302. számú vasútvonal
Csap (=Chop) - Munkács (=Mukacheve) - Kisszolyvai-hágó - Striy - Lemberg (Lviv) - Kiev (Kiiv)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
100
190
301
325
![]() | ||||
Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány. Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak. A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt. A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.
| |||||
![]() | MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M61 001 Csapon | ||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
![]() | A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
![]() | 183 044-7 Csapon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2130 Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | M41 2162 Csapon | ||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
![]() |
301
![]() ![]() | ||||
![]() |
190
100
301
321
![]() | ||||
![]() |
301
321
![]() | ||||
![]() | Gyorsvonat Bátyúban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
301
321
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Mezőterebes-Gorond = Страбічево ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Munkács-Átrakó = Мукачеве-Перевалочна База ![]() | ||||
Bátyú és Munkács-Átrakó állomások között az egyik vágány fonódott, normál nyomközön dízelvontatású vonatokkal igénybe vehető. Munkács-Átrakó és Munkács személypályaudvar között a normál nyomközű vágány kiépítése folyamatban, ezután megindulhat a Budapest és Munkács közötti, tengelyátszerelés nélküli InterCity forgalom. | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
A szanatóriumáról híres megálló díszes felvételi épülettel rendelkezik. | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Szolyva és Volóc között a vasút a Vicsa patak völgyében kanyarog, itt a vasúttal párhuzamosan közút nincs, csak földutak. A szakaszon 12 híd épült a Vicsa és jópár áteresz a mellékvizei fölött. | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Volóc állomás a Kisszolyvai-hágón átvezető hegyi szakasz kezdete, itt kapnak tológépet a kelet felé tartó tehervonatok (illetve a legnehezebb vonatok itt kapnak második előfogatot szükség esetén, ha már Munkácstól előfogattal jöttek). | |||||
| |||||
![]() | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
Szkotárszka tulajdonképpen egy megállóhely, A megállóhelytől nyugatra egy kettős vágánykapcsolat található, de ezt nem a helyes-helytelen vágány közötti átmenetre használják, hanem itt szokták lekapcsolni a nehéz tehervonatok egyik előfogati gépét, amit aztán visszairányíthatnak Lavocsnére. | |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Szkotárszka felső = З.п.1641 КМ ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
A régi beszkidi alagút egy vágányú, rendkívül rossz állapotú, gyakorlatilag a Monarchia ideje óta nem nyúltak hozzá. Közepén található a történelmi magyar-osztrák határ, ám teljes egészében a MÁV építette. Mellette EU-pénzből 2018-ra elkészült az új, kétvágányú, korszerű alagút, 2019-ben várható a forgalom átterelése, addig több napos vágányzárak és a távolsági vonatok Uzsoki-hágó felé terelése lehetséges. | |||||
| |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
A galíciai Lavocsne szolgált az osztrák-magyar határállomásként a Monarchia idején. Ma is fontos állomás, a hágó felé, nyugatra tartó vonatok itt kapnak tológépet. Innen keletre az Opir folyó völgyében az esés csekély, a pálya folyóvölgyi jellegű, sok híddal.
| |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | Verkhnje Syn'ovydne = Верхньосинєвидне ![]() | ||||
Az Opir-folyó itt torkollik a Stryi folyóba. | |||||
| |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
326
![]() | ||||
A Kisszolyvai-hágón átvezető vonal keleti végpontja. | |||||
![]() | Az UŽ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az UŽ ER2 305 Stryi állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
325
![]() | ||||
![]() | Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az UŽ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az UŽ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az UŽ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az UŽ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Lvivben még mindig a Marsrutka, vagyis az iránytaxi az ász, de az előző évi villamosfelújítás után ismét följárnak a Tátra kocsik a birodalmi léptékű főpályaudvarhoz | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||