sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Nagy szlovák tél

Magas-Tátra és a Fátra rengeteg dízelmozdonnyal, személy- és tehervonatokkal.

A MÁV-START 117 313 Ipolyve fotó

A MÁV-START 117 313 Ipolyvece és Drégelypalánk között

Egy ŽSSK 812 sorozatú  fotó

Egy ŽSSK 812 sorozatú motorkocsi Ipolyság és Ipolyvisk között

A ŽSSKC 721 004 Zólyom fotó

A ŽSSKC 721 004 Zólyom állomáson

A ŽSSK 754 036-2 Zólyo fotó

A ŽSSK 754 036-2 Zólyom állomáson

A ŽSSK 240 022-4 Zólyo fotó

A ŽSSK 240 022-4 Zólyom állomáson

A ŽSSK 754 033-9 Zólyo fotó

A ŽSSK 754 033-9 Zólyom állomáson

A ŽSSKC 721 027-1 Zóly fotó

A ŽSSKC 721 027-1 Zólyom állomáson

A ŽSSK 812 015-0 Tátra fotó

A ŽSSK 812 015-0 Tátralomnic állomáson

A ŽSSK 425 956-0 Tátra fotó

A ŽSSK 425 956-0 Tátralomnic állomáson

A ŽSSK 840 001-6 Forba fotó

A ŽSSK 840 001-6 Forbasy és NiŽné RuŽbachy között

A Poprád-Késmárk-Plavec vasútvonal ezen szakasza csak 1966-ban, a ČSD műveként készült el, ezért áll itt modern folyóhíd, amely a kedvezőbb magassági szelvény érdekében szinte völgyhíd magasságú. A szóló Stadler-ŽOS GTW 2/6 motorkocsihoz Késmárk állomáson egy második kocsi fog csatlakozni, így biztosítva kellő férőhelyet.

A ŽSSK 840 001-6 Nagy& fotó

A ŽSSK 840 001-6 Nagyőr és Kežmarok zastávka között

Hogy terelőútvonalként szolgálhasson a tranzit tehervonatok számára, a vasútvonal műtárgyait jelentős terhelhetőségű, új darabokra cserélte a ČSD.

A ŽSSK 812 015-0 Kakas fotó

A ŽSSK 812 015-0 Kakaslomnici versenytér és Tarpatak között

A háttérben a Magas-Tátra, pontosabban a Lomnici csúcs kellene, hogy látható legyen.

A ŽSSK 812 015-0 és a  fotó

A ŽSSK 812 015-0 és a 840 004-5 Tarpatak állomáson

Tátralomnicról sajnos csak átszállásos eljutás van a Villamoson és a nagyvasúton át is Poprádra, igaz, legalább a Magas-Tátrai napijegyek érvényesek a nagyvasútra is.

A ŽSSK 840 001-6 és a  fotó

A ŽSSK 840 001-6 és a 840 004-0 Tarpatak állomáson

A Tátrai Villamosvasút moto fotó

A Tátrai Villamosvasút motorvonata Poprád-Felka és Nagyszalók között

A Tátrai Villamosvasút Kis- fotó

A Tátrai Villamosvasút Kis-Ganz nosztalgia-motorvonata Poprád-Felka és Nagyszalók között

A ŽSSK 425 957-8 Ótátr fotó

A ŽSSK 425 957-8 Ótátrafüred és Alsótátrafüred között

A ŽSSK TEŽ 22 pál fotó

A ŽSSK TEŽ 22 pályaszámú Kométa nosztalgia-motorkocsija Alsótátrafüred és Ótátrafüred között

A ŽSSK TEŽ 425 96 fotó

A ŽSSK TEŽ 425 962-8+425 953-7 Tátraszéplak és Tátraotthon között

A ŽSSK TEŽ 425 95 fotó

A ŽSSK TEŽ 425 952-9 Ótátrafüred állomáson

A Prága-Poprád közötti SuperCity Pendolino összeköttetést reklámozza.

Ótátrafüred fotó

Ótátrafüred

A ŽSSK 425 964-4 és 95 fotó

A ŽSSK 425 964-4 és 952-9 Ótátrafüred állomáson

A ŽSSK-TEŽ Tatran fotó

A ŽSSK-TEŽ Tatranská Kometa nosztalgia motorvonat Ótátrafüred állomáson

A ŽSSK-TEŽ Tatran fotó

A ŽSSK-TEŽ Tatranská Kometa egy patakhídon Felsőerdőfalva és Turistaszálló között

A ŽSSK-TEŽ 425 95 fotó

A ŽSSK-TEŽ 425 952-9 Felsőerdőfalva és Felsőtátrafüred között

A ŽSSK-TEŽ Tatran fotó

A ŽSSK-TEŽ Tatranská Kometa Turistaszálló és Felsőerdőfalva között

A ŽSSK-TEŽ 425 96 fotó

A ŽSSK-TEŽ 425 960-2 Tátraszéplak állomáson

A ŽSSK-OŽ 905 952 fotó

A ŽSSK-OŽ 905 952-8 Mogyorós és Szentiványi-csorbató között

Az a helyzet, hogy a tátralomnici vonalon sok jó fotóhelyet nem találtunk, az erdőpusztulás miatt szabadon nő minden bokor és aljnövényzet, így a pálya gyakorlatilag beláthatatlan. Azért eltöltöttük az időt és fotóztunk más vonalakon, például a Csorba-Csorbató fogason, ahol a kép hátterében az Alacsony-Tátrának kellene látszania. De nem látszik.

A ŽSSK 350 015 Csorba  fotó

A ŽSSK 350 015 Csorba és Vágfalva között

Két ŽSSK 163-as helyi  fotó

Két ŽSSK 163-as helyi személyvonattal Vágfalva és Csorba között

Egy ŽSSK 671-es emelet fotó

Egy ŽSSK 671-es emeletes motorvonat Csorba és Vágfalva között

A ŽSSKC 183 029-8 Vágf fotó

A ŽSSKC 183 029-8 Vágfalva és Csorba között

Egy RegioJet Vectron  Vágfa fotó

Egy RegioJet Vectron Vágfalva és Csorba között

Reméltük, hogy még valami értelmes fényben érkezik, de sajnos nem így tett.

A ŽSSK 425 958-6 Szent fotó

A ŽSSK 425 958-6 Szentiványi-csorbató állomáson

A ŽSSK 812 015-0 Tátra fotó

A ŽSSK 812 015-0 Tátralomnic állomáson

Este még vonatoztunk egyet Csorbatóra és onnan Tátralomnicra, majd a szeretett vacsorázóhelyünkön elköltöttük bőséges étkezésünket is. Utána a Poprádig átszállás nélkül lemenő Bézével utaztunk, és leszálltunk Poprad ŠpiŠska Sobota megállónál, ahol a szállásunk volt. A fővonal mellett fekvő, graffitis magasperonnál csak a tátralomnici és késmárki vonatok tudnak megállni, a fővonali vágányok mellett nincs amolyan S-Bahn peron kiépítve.

A ŽSSKC 731 053-5 Tarp fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Tarpatak (Študeny potok) és Hunfalva (Huncovce) között

Másnap, mivel nagyon megtetszett a késmárki vonal, ismét arrafelé indultunk. Megtudtuk Poprádon (természetesen ehhez szlovákul is tudni kell, mert a többi nyelv nem működik), hogy lesz tolatós tehervonat is, így nyílvánvalóan arra kezdtünk készülni. Az elegy tiszteletére a hófelhők egy kicsit föntebb emelkedtek, így a Lomnici csúcs oldalával a háttérben, napos időben készülhetett az első fotónk. Igaziból ez az oldalnézetes, Magas-Tátrás volt az egyetlen kép, aminek az elékszítéséhez ragaszkodtam, talán nem kár érte. Kompromisszumkészen mondjuk megelégedtem volna, ha dupla 840-es jön, de így azért jobb volt.

A ŽSSK 840 003-2 Késmá fotó

A ŽSSK 840 003-2 Késmárk (Kežmarok) állomáson

A ŽSSKC 731 053-5 Késm fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Késmárk (KeŽmarok) állomáson

Itt félreálltak egy kicsit, amíg megelőzi őket a következő, ütemes személyvonat.

