sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Tanulmányi kirándulás Moszkvába

Field trip to Moscow

Lvivben még mindig a Marsru fotó

Lvivben még mindig a Marsrutka, vagyis az iránytaxi az ász, de az előző évi villamosfelújítás után ismét följárnak a Tátra kocsik a birodalmi léptékű főpályaudvarhoz

Ismét a sulival mentem kirándulni , ezúttal egy nyári tanulmányi kirándulásra az Orosz Föderáció fővárosába, Москваba. Tavaly már voltam egy ilyen Kiivben, arról is lesz majd album, már csak azért is, mert az vasútilag érdekesebb: a csapi forgóvázscsere is szerepel, illetve egy napot még a Kárpátokon átvezető fővonalon is fényképeztem akkor, szóval lefotóztam ott egy pár VL10-est és VL11-est.
Az album ezúttal is több körös: először néhány kiválasztott képpel bemutatom a moszkvai kirándulásomat, majd a többi képet is megnézhetik az érdeklődők.

Az UŽ CsSz8-013 (j fotó

Az UŽ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán

Csaptól Lvivig egy VL10 -es viszi a Tiszát, leginkább azért, mert errefelé nincs más, egyenáramú villanymozdony. A szokásos CsSz2-esek, esetleg CsSz7-esek csak Kelet-Ukrajnában fordulnak elő. Ez a CsSz8-as viszont váltóáramú, Lvivben van a rendszerváltás. Természetesen a személy és a teherpályaudvar vágányai is átkapcsolhatóak, így a gépcserét könnyű megoldani (nem úgy, mint Harkiv környékén, ahol ezért VL82-eseket használnak, amelyek, egyedüliként ukrán fronton, kétáramneműek, bár nagyon régiek). A CsSz8 végsebessége 180 km/h, de a kocsik miatt csak 140-nel tudtunk haladni a fölújított szakaszokon. Így is a májusi menetrendváltáskor egy órával rövidült a Tisza menetideje.

Az UŽ VL40U-1395-1 (&# fotó

Az UŽ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron

A másik jellegzetes váltóáramú, személyvonati villanymozdony az ukrán-specifikus VL40 sorozat, amit Zaporizsjében és Kiivben VL80-as szekciók segítségével alakítottak át. Mivel a bázisuk tehervonati mozdony, így a sebességük elmarad a CsSz8 és 4 sorozatétól, csak 110 km/h. A, ha jól emlékszem, Ogyesszába tartó vonatra ennyi elég is lesz.

Ternopil állomás, Ukrajna fotó

Ternopil állomás, Ukrajna

Az út hosszú, és a Kárpátokat elhagyva eseménytelen (fölhúztuk a vekkert, hogy végignézhessük - a visszaúton sajnos nem látszik semmi). Utána ittuk a teát, ettük a bögrés meg tésztás levest, amihez a szamovárból természetesen rendelkezésre áll a кипяток (kipjatok), vagyis a forró víz. Népszerű játék a Scrabble oroszul: nehezítés, hogy az oroszban a ragozási sorok miatt kötött a szavak végződése, így egy játék két-három órát is tarthat, és az oroszul nálam sokkal jobban beszélőknek is kihívás. Az állomásokon is hozzá lehet ételhez jutni, mindig vannak árusok a peronokon. A Tisza 2-3 óránként áll meg, egyébként makacsul falja a kilométereket, nem lassabban, mint másfelé, csak itt nem húznak el tucatszám a városok a vonat mellett, és nem lépünk át több országhatárt, amíg megtesszük a Kiivig tartó 1234 kilométert.

Az ER9-195-ös, váltóáramú e fotó

Az ER9-195-ös, váltóáramú elektricska Ternopilban - a forma persze a szokásos rigai torpedóé

Tűzoltóvonat szerelvén fotó

Tűzoltóvonat szerelvénye Ternopilban

A CsME3-3357 (?) (Ч&# fotó

A CsME3-3357 (?) (ЧМЭ3-3357) Ternopil fűtőházában, mögötte egy 2M62 szekció és két DR1A pótkocsi. A fordítókorong rácstartós szerkezete sem semmi.

A CsME3-4687 (ЧМ fotó

A CsME3-4687 (ЧМЭ3-4687) és a DR1-esből átépített förmedvény Ternopil fűtőházában

Хмел fotó

Хмельни́цький

Érkezés Moszkvába - a csarn fotó

Érkezés Moszkvába - a csarnokba itt csak a távolsági vonatok állhatnak be, az Elektricska megáll a peronzárnál: RŽD ER2T-7182 Moszkva Kievszakján

Mivel a kocsik UIC szelvény fotó

Mivel a kocsik UIC szelvény szerintiek, nagy a hézag a magasperonig, ezt a kedves pravodnyik segít áthidalni

Az RŽD ЭП1 fotó

Az RŽD ЭП10-001 Moszkva Kievszkaján

Kiiv után kezdődött az őrület: pár órácskával később Konotopban ukrán határellenőrzés és gépcsere. Nem akartunk lefeküdni aludni, mert az oroszok úgyis mindjárt jönnek. Persze arra emlékezett a buta agyacskám, hogy Konotoptól egy kicsit odébb van a határ, de arra nem, hogy két órányira. És a határtól egy órányira van az orosz határellenőrzés. Vannak vonatok, amik közben megelőznek minket, és közelebb ellenőrzik őket: egyszerűen olyan nagy a forgalom a vonalon, hogy egy-egy határállomás már nem lenne elég. Visszafelé olyan vonat is volt, amit az első ukrán határon megelőztünk, majd Konotpoban visszavette a kört tőlünk (a nyavajás).

Az orosz szakaszon már szerencsére végig egy mozdony továbbított minket, egy kétáramrendszerű, NEVZ-Bombardier kooperációban készült sorozat első példánya. Összesen 12 készült belőle, annyi is csak azért, mert annyi villamos berendezést kötelező volt átvenniük a Bombitól. A sorozat túl drágának bizonyult, az 1998-as prototípus után végül 2005-2006 között legyártották a többi gépet, majd inkább új partner után néztek. Az új Alstom-Transmashholding mozdonyok már szekrénykialakításukban is követik az európai trendeket, bár a zord külseje alatt az EP10-nek is fejlett lélek lapul, például háromforgóvázas, Bo' Bo' Bo' tengelyelrendezésű futómű, ami a VL65-ös gyorsvonati mozdonyén alapszik.

Hősi emlékmű a sz fotó

Hősi emlékmű a szállásunknál - kicsit olyan, mintha papírmasét fújtak volna le kályhaezüsttel, de itt mindenhol ez a stílus

Dolgukra siető emberek fotó

Dolgukra siető emberek az Arbatszko-pokrovszkaja vonal (Арбатско-Покровская ли́ния, gyengébbek kedvéért: a sötétkék) Arbatszkaja megállójában

A szállás elfoglalása után rövid körsétára indultunk, az abszolút alapokat néztük meg, hogy később már célzottan mehessünk az egyes látványosságokat megnézni. Moszkvában ugyanis távolságok vannak, minden lépétkben: egyrészt a város nagy, másrészt a szocializmus alatt teljesen átépült, aminek köszönhetően egy csomó minden távol került a városmagtól, másrészt pedig, ami a közlekedést nagyban befolyásolja: a metrómegállók jópár kilométerre vannak egymástól, ami mindig sok gyaloglást jelent. A moszkvaiak nem szívbajosak ettől, nekem viszont, hiába vagyok (ebben legalábbis) edzett, az utolsó napon azért már szükségem volt egy kis szünetre néha a lábfájás miatt.

Dolgukra siető emberek fotó

Dolgukra siető emberek az Arbatszko-pokrovszkaja vonal (Арбатско-Покровская ли́ния, gyengébbek kedvéért: a sötétkék) Arbatszkaja megállójában

A közhiedelemmel ellentétben nem minden megálló túldíszített, de konkrétan ez a megálló elég szép. Amit inkább figyelni érdemes, azok a fém díszek: azok majdnem minden állomáson különbözőek, és nem csak a csillárok, de hivalkodó és falba olvadó szellőzőrácsok, információs táblák, korlátok is lehetnek teljesen egyedi műalkotások.

A nyárra tekintettel minden fotó

A nyárra tekintettel mindenhol finom, hideg kvaszt árultak

Moszkvában tégy úgy, mint a moszkvaiak! Én legszívesebben egész évben teáznék (teázom is, csak vinnem kell magammal, mert nálunk az utcán nem árulnak, kocsmában is csak műanyagot), kvaszoznék (ez az erjesztett üdítő az egyik legjobb szomjoltó, bár nem mindenki szereti), és morszoznék (ez pedig sűrű, rostos-magos vörösáfonyalé, amit itt minden gyorsbüfében árulnak fizzy drink helyett).

Hogy mi ez a ház? Állítólag fotó

Hogy mi ez a ház? Állítólag Moszkva legrégebbi modern épülete. Hát nem érdemes a kitüntető címre.

Az Arbat, mint első moszkvai élmény, kiábrándító volt bizonyos szempontból. Persze tudtam, hogy Moszkva építészete modernizmussal terhelt, értékes épületek főleg a szecesszióból vannak, de azok is kevés, mivel sokat leromboltak közülük, valódi óvárossal pedig nemigen rendelkezik, nemhogy középkorival, mint Prága, de még XIX. századival sem, mint Budapest.

Az első metróvonal fel fotó

Az első metróvonal felszíni állomási pavilonja az Arbatnál - alaposan elnyomja a mellette lévő kis kápolnát

Karikaturisták az Arbaton fotó

Karikaturisták az Arbaton

Az útikönyv szerint az Arbat a művészek utcája, gyakorlatilag szerintem a világon mindenhol megtalálható, művészeti suliból kihullott rajzolók vannak, és az olajnyomatként tömeggyártott tájképek. Van néhány eredeti művész, egyikük például remek tájképeket készít változatos festékszórós technikákkal, de igaziból egy turistacsapda az egész, ami, mivel itt mindenkinek pénze van, működik.

Helszi fúd fotó

Helszi fúd

A Tyeremók, palacsintákat,  fotó

A Tyeremók, palacsintákat, leveseket, meg egyéb, gyors, házi ételeket árusító gyorsétteremlánc stílusosan egy régi villamoskocsiból alakította ki az egyik üzletét az Arbaton

A szlávoktól gyorsétterem-kultúrát lehet tanulni. Tyeremók még a legalja a sós és édes palacsintákkal, meg a töltött, főtt tésztával (bármikor inkább ez, mint a McDo), de van még egy pár ütős dolog errefelé. A Mumú tulajdonképpen olyan, mint az osztrák Rosenbergerek, nagy, látványos önkiszolgálók, levesekkel, salátákkal, grillel, házias (ez esetben oroszos) ételekkel, sokféle desszerttel és itallal, például félliteres, házi morsszal, csak itt nem csak autópályák mellett van, hanem minden második sarkon (színvonalasabb, mint a túlfőzött török kaját árusító gyroszos-gyíkhúsos kajáldák itthon). Ott van még a Króska-Kartócska, de arról majd később, és a Cinnabon, ami itt az Arbaton is van: nos, az már van itthon is.

ZIU trolibusz-kocsma az Arb fotó

ZIU trolibusz-kocsma az Arbaton, bent gyakorlatilag minden nap minden szakában alternatív rock zenekarok játszottak élőben

A Cinnabon gyorspékség-kávé fotó

A Cinnabon gyorspékség-kávézó az Arbaton

A Cinnabon nem más, mint egy fahéjas kivitelű, nagyon lágy tésztájú kakaóscsiga, vastagon leöntve mascarpónés mázzal, amit különböző ízesítésekben lehet kapni, például natúr, csokiszirupos, pekándiós (szakértőnek számító, oroszt tanuló leányaink szerint ez a legjobb). Ami a lényeg, hogy a Thermotechnika kft.-nek köszönhetően a cucc megkóstolható itthon is, a Bite bakery-cafékban, apró szépséghiba, hogy a cég saját találmányként adja el, pedig 1985 óta létezik a termék az Egyesült Államokban (a céges weboldaluk viccesen a Krisztus előtti 2800. évig kalandoz vissza a történetben). Szépen össze lehet hasonlítani őket:


Cinnabon

Bite

Persze, én nagyon örülök, hogy a Bite egy sikeres, terjeszkedő vállalkozás lett, a pereceik és a kemencés hotdogjuk is nagyon jó (megint csak a megjelenés utolsó darabjáig ugyanaz, mint a Cinnabon), mégpedig azért örülök, mert miközben Bukarestben már van Cinnabon, nálunk csak a Bite van, és nagyon jó! Ugyanígy örülök a horvát Mlinar pékséglánc terjedésének is: kb., mint a Fornetti, csak minőségi a cucc. Nem véletlen, hogy miközben a horvátoknál egy tök átlagos pékséglánc, itt az árakat szinte kézműves kategóriába lőtték be. Ami nagyon jó még pékség-fronton, hogy a Lipóti végre elszakadt a "hagyományos magyar pékmesterségtől" (=sötétbarnára sütött, kiszárított, "ropogós" levegőbuborékok tésztával bevonva), és elkezdett minőségi péksütit és szendvicseket árulni, kiegészítve Cserpes tejtermékekkel. Egyszer még élhető ország leszünk, komolyan ígérem!

Clipartból terveztek vonato fotó

Clipartból terveztek vonatot a Rade-Končarnál, vagy csak simán lenyúlta ez az utazási iroda a dizájnjukat?

A Kreml előtti Sándor- fotó

A Kreml előtti Sándor-kert, amit a csatornába vezetett Nyeglinnaja-folyó medrébe építtetett I. Sándor cár

Moszkva tele van játékokkal fotó

Moszkva tele van játékokkal, például itt ez a vizzes szökőkút

Lovasszobor fotó

Lovasszobor

A GUM áruház a Vörös téren  fotó

A GUM áruház a Vörös téren (korábban: Государственный универсальный магазин, ma Главный универсальный магазин, vagyis Nagy Általános Áruház) - itt csak luxustermékeket árulnak, nincs az alagsorban eldugva egy Interspar

Lenin mauzóleuma tükröz! fotó

Lenin mauzóleuma tükröződik egy ideiglenesen a tér közepére fölhúzott tükörcsarnokban

Lenin mellett a vörös csill fotó

Lenin mellett a vörös csillagok is mindenhol emlékeztetnek a szovjet idők nagyságára és elnyomására, és láthatóan az oroszok nem akarnak ettől az emléktől szabadulni - ezt érdemes mindenkinek észben tartania!

A Vaszilij Blazsennyij szék fotó

A Vaszilij Blazsennyij székesegyház tükörképe Moszkvában (hivatalosan Покровский собор, de gyakrabban hívják Собор Василия Блаженного-nak), amelyet Rettegett Iván építtetett Kazany és Asztrahán elfoglalására

A Vaszilij Blazsennyij szék fotó

A Vaszilij Blazsennyij székesegyház valójában még a legtöbb nagy ortodox templomtól is nagyon különbözik, nyugati székesegyházra pedig egyáltalán nem hasonlít

Az ortodox templomokban nincsenek székek, az imádság sok mozgással, ikonok és ereklyék meglátogatásával jár. A misék rendkívül hosszúak, de sokan nem is mise alatt érkeznek, inkább magukban imádkoznak, vagy éppen a mise alatt távoznak. A pravoszláv papok nagyon közvetlen kapcsolatot ápolnak a hívekkel, sok helyen folyamatosan a rendelkezésükre áll egy pap a templomban. A Blazsennyij tíz kis kápolnából áll, amelyeket szövevényes ajtókból és lépcsőkből álló rendszeren lehet bejárni. Ma már vallási célokat ritkán szolgál, múzeumként működik (meglepő módon nem követelték meg a hosszú nadrágot, illetve a szoknyát, sőt a női fejkendőt sem, de azért sokan viselték).

A GUM belseje fotó

A GUM belseje

A GUM belseje fotó

A GUM belseje

Szörpárus a GUM-ban fotó

Szörpárus a GUM-ban

Megyeget a sörcsapolás :) fotó

Megyeget a sörcsapolás :)

Kitaj Górad - itt éppen min fotó

Kitaj Górad - itt éppen mindenhol lepusztulás-elhárítás volt folyamatban

Moszkva városképét nagyban alakítja, hogy az előző polgármester feleségének generálkivitelező vállalkozása volt. Ennek köszönhetően még több új dolog épült (például a Moscow City felhőkarcolói, amiből egy kicsit félrecsúszott, egyenesen bele egy természetvédelmi terület közepébe). Az új polgi feleségének gránitbányája van, úgyhogy most mindenhova díszburkolat kerül. Még pár polgármester, és pöpec kis város lesz ez.

Virággömbök az utca fölött  fotó

Virággömbök az utca fölött - ilyen játékos az egész város

Aztán metróztunk egy kicsit fotó

Aztán metróztunk egy kicsit: ilyen útbaigazítótáblákat kell követni

A metróban nem lehet rutinból közlekedni, minden peronról egy csomó irányba lehet indulni. Többnyire a kijárat nem a peron tengelyében van, mint nálunk, hanem oldalra, valamelyik vágány fölött átlépcsőzve lehet eljutni hozzá, de olyan állomás is van (például a Komszomolszkaja), ahol a kijárat lefelé van. Vigyázni kell az átszállásokkal (ezt szerencsére az alagút falán levő megállólista alatti táblák jól előjelzik), hogy az átszállóhelyeken gyakran nem ugyanaz a neve a két vonal megállójának. Ez persze logikus, mivel a megállók nagyon messze vannak egymástól: nyugodtan lehet tíz percet számolni bármely átszállásra (és akkor mi az Örs vezér tere miatt balhézunk). Itt a hetes, lila vonal (Taganszko-Krasznopresznyenszkaja línija) Kuznyeckij moszt állomásán vagyunk, az átszállást a piros, egyes vonal (Szokoljnyicseszkaja línija) Lubjanka állomása felé jelzi jobbra, és a kijáratot a városba balra (mindkettőt a vágányok fölött). A hangosbemondó nem is a vonalra átszállást mondja be, hanem azt, hogy átszállás a Lubjanka állomásra, amely a Szokolnyicseszkaja vonalon fekszik.

Ev típusú szerelvény a 7-es fotó

Ev típusú szerelvény a 7-es vonal Kuznyeckíj moszt állomásán

Festők a Megváltó Kris fotó

Festők a Megváltó Krisztus székesegyháznál

Nosztalgiametró a Kropotkin fotó

Nosztalgiametró a Kropotkinszkaja megállóban

Itt a Megváltó Krisztus székesegyház mellett a Puskin művészeti galériát néztük meg (kétszer is jártunk itt, egyszer a régi gyűjteményt néztük meg a műalkotások mellett jópár ókori és közpékori régészeti lelettel, egyszer pedig az impresszionista gyűjteményt, ami szintén világszínvonalú), de a legjobb, kihagyhatatlan hely a Rjorich-múzeum . Rjorich Himalája-kutató és festőművész volt, sajátos kultusszal és kalandos, filmbe illő életúttal (ideális szerep lenne Leonardo diCapriónak, mivel pont úgy néz ki, mint Rjorich Miklós). Békepárti volt, nézeteit széles körben érvényesíteni is tudta. Festményei kozmikus nyugalmat sugároznak, egészen fantasztikus élmény ott lenni a házában, és átélni azokat az expedíciókat, amiket vezetett. Képeit ebben a virtuális múzeumban lehet megnézni, ha valaki nem utazna emiatt Moszkvába (bár az óriási hibát követ el).

Nosztalgiametró a Kropotkin fotó

Nosztalgiametró a Kropotkinszkaja megállóban

Nosztalgiametró a Kropotkin fotó

Nosztalgiametró a Kropotkinszkaja megállóban

Itt a Megváltó Krisztus székesegyház mellett a Puskin művészeti galériát néztük meg (kétszer is jártunk itt, egyszer a régi gyűjteményt néztük meg a műalkotások mellett jópár ókori és közpékori régészeti lelettel, egyszer pedig az impresszionista gyűjteményt, ami szintén világszínvonalú), de a legjobb, kihagyhatatlan hely a Rjorich-múzeum . Rjorich Himalája-kutató és festőművész volt, sajátos kultusszal és kalandos, filmbe illő életúttal (ideális szerep lenne Leonardo diCapriónak, mivel pont úgy néz ki, mint Rjorich Miklós). Békepárti volt, nézeteit széles körben érvényesíteni is tudta. Festményei kozmikus nyugalmat sugároznak, egészen fantasztikus élmény ott lenni a házában, és átélni azokat az expedíciókat, amiket vezetett. Képeit ebben a virtuális múzeumban lehet megnézni, ha valaki nem utazna emiatt Moszkvába (bár az óriási hibát követ el).

A Bolsoj-színház fotó

A Bolsoj-színház

Egy utcabálra mentünk, amit fotó

Egy utcabálra mentünk, amit elmosott az eső, de hülyebicikli-verseny azért volt, nekem a kedvencem ez a békából konstruált rekumbens driftkerékpár

Cukiság és hülyeség minden  fotó

Cukiság és hülyeség minden mennyiségben: rádiós távirányítású Zsiguli a metróállomáson - magától beszállni még nem tud

Cukiság és hülyeség minden  fotó

Cukiság és hülyeség minden mennyiségben: nagysebességű vonatként stilizált jégkrémhűtő a Jaroszlavszkij pályaudvaron

A metrócsarnok a Komszomols fotó

A metrócsarnok a Komszomolszkaján

Moszkva, Leningrádi pályaud fotó

Moszkva, Leningrádi pályaudvar

Az RŽD ВЛ1 fotó

Az RŽD ВЛ10-1646 (VL10-1646) Moszkva Leningradszkij pályaudvaron

Nyugati szemnek fura ütköz& fotó

Nyugati szemnek fura ütközőbakok a leningrádi pályaudvaron

A CsSz2T-1019 (Чi fotó

A CsSz2T-1019 (ЧС2T-1019) a Leningrádi pályaudvaron

Az RŽD ЭП2 fotó

Az RŽD ЭП20-006, az új Alstom-TMH kétáramrendszerű gyorsvonatimozdony a Nyevszkíj-expresszel érkezik Pétervárról Moszkva Leningrádi pályaudvarára

A Nyevszkíj után megérkezik fotó

A Nyevszkíj után megérkezik az EVSz1-08 pályaszámú Szapszan motorvonat is

Érdekes a perontetők tartóoszlopa, de még érdekesebb, hogy a vonat érkezése és az utasok leszállása közben a hangosbemondó zenét játszik, nem is akármit: Oleg Gazmanov, Luzhkov polgármester egy pajtásának szerzeményét, a Moszkva, szólnak a harangok címűt, lásd alant:

A Nyevszkíj után megérkezik fotó

A Nyevszkíj után megérkezik az EVSz1-08 pályaszámú Szapszan motorvonat is

Érdekes a perontetők tartóoszlopa, de még érdekesebb, hogy a vonat érkezése és az utasok leszállása közben a hangosbemondó zenét játszik, nem is akármit: Oleg Gazmanov, Luzhkov polgármester egy pajtásának szerzeményét, a Moszkva, szólnak a harangok címűt, lásd alant:

A Nyevszkíj után megérkezik fotó

A Nyevszkíj után megérkezik az EVSz1-08 pályaszámú Szapszan motorvonat is

A Nyevszkíj után megérkezik fotó

A Nyevszkíj után megérkezik az EVSz1-08 pályaszámú Szapszan motorvonat is

Érdekes a perontetők tartóoszlopa, de még érdekesebb, hogy a vonat érkezése és az utasok leszállása közben a hangosbemondó zenét játszik, nem is akármit: Oleg Gazmanov, Luzhkov polgármester egy pajtásának szerzeményét, a Moszkva, szólnak a harangok címűt, lásd alant:

A Komszomolszkaján három pá fotó

A Komszomolszkaján három pályaudvar van: a kis Leningrádszkíj, a csarnokából kiüldözött, józsefvárosi hangulatú Jaroszlávlszkíj (innen indul 002 Rosszíja Vlagyivosztokba), és a hangulatos Kazanszkíj

S-Bahn Moszkva: a Komszomol fotó

S-Bahn Moszkva: a Komszomolszkaján is van egy megállója a fejlődő kis belső elektricska vonalnak

Az RŽD ЧМ& fotó

Az RŽD ЧМЭ3-6729 Moszkva Kazanszkíj pályaudvaron

Az arab jegyeket magán viselő épület jellemzője a szemben látható, használaton kívüli függőfolyosó, ami miatt viszont a hosszabb vonatokat nem szokás betolni a peronhoz, hanem a beszállás másfél-két órája ellenére egy CsME3-as húzza be őket, majd a személyzet tart egy kiadós cigiszünetet. Így viszont nem tudják megdélizni a bakot.

Az RŽD ЭП2 fotó

Az RŽD ЭП20-009 Moszkva Kazanszkíj pályaudvaron

Az RŽD ЧС2 fotó

Az RŽD ЧС2K-496 Moszkva Kazanszkíj pályaudvaron

Rá sem lehet ismerni az öreg Škoda gépekre .

Az RŽD ЧМ& fotó

Az RŽD ЧМЭ3-6858 Moszkva Kazanszkíj pályaudvaron

Egy CsME3-as egy postakocsi fotó

Egy CsME3-as egy postakocsit csatol egy gyorsvonat elejéhez

Legalábbis a pályaszáma szerint postakocsi, de a rácsozott ablakok mögött hálóhelyek és függönyök sejlenek föl, így akár fegyencszállító is lehetne.

A ЧМЭ3-11 fotó

A ЧМЭ3-1183 a Kazánszkíj vokzálon

Az RŽD ЭП2 fotó

Az RŽD ЭП20-013 a Kazánszkíj vokzálon

Az RŽD ЭП2 fotó

Az RŽD ЭП20-013 a Kazánszkíj vokzálon

Az RŽD ЧМ& fotó

Az RŽD ЧМЭ3-6832 és a ЭП20-013 a Kazánszkíj vokzálon

Fornetti latin betűvel fotó

Fornetti latin betűvel (!) a kazáni állomáson - eddig csak cirillel láttam errefelé. A peronon levő pékség+kocsma viszont eszméletlen húsos lepényt árult!

S-Bahn a Komszomolszkaján ( fotó

S-Bahn a Komszomolszkaján (konkrétan egy 1992-es gyártmányú ED2T a demikovói gyárból)

A Kazanszkíj vokzál fotó

A Kazanszkíj vokzál

81-717 sorozatú metrószerel fotó

81-717 sorozatú metrószerelvény a Komszomolszkaján

Komszomolszkaja, körvonali  fotó

Komszomolszkaja, körvonali állomás (Kolcevaja línija)

Komszomolszkaja, körvonali  fotó

Komszomolszkaja, körvonali állomás (Kolcevaja línija)

Komszomolszkaja, körvonali  fotó

Komszomolszkaja, körvonali állomás (Kolcevaja línija) - 81-740 Ruszics vonat

A fotózás folyamatos, de va fotó

A fotózás folyamatos, de vannak jelenetek, amiket nem lehet érteni

Komszomolszkaja fotó

Komszomolszkaja

Komszomolszkaja, egy 80-740 fotó

Komszomolszkaja, egy 80-740-es - a körvonalon logikus módon nem célállomást, hanem csak a kocsiszámot írják a kijelzők

A hangosbemondás is érdekes a metrón: a városközpont felé férfi, onnan kifelé női hang szól, a körvonalon a két irányon osztoznak. A mozgólépcsőzést mindenféle tájékoztató üzenetekkel teszik érdekesebbé, a szerelvényekben két állomás között pedig folyamatosan motorvonat-vezetői állásokat hirdettek. A 313 kilométeres hálózaton 33000 ember dolgozik (a terrortámadásoktól való félelem miatt folyamatosan jelenlevő rendőröket nem számítva), de nagy szemfényvesztés az egész: minden mozgólépcső alján külön figyelőnéni ül, és összesen közel 650 mozgólépcsőakna van a hálózaton.

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Novoszlabodszkaja fotó

Novoszlabodszkaja

Egy 81-740-es belseje fotó

Egy 81-740-es belseje

A Ruszicsok sokkal kényelmesebbek az Alstomoknál. Kevésbé zajosak, a klíma egyértelműen hatásos bennük, jobbak az ajtó környékén a kapaszkodók, és a kettes vonalon hétkocsis szerelvény is elférne belőlük, így nagyobb kapacitásúak lehetnének, mint az Alstom. Nagyon tetszik benne a szerelvény haladását jelző egyszerű ledcsík is az ajtó fölött - ez a körvonalon különösen vicces, amikor egyszercsek a végéről teleportálunk az elejére.

Ev szerelvény Taganszkaján fotó

Ev szerelvény Taganszkaján

81-760-as, a Ruszicsnál hag fotó

81-760-as, a Ruszicsnál hagyományosabb kinézetű és olcsóbb szerelvény a Taganszkaja párjának számító Marxisztszkaján az új nyolcas vonalon

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Moszkva, Kijevszkíj vokzál fotó

Moszkva, Kijevszkíj vokzál

Metróhíd a világoskék vonal fotó

Metróhíd a világoskék vonalon

Hajókázás a Moszkva folyón fotó

Hajókázás a Moszkva folyón

Hajókázás a Moszkva folyón fotó

Hajókázás a Moszkva folyón

Hajókázás a Moszkva folyón  fotó

Hajókázás a Moszkva folyón - a Burán ürrepülőgép egyik példánya

Hajókázás a Moszkva folyón  fotó

Hajókázás a Moszkva folyón - a Megváltó Krisztus székesegyház

Sztálin leromboltatta, hosszú ideig Moszkva egyetlen szabadtéri medencéje működött a helyén, a bukás után viszont közadakozásból újjáépítették, és ma már az állami vezetőknek is kötelező a megjelenés a karácsonyi misén.

Hajókázás a Moszkva folyón  fotó

Hajókázás a Moszkva folyón - a Kreml

Hajókázás a Moszkva folyón  fotó

Hajókázás a Moszkva folyón - a Kreml

Hajókázás a Moszkva folyón  fotó

Hajókázás a Moszkva folyón - a Kreml

Kroska-kartóska: a tálcakár fotó

Kroska-kartóska: a tálcakártyájuk szerint az ország legmépszerűbb gyorsétterme, és ezt el is tudom hinni nekik

A recept egyszerű: süss pürépuhaságúvá kemencében egy egész krumplit, nyomkodd szét, kend meg vajjal, és válassz rá valamilyen feltétet! A feltétek kis fagyigombócként érkeznek, lehet mustáros virslisaláta, rákmártás, brindza, sajtsaláta, rengeteg minden, persze hal is. Ehhez igyál egy kis sűrű, házi morszot! Ha pedig nem szereted a héjában sült burgonyát, akkor sincs baj, mert árulnak varejnyikit (orosz ravioli), rakott ételeket, meg szendvicseket is. Ezt is érdemes lenne megcsinálni, lenne sikere, mivel építkezhetne a magyar tábortüzes hagyományokból.

A legmélyebb moszkvai megál fotó

A legmélyebb moszkvai megálló, a Park Pobjédi, vagyis a Győzelem-park

A Парк Победы kétcsarnokos, így a 8-as vonal hosszabbításával majd közös peronos átszállást lehet megvalósítani, ami a szokásos tíz percekhez képest remek eredmény. Ilyen állomás még a Kitáj górad.

A legmélyebb moszkvai megál fotó

A legmélyebb moszkvai megálló, a Park Pobjédi, vagyis a Győzelem-park

A Парк Победы kétcsarnokos, így a 8-as vonal hosszabbításával majd közös peronos átszállást lehet megvalósítani, ami a szokásos tíz percekhez képest remek eredmény. Ilyen állomás még a Kitáj górad.

A Győzelem-park Moszkv fotó

A Győzelem-park Moszkvában

A Győzelem-park Moszkv fotó

A Győzelem-park Moszkvában

Az obeliszket a Szent György-szoborral a kiváló orosz szobrászművész, ceretelli készítette. Neki köszönhető a Kolumbuszból lett Nagy Péter szobor is a Moszkva folyóban, ami annak köszönhető, hogy Luzskov polgármester kollégiumi szobatársa volt.

A Győzelem-park Moszkv fotó

A Győzelem-park Moszkvában

A Napóleon fölötti győ fotó

A Napóleon fölötti győzelem diadalíve Moszkvában

Á, nem hasonlít a párizsira, á nem.

Ikarusz munkásszállító Mosz fotó

Ikarusz munkásszállító Moszkvában

Moscow City fotó

Moscow City

Moscow City fotó

Moscow City

Gyalogoshíd lepukkant üzlet fotó

Gyalogoshíd lepukkant üzletekkel és ozgójárdával, nehogy elfáradjon a derék moszkvai a nagy távolságoktól

Moscow City fotó

Moscow City

Fotókiállítás a Visztavócsn fotó

Fotókiállítás a Visztavócsnaja állomáson

A balatonalmádi állomás aluljárójában festményeket állítottak ki, nem is rosszakat.

Vísztavócsnaja állomás fotó

Vísztavócsnaja állomás

Lenin mosolyog a hamburgeré fotó

Lenin mosolyog a hamburgerért sorbaállókra a Bibliotéka ímenij Lenina metróállomáson

Természetesen a nagy közkönyvtár még mindig a nagy Uljanov nevét viseli, amint maga a metróhálózat is .

III. Iván moszkvai nagyfeje fotó

III. Iván moszkvai nagyfejedelem harangtornya az általa kibővített Kremlben

A Rizpolozsenije-templom ha fotó

A Rizpolozsenije-templom hagymakuploái a Kremlben

A Cárpuska, egy mindössze d fotó

A Cárpuska, egy mindössze dísznek készült hatalmas ágyú a Kremlben

Coca-Cola teherautó a Kreml fotó

Coca-Cola teherautó a Kremlben - itt nem olyan erős már az ideológia

Helikopterleszálló a Kremlb fotó

Helikopterleszálló a Kremlben - a prospektuson csak annyi szerepelt, hogy Secret garden

Ikarusz 256-os a Moszkva ra fotó

Ikarusz 256-os a Moszkva rakpartján

Távolságok: a Park Kultúrí  fotó

Távolságok: a Park Kultúrí megállótól a orkíj park nincs messze, csak el kell sétálni eddig a hídig, átkelni rajta, és onnan már látszik a távolban a bejárat

Ha egy moszkvai azt mondja, hogy nincs messze, akkor azért egy szendvicset és teát vegyél magadnak az útra!

Marsrutka Moszkvában fotó

Marsrutka Moszkvában

Moszkva a parkokról szól, a fotó

Moszkva a parkokról szól, a Gorkíj park rengeteg lehetőséget kínál, órákat el tudtunk tölteni benne (bár mi nem alvással, mert hatékonyság-mániások vagyunk, és az alvás nem hatékony)

Étterem a Gorkíj parkban fotó

Étterem a Gorkíj parkban

Étterem a Gorkíj parkban fotó

Étterem a Gorkíj parkban

Étterem a Gorkíj parkban fotó

Étterem a Gorkíj parkban

A Burán ürrepülőgép eg fotó

A Burán ürrepülőgép egyik tesztpéldánya a Gorkíj-parkban (az ürrepülést végző példány megsemmisült, mikor a kazahsztáni hangár karbantartási gondok miatt megsemmisült)

Zongorák a Gorkíj-parkban fotó

Zongorák a Gorkíj-parkban

A ЧС2-549 Moszk fotó

A ЧС2-549 Moszkva Jaroszlavszkíj vokzálon

Az ED4-M-0271 Moszkva Jaros fotó

Az ED4-M-0271 Moszkva Jaroszlavszkíj vokzálon

A rigai motorvonatok szabványos gömb-arca után megjelent a sarkosabb kiképzés, ez pedig a harmadik szabványos megjelenés, nem csúnyább, mint a megelőzők. Az a különbség, hogy ezt már Demikovóban gyártják. Elvileg az ED4MK lenne az expressz verzió, de ez is az volt, IC-ülésekkel, meg száz rubeles felárral, amit nem tudjuk, hogyan kellett volna kifizetnünk, úgyhogy Szergijev Poszádba inkább sima személyvonattal mentünk. Az orosz távolsági díjszabás is kacifántos, de azt kezdem érteni, az elővárosi viszont még egy nagy rejtély.

Az RŽD ЧС2 fotó

Az RŽD ЧС2K-417 Moszkva Jaroszlavszkíj vokzálon

Az RŽD ED4M-0222 Moszk fotó

Az RŽD ED4M-0222 Moszkva Jaroszlavszkíj vokzálon

Az ED4M-0250 Szergijev Posz fotó

Az ED4M-0250 Szergijev Poszád állomáson

Az ED4M-0248 Szergijev Posz fotó

Az ED4M-0248 Szergijev Poszád állomáson

A Szergijev Poszád-i Lávra, fotó

A Szergijev Poszád-i Lávra, vagy szent remetekolostor

A Szergijev Poszád-i Lávra, fotó

A Szergijev Poszád-i Lávra, vagy szent remetekolostor

Itt is árulták a Kvaszt, mé fotó

Itt is árulták a Kvaszt, méghozzá az egyik legfinomabbat, amit eddig ittam

Az ED4M-0285 Szergijev Posz fotó

Az ED4M-0285 Szergijev Poszádban

Az ED4M-0273 Szergijev Posz fotó

Az ED4M-0273 Szergijev Poszádban

Moszkva elektricska-térképe fotó

Moszkva elektricska-térképe

Az Űrhajózási Múzeum a fotó

Az Űrhajózási Múzeum az Összorosz Kiállítási Területnél (VDNH)

Az űrhajózási múzeum az, amit tényleg kár kihagyni. Gyakorlatilag minden létező orosz űreszközből van egy példányuk, vagy legalább egy 1:3-as makett belőle, és hatalmas.

Az Űrhajózási Múzeum a fotó

Az Űrhajózási Múzeum az Összorosz Kiállítási Területnél (VDNH)

Az Űrhajózási Múzeum a fotó

Az Űrhajózási Múzeum az Összorosz Kiállítási Területnél (VDNH)

Trolibusz és villamosok a V fotó

Trolibusz és villamosok a VDNH-nál

A moszkvai parkok szokásos  fotó

A moszkvai parkok szokásos bejárati kapuja, ezúttal a VDNH-n

A sikertelen közlekedési me fotó

A sikertelen közlekedési megoldásnak bizonyult moszkvai monorail a VDNH-nál

A sikertelen közlekedési me fotó

A sikertelen közlekedési megoldásnak bizonyult moszkvai monorail a VDNH-nál

VDNH (Összorosz Kiállítási  fotó

VDNH (Összorosz Kiállítási Terület)

VDNH (Összorosz Kiállítási  fotó

VDNH (Összorosz Kiállítási Terület)

VDNH (Összorosz Kiállítási  fotó

VDNH (Összorosz Kiállítási Terület)

VDNH (Összorosz Kiállítási  fotó

VDNH (Összorosz Kiállítási Terület) - Vosztok űrhajó

VDNH (Összorosz Kiállítási  fotó

VDNH (Összorosz Kiállítási Terület)

Az RŽD ЧС2 fotó

Az RŽD ЧС2K-709 a Páveleckíj vokzálon

A Páveleckíj vokzál régi ép fotó

A Páveleckíj vokzál régi épületszárnya

Moszkva a divat főváro fotó

Moszkva a divat fővárosa

Kolomenskoje, a kolomnai út fotó

Kolomenskoje, a kolomnai út mellett fölépített, jórészt fa cári palota megmaradt kőépületei

Valamivel odébb, bár mi ezt nem tudtuk, fölépítették a fapalota életnagyságú mását, mivel az eredetit Nagy Katalin cárnő annak elöregedése miatt lebontatta. Az újjáépített palotát sok kritika érte, mivel nem az eredeti helyén épült föl, nem követte a Katalin által készíttetett modellt, illetve a régészeti eredményeket teljes egészében, ráadásul rengeteg valós történelmi épület még komoly felújításra szorul Moszkvában, ezért pazarlásnak tartják az egész rekonstrukciót.

Állateledel-automata a Gork fotó

Állateledel-automata a Gorkíj-parkban

Szeretem Moszkvát fotó

Szeretem Moszkvát

Kilátás Moszkvára a Vorobov fotó

Kilátás Moszkvára a Vorobovíj Góríról

Az egyike a Sztálin épített fotó

Az egyike a Sztálin épített Hét Nővérnek: a Lomonoszov-egyetem

Az egyike a Sztálin épített fotó

Az egyike a Sztálin épített Hét Nővérnek: a Lomonoszov-egyetem

Az egyike a Sztálin épített fotó

Az egyike a Sztálin épített Hét Nővérnek: a Lomonoszov-egyetem

Az egyike a Sztálin épített fotó

Az egyike a Sztálin épített Hét Nővérnek: a Lomonoszov-egyetem - minden tornya más fizikai mennyiséget mér

A Tretyakov-galéria fotó

A Tretyakov-galéria

Pingpong-bajnokság a Kuznet fotó

Pingpong-bajnokság a Kuznetszkíj moszton

A modern művészetek mú fotó

A modern művészetek múzeuma

Az udvarán természetesen Ceretelli-szoborkiállítás.

Az UŽ VL80T-913 egy cs fotó

Az UŽ VL80T-913 egy csinos tehervonattal Konotop határállomáson (laza 130 km-re a tényleges határtól)

Az UŽ ЧС4- fotó

Az UŽ ЧС4-188 Konotop határállomáson (érdekes módon simán átjárnak vele az oroszokhoz)

UŽ VL80-asok Nizsin ál fotó

UŽ VL80-asok Nizsin állomáson

Az UŽ ER9M-559 Nyizsin fotó

Az UŽ ER9M-559 Nyizsin állomáson

Két UŽ ЧС4 fotó

Két UŽ ЧС4-es fog szendvicsbe két ЧС8-ast Kiivben, elöl a ЧС4-125

A ЧМЭ3-67 fotó

A ЧМЭ3-6752 Kiivben

A ЧМЭ3-67 fotó

A ЧМЭ3-6752 Kiivben

A DSz3-018 Kiivben fotó

A DSz3-018 Kiivben

Az UŽ ЧС4- fotó

Az UŽ ЧС4-107 Vinnicában

Az UŽ ВЛ80 fotó

Az UŽ ВЛ80K-106 Vinnicában

A ternopili elővárosi  fotó

A ternopili elővárosi hálózat térképe

Az UŽ ER9P-218 Lviv f& fotó

Az UŽ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron

Az UŽ EPL2T-030 városk fotó

Az UŽ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik

Egy CsSz4-essel búcsúzom az fotó

Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban

Ez a mozdony húzta a Tiszát Kiivtől Lembergig, modern kinézete ellenére egy ősöreg, hattengelyes Laminát-rokonról van szó, csak kapott egy faceliftet az ukránoktól. Az album a továbbiakban a ki nem választott képekkel elölről kezdődik, de talán ezek a darabok is érdekesek lesznek!

Arbatszkaja fotó

Arbatszkaja

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Arbat fotó

Arbat

Moszkvai troli fotó

Moszkvai troli

Moszkvai troli fotó

Moszkvai troli

A Leninről elnevezett  fotó

A Leninről elnevezett könyvtár Moszkvában (Bibliotyeka ímeníj Lenina)

A Kreml főbejárata a S fotó

A Kreml főbejárata a Sándor-kert felől

A moszkvai Kreml fotó

A moszkvai Kreml

A moszkvai Kreml fotó

A moszkvai Kreml

Sándor-kert fotó

Sándor-kert

Sándor-kert fotó

Sándor-kert

Kreml fotó

Kreml

Kreml fotó

Kreml

Történeti múzeum fotó

Történeti múzeum

Voszkreszenszkíj kapu fotó

Voszkreszenszkíj kapu

Az elejtett (vagy itt eldob fotó

Az elejtett (vagy itt eldobott) pénzérméket a szegények veszik föl

Vagány rendőrök a mauz fotó

Vagány rendőrök a mauzóleumnál

A Vörös tér fotó

A Vörös tér

A GUM fotó

A GUM

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház

GUM fotó

GUM

GUM fotó

GUM

GUM fotó

GUM

GUM fotó

GUM

GUM fotó

GUM

GUM fotó

GUM

Kazany székesegyház fotó

Kazany székesegyház

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

A KGB főhadiszállása a fotó

A KGB főhadiszállása a Lubjankán

A Megváltó Krisztus fotó

A Megváltó Krisztus

A Megváltó Krisztus fotó

A Megváltó Krisztus

A Megváltó Krisztus fotó

A Megváltó Krisztus

A Moszkva-folyó, a Vörös Ok fotó

A Moszkva-folyó, a Vörös Október csokoládégyár és Ceretelli remekműve, a Nagy Péter-szobor

Az amerikaiak Kolumbusz-szobrokat rendeltek a világ leghíresebb művészeitől, de Ceretelli remekművét meglátva visszakoztak. Hogy a művész ne búsuljon, volt kollégiumi szobatársa, Luzskov moszkvai polgármester fölajánlotta, hogy kiállítja a szobrot. Mivel Kolumbusznak semmi köze Moszkvához, ráadásul nem orosz, ezért a fejet lecserélve Nagy Péter szobra lett belőle, aki ugyan nem nagyon jaózott, pláne nem a Moszkván, vitorlással, és maga Moszkva sem sokat köszönhet neki (ő helyezte át a székhelyét az újonnan épített Pétervárra, ugye), mégis megcsinálták. A moszkvaiak utálják, szerintem azért egy elég jellemző darabja a helyi életérzésnek.

Trolibusz fotó

Trolibusz

Moszkva fotó

Moszkva

Moszkva fotó

Moszkva

81-717-es metrószerelvény a fotó

81-717-es metrószerelvény a Kroprotkinszkaja megállóban

81-717-es metrószerelvény a fotó

81-717-es metrószerelvény a Kroprotkinszkaja megállóban

Az orosz nemzeti bank épüle fotó

Az orosz nemzeti bank épülete

81-717-es Moszkvában fotó

81-717-es Moszkvában

Fura metrókijárat Moszkvába fotó

Fura metrókijárat Moszkvában

81-740-es a Dobrinyinszkaja fotó

81-740-es a Dobrinyinszkaja megállóban a körvonalon

81-740-es a Dobrinyinszkaja fotó

81-740-es a Dobrinyinszkaja megállóban a körvonalon

A Jaroszlavszkíj pályaudvar fotó

A Jaroszlavszkíj pályaudvar

A Leningrádszkíj pályaudvar fotó

A Leningrádszkíj pályaudvar

Nyevszkíj-expressz fotó

Nyevszkíj-expressz

A Kazanszkíj vokzál fotó

A Kazanszkíj vokzál

A Kazanszkíj vokzál fotó

A Kazanszkíj vokzál

Taganszkaja fotó

Taganszkaja

Taganszkaja fotó

Taganszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

A Kijevszkaja környéke és a fotó

A Kijevszkaja környéke és a Lomonoszov Egyetem

A Kijevszkaja környéke fotó

A Kijevszkaja környéke

Erőmű Moszkvában fotó

Erőmű Moszkvában

A középső vasúti gy fotó

A középső vasúti gyűrű hídja Moszkvában

A Nagy Péter-szobor fotó

A Nagy Péter-szobor

Házak Moszkvában fotó

Házak Moszkvában

Házak Moszkvában fotó

Házak Moszkvában

Moszkva fotó

Moszkva

Még szappanozott is a kajak fotó

Még szappanozott is a kajak-kenu csatornában

A Novoszpásszkíj monostor fotó

A Novoszpásszkíj monostor

A Novoszpásszkíj monostor fotó

A Novoszpásszkíj monostor

A Novoszpásszkíj monostor fotó

A Novoszpásszkíj monostor

A Novoszpásszkíj monostor fotó

A Novoszpásszkíj monostor

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Park Pobjédi fotó

Park Pobjédi

Borogyínó-körkép fotó

Borogyínó-körkép

Kutuzov fotó

Kutuzov

Moszkva fotó

Moszkva

Moszkva fotó

Moszkva

Moszkva fotó

Moszkva

Felhőkarcoló Moszkvába fotó

Felhőkarcoló Moszkvában

Felhőkarcoló Moszkvába fotó

Felhőkarcoló Moszkvában

Felhőkarcoló Moszkvába fotó

Felhőkarcoló Moszkvában

Kijevszkaja a metróból nézv fotó

Kijevszkaja a metróból nézve

Juríj Dolgorukíj, Moszkva a fotó

Juríj Dolgorukíj, Moszkva alapítójának szobra

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml - Cárharang fotó

Ismét a Kreml - Cárharang

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Ismét a Kreml fotó

Ismét a Kreml

Az Új Tretyakov fotó

Az Új Tretyakov

A Moszkva-folyó, a Vörös Ok fotó

A Moszkva-folyó, a Vörös Október csokigyár és Nagy Péter

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Platforma Szemhoz fotó

Platforma Szemhoz

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

Szergijev Poszád fotó

Szergijev Poszád

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH fotó

VDNH

VDNH - grúz étterem, hacsap fotó

VDNH - grúz étterem, hacsapuri és más finomságok

Jó hacsapurit Budapesten állítólag a ferencvárosi Páva utca 2. alatti grúz pékségben lehet enni. Igyekszem mielőbb kipróbálni!

Szökökutak a Moszkva egyik  fotó

Szökökutak a Moszkva egyik oldalágában

Lakatfa fotó

Lakatfa

Természetesen itt is fotózk fotó

Természetesen itt is fotózkodnak

A gyermekek ellen elkövetet fotó

A gyermekek ellen elkövetett bűnök allegóriája

Moszkva fotó

Moszkva

Moszkva fotó

Moszkva

Tolsztoj moszkvai háza fotó

Tolsztoj moszkvai háza

Jandeksz.ru irodaház fotó

Jandeksz.ru irodaház

Templom a Park Kultúrí állo fotó

Templom a Park Kultúrí állomás közelében

Templom a Park Kultúrí állo fotó

Templom a Park Kultúrí állomás közelében

A Kolomenszkoje parkban kic fotó

A Kolomenszkoje parkban kicsit MAZ-busz pofájú villanyautókat használnak

Kolomenszkoje fotó

Kolomenszkoje

Kolomenszkoje fotó

Kolomenszkoje

Kolomenszkoje fotó

Kolomenszkoje

Kolomenszkoje fotó

Kolomenszkoje

Kolomenszkoje fotó

Kolomenszkoje

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

Gorkíj-park fotó

Gorkíj-park

A Moszkva-folyó este fotó

A Moszkva-folyó este

Kevés estét töltöttünk kint, mivel nagyon későn sötétedik (a fényképezőgép órája a magyar időt mutatja végig). A moszkvaiak maguk is inkább későn fekszenek és későn kelnek, a metró egyig jár, az emberek többnyire kilencre járnak dolgozni.

81-717-es a Vorobjoví góri, fotó

81-717-es a Vorobjoví góri, hídban épült metróállomáson

81-717-es a Vorobjoví góri, fotó

81-717-es a Vorobjoví góri, hídban épült metróállomáson

Peronkapuk fotó

Peronkapuk

Tanösvény a Veréb-hegyen fotó

Tanösvény a Veréb-hegyen

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

Kitáj górad fotó

Kitáj górad

A kortárs művészeti mú fotó

A kortárs művészeti múzeumban

A kortárs művészeti mú fotó

A kortárs művészeti múzeumban

A kortárs művészeti mú fotó

A kortárs művészeti múzeumban

A kortárs művészeti mú fotó

A kortárs művészeti múzeumban

Köszönöm a figyelmed!

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

2150 M4160 0383334 Bzmot001 3375343 Bzmot

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

DSz3

 

Régi és új albumok:

RhB-MGB-DFB: Két túra Dél-SvájcbanOsztrák maradékokNyugat-Balkán a kerítés előttOsztálykirándulás PrágábaCsorba

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek