sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 117 176 ring a havas erdőben, nem messze a hazai közforgalmú vasúthálózat legmagasabb pontjától (379 m tf.)

További friss képek

Kisvasút
Közösségi közlekedés
Szlovákia
Dokumentumok

Új albumok

2009-2018

Covid vegyes 2.
Covid vegyes 2.
Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

Behavazott vonatok Pestszentlőrincen
FLIRT, KISS, V43, V63, Laminátka személyszállító- és tehervonatokkal a 100-as vonalon.

Triglav - Gőzmozdony
Kemencén

Üzembe állt a fölújított kisvasúti gőzös a Kemencei Erdei Múzeumvasúton.

COVID-vegyes
Sok volt az élet, így nem frissültek a napi galériák, így most egyben publikálok rengeteg különböző témájú vonatfotót. Remélem, lesz közöttük érdekes!

Gőzmozdonnyal a Garam völgyében
Hó, egy Nemes hölgy és remek fotóhelyek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Tolatós tehervonat Tolmácson M44 501-gyel

Mozdonyok: Bzmot, M44, BVhmot, BDVmot, V63

Címkék: 76, Tolmács, vicinális, borult, megszunt vasútvonal, motorkocsi, Bézé, nemmozdony, állomás, Romhány, Rétság, 75, tél, nyílt vonal, Diósjenő...

Elsö kép Olvasd végig az albumot!

2007. november 25-27.

Az első Diósjenő-Romhány galériám címe az, hogy Romhány, utoljára. Aztán volt egy galéria egy különvonatos útról is. Ez még érthető lenne, de ha egy újabb galériát meglát az olvasó erről a vonalról, akkor csak arra gondolhat, hogy egy csodás megmenekülés tanúja. Ez a csoda még várat magára, mindenesetre egyelőre semmi végleges nem fog történni, és semmi végleges megtörténtét sem hagyják (ez a két tétel azt fedi, hogy egyrészt maradnak a tehervonatok, másrészt pont emiatt harmadik személyeknek sem tűrik el, hogy ellopják a síneket.) Semmiben sem lehetünk biztosak, de ez legalább politikaiból szakmaivá próbálja avatni a döntést. Ettől kezdve ugyanis nehezen lehet vasútgyűlölettel vádolni az egyébként többszörösen is hozzá nem értő szak-félminisztert (azért e kacifánt, mert a közlekedésügy mellett egy másik, súlyosabb államügy is nyomja vad magánéletű miniszterünket, akit ráadásul a cikk írásakor még egy pártelnökség értő kezekből elhappolása is álmatlanságra kárhoztat). Sőt, szak-félminiszterünk tanácsadóiról is kénytelen az ember elhinni, hogy kellő munkával képesek voltak gazdaságilag, racionálisan alátámasztani "tanácsaikat".

Érdemes azért meggondolni, hogy a szakértők a számításokat olyan adatokból végezték, amely adatokról nem csak azt tudjuk, hogy hibásak, de a hiba értékére felső becslést sem tudunk adni. Mivel a hibát százalékban fejezzük ki, így a matematika már azt nehézzé teszi, mikor a 0 mért utast kell összemérni a (természetesen tényleg kicsit) n számú utassal. Ez ugye végtelen százalékos hibát jelentene.

Ennél sokkal rosszabb, hogy rossz nyelvek szerint a Nyírvidéki Kisvasúton a jegyvizsgálók zsebredolgozása miatt (mert az utasforgalmat - bár vannak jobb módszerek - ezen szakértők a jegyeladásokból számították) akár tízszer annyian is utazhatnak, mint ahány utasról a minisztérium tud. Természetesen sok vonalon nem ez a helyzet, de azért érdemes elgondolkodni vezetőink és (a vezetők által összeválogatott) szakértők hozzáértésén.

Azért ilyen vitás dolog ez a temetés, mert még nem mindenki biztos benne, hogy halottról van szó. Élő dolgok eltemetését sokan ellenzik. Sokan ráadásul a mumifikálás mellett vannak, az esetenkénti múzeumi kiállítás pártján. Életében viszont még láthatjuk, és akinek kedve van, el is mehet, meg is nézheti. Ezt a vonalat érdemes, négy vonalszakaszán négyféle karakter, kis ékszerdobozok és lenyűgöző, nagy építmények fekszenek mellette.

---

Jobb képek

Tolmács Tolmács mégegyszer Romhány
Bzmot 241 Tolmács és Rétság között Bzmot 241 Tolmács és Rétság között Bzmot 241 áll Romhányban
Bezárják Romhányt Bzmot 241 áll Romhányban Valami vonatfotó Vácról
Diósjenő-Romhány: bezárják M44 501 Tolmácson M44 501 Tolmácson
M44 501 Tolmácson M44 501 Rétaság és Tolmács között

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

albumcreate26

Tolmács

Tolmács mégegyszer

Romhány

BVhmot 201 Vácott

Bzmot 341 Diósjenőn

Bzmot 241 és 341 Diósjenőn

Utasok Diósjenőn

Bzmot 241 érkezett Tolmácsra

Bzmot 241 Tolmácson

Bzmot 241 Tolmácson

Tolmács megálló-rakodóhely felvételi épülete

Még egy működő lámpa Tolmácson

Oldalrakodó Tolmácson

Vágányzáró sorompó Tolmácson

Váltó Tolmácson

Tolmács látképe

Ív Tolmács közelében

Tolmács fedezőjelzője

Tolmács Rétság felőli előjelzője

Rétság felett

Szelvénykő Tolmácsnál

Tolmács közelében

Tolmács közelében

Tolmács közelében

Bzmot 241 Tolmácsra jár be

Bzmot 241 Tolmácsra jár be

Bzmot 241 Tolmácsra jár be

Töltés

Vonóvezeték-tartó

Bzmot 241 Tolmácson

Bzmot 241 Tolmácson

Bzmot 241 Tolmács és Rétság között

Bzmot 241 Tolmács és Rétság között

Bzmot 241 Tolmács és Rétság között

Csacsik Rétságon

Bzmot 241 Rétságon

Bzmot 241 Romhányban

Bzmot 241 Romhányban

Bzmot 241 Romhányban

A Romhányi Cserépkályhagyár iparvágányának megmaradt töltése

Budi Romhányban

Itt ágazott ki a cserépkályhagyár iparvágánya (Bzmot 241)

Ez a váltó a régi, egyállásos fűtőházhoz vezetett

Raktár és oldalrakodó Romhányban

Bzmot 241 áll Romhányban

Egy újabb vicces tábla Romhányból

Romhány

Bezárják Romhányt

Némi agyagot hoztak a csempegyárnak

Romhány cserépkályhagyárából nem sok maradt

Bzmot 241 áll Romhányban

Bzmot 241 áll Romhányban

Kéktúra pecsételőhely és egy sokakat megihletett kuka Romhányból

Romhány állomásának gondozatla parkja, háttérben a kirakodott teherkocsikkal

Bzmot 241 Diósjenő állomáson

Bzmot 241 Diósjenő állomáson

Bmxt 015 Vácott

Valami vonatfotó Vácról

Valami magaslati fotó Diósjenőről

Diósjenő-Romhány: bezárják

Bzmot 341 érkezik Diósjenőre

Utasok Diósjenőn

Utasok Tolmácson

Bzmot 340 Tolmácson

Szolgálati telefon érdekes környezetben

Tolmács jelzőberendezése

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

M44 501 Tolmácson

Bzmot 340 Rétságnál

Bzmot 340 Rétságnál

Bzmot 340 Rétságnál

Száraz fű Tolmácsnál

M44 501 Rétaság és Tolmács között

Bzmot 340 Tolmácson

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek