sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Bayern, München

Kalandozás Bajorországban villanymozdonyos IC-k, tehervonatok, ICE-k, mellékvonalak és villamosok között.

A DB 440 703-7 München Haup fotó

A DB 440 703-7 München Hauptbahnhof állomáson

A DB 111  053-5 München Hau fotó

A DB 111 053-5 München Hauptbahnhof állomáson

Egy ismeretlen DB ICE3(MS)/ fotó

Egy ismeretlen DB ICE3(MS)/Neuer ICE3 München Hauptbahnhofon

Nem néz ki ICE3-nak, pedig az, csak a 10 évvel később utángyártott, Velaro-rokon szériából. A vele könnyen összekverhető ICE4 320 km/h helyett csak 230 km/h sebességű. Az ICE3(MS) változat azonban teljesíti a sebességéhez szükséges TSI előírásokat és megbízhatóbb, minden áramrendszeresn elérhető üzemet biztosít alacsonyabb energiafelhasználás mellett.

Egy ismeretlen DB ICE3  Mün fotó

Egy ismeretlen DB ICE3 München Hauptbahnhofon

Egy hagyományos ICE3 (DB 403) is tiszteletét tette.

A DB AG 424 572/424 072 Mün fotó

A DB AG 424 572/424 072 München Hauptbahnhof állomáson, az S-Bahn alagútban

A DB 423 070-2 München Haup fotó

A DB 423 070-2 München Hauptbahnhofon az S-Bahn alagútban

A DB AG 440 516-3 Esting me fotó

A DB AG 440 516-3 Esting megállóhelyen

Egy ismeretlen DB AG 403  E fotó

Egy ismeretlen DB AG 403 Estingben

A DB AG 403 521-8 Estingben fotó

A DB AG 403 521-8 Estingben

(könyvjelző)

Münchenben nem vonatot fotózni jártam, de akadt egy kevés szabadidőm, akkor pedig már kihasználtam, és kimentem az itt hat vágányos München-Augsburg vasútvonal mellé. Bár a nagysebességű vonatoknak a két zajvédőfal között kellett volna jönniük, szerencsémre sikerült elkapnom egy Kölnbe tartó InterCityExpress motorvonatot. Mivel Frankfurt am Main és Köln között a Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main nagysebességű vonalat is igénybe veszi, így a vonat egy dupla ICE3-as kellett, hogy legyen.

Útja legnagyobb részében nem tudja kihasználni 330 km/h-s legnagyobb sebességét, csupán csak az utolsó 180 km-en, de arra a pályára a 40 ezrelék legnagyobb emelkedés miatt más típusú ICE vagy egyéb vonat nem is mehet. Augsburgtól odáig viszont komoly kanyargás vár az utasokra, és Augsburgig is csak 200-230 km/h sebességgel haladhatnak a vonatok. A többi irányban jellemzően más ICE-generációk vonatai járnak, amelyeknek ez a sebesség alkalmasabb. Németországban kevés a csak személyforgalom számára épült, nagysebességű vonal (a berlini kapcsolattal ez most jelentősen bővült), nem véletlen, hogy az ICE1 és ICE2 leváltására tervezett ICE4-esek legnagyobb sebessége is alváltozattól függően 230-250 km/h. Az ICE4-est nem szabad összekeverni az ICE3 típus kiegészítésére beszerzett, Siemens Velaro alapú 407 sorozattal! (Az eredeti 403 és a többáramrendszerű 406 sorozatok a Bombardier-vel kooperációban készültek.)

Az ÖBB 1144 093 Estingben fotó

Az ÖBB 1144 093 Estingben

Egy ismeretlen DB AG 403  E fotó

Egy ismeretlen DB AG 403 Estingben

A DB AG 423 850 Estingben fotó

A DB AG 423 850 Estingben

(könyvjelző)

A DB AG 101 138-6 Olchingbe fotó

A DB AG 101 138-6 Olchingben

(könyvjelző)

Visszautaztam egy megállónyit az S-Bahnnal, mivel a tehervonatok a zajvédő falak közé szorított vágányokon mentek, és szerettem volna valami áruszállítót is elkapni. Előtte viszont egy AdTranz gyártmányú, DB 101-es sorozatú mozdony által húzott InterCity vonat érkezett. Később ezekből fejlődött ki a TRAXX típuscsalád , de azok szépsége és arányossága a korai, emelt sebességű (220 km/h-ra engedélyezett) típusét már nem tudta elérni.

A DB AG 115 459-6 és a 120  fotó

A DB AG 115 459-6 és a 120 150-8 Olchingben

Egy ismeretlen DB AG 403  O fotó

Egy ismeretlen DB AG 403 Olchingban

A DB AG 440 029-7 pályaszám fotó

A DB AG 440 029-7 pályaszámú Coradia Continental motorvonat egy párjával Olchingban

(könyvjelző)

A vonatok kimondottan a nagyobb távolságokra közlekedő RegionalExpress vonatnemhez lettek kifejlesztve.

A DB AG 152 005-5 Olchingba fotó

A DB AG 152 005-5 Olchingban

(könyvjelző)

A 152-es sorozat a Siemens EuroSprinter családba tartozik, a DB Cargónál nehéz tehervonati szolgálatban közlekedik. Pár kép DB-s tehervonatokról:

A DB AG 120 133-4 München-P fotó

A DB AG 120 133-4 München-Pasingban

(könyvjelző)

A 120-as sorozat volt az első, aszinkron hajtású villanymozdony a Deutsche Bundesbahn kötelékében, és négy tengelyen is el tudta érni a 200 km/h sebességet. Ma már ritkán vesz részt közforgalomban, itt is egy átállítós vonatot húzott (az InterCityk megállnak Pasingban). A technikája lett az alapja az InterCityExpress vonatoknak. Bár ez az első hosszabb (de csöppet sem komoly) német útibeszámolóm, ICE-kről már vannak képeim korábbról, jellemzően Németországon kívülről:

A MVG R2 2115 München-Pasin fotó

A MVG R2 2115 München-Pasingban

Ugyanilyen típusú villamosok többek között Berlinben is közlekednek.

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

Visszamentem a városba, ahogy elkezdett sötétedni, ahol szerencsésen összefutottam mindenféle villamosokkal, köztük ezzel az igen régi, a Bengálival egy ívású dizájnnal rendelkező kocsival is. Már csak különjáratokon közlekednek Münchenben.

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

A MVG S 2312 Maxmonumentnél fotó

A MVG S 2312 Maxmonumentnél

(könyvjelző)

Ugyan ez főleg vonatfotós oldal, kiterjedt gyűjteményem van villamosos fotókból is, amik talán kevésbé ismertek. Érdemes lehet végiggörgetni rajtuk!

A MVG S 2304 Maxmonumentnél fotó

A MVG S 2304 Maxmonumentnél

A MVG R2 2168 Maxmonumentné fotó

A MVG R2 2168 Maxmonumentnél

A MVG R2 2109 Maxmonumentné fotó

A MVG R2 2109 Maxmonumentnél

A MVG metró Baureihe A 7169 fotó

A MVG metró Baureihe A 7169 Theresienwiese állomáson

(könyvjelző)

München egyike a valódi, nehézmetrókkal rendelkező német városoknak (Berlin, Nürnberg és Hamburg mellett). A dizájn kicsit emlékeztet a berlini széles profilú vonalakra, de azért ez még szélesebb.

Egy ismeretlen MVG Baureihe fotó

Egy ismeretlen MVG Baureihe A Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

Egy ismeretlen MVG Baureihe fotó

Egy ismeretlen MVG Baureihe A Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

Előtérben az utasok.

A MVG Baureihe A 7140+6230  fotó

A MVG Baureihe A 7140+6230 Hauptbahnhofonn

(könyvjelző)

Előtérben az utasok.

Ősz fotó

Ősz

(könyvjelző)

Lehullott falevél kis napfényes foltban.

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

Regensburg fotó

Regensburg

A DB AG 185 076-7 pályaszám fotó

A DB AG 185 076-7 pályaszámú TRAXX villanymozdonya tehervonattal Regensburg Hauptbahnhof állomáson

(könyvjelző)

Ezek jóval régebbi képek, egy másik, szintén nem vasúti témájú utazáson készítettem őket. Ekkor is voltunk Münchenben, de vonatot csak Regensburgban és a Bajor Erdőben fényképeztem.

A DB AG 363 105-8 Regensbur fotó

A DB AG 363 105-8 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 610 579-1 Regensbur fotó

A DB AG 610 579-1 Regensburg Hauptbahnhofon

Az Arriva 223 062 Regensbur fotó

Az Arriva 223 062 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 628 246 Regensburg  fotó

A DB AG 628 246 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 152 169-9 Regensbur fotó

A DB AG 152 169-9 Regensburg Hauptbahnhofon halad át tartályvonatával

A DB AG 143 022-2 Regensbur fotó

A DB AG 143 022-2 Regensburg Hauptbahnhofon

Az LTH Transportlogistik 18 fotó

Az LTH Transportlogistik 185 546-9 Regensburg Hauptbahnhofon

Silberling ingavonat Regens fotó

Silberling ingavonat Regensburg Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

A vezérlőkocsi a klasszikus, csomagtér nélküli Karlsruher Kopf arcéllel (ilyenből volt poggyászteres is, de a felújításoknál annak ajtajait is lefalazták). Fontos megkülönböztetni ezt a Wittenberger Kopf-tól, amiből készült Silberling és Halberstadter változat is. A vonatot a 111 167 pályaszámú egységmozdony tolja.

Silberling ingavonat Regens fotó

Silberling ingavonat Regensburg Hauptbahnhofon (DB AG 111 167-3)

A DB AG 111 174-9 Regensbur fotó

A DB AG 111 174-9 Regensburg Hauptbahnhofon egy Silberling-ingavonat élén

A DB AG 185 317-5 tehervona fotó

A DB AG 185 317-5 tehervonattal Regensburg Hauptbahnhofon

Egy ismeretlen DB AG 411 IC fotó

Egy ismeretlen DB AG 411 ICE-TD Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 143 938-9 Trabi Sil fotó

A DB AG 143 938-9 Trabi Silberling-ingával Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 151 055-1 Regensbur fotó

A DB AG 151 055-1 Regensburg Hauptbahnhofon húz egy vegyes tehervonatot

(könyvjelző)

A DB AG 143 165-9 Regensbur fotó

A DB AG 143 165-9 Regensburg Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

Itt szeretném figyelmedbe ajánlani néhány korábban a benbe.hu-n publikált képet a DB AG járműveiről:

Az Arriva 183 004 Regensbur fotó

Az Arriva 183 004 Regensburg Hauptbahnhofon a Prága-München vonatra vár

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München  fotó

Technisches Museum München - a budapesti Erzsébet-híd makettje

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

Technisches Museum München  fotó

Technisches Museum München - Junkers JU-52 repülőgép

Technisches Museum München fotó

Technisches Museum München

München - Hofbrauhaus fotó

München - Hofbrauhaus

München - Rathaus (Városház fotó

München - Rathaus (Városháza)

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 fotó

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 Gotteszell és Regen között az Ohetalbrückén a München-Prága vasútvonalon

(könyvjelző)

A fővonalnak épült pályán ma már csak helyi forgalom bonyolódik, a cseh határállomás (Bayerisch Eisenstein/Železná Ruda Alžbetin) a vasfüggöny közepén feküdt. Archív képeket itt lehet megnézni a környékről. A napi nagyon kevés München-Prága vonat Fürth im Wald/Domažlice felé közlekedik, nem a hitleri fővonalon.

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 fotó

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 Gotteszell és Regen között az Ohetalbrückén

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

407 ER2 3492016 VL10 736

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

403 185 407 101 151 363 223 411

 

Régi és új albumok:

Visó, majdnem a teljes<br /> vonalonHöllentalbahnMocanita MoldovitaBluzsgyiTerelés

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek