sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Balkantour 2013

Szarajevo, Konjic, Mostar, Dubrovnik, Kotor, Librazhd, Podgorica, Mokra Gora. Folytassam?

Alaposan telematricázott es fotó

Alaposan telematricázott eszéki T3YU típusú Tatra-villamos

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Golyónyomok a falban.

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Tatra T3YU villamos Eszéken fotó

Tatra T3YU villamos Eszéken (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Eszék, kikötő (Osijek) fotó

Eszék, kikötő (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Eszék, Szent Péter és Pál N fotó

Eszék, Szent Péter és Pál Nagytemplom (Osijek)

Eszék (Osijek) fotó

Eszék (Osijek)

Táj Doboj közelében (Boszni fotó

Táj Doboj közelében (Boszniai Szerb Köztársaság)

Az Iván-hágón fotó

Az Iván-hágón

A ŽFBH 441-908 az esti fotó

A ŽFBH 441-908 az esti Čaplinja-Szarajevo vonattal Ovčariban

A ŽFBH 441-908 az esti fotó

A ŽFBH 441-908 az esti Čaplinja-Szarajevo vonattal Ovčariban

Remek képeket lehet találni a vonalról a német Drehscheibe-fórum különböző bugyraiban (a link mögött tényleges képek vannak).

A ŽFBH 441-908 az esti fotó

A ŽFBH 441-908 az esti Čaplinja-Szarajevo vonattal Ovčari és Grad között

A fölső viadukttól már nem kell sokat emelkedni az Ivan-alagút bejáratánál fekvő Grad állomásig, de körbe kell járni mégegyszer a következő oldalvölgyet, így ott még van egy pár viadukt (l. ezt a térképet !) A hágó alatti alagutat még a kisvasútnak építették, hogy lerövidítsék az eredetileg 30 kilométeres, Abt-rendszerű fogasléces szakaszt az Ivan planinán át. Űrszelvényét a várható normálnyomtávú átépítésnek megfelelően alakították ki 1935-ben. A többi műtárgy a normál vasút 1963-1966 közötti építésekor épült. Hasonlóan a Belgrád-Bar vasútvonalhoz ezt a vonalat is eleve villamosítottnak építették, de a felsővezeték csak 1969 májusában készült el, addig 661-es Kennedy dízelmozdonyok és Sinóbuszok jártak, az ASEA 441-es villanymozdonyok pedig lezsírozva várták a fűtőházakban, hogy rájuk kerüljön a sor.

Az Iván-hágón fotó

Az Iván-hágón

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - törökfürdő fotó

Szarajevo - törökfürdő a Mula Mustafe Bašeskije utcán

Szarajevo - szétlőtt h fotó

Szarajevo - szétlőtt homlokzat

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - a Szent Szív sz fotó

Szarajevo - a Szent Szív székesegyház

Szarajevo - Gázi Huszrev bé fotó

Szarajevo - Gázi Huszrev bég bazárja

Szarajevo - Gázi Huszrev bé fotó

Szarajevo - Gázi Huszrev bég bazárja

Szarajevo - éttermek a Basc fotó

Szarajevo - éttermek a Bascarsiján

Szarajevo - éttermek a Basc fotó

Szarajevo - éttermek a Bascarsiján

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - Gázi Husrev bég fotó

Szarajevo - Gázi Husrev bég mecsete

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - Morića Han fotó

Szarajevo - Morića Han

Szarajevo - Morića Han fotó

Szarajevo - Morića Han

Szarajevo - Morića Han fotó

Szarajevo - Morića Han

Szarajevo - Morića Han fotó

Szarajevo - Morića Han

Szarajevo - Morića Han fotó

Szarajevo - Morića Han

Szarajevo - a Bascarsija kö fotó

Szarajevo - a Bascarsija központja

Szarajevo - bécsi E1-es vil fotó

Szarajevo - bécsi E1-es villamos az egyes vonalon

Szarajevo - bécsi E1-es vil fotó

Szarajevo - bécsi E1-es villamos az egyes vonalon

Szarajevo - a Bascarsija kö fotó

Szarajevo - a Bascarsija központja

Szarajevo - mecset fotó

Szarajevo - mecset

Szarajevo - a Nemzeti Könyv fotó

Szarajevo - a Nemzeti Könyvtár

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos a Nemzeti Könyvtárnál

Az épület háború utáni újjáépítéséről szóló könyv kiadásához a Kickstarteren gyűjtenek nagyon ügyesen pénzt.

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos, felújítva és alacsonypadlós középrésszel ellátva, a Nemzeti Könyvtárnál

Az épület háború utáni újjáépítéséről szóló könyv kiadásához a Kickstarteren gyűjtenek nagyon ügyesen pénzt.

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos a Nemzeti Könyvtárnál

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo - csuklós Tatra K fotó

Szarajevo - csuklós Tatra K2 villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo - ajándékba kapot fotó

Szarajevo - ajándékba kapott amszterdami villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo - bécsi E1-es vil fotó

Szarajevo - bécsi E1-es villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo - villamos a Milj fotó

Szarajevo - villamos a Miljacka patak partján

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - amszterdami vil fotó

Szarajevo - amszterdami villamos

Szarajevo - amszterdami vil fotó

Szarajevo - amszterdami villamos egy törökfürdőnél

Szarajevo - Tatra K2-es vil fotó

Szarajevo - Tatra K2-es villamos

Szarajevo - Tatra K2-es vil fotó

Szarajevo - Tatra K2-es villamos

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo - Tatra K2-es vil fotó

Szarajevo - Tatra K2-es villamos

Szarajevo - Tatra K2-es vil fotó

Szarajevo - Tatra K2-es villamos

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

Szarajevo fotó

Szarajevo

A ŽFBH 441-903 Maglajb fotó

A ŽFBH 441-903 Maglajból érkezik Szarajevóba - a kép Rajlovac és Alipasin Most között készült, a főpályaudvarra bevezető zsákvonalon

Ganz-motorvonatot vártam, de sajnos nem az jött, erre még külön rá kell repülnöm.

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

Barna Sarajevsko söt fotó

Barna Sarajevsko söt

A Boszna folyó forrása, a V fotó

A Boszna folyó forrása, a Vrelo Bosne Park Szarajevo mellett

Kilátás a Szarajevóból az i fotó

Kilátás a Szarajevóból az igmáni olimpiai parkhoz vezető úttól

A hátam mögött szalaggal körbekerített aknamező...

Kilátás a Szarajevóból az i fotó

Kilátás a Szarajevóból az igmáni olimpiai parkhoz vezető úttól

Kilátás a Szarajevóból az i fotó

Kilátás a Szarajevóból az igmáni olimpiai parkhoz vezető úttól

Vonat halad át Ovčari  fotó

Vonat halad át Ovčari állomáson

A vonat percre pontosan akkor érkezett, mint előző nap, de egy nap alatt ennyit változott a napállás.

A ŽFBH 441-902 halad r fotó

A ŽFBH 441-902 halad rövid Čapljina-Sarajevo személyvonatával a Neretva völgyében a Drežanka torkolatánál

A ŽFBH 441-902 halad r fotó

A ŽFBH 441-902 halad rövid Čapljina-Sarajevo személyvonatával a Neretva völgyében a Drežanka torkolatánál

A ŽFBH 441-902 halad r fotó

A ŽFBH 441-902 halad rövid Čapljina-Sarajevo személyvonatával a Neretva völgyében a Drežanka torkolatánál

Egy ismeretlen ŽFBH 44 fotó

Egy ismeretlen ŽFBH 441-es a Neretva völgyében a Drežanka torkolatánál

A ŽFBH 441-901 és 441- fotó

A ŽFBH 441-901 és 441-914 által vontatott konténervonat a ploűei kikötőből tart a szárazföld belseje felé

A kép Drežnica állomáson készült.

A ŽFBH 441-901 és 441- fotó

A ŽFBH 441-901 és 441-914 által vontatott konténervonat a ploűei kikötőből tart a szárazföld belseje felé

Kis mecset minarettel Mosta fotó

Kis mecset minarettel Mostarban

Török ház Mostarban (Kajtaz fotó

Török ház Mostarban (Kajtazova Kuća)

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

Török ház Mostarban fotó

Török ház Mostarban

A mostari tarifa: 1 km=1 KM fotó

A mostari tarifa: 1 km=1 KM

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar - az Öreg híd a Nere fotó

Mostar - az Öreg híd a Neretva fölött

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar - kilátás az Öreg hí fotó

Mostar - kilátás az Öreg hídról

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar fotó

Mostar

Mostar - Kriva Ćuprija, a l fotó

Mostar - Kriva Ćuprija, a legöregebb híd Mostarban, amely a Radobolje folyón ível át

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Mostar - Öreg híd fotó

Mostar - Öreg híd

Blagaj erődje fotó

Blagaj erődje

Blagaj fotó

Blagaj

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrása

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrása

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrása

Remek étterem Blagajban, ko fotó

Remek étterem Blagajban, konkrétan az asztalok között folyó, jéghideg folyóvízzel

A békefenntartók is itt esznek, szóval elég hiteles a hely.

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrása

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrásánál levő dervisház

Blagaj, a Buna folyó forrás fotó

Blagaj, a Buna folyó forrása

Kis híd Čapljina melle fotó

Kis híd Čapljina mellett

Kravica vízesés fotó

Kravica vízesés

Kravica vízesés fotó

Kravica vízesés

Kravica vízesés fotó

Kravica vízesés

Kravica vízesés fotó

Kravica vízesés

Kravica vízesés fotó

Kravica vízesés

A ŽFBH 441-906 Ovč fotó

A ŽFBH 441-906 Ovčari és Konjic között

Az öreg kőhíd Konjicba fotó

Az öreg kőhíd Konjicban

Az öreg kőhíd Konjicba fotó

Az öreg kőhíd Konjicban

Az öreg kőhíd Konjicba fotó

Az öreg kőhíd Konjicban

A Bilecsa-tó (Bilećko jezer fotó

A Bilecsa-tó (Bilećko jezero) Trebinje közelében

A Bilecsa-tó (Bilećko jezer fotó

A Bilecsa-tó (Bilećko jezero) Trebinje közelében

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje fotó

Trebinje

Trebinje vasútállomása fotó

Trebinje vasútállomása

Vonat már nem jár, de a pénztár úgy néz ki, mintha csak pár éve újították volna föl.

Trebinje vasútállomása fotó

Trebinje vasútállomása

Trebinje vasútállomása fotó

Trebinje vasútállomása

A JŽ 83.056 pályaszámú fotó

A JŽ 83.056 pályaszámú gőzmozdonya kiállítva Trebinje korábbi vasútállomásán

Trebinjébe, a mai Boszniai Szerb Köztársaság déli részének legnagyobb városába 1901-ben ért el a vasút, amely Hum-nál ágazott ki a Zelenika-vasútból. A fővonal a Neretva-menti vonal (Neretvanska pruga) Gabela állomásához csatlakozott, nem messze Mostartól, és Herceg Novi-nál lépett át a mai Montenegróba. Később a trebinjei vonalat is meghosszabbították, 1938-ra Niksičig, 1948-ra Podgoricáig (az akkori Titogradig) értek a sínek. A másik szárnyvonal Uskopljénél ágazott ki Dubrovnik felé, és a boszniai kisvasutak talán legismertebb szakasza volt. pályaszám-adatok forrása: steamlocomotive.info .

Ljubovo-Duži régi kisv fotó

Ljubovo-Duži régi kisvasúti állomása

Trebinje a a Trebišnjica folyó partján fekszik, amelyik mentén azonban nem lehetett a vasutat levezetni a tengerpartig. Ez ugyanis egy fennsíki folyó, amely Hum közelében egyszerűen eltűnik a karsztban, hogy majd csak az Adriánál bukkanjon elő a sziklából. Sajnos a kisvasutakat megszűntették, eközben viszont a normálnyomközű vasutakat nem építették ki mindenhová. Így kapcsolat nélkül maradt Trebinje, Dubrovnik, Herceg Novi is, és Niksičet is csak Titograd felől érte el a nagyvasút - ennek további kiépítése azonban tervben van , pont Trebinjén keresztül. A megépítés ideje viszont erősen kétséges, mivel a ŽFBH sem a Končar-motorvonatokat, sem a 441-es felújításokat, sem a spanyol Talgo szerelvényeket nem tudta kifizetni, így hamarosan visszaküldik őket a feladónak.

Ljubovo-Duži régi kisv fotó

Ljubovo-Duži régi kisvasúti állomása

Erről az állomásról és környékéről van egy előtte-utána összehasonlítás ezen az oldalon .

Ljubovo-Duži régi kisv fotó

Ljubovo-Duži régi kisvasúti állomása

Ljubovo-Duži régi kisv fotó

Ljubovo-Duži régi kisvasúti állomása

Régi 760 mm-es síndarab Lju fotó

Régi 760 mm-es síndarab Ljubovo-Duži régi kisvasúti állomásánál

A régi kisvasút Trebinje fe fotó

A régi kisvasút Trebinje felé

Az Adriai-tenger Dubrovnikn fotó

Az Adriai-tenger Dubrovniknál

Pár előtte-utána kép látható az ide vezető kisvasútról ezen az oldalon . Itt nem kellett bemondani, ha jött a vonat: mivel a pálya közvetlenül Dubrovnik fölött bukkant föl a fennsík szélén, egy órába is beletelt, végig a látóhatáron belül maradva, mire leereszkedett a tengerszintre.

Az Adriai-tenger Dubrovnikn fotó

Az Adriai-tenger Dubrovniknál

MAN autóbusz Dubrovnikban fotó

MAN autóbusz Dubrovnikban

A kisvasúti állomás és a belváros közötti sárga villamost helyettesítik ma már a modern buszjáratok.

Az Adriai-tenger Dubrovnikn fotó

Az Adriai-tenger Dubrovniknál

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Autóbuszok Dubrovnikban fotó

Autóbuszok Dubrovnikban

Autóbusz Dubrovnikban fotó

Autóbusz Dubrovnikban

Az Adria Dubrovnikban fotó

Az Adria Dubrovnikban

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Ezen a téren volt a villamos végállomása. ujablak

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik, a Bokar erő fotó

Dubrovnik, a Bokar erőd

Dubrovnik az egyik forgatási helyszíne a Trónok Harcának - aki nézi a sorozatot, annak ezek a képek ismerősök lesznek.

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovniki autóbusz fotó

Dubrovniki autóbusz

Dubrovniki autóbusz fotó

Dubrovniki autóbusz

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik fotó

Dubrovnik

Dubrovnik repülőteréne fotó

Dubrovnik repülőterének leszállófényei

A Kotori-öböl, Európa legdé fotó

A Kotori-öböl, Európa legdélibb fjordja

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Dubrovnikból átértünk Montenegróba. Ha csak egy országot néz meg valaki a Balkánon, az feltétlenül Montenegro legyen: minden megvan itt, ami Horvátországot híressé teszi, a középkori kikötővárosok, a nemzeti parkok a csodálatos hegyekkel és folyókkal, remek strandok, de minden sokkal autentikusabb, élőbb, vidámabb, és persze olcsóbb. A horvát pénzsóvárságot össze sem lehet hasonlítani a crnagorán vendégszeretettel. Aki még nem találta ki az idei nyaralást, az induljon Montenegróba - autópályán Horvátország és Makedónia felől is elérhető, de a legszebb mindenképp Szerbián át, az országúton. Útközben is számos csoda vár az utazóra.

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Prerast városkája mintha cs fotó

Prerast városkája mintha csak a Karib-tenger kalózai című filmből ugrott volna elő

Kikötés Gospa od Škrpj fotó

Kikötés Gospa od Škrpjelán

A bizánci és Német-római birodalmak közti ütközőzóna jellegzetessége a két egyház jelenléte. A Szent György-szigeten római katolikus, a Gospa od Škrpjela szigeten ortodox templom áll.

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

A legenda szerint prerasti halászok itt egy Szűz Máriát ábrázoló ikont fogtak ki a vízből, és ezt olyan fontos jelnek tekintették, hogy elhatározták, templomot emelnek a tiszteletére. 1630-ban építették ezt a mesterséges szigetet (nincs is más rajta, csak kő), és ebben a templomban helyezték el a szentképet. Minden év július 22-én a Fasinada nevű búcsú keretében a helyiek köveket szórnak a tengerbe, hogy ezzel is növeljék a sziget méretét, hogy minél tovább állhasson a templom benne a csodás ikonnal.

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Vizitaxi a Kotori-öbölben fotó

Vizitaxi a Kotori-öbölben

A megvásárolt jeggyel bármelyik társaság hajójával visszatérhetünk a szárazföldre.

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Gospa od Škrpjela, a K fotó

Gospa od Škrpjela, a Kotori-öböl egyik ékköve

Prerast, az autentikus kikö fotó

Prerast, az autentikus kikötőváros a Kotori-öbölben

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor nem olyan híres, mint Dubrovnik, de őt is 5 km-es fal veszi körül, ami részben a tengerbe ér, bár mivel ez a város tényleges kikötőként is fontos, a legnagyobb része föl lett töltve, és egy széles, autóúttal párhuzamos sétány választja el a falakat a víztől. A falon belüli rész viszont ugyanolyan bámulatos építészeti emlékeket rejt, mint Dubrovnik, de a kisebb tömeg miatt, különösen ebben a hajnali időben, a sikátoros, tekergő szerkezete mégjobban érvényesül.

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Ha nem Dubrovnikban, hanem itt forgatnák a Trónok Harcát, talán rájöttek volna, hogy teljesen hibásan tervezték meg az Eyrie erődjét. Annak kiköpött mása ugyanis, együtt a három, a fölvezető ösvényt vigyázó erőddel, a Kotori-öblöt védelmezi.

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Jugopetrol, aha! A cég hihetetlen, de létezik.

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotor, Montenegro fotó

Kotor, Montenegro

Kotori erőd, Montenegr fotó

Kotori erőd, Montenegro

Kotori erőd, Montenegr fotó

Kotori erőd, Montenegro

Sveti Stefan fotó

Sveti Stefan

Az Adria Petrovacnál fotó

Az Adria Petrovacnál

Az Adria Petrovacnál fotó

Az Adria Petrovacnál

Petrovac középkori jellegét fotó

Petrovac középkori jellegét elnyomja a turizmus erőltetése, strandként viszont hihetetlenül erős, hogy középkori sikátoroktól tizenöt méterre fürdőzhetsz

Petrovac középkori jellegét fotó

Petrovac középkori jellegét elnyomja a turizmus erőltetése, strandként viszont hihetetlenül erős, hogy középkori sikátoroktól tizenöt méterre fürdőzhetsz

Petrovac középkori jellegét fotó

Petrovac középkori jellegét elnyomja a turizmus erőltetése, strandként viszont hihetetlenül erős, hogy középkori sikátoroktól tizenöt méterre fürdőzhetsz

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

A magas hegycsúcsok, mint a Durmitor, vagy a híres montenegrói filozófus, Njegoš mauzóleumát is rejtő Jezerski Vrh megmászása kimaradt. A Tara folyón sem raftingoltunk, úgyhogy egyszer még tartanom kell egy természetjárós montenegrói túrát. Cetinje viszont egy hangulatos kisváros volt, de már tényleg nem alkalmas arra, hogy az ország fővárosa legyen.

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje, Montenegro kulturá fotó

Cetinje, Montenegro kulturális fővárosa

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

Diodato Bogdan Marzano, a t fotó

Diodato Bogdan Marzano, a táncoló kovács műhelye Ceinjében

Hatalmas fazon az öreg , igazi vírusmarketinget űz szerintem. És jóféle dzsezzt és rock'n'roll-t hallgat.

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

Cetinje fotó

Cetinje

A ŽCG 461-035 Virpazar fotó

A ŽCG 461-035 Virpazar és Vranjina között

Amíg a család elment hajókázni a Shkoderi-tóra én vonatokat fényképeztem, szintén a tóparton. A Bijelo Poljéba tartó személyvonattal sok választási lehetőségem nem volt, délben majdnem mindenhol ellenfényes, csak ezen az egy helyen nem.

A MonteCargo 461-042 egy Ba fotó

A MonteCargo 461-042 egy Barból indult konténervonattal a Shkoderi-tavon átvezető töltésen Virpazar és Vranjina között

A ŽCG 461-039 Vranjina fotó

A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között

A ŽCG 461-039 Vranjina fotó

A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között a Lesendro-erődnél

A montenegrói vasúti menetrend teljes egészében megtalálható a honlapjukon , de még Android applikációjuk is van. A Play-ből nem lehet letölteni, egyenesen .apk formátumban érhető el a weboldalukon. Tán csak nem lopott szoftverrel készült? Mindenesetre a program rendkívül egyszerű, viszont működik, és a Virpazarhoz hasonló kis állomásokat is ismeri.
Ami viszont nem lényegtelen, hogy rengeteg vonat jár az országban, mégha nemzetközi vonat csak kettő is (egy Szabadka-Bar és egy Belgrád-Bar járat van, legutóbbi ottjártunk óta megszűnt a Podgorica IC, a Lovčen és az Autovoz is, csak a Tara időfekvésében közlekedő nappali és a Pannoniját helyettesítő éjszakai vonat maradt meg, de már mindkettő név nélkül. A Belgrád-Bar vonal Morača-kanyoni szakaszán (itt található a híres Mala Rijeka Most is), illetve át a hegyeken Kolasínon át Bijelo Poljéig jár még két helyi személyvonat, de az igazi forgalom most a podgoricai elővárosban van: összesen 11 pár vonat jár Bar és Podgorica között, illetve hét pár vonat Podgorica és Nikšič között. Ezek közül dél felé kettő, észak felé egy ráadásul átmérős Nikšič-Bar járat.

Lesendro erőd fotó

Lesendro erőd

Lesendro erőd fotó

Lesendro erőd

Sveti Stefan szigete fotó

Sveti Stefan szigete

Hollywoodi sztárok laknak itt, bejutni kocsival lehetetlen, gyalog pedig hosszú, így nincs nagy tömeg.

A futurisztikus Bar fotó

A futurisztikus Bar

Montenegrói hadihajók Barba fotó

Montenegrói hadihajók Barban

Montenegrói hadihajók Barba fotó

Montenegrói hadihajók Barban

Montenegrói hadihajók Barba fotó

Montenegrói hadihajók Barban

Montenegrói hadihajók Barba fotó

Montenegrói hadihajók Barban

Montenegrói hadihajók Barba fotó

Montenegrói hadihajók Barban

Szürreális játékbérlőh fotó

Szürreális játékbérlőhely Barban

Az autószállító kocsik rako fotó

Az autószállító kocsik rakodója Barban

A ŽCG 644-007 Barban fotó

A ŽCG 644-007 Barban

Bar vasútállomás fotó

Bar vasútállomás

Sasko-tó fotó

Sasko-tó

Madárrezervátum, de ebben a melegben semmilyen madár nem volt itt. Ulcinjba viszont a közlekedési viszonyok miatt nem bírtunk bejutni, így az is kimaradt.

Sasko-tó fotó

Sasko-tó

Az Albán Vasút (HSH) T669-1 fotó

Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon

Az Albán Vasút (HSH) T669-1 fotó

Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon

Kolóniális stílusú épület T fotó

Kolóniális stílusú épület Tiranában

Autóbusz Tiranában fotó

Autóbusz Tiranában

A háttérben látható kolóniális stílusú középülethez hasonlók ritkaságszámba mennek Albániában és rendkívüli építészeti értékük van. Az őrült diktátor, Enver Hoxha ugyanis a brutális országmodernizálási program keretében mindent földdel tett egyenlővé, ami régi, és vagy nem építette újjá, vagy betonnal pótolta. Az éghajlaton kívül ez is sokat hozzátesz Albánia sivár kinézetéhez és civilizálatlan híréhez.

Mecset Tiranában fotó

Mecset Tiranában

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana, Szkander bég tér fotó

Tirana, Szkander bég tér

Tirana, Szkander bég tér fotó

Tirana, Szkander bég tér

A tiranai kerékpárkölcsön&# fotó

A tiranai kerékpárkölcsönő állomás, avagy a low-tech BuBi

Busz Tiranában fotó

Busz Tiranában

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Ugyebár Budapesten leszerelték a szelektív kukákat a Nagykörútról, itt mindenhol csak az van. Igaz, pár éve még lakossági hulladékszállítás sem volt, tehát rögtön nagyot ugrottak.

Tirana, Enver Hoxha piramis fotó

Tirana, Enver Hoxha piramisa (végülis nem ide temették el)

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Tirana fotó

Tirana

Festőművész a polgi.

Tirana fotó

Tirana

A hatályos HSH menetrend fotó

A hatályos HSH menetrend

Még régi hangulatát mutatja fotó

Még régi hangulatát mutatja a durresi buszpályaudvar

Az olasz Dreher sör naperny fotó

Az olasz Dreher sör napernyője Durresben

A félreértések elkerülése végett:

A Dreher néven megjeleno sörök olaszországi jelenléte történelmi sajátosságokra vezetheto vissza. I. Dreher Antal, a „Sörkirály” 19. századi cégfelvásárlásait követően a Dreher-cégcsoport trieszti gyárában is készítettek Dreher sört. A II. világháborút követően a vállalatcsoport trieszti gyára szintén a márka szóvédjegy tulajdonosává vált. A Dreher szóvédjegyre Olaszországban és néhány európai országban jelenleg a Heineken Italia SpA. jogosult; a védjegy jogosultságának megfelelően csak olaszországi illetve más érdekeltségbeli ország márkapalettáján kínálhatja termékét, de Magyarországra nem exportálhatja azt, figyelemmel arra, hogy a Dreher szóvédjegyre magyarországi területi hatállyal a Dreher Sörgyárak Zrt. rendelkezik kizárólagos jogosultsággal.
Továbbá, az olasz Dreher terméknek jogilag és a termékösszetevőket tekintve sincsen köze a Dreher Sörgyárak Zrt. vezérmárkájához, így ezen okból sem lehet hamisítványa annak.

Durres fotó

Durres

Durres fotó

Durres

Durres fotó

Durres

Durres fotó

Durres

Durres fotó

Durres

Mindenhol az olasz gyarmatosítás emlékeit lehet fölfedezni.

Durres fotó

Durres

Durres fotó

Durres

Durres, amfiteátrum fotó

Durres, amfiteátrum

A HSH T669-1059 Durresben fotó

A HSH T669-1059 Durresben

Ohrid, Makedónia (FYROM) fotó

Ohrid, Makedónia (FYROM)

Ohrid, Makedónia (FYROM) fotó

Ohrid, Makedónia (FYROM)

Ohrid, Makedónia (FYROM) fotó

Ohrid, Makedónia (FYROM)

Ohrid, Makedónia (FYROM) fotó

Ohrid, Makedónia (FYROM)

A Csontok Öblében elmerült  fotó

A Csontok Öblében elmerült úszó város rekonstrukciója az Ohridi-tóban

A borzongani vágyók akár pipázva is megnézhetik az elsüllyedt várost.

Az Prespa-tó hat pelikánján fotó

Az Prespa-tó hat pelikánjának egyike

Ennyi a legnagyobb madártani eredménye a túránknak. A nyár nem kedvez a vizimadarak fotózásának.

Kisebb madártani eredmény:  fotó

Kisebb madártani eredmény: egy búbos vöcsök a Prespa-tavon

Kisebb madártani eredmény:  fotó

Kisebb madártani eredmény: egy búbos vöcsök a Prespa-tavon

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Bitola, FYROM fotó

Bitola, FYROM

Lim falucska az Ohrid-tó pa fotó

Lim falucska az Ohrid-tó partján

A HSH T669-1059 Elbasan és  fotó

A HSH T669-1059 Elbasan és Mirake között

A HSH T669-1059 Elbasan és  fotó

A HSH T669-1059 Elbasan és Mirake között

Az Albán Vasutak menetrendszerűsége példás: a fotóhely közelében tehenek feküdtek a síneken (reggel jó meleg volt), de a gazda nem aggódott. Egyszercsak elővette zsebóráját, ránézett, elterelte a teheneket az útból, és pár pillanattal később föl is bukkant a vonat. Aztán a tehenek visszamehettek kedvenc helyükre, mintha mi sem történt volna.

[GIGAPAN] A HSH T669-1059 Elbasan és Mirake között

Mint a képbe belenagyítva, illetve az albániai videóval összehasonlítva látható, a fickónak a locsolócsővel vagy csak egy inge van, vagy mindig ugyanolyat hord, amikor vonat jön.

Ismét Montenegróban: a & fotó

Ismét Montenegróban: a ŽCG új CAF motorvonata Podgoricába érkezik Nikšičből

A Szerb Vasút 461-021 pálya fotó

A Szerb Vasút 461-021 pályaszámú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal Podgoricába érkezik

A Szerb Vasút egy 461 soroz fotó

A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült

A Szerb Vasút egy 461 soroz fotó

A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült

2006. január 23-án ennek a helynek a közelében történt az a siklás, amelynél egy emberekkel teli 412 sorozatú motorvonat a kanyon mélyébe zuhant. A legalább száz méteres csúszásban és pörgésben legkevesebb 45-en meghaltak, 184-en megsérültek. Ezután a járművek és a pálya fönntartását valamivel komolyabban kezdték venni, különösen a fékek üzemképességére és túlmelegedésére figyeltek, de még mindig távoli az eredeti pályaállapotok helyreállítása.

A Tara-viadukt Kolasínnál fotó

A Tara-viadukt Kolasínnál

A Szerb Vasút 461-021 a Tar fotó

A Szerb Vasút 461-021 a Tara-viadukton Kolasín előtt

A Belgrád-Bar vonalnak ez a legfiatalabb szakasza, 1976-ban készült el, miközben Vreociba és Barba már 1958-59-ben befutottak az - akkor még - dízeles szerelvények. A pályát eleve villamos vontatásra tervezték, de csak 1977-ben helyezték feszültség alá, addig sok helyen az oszlopokat sem állították föl.

A Tara-folyó Kolasínnál fotó

A Tara-folyó Kolasínnál

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

Kolasín fotó

Kolasín

A Szerb Vasút 901-002 pálya fotó

A Szerb Vasút 901-002 pályaszámú Plasser vágánydiagnosztikai mérőkocsija a Tara-viadukton Mojkovácnál

Nem véletlenül becézik Montenegrót a Balkán Svájcának. Ez egyébként egyre inkább Montenegróra nézve válik sértővé.

PFT szerelvény a Tara-viadu fotó

PFT szerelvény a Tara-viadukton

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti, nyolcas alakú vonalkifejtésen járó nosztalgiavonatok szedett-vedett kocsiparkja

Ami viszont a valóságban is ilyen volt, l. ezt az archív képet !

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

A Mokra Gora - Šargan  fotó

A Mokra Gora - Šargan Vitasi közötti Sargan 8 kisvasút egyik kocsija

Mokra Gora állomás (М fotó

Mokra Gora állomás (Мокра Гора, Szerbia)

Mokra Gora állomás (М fotó

Mokra Gora állomás (Мокра Гора, Szerbia)

Mokra Gora állomás (М fotó

Mokra Gora állomás (Мокра Гора, Szerbia)

A Szerb Vasút 745-097 pálya fotó

A Szerb Vasút 745-097 pályaszámú, román gyártású keskennyomközű dízelmozdonya Mokra Gora állomáson (Мокра Гора, Szerbia)

A Sargan 8 egyik kocsijának fotó

A Sargan 8 egyik kocsijának gyári táblái

A korábbi Bosnyák Keleti Va fotó

A korábbi Bosnyák Keleti Vasút jelenleg használaton kívüli, de járható Višegrád - Mokra Gora szakasza

A Szerb Vasút 740-101 pálya fotó

A Szerb Vasút 740-101 pályaszámú, román gyártású keskennyomközű dízelmozdonya Mokra Gora állomáson (Мокра Гора, Szerbia)

Sarajevóból Belgrádba ma csak nagy kerülővel, Strzivojna-Vrpolje - Sid felé lehet eljutni vonattal, közvetlen vonat nincs is. Nem volt ez mindig így: a Bosnyák Keleti Vasút keskennyomközű vonala Szarajevót megkerülve kiemelkedett a bosnyák fővárosnak otthont adó medencéből, átkelt a hegyeken, amelyek most a normál nyomközű vasutat fejpályaudvarán marasztalják, majd Užicén át Belgrádba vitte az utazót. Az út nem volt rövid, miután Višegrádnál (ma Bosznia-Hercegovinában van) átkelt a vasút a Drina-folyón végighaladt a Rzav kanyargós völgyén, majd szembetalálkozott a Vitasiig legyőzendő hegyekkel. Egy nagy alagút itt nem volt elég, hiszen a hágó két oldala nem ugyanolyan magasan van, a falként emelkedő hegyet viszont nem lehetett hosszú, folyóvölgyi vasúttal megmászni, ezért a hegyoldalban nyolcast formázó, önmagát többször metsző vonalkifejtést létesítettek, ez lett a híres šargani nyolcas (Шарганска осмица). A vasútvonalat azonban 1974-ben bezárták, a többi bosnyák kisvasúttal együtt azzal, hogy normál nyomközön pótolják majd. Ez Dubrovnik, Trebinje és Herceg Novi vasútjához hasonlóan máig nem valósult meg teljesen, hiszen Užicéből Szarajevóba legfeljebb busszal lehet eljutni.

A vasútvonal nyomvonala túl köves, így érintetlen maradt. Mikor Emir Kusturica az Élet egy csoda című filmét forgatta, visszaépítette a kisvasút egy kis részét, és emelt egy új állomást, Golubici néven. Később a szerb turisztikai hivatal és a rendező közösen bővítették a vasutat, amely ma már a boszniai Višegrádtól Šargan Vitasiig járható, de már több kilométer vágányt lefektettek Užice felé is. A végleges nyomvonalról még nem sikerült határozni, mivel a kisvasúti pálya, hasonlóan a Neretva völgyéhez, itt is víz alá került (a Neretva-völgyében egyszer még fölemelték a pályát, de azt ma jórészt a nagyvasút használja). Nyugat felé is lehetséges a továbbépítés, hiszen a Drina hídja (nem a híres regényben szereplő, amit egyébként Kusturica szitén meg szeretne filmesíteni) még áll. A határon át jelenleg nincs forgalom, és gőzmozdonyok is csak kijelölt napokon közlekednek. A kisvasúthoz azonban látványos etnopark és még látványosabb természeti környezet jár, így a családnak is ideális egynapos program.

A Szerb Vasút 740-101 pálya fotó

A Szerb Vasút 740-101 pályaszámú, román gyártású keskennyomközű dízelmozdonya Jatare és Šargan-Vitasi között

A Szerb Vasút 740-101 pálya fotó

A Szerb Vasút 740-101 pályaszámú, román gyártású keskennyomközű dízelmozdonya Jatare és Šargan-Vitasi között

Ismeretlen célú fa épület M fotó

Ismeretlen célú fa épület Mokra Gora közelében

Jellegzetes Reşiţ fotó

Jellegzetes Reşiţa gőzmozdony kiállítva Mokra Gora közelében

Hómaró Šargan-Vitasi á fotó

Hómaró Šargan-Vitasi állomáson

Fűtőház Šarg fotó

Fűtőház Šargan-Vitasi állomáson

Szénszerelő és vízdaru fotó

Szénszerelő és vízdaru Šargan-Vitasi állomáson

A felvételi épület Šar fotó

A felvételi épület Šargan-Vitasi állomáson

A fordítódelta Šargan- fotó

A fordítódelta Šargan-Vitasi állomáson

PFT gönc Šargan-Vitasi fotó

PFT gönc Šargan-Vitasi állomáson

Szökőkút Šargan-V fotó

Szökőkút Šargan-Vitasi állomáson

Személykocsivá átberhelt Ga fotó

Személykocsivá átberhelt Ganz motorkocsi Šargan-Vitasi állomáson

Személykocsivá átberhelt Ga fotó

Személykocsivá átberhelt Ganz motorkocsi Šargan-Vitasi állomáson

Aki egy ilyen körutazást tervez, annak célszerű tudnia, hogy a két hét négy főre kevesebb, mint háromszázezer forint volt, pedig nem spóroltunk a szállások és az éttermek kiválasztásánál. Aki kisebb távot jár be, inkább egy helyen marad, sokkal olcsóbban is megúszhatja. Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer próbálja ki a Balkán-túrát!

A Szerb Vasutak L45H-098 &# fotó

A Szerb Vasutak L45H-098 Šargan-Vitasi állomáson

A Szerb Vasutak 25-27 Š fotó

A Szerb Vasutak 25-27 Šargan-Vitasi állomáson

A Szerb Vasutak L45H-096 &# fotó

A Szerb Vasutak L45H-096 Šargan-Vitasi állomáson

A szénszerelő kutyapál fotó

A szénszerelő kutyapályái Šargan-Vitasi állomáson

Kremna állomás Šargan  fotó

Kremna állomás Šargan és Užice között

Kremna állomás Šargan  fotó

Kremna állomás Šargan és Užice között

[VIDEO] Régi filmfelvételeim Albániából

Ezen a túrán is készítettem videókat, de azok földolgozásával még nem végeztem, ezért egyelőre ezeket a régi, nagyon rossz minőségű mozgóképeket tudom közzétenni.

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

2150 M4160 0383905 441 1116

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

 

Régi és új albumok:

Bosznia 2017Napi vonatfotók 2.Ősz és tél a SemmeringenDízelek ÉrmihályfalvánKinek a LOWA?

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek