sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Vonalbeutazás a Dél-Alföldön

Állomási képek Bézékről és Uzsgyikról csak az elvetemült vasútfanatikusoknak, mivel fotózásilag egy ilyen utazás képei értelmezhetetlenek.

A CER 610 100 Tápiógyörgye  fotó

A CER 610 100 Tápiógyörgye állomáson

A GYSEV 470 502 Szolnok áll fotó

A GYSEV 470 502 Szolnok állomáson

A CER 9153 0480 011-2 Szoln fotó

A CER 9153 0480 011-2 Szolnok állomáson

A Train Hungary 600 001 Mez fotó

A Train Hungary 600 001 Mezőtúr állomáson

Mezőtúr fotó

Mezőtúr

Békéscsaba a felújítás után fotó

Békéscsaba a felújítás után

A MÁV-START 431 285 Békéscs fotó

A MÁV-START 431 285 Békéscsaba állomáson

A MÁV-START 416 032 pályasz fotó

A MÁV-START 416 032 pályaszámú Uzsgyi Békéscsaba állomáson

Jelentős változásokon ment át Békéscsaba vasútállomása, mióta legutóbb ott jártam. Építészetét tekintve szerintem a legszebb felvételi épületünk, talán csak a régi debreceni , Pfaff Ferenc-féle épület érhetett a nyomába (Békéscsaba tervezője Goszleth Béla volt). Amilyen gyönyörű volt ez az épület, olyannyira elhanyagolt volt az állapota, nem csak a vakolat hullott négyzetméteres foltokban, de csatornák híján az ereszről az eső is az épület alapjait áztatta, a mellette álló, a Tiszavidéki Vasút-féle eredeti épületet pedig díszeitől és tetejétől megfosztva hagyták romlani. Mára szerencsére az új épület is újra kiváló egészségnek örvend és a régi épület is visszakapta a díszeit. A látványt kicsit rombolja, hogy perontetőket is kaptak a peronok, így nem zavartalan a rálátás a világos utascsarnokra, mégis nagyon pozitív a fejlődés.

Békéscsaba régebben
Békéscsaba régen
Békéscsaba régen, éjszaka
Békéscsaba régen, éjszaka

Ez az album legfeljebb a hardcore vasúti túrázók számára lesz érdekes, ugyanis olyan vonalakra vonatoztam el, ahol korábban még nem jártam vaskeréken. Van még jópár ilyen, amik főleg csak statisztikailag érdekesek már nekem, olyan téma, amit nagyon fényképezni szeretnék, már nem akad. Ettől még az az elvárható minimum, hogy minden, még forgalomban levő magyar vonalszakaszon legalább egyszer járjak, ezért ezúttal a 147-es vonal még hiányzó Orosháza-Szentes-Kiskunfélegyháza és a 130-as vonal szintén kimaradt Szentes-Hódmezővásárhelyi Népkert vonalakat terveztem beutazni, ami sikerült is, de végül az utolsó szakaszon már nem tudtam fotózni a nagyon sietős átszállások miatt. A túra nekem így is remek élmény volt, mégha vonatfotózásilag nem is nagy szám.

A MÁV-START 117 206 Orosház fotó

A MÁV-START 117 206 Orosháza állomáson

A MÁV-START 416 032 Orosház fotó

A MÁV-START 416 032 Orosháza állomáson

Orosháza felvételi épületet is felújították korábbi állapotához képest .

A MÁV-START 416 032 és 117  fotó

A MÁV-START 416 032 és 117 206 Orosháza állomáson

A Train Hungary 92 53 0 601 fotó

A Train Hungary 92 53 0 601 107-1 Orosháza állomáson magasoldalfalú kocsikból álló tehervonattal

A MÁV-START 418 198 Orosház fotó

A MÁV-START 418 198 Orosháza állomáson

A Train Hungary 601 107 és  fotó

A Train Hungary 601 107 és a MÁV-START 416 032 Orosháza állomáson

A 135-ösön Orosházáig utaztam, majd kisétáltam a felüljáró környékére, hogy meglőjem az induló Putyint (Rendzsgyit?). Közben beesett egy TH tehervonat (oda, ahol régen Dácsiák tolattak a gabonával), így csinos állomási együttállás született. Utána elmentem boltba, majd megvártam türelmesen a szentesi vonatot, ami igencsak sokára indult.

Az Alföldi Első Gazdas fotó

Az Alföldi Első Gazdasági Vasút (AEGV) raktári rakodóvágánya Orosházán

Ez megmaradt, minden másnak lőttek.

A Train Hungary 601 107-1 O fotó

A Train Hungary 601 107-1 Orosháza állomáson

Körüljárás után.

A MÁV-START 117 231 Orosház fotó

A MÁV-START 117 231 Orosháza állomáson

A MÁV-START 416 013 Orosház fotó

A MÁV-START 416 013 Orosháza állomáson

A MÁV-START 117 168 Orosház fotó

A MÁV-START 117 168 Orosháza állomáson

A MÁV-START 117 231 Orosház fotó

A MÁV-START 117 231 Orosháza állomáson a vízdaruval

A MÁV-START 117 206 Orosház fotó

A MÁV-START 117 206 Orosháza állomáson

Gádoros állomás a 147-es Or fotó

Gádoros állomás a 147-es Orosháza-Szentes vasútvonalon

Répa Fábiánsebestyénben fotó

Répa Fábiánsebestyénben

Fotográfiailag értelmezhetetlen kép, mégis az előtérbe kell tolnom: a MÁV ugyanis megszűntette Fábiánsebestyén állomást (sok millió forintért emelte ki a váltókat), így hiába ide hordják a traktorok a cukorrépát, innen teherautókkal vagy másik traktorokkal kell továbbszállítani. Mindez egyfelől drága, másfelől brutálisan környezetszennyező. Véleményem szerint az árut olyan közel kell a vonatra föladni, amennyire csak lehet.

A vasútvonal pályamesterének és dolgozóinak a kitartó munkájának köszönhetően a ma már alibimenetrenddel üzemelő vonalon is egyenletes sebességgel haladhatunk végig, jelentős döccenők sem zavarják a Bzmot-ot, igaz, a sebesség nem megsüvegelendő, a negyven kilométer megtételéhez 1 óra 15 percre van szükség. Remélem, ettől még ez a vasút sokáig megmarad és egyszer felújítás után visszatér az ütemes menetrend és az áruforgalom!

Fábiánsebestyén fotó

Fábiánsebestyén

A MÁV-START 117 275 Szentes fotó

A MÁV-START 117 275 Szentes állomáson

A MÁV-START 117 236, 416 03 fotó

A MÁV-START 117 236, 416 034 és a 416 014 Szentes állomáson

Azóta a 416 014 Blueuzsgyi lett.

A MÁV-START 416 009 Szentes fotó

A MÁV-START 416 009 Szentes állomáson

A MÁV-START 416 012 Hódmez& fotó

A MÁV-START 416 012 Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson

Hódmezővásárhelyi Népk fotó

Hódmezővásárhelyi Népkert állomás

A MÁV-START 117 236 Hódmez& fotó

A MÁV-START 117 236 Hódmezővásárhely állomáson

A MÁV-START 628 057 Hódmez& fotó

A MÁV-START 628 057 Hódmezővásárhely állomáson

Véletlenül épp akkor gördült be a tehervonat, mikor ott hédereztem, és ez jól esett. Majd jó nyílt vonali képeket is kellene a nyáron lőni ezekről a csodavonatokról.

Szentes és Hódmezővásárhely között alföldi nagyfalvakat érintve halad a vonatunk nem is rossz tempóban, a 130-as vonalnak minden szempontból van létjogosultsága. Még az állomások, megállóhelyek is jó helyen, a falvak területén belül, sokszor a központnál helyezkednek el, bár lenne lehetőség új megállókat is építeni, különösen, ha feltételes megállási rendet vezetnek be. Szentesnek komoly elővárosi forgalmat tudna lebonyolítani, mindenképp indokolt lenne a villamosítás és mellékvonali GTW motorkocsik beszerzése. De ugye a 135-ös villamosítása is kikerült a kalapból, mert az M44-es gyorsforgalmi út indokoltabb... Pedig először mindenhová kötött pályát kellene vezetni, aztán gyorsforgalmi utat! A vonalon több állomás is üzemel, persze alakjelzőkkel, ami sokat dob a hangulaton. A legszebb része pedig Hódmezővásárhelyi Népkert kijáratán van, ahol kis üdülőtelkek között billeg a vonat. Akit érdekel, Mártélytól Streetview-n végigkövetheti a vasutat, a felvakat leszámítva a főút mellett vezet a pálya:

A MÁV-START 628 057 és a 11 fotó

A MÁV-START 628 057 és a 117 236 Hódmezővásárhely állomáson

A MÁV-START 418 198 Hódmez& fotó

A MÁV-START 418 198 Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson

Innen már csak örömmel hazatértem, nem volt időm fotózni, de egyszer még visszatérek a Szentes-Kiskunfélegyháza vonalra!

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

350 BzmotV46 191 M62328 Bzmot1116

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

416 601 117

 

Régi és új albumok:

PelsőcNagy szlovák télOsztálykirándulás SkóciábaHimmelstreppék a MariazellerbahnonRhB Berninabahn

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek