250. számú vasútvonal
Belgrád - Užice - Prijepolje - Kolasín - Podgorica - Bar
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
150
| |||
| A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Mozdonyparádé a belgrádi fűtőházban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | ||||
| Fotó: Gulyás Attila | ||||
| 641-324 és 441-031 Belgrádban | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-001 a kis fűtőházban Belgrádban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-707 a kis fűtőházban Belgrádban | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
![]() |
150
| |||
| Ismeretlen pályaszámú 441-es indul Belgrádból | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
150
| |||
![]() |
150
| |||
![]() |
150
| |||
![]() |
150
| |||
![]() |
150
| |||
| 444-007 Rasputnica elágazásnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 444-007 Rasputnica elágazásnál | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
150
| |||
| 641-310 Topcider Teretna alatt | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 444-024 Rakovicánál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-013 a Tara gyorsvonattal Topcider és Rakovica között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 412-005 Prijepolje Teretnáról érkező személyvonattal Topcidernél | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 641-310 Topcider Teretna alatt | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 444-030 Rakovica és Topcider között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 444-024 Rakovicánál | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 461-006 Topcider Teretna alatt | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
150
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
150
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() | Gradac-kanyon = 7 alagút, 2 viadukt | |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
A vonalon jópár kisebb megállóhely található, amik a műholdképen nem egykönnyen fölfedezhetőek. Rögtön itt a kanyonban, a fotóhelyünktől ötven méterre is található egy peron, ahol valahonnan utasok is vannak, de ha nem fotóztam volna itt, nem tudnék róla. A vonal térképén igyekeztem minden állomást föltűntetni, de elnevezésük néha problémás, ilyenkor nevük mellett kérdőjel szerepel (pl. | ||||
| 441-417 Leskovice és Lastra között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-417 Leskovice és Lastra között | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 441-417 valahol Tubici és Pozega között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-417 valahol Kalenic és Otanj között | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| 441-417 valahol Kalenic és Otanj között | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
450
| |||
Ide tervezik meghosszabbítani a hajdani Bosnische Ostbahn múzeumvasútként üzemelő Šarganska Osmica, vagyis Sargani Nyolcas kisvasúti pályáját. A fővonali forgalmat ellátó, 760 mm-es (boszniai) nyomtávolságú pályák Tito idejéig meghatározták a Balkán arcát és sok olyan helyre is vasúti eljutást biztosítottak, ahová az ma nem lehetséges. Egy korszerű, a Mariazellerbahnhoz hasonló kisvasúti rendszer újra fejlődést hozhat Szerbia, Bosznia és Horvátország kevéssé ismert térségeinek, de egy Dubrovnik - Kotor összeköttetés is hasznos lenne a turistáknak, hiszen a főutak ma nyáron gyakorlatilag állandóan bedugultak. Užicében egy rövid vágányon néhány kisvasúti jármű van kiállítva, a kisvasút régi hídja ma egyfajta sétálóutcaként működik, különböző üzletek pavilonjai találhatóak rajta, szürreális látványt nyújtva. A Balkán persze önmagában is szürreális. A kisvasút nyomvonala Vrutci és Bioska között egy víztározó alá került, mint olyan sok helyen, így a visszaépítést más útirányon át tervezik, még az is lehet, hogy Sušica lesz a végállomás. Užice és Belgrád között a pálya nem a jelenlegi nyomvonalon, hanem Požega után Jelen Do és Čačak felé vezetett tovább, amerre ma a főút is megy. Lajkovacban csatlakozott a meglévő normál nyomtávú vasúthoz. A kisvasúti hálózat 1968-as állapotát meg lehet tekinteni ezen a JŽ vonalhálózati térképen. | ||||
| 461-105 Uzicében | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-152 tehervonattal Uzicében | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-105 Uzicében | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 461-152 tehervonattal Uzicében | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
450
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 461-021 Branesciben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
| 461-021 Branesciben | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-021 Branesciben | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| Biztos, hogy tovább akarsz gurulni? | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ||||
| 461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| 461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 444-030 Zlatibor után | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 441-417 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-417 Zlatibor előtt | ||||
| Fotó: Gulyás Attila | ||||
![]() |
| |||
| 444-030 Zlatibor után | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-155 Zlatibor előtt | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-155 Zlatibor előtt | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| 444-030 Zlatibor után | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| 444-030 Zlatibor után | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
| 461-155 Zlatibor előtt | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
Ez Belgrádtól a századik alagút. | ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
A megállóhely Bosznia-Hercegovinában fekszik, a vonatok nem állnak meg. | ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
Strpci állomás Bosznia-Hercegovina területén fekszik, a vonatom korridor-forgalomban közlekednek, Strpciben csak személyzetcsere céljából állnak meg. A szakaszt a ŽS üzemelteti. | ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
450
| |||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 441-417 Priboj és Bistrica között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-105 Bistrica és Priboj között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 441-417 Priboj és Bistrica között | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| 461-105 Bistrica és Priboj között | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 441-417 Bistrica és Prijepolje között | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 461 105 Prije Poljéban a teher- és a személypályaudvar között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Tehervonat Prijepoljén | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
| 461 105 Prijepolje Teretnán (a teherpályaudvaron) | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-112 és 461-155 Prijepolje Teretnán | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| Szerb 461-es ASEA húz egy harmad tehervonatot Gracanica közelében | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | Vrbnica = Határállomás Szerbia és Montenegro között | |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
| Fotó: Gulyás Attila | ||||
| Slijepac Most | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| A Podgorica IC Mojkovactól délre | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Szerb Vasút 901-002 pályaszámú Plasser vágánydiagnosztikai mérőkocsija a Tara-viadukton Mojkovácnál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| PFT szerelvény a Tara-viadukton | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Podgorica IC Mojkovactól délre | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
![]() |
| |||
| Kolasín | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 911-es felsővezetékszerelő motorkocsi Kolasinban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| A Szerb Vasút 461-021 a Tara-viadukton Kolasín előtt | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A Tara-viadukt Kolasínnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Mateševo = 1032 m tengerszint felett, a legmagasabb pont | |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() | Bratonožici = Alagutakban és viaduktokon fekvő állomás | |||
![]() |
| |||
![]() | ||||
| ||||
| ||||
![]() |
| |||
| A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Mala Rijeka Most (198 méter magas) = A világ legmagasabb építésű vasúti hídja. | |||
![]() |
| |||
| A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| A Szerb Vasút 461-021 pályaszámú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal Podgoricába érkezik | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
251
252
| |||
| 642 174 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 642 024 az állomási tartalék Podgoricában | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 643 050 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| A 643 051 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 644 015 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 661 142 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| Podgorica fűtőház | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() | Kombinat Aluminijuma Podgorica | |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| 412-es Virpazarnál | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| Nem para, Tara! | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 412 051 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Shkoderi-tó = Skadarske jezero
| |||
A Morača deltájának szigetéről egy kőtöltés vezet át a tavon, a déli végén egy háromnyílású híddal, hogy a víz szabadon áramolhasson a tó két medencéje között. Szerencsés módon a Morača egy-egy ága mindkét medencébe eljut, így friss vizet kap a gáttól függetlenül a teljes tó. A gát mellett áll a Lesendro vízivár. | ||||
| 461 031 Virpazarnál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Nem para, Tara! | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461 031 Virpazarnál | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
| A MonteCargo 461-042 egy Barból indult konténervonattal a Shkoderi-tavon átvezető töltésen Virpazar és Vranjina között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között a Lesendro-erődnél | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
| 412 051 Virpazarnál | ||||
| Fotó: Székely Viktor | ||||
| 461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| 412-es elővárosi motorvonat Virpazar közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | ||||
![]() |
| |||
| 461-es Virpazarnál | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| A ŽCG 461-035 Virpazar és Vranjina között | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| 461-es tehervonattal Virpazarnál | ||||
| Fotó: Bedenek József | ||||
![]() |
| |||
| Vacsora Virpazarban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| A ŽCG 644-007 Barban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Az autószállító kocsik rakodója Barban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Bar vasútállomás | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() |
| |||
![]() |
| |||
| Montenegrói hadihajók Barban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||
| Montenegrói hadihajók Barban | ||||
|
Fotó: Takács Bence | ||||





















































































































































































































































































































