90. számú vasútvonal
Miskolc - Felsőzsolca - Hidasnémeti - Kassa (=Kosice)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
80
92
94
![]() | ||||
![]() | A MÁV-TR 478 313 (ex M47 1313) Miskolc-Tiszai pályaudvar | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 163 (ex M41 2163) Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 418 304 (ex M41 2304) Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Miskolc-Tiszai pályaudvar | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A túra némi vihar után Miskolcon ért véget, ahonnan a Rákóczi IC-vel hazautaztam | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A MÁV-TR 480 009 a karinthys csibetábori különvonat élén Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | 470 004 (ex 1047 004-5) a reggeli Budapest - Sátoraljaújhely sebesvonattal Miskolc-Tiszai pályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
80
![]() ![]() | ||||
![]() |
80
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() | V43 1105 Ongaújfaluba érkezik | ||||
Fotó: Garamvölgyi Ádám | |||||
![]() | V43 1105 Ongaújfaluba érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
98
![]() | ||||
Határállomás, rendszerváltó-állomás. A magyar 25 kV 50 Hz-es váltóáramú és a szlovák 3000 V-os egyenáramú rendszer határa Hidasnémeti és Tornyosnémeti között a nyílt vonalon van, emiatt a határon át csak kétáramrendszerű gépek közlekedhetnek (350, 362 és 363 sorozat), a MÁV-Trakció nem rendelkezik a határátmenethez szükséges vontatójárművel. Az állomás vágányai nem átkapcsolhatóak, így egyenáramú szlovák gép legfeljebb csak begurulhatna az állomásra, innen elindulni nem tudna. Az állomás személypályaudvarból és teherpályaudvarból áll, a kettőt keskeny díszfasor választja el. Hidasnémeti és Bárcza között a helyi személyforgalom szünetel, a tehervonatokon kívül csak a Rákóczi és Hernád/Hornád gyorsvonatok közlekednek.
| |||||
![]() | V43 1047 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Az ÖBB 1116 049-6 pályaszámú Taurus Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Bzmot 171 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Garamvölgyi Ádám | |||||
![]() | V43 1053 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | V43 1047 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Garamvölgyi Ádám | |||||
![]() | V43 1020 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | Hidasnémeti | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ŽSSK 363 146-2, a MÁV-TR V43 1020 és a Floyd 450 003-3 Hidasnémetiben | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||||
![]() |
![]() ![]() | ||||
![]() |
253
![]() | ||||
| |||||
| |||||
![]() |
253
![]() ![]() | ||||
![]() |
253
190
380
![]() | ||||
A kassai vasútállomás gyönyörű, régi épületét sajnos elbontották (nem a háborúban semmisült meg), és helyette a csehszlovák építészet remekművét, egy többszörösen tört tetejű, lapos betonépületre helyezett kockát sikerült megalkotni. Az állomás vonatforgalma azonban izgalmas, a zöld, egyenáramú Pantográf motorvonatok, a kétáramrendszerű, emeletes CityElefántok, különböző villanymozdonyok mellett még régi, 721-es tolatómozdony is jár az ideérkezőknek. Az állomás előtti térről indul több villamos és busz is, de olcsón könnyen eltévedő taxisokat is fogni. A villamosok Tatra T3*, T6 és KT8D5 típusúak, vagy a hagyományos, piros-elefántcsontszín fényezésben, türkizkék-fehérben, vagy vidám, kék-fehér-sárga hullámos színekben pompáznak. Kassa belvárosában pedig, a sétálóutcában, a felsővezeték nélküli vágányokon néha lóvasút jár. Korábban persze villamos is volt, de Miskolccal ellentétben itt azt 1986-ban fölszámolták. A Margitfalva - Kassa (Košice - Margecany) szakasz villamosítását 1961. június 1-jén adták át (3 kV=). A további villamosítások időpontjai: Csörgő (Čerhov) - Alsómislye (Nižná Myšľa): 1961. december 12., Kassa - Bárca és Kassa - Alsómislye (Nižná Myšľa): 1962. január 18., Csörgő - Ágcsernyő (Čierna nad Tisou): 1962. június 1., Csap - Ágcsernyő: 1962. október 20., Bárca - Hernádcsány (Čana): 1984. november 7., Hernádcsány - Hidasnémeti: 1997. június 5. A további vasútvillamosítások megtalálhatóak ebben a táblázatban.
| |||||
![]() | A ŽSR 753 109-8 Kassa állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ŽSSK 460 037-5 Kassa állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ZSSK 971 004-7 pályaszámú emeletes motorvonati vezérlőkocsija Kassa állomáson (Kosice, Szlovákia) | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ŽSSK 754 055-2 Kassa állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ŽSR 753 109-8 és a ŽSSK 721 030-5 Kassa állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
![]() | A ŽSR 721 602-1 Kassa állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||