sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Gőzmozdonnyal Imenóba

Szlovénia egyik rendszeres nyári gőzösösös vasútvonala és annak környéke mutatkozik be egy rövid fotós-videós albumban.

A SZ 713-103 Grobelno és Se fotó

A SZ 713-103 Grobelno és Sentvid pri Grobelnem között

(könyvjelző)

Egy késő tavaszi napon indultunk fotózni Székely Viktorral Szlovéniába. Ott ugyanis több vonalon egész szezonban gőzmozdonyos nosztalgiavonatok közlekednek. Hozzánk legközelebb a Ljubljana - Zidani Most - Maribor vonalon fekvő Celje és a Grobelno - Imeno - Savski Marof - Zagreb vonalon fekvő Imeno között jár ilyen vonat. Eredetileg a szlovén nosztalgiák kötött mozdonnyal jártak (a Bohinj-vonalon az 52-es, az imenóin a 25 sorozatú osztrák mozdony), de ma már mindegyik vonalon a német hadimozdony 33-037 közlekedik, a gépet és szerelvényét villanymozdonnyal rángatják ide-oda az üzemnapok között.

Korábban nem voltam nagy gőzmozdony-fotós, de az utóbbi egy-két évben sokszor alakult úgy, hogy gőzmozdony is a terítékre került. Nem kevés országban sikerült megörökíteni a gőzösöket, úgyhogy bátran ajánlhatom mindenkinek a gőzmozdonyokról készült fotóimat, van mit nézni:

Az SŽ 33-037 pályaszám fotó

Az SŽ 33-037 pályaszámú német hadi gőzmozdonya Grobelno és Sentvid pri Grobelnem között

(könyvjelző)

Sajnos a nosztalgiavonat kocsiparkja magyar módra vegyes, de attól még a vonal érdekes tud lenni. Zágráb és Zidani Most, illetve Zágráb - Durmanec - Rogatec - Celje között régóta léteztek vasútvonalak. A Zágráb - Savski Marof - Kumrovec - Grobelno vonal elsődleges célja a Zágráb - Maribor távolság lerövidítése volt Jugoszláviában, és mind az első, mind a második világháború előtt megpróbálták megépíteni. Végül csak 1960-ban épült meg a vonal a Zágráb - Krapina - Celje vonal 26 ezrelékéhez képest 17 ezrelékes legnagyobb emelkedéssel. Óriási eredménye volt a vasútépitésnek, hogy bekötötte Kumrovecet (a későbbi Imenót), Josip Broz Tito szülőhelyét a vasúthálózatba. Az eredetileg tervezett Zágráb-Maribor bázisalagutas tervekhez képest még így is a legolcsóbb megoldás épült meg. A vonalon a jugoszláv időkben napi gyorsvonatok közlekedtek Maribor és Zágráb között, ehhez Grobelnónál deltavágány is épült, amit mára fölhagytak. A vonal Savski Marofnál csatlakozik a Zágráb - Dobova - Ljubljana fővonalhoz és Stranjénál a Grobelno - Đurmanec - Zabok vonalhoz. Imeno és Harmina között nincs rajta forgalom, ahogy a másik vonalon is Sveti Rok ob Sotli és Đurmanec között csak nemrégi indult újra a határon átívelő közlekedés. Ez a fotó az eredeti mellékvonallal közös szakaszon, a fővonali elágazó Grobelno közelében készült. A Stranjénál kiágazó zaboki vonalon készült képeink itt láthatók egy korábbi túráról:

A SŽ 33 037 Atomske To fotó

A SŽ 33 037 Atomske Toplice hotel és Podcertrek között

A SŽ 33 037 Atomske To fotó

A SŽ 33 037 Atomske Toplice hotel és Podcertrek között

A SŽ 713 103 Imeno áll fotó

A SŽ 713 103 Imeno állomáson

A SŽ 33 037 pályaszámú fotó

A SŽ 33 037 pályaszámú gőzmozdonya Imeno állomáson, előtérben a személyzet

A SŽ 33 037 Imeno állo fotó

A SŽ 33 037 Imeno állomáson

A SŽ 33 037 Imeno állo fotó

A SŽ 33 037 Imeno állomáson

A SŽ 33 037 Imeno állo fotó

A SŽ 33 037 Imeno állomáson

(könyvjelző)

A SŽ 33 037 Podcertrek fotó

A SŽ 33 037 Podcertrek toplice és Sodna vas között

(könyvjelző)

A visszaúton egy szép, az acsai ívet idéző visszafordítóban kaptuk el a gőzöst, a sok rossz között még itt volt a legkedvezőbb a fény és adott valami tájképszerűséget a környezet.

A SŽ 33 037 Podcertrek fotó

A SŽ 33 037 Podcertrek toplice és Sodna vas között

(könyvjelző)

A visszaúton egy szép, az acsai ívet idéző visszafordítóban kaptuk el a gőzöst, a sok rossz között még itt volt a legkedvezőbb a fény és adott valami tájképszerűséget a környezet.

Smarje pri Jelšah megá fotó

Smarje pri Jelšah megálló-rakodóhely

Az LTE 2016 904 Štore  fotó

Az LTE 2016 904 Štore és Celje között

A SŽ 363 037 Celje és  fotó

A SŽ 363 037 Celje és Štore között

(könyvjelző)

A gőzös fotózása után kicsit megpróbáltunk fényképezni a fővonalon is, egy ipari tájjal kezdtünk.

A SŽ 342 014 Celje és  fotó

A SŽ 342 014 Celje és Laško között az EC 151 élén

(könyvjelző)

A már csak néhány példányban létező Mofa becenevű mozdony épp az Emona EC-t húzza Ljubljana felé kb. két perc késéssel, ami igen figyelemreméltó eredmény.

A SŽ 363 024 pályaszám fotó

A SŽ 363 024 pályaszámú, Brigitte becenevű Alstom villanymozdony Celje és Laško között egy Maersk konténervonattal

A SŽ 363 027 pályaszám fotó

A SŽ 363 027 pályaszámú, Brigitte becenevű Alstom villanymozdony Laško és Celje között egy önürítős kocsikból álló vonattal a Savinja völgyében

(könyvjelző)

A háttérben a Smihel - Szent Mihály kápolna.

A SŽ 312-131 pályaszám fotó

A SŽ 312-131 pályaszámú Desiro villamos motorvonata Laško és Celje között

A SŽ 363 036 Celje áll fotó

A SŽ 363 036 Celje állomáson

A SŽ 363 025 Celje áll fotó

A SŽ 363 025 Celje állomáson

A SŽ 33 037 Celje állo fotó

A SŽ 33 037 Celje állomáson

Celje fotó

Celje

Van itt egy kiváló boszniai grill étterem, ott ebédeltünk.

A SŽ 814 126 Šent fotó

A SŽ 814 126 Šentvid pri Gobelnem és Smarje pri Jelšah között az alagútnál

A SŽ 814 126 Šent fotó

A SŽ 814 126 Šentvid pri Gobelnem és Smarje pri Jelšah között az alagútnál

A SŽ 33 037 Šentv fotó

A SŽ 33 037 Šentvid pri Gobelnem és Smarje pri Jelšah között az alagútnál

(könyvjelző)

Az ÖBB 4124 009-4 Sopronker fotó

Az ÖBB 4124 009-4 Sopronkeresztúr és Harka között

A háttérben a Lőverek.

[VIDEÓ] Mozgókép az imenói gőzösözésről

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

363 027814 126713 103363 VL10

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

713 363 814 2016

 

Régi és új albumok:

Hűsítő svájci kisvasutakHavas képek FelsővisórólBayern, MünchenWolsztyn!Bluzsgyi

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek