sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Ungvári Gyermekvasút

Utazás a frissen újranyitott Ungvári Gyermekvasúton TU2-es dízelmozdonyos kisvonattal és VL10-orgia hosszú tehervonatokkal a fővonal Kisszolyvai-hágóra eső szakaszán.

Az UZ ER2 638 Volóc állomás fotó

Az UZ ER2 638 Volóc állomáson

2016-ban, hét év szünet után újraindult az Ungvári Gyermekvasút, és mivel korábban csak bezárt állapotában láttuk , gyorsan elutaztunk megnézni és beutazni, már csak azért is, mert félő volt, hogy pár hétvége után ismét leállítják. Szerencsére azóta is nagy közönségsikerrel közlekedik, bár az Ung-parti vonalnak egy kisebb árvizet is át kellett vészelnie. A kétnapos programot a Kisszolyvai-hágón fotózással egészítettük ki.

Az UZ VL10 1482 (В fotó

Az UZ VL10 1482 (ВЛ10-1482) Volóc és Zúgó között

Egy ismeretlen UZ (У& fotó

Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között a Szkrinyicza-viadukton

Az UZ VL10 1483 Zúgó és Vol fotó

Az UZ VL10 1483 Zúgó és Volóc között egy tehervonat tológépeként

Egy ismeretlen UZ (У& fotó

Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között, a háttérben Szkotárszka állomással és a Szkrinyicza-viadukttal

A vonat élén összesen hat szekciónyi vonógép és két szekció tológép volt.

Egy ismeretlen UZ (У& fotó

Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között, a háttérben Szkotárszka állomással és a Szkrinyicza-viadukttal

Egy ismeretlen UZ VL11  Vol fotó

Egy ismeretlen UZ VL11 Volóc és Zúgó között, egy tehervonat tolómozdonyaként

Az előfogati- és tológ fotó

Az előfogati- és tológépek visszatérnek Lavocsnéba

Tehervonat a Kisszolyvai-há fotó

Tehervonat a Kisszolyvai-hágón

Egy ismeretlen UZ (У& fotó

Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 Volóc és Zúgó között egy tehervonat tológépeként

Az UZ VL11 638 Volóc és Zúg fotó

Az UZ VL11 638 Volóc és Zúgó között

Az UZ VL11 099 Volóc és Zúg fotó

Az UZ VL11 099 Volóc és Zúgó között gépmenetben

Az UZ ЧМЭ fotó

Az UZ ЧМЭ3/CsME3-1031 Munkács-Átrakó és Mezőterebes-Gorond között, Kljucsárki megállónál húz egy tolatós tehervonatot

A háttérben a Munkácsi vár.

Az UZ ER2 510 Kincseshomok  fotó

Az UZ ER2 510 Kincseshomok és Ungvár között

Ritkán látok ilyen gömbölyű fejű ER2-változatot, pláne nem ilyen szép hosszút, úgyhogy megörültem a fogásnak.

Az UZ / Ungvári Gyermekvasú fotó

Az UZ / Ungvári Gyermekvasút TU2 098 Ifjúság állomáson

Utazás az Ungvári Gyermekva fotó

Utazás az Ungvári Gyermekvasúton

Az UZ TU2 098 körbejár Ungv fotó

Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson

Ungvár-Vadaskert (Park) áll fotó

Ungvár-Vadaskert (Park) állomás

Az UZ TU2 098 körbejár Ungv fotó

Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson

Az UZ TU2 098 körbejár Ungv fotó

Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadask fotó

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadaskert és Ifjúság között

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Un fotó

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert között az Ung folyó partján

Az ungvári volt a sok szovjet gyermekvasút közül a legrövidebb, mindössze 1,1 km hosszú. 1947-ben nyílt meg, kiindulópontja a hajdani zsinagóga (ma Filharmónia) épülete melletti Sztálin megálló volt, végállomása pedig az Uzsoki-hágóra vezető vasútvonal Ungvár-Vadaskert megállója melletti Park állomás. Később a nagyvasút nyomvonalát az Ung másik partján korrigálták, így már nem csatlakoznak egymáshoz, a vasúti híd helyén ma közúti híd áll.

Eredetileg egy gőzmozdony és két, fából épült kocsi közlekedett rajta, később egy második gőzös és Pafawag kocsik érkeztek, majd egy TU2-es dízelmozdony is. Sztálint Pionírrá keresztelték át, majd TU3-as (ČKD-gyártmányú) dízelgép és PV51 típusú kocsik is érkeztek ide. A kilencvenes években Pionírból Ifjúság lett és a TU2-018, valamint a két PV51 kocsi maradt meg. A 018-as azonban nem volt üzemképes, ezért elszállították, és az újranyitásra Beregszászról vitték át a 098-ast . Így viszont ott csak egy üzemképes gép maradt, ami már okozott egy hetes leállást az ottani vasúton. Ráadásul a Beregszász és Komlós közötti pálya sem járható már, így a karbantartást nem tudják a jól fölszerelt beregszászi fűtőházban végezni. (Forrás )

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Un fotó

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert között az Ung folyó partján

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Un fotó

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert között az Ung folyó partján

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadask fotó

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadaskert (Park) és Ifjúság között

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Un fotó

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert (Park) között az Ungvári Gyermekvasúton

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Un fotó

Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert (Park) között az Ungvári Gyermekvasúton

Ha érdekel, itt találsz további képeket a szovjet utódállamok kisvasútjairól:

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadask fotó

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadaskert/Park és Ifjúság között

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadask fotó

Az UZ TU2 098 Ungvár-Vadaskert/Park és Ifjúság között

A ŽSSK 913 028-7 Szeps fotó

A ŽSSK 913 028-7 Szepsi állomáson

A Mecenzéfre vezető mellékvonal a Kassa-Fülek-Zólyom vonal Szepsi állomásáról ágazik ki. A személyforgalom sokáig szünetelt, aztán a kassai tram-train projekt előkészítése keretében Szepsi-Város (Moldava nad Bodvou mesto) néven új állomás és buszpályaudvar létesült, ahová naponta néhányszor kijár egy iker-Bézé , amolyan S-Bahn jelleggel.

A ŽSSK 913 028-7 Szeps fotó

A ŽSSK 913 028-7 Szepsi-Város állomáson

A ŽSSK 913 028-7 Szeps fotó

A ŽSSK 913 028-7 Szepsi-Város állomáson

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:


Fatal error: Call to undefined function showThumbnailLink() in /chroot/home/benbehu/benbe.hu/html/gallery/ungvari-gyermekvasut/story1.inc on line 2367