sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Retró-hétvége 2020/1

M41 2103, 424,247 és sokminden más a csíkos kék és a zöld kocsikkal a Balaton Északi-partján. Semmi extra.

A MÁV Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. M61 020 Révfülöp és Szepezdfürdő között

(könyvjelző)

2020-ban is sikerült megszervezni a Retró Hétvégéket, a 29-es számú, Észak-Balatoni vasútvonal immár hagyományos rendezvényét. Ezúttal a teljes Székesfehérvár-Tapolca helyett csak a Balatonfüred-Tapolca, még nem villamosítás alatt álló szakaszán fényképeztünk az első hétvége szombatján, amit terveink szerint a második hétvégén megismétlünk. Nem maradtunk a második napra, nem foglaltunk szállást, de így is sikerült a tavalyi albumot kiegészíteni pár jó fotóval a MÁV-START és a MÁV Nosztalgia kft. kooperációjában közlekedő, idei vonatokról.
A fotók egy részében igyekeztem a tó mellett a vidék kultúrtáj jellegét hangsúlyozni, így ezen a képen a szőlőültetvény a bor, a bortermelés és borászat Balaton-Felvidéki tradíciójára utal.

A MÁV-START Zrt. M41 2103 B fotó

A MÁV-START Zrt. M41 2103 Badacsonyörs és Ábrahámhegy között

(könyvjelző)

Számomra az idei év egyik sztárja kétségkívül a 2019-ben felújított 2103-as Csörgő volt, amely mozdony a gyártáskori színtervet kapta meg. Az első gépek még teljesen meggypiros színben, a szélvédők között ezüsttel rajzolt, körbe zárt ötágú csillaggal jöttek ki a gyárból, utána a 2125 pályaszámig pedig a közismertebb, az oldalán is ezüst csíkkal díszített, nagy MÁV-logós változattal, mint az M41 2143 jelenlegi színezése. Ebből is látszik, hogy az a festés nem volt teljesen autentikus, a jelenlegi legalacsonyabb pályaszámú Csörgő (a 2101 1996-ban, a 2102 2008-ban égett ki) retró-festése viszont az, ez volt ilyen színű, és később ezüst oldalcsíkos is. Ezen a gépen, mivel közforgalmú jármű, nincs rajta a csillag sem, viszont elkészült a zománctábla és az öntött oldaltábla is. Szintén eltérés, hogy az újabb, függőleges rugós forgóváza van a ferderugós helyett, ezt egy későbbi forgóvázjavításkor korrigálni tervezik (a gépek alatt ma is véletlenszerűen vándorolnak a forgóvázak). Gyártásakor tükre sem volt, de az érthető okokból rajta marad.

M41 2103 gyári, meggypiros színtervvel
M41 2103 gyári, meggypiros színtervvel
M41 2103 meggypiros-ezüst színtervvel
M41 2103 meggypiros-ezüst színtervvel
M41 2103 az egységes, narancs színtervvel
M41 2103 az egységes, narancs színtervvel

A vonatban három MÁV-zöld retró-Bhv kocsi is helyet kapott.

A MÁV-START 628 165 Badacso fotó

A MÁV-START 628 165 Badacsonytomaj és Badacsony között

Volánbusz fotó

Volánbusz

A MÁV Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 424,247 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

A MÁV Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 424,247 pályaszámú gőzmozdonya Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca között

(könyvjelző)

424

MÁV 424 sorozat, SŽ 465.0, ČSD 465.0, JDŽ 11, GYSEV 424

Gyártó: MÁVAG
Gyártási év: 1924-1958
Jelleg: 2'D h2 Legnagyobb sebesség: 90 km/h (65 km/h hátramenetben)
Darabszám: 514 (365 a MÁV számára)
Teljesítmény: ~993 kW

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

A hétvége másik sztárja a Nurmi vagy Bivaly becenevekre hallgató Négyhuszonnégyes Csatahajó volt, amely szombaton egy Tekergő gyorsvonatot, vasárnap pedig a Tapolca-Balatonfüred-Tapolca személyvonatpárt továbbította a hozzáillő retró kocsikkal. A személyvonatot ezúttal nem fotóztuk, mivel vasárnap más elfoglaltságunk volt, de a második hétvégén meg lesz az is. A Kisapáti és Tapolca közötti útátjárónál készült kép kivételesen alacsonyról mutatott jobban a furcsa módon alacsonyan rekedt füst miatt. Nekem nagyon bejönnek a nyári színek kontrasztjai is.

A képen látható Tekergő gyorsvonat az első közforgalomban, tervszerűen gőzvontatással közlekedő személyszállító vonat volt Magyarországon a gőzmozdonyok személyszállításból való 1984-es kizárása óta.

A MÁV Nosztalgia kft. M40,2 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. M40,219 és a MÁV-START M40 224 Balatonakali-Dörgicse és Zánkafürdő között

(könyvjelző)

Tavaly a második szériás, M40,114 képviselte a zöld mozdonyokat a Retró-vonatozáson, mögötte pedig fölbukkant a narancsszín átmeneti fényezést hordó M40,209 is, ezúttal egy másik párossal találkoztunk. Mindkét gép Hatvanból ismerős, a 224-es most is ott szolgál , a 219-es pedig korábban M40 220 pályaszámon szolgált ott . A 224-es lépett föl az első Retró Hétvégén tavaly, akkor még előfogat nélkül végigcsinálva az egészet:

A MÁV Nosztalgia kft. M40,2 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. M40,219 és a MÁV-START M40 224 Balatonakali-Dörgicse és Zánkafürdő között

A MÁV Nosztalgia kft. M40,2 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. M40,219 és a MÁV-START M40 224 Szepezdfürdő és Révfülöp között

Ezeket a videósokat sose fogom megérteni, mi látszódhat a képeken a forgóvázon kívül?

A MÁV-START M62 194 Balaton fotó

A MÁV-START M62 194 Balatonfüred és Aszófő között