sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Moszkva, Pétervár, egyebek

Oroszország nagy, ez az album is nagy, de több kisvasút, nagysebességű vasút, iparvasút, dízeles tehervonatok és S-Bahn is látható benne, a városi vasútról nem is beszélve.

A GUM Áruház (Glavnyíj Unyi fotó

A GUM Áruház (Glavnyíj Unyiverszálnyíj Magazín, Moszkva)

Vörös tér, Moszkva fotó

Vörös tér, Moszkva

Vörös tér, Moszkva fotó

Vörös tér, Moszkva

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház, Vörös tér, Moszkva

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház és a GUM áruház, Vörös tér, Moszkva

Szimbolikus kép a három hatalmi ágról: a Kreml, az egyház és a pénz.

Vaszilij Blazsennyíj székes fotó

Vaszilij Blazsennyíj székesegyház és a Kreml, Vörös tér, Moszkva

Pár évvel az első moszkvai tanulmányi kirándulás után az iskolánk orosztanárnői újabb utazást szerveztek, amire ismét elkísértem őket, mivel Moszkva mellett Szentpétervár is szerepelt a programban, ami még Moszkvánál is érdekesebb és lenyűgözőbb város - legalábbis így gondoltam akkor, és végül, ezt a képek is mutatni fogják, nem kellett csalódnom.
Mivel a korábbi társas utazáson úgy láttam, hogy csekély orosz nyelvtudással is túl lehet élni az országban, ezalkalommal eleve úgy készültem, hogy csak az izgalmas programpontokra tartok a diákokkal, és gyakran elszököm közlekedési témákat fotózni, illetve a vízumot is úgy igényeltem, hogy pár napot ráhúzzak a végén, amikor kimondottan vasútilag érdekes helyekre utaztam el. Összességében nem volt anyagilag sem rosszabb így, mivel a repülőjegyet olcsóbban tudtam megvenni, mint a csoport, és a belföldi vonatjegyek csöppet sem voltak drágák.

A GUM Áruház, Vörös tér, Mo fotó

A GUM Áruház, Vörös tér, Moszkva

Falfestmény a moszkvai metr fotó

Falfestmény a moszkvai metróban

Egy 81-714 sorozatú metrósz fotó

Egy 81-714 sorozatú metrószerelvény az egyes (Szokolnyicseszkaja) vonalon az Ohotnyíj Rjad állomáson (Охотный ряд)

A jármű az új "Moszkva" dizájnt viseli, a 81-765 sorozatú vonatok is ezzel a fényezéssel járnak, de a felszíni metrójellegű (vagy inkább berlini S-Bahn-jellegű) vonalakra is ilyen fényezésű vonatokat vásárol az RŽD is, miután a második körgyűrűs metróként használt Moszkvai Kis-kör vasútvonalon viszont hagyományos RŽD fényezésű Desirók álltak forgalomba. Hogy egy kicsit enyhítsek a vasútfejlesztésekkel kapcsolatos kavarodáson, a témában írtam egy blogposztot a Falujáró Motorvonat blogomra .

Охот fotó

Охотный ряд

Bibliotyéka ímeníj Lenina á fotó

Bibliotyéka ímeníj Lenina állomás (Библиоте́ка и́мени Ле́нина) a moszkvai metrón

A Kreml melletti állomás óriási forgalmú, a keskeny közös peron pedig életveszélyes. Mivel a moszkvai metró legrégebbi vonalán fekszik, nehéz javítani a helyzeten.

Az azúrkék (Filjakovszkaja  fotó

Az azúrkék (Filjakovszkaja línija) kezdőpontja az Alekszandrovszkíj Szád állomás (Алекса́ндровский сад) Moszkvában

Az azúrkék (Filjakovszkaja  fotó

Az azúrkék (Filjakovszkaja línija) kezdőpontja az Alekszandrovszkíj Szád állomás (Алекса́ндровский сад) Moszkvában, a képen 81-740 sorozatú Ruszics metrószerelvények láthatóak

A Filjakovszkaja línija Moszkva egyik legfurcsább vonala, de legalábbis biztosan az a vonal, ami a legkevésbé sem hasonlít egyetlen másikra sem. Nincsenek mélyállomásai, sőt, jórészt a felszínen vezet, csak félátmérős, tehát a városközpontban van az egyik végállomása (a többi, nem kör alakú vonalnak mindkét végállomása a külvárosban van, mégha ugyanabban a külvárosban is), ráadásul elágazás is van rajta, így egyedi módon nem csak a megfelelő állomás megfelelő peronjára kell állni, hanem a megfelelő irányba induló vonatot is meg kell várni. Mindez azonban nem a véletlen műve, hanem abban keresendő, hogy a vonal eleje a metróépítés első ütemében a mai piros (egyes számú) Szokolnyicseszkaja línijával egyidőben épült meg, annak elágazásaként. Ez az állomás már akkor is megvolt, de akkor persze átjárási lehetőség még nem volt a közeli Bibliotyéka ímeníj Lenina állomásra, hiszen a vonatok ugyanoda mentek, az csak később épült meg. Ezért is lehet látni a fejállomásokon ritka módon továbbvezető síneket, a fotós mögötti irányba ugyanis az alagút folytatódik, mind a piros, mind a sötétkék vonallal kapcsolatot teremtve. Idővel megszűnt a piros vonal elágazásának lenni, és önálló vonal lett, de nem sokáig, mivel a sötétkék (Arbátszkó-Pokrovszkaja línija) vonalat azért kezdték el építeni, hogy egy mélyvezetésű, háború esetén biztonságosabb vonallal ezt a szakaszt kiváltsák. Végül az amolyan zónázó metróként kezdett funkcionálni, így az azúr metró vágányai a külvárosban újra összefonódnak az addigra szintén felszínivé váló sötétkékkel, és Kuncevszkaja állomáson közös peronos átszállást biztosítanak rá. Az azúr (négyes vonal) vonatai csak addig közlekednek, a hármas vonataival lehet továbbutazni Pjatnickoje Sosszé állomásig.
Ezen felül az azúr vonatok járnak az új, felhőkarcolóiról híres Üzleti Negyed (Moscow City vagy Gyelovoj Centr) felé is, egy ide, egy oda alapon. Itt a sokszor átnevezett végállomáson többnyire azt a peront használják a vonatok, amelyiken a fotós áll (ez a déli), az északi peront csak csúcsidőszakban, a vonatok indulási idejeiről és útirányáról kijelző tájékoztat már az átjáró alagutakban.

81-740-es Moszkvában a Szmo fotó

81-740-es Moszkvában a Szmolenszkaja állomáson (Смоленская)

Egy sötétkék (hármas vonali fotó

Egy sötétkék (hármas vonali) 81-740 érkezik Kuncevszkaja állomásra (Кунцевская)

Közös peronos átszállás Kun fotó

Közös peronos átszállás Kuncevszkaja állomáson (Кунцевская)

A vonaton hibásan a keleti végállomás (Scsjolkovszkaja) van kiírva, de valójában észak-nyugatra, Pjátnyickoje Sosszé felé tart.

Kijevszkaja fotó

Kijevszkaja

Űrhajózási múzeum fotó

Űrhajózási múzeum

Ezen a túrán végre bejutottam, fantasztikus!

A Szentpétervári Déli Gyerm fotó

A Szentpétervári Déli Gyermekvasút menetrendje

A Szentpétervári Déli Gyerm fotó

A Szentpétervári Déli Gyermekvasút szerelvényének beltere

Gyorsan át is térek Szentpétervárra, ahol a szállás elfoglalása után én rögtön az egyik gyermekvasúthoz indultam. Pétervárott ugyanis kettőt is üzemeltet az Októberi Vasút (miközben Moszkvában egy sincs), ezek közül pontos közlekedési információt az ingerszegényebb délihez sikerült szereznem, így azt látogattam meg. A kisvasút a kék metró kupcsinói állomásáról indul, így könnyű odajutni. Azért mondom, hogy ingerszegény, mert végig a Cárszkoje Széló felé vezető, négyvágányú elővárosi vasútvonal mellett halad, autópályák, lakótelepek és füves pusztaságok között. A vonal nyílegyenes, 2011-ben nyílt meg, kisvasúti szemmel brutális, 65 kg/fm tömegű sínekkel és modern járműállománnyal, egy bája viszont mégis van: utazás közben a környékbeli látnivalókról tájékoztat a gyermekvasutas, illetve különböző orosz mozgalmi dalok szólnak, mint például a Gyere pajtás, menjünk együtt az úttörőtáborba! című. Régen a vonal mellett feküdt az orosz Vasúti Múzeum, ezt azonban fedett helyen a Balti Pályaudvar mellett építették újjá (utazásomkor még nem nyílt meg). Az északi gyermekvasút régebbi, de az is üzemel . A Déli (vagy Cárszkojeszelói) Gyermekvasút minden bizonnyal a világ legfiatalabb gyermekvasútja, a beltere pedig tiszta Uzsgyi , némi extra oroszos beütéssel.

A RŽD TU10 001 Málogye fotó

A RŽD TU10 001 Málogyezsnája állomáson (Молодëжная - szentpétervári Déli Gyermekvasút/Carszkojelszelói Gyermekvasút)

Akik járatosak az orosz vasúttörténetben azt is tudják, hogy ez a vonal volt Oroszországban az első vasút, amely 1837-ben nyílt meg Szentpétervár és Carszkoje Szeló között 28 km hosszban. Az 1829 mm nyomközű vonal főleg az udvari személyek utaztatását szolgálta, illetve később, a Moszkva-Pétervár vonal megnyitása után (amely már 1524 mm-es lett) kiképzési célokat szolgált, ahogy a ma örökébe lépő kisvasút is. Később persze átszögelték a szabványos széles nyomtávra és ma egészen Tallinig lehet utazni rajta.

A szentpétervári Déli Gyerm fotó

A szentpétervári Déli Gyermekvasút Cárszkoszelszkaja végállomása a vonal déli végén

Carszkoszelszkaja állomáson fotó

Carszkoszelszkaja állomáson jár körbe a TU10-001 pályaszámú dízelmozdony

A RŽD K P 4-447 pályas fotó

A RŽD KP4-447 pályaszámú, keskeny nyomközű gőzmozdony Carszkoszelszkaja állomáson

A Kolomnai Mozdonygyár egy háború előtti, nem túl sikeres gép továbbfejlesztéseként alkotta meg 1941-ben a P24 típust, ami rövid idő alatt a szocialista országok egyik szabványos kisvasúti gőzmozdonyává vált. Csak a Szovjetunióban négy gyárban 2300 darabot gyártottak, de készült 342 a finnországi Tampellában, 253 Lokomóban, 424 Csehszlovákiában, a Škodánál, 240 a MÁVAG-ban, 901 a lengyel Chrzanowban és kevésbé dokumentáltan, de legalább ezer a Népi Kínában is. (Forrás ) Ez a mozdony egy kiállított, nem túl jó állapotú példányból állt föl, jelezve, hogy a mi Lillánknak is lehet esélye:

A gőzös üzemeltetése nem egyszerű, ugyanis szerkocsival előre nem továbbíthat vonatot, így gépmenetben tér vissza, és ilyenkor az itt szintén nosztalgiának számító TU2-es húzza vissza a kocsikat az északi végállomásra.

A RŽD K P 4-447 pályas fotó

A RŽD KP4-447 pályaszámú, keskeny nyomközű gőzmozdony Carszkoszelszkaja állomáson

A RŽD K P 4-447 pályas fotó

A RŽD KP4-447 pályaszámú, keskeny nyomközű gőzmozdony Carszkoszelszkaja állomáson

A helyi gyermekvasutasok is büszkén pózolnak a gőzösükkel.

Carszkoszelszkaja állomáson fotó

Carszkoszelszkaja állomáson jár körbe a TU10-001 pályaszámú dízelmozdony

A RŽD K P 4-447 pályas fotó

A RŽD KP4-447 pályaszámú, keskeny nyomközű gőzmozdony Carszkoszelszkaja állomáson

A RŽD TU7A 2866 Carszk fotó

A RŽD TU7A 2866 Carszkoszelszkaja állomáson

A gép Jaroszlavlból került ide, ahol a Škoda TU3-asokat váltotta, őt pedig nemrég leváltották a TU10-esek.

Két sínautó, a TU2-es és a  fotó

Két sínautó, a TU2-es és a szalonkocsi a fűtőházban Szentpétervárott

A RŽD ER2T 7163 Platfo fotó

A RŽD ER2T 7163 Platforma 19 km és Platforma 21 km között, nem sokkal Cárszkoje Szelo előtt a Malaja Oktrjabszkaja Gyetszká Zseljeznice végállomásánál

A RŽD TU10 025 Juníj á fotó

A RŽD TU10 025 Juníj állomáson

A RŽD TU10 001 Málodez fotó

A RŽD TU10 001 Málodezsnaja-en

A RŽD TU10 001 Málodez fotó

A RŽD TU10 001 Málodezsnaja-en

Egy kis útbaigazítás, ha va fotó

Egy kis útbaigazítás, ha valaki nem óiási kerülővel és kerítéseket átmászva szeretné megtalálni a kisvasutat

Nyilván a metróvégállomás pénztárosától teljesen fölösleges érdeklődni, hol a kisvasút, nem is tud róla, hogy van. A kijárat ez az elsőre üzemi célúnak tűnő ajtó a metró induló oldali peronjánál.

Pétervár is tele van plakát fotó

Pétervár is tele van plakátokkal

Pétervár is tele van plakát fotó

Pétervár is tele van plakátokkal

1927 és 1935 között gyártot fotó

1927 és 1935 között gyártották az MS típusú villamosokat, ebből a 2575-öst sikerült elkapni nosztalgia-járaton Szentpétervár egy parkos részén

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

Szentpétervár a csatornák f fotó

Szentpétervár a csatornák felől

A csatorna még az Ermitázso fotó

A csatorna még az Ermitázson is átvezet

Az Ermitázs múzeum a Néva f fotó

Az Ermitázs múzeum a Néva folyó partján, előtérben egy szárnyashajóval

A típus megegyezik a Dunán is közlekedő MAHART Sólyom-osztályával , de ezek a Finn-öbölbe a tengerre is kimerészkednek direkt kapcsolatot biztosítva a belváros és Petrodvorec között.

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Szentpétervár a Néváról fotó

Szentpétervár a Néváról

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Petrodvorec/Peterhof - a cá fotó

Petrodvorec/Peterhof - a cári nyári palota

Ezzel a Nyizsníj Novgorodban gyártott Meteorral fogunk visszautazni a városba.

Szentpétervár, Finljandszkí fotó

Szentpétervár, Finljandszkíj pályaudvar

Szentpétervári villamos fotó

Szentpétervári villamos

Szentpétervári villamos fotó

Szentpétervári villamos

Az ET2M-070 és az ESz1-007  fotó

Az ET2M-070 és az ESz1-007 Lasztocska a szentpétervári Finlandjszkíj pályaudvaron

Az RŽD ESz1-007  Laszt fotó

Az RŽD ESz1-007 Lasztocska a szentpétervári Finlandjszkíj pályaudvaron

Gőzmozdony a szentpéte fotó

Gőzmozdony a szentpétervári Finlandjszkíj pályaudvaron

Gőzmozdony a szentpéte fotó

Gőzmozdony a szentpétervári Finlandjszkíj pályaudvaron

A RŽD ED4M 0360 St Pet fotó

A RŽD ED4M 0360 St Petersburg Finlandszkíj állomáson

A RŽD ED4M 1365 St Pet fotó

A RŽD ED4M 1365 St Petersburg Finlandszkíj pályaudvaron

A RŽD ESz1 032 Víborgb fotó

A RŽD ESz1 032 Víborgban

Víborg fotó

Víborg

Víborg fotó

Víborg

Egy Allegro nagysebesség fotó

Egy Allegro nagysebességű vonat Víborgban, a finn-orosz határnál

Az Allegrók (amiket nem szabad összekeverni a sokkal-sokkal lassab svájci Allegrákkal ) a finn Sm3 Pendolino motorvonatokon alapulnak és kötik össze a finn fővárost Szentpétervárra. A menetidő Helsinkiig két és fél óra, napi nyolc vonatpár közlekedik, és többnyire 60-90 euro közötti áron lehet rá egyúti jegyeket vásárolni.

Víborg fotó

Víborg

Víborg fotó

Víborg

Víborg fotó

Víborg

Víborg fotó

Víborg

Jobb oldalt egy Uzsgyi orosz változatban. Látszik, hogy európai szerkesztési szelvényű.

Víborg fotó

Víborg

117 km megállóhely fotó

117 km megállóhely

Same in English.

Egy CsSz2-es valahol Péterv fotó

Egy CsSz2-es valahol Pétervár mellett

A RŽD ED4M 0424 Szentp fotó

A RŽD ED4M 0424 Szentpétervár Finlandjszkíj pályaudvaron

A RŽD ED4M 0424 és az  fotó

A RŽD ED4M 0424 és az ESz1 008 Lasztocska Szentpétervár Finlandjszkíj pályaudvaron

Helyi gyártású villamos Sze fotó

Helyi gyártású villamos Szentpétervárott

Helyi gyártású villamos Sze fotó

Helyi gyártású villamos Szentpétervárott

Helyi gyártású villamos Sze fotó

Helyi gyártású villamos Szentpétervárott

Helyi gyártású villamos Sze fotó

Helyi gyártású villamos Szentpétervárott

Helyi gyártású villamos Sze fotó

Helyi gyártású villamos Szentpétervárott

A RŽD EP2K 214 Szentpé fotó

A RŽD EP2K 214 Szentpétervár Moszkvai pályaudvarán

A RŽD ESz1 010 és ET2M fotó

A RŽD ESz1 010 és ET2M 143+047 Szentpétervár Moszkvai pályaudvarán

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

Velikíj Novgorod fotó

Velikíj Novgorod

A RŽD ET2M 035 Luga ál fotó

A RŽD ET2M 035 Luga állomáson

A RŽD ET2M 035 Luga ál fotó

A RŽD ET2M 035 Luga állomáson

A RŽD DT1 009 Luga áll fotó

A RŽD DT1 009 Luga állomáson

Novgorodban végleg elváltam a hazainduló csoporttól és megkerestem a Lugába induló buszt. Nem teljesen bíztam benne, hogy létezik, de pont akkor indult, amikor a net írta, hogy indulnia kell, és még túlságosan meleg sem volt rajta. A három órás úton Lugába még aludtam is egy kicsit, mondjuk ebben sokat segített a táj, ami végtelen, lapos, és mindössze egyetlen növény élt rajta: a rendkívül mérgező kaukázusi medvetalp . Kicsit aggódtam, hogy hogy lesz így fotózás, bár úgy emlékeztem a műholdképekről, hogy erdős részre megyek, és talán a fenyves és a vasút határán tiszta lesz az aljnövényzet.
Luga városból szinte semmit nem láttam, csak kiszálltam a buszból a vasútállomáson és fogtam egy taxit, ami elvitt a Dácsába, ahol szobát béreltem.

Luga állomás ornamentikája fotó

Luga állomás ornamentikája

Az RŽD DT1 009 Luga ál fotó

Az RŽD DT1 009 Luga állomáson

Kilátás a Dácsából fotó

Kilátás a Dácsából

Az orosz életérzés egy nagyon fontos eleme ez, és bár nem sok, akik ide járnak például horgászni, messzemenően elégedettek vele. A helyi orosz életérzés annyira meglepődött a jelenlétemen, hogy kénytelenek voltak nagy mennyiségű sörrel ellátni az erőszakos vendégszeretet jegyében, bár vélhetően nagyon rosszul tippelték meg a jövedelmi viszonyokat, amikor úgy érezték, rajtuk múlik, hogy szomjan maradok-e.

Busz Lugában fotó

Busz Lugában

A RŽD DT1 009 Razjezd  fotó

A RŽD DT1 009 Razjezd 144 km és Luga között egy Pszkov - Szentpétervár zónázó vonattal

Másnap reggel kisétáltam a vasúthoz, persze teljes menetfelszereléssel. Északról Lugáig tart a villamosítás, itt a vonal két felé ágazik, ez a sínpár Pszkovon át Litvániába vezet, a kicsit mögöttem elhelyezkedő másik pedig Velikíj Novgorodba. Nem messze állt egy delta is a két déli ág között, de már nem járható, a novgorodi vonal Luga-2 állomása viszont még létezik. A posztszovjet térségben gyakori, hogyha egy településnek több állomása va (például egy személy és egy teher), akkor -1 és -2 számokkal látják el (ilyen például Aknaszlatina is). Luga-2-nek már nincs nagy jelentősége, de az egy érdekes és előremutató megoldás, hogy a nem villamosított vonalon is gond nélkül bevezették a motorvonatos forglmat, ami ott dízellel megy, Lugában pedig csak fölteszi az áramszedőt, és innentől Pétervárig mehet a villany. Egy ilyen megoldás kiváló lenne a 29-es vonalra is, persze itt egyszerűbb amiatt, hogy a 3 kV egyenfeszültséghez tartozó vezérlés sokkal egyszerűbb és kisebb súlyú, mint a 25 kV 50 Hz-hez tartozó. A Torscsokban gyártott vonatokból azonban előnyei ellenére is csak 13 példány készült.

Az RŽD 2TE116-1553 Lug fotó

Az RŽD 2TE116-1553 Luga és Razjezd 144 km között

A célpontok itt persze nem a kettős üzemű motorvonatok, hanem a dízeles tehervonatok voltak. Hát itt van egy.

Az RŽD TEM2 6434 Luga  fotó

Az RŽD TEM2 6434 Luga és Luga-2 között

A tolatós teher talán csak Luga-2-ig ment, de jó eséllyel kicsit tovább.

Az RŽD TEM2 6434 Luga  fotó

Az RŽD TEM2 6434 Luga és Luga-2 között

Az RŽD 2TE116U 0154 Lu fotó

Az RŽD 2TE116U 0154 Luga-2 és Luga között

A fő áru itt a földgáz, amit napi jópár tehervonattal szállítanak Pétervárra csővezeték híján; a vonatokat a villamosított részen is a 2TE116-osok viszik.

Az RŽD 2TE116 457 Razj fotó

Az RŽD 2TE116 457 Razjezd 144 km és Luga között

Az RŽD DT1 007 Razjezd fotó

Az RŽD DT1 007 Razjezd 144 km és Luga között

Zil fotó

Zil

Az RŽD ESz1 009 és a D fotó

Az RŽD ESz1 009 és a DT1 007 Luga állomáson

Az RŽD ESz1 009 és a D fotó

Az RŽD ESz1 009 és a DT1 007 és DT1 009 Luga állomáson

Az RŽD ET4A 002 Luga á fotó

Az RŽD ET4A 002 Luga állomáson

Az RŽD DT1 009 Luga ál fotó

Az RŽD DT1 009 Luga állomáson

Az RŽD CsME3 4885 Luga fotó

Az RŽD CsME3 4885 Luga állomáson

Az RŽD ET2M 032 Luga á fotó

Az RŽD ET2M 032 Luga állomáson

Az RŽD ET4A 002 és az  fotó

Az RŽD ET4A 002 és az ET2 015 Szentpétervár Baltyijszkíj pályaudvaron

Szentpétervár Baltyijszkíj  fotó

Szentpétervár Baltyijszkíj pályaudvar

Az RŽD TEM188 022 Szen fotó

Az RŽD TEM188 022 Szentpétervár Moszkvai pályaudvaron

Az RŽD EVSz1-13 Szapsz fotó

Az RŽD EVSz1-13 Szapszan Szentpétervár Moszkvai pályaudvaron

Az RŽD ET2M 111 Tver á fotó

Az RŽD ET2M 111 Tver állomáson

Tolatómozdonyok Tver állomá fotó

Tolatómozdonyok Tver állomáson

Az RŽD VL10 1505 Tver  fotó

Az RŽD VL10 1505 Tver állomáson

Az RŽD EM18DM-856, a T fotó

Az RŽD EM18DM-856, a TEM2-7034 és a TEM18DM-863 Tver állomáson

Az RŽD E M 725-39 kiál fotó

Az RŽD EM725-39 kiállítva Tver állomáson

Az RŽD E M 725-39 és a fotó

Az RŽD EM725-39 és az EVSz1-06 Tver állomáson

A KSM-2  TU7 2206 Sztankoma fotó

A KSM-2 TU7 2206 Sztankomaskompleksz és Krasznyíj karjer között

A Pétervár-Moszkva vonalon, Moszkvától nagyjából egy órányira fekvő Tverben fotóztam az egész utazás számomra legfontosabb képeit: egy valódi kisvasút aktív tehervonati szolgálatát Oroszországban. Persze, van ilyen Svájcban ezer milliméteren és ott a magyar Csömödér, de az oroszoknál még a hatvanas évek stílusában megy a teherszállítás, ami nekem, mint retró vasút rajongónak óriási fless. Szívesen meglátogatnék még jópár ilyen vasutat!

A KSM-2  TU7 2206 Krasznyíj fotó

A KSM-2 TU7 2206 Krasznyíj karjer és Sztankomaskompleksz között

A tveri homokszállító kisvasút ma kb. 9 km hosszú, de eredetileg ettől a tótól szállította a homokot. Ma a tó csak a helyiek lehülését szolgálja, de hajdan innen került a homok a gyárba. Anno a vonal villamosított volt, K14M sorozatú bányamozdonyok közlekedtek , ma már csak a gyár belső mozgásai mennek villanymozdonnyal, a többi közlekedés dízeles.

A KSM-2  TU7 2206 Sztankoma fotó

A KSM-2 TU7 2206 Sztankomashkompleks és Krasznyíj karjer között

Villamos Tverben fotó

Villamos Tverben

A RŽD ESz2G 026 Laszto fotó

A RŽD ESz2G 026 Lasztocska Tver állomáson

Kilátás egy moszkvai felh&# fotó

Kilátás egy moszkvai felhőkarcolóból

A Nap éppen a moszkvai Megv fotó

A Nap éppen a moszkvai Megváltó Krisztus székesegyház középvonalában nyugszik le

A Moszkva folyó fotó

A Moszkva folyó

Ez az album hamarosan véget ér, de ha szereted a szélesnyomköz földjét, jópár korábbi túrám képeit tudom ajánlani számodra:

A moszkvai Megváltó Krisztu fotó

A moszkvai Megváltó Krisztus székesegyház

Vonat az üzleti negyedben fotó

Vonat az üzleti negyedben

Vonat az üzleti negyedben fotó

Vonat az üzleti negyedben

A moszkvai középső gyűrűről és az új, átmérős elővárosi vonalakról egy rövid cikket is írtam a Falujáró Motorvonat blogra , kérlek, olvasd el, ha van kedved!

A Rosszija légitársaság Boe fotó

A Rosszija légitársaság Boeing 747 Jumbo repülőgépe Moszkva Vnukovón

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:


Fatal error: Call to undefined function showThumbnailLink() in /chroot/home/benbehu/benbe.hu/html/gallery/moszkva-petervar-egyebek/story1.inc on line 12631