A ŽSSKC 731 053-5 Késm fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Késmárk (KeŽmarok) állomáson

A ŽSSK 840 001-6 Késmá fotó

A ŽSSK 840 001-6 Késmárk (Kežmarok) állomáson

A ŽSSKC 731 053-5 Topo fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Toporc (Toporec) és Podolin (Podolínec) között

Északabbra költöztünk a Poprád folyó völgyében. Ez az egyetlen folyó, ami a Kárpát-medencében ered, de onnan nem a Duna felé folyik le, hanem a Dunajecen keresztül a Visztulába, majd onnan a Balti-tengerbe kerül a vize. A folyó az eredetétől a Dunajec torkolatáig 1570 métert esik, nem csekély részét a vasút mentén megtéve. Eredetileg csak Podolinig épült ki itt a vasút, Plavecig már a ČSD építette ki tranzitcélokra. Ez a teher is oda tart, a határállomáson fog elegyet cserélni. Közben ismét rákezdett a hó.

A ŽSSKC 731 053-5 Ni&# fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Nižné Ružbachy (Alsózúgó) és Forbasy (Poprádfalu) között

Bár a településeknek volt, a vasútállomások sosem viseltek magyar nevet, ezért a szlovák elnevezés szerepel először.

A ŽSR egyik univerzáli fotó

A ŽSR egyik univerzális darus PFT-járműve Plavnica (Palonca) és HromoŠ (Kormos) között

A ŽSSKC 731 053-5 Plav fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Plavnica (Palonca) és Hromoš (Kormos) között

Ez a kép is egész jól sikerült, kicsi napfénnyel, szálló hóporral. Ezen a szakaszon személyforgalom csak pénteken és vasárnap van, amolyan hazautazó-vonatokként (ilyenre Magyarországon, például Paksra, Putnokra vagy Romhányba is lenne igény, utóbbi vonalon tavasszal és ősszel kirándulóvonatokra is).

A ŽSSKC 731 053-5 Plav fotó

A ŽSSKC 731 053-5 Plavečen

Az állomás furcsán helyezkedik el, mivel az átmenő vágányokon Kassa felől Poprád felé lehet járni, a Kassa-Eperjes-Muszyna (Lengyelország) vonatoknak vagy gépet kell cserélni/körül kell járni Plavečen, vagy a deltavágányon az állomás érintése nélkül tudnak haladni. Nemzetközi gyorsoknál nyílván az előbbi funkció miatt sem volt ez gond, ma személyforgalom már nincs, a tehervonatok pedig vagy amúgy is rendeznek Plavečen, vagy ŽSSKC 131-esekkel egészen mélyen behatolnak Lengyelországba, így a deltán át közlekednek.

A PKP Cargo ET41 139-A Plav fotó

A PKP Cargo ET41 139-A Plavečen

A PAFAWAG óriásmozdonyok még csak nem is a legerősebbek Lengyelországban (az a dicsőség a szovjet VL10-re alapozott ET42-esé ), de érdekes módon hosszban és tömegben is meghaladja a méltán híres novocserkasszki testvért.

A ŽSSK 460 043-3 Héthá fotó

A ŽSSK 460 043-3 Héthárs (Lipany) és Roskovány (Rožkovany) között

A ŽSSK 460 043-3 Pécsú fotó

A ŽSSK 460 043-3 Pécsújfalu (PeČovská Nová Ves) és Kisszeben (Sabinov) között

Héthársról Eperjesen és Abos-Sároskőszegen át Kassára járnak a személyvonatok a vonalon, a Lipany fölötti vonalkifejtést már nem másszák meg (pedig az lenne a látványos rész). Hiába Eperjes a kerület székhelye, csak egy éjszakai és egy nappali gyorsvonata van Pozsonyba, előbbi Kassán akad le egy gyorsvonatról, utóbbi IC-ként az abosi deltán át közlekedik, de csak szombatonként. Legalább Abost át lehetne építeni, hogy közös peronos átszállást tudjanak biztosítani, és járhatnának erre minőségibb motorvonatok is, de úgy tűnik, Eperjes nem fontos a ŽSSK-nak. Persze, Eperjesre már szinte elért az autópálya.

A ŽSSK 460 044-1 Pécsú fotó

A ŽSSK 460 044-1 Pécsújfalu (Pečovská Nová Ves) és Kisszeben (Sabinov) között

A ŽSSK 460 032-6 Osztó fotó

A ŽSSK 460 032-6 Osztópatak-Szentmihályfalva (ŠariŠské Michažany) megálló-rekodóhelyen

A Lokorail a.s. 182 072-9 O fotó

A Lokorail a.s. 182 072-9 Osztópatak-Szentmihályfalva (ŠariŠské Michažany) megálló-rakodóhelyen

Bártfára tartó ŽSSK 86 fotó

Bártfára tartó ŽSSK 861 sorozatú dízel-motorvonat Kapušany pri Prešove és Fulyán (Fulianka) között

Tatra vontató Kapušany fotó

Tatra vontató Kapušany pri Prešove mellett

ŽSSK 812 sorozatú moto fotó

ŽSSK 812 sorozatú motorvonat Lada és Kapušany pri Prešove között a homonnai vonalon

Homonnára tartó ŽSSK 8 fotó

Homonnára tartó ŽSSK 861 sorozatú dízel-motorvonat Kapušany pri Prešove és Lada között

A ŽSSK 812 019 Fulyán  fotó

A ŽSSK 812 019 Fulyán (Fulianka) és Kapušany pri Prešove között

A ŽSSK 812 044-0 Nálep fotó

A ŽSSK 812 044-0 Nálepkovo állomáson a Margitfalva-Vereskő vonalon

A ŽSSK 812 043-2 Nálep fotó

A ŽSSK 812 043-2 Nálepkovo állomáson

A ŽSSK 757 017-9 Olmán fotó

A ŽSSK 757 017-9 Olmányfalva és Kostiviarska között

A ŽSSK 812 007-7 Zólyo fotó

A ŽSSK 812 007-7 Zólyomlipcse (Slovenská źupČa) és Lucatő (LuČatín) között

A ŽSSK 812 027-5 Lucat fotó

A ŽSSK 812 027-5 Lucatő (LuČatín) és Zólyomlipcse (Slovenská źupČa) között

Harmadik napunkon Besztercebánya környékén fényképeztünk, ezt a várat régóta szerettük volna meglőni. Mondjuk Búvárral jobb lett volna, de így is elviselhető.

A ŽSSK 754 034-7 Mez&# fotó

A ŽSSK 754 034-7 Mezőköz (Medzibrod) és Libetbánya (źubietová) között

A ŽSSK 812 027-5 Garam fotó

A ŽSSK 812 027-5 Garamsálfalva (Šalková) megálló-rakodóhelyen

PFT kiskocsi Alsóstubnyánál fotó

PFT kiskocsi Alsóstubnyánál

A ŽSSK 757 014-6 Stubn fotó

A ŽSSK 757 014-6 Stubnyafürdő és Odbočka Dolná Štubňa között

Gyorsvonat a felsőstub fotó

Gyorsvonat a felsőstubnyai Viadukt na Vode viadukton

A ŽSSKC 736 017-5, a & fotó

A ŽSSKC 736 017-5, a ŽSSK 913 008-9 és a 754 069-3 Felsőstubnya állomáson

A ŽSSKC 731 034-5 Fels fotó

A ŽSSKC 731 034-5 Felsőstubnya állomáson

Mint a modellvasút: ŽS fotó

Mint a modellvasút: ŽSSK 757-es gyorsvonattal Harmanec Jaskyna és Čremošné között

A ŽSSKC 756 001-4 Turó fotó

A ŽSSKC 756 001-4 Turócdivék állomáson

Errefelé mindig eléggé elbénázzuk a tehervonatokat, szóval az a benyomásom, hogy ez a környék nem szeret.

Egy ŽSSK 757-es gyorsv fotó

Egy ŽSSK 757-es gyorsvonattal Jazernica és Kiscsepcsény között

Tehervonat három ŽSSKC fotó

Tehervonat három ŽSSKC 746-os dízelmozdonnyal Kiscsepcsény és Jazernica között

A ŽSSK 754 036-2 retró fotó

A ŽSSK 754 036-2 retró festésű Búvár mozdonya egy személyvonattal Znióváralja és Jazernica között

Kilátás Stubnyafürdőné fotó

Kilátás Stubnyafürdőnél

A ŽSSK 754 069-3 Nyitr fotó

A ŽSSK 754 069-3 Nyitrabánya és Rásztony között

A ŽSSK 813 007-6 Rászt fotó

A ŽSSK 813 007-6 Rásztony és Nyitrabánya között

A ŽSSK 736 101-7 Kós é fotó

A ŽSSK 736 101-7 Kós és Nyitranovák között egy érsekújvári személyvonattal

ŽSSK 813-as ikermotork fotó

ŽSSK 813-as ikermotorkocsi a remätäi sípályáról nézve (mennek a hóágyúk, szerelik a felvonókat is)

Két ŽSSKC 751-es a Bra fotó

Két ŽSSKC 751-es a Bralský viadukt húzza tehervonatát Sklené pri Handlovej és Remätä között

A ŽSSK 754 069-3 Nyitr fotó

A ŽSSK 754 069-3 Nyitrabánya és Remätä között

A ŽSSK 813 005-6 Garam fotó

A ŽSSK 813 005-6 Garamberzence és Bezeréte (Trnavá Hora) között

A ŽSSKC 721 027-1 és 0 fotó

A ŽSSKC 721 027-1 és 004-0 Zólyom állomáson

A ŽSSK 812 057-2 Zólyo fotó

A ŽSSK 812 057-2 Zólyom állomáson

A ŽSSK 712 407-6 Zólyo fotó

A ŽSSK 712 407-6 Zólyom állomáson

A ŽSSK 757 013-8 Zólyo fotó

A ŽSSK 757 013-8 Zólyom állomáson

A ŽSSK 754 036-2 Zólyo fotó

A ŽSSK 754 036-2 Zólyom állomáson

A ČD (České Dráhy fotó

A ČD (České Dráhy) 754 019-8 Zólyom állomáson

A ŽSSK 840 001-6 & 840 fotó

A ŽSSK 840 001-6 & 840 004-0 & 812 015-0 Studeny potok (Tarpatak) állomáson

Tátraszéplak felvételi épül fotó

Tátraszéplak felvételi épülete

A ŽSSK 425 954-4 Tátra fotó

A ŽSSK 425 954-4 Tátraszéplak állomáson

Szlovák IC+ kocsi (1plus/2p fotó

Szlovák IC+ kocsi (1plus/2plus) Csorba közelében

A ŽSSK 425 955-2 Szent fotó

A ŽSSK 425 955-2 Szentiványi-csorbató állomáson

Már az új, sötétszürke aljú, Blonsky fényezést viseli.

A ŽSSK 840 005-7 Késmá fotó

A ŽSSK 840 005-7 Késmárk (Kežmarok) állomáson

Egyenáramú Pantográf Lipany fotó

Egyenáramú Pantográf Lipanynál

A ŽSSK 460 031-8 Š fotó

A ŽSSK 460 031-8 Šarišské Michal'any megálló-rakodóhelyen

Trolibusz Eperjesen fotó

Trolibusz Eperjesen

Trolibusz Eperjesen fotó

Trolibusz Eperjesen

Trolibusz Eperjesen fotó

Trolibusz Eperjesen

Trolibusz Eperjesen fotó

Trolibusz Eperjesen

A ŽSSK 757 015-3 Stubn fotó

A ŽSSK 757 015-3 Stubnyafürdő és Odbočka Dolná Štubňa között

A ŽSSK 754 036-2 Odbo& fotó

A ŽSSK 754 036-2 Odbočka Dolná Štubňa és Stubnyafürdő között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

334 Bzmot757 014V46 307 4412150 M41

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

GTW 2/6 812 840 754 731 757 460 721 813 736 861 751

 

Régi és új albumok:

Bosznia 2017Dél-nyugati körVál-völgyi KisvasútDunántúli maradékok 2.Fogassal a Tátrába

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek