sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


További friss képek

Új albumok

2009-2018

Ősz a két Tátrában
Ősz a két Tátrában
Dízeles személy- és tehervonatok az Alacsony-Tátrában és a Vepor-hegység fogaskerekűjén, a Magas-Tátrában pedig pár perc fővonali forgalma mellett újabb villamosos és fogasos képek érkeznek csodálatos, napos őszi időben.

Gőzmozdonnyal Imenóba
Szlovénia egyik rendszeres nyári gőzösösös vasútvonala és annak környéke mutatkozik be egy rövid fotós-videós albumban.

150 éves a MÁV
Jubileumi ünnepség, parádé és Gőzmozdony Grand Prix a Füstiben. Az album végén hangos, szinte már füstszagú videó a versengésről!

Ivano Frankivszktól Ungvárig
Először egy D1-est üldözünk a dombvidéken, majd a Sztríj fűtőház következik, megnézünk két zsákvonalat Sztarzsavánál és motorvonatokat fotózunk az Uzsoki-hágó mindkét felén.

Nyári nosztalgiák a Felvidéken
Fogasgőzös a Tiszolc és Breznó közötti hegyipályán és Pielstick a talán hamarosan újranyíló Ipolyság-Zólyom vasútvonalon. Szerepel persze a tűzoltóvonat és a menetrend szerinti személyvonatok is.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

302. számú vasútvonal

Csap (=Chop) - Munkács (=Mukacheve) - Kisszolyvai-hágó - Striy - Lemberg (Lviv) - Kiev (Kiiv)

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.

Címkefolyam

Csap = Чол

100 190 301 325

Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány.

Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak.

A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt.

A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.

vasutallomasok.hu új ablakba hmsoft részletes beszámolója a környékről új ablakba
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra
Nagyfelbontású kép
M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra

Fotó: Takács Bence

M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
Nagyfelbontású kép
M61 001 Csapon
Fotó: Székely Viktor

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Nagyfelbontású kép
A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson
Fotó: Székely Viktor

183 044-7 Csapon
Nagyfelbontású kép
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

M41 2130 Csap (Чол) állomáson
M41 2130 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M41 2162 Csapon
M41 2162 Csapon
Fotó: Székely Viktor

M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson
M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
M61 001 Csapon

Fotó: Takács Bence

M61 001 Csapon
M61 001 Csapon

Fotó: Takács Bence

VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett
VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett

Fotó: Takács Bence

M61 001 és VL10-1486 Csapon
M61 001 és VL10-1486 Csapon

Fotó: Takács Bence

VL10-1085(?) Csapon
VL10-1085(?) Csapon

Fotó: Takács Bence

A Kárpátalja-expressz Csapon
A Kárpátalja-expressz Csapon

Fotó: Takács Bence

CsME3-2797 Csapon
CsME3-2797 Csapon

Fotó: Takács Bence

Csap (Чол) állomás
Csap (Чол) állomás

Fotó: Takács Bence

Csap (Чол) állomáson
Csap (Чол) állomáson

Fotó: Takács Bence

A Csap (Чол) állomás előtti tér
A Csap (Чол) állomás előtti tér

Fotó: Takács Bence

183 044-7 Csapon
183 044-7 Csapon

Fotó: Takács Bence

301

Bátyú = Батьово

190 100 301 321

Bátyú teherpályaudvar

301 321
Gyorsvonat Bátyúban
Gyorsvonat Bátyúban

Fotó: Takács Bence

301 321

Barkaszó = Баркасове

Mezőterebes-Gorond = Страбічево

Munkács-Átrakó = Мукачеве-Перевалочна База

Bátyú és Munkács-Átrakó állomások között az egyik vágány fonódott, normál nyomközön dízelvontatású vonatokkal igénybe vehető. Munkács-Átrakó és Munkács személypályaudvar között a normál nyomközű vágány kiépítése folyamatban, ezután megindulhat a Budapest és Munkács közötti, tengelyátszerelés nélküli InterCity forgalom.

Munkács = Мукачеве

Latorca

Kölcsény = Кольчино

Szentmiklós = Чинадійово

Karpaty = З.п. Карпати

A szanatóriumáról híres megálló díszes felvételi épülettel rendelkezik.

Latorca

Szolyva = Свалява

Szolyva és Volóc között a vasút a Vicsa patak völgyében kanyarog, itt a vasúttal párhuzamosan közút nincs, csak földutak. A szakaszon 12 híd épült a Vicsa és jópár áteresz a mellékvizei fölött.

Vocsitelep = Вовчий

Jablonka = З.п. Яблунів

Volóc = Воловець

Volóc állomás a Kisszolyvai-hágón átvezető hegyi szakasz kezdete, itt kapnak tológépet a kelet felé tartó tehervonatok (illetve a legnehezebb vonatok itt kapnak második előfogatot szükség esetén, ha már Munkácstól előfogattal jöttek).

Kisszolyvai-hágó

Hukliva = Пл. Гукливий

Hukliva-viadukt = 66 m

Szkrinicza-viadukt = 154 m

Szkotárszka = Скотарське

Szkotárszka tulajdonképpen egy megállóhely, A megállóhelytől nyugatra egy kettős vágánykapcsolat található, de ezt nem a helyes-helytelen vágány közötti átmenetre használják, hanem itt szokták lekapcsolni a nehéz tehervonatok egyik előfogati gépét, amit aztán visszairányíthatnak Lavocsnére.

Szkotárszka-viadukt = 80 m

Kis-Szolyvai-viadukt = 96 m

Szkotárszka felső = З.п.1641 КМ

Kosári-viadukt = 155 m

Rovini-viadukt = 98 m

Beszkidi = Beskyd-tunnel

A régi beszkidi alagút egy vágányú, rendkívül rossz állapotú, gyakorlatilag a Monarchia ideje óta nem nyúltak hozzá. Közepén található a történelmi magyar-osztrák határ, ám teljes egészében a MÁV építette. Mellette EU-pénzből 2018-ra elkészült az új, kétvágányú, korszerű alagút, 2019-ben várható a forgalom átterelése, addig több napos vágányzárak és a távolsági vonatok Uzsoki-hágó felé terelése lehetséges.

Beszkid = Бескид

Oporets = З.п. Опорець

Lavochne = Лавочне

A galíciai Lavocsne szolgált az osztrák-magyar határállomásként a Monarchia idején. Ma is fontos állomás, a hágó felé, nyugatra tartó vonatok itt kapnak tológépet. Innen keletre az Opir folyó völgyében az esés csekély, a pálya folyóvölgyi jellegű, sok híddal.


Vezetőállás-videó

Slavske = Славське

Tukhlya = Тухля

Skolye = Сколе

Verkhnje Syn'ovydne = Верхньосинєвидне

Az Opir-folyó itt torkollik a Stryi folyóba.

Lyubyntsi = Любинці

Stryi = Стрий

326

A Kisszolyvai-hágón átvezető vonal keleti végpontja.

Az UŽ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson
Az UŽ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UŽ ER2 305 Stryi állomáson
Az UŽ ER2 305 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UŽ CsME2 519 Stryi állomáson
Az UŽ CsME2 519 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UŽ CsME3 3373 Stryi állomáson
Az UŽ CsME3 3373 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UŽ CsME3 4207 Stryi állomáson
Az UŽ CsME3 4207 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UŽ CsME3 4207 és 3373 Stryi állomáson
Az UŽ CsME3 4207 és 3373 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Lviv = Львів

325
Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban
Nagyfelbontású kép
Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban

Fotó: Takács Bence

Az UŽ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán
Az UŽ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán

Fotó: Takács Bence

Az UŽ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron
Az UŽ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron

Fotó: Takács Bence

Az UŽ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik
Az UŽ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik

Fotó: Takács Bence

Az UŽ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron
Az UŽ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron

Fotó: Takács Bence

Lvivben még mindig a Marsrutka, vagyis az iránytaxi az ász, de az előző évi villamosfelújítás után ismét följárnak a Tátra kocsik a birodalmi léptékű főpályaudvarhoz
Lvivben még mindig a Marsrutka, vagyis az iránytaxi az ász, de az előző évi villamosfelújítás után ismét följárnak a Tátra kocsik a birodalmi léptékű főpályaudvarhoz

Fotó: Takács Bence

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2018. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek