sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Chabówka, gőzösmúzeum

Rengeteg füstölŒ mozdony a dél-lengyel vasútmúzeum napján-

A ČSD T478 2011 Olmány fotó

A ČSD T478 2011 Olmányfalva és Kisélesd között

Ez a különvonat meglepetésként ért minket.

A ZSSK 757 010-4 Olmányfalv fotó

A ZSSK 757 010-4 Olmányfalva és Kisélesd között

A ZSSK 757 010-4 Olmányfalv fotó

A ZSSK 757 010-4 Olmányfalva és Kisélesd között

(könyvjelző)

A Remot-Búvárt U'lanka és Kostiviarska között lőttük a szlovák 170-es fővonalon. Ez a vonal azért épült, hogy lerövidítse Zólyomból és főleg Besztercebányáról a Zsolnára és Prágába vezető utat. Az Olmányfalvi papírgyárig létezett korábban is iparvágány, azzal párhuzamosan épült ki az új fővonal, így a vonal azon állomásai is szlovák névvel szerepelnek az Atlaszban , amelyek településén egyébként volt korábban is állomás.

Ez után az in medias res szöveg után el kell áruljam, hogy ebben az albumban ismét Lengyelországba tartunk, az előző albummal ellentétben, amikor Lórival indultunk el kettesben, ezúttal Viktorral vágtam neki az utaknak az Opel Astra jobb-első ülésén.

A ČSD 810 636 Rózsaheg fotó

A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson

A ČSD 810 636 Rózsaheg fotó

A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson

A Rózsahegy-Koritnyicafürdő 760 mm nyomközű kisvasút első pár kilométerét a megszűntetés után normál nyomközűre építették át (a többit fölszedték), ezen a szakaszon jár nosztalgiavonatként ez a Bézé.

A ŽSR MVTV 02-31 Rózsa fotó

A ŽSR MVTV 02-31 Rózsahegy állomáson

A ŽSSK 362 006-9 Rózsa fotó

A ŽSSK 362 006-9 Rózsahegy állomáson

A ŽSSKC 131 050-7 Rózs fotó

A ŽSSKC 131 050-7 Rózsahegyi fonógyár és Rózsahegy között

(könyvjelző)

Mielőtt átléptük volna a szlovák-lengyel határt (manapság a magyar-szlovák is mennyire egzotikusnak tűnik!), még fotóztunk a Pozsony-Kassa fővonalon, hiszen itt is egyre több lesz a modern vontatójármű és itt is egyre több szakasz épül át a mai elvárások szerinti korridorrá.

A ŽSSK 363 101-7 Hrbol fotó

A ŽSSK 363 101-7 Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között

A ŽSSK 350 006-3 Rózsa fotó

A ŽSSK 350 006-3 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között

(könyvjelző)

A Gorillák helyett is kezdenek megjelenni a Vectronok, így ezen gyenge képek is kezdenek értékesekké válni.

A ČD 681 004-8 Rózsahe fotó

A ČD 681 004-8 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között

(könyvjelző)

A Košičan gyorsvonat helyett egy ideje SuperCity Pendolino jár Kassa és Prága között, ezt sikerült nem annyira jó fények között elkapni. Szerencsére a cseh, szlovén és finn billenőszekrényes, illetve a rokon lengyel nem-billenőszekrényes Pendolinókról akad pár elfogadható képem is az adatbázisban:

Vannak képeim olasz, valamint a svájci Cisalpino motorvonatokról is, de azokat eddig nem sikerült föltöltenem ide.

A ŽSSKC 131 098-6 Rózs fotó

A ŽSSKC 131 098-6 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között

A ŽSSK 383 101-3 pálya fotó

A ŽSSK 383 101-3 pályaszámú szlovák Vectron Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között

A ŽSSK 813 021-7 Kra&# fotó

A ŽSSK 813 021-7 Kra'lovany zastávka és Kralován (régen Vágkirályháza) között

(könyvjelző)

Az északi fővonalból Kralovánnál ágazik ki a Trsztená - Szucha Hora - Nowy Targ vasútvonal, amely ma már csak a lengyel határ előtt található Trsztenáig létezik. Viktorral már fotóztunk ennél az átjárónál az Árva folyó szurdokában, de akkor a zuhogó eső miatt állványról, az út közelsége miatt láthatósági mellényben, illetve kabátban. Érdekes módon minden autós igen lassan közlekedett. Később Lórival, az első nagy lenygel túráról hazafelé bardotkás különvonatot fényképeztünk a vonalon igazi napos, csodás időjárásban.

A ŽSSK 813 021-7 Kra&# fotó

A ŽSSK 813 021-7 Kra'lovany zastávka és Kralován (régen Vágkirályháza) között

A PKP Ty42 107 Mszana Dolna fotó

A PKP Ty42 107 Mszana Dolna és Kasina Wielka között

A PKP Ty42 107 Mszana Dolna fotó

A PKP Ty42 107 Mszana Dolna és Kasina Wielka között

(könyvjelző)

Megérkeztünk úticélunkhoz, a 2018-as Parowozjada rendezvényre, amit a PKP Cargo által fenntartott Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce múzeumfűtőház rendez meg minden évben.

Ha lengyel gőzmozdonyokról van szó , mindenkinek Wolsztyn [Volstín] jut először az eszébe, az azonban az élő múzeum: egy olyan fűtőház, amilyennek nálunk Kisterenyének kellett volna lennie gőzüzemben, és Tapolcának dízelüzemben, ahol a napi karbantartás tekinthető meg, hiszen a gépek naponta továbbítanak menetrend szerinti vonatokat (Wolsztyn vasárnap és ünnepnap nem, erre érdemes figyelni). Chabówka [Khabovka] a halott múzeum a rövid kiállító vágányokra emelt szobormozdonyokkal, de néhány üzemképes gőzös is akad itt, ebben hasonlít a mi Füstinkre. Az augusztusi parádék idején ezek a gőzösök egészülnek ki más lengyel gőzösökkel, nemzetközi résztvevőkkel, és a homologizált gépek a hétvége két napján különvonatokat továbbítanak, míg a többi gép a dél körül megrendezett járműparádén látható.

A PKP Ty42 107 Kasina Wielk fotó

A PKP Ty42 107 Kasina Wielka és Mszana Dolna között

A PKP Ty42 107 pályaszámú n fotó

A PKP Ty42 107 pályaszámú német hadimozdony (DRG BR 52) szerkocsival előre Mszana Dolna és Rabka Zaryte között

A Koleje Małopolskie E fotó

A Koleje Małopolskie EN78 004 Rabka-Zdrój megállóhelyen

(könyvjelző)

Krakkó (=Krakow) - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane

Megnyitás:1884-1899
Építtető:
  • Skawina - Chabówka: Kolej galicyjska im. Karola Ludwika/k.k.priv. Galizische Carl Ludwig-Bahn (CLB)
  • Chabówka - Zakopane: Kolej Lokalna Chabówka–Zakopane/Lokalbahn Chabówka–Zakopane
Villamosítás:3 kV=
Személyszállító vasút:PKP

A vonal jelentős részben a Galíciai Átmérős Vonal (Galizische Transversalbahn) részeként épült ki, amikor a terület az Osztrák-magyar Monarchia osztrák tartományainak tagja volt. A vonal feladata a tartomány fontosabb városainak összekötése volt, ezért a Kárpátok karéján kívül, annak főgerincével párhuzamosan haladt, számos helyen csatlakozva a sugárirányú vonalakhoz. Ennek köszönhető, hogy a Krakkó-Zakopane vonatozás Sucha Beskydzkában és Chabówkában is irányváltást igényel. Előbbi helyen van delta, de a város fontossága miatt sok vonat útbaejti, utóbbi helyen delta nincs, de bonyolítja a helyzetet, hogy a motorvonatokkal kiállított helyi személyvonatok Chabówkából a Transzverzális mentén Rabka-Zdrój megállóig továbbhaladnak, és csak ott irányt váltva indulnak el a másik ágán a vasútnak úticéljuk felé.

Chabówka és Zakopane között helyi érdekű vonalként épült ki a pálya, de ma a vonal egységesen 90-100 km/h kiépítési sebességgel rendelkezik és végig villamosított - az elkeserítő pályaállapotok miatt azonban sok a lassújel. Az eredeti Transzverzális vonalak egy része mezei mellékvonalként működik, Rabka-Zdrój és Nowy Sacz között múzeumvasútként, amely jórészt felújítás alatt áll, Ukrajnában pedig részben villamosítva regionális vasútként léteznek még a vonalszakaszok. Hiriv állomáson nyomtávtörés van, ám az ukrán-lengyel határon pár éve már nem járnak át vonatok.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

Chabówka középállomás a Krakkó - Zakopane összeköttetésen, de történelmileg ennél komplikáltabbak itt a vasúti viszonyok. A vonal ugyanis a Galíciai Keresztirányú összeköttetés részeként épült meg, amelynek a célja az volt, hogy az Osztrák-magyar Monarchia Kárpátokon túl nyúló területei a hágók használata nélkül is körbevonatozhatóak legyenek. Mivel Ausztria, Poroszország és Oroszország határai pont a térségben húzódtak, így a vasúti összeköttetés nem a mai utazási igények és a lengyel városok nagyságai szerint alakultak, így lehet az, hogy egy Krakkó-Zakopane úton egy motorvonatnak háromszor is irányt kell váltania.

Először még Krakkón belül, aztán Sucha Beskydskában, végül Chabówkában. A mozdonyos IC-k, amik akár Gdánskból is jöhetnek, egy deltán legalább Sucha Beskydskát kihagyják, illetve Krakkóban csaknem készen van a főpályaudvar közvetlen összeköttetését szolgáló viadukt-hálózat.

Az IC-k Chabówkában is fordulnak, a motorok azonban az üdülőváros Rabka-Zdrój megállójáig előre haladnak, itt fordulnak meg, és Chabówkáig a korábbi útvonalukon is mennek vissza. A perontető mellett látható tábla is mutatja, hogy a pálya csak eddig van villamosítva - innentől Nowy Sacz-ig múzeumvasút, ami ugyan végig járható, de egy része még erősen felújításra szorul. A helyi személyforgalmat a Kislengyelországi Vajdaság Vasútja (Koleje Małopolskie) szolgálja ki PESA és PAFAWAG motorvonatokkal.

A Koleje Małopolskie E fotó

A Koleje Małopolskie EN78 004 Rabka-Zdrój állomáson

Oldalt a helyi Vidámpark óriáskereke.

A PKP Cargo SM42 1322 Chabó fotó

A PKP Cargo SM42 1322 Chabówka állomáson

A Zebrának és Vibrátornak becézett gépet a Fablok - Chorzanów gyártotta 1963 és 1992 között. A dízel-elektromos meghajtású mozdonyok eredeti teljesítménye 600 kW volt. Sokat közülük átépítettek, remotorizáltak. Az eredeti mozdonyok így néznek ki .

A PKP EP02-07 Chabówka állo fotó

A PKP EP02-07 Chabówka állomáson

A PKP Tx26 427 Chabówka g&# fotó

A PKP Tx26 427 Chabówka gőzmozdony-múzeumában

A PKP Tkh100 51 Chabówka g& fotó

A PKP Tkh100 51 Chabówka gőzmozdony-múzeumban

A PKP Okl27 41 Chabówka g&# fotó

A PKP Okl27 41 Chabówka gőzösmúzeumban

A PKP TKw2 114 Chabówka áll fotó

A PKP TKw2 114 Chabówka állomáson

Az előtérben a Zakopánéba, a háttérben a Krakkóba vezető vágány felsővezetéke látható.

A PKP TKt1 63 Chabówka állo fotó

A PKP TKt1 63 Chabówka állomáson

Gőzmozdony, és plakát  fotó

Gőzmozdony, és plakát a függetlenség hőseiről

A PKP Ty42 107 Chabówka áll fotó

A PKP Ty42 107 Chabówka állomáson a gőzmozdony-parádén

A PKP Ty42-24 Chabówka állo fotó

A PKP Ty42-24 Chabówka állomáson a gőzmozdony-fölvonuláson

A PKP Ol49 69 Chabówka állo fotó

A PKP Ol49 69 Chabówka állomáson

(könyvjelző)

Ő egy wolsztyni vendégművész .

A ČSD 477 013  fotó

A ČSD 477 013 Papagáj / papoušek szertartályos gőzmozdony Chabówka állomáson

A PKP CKz32 2 Chabówka állo fotó

A PKP CKz32 2 Chabówka állomáson

A PKP TKł48 191 Chabów fotó

A PKP TKł48 191 Chabówka állomáson

Gőzmozdonyparádé a cha fotó

Gőzmozdonyparádé a chabówkai múzeum-fűtőházban

Gőzmozdonyparádé a cha fotó

Gőzmozdonyparádé a chabówkai múzeum-fűtőházban a Ty42 107-tel az élen

Gőzmozdonyparádé a cha fotó

Gőzmozdonyparádé a chabówkai múzeum-fűtőházban a Ty42 107-tel az élen

(könyvjelző)

A parádéról és a különvonatokról készült videóim:

Gőzmozdonyparádé a cha fotó

Gőzmozdonyparádé a chabówkai múzeum-fűtőházban a Ty42 107-tel az élen

Rendezkedés a gőzmozdo fotó

Rendezkedés a gőzmozdony-parádé és fölvonulás után

A PKP Ol49 69 Chabówka állo fotó

A PKP Ol49 69 Chabówka állomáson, a gőzmozdony szerkocsijával előre

A Koleje Malopolskie (Kis-l fotó

A Koleje Malopolskie (Kis-lengyelországi Vajdaság Vasútja) EN78 004 Chabówka állomáson

Ismert még 2 140 719-7 és 31WE-032 A néven is ez a Newag Impuls motorvonat.

A PKP EU07 172E és a Ty42 2 fotó

A PKP EU07 172E és a Ty42 24 Chabówka állomáson

A gőzmozdony vegyes tehervonatot húz.

A PKP TKt48 191 Rabka-Zdrój fotó

A PKP TKt48 191 Rabka-Zdrój és Rabka Zaryte között

Ez az egy szertartályos gőzös volt szolgálatban a hétvégén.

A PKP TKt48 191 Rabka Zaryt fotó

A PKP TKt48 191 Rabka Zaryte és Rabka-Zdrój között

(könyvjelző)

A PKP EP07 355 Raba Wyzna é fotó

A PKP EP07 355 Raba Wyzna és Chabówka között

A PKP EP07 355 Skawa Srodko fotó

A PKP EP07 355 Skawa Srodkowa és Skawa között

A PKP EN71-037rb Chabówka é fotó

A PKP EN71-037rb Chabówka és Skawa Srodkowa között

(könyvjelző)

EN57

PKP, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska, Koleje Śląskie

Gyártó: Pafawag Wroclaw
Tengelyelrendezés: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' (EN71: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2')
Teljesítmény: 608 kW/1216 kW
Sebesség: 110 km/h
Szolgálati tömeg: 123 t

A lengyel S-Bahnok és személyvonatok kötelező darabja a mai napig még a fővárosban is; közvetlenül a Második Világháború utáni korszakot idéző dizájnja ellenére sok kocsi mikroprocesszoros vezérléssel és visszatápláló fékezéssel van ellátva. A volt Jugoszlávia egyenfeszültségű vonalain 1962-től Gomulka néven ismerik. Az EN71 változat a hegyvidéki vonalak számára két motorkocsival készült.

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

Ilyesmi motorvonatok Gdansk - Gdynia - Sopot között jártak először (amit manapság Tricity néven propagálnak), az SKM vonalán, ami a Szybka Kolej Miejska rövidítése, ez egy elővárosi, magasvasúti, HÉV-jellegű vonal volt, ami a három, nagyon közel fekvő kikötőben ma 27 helyen áll meg, és Leborkig elér manapság. Mai üzemeltetője a PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., de a villanyvonatok először a berlini S-Bahnról kerültek ide, persze alsó- helyett felsővezetékre átépítve. A három város a Pomerániai Vajdaságban található ma. Ez azért érdekes, mert Magyarországon, ami elvileg nagy Lengyelhon-rajongó, tanítják a német tartományokat, így én középiskolában megismerkedtem Mecklenburg-Előpomerániával (Bundesland Mecklenburg-Vorpommern), de sokáig gőzöm nem volt, hogyha az Előpomeránia, akkor hol van Pomeránia maga. Ma már tudom, és remek helynek is tartom.

Pomerániába is eljutnak majd a benbe.hu olvasói, de először akkor vissza Kis-Legyelországba: ez a Pafawag-gyártmányú Kibel klasszikus kivitelű, de középen két motorkocsija van, tehát a tipikus V+M+V helyett V+M+M+V összeállítású, ami a zakopanei és más hegyi vonalakon az alapmegoldásnak tekinthető. Néhány szerelvény eleve így készült, de a többi is szabadon legózható, mint a szovjet elektricskák. Nagyon örültem, hogy összejött itt egy klasszikus (bár nem készültünk rá, piros lett a sorompó, tolattam kicsit, és véletlenül jó lett a napállás), mivel eddig azokról kevés képem volt. Lórival az előző utunkon egy műanyag arcút követtünk, de a témában néhány gyerekkori, archív képem is van:

És persze lőttünk ilyet Fiuméban és Szlovénia több állomásán is, hiszen Gomulka becenévvel ott is közlekedtek.

A ŽSR T466 0254 Skanse fotó

A ŽSR T466 0254 Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce állomáson

A PKP InterCity ED160-009 R fotó

A PKP InterCity ED160-009 Rokiciny Podhalanskie és Chabówka között

(könyvjelző)

Zakopane felől megérkezik a Gdyniába tartó FLIRT.

A PKP InterCity EP07 385 Ro fotó

A PKP InterCity EP07 385 Rokiciny Podhalanskie és Skawa Srodkowa között

(könyvjelző)

Persze mozdonyos IC-k is járnak a kiránduló- és síparadicsom Zakopanéba.

Távírópózna fotó

Távírópózna

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte állomáson

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte állomáson

(könyvjelző)

Chabówka - Rabka-Zdrój - Nowy Sacz

Galicyjskiej Kolei Transwersalnej
Megnyitás:1884.
Hossz:76 km
Építtető:A Galizische Transversalbahn kiépítése keretében az Osztrák állam
Villamosítás:Chabówka - Rabka-Zdrój: 3000 V= (1,3 km)
Személyszállító vasút:PKP

A Galizische Transversalbahn vonalhálózatát azért építette ki Ausztria, hogy a Kárpátok vonulatán túl is legyen olyan vasúti összeköttetés, ahol a Birodalom minden pontja elérhető. A vonal a Magyar Királyság területén fekvő Csácától a Ternopil közelében található Hjuszatyinig vezet, eközben érintve például Hyryvet, Sztríjt vagy Szambirt a mai Ukrajnában, vagy Nowy Sacz-ot a mai Lengyelországban. Me elsősorban az ukrajnai vonalakon van még helyi forgalom, a határokon át, és a lengyel vidéken nincs.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

Rabka Zaryte az elős állomás a Chabówka és Nowy Sacz közötti vasútvonalon, amelynek jórésze elég rosszul járható, így ezen a hétvégén csak a napi első vonatok közlekedtek Kasina Wielkáig, a többi csak Mszana Dolnáig. Az izgalmas viaduktos szakasz pont a kora reggeli témához adja ki, de a második nap már más helyeket néztünk, így csak a klasszikus szakasz jelenik meg. A látvány így is nosztalgiuks, az óriási gőzös pedig fenséges.

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte és Mszana Dolna között

A gőzös a Raba folyón kel át az alsópályás hídon.

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte és Mszana Dolna között

(könyvjelző)

A gőzös a Raba folyón kel át az alsópályás hídon.

A PKP Ty42 24 Mszana Dolna  fotó

A PKP Ty42 24 Mszana Dolna és Rabka Zaryte között

(könyvjelző)

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ty42 24 Rabka Zaryte és Rabka-Zdrój között

A PKP Ol49 69 Rabka-Zdrój é fotó

A PKP Ol49 69 Rabka-Zdrój és Rabka Zaryte között

A PKP Ol49-69 Rabka-Zdrój é fotó

A PKP Ol49-69 Rabka-Zdrój és Rabka Zaryte között

(könyvjelző)

[VIDEÓ] A PKP Ol49 69 Mszana Dolna és Rabka Zaryte között

(könyvjelző)

Lengyelország csodálatos, hegyvidéki tájain készült a gőzmozdonyos videó.

A PKP Ol49 69 Mszana Dolna  fotó

A PKP Ol49 69 Mszana Dolna és Rabka Zaryte között

A PKP Ol49-69 Mszana Dolna  fotó

A PKP Ol49-69 Mszana Dolna és Rabka Zaryte között

(könyvjelző)

Hamarosan elhagyjuk a lengyel hegyvidéket, Zakopane sípályáit és Krakkó legendás városának körzetét, és Szlovákián át hazafelé vesszük az irányt, a Magas-Tátra másik oldalára. Addig is, akit érdekel, szeretném ajánlani a többi lengyel túránkról publikált fotóimat:

A PKP Ol49 69 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ol49 69 Rabka Zaryte és Rabka-Zdrój között

(könyvjelző)

A PKP Ol49 69 Rabka Zaryte  fotó

A PKP Ol49 69 Rabka Zaryte és Rabka-Zdrój között

A ZSSK Cargo 131 081-2 Szta fotó

A ZSSK Cargo 131 081-2 Sztankován és Kralován (régen Vágkirályháza) között

(könyvjelző)

Visszatértünk Szlovákiába, ahol még igyekeztünk az átépítés alatt álló fővonalon klasszikus képeket elkapni. Ez sikerült, a többi nekem nem annyira, Viktornak még lett a másmilyen helyezkedés miatt egy jó 183-asos képe.

A ZSSK 361 123-3 Kralován ( fotó

A ZSSK 361 123-3 Kralován (régen Vágkirályháza) és Sutó között

A ZSSK 131 003-6 Sutó és Kr fotó

A ZSSK 131 003-6 Sutó és Kralován (régen Vágkirályháza) között tológépként

A ZSSK 350 015-4 Kralován ( fotó

A ZSSK 350 015-4 Kralován (régen Vágkirályháza) és Sutó között

A ZSSK 383 106-2 pályaszámú fotó

A ZSSK 383 106-2 pályaszámú Siemens Vectron mozdonya Sutó és Kralován (régen Vágkirályháza) között

A Vág-híd Sztrecsénynél fotó

A Vág-híd Sztrecsénynél

Sztrecsény vára fotó

Sztrecsény vára

A ZSSK 813 032-0 Bicsefalu  fotó

A ZSSK 813 032-0 Bicsefalu és Litvailló között

A ZSSK 913 017-0 Litvailló  fotó

A ZSSK 913 017-0 Litvailló és Bicsefalu között

A ZSSK Cargo 770 058-6 Bics fotó

A ZSSK Cargo 770 058-6 Bicsefalu és Litvailló között

(könyvjelző)

Az utolsó szállásunk Sztrecsényben volt, egy jól bevált pizzériában, ahonnan másnap reggel elvágtattunk a rajeci vonalra, ahol csalódnom kellett, mert Szlovákia egyetlen dongós tolatósának vonalán az egyetlen napos fotóhelyre már nem ment ki a vonat vágányzár miatt, így nem sokkal bővült a gyűjtemény:

A ZSSK Cargo 770 058-6 Bics fotó

A ZSSK Cargo 770 058-6 Bicsefalu és Litvailló között

A ŽSR PFT  Litvailló á fotó

A ŽSR PFT Litvailló állomáson

A ZSSK 350 016-2 Sztrecsény fotó

A ZSSK 350 016-2 Sztrecsény és Ruttka között, a háttérben Sztrecsno vára

A ČD 151 012-2 Sztrecs fotó

A ČD 151 012-2 Sztrecsény és Ruttka között

A cseh Banán korai gyorsvonatot húz.

A ZSSK 721 348-1 Sztrecsény fotó

A ZSSK 721 348-1 Sztrecsény és Ruttka között

A dízeles tológép a feszültségmentes szakaszon segített a vonógépnek.

A ZSSK 757 010-4 Sztrecsény fotó

A ZSSK 757 010-4 Sztrecsény és Ruttka között

A ZSSK 383 102-1 Ruttka és  fotó

A ZSSK 383 102-1 Ruttka és Sztrecsény között, a Vág folyó hídján

A ZSSK 813 024-1 Vágtapolcz fotó

A ZSSK 813 024-1 Vágtapolcza és Zsolna között

A ZSSK 350 006-3 Zsolna és  fotó

A ZSSK 350 006-3 Zsolna és Vágtapolcza között

(könyvjelző)

A Gorillák hamarosan eltűnnek a sínekről, így örültünk, hogy egy ilyen gyorsvonat is lencsevégre került. A szlovák fővonalon ŽSSK Vectronok, a Budapestre járó Metropolitanokon ČD Vectronok váltják őket. Korábban, ahogy a lenti, gorillás fotókon is látható, járt Kassáról is Budapestre, ott most a 362-es Ászokon a sor.

A ZSSK 754 003-2 pályaszámú fotó

A ZSSK 754 003-2 pályaszámú Retró-Búvár Zsolna és Vágtapolcza között

A keresztező vonatot a 754 071-9 húzza.

A ZSSK 754 003-2 Zsolna és  fotó

A ZSSK 754 003-2 Zsolna és Vágtapolcza között

(könyvjelző)

A ZSSK 361 003-7 Zsolna és  fotó

A ZSSK 361 003-7 Zsolna és Vágtapolcza között

A ZSSKC 131 009-3 Zsolna és fotó

A ZSSKC 131 009-3 Zsolna és Vágtapolcza között

(könyvjelző)

A ZSSKC 131 049-9 Zsolna és fotó

A ZSSKC 131 049-9 Zsolna és Vágtapolcza között

(könyvjelző)

A szép, egységes ércvonat után ajánlom a többi felvidéki tehervonatos fotómat !

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

756 757 017751 046 HGe 3/4 1

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

 

Régi és új albumok:

Bezárt Govora150 éves a MÁVFelhős időben a<br />Tatár-hágónSkanzenvasútKülönvonatok

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek