< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A PKP EN71-037rb Chabówka és Skawa Srodkowa között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:08:18 18:22:37

298 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
EU07 Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A PKP EN71-037rb Chabówka és Skawa Srodkowa között fotó

EN57

PKP, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska, Koleje Śląskie

Gyártó: Pafawag Wroclaw
Tengelyelrendezés: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' (EN71: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2')
Teljesítmény: 608 kW/1216 kW
Sebesség: 110 km/h
Szolgálati tömeg: 123 t

A lengyel S-Bahnok és személyvonatok kötelező darabja a mai napig még a fővárosban is; közvetlenül a Második Világháború utáni korszakot idéző dizájnja ellenére sok kocsi mikroprocesszoros vezérléssel és visszatápláló fékezéssel van ellátva. A volt Jugoszlávia egyenfeszültségű vonalain 1962-től Gomulka néven ismerik. Az EN71 változat a hegyvidéki vonalak számára két motorkocsival készült.

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

Ilyesmi motorvonatok Gdansk - Gdynia - Sopot között jártak először (amit manapság Tricity néven propagálnak), az SKM vonalán, ami a Szybka Kolej Miejska rövidítése, ez egy elővárosi, magasvasúti, HÉV-jellegű vonal volt, ami a három, nagyon közel fekvő kikötőben ma 27 helyen áll meg, és Leborkig elér manapság. Mai üzemeltetője a PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., de a villanyvonatok először a berlini S-Bahnról kerültek ide, persze alsó- helyett felsővezetékre átépítve. A három város a Pomerániai Vajdaságban található ma. Ez azért érdekes, mert Magyarországon, ami elvileg nagy Lengyelhon-rajongó, tanítják a német tartományokat, így én középiskolában megismerkedtem Mecklenburg-Előpomerániával (Bundesland Mecklenburg-Vorpommern), de sokáig gőzöm nem volt, hogyha az Előpomeránia, akkor hol van Pomeránia maga. Ma már tudom, és remek helynek is tartom.

Pomerániába is eljutnak majd a benbe.hu olvasói, de először akkor vissza Kis-Legyelországba: ez a Pafawag-gyártmányú Kibel klasszikus kivitelű, de középen két motorkocsija van, tehát a tipikus V+M+V helyett V+M+M+V összeállítású, ami a zakopanei és más hegyi vonalakon az alapmegoldásnak tekinthető. Néhány szerelvény eleve így készült, de a többi is szabadon legózható, mint a szovjet elektricskák. Nagyon örültem, hogy összejött itt egy klasszikus (bár nem készültünk rá, piros lett a sorompó, tolattam kicsit, és véletlenül jó lett a napállás), mivel eddig azokról kevés képem volt. Lórival az előző utunkon egy műanyag arcút követtünk, de a témában néhány gyerekkori, archív képem is van:

És persze lőttünk ilyet Fiuméban és Szlovénia több állomásán is, hiszen Gomulka becenévvel ott is közlekedtek.

Új albumok:
Száznegyvenkettő

 
LÁEV: 100 év, meg egy kicsi

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2020. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum