sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A CER 740 739-8 Malacka (Malacky) állomáson

További friss képek

Új albumok

2009-2016

Nyár végi Felvidék
Nyár végi Felvidék
Kis körutazás vonalbeutazással és remek tehervonatokkal a nyár végi csodálatos időjárásban. Főszerepben a Retró-Búvárok és a dízeles tehervonatok!

Kisvasúti Nap Kemencén
A 2017-es rendezvény képei és videói.

Bosznia 2017
A Banovici Szénbánya gőzöseitől a Szarajevo-Mostar-Capljina vonal Talgo vonataiig át a Dinári-hegységen.

Váli-völgyi Zsúr
Fotók és videók a Felcsúti Kisvasút egyik nagy vonatforgalmú napjáról.

Vonalbeutazás a Dél-Alföldön
Állomási képek Bézékről és Uzsgyikról csak az elvetemült vasútfanatikusoknak, mivel fotózásilag egy ilyen utazás képei értelmezhetetlenek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Trains.hu különvonat Romhány felé

Mozdonyok: M32, M43, BDVmot, Bzmot, C50, V43

Címkék: 76, dízelmozdony, tolatómozdony, napos, Bhv, vicinális, megszunt vasútvonal, különleges festés, nosztalgia vonat, különleges téma, Diósjenő, nyílt vonal, Tolmács, 75, Rétság...

Elsö kép Olvasd végig az albumot!

2006.09.30.

Még nincsen nagy hagyománya Magyarországon annak, hogy vasútbarátok különvonattal utazzák be kedvenc vasútvonalukat, a kiváló fényképek elkészültét saját maguk biztosítsák azzal, hogy beállítják a fotót és hogy közösen (mondhatni, nagy tömegben) szórakozzanak együtt, beszélgessnek, egyenek, akár sörözzenek.

Vonatfotókat persze beállítanak néha nálunk is, alkalmasint horribilis költségeken, de az nem a vasútbarátoknak készül, hanem a szakszervezetnek, az "utasoknak", igen, idézőjelben, mert hát a utasoknek juttatott fényképek és ahozzájuk tartozó újságírói teljesítmény, egyáltalán a MÁV kommunikációja csak drága, de fennhéjazó és dezinformativitásában felesleges.

A MÁV szívesen szervez különvonatokat, vagy legalábbis eltűri őket, ha bőven áron felül fizető külföldiek vonatáról van szó. Ezekről ritkán hallunk előre, zártkörűek lévén résztvennünk esélyünk sincs. A Nosztalgia kft. feladata lenne a vasútbarátok és a vonatot csak kedvelő kirándulók, családok szórakoztatása, ehelyett sznobok méltatlan úrizálását szolgálják ki. Persze, a vasútbarátnak komoly szolgáltatás, szervezés, akarat, lelemény, kreativitás szükséges. Akkor hajlandó fizetni.

A felismerés, hogy a vasútbarátok piaca piac, még várat magára. Akiknek megvan a tőkéjük egy vasútbarát fotósvonat, egy családi kirándulóvonat vagy egy népszerű túrahelyre közlekedő különvonat beállítására, hogy a meghirdetés után az érdeklődők jelentkezhessenek rá. Akárhogy nézzük, egy különvonat költségei többszázezres tételek. Gyakori kérdés, hogy mi a biztosíték?

Nos, ha egy vasútbarát csak befektetne egy ilyen különvonatba, az első, ami biztosítva lenne, az az, hogy a lehetséges szolgáltatók akkora kedvvel fogadnák, és úgy játszadoznának vele, ahogy semmilyen komisz késdobálós kocsmában nem tennék. A lehetséges szolgáltatókról viszont feltételezhetjük, hogy magukkal csak nem szúrnak ki (bár ki tudja?)

Ezért eddig magyar résztvevőkkel csak olyan különvonat indult, aminek a szervezői eléggé nagy tekintéllyel rendelkeztek a vasútbarátok között, és elég komoly "médiájuk" volt. Megtehették, hogy hitelbe beszedték a részvételi díjat, elég biztosak lehettek abban, hogy a szolgáltató nem másítja meg az előre lealkudott összeget, és tudhatták, hogy elegen össze fognak jönni ahhoz, hogy befizethessék a szolgáltatónak a menet árát. Ez a berendezkedés, mondhatnánk, mindenkinek jó, de azért mindig magában rejt egy kis keserűséget, hogy laza talajon kell küzdenünk - szerencsére nem a jogainkért, de - a szórakozásunkért.

Öröm - és nem is kis öröm - az ürömben, hogy Barta Endre, a www.trains.hu szerkesztője, a legtöbb fénykép szerzője és a magyar vasútbarátok egyik igen jeles alakja (nyugi Endre, mindjárt abbahagyom!) megszervezte nekünk a maga kis fotóvonatát, amit Nógrádba, az én kedvenc vidékemre vontatott a ritkán látott M32 2040 psz. mozdony. Vörivel komoly munkával feltérképezték a lehetséges fotóhelyeket, gondoskodtak az élelmezésünkről pizza és a vonaton működő "büfészakasz" formájában. A legkomolyabb hálánk pedig a lehetséges szolgáltatók legjobbikát, a mindig odaadó Nógrádi Térségi Vasutat illeti.

(Azóta az M32 2040 kényszerüen elhagyta Balassagyarmatot és most a Füstiben tengödik a többi odagyüjtött, de igen ritkán használt mozdonnyal együtt.)

---

Jobb képek

Megjelent Ő! A mező M32 2040 Diósjenő előjelzőjénél
Így egészen vonatszerű Romhány A bánki bányavasút mozdonya
M32 2040 Rétság előtt Fotóhely Rétság után 600 méterrel

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

Az Amicus és egy Hernyó Vácott

Megjelent Ő!

Nem szokványos váci forgalom

BDVmot 013 elé áll be a különvonat szerelvénye

BDVmot 013 elé áll be a különvonat szerelvénye

És elindultunk!

Leszállás az első fotóhelyen

A mező

M32 2040 Diósjenő előjelzőjénél

M32 2040 a Börzsöny dombjaival a háttérben

M32 2040 a Börzsöny dombjaival a háttérben

Egymásba gabalyodott fotósok

Így egészen vonatszerű

Persze, mindig állnak előtted

Egy utolsó kép ez első helyről

Rétságon félreállunk

Rétságon félreállunk

Rétságon félreállunk

Másznak

M32 2040 a második fotóhelyen

Romhány, végállomás

Romhány, végállomás

Romhány, végállomás

Körbejárás Romhányban

Romhány

Romhány

Romhány

Nehéz indulás

A bánki bányavasút mozdonya

A bánki bányavasút mozdonya

A második fotóhely ismét

A második fotóhely ismét

M32 2040 Rétság előtt

Ebédszünet Rétságon

Ebédszünet Rétságon

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

Diósjenőn találkozunk a fura ablakos Bzmot 334-gyel

Megint másznak

Én is mászom (Diósjenő)

Bzmot 241 és 334, M32 2040 Diósjenőn

Gépcserére készülünk

Gépcserére készülünk

Gépcserére készülünk

A gépcsere megtörtént (M43 1155)

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

Köszönjük!

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek