sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

TREZ és TEZ

Trencsén, Fátra és Tátra, a jellegzetes hegyi vasúti járműtípusokkal.

ŽSSK 757-es Remot-Búvá fotó

ŽSSK 757-es Remot-Búvár húzza REX-vonatát Olmányfalva és Kisélesd között

A ŽSSK 757 009-6 Kisél fotó

A ŽSSK 757 009-6 Kisélesd és Olmányfalva között

A ŽSSK 757 006-2 Dolny fotó

A ŽSSK 757 006-2 Dolny Harmanec és Olmányfalva között

A ŽSR darus pályafennt fotó

A ŽSR darus pályafenntartási járműve Dolny Harmanec és Olmányfalva között

A ŽSSK 754 300 Olmányf fotó

A ŽSSK 754 300 Olmányfalva és Dolny Harmanec között

Őszi-téli képek érkeznek a Felvidékről, és bár májusban publikálom őket, a 2019. évi időjárás ismeretében csöppet sem off-topicok. A 170-es vonal régi vadászterület, mivel közel van, rengetegszer voltunk itt, de szerintem megint sikerült új nézőpontokól bemutatni ezt a modern hegyi vasutat. Egy tarvágásnak köszönhetően az u'lankai viadukt kellemes hosszban láthatóvá vált, így jobban fotózható, mint régen, mikor alaposan be volt nőve , mögötte a völgyben látszik U'lanka állomás is, ahol a vonat, élén a retró festésű Búvárral, két perccel hamarabb végighaladt. A völgy aljában fut a Donovalyba vezető főút, onnan fölmászni a fák között nagyon lassú volt, le is késtük az előző pók vonatait, így két órát fagyoskodtunk a hegyoldalban, mert lemászni már nem volt kedvünk. Aztán lefelé fölfedeztük, hogy valamivel könnyebben járható turistaút is vezet ide a kép jobb szélén kicsit túl indulva. Ilyen időben egy jó túrabakancs nem árthat.

A ŽSSK 757 018-7 Dolny fotó

A ŽSSK 757 018-7 Dolny Harmanec és Olmányfalva között

Négy ismeretlen, ŽSSKC fotó

Négy ismeretlen, ŽSSKC 756 sorozatú Búvár mozdony Olmányfalva és Dolny Harmanec között

Ezután jött valami, amire méginkább megérte várni a sűrű, nagypelyhű hóesésben, az ötmozdonyos (vonó, három előforgat, plusz toló) fölállású tehervonat a képre nem fért be bizonyos okokból, de nagyon árasztja a hegyi vasúti atmoszférát.

Egy ismeretlen ŽSSKC 7 fotó

Egy ismeretlen ŽSSKC 746 Olmányfalva és Dolny Harmanec között

A tológép egy érdekes megoldás, akkor alkalmazzák, amikor nem csak a tapadósúly kevés egy gépnél, de az emelkedő miatt a csavarkapocs-terhelés is kérdőjelessé válik. Jópár fotóm készült az évek alatt a témában.

A ŽSSK 754 054-5 Fels& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Felsőstubnya állomáson

A ŽSSK 754 014-9 Fels& fotó

A ŽSSK 754 014-9 Felsőstubnya állomáson

A ŽSSK 757 017-9 Fels& fotó

A ŽSSK 757 017-9 Felsőstubnya állomáson

A ŽSSK 754 054-5 Fels& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Felsőstubnya és Felsőstubnya megálló között

A ŽSSK 861 032-5 Sklen fotó

A ŽSSK 861 032-5 Sklené pri Handlovej és Remätä között

A Felsőstubnyáról Privigyére vezető vonalon itt elvileg egy Búvárnak kellett volna jönnie, de nem volt szerencsénk. A többiek futottak egy jobb fotóhely felé, amíg én a kocsival szórakoztam, de nem vált valóra a tervük.

A ŽSSK 240 129-7 Garam fotó

A ŽSSK 240 129-7 Garamberzence állomáson

A ŽSSK 163 105-0 Kassa fotó

A ŽSSK 163 105-0 Kassa állomáson

A ŽSR 721 602-1 Kassa  fotó

A ŽSR 721 602-1 Kassa állomáson

A ŽSR MVTV 02-17 Kassa fotó

A ŽSR MVTV 02-17 Kassa állomáson

Plafontapasztók.

A ŽSSKC 131 051-5 Abos fotó

A ŽSSKC 131 051-5 Abos-Sároskőszeg állomáson

Egy CRW és egy ČD fest fotó

Egy CRW és egy ČD festésű 182-es Abos-Sároskőszegen

Egy ismeretlen ŽSSKC 1 fotó

Egy ismeretlen ŽSSKC 131 áthaladó tehervonattal Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 163 112-6 Abos- fotó

A ŽSSK 163 112-6 Abos-Sároskőszeg állomáson

A fátrai túra másnapján a Magas-Tátrába indultam egy apró útmegszakítással Kysak állomáson. A kétkocsis személy egy egyenáramú Pantográf motorvonattal összezárva érkezik Kysakba.

A ŽSSK 460 046-6 Abos- fotó

A ŽSSK 460 046-6 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSKC 131 050-7 Abos fotó

A ŽSSKC 131 050-7 Abos-Sároskőszeg állomáson

Az ELL 193 227  Vectron  Ab fotó

Az ELL 193 227 Vectron Abos-Sároskőszeg állomáson

A szlovák állami vasút diákoknak való ingyenessé tételével ez az amúgy itt teltházassá váló (Eperjesről közel 60 fővel átszálló tömeggel bővülő) vonatok megszűntek.

A ŽSSK 362 015-0 Nagyl fotó

A ŽSSK 362 015-0 Nagyladna és Abos-Sároskőszeg között

A ŽSSK 671 009-9 Abos- fotó

A ŽSSK 671 009-9 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 131 054-1 Abos- fotó

A ŽSSK 131 054-1 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 163 114-2 Abos- fotó

A ŽSSK 163 114-2 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 163 101-9 Abos- fotó

A ŽSSK 163 101-9 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSKC 131 093-7  és  fotó

A ŽSSKC 131 093-7 és a 361 135-5 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 750 300-6 Margi fotó

A ŽSSK 750 300-6 Margitfalva állomáson

Margitfalván sikerült a ritkán fotózható, vékony csíkos retró Búvárt is lefotózni a délutáni besztercebányai sebesen. A retró Magyarországon is és Szlovákiában is nagy divat, itt látható az összes retrós fényképem számos Kelet-Európai országból:

A ŽSSK 405 952-3 Szent fotó

A ŽSSK 405 952-3 Szentiványi-csorbató (Štrbské Pleso) és Mogyorós (Tatransky Lieskovec) között

Mogyorós (Tatransky Lieskov fotó

Mogyorós (Tatransky Lieskovec)

A ŽSSK 405 952-3 Szent fotó

A ŽSSK 405 952-3 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

A ŽSSK 405 952-3 Szent fotó

A ŽSSK 405 952-3 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

A ŽSSK 905 952-8 Szent fotó

A ŽSSK 905 952-8 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

A ŽSSK 405 953-1 Szent fotó

A ŽSSK 405 953-1 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

A Tátrai Fogaskerekűn persze már ezerszer jártam, de nem bírom megunni:

A ŽSSK 405 953-1 Szent fotó

A ŽSSK 405 953-1 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

Kicsit jeges a homlokfal.

A ŽSSK 905 952-8 Mogyo fotó

A ŽSSK 905 952-8 Mogyorós és Szentiványi-csorbató között

A háttérben látható a Pozsony-Eperjes autópálya, és a nyergen túl az Alacsony-Tátra első vonulata. Balra tekintve az egyetlen olyan vízgyűjtőt láthatjuk, ahonnan folyó a Kárpát-Medencén kívüli folyásba ömlik, nevesen a Poprád folyó az Oderába.

A ŽSSK 405 952-3 Mogyo fotó

A ŽSSK 405 952-3 Mogyorós és Szentiványi-csorbató között

A ŽSSK 905 953-6 Mogyo fotó

A ŽSSK 905 953-6 Mogyorós és Szentiványi-csorbató között

Gyönyörűek voltak a napnyugta fényei.

A ŽSSK 405 953-1 Szent fotó

A ŽSSK 405 953-1 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között

A ŽSSK 812 041-2 Párká fotó

A ŽSSK 812 041-2 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 362 016-8 Párká fotó

A ŽSSK 362 016-8 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 263 012-7 emele fotó

A ŽSSK 263 012-7 emeletes ingájával Párkány-Nána állomáson

Az előző adag kép egy tavaly téli túráról származik, most folytatnám egy évekkel ezelőttivel, ahol, hála a kiváló a határokon átnyúló tervezésnek, az volt a legjobb megoldás, hogy a lakásomtól 40 percnyire alszom, Párkány-Nána főterén. Mivel csak így tudtam időben Trencsénhőlak állomásra jutni. Kissé nevetséges.

A ŽSSKC 240 032-3 Párk fotó

A ŽSSKC 240 032-3 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-START 431 005 Párkány fotó

A MÁV-START 431 005 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-START 431 015 Párkány fotó

A MÁV-START 431 015 Párkány-Nána állomáson

Vicces az egyenáramú hálózat jelenléte miatti kötelező első szedős állás.

A ŽSSKC 742 246-2 Zbeh fotó

A ŽSSKC 742 246-2 Zbehy állomáson

A ŽSSK 813 037-9 Lipót fotó

A ŽSSK 813 037-9 Lipótvár állomáson

Nem Újvároska, Újvároska nem létezik!

A ŽSSK 361 003-7 Lipót fotó

A ŽSSK 361 003-7 Lipótvár állomáson

A ŽSSK 742 601-8 Lipót fotó

A ŽSSK 742 601-8 Lipótvár állomáson a pályamérőkocsival

A gép a pályamérőkocsit vontatja.

A ŽSSK 361 003-7 Trenc fotó

A ŽSSK 361 003-7 Trencsénhőlak állomáson

Az AWT Rail 740 401-6 Trenc fotó

Az AWT Rail 740 401-6 Trencsénhőlak állomáson

A TREŽ 411 901-2 H! fotó

A TREŽ 411 901-2 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

Reggelre ugyanis Trencsénhőlakra kellett érnem, ahol egy cseh szervezésű fotósvonat várt a bezárt, de alkalmanként közlekedő Hőlak-Trencsénteplicz kisvasúton. Indulásképp mindhárom motorkocsit megmutatták a vasbeton kocsiszín előtt a szervezők.

A TREŽ 411 901-2 H! fotó

A TREŽ 411 901-2 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A TREŽ 411 902-0 H! fotó

A TREŽ 411 902-0 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A TREŽ 411 903-8 H! fotó

A TREŽ 411 903-8 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

Hajtány fotó

Hajtány

A TREŽ 411 901-2 H! fotó

A TREŽ 411 901-2 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A TREŽ 962 8192-3 fels fotó

A TREŽ 962 8192-3 felsővezetéki szerelőkocsi Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A TREŽ Škoda pály fotó

A TREŽ Škoda pályagépkocsija

A fűtőhűz mé fotó

A fűtőhűz mélyén

A fűtőhűz mé fotó

A fűtőhűz mélyén

A TREŽ menetrendjei H& fotó

A TREŽ menetrendjei Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A TREŽ menetrendjei H& fotó

A TREŽ menetrendjei Hőlak-Trencsénteplic állomáson

Gőzös fotó

Gőzös

Villamos kocsi motorja fotó

Villamos kocsi motorja

A TREŽ 411 901-2, 411  fotó

A TREŽ 411 901-2, 411 903-8 és 411 902-0 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

Szolgálati menetrend fotó

Szolgálati menetrend

Az AWT 740 707-5 Hőlak fotó

Az AWT 740 707-5 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

Az TREŽ 411 902-0 H fotó

Az TREŽ 411 902-0 Hőlak-Trencsénteplic állomáson a kisvasút peronjánál

A TREŽ 411 902-0 H! fotó

A TREŽ 411 902-0 Hőlak megállóhelyen

A TREŽ 411 902-0 H! fotó

A TREŽ 411 902-0 Hőlak megállóhelyen

1909. július 27-én nyitott meg a Hőlak-Trencsénteplici Villamos HÉV 760 mm nyomtávolságú vonala a Vág-völgyi Vasút Hőlak-Trencsénteplic állomása és a neves fürdőhely Trencsénteplicz között. Kezdetben favázas, közúti villamosra hajazó Ganz kocsikkal indult meg a közlekedés, de a vonal végig megtartotta interurbán villamos jellegét. Mind Trencsénhőlakon, mind Trencséntepliczen végighalad a városon, így sok turistacélpontot és más úticélt elérhetővé tesz, de az év nagyrészében minimális utasszámmal közlekedett, ezért 2011-ben a napi személyforgalmat leállították, azóta a TREŽ egyesület működteti az egyes hétvégékre előre meghirdetett vonatokat.

A TREŽ 411 902-0 H! fotó

A TREŽ 411 902-0 Hőlak megállóhelyen

A TREŽ 411 902-0 H! fotó

A TREŽ 411 902-0 Hőlak és Kanovna között

A Teplicska-patak völgyében vezető pálya dombvidéki, legfeljebb 17 ezrelékes emelkedésű (ilyen egyébként csak rövid hosszban, például Trencsénteplicz állomás előtt található), kisebb hegyek között vezet. A hegyi villamosnak egy patakhídon kívül jelentős műtárgya nincs, és alapvetően három szakaszból áll: Hőlakon falusias környezetben a műút és a patak közé szorulva halad. Azt elhagyva a kis motorkocsik egy füves, széles völgyben döcögnek jórészt egyenesen, a hangulathoz a fa felsővezetéktartó oszlopok járulnak hozzá. Kanovnában volt hajdan a vonal közepén egy kitérő, itt ma csak egy feltételes megállóhely üzemel (szintén eltűnt a fűtőházi kiágazás előtti kitérő Hőlaknál, ott ma egy csonkavágány van csak perontetővel). Aztán beérünk Trencsénteplicre, ahol először a lakótelep mellett haladunk el (Sídliskó), majd polgári házak között érünk újra a patakhoz, és egy rövid, de annál meredekebb körüljáróvágány után következik a két csonkavágányban végződő, közép+fejperonos végállomás.

A TREŽ 411 902-0 Kanov fotó

A TREŽ 411 902-0 Kanovna állomáson

A TREŽ 411 902-0 Kanov fotó

A TREŽ 411 902-0 Kanovna és Trencsénteplicz Lakótelep között

A TREŽ 411 902-0 Kanov fotó

A TREŽ 411 902-0 Kanovna és Trencsénteplicz Lakótelep között

A TREŽ 411 902-0 Kanov fotó

A TREŽ 411 902-0 Kanovna és Trencsénteplicz Lakótelep között

A csehek odáig voltak, meg vissza, hogy egészen Budapestről eljöttem ezért (egy ország, vagy nem?), meg, hogy Párkányban aludtam emiatt (a ŽSSK menetrendje azóta sem lett jobb), viszont mindenki nagyon kedves volt, és nagyon profi is: itt például arra vártunk, hogy kisüssön a nap, és mivel tudtuk, hogy kis eséllyel indulunk a felhőlottón, senki nem ment a fotósvonal elé, nehogy a pár másodperc jó idő közben rontsa el valakinek a képét. Lenne itthon mit tanulni ebből!

A TREŽ 411 902-0 Kanov fotó

A TREŽ 411 902-0 Kanovna és Trencsénteplicz Lakótelep között

És megjött a várva várt nap!
A két motorkocsi némileg eltérő bordó színben fest, bár az utolsó, nem retró üzemállapot a kék volt, de a kék kocsit most a kocsiszínben hagytuk. A sárga csik a kicsit frissebb festés, de amúgy mindkettő elég régi - a mostani kék kocsi az utolsó, ŽSR időszakban bordó színben, vörös csillaggal közlekedett, abban az állapotában fotóztuk durva söttben, esőben menetrend szerinti vonatként sok évvel korábban:

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz-fürdő állomáson

A TREŽ 411 903-8 Trenc fotó

A TREŽ 411 903-8 Trencsénteplicz-fürdő állomáson

A TREŽ 411 903-8 Trenc fotó

A TREŽ 411 903-8 Trencsénteplicz-fürdő állomáson

Az utolsó 100 méter meredeksége és a lecsökkentett (csak 600 V-os) felsővezeték-feszültség miatt egyszerre csak egy motorka tudott biztonságosan bejárni a végállomásra.

A TREŽ 411 903-8 Trenc fotó

A TREŽ 411 903-8 Trencsénteplicz-fürdő állomáson

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz-fürdő állomáson

Trencsénteplicz fotó

Trencsénteplicz

Trencsénteplicz fotó

Trencsénteplicz

Trencsénteplicz fotó

Trencsénteplicz

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz község megállóhelyen

A szedőválasztás tetszőleges is lehetne, de igazán egy vezérlőkocsival mutatna a dolog - ezekből három volt annakidején, egy ma Vyhylovkában, egy pedig Feketebalogon van:

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz község megállóhelyen

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz község és Trencsénteplicz Lakótelep között

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ 411 902-0 Trenc fotó

A TREŽ 411 902-0 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ Felvidék 903-8  fotó

A TREŽ Felvidék 903-8 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ Felvidék 903-8  fotó

A TREŽ Felvidék 903-8 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ Felvidék 903-8  fotó

A TREŽ Felvidék 903-8 Trencsénteplicz Lakótelep és Kanovna között

A TREŽ Felvidék 903-8  fotó

A TREŽ Felvidék 903-8 Hőlak megállóhelyen

A TREŽ Felvidék 901-2  fotó

A TREŽ Felvidék 901-2 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A ŽSSK 810 624-7 H! fotó

A ŽSSK 810 624-7 Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A ŽSSK 362 015-0  Coca fotó

A ŽSSK 362 015-0 Coca-Cola-Werbelok Hőlak-Trencsénteplic állomáson

A ŽSSK 405 953-1 Csorb fotó

A ŽSSK 405 953-1 Csorba állomáson

A ŽSSK 405 952-3 Csorb fotó

A ŽSSK 405 952-3 Csorba állomáson

A hőlaki kalandok után egy napra a Tátrába utaztam, ennek képeit már korábban föltöltöttem - érdemes megnézni!

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:


Fatal error: Call to undefined function showThumbnailLink() in /chroot/home/benbehu/benbe.hu/html/gallery/trez-es-tez/story1.inc on line 7573