sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Desiróval Szécsénybe

6342 sorozatú motorvonattal a szécsényi Vasutasnapi parádéra. Kétszer is.

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú fotó

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal a Nyugati pályaudvaron

Ebben az albumban mindenféle különvonatokról lesz szó, mivel voltak évek, mikor Nógrádban olyan könnyű volt különvonatba botlani, mint búcsúszentlászlói árokban részeg kerékpárosba. Ez persze elmúlt, de azért érdekességekre mindig lehet számítani.

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú fotó

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Vácon

Kétszer, 2008. és 2009. május elsején utazhattunk Desiro motorvonattal Balassagyarmat felé, miközben a közös Szlovák-magyar Vasutasnap programjaként mozdonyparádét és szlovák nosztalgiavonatokat is láthattak a Szécsénybe látogatók. Az első alkalommal a Desiro tengelyterhelési okokból a bonyolultabb útvonalon közlekedett a vonat, így Vácon, Galgamácsán és Balassagyarmaton is menetirányt kellett váltania.

A MÁV-START Bzmot 334 és a  fotó

A MÁV-START Bzmot 334 és a MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Vácon

Desiróval persze nem akkora ügy irányt váltani, a bal oldalon látható Balassagyarmat-Vác vonattal viszont igen, mégis meg kell tenni Drégelypalánkon, ami bár középállomás, fejállomás is. A kép közepén kockás ingben az út egyik főszervezője, az azóta sajnos elhunyt G. Szűcs László látható.

A MÁV-START Bzmot 334, a BD fotó

A MÁV-START Bzmot 334, a BDVmot 012 és a MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Vácon

A veresegyházi vonat általában megáll az állomás déli részén, a gyalogosátjáró előtt, ezúttal viszont pár intéssel továbbküldték, így motorvonatparádét rögtönöztek nekünk. Az egész semmibe nem került, ennyivel kevesebbet kopott csak a féktárcsa. Kérnünk sem kellett, a forgalmista saját ötlete volt.

A MÁV-START Bzmot 334, a BD fotó

A MÁV-START Bzmot 334, a BDVmot 012 és a MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Vácon

Ballagási portrét is kértek tőlünk. :)

A MÁV-START BDVmot 012 és a fotó

A MÁV-START BDVmot 012 és a MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Vácon

Most itthagyjuk Vácot, de nem hosszú időre: az album második felében Desirókkal fogunk a 75-ös vonalra látogatni, mintegy előre vetítve a korszerűsítés korszakát.

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú fotó

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Galgamácsán

A rövid Vácrátót-Galgamácsa vasút egy igen szép dombvidéki vonal, sajnálhatja, aki nem utazott rajta. Mivel a Duna völgyéből átkel a Tisza völgyébe, így nem egy patakvölgyben vezet végig, hanem meredeken emelkedve átkel a dombháton. Vácrátót után jobbra mélyen alattunk a 71-es vonal vonatait láthatjuk. A kétvágányra épült alépítményű vonalon ma néhanapján magánvasúti tehervonatok közlekednek, de messze nem használják ki az összes benne rejlő lehetőséget. A 80-as vonali gödöllői betétek aszódig, illetve egy kocsival Vácrátótig hosszabbítása nem lenne butaság, régen főleg Aszódra járó iskolások és a szolgáltatások miatt Vácra igyekvők használták, egy közvetlen budapesti eljutással még több bejárót lehetne bevonni.

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú fotó

A MÁV 6342 014-5 pályaszámú Desiro egy különvonattal Acsa-Erdőkürtön

Kiértünk a nagybetűs Vicinálisra, pedig ez azok közül is a fejlettebbek közé tartozik: 60 km/h pályasebesség, rugós váltós állomások, felújított felvételi épületek és tiszta várótermek jellemzik. Sok állomáson még pénztár is üzemel reggel.

A Bzmot 333 Nógrádkövesd ál fotó

A Bzmot 333 Nógrádkövesd állomáson

(Nógrádvármegyei HÉV)

Keresztünk a vonal legnagyobb középállomásán, a néha még teherforgalmat is látó (l. a teherkocsikat a háttérben) Nógrádkövesden volt. A Bzmot 333 homlokfalát ezer közül is megismerni...

Nógrádkövesd állomás Desiró fotó

Nógrádkövesd állomás Desiróból nézve

Már bőven bent járunk a hegyekben, Acsa-Erdőkürtnél a Galga szűk völgyében kanyarog a vonat, hamarosan pedig Becske fölött a völgy oldalában fogunk döcögni, páratlan kilátással a Szandavárra.

A MÁV 6342 014-5 a becskei  fotó

A MÁV 6342 014-5 a becskei alagútnál

A MÁV 6342 014-5 a becskei  fotó

A MÁV 6342 014-5 a becskei alagútnál

A MÁV 6342 014-5 Magyarnánd fotó

A MÁV 6342 014-5 Magyarnándor állomáson

Itt elbúcsúztunk a vonatos csapattól, mivel Barta Endréék az autójukba invitáltak. Így kívülről követtük tovább a különvonatot.

Tolatómozdonyok Balassagyar fotó

Tolatómozdonyok Balassagyarmaton

Amikor még nagyüzem volt: a képen az M47 2032, M47 2041 és az M44 501. A gépek közül ma már egyik sem működik, pedig a 2032-es viszonylag frissen felújított volt, a 2041-es pedig Gyarmatról elkerülve kapott B-vizsgát.

A 6342 014-5 Balassagyarmat fotó

A 6342 014-5 Balassagyarmaton

Sajnos egyáltalán nem a korábbi megyeszékhelyhez méltó a felvételi épület, cserébe a büfében jóféle cseh söröket csapolnak.

A 6342 014-5 Balassagyarmat fotó

A 6342 014-5 Balassagyarmat és Őrhalom között

Már az Ipoly völgyében vagyunk, itt ezer éves síneken közlekednek a vonatok a százéves határ innenső oldalán. A távírókábel sem dízsnek van még fönt.

A 6342 014-5 Hugyagon fotó

A 6342 014-5 Hugyagon

Ezekből a képekből látszik, hogy a Desiro valójában mellékvonali motorkocsi, és szólóban is érdemes üzemeltetni.

A 6342 014-5 Szécsényben fotó

A 6342 014-5 Szécsényben

Megérkezett a járműparádé sztárja.

Az M47 2023 Szécsényben fotó

Az M47 2023 Szécsényben

A harmadik nógrádi Nagydácsia pedig parádézott - és parádézik még ma is, a 15/16-os számú nemzetközi gyorsvonatok vonómozdonyaként (Budapest Keleti pu./Belgrád - Moszkva Kijevszkaja). Azóta külsőre is alaposan megújult, pedig ezen a képen ennél a fénynél még egész jó színben levőnek tűnt.

A ČSD M131.1125 pályas fotó

A ČSD M131.1125 pályaszámú Hurvínek sínbusz Ludányhalászi és Szécsény között a virágos erdőben

Ekkor még senkit nem zavart, ha - az átjárhatóság jegyében - egy egyébként minden UIC szabványnak megfelelő jármű begurul egy minden biztosítóberendezést nélkülöző mellékvonalra külön engedélyek nélkül a határ utáni első állomáson túl. Ez alatt egyébként itt Nógrádszakált kell érteni, de Szécsény onnan is a második.

Egy régi Škoda a szécs fotó

Egy régi Škoda a szécsényi magtárak előtt

Az M44 509 és M32,2040 Széc fotó

Az M44 509 és M32,2040 Szécsényben

Repcés mező a Desiro a fotó

Repcés mező a Desiro ajtajában

Az M131.1053 Szécsényben a  fotó

Az M131.1053 Szécsényben a járműparádén

Az M32,2040 Szécsényben a j fotó

Az M32,2040 Szécsényben a járműparádén

Az M32,2040 Szécsényben a j fotó

Az M32,2040 Szécsényben a járműparádén

Az ilyen vigadalmakat mindenki élvezi.

Közös Szlovák-magyar Vasuta fotó

Közös Szlovák-magyar Vasutasnap Szécsényben

Megszűntette három sikeres év után: az Európai Unió.

A Bzmot 342 és 344 Ipolytar fotó

A Bzmot 342 és 344 Ipolytarnócon

(Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 342 Ipolytarnócon fotó

A Bzmot 342 Ipolytarnócon

(Nógrádvármegyei HÉV)

A Szlovák-magyar Vasutasnap fotó

A Szlovák-magyar Vasutasnap menetrendjei

Végül kisütött a nap, így v fotó

Végül kisütött a nap, így visszatértünk Szécsénybe: M47 2023 a képen

M32,2040 és M131.1125 Szécs fotó

M32,2040 és M131.1125 Szécsényben

A 6342 014-5 Szécsényben fotó

A 6342 014-5 Szécsényben

Az M44 509 Szécsényben fotó

Az M44 509 Szécsényben

Járműparádé Szécsénybe fotó

Járműparádé Szécsényben

Hazaút: az 5342 014-5 Szécs fotó

Hazaút: az 5342 014-5 Szécsény és Hugyag között

Jól illik a szép állapotú kockaházak közé a modern motorvonat.

A Bzmot 342 Szécsény és Hug fotó

A Bzmot 342 Szécsény és Hugyag között

(Nógrádvármegyei HÉV)

Ezen a vidéken várakoztunk még egy darabig, mivel igen nagy fogásra számítottunk - nem a páros Bézé az!

A MÁV-START Bzmot 341 Szécs fotó

A MÁV-START Bzmot 341 Szécsény és Hugyag között

(Nógrádvármegyei HÉV)

Egy remek repceföldön, a háttérben a szlovákiába szakadt hegyekkel.

És a téma: mozdonyvonat az  fotó

És a téma: mozdonyvonat az M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 részvételével

M47 2023, M32,2040, M44 509 fotó

M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 Őrhalom régi állomásán

A menetidőbe belefért, hogy kocsival utolérjük őket. A mozdonyok sebessége úgyis limitálva volt a pályaállapotok miatt, kintről elnézve dobálhattak rendesen...

M47 2023, M32,2040, M44 509 fotó

M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 Őrhalom és Balassagyarmat között

M47 2023, M32,2040, M44 509 fotó

M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 Őrhalom és Balassagyarmat között

M47 2023, M32,2040, M44 509 fotó

M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 Őrhalom és Balassagyarmat között

A Bzmot 329 az egyik balass fotó

A Bzmot 329 az egyik balassagyarmati színben (ezúttal színtelenül)

(Nógrádvármegyei HÉV)

M44 501, M47 2041 és a nem  fotó

M44 501, M47 2041 és a nem sokkal később Hatvanba száműzött M43 1155-ös Kisdák

M43 1155 Balassagyarmaton fotó

M43 1155 Balassagyarmaton

Megérkezett a mozdonyvonat  fotó

Megérkezett a mozdonyvonat Gyarmatra

(Nógrádvármegyei HÉV)

Megérkezett a mozdonyvonat  fotó

Megérkezett a mozdonyvonat Gyarmatra

Bzmot Nógrádban fotó

Bzmot Nógrádban

A második, egy évvel későbbi Desiro-üldöző túránk képeihez értünk, a képaláírás pedig nem mentes minden információtól: ugyan a Bézé pályaszámát tényleg nem tudom, a helyszín a lehető leg szűkebben véve is Nógrád: Nógrád falu, a nógrád várrom tövében.

Bzmot Nógrádban fotó

Bzmot Nógrádban

De hogyan kerülünk mi Nógrádba, ami a 75-ös vonalon van? Ezúttal némi szöszmötölés után úgy döntöttek, hogy mehet a Desiro erre is, bár csak eseti engedély alapján. Így új helyeken, más tájban fényképezhettük az extravagáns, áramvonalas, piros motorkocsikat.

Bzmot Nógrádban fotó

Bzmot Nógrádban

Bzmot Nógrádban fotó

Bzmot Nógrádban

Desiro motorvonat Nógrádban fotó

Desiro motorvonat Nógrádban

Régi, teljes csapórudas sorompó és modern, áramvonalas motorvonat? Hamarosan valóság lehet, hiszen a soron következő vágányzárakban a Desiro motorvonatok számára készítik elő a terepet a 75-ös vonalon, többek között a hidak és átereszek megerősítésével és tömeges aljcserékkel.

Desiro motorvonat Nógrádban fotó

Desiro motorvonat Nógrádban

A soron következő vágányzárakban a Desiro motorvonatok számára készítik elő a terepet a 75-ös vonalon, többek között a hidak és átereszek megerősítésével és tömeges aljcserékkel.

Desiro motorvonat-svenk Nóg fotó

Desiro motorvonat-svenk Nógrádból

A soron következő vágányzárakban a Desiro motorvonatok számára készítik elő a terepet a 75-ös vonalon, többek között a hidak és átereszek megerősítésével és tömeges aljcserékkel.

Desiro motorvonat Nógrádban fotó

Desiro motorvonat Nógrádban

Csodálatos hegyek között döcögött a májusi verőfényben Szécsény felé.

Ritka vendég: az M41 2110 B fotó

Ritka vendég: az M41 2110 Balassagyarmaton

A nagyon megnövekedett teherforgalom miatt Csörgő dolgozott Gyarmaton. Sajnos vonalon egyszer sem sikerült lefényképeznem, akkoriban az egyetem nagyon sok időmet elvette, a tehervonatok pedig kiszámíthatatlanná váltak.

Kiállított 377-es Balassagy fotó

Kiállított 377-es Balassagyarmaton

M41 2110, M47 2032 és egy B fotó

M41 2110, M47 2032 és egy Bzmot Őrhalom és Hugyag között

(Nógrádvármegyei HÉV)

Ebben az évben az M32-es már hiányzott a sorból, elvitték a Vasúttörténeti Parkba, nehogy véletlenül újra ilyen szép helyeken láthassuk mozogni. Túl messze van.

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Hugyag és Szécsény között

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Ráróspusztán

Ebben az évben a vonat egy kocsija továbbközlekedett Szlovákiába, így kirándulási lehetőséget biztosítva a nógrád-megyeieknek.

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Rárós és Litke között

Ebben az évben a vonat egy kocsija továbbközlekedett Szlovákiába, így kirándulási lehetőséget biztosítva a nógrád-megyeieknek.

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Litkén

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Ipolytarnóc és Kalonda (Szlovákia) között

A fürdőjéről nevezetes faluba évtizede nem járnak menetrendszerinti személyvonatok, Magyarországra még régebb óta.

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Kalonda és Rapp között, Szlovákiában

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Kalonda és Rapp között, Szlovákiában

A fürdőjéről nevezetes faluba évtizede nem járnak menetrendszerinti személyvonatok, Magyarországra még régebb óta.

A 6342 011-1 pályaszámú Des fotó

A 6342 011-1 pályaszámú Desiro motorvonat Losonc (Lučenec) és Ipolygalsa (Holiša) között, Szlovákiában

Ez már viszont a Losonc - Fülek - Kassa fővonal rövid, az Ipoly lapos völgyében futó szakaszán készült. A háttérben lévő Kriván-hegységet is megkell mászniuk a távolsági vonatoknak, de Fülek után sincs könnyebb dolguk, a Mátra és a Gömör-Tornai karszt is remek fotóhelyeket tartogat.

Megérkeztek a magyar turist fotó

Megérkeztek a magyar turisták Fülekre

A 6342 011-1 Füleken (Fil&# fotó

A 6342 011-1 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

A ŽSSKC 742 022-7 Füle fotó

A ŽSSKC 742 022-7 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

Hol van már a tavalyi Hektor?

A ŽSSK 812 064-4 Fülek fotó

A ŽSSK 812 064-4 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

A ŽSSKC 752 047-1 Füle fotó

A ŽSSKC 752 047-1 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

A ŽSSKC 751 077-9 Füle fotó

A ŽSSKC 751 077-9 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

A ŽSSKC 751 036-5 Füle fotó

A ŽSSKC 751 036-5 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

A ŽSSKC 736 013-4 Füle fotó

A ŽSSKC 736 013-4 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A ŽSSK 750 203-2 Fülek fotó

A ŽSSK 750 203-2 Füleken (Fil'akovo, Slovakia)

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A MÁV 6342 011-1 Füleken fotó

A MÁV 6342 011-1 Füleken

A MÁV-START 5341 036-2 Hatv fotó

A MÁV-START 5341 036-2 Hatvanban

Nekem - szintén egyetemi elfoglaltságok miatt - vonattal kellett hazamennem, de a fotózás így is remekül sikerült. Remélem, ez a különleges témát bemutató album elnyerte tetszésedet! Köszönöm a figyelmed!

A MÁV-START 5341 038-8 Hatv fotó

A MÁV-START 5341 038-8 Hatvanban

Az Bzmot 344 Szécsényben fotó

Az Bzmot 344 Szécsényben

(Nógrádvármegyei HÉV)

Az Bzmot 344 Szécsényben fotó

Az Bzmot 344 Szécsényben

(Nógrádvármegyei HÉV)

Az M131.1125 Szécsényben a  fotó

Az M131.1125 Szécsényben a járműparádén

A Bzmot 342 és 344 Ipolytar fotó

A Bzmot 342 és 344 Ipolytarnócon

(Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 340 Szécsényben fotó

A Bzmot 340 Szécsényben

(Nógrádvármegyei HÉV)

Az M32,2040 Szécsényben fotó

Az M32,2040 Szécsényben

Oldalnézet az M131.1053-ról fotó

Oldalnézet az M131.1053-ról

A Bzmot 342 Szécsény és Hug fotó

A Bzmot 342 Szécsény és Hugyag között

(Nógrádvármegyei HÉV)

Elég szép dombok között, de végig az árterület szélén, laposan kanyarog a 78-as vonal. A közút eközben hegyre föl és hegyről le mászik, ki tudja, mennyi üzemanyagot elpazarolva. De az útépítőket ez sosem érdekelte, ma sem érdekli.

M47 2023, M32,2040, M44 509 fotó

M47 2023, M32,2040, M44 509 és a Bzmot 340 Őrhalom régi állomásán

Bzmot és fotósok Nógrádban fotó

Bzmot és fotósok Nógrádban

De hogyan kerülünk mi Nógrádba, ami a 75-ös vonalon van? Ezúttal némi szöszmötölés után úgy döntöttek, hogy mehet a Desiro erre is, bár csak eseti engedély alapján. Így új helyeken, más tájban fényképezhettük az extravagáns, áramvonalas, piros motorkocsikat.

Desiro motorvonat Nógrádban fotó

Desiro motorvonat Nógrádban

Csodálatos hegyek között döcögött a májusi verőfényben Szécsény felé.

Desiro motorvonat Nógrádban fotó

Desiro motorvonat Nógrádban

Az M47 2032 Balassagyarmato fotó

Az M47 2032 Balassagyarmaton

A 75-ös vonalon Disójenő és Balassagyarmat között, illetve a 76-oson a Nagydácsiák vitézkedtek, de róluk sem lett képem tehervonattal. Azóta pedig teljesen eltűntek a tehervonatok, mivel a rengeteg áru és a messzi célállomások ellenére gazdaságtalannak bizonyultak.

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

350 BzmotV46 644 Ge 4/4 III617 Ge 4/4 II611 Ge 4/4 II

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

Ge 4/4 III Ge 4/4 II BDt Tm 2/2 630 651 Ge 3/3 ABe 8/12 Ge 6/6 Tmf 2/2

 

Régi és új albumok:

Osztrák maradékokCseh motorvonatok nyomábanFogassal a TátrábaOsztálykirándulás Skóciába75+78=200

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek