sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 117 176 ring a havas erdőben, nem messze a hazai közforgalmú vasúthálózat legmagasabb pontjától (379 m tf.)

További friss képek

Kisvasút
Közösségi közlekedés
Szlovákia
Dokumentumok

Új albumok

2009-2018

Covid vegyes 2.
Covid vegyes 2.
Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

Behavazott vonatok Pestszentlőrincen
FLIRT, KISS, V43, V63, Laminátka személyszállító- és tehervonatokkal a 100-as vonalon.

Triglav - Gőzmozdony
Kemencén

Üzembe állt a fölújított kisvasúti gőzös a Kemencei Erdei Múzeumvasúton.

COVID-vegyes
Sok volt az élet, így nem frissültek a napi galériák, így most egyben publikálok rengeteg különböző témájú vonatfotót. Remélem, lesz közöttük érdekes!

Gőzmozdonnyal a Garam völgyében
Hó, egy Nemes hölgy és remek fotóhelyek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Végh József Skóciában

Mozdonyok:

Címkék: Skócia, homlokátjáró, viadukt...

Elsö kép Olvasd végig az albumot!

A július elejei nyaralásom Skóciában töltöttem. Bár a cél utazgatás volt, a Skót felföld (Highland) megismerése, azért egy kis idő jutott a vasút megtekintésére is.

---

Jobb képek

A vonat végén pedig láthatjuk a 158.709 pályaszámú motorvonatot, ami szinkronban üzemel a 170-essel. A 158-as „Sprinter” a Derby Works gyártmánya, 140 km/ó sebességre képes. A skót társaság flottájában 48 ilyen vonat szolgál. Inverurie állomás A 170 425-os Turbostar Inverness állomáson egy másik 170-es motorvonattal összekapcsolva
Ez a szépség, pedig a Class 08 788, ami egy 1953-62 között született tolatómozdony család tagja 58724 Invernessben Vasúti daru
A kis sétavonat a „nyílt vonalon” És nézzük meg hova is vezetett ez a vonal eredetileg: Balmoral Castle a királyi család skót rezidenciája, kastélya. Egy elöl-hátul mozdonnyal (vagy vonófejjel?) közlekedő vonat, szintén a reptér ablakából.
Végül egy szép híd (Findhorn viadukt) Tomatin falucska határában a Perth-Inverness vonalon. Sajnos itt nem volt időnk vonatra várni, pedig egy gőzösös személyvonat jöhetett volna igazánJ

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

Inverurie vasútállomás

Itt az egyik váltó látható, a mi szemünknek furcsa váltójelzővel.

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat érkezik Inverurie állomásra

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat érkezik Inverurie állomásra

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat érkezik Inverurie állomásra (170 452)

A vonat végén pedig láthatjuk a 158.709 pályaszámú motorvonatot, ami szinkronban üzemel a 170-essel. A 158-as „Sprinter” a Derby Works gyártmánya, 140 km/ó sebességre képes. A skót társaság flottájában 48 ilyen vonat szolgál.

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat érkezik Inverurie állomásra (170 452)

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat Inverurie állomáson (158709)

Invernessből Aberdeenbe közlekedő vonat Inverurie állomáson (158709)

A következő vonat Invernessbe indult, de ezt mi már nem vártuk meg, elég volt ennyi gyors ismerkedésnek a Skót vasutakkal.

Inverurie állomás

A 170 425-os Turbostar Inverness állomáson egy másik 170-es motorvonattal összekapcsolva

A peron végére kisétálva a fényjelzőkön kívül, egy erre ritkaságszámba menő mozdony vontatta vonatot is láthattunk. Hogy milyen vonat is volt ez, egyelőre nem tudtam, de én valami  különvonatnak néztem.

A peron végére kisétálva a fényjelzőkön kívül, egy erre ritkaságszámba menő mozdony vontatta vonatot is láthattunk. Hogy milyen vonat is volt ez, egyelőre nem tudtam, de én valami  különvonatnak néztem.

A vonat élén egy hattengelyes dieselmozdony dohogott, majd nem sokkal később kihúzta barnásvöröses szerelvényét a fűtőházból.

The Royal Scotman egyik kocsija, szám szerint a 4.

Ez a szépség, pedig a Class 08 788, ami egy 1953-62 között született tolatómozdony család tagja

Az Inverness-i pályaudvar a peronok végéből. A dupla 170-es motorvonat nem fér be a csarnokba, jól láthatóan az épületet rövid vonatokra méretezték.

A 158 724 Wickből érkezik Inverness-be

58724 Invernessben

58724 Invernessben

A Royal Deeside Railway nyomában

A Royal Deeside Railway nyomában

A Royal Deeside Railway nyomában

Vasúti daru

Régi személykocsik

A D 2143-as mozdonyka volt aznap éppen a főszereplő félóránként tette meg tíz perces oda-vissza útját a rövid kis vasútvonalon.

A mozdonynak nincs lehetősége körbejárásra, ezért oda húzza az egyszem kis kocsiját, vissza pedig a kalauz irányításával visszatol.

Egy régi vezérlőkocsi is áll kihasználatlanul az egyik vágányon. De szép is lenne, ha még meg lenne ez a szép vonalvezetésű vasút és utazhatnánk egy ilyenben.

A kávézó belseje. Bár kívülről szakadt régi kocsinak néz ki, belül egészen jó benyomást kelt!

Egy érdekes síni gokart, vagy minek is nevezhetjük ezt a szerkezetet.

Szintén egy érdekes vasúti jármű. Vajon mire használhatták?

Egy rudazatos váltó, megvallom ilyet, korábban még nem láttam sehol, bár ez nem jelenti azt, hogy ritkaság lenne egyes országokban.

Lassan indulásra kész a kis sétavonat

De előtte még bekukkantunk a vezetőállásba!

És vessünk egy pillantást a pálya vonalára. Az ív után balra még 100 méter és a kiindulási ponton is vagyunk, ahol az előbb látott járművek is álltak.

Ez pedig a másik irányban, ahol látszik is a pálya vége. Mivel sok talpfára szerelt sínt láttam, remélhetőleg tovább épülhet a vasút és hamarosan a másik végpont a város parkjában lesz.

Egy alsó ürítéses tehervagon szolgál ütközőbakként a vasút végpontján. A kocsi a kutyahal nevet kapta J

Erre fog talán továbbvezetni a vasút, reméljük mihamarabb!

A kis sétavonat a „nyílt vonalon”

A kis sétavonat a „nyílt vonalon”

Egy tartalék szerelvény. Talán soha nem lesz rá valójában szükség. A kis kiállításon négy mozdonyt láttam, számos kocsival, egy vezérlőkocsival. Sajnos arra nem sok remény, hogy ezek mindegyikére valaha újra szükség legyen.

És nézzük meg hova is vezetett ez a vonal eredetileg: Balmoral Castle a királyi család skót rezidenciája, kastélya.

És nézzük meg hova is vezetett ez a vonal eredetileg: Balmoral Castle a királyi család skót rezidenciája, kastélya.

Az Edinburghi reptéren várva is sikerült vonatot fotózni, a reptér épületeiből ugyanis rálátni az Edinburghból északra induló vasútvonalra. A repülő egyéként landolás után az a gép lett, amivel később mi repültünk Münchenbe.

Egy elöl-hátul mozdonnyal (vagy vonófejjel?) közlekedő vonat, szintén a reptér ablakából.

Végül egy szép híd (Findhorn viadukt) Tomatin falucska határában a Perth-Inverness vonalon. Sajnos itt nem volt időnk vonatra várni, pedig egy gőzösös személyvonat jöhetett volna igazánJ

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek