sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Fotóvonat Csömödéren

Gőzmozdony vontatású fotótehervonat közlekedett a Csömödér-Kistolmács vonalon egy napos, őszi délelőttön.

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 403 Csömödér ÁEV állomáson

Fotós különvonat közlekedett a Csömödéri Állami Erdei Vasút vonalán egy négy napos túra keretében. Sajnos a vonatra már nem fértünk föl, de előzetes egyeztetés után, jó helyismerettel autóval is követhettük őket. Köszönet a pozitív hozzáállásért!

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 Csömödér ÁEV állomáson

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 403 Csömödér ÁEV-en

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 Csömödér ÁEV-en, a háttérben a különvonati kocsik (kerékpárszállító és erdei iskola)

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 + C50 403 Csömödér ÁEV állomáson

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 Csömödér ÁEV állomáson

Egészen a régi, fényhiányos negatívok érzetét kelti ez a ködös, hajnali kép.

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 Csömödér ÁEV állomáson

Csömödér fotó

Csömödér

Csömödér fotó

Csömödér

A pályafenntartási kiskocsival kicsit nehézkes lehet kiállni mostanság.

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 Csömödér ÁEV-en

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 402 és az Ábel gőzös Csömödér ÁEV-en

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Csömödér ÁEV-en

A fotósvonat gőzmozdonnyal közlekedik, és erdészeti tehervonatot modellez. Mivel Csömödéren a mai napig a faanyag-szállítás a legfontosabb forgalmi tétel, nem volt nehéz a kocsikat és az árut megoldani a fotósvonathoz.

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 405 Csömödér ÁEV-en

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Csömödér ÁEV és Páka között

A tehervonat élén egy Resita típusú, ténylegesen is Resicán gyártott gőzmozdony, Ábel dolgozik. Több más kisvasút is dolgozik Resicákkal, de a legtöbbel persze Erdélyben lehet találkozni:

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490,2002 Ábel Csömödér ÁEV és Páka között

Hatalmas füsttel és gőzzel vonul el az őszies fa alatt a tehervonat. A hátsó kocsiban talán a favágók vagy a rakodószemélyzet utazik a szolgálat végi kocsma felé?

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490,2002 Ábel Csömödér ÁEV és Páka között

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Páka megállóhelyen

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Páka és Dömefölde között, a pákai focipályánál

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Dömefölde állomáson

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Dömefölde és Kányavár között

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Dömefölde és Kányavár között

A különvonat a 70 km-es hálózat fővonalán, a Csömödér-Kistolmács vonalon közlekedett, de mivel a gőzmozdony vízkészlete a fotózmegállásoknál a megfelelő megjelenés miatt szükséges ismételt áthaladások során gyorsan apad, így csak a Bázakerettye előtti Nyírlakosi kitérőig tervezték a vonatot. Végül éppen elég volt az oda-vissza útra a víz.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kányavár és Töröszneki elágazás között

Egy mezőgazdasági teherautó mellett ballag a tehervonat Törösznek felé. Az elágazás után található Törösznek állomás a mellékvonalon, utána Hosszúrét és Feketeberek felé vezetnek szárnyvonalak, amelyekből több repülővágány is kiágazik. A fővonalhalad tovább Kámaháza felé.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kányavár és Töröszneki elágazás között

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Töröszneki elágazásnál

A háttérben a Pördeföldén és Szentpéterföldén átvezető feketebereki szárnyvonal útátjárója látszik.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaháza kitérőben

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaháza kitérő és Kámaházi erdészlak megálló-rakodóhely között

Kámaházi erdészlak a személyszállító vonatok részére a fővágányban egy peronnal, a tehervonatok részére pedig egy rakodó-csonkával van fölszerelve.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaházi erdészlak megálló-rakodóhelyen

A háttérben a rakodóvágány.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaházi erdészlak megálló-rakodóhelyen

A háttérben a rakodóvágány.

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaházi erdészlak és Nyírlakosi kitérő között

Aki szereti a kisvasúti gőzmozdonyokat, itt talál bőven képet ilyen masinákról:

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaházi erdészlak és Nyírlakosi kitérő között

A Csömödéri Erdei Vasút 490 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút 490 2002 Ábel Kámaházi erdészlak és Nyírlakosi kitérő között

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 407 Doboskerti elágazás (Zajdai delta) és Lentiszombathely-Mumor között

A gőzöst útjára engedtük, visszafelé már nem fotóztuk, helyette a 25-ös vonal felé indultunk, mivel meglepő módon én a villamosítás elkészülte óta nem jártam Nagyrákoson, de volt, aki még soha. Dízeles képem persze akad, bár nem sok, és nem is jó:

A Csömödéri Erdei Vasút C50 fotó

A Csömödéri Erdei Vasút C50 407 Lentiszombathely-Mumor megállóhelyen

A MÁV-START 117 319 Nagyrák fotó

A MÁV-START 117 319 Nagyrákos megállóhelyen

Tudtuk, hogy jönni fognak tehervonatok Gigantokkal, de előtte a menetrend szerinti személyre kellett sor kerüljön, és ezt én a templommal , mint érdekes háttérelemmel lőttem együtt.

A MÁV-START 117 319 Pankasz fotó

A MÁV-START 117 319 Pankasz és Nagyrákos között

A MÁV-START 630 020 Pankasz fotó

A MÁV-START 630 020 Pankasz és Nagyrákos között a Nagyrákosi I. (Nagy) völgyhídon

Sok gigantos fotóm van , de fullos, jófényes, jó hátteres, nyílt vonali képet rég készítettem, ennek is ideje volt!

A MÁV-START 630 029 Pankasz fotó

A MÁV-START 630 029 Pankasz és Nagyrákos között, őszi tájban a Nagyrákosi viadukton

A villanymozdony az őszi tájban nagyon jól néz ki, még úgy is, hogy a tehervonat első néhány kocsija nem volt megrakva. A fenyő- és lombhullató fák Őrségre (is) jellemző vegyes elterjedése nagyon szép hátteret ad a viaduktnak. A kép a Belsőszer legszélső utcájából készült, a háttérben az Alsószer házai. A szerek olyan településrészek, amelyek kissé széttagoltan tömbösödnek, de mégis a sok szer (Nagyrákos esetén összesen öt, még a Nemesszer, Csárdaszer és Devecserszer) egyetlen falvat képez.

A MÁV-START 117 239 Sióvölg fotó

A MÁV-START 117 239 Sióvölgy és Siójut között, a Sió hídján

A zsilipfelújítás három éves szünete előtti utolsó nagyvíz miatt különösen látványos a csatorna fölötti híd, sajnos a vízállást kihasználva a Balatonba fölúszó hajók már elhaladtak itt.

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:


Fatal error: Call to undefined function showThumbnailLink() in /chroot/home/benbehu/benbe.hu/html/gallery/fotovonat-csomoderen/story1.inc on line 2789