelyen

A ČD 380 003-4 Budapes fotó

A ČD 380 003-4 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 8076 201 pályas fotó

A MÁV-START 8076 201 pályaszámú CityShuttle vezérlőkocsija Budapest-Keleti pályaudvaron

A távvezérléshez szükséges elemeket eltávolították, így a magyar vasút egyre távolodik régi önmagától, amikor mindenfelé ingavonatok jártak. Ma ingavonatok gyakorlatilag csak a Budapest-Szolnok vonalakon járnak nagy számban.

A MÁV-START 8005 426 és a 4 fotó

A MÁV-START 8005 426 és a 431 153 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 431 195 Budapes fotó

A MÁV-START 431 195 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 480 015 és a 46 fotó

A MÁV-START 480 015 és a 460 035 Budapest-Keleti pályaudvaron

A ČD 380 006-7 Budapes fotó

A ČD 380 006-7 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 470 503 Budapest-Ke fotó

A GYSEV 470 503 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 448 419-9 Budap fotó

A MÁV-START 448 419-9 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 415 053 Budapes fotó

A MÁV-START 415 053 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 431 208 Szemere fotó

A MÁV-START 431 208 Szemeretelep és Pestszentlőrinc között

A MÁV-START 415 080 Szemere fotó

A MÁV-START 415 080 Szemeretelep és Pestszentlőrinc között

A MÁV-START 431 090 Szemere fotó

A MÁV-START 431 090 Szemeretelep és Pestszentlőrinc között

A MÁV-START 431 104 Szemere fotó

A MÁV-START 431 104 Szemeretelep és Pestszentlőrinc között

A MÁV-START 415 076 Ferencv fotó

A MÁV-START 415 076 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 415 104 Ferencv fotó

A MÁV-START 415 104 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 480 016 Ferencv fotó

A MÁV-START 480 016 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 415 060 Ferencv fotó

A MÁV-START 415 060 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 480 015 Ferencv fotó

A MÁV-START 480 015 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 448 425 Ferencv fotó

A MÁV-START 448 425 Ferencváros állomáson

A MÁV-START 426 018 a Gemen fotó

A MÁV-START 426 018 a Gemenc Expresszel Ferencváros állomáson

A MÁVAUT Ikarus 311 Hű fotó

A MÁVAUT Ikarus 311 Hűvösvölgy autóbusz-állomáson (OT 57-12)

A MÁV-START 432 273 Budapes fotó

A MÁV-START 432 273 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 431 013 Budapes fotó

A MÁV-START 431 013 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 425 002 Budapes fotó

A MÁV-START 425 002 Budapest-Keleti pályaudvaron a Talentum-Expressszel

A MÁV-START 432 376 Budapes fotó

A MÁV-START 432 376 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 470 504 Budapest-Ke fotó

A GYSEV 470 504 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 470 505 "Páneurópai fotó

A GYSEV 470 505 "Páneurópai Piknik" Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-START 480 005 Budapes fotó

A MÁV-START 480 005 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 470 504 Budapest-Ke fotó

A GYSEV 470 504 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 470 505 és a MÁV-ST fotó

A GYSEV 470 505 és a MÁV-START 480 005 Budapest-Keleti pályaudvaron

A BKV 7038 "Muki" önjáró fe fotó

A BKV 7038 "Muki" önjáró fedett teherkocsi a Bécsi úton

A BKV 7038 "Muki" önjáró fe fotó

A BKV 7038 "Muki" önjáró fedett teherkocsi a Bécsi úton

A MÁV-START 426 020 Óbuda é fotó

A MÁV-START 426 020 Óbuda és Aranyvölgy között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

V46 2150 M41334 Bzmot674 740328 Bzmot

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

M61 Bzmot 478 2761 480 630 448 470 418 651 V43 628

 

Régi és új albumok:

Virágos C50-esekVál-völgyi KisvasútAz RhB a hóbanAdvent WeitrábanPúpos a Preymesseren

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek