sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Covid vegyes 2.

Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

A MÁV-START 815 002 Dunakes fotó

A MÁV-START 815 002 Dunakeszi állomáson átadás előtt

A MÁV-START 815 002 és isme fotó

A MÁV-START 815 002 és ismeretlen Stadler KISS emeletes motorvonat társa, valamint a Floyd 450 007 pályaszámú angol villanymozdony Dunakeszi állomáson

A MÁV  fotó

A MÁV Lencse 99 55 9182 007-2 pályaszámú darus pályafenntartási jármű Dunakeszin

A jármű a Ganz-Motor kft. által gyártott GH-250 forgóvázakon fut, ezek végül az IC+ családba nem kerültek be, helyettük, Siemens forgóvázakkal készültek.

A MÁV-START 815 002 és isme fotó

A MÁV-START 815 002 és ismeretlen Stadler KISS emeletes motorvonat társa, valamint a Floyd 450 007 pályaszámú angol villanymozdony Dunakeszi állomáson

(könyvjelző)

Dunakeszin gyülekeznek a MÁV emeletes motorvonatai. Ekkor még csak néhány, elég véletlenszerű pályaszámú kocsi volt próbaüzemben (a 007 például igen, a 002, ami a képen is látható, nem), eközben érkeztek a forgalombahelyezésre váró szerelvények is. Nem sokkal ezután adta el az állam a DVJ-t a Transmasholdingnak, ami után már nem itt végszerelték a motorvonatokat. Végülis elég tekintélyes lett a KISS-ek forgalombaállításának csúszása, és sok helyen, ami elsődleges beszerzési céljuk volt, el sem kezdtek közlekedni (például a 100a és az S50/Z50 család, ahol az egyik legnagyobb szükség volt rájuk). A 70-esen már maránylag fixek, de a ceglédi és monori vonatokon még ma is simán cserélik rövid Fecske-ingára, vagy dupla, vagy akár szóló FLIRT-re is, bármennyire is alkalmatlanok erre a feladatra.

A railtrans.eu 044 112-8 te fotó

A railtrans.eu 044 112-8 tehervonattal Dunakeszi állomáson

Vadiúj VTG tartálykocsi fotó

Vadiúj VTG tartálykocsi

A MÁV-START 415 105 Dunakes fotó

A MÁV-START 415 105 Dunakeszi állomáson S70-es személyvonattal

A ČD 380 001-4 Dunakes fotó

A ČD 380 001-4 Dunakeszi állomáson egy Budapest-Prága Metropolitan EuroCityvel

(könyvjelző)

Az előző Covid-album után újabb fejezet következik, a járvány alatti, a szabályok által megengedett csellengésekről, illetve ahhoz tematikusan kapcsolódó utakról. Ez is egy elég komoly vegyesfelvágott lesz, fővonal/mellékvonal, dízel/villany, modern/régi, kisvasút/nagyvasút, és még sok minden más.

Ráadásul a Covid előtt elindult sok olyan változás a magyar vasutak világában, amit normál esetben a vasútbarátok komoly rohama, pánikja követett volna, de így kissé kevésbé lett hangsúlyos, tehát a Covid-albumok képein sok olyan jelenet, helyszín, fényezés jelenik meg, ami azóta sokakat meglepő hirtelenséggel eltűnt.

A benbe.hu 2005 óta létezik. Az azóta bekövetkezett jelentős változásokat a MÁV megújulás címke jelzi. Létezik az elmúlt címke is, az az azóta bezárt vonalakat listázza.

A MÁV-START 415 031 Máriaud fotó

A MÁV-START 415 031 Máriaudvar mh. ipvk. és Vácrátót között

A MÁV-START 415  106 Vác-Al fotó

A MÁV-START 415 106 Vác-Alsóváros és Sződ-Sződliget között S70 személyvonatként, a háttérben a Börzsöny hegyvonulatával

A Cargo Motion 193 750-7 pá fotó

A Cargo Motion 193 750-7 pályaszámú Vectron Vác-Alsóváros és Sződ-Sződliget között (ELL leasing)

A MÁV-START 415 095 Sző fotó

A MÁV-START 415 095 Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között

A MÁV-START 432 256 Sző fotó

A MÁV-START 432 256 Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között többes gépmenetben (mögötte a 432 384-7 és a 432 162)

(könyvjelző)

A MÁV-START 432 162  fotó

A MÁV-START 432 162 Fecske-Szili Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között

A MÁV-START 415 079 Vác-Als fotó

A MÁV-START 415 079 Vác-Alsóváros és Sződ-Sződliget között

A MÁV-START 415 105 pályasz fotó

A MÁV-START 415 105 pályaszámú Stadler FLIRT motorvonat (igaziból csuklós motorkocsi) Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között

A MÁV-START 415 093 Sző fotó

A MÁV-START 415 093 Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között

A MÁV-START 815 007 Stadler fotó

A MÁV-START 815 007 Stadler KISS emeletes motorvonat Vác-Alsóváros és Sződ-Sződliget között

Az ÖBB 1116 018 Sződ-S fotó

Az ÖBB 1116 018 Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között egy vegyes tehervonattal, amely nagyrésze eltolható oldalfalú kocsikból áll

A MÁV-START 415 095 Vác-Als fotó

A MÁV-START 415 095 Vác-Alsóváros és Sződ-Sződliget között

A Floyd Zrt. 450 007 Sz! fotó

A Floyd Zrt. 450 007 Sződ-Sződliget és Vác-Alsóváros között

A MÁV-START 415 088 Nagymar fotó

A MÁV-START 415 088 Nagymaros-Visegrád és Kismaros között

(könyvjelző)

A ČD 380 016-6  fotó

A ČD 380 016-6 Messerschmitt Kismaros és Nagymaros-Visegrád között egy Metropolitan EuroCityvel

(könyvjelző)

A MÁV-START 117 341 Szokoly fotó

A MÁV-START 117 341 Szokolya és Magyarkút között

(könyvjelző)

A HHLA 386 022-8 Vác és Ver fotó

A HHLA 386 022-8 Vác és Verőce között egy tehervonattal, a 75-ös mellékvonal mellől nézve

(könyvjelző)

Szokolya állomás bejárata B fotó

Szokolya állomás bejárata Berkenye felől

Szokolya állomás bejárata B fotó

Szokolya állomás bejárata Berkenye felől

Szokolya állomás bejárata B fotó

Szokolya állomás bejárata Berkenye felől - a fékút eleje jelző a nem biztosított bejárati jelző előtt

Így néz ki szemből .

A MÁV-START 117 298 Szokoly fotó

A MÁV-START 117 298 Szokolya és Berkenye között

Az stratégiai olajrakodó né fotó

Az stratégiai olajrakodó néhány berendezése Szokolya állomáson

Szokolya állomás fotó

Szokolya állomás

Mindenszentek napján gyerty fotó

Mindenszentek napján gyertyák borítják a nógrádi temetőt, egy Bzmot motorvonat pedig Diósjenő és Nógrád között ereszkedik a Magas-Börzsony háttere előtt

(könyvjelző)

Mindenszentek napján gyerty fotó

Mindenszentek napján gyertyák borítják a nógrádi temetőt, egy Bzmot motorvonat pedig Diósjenő és Nógrád között ereszkedik a Magas-Börzsony háttere előtt

(könyvjelző)

Nógrádi este fotó

Nógrádi este

A BKV ICS 7476 mérővil fotó

A BKV ICS 7476 mérővillamos Váradi utcánál

(könyvjelző)

A MÁV C50 GV 303 Hűvös fotó

A MÁV C50 GV 303 Hűvösvölgy és Hárs-hegy között a Hárs-hegyi alagútnál

(könyvjelző)

C50

GV, MÁV, ÁEV

C50 3703

A Hároméves terv keretén belül fontos volt a gazdasági vasutak korszerű motormozdonyokkal való ellátása. Ekkor azonban csak átépítések, illetve a Szállítóberendezések Gyára A-26 és B-26 sorozatú mozdonyai jelentek meg, amelyek feladataikra nagyrészt alkalmatlanok voltak. Ezért kezdődött meg a Gyárban, majd később az Északi Járműjavítóban a C-50 sorozatú gépek tervezése, amely az Északiban 1952-től került gyártásba. A Csepel D413 motoros, B tengelyelrendezésű, mechanikus sebességváltóval ellátott, 7 tonna szolgálati tömegű mozdonyok nagy sikert arattak. Első, GV3700 sorozatuk belső csapágyazású, második, GV5700 sorozatuk külső csapágyú volt, ezen kívül épültek át NDK-s gépek is C50 elemekkel, de aszimmetrikus kivitelben, illetve készült a MÁV kisvasútjai számára egy egyedibb széria.

Wikipedia
Fényképek
A Gyermekvasúton folyton nagyon izgalmas vonatösszeállítások közlekednek, mióta B. és Cs. urak irányítják. Ez itt néhány gőzmozdonyt váró utasnak éppen rosszul esett, de mivel gőzöst is sokszor fotóztam már, jólesett autentikus Csepel-motorost fényképezni.

A Gyermekvasút egyik Mk45-ö fotó

A Gyermekvasút egyik Mk45-öse a Hárs-hegyi alagútnál

Gyermekvasút ősszel fotó

Gyermekvasút ősszel

(könyvjelző)

A MÁV C50 GV 303 Szépjuhász fotó

A MÁV C50 GV 303 Szépjuhászné és Vadaspark fmh. között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV MVIII. 251 Batthy fotó

A MÁV-HÉV MVIII. 251 Batthyány tér állomáson karácsonyi Fény-HÉV-ként

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII. 83 Batthyán fotó

A MÁV-HÉV LVII. 83 Batthyány tér állomáson Fényhévként

A MÁV-HÉV MX/A 1150 Budakal fotó

A MÁV-HÉV MX/A 1150 Budakalász állomáson

A MÁV-HÉV LVII. 83 Budakalá fotó

A MÁV-HÉV LVII. 83 Budakalász állomáson Fényhévként a kék órában

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII. 83 Budakalá fotó

A MÁV-HÉV LVII. 83 Budakalász állomáson Fényhévként a kék órában

(könyvjelző)

A BKV T5C5 villamosa a kará fotó

A BKV T5C5 villamosa a karácsonyi díszkivilágítással borított Újpesti városháza előtt

A BKV UV karácsonyi fényvil fotó

A BKV UV karácsonyi fényvillamosa az Újpesti városháza előtt

(könyvjelző)

A MÁV-START 415 008 és a 41 fotó

A MÁV-START 415 008 és a 415 020 pályaszámú FLIRT motorvonatok még piros színben (illetve a 008 fényezése inkább már csak rózsaszín) Kőbánya felső állomáson

(könyvjelző)

Ez a fotó normál esetben említést sem érdemel, de az egyik utolsó képem csatolt piros FLIRT-ről.

A MÁV-START 415 008 és a 41 fotó

A MÁV-START 415 008 és a 415 020 pályaszámú FLIRT motorvonatok még piros színben (illetve a 008 fényezése inkább már csak rózsaszín) Kőbánya felső állomáson

A BKV TW6000 1592 pályaszám fotó

A BKV TW6000 1592 pályaszámú Hannoveri villamosa Kőbánya felső állomáson a 37A vonalon

A MÁV-START 416 025 Kő fotó

A MÁV-START 416 025 Kőbánya-Teher állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 431 290 Kő fotó

A MÁV-START 431 290 Kőbánya felső állomáson

A MÁV-START 432 256 Kő fotó

A MÁV-START 432 256 Kőbánya felső állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 432 244 Kő fotó

A MÁV-START 432 244 Kőbánya-Teher állomáson

A MÁV-START 432 318 Kő fotó

A MÁV-START 432 318 Kőbánya felső állomáson

A MÁV-START 431 349 Kő fotó

A MÁV-START 431 349 Kőbánya felső állomáson

A békéscsabai gyorsvonatban Y-kocsik és halberstadti is van.

A MÁV-START 815 007 Kő fotó

A MÁV-START 815 007 Kőbánya-Teher állomáson

A MÁV-START 480 017 Kő fotó

A MÁV-START 480 017 Kőbánya-Teher állomáson egy tolt, Bmx betétkocsikból és halberstadti vezérlőkocsiból álló Z50 zónázó vonattal

A BKV T5C5K2 4253 Káposztás fotó

A BKV T5C5K2 4253 Káposztásmegyer, Megyeri úton a 14-es villamos járatán

A BKV T5C5K2 4254 Káposztás fotó

A BKV T5C5K2 4254 Káposztásmegyer, Megyeri út végállomáson, a háttérben a Káposztásmegyer II. lakótelep

Fénytátra érkezik Kápmegyer fotó

Fénytátra érkezik Kápmegyerre

(könyvjelző)

A BKV T5C5K2 4330  fotó

A BKV T5C5K2 4330 Fénytátra Káposztásmegyer, Megyeri út végállomáson, a 14-es villamos vonalon

(könyvjelző)

A BKV T5C5K2 4330  fotó

A BKV T5C5K2 4330 Fénytátra Béke téren a 14-es vonalon

(könyvjelző)

A MÁV-START 432 275 Pestsze fotó

A MÁV-START 432 275 Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

Egy baleset miatt közlekedett dupla szerelvénnyel a szerelvénymenet.

A MÁV-START 815 017 Pestsze fotó

A MÁV-START 815 017 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 630 008 Pestsze fotó

A MÁV-START 630 008 Pestszentlőrinc állomáson Kör-IC vonattal

(könyvjelző)

A Constantin Grup 91 53 040 fotó

A Constantin Grup 91 53 040 0523-3 konténerszállító tehervonattal Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 415 081 Pestsze fotó

A MÁV-START 415 081 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 431 226 Pestsze fotó

A MÁV-START 431 226 Pestszentlőrinc állomáson egy szegedi hibrid-IC-vel

A MÁV-START 415 086 Pestsze fotó

A MÁV-START 415 086 Pestszentlőrinc állomáson, a kis víztoronnyal és a Sárkány Centerrel a háttérben

A MÁV-START 431 296 Pestsze fotó

A MÁV-START 431 296 Pestszentlőrinc állomáson

Az Arriva MAN Lion's Ci fotó

Az Arriva MAN Lion's City NAY-362 autóbusza a 36-os vonalon Pestszentlőrinc állomáson

A BKV TW6000 1511 fényvilla fotó

A BKV TW6000 1511 fényvillamosa Határ úton

(könyvjelző)

CAF Urbos villamos és Stadl fotó

CAF Urbos villamos és Stadler FLIRT motorvonat csíkozva Kőbánya-Hízlaló állomásnál a régi fonódott vágánynál a 3-as villamos és az S36 vonalán

(könyvjelző)

A BKV TW6000 1511 Kőbá fotó

A BKV TW6000 1511 Kőbánya-Hízlaló állomásnál

A BKV UV5 3873  fotó

A BKV UV5 3873 Csillamos/Karácsonyi Fényvillamos Rákospalotán a 69-es vonalon

(könyvjelző)

A BKV UV5 3873  fotó

A BKV UV5 3873 Csillamos/Karácsonyi Fényvillamos Rákospalotán a 69-es vonalon

(könyvjelző)

A BKV UV5 3873  fotó

A BKV UV5 3873 Csillamos/Karácsonyi Fényvillamos Rákospalotán a 69-es vonalon

(könyvjelző)

Az UV-villamosok rajongóinak számos UV-s fotóval tudok szolgálni itt, a benbe.hu-n:

A MÁV-START 416 012 Kispest fotó

A MÁV-START 416 012 Kispest állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 416 012 Kispest fotó

A MÁV-START 416 012 Kispest állomáson

A MÁV-START 432 244 Mez! fotó

A MÁV-START 432 244 Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomáson

A MÁV-START Bmxfee 019 BDVm fotó

A MÁV-START Bmxfee 019 BDVmot Hernyó vezérlőkocsi Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomáson

A MÁV-START Bmxfee 019 BDVm fotó

A MÁV-START Bmxfee 019 BDVmot Hernyó vezérlőkocsi Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomáson

Bp vagy BDh kocsit is hiába keresnénk már ma a magyar vasúton.

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 610 a vasgyári hurokban a 2-es vonalon

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 625 a vasgyári hurokban a 2-es vonalon, a Szinva hídján Újgyőri piac és Vasgyári evangélikus templom között

(könyvjelző)

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 625 a vasgyári hurokban a 2-es vonalon, a Szinva hídján Újgyőri piac és Vasgyári evangélikus templom között

A miskolci vasútvonalak eredetileg HÉV-ként épültek ki, ennek lenyomatai a rácsos vasúti hidak és ez a sorompó is.

Az MVK 1615 számú (NID-015  fotó

Az MVK 1615 számú (NID-015 rendszámú) MAN busza a 21-es vonalon útban Kandó Kálmán utca felé

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 611 a vasgyári hurokban a 2-es viszonylaton

A LÁEV 98 55 8235 411-6 pál fotó

A LÁEV 98 55 8235 411-6 pályaszámú C50-ese Papírgyár és Puskaporos között, útban Garadnára

A LÁEV 98 55 8235 411-6 pál fotó

A LÁEV 98 55 8235 411-6 pályaszámú C50-ese Papírgyár és Puskaporos között, útban Garadnára

(könyvjelző)

A Covid miatt a LÁEV fővonalán nem számítottak nagy tömegre, ezért a vonatok kis kapacitással, és C50-es vontatással közlekedtek 2020-ban. Fotótémának nem volt rossz a Felsőhámor környéki nyílt részen a völgy túloldalának hatalmas szikláival.

A LÁEV 98 55 8235 400-2 (C5 fotó

A LÁEV 98 55 8235 400-2 (C50 C02-408) Puskaporos és Papírgyár között

A LÁEV 98 55 8235 400-2 (C5 fotó

A LÁEV 98 55 8235 400-2 (C50 C02-408) Puskaporos és Papírgyár között

(könyvjelző)

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 616 és 626 Felsőmajláth végállomáson, balra a C02-203 pályaszámú B26-os látható

A LÁEV D02-501 Majláth állo fotó

A LÁEV D02-501 Majláth állomáson

Itt még forgóvázak nélkül áll a készülő hibrid mozdony.

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. JUV-053 019 Majláthnál

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 630 pályaszámú Zöld Nyíl villamosa Miskolc Alsó-Majláth és Felső-Majláth között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 625 Miskolcon, Alsó-Majláth és Felső-Majláth között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 617 Felső-Majláth és Alsó-Majláth között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 626 Felső-Majláth és Alsó-Majláth között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 608 Alsó-Majláth és Felső-Majláth között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 624 pályaszámú villamosa a Gyula utca és Károly utca között

A miskolci MVK Zrt. Neoplan fotó

A miskolci MVK Zrt. Neoplan 040 busza (JUV-094) a Károly utcánál

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 600 pályaszámú villamosa a Gyula utca és Károly utca között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 608 Károly utca és Gyula utca között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 610 Károly utca és Gyula utca között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 611 villamosa a Gyula utca megállóban

(könyvjelző)

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 625 Károly utca és Gyula utca között

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 628 Gyula utca megállóban

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Tatra KT8D5 202 Adventi Villamos Károly utca és Gyula utca között

(könyvjelző)

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Škoda 26T 617 Gyula utca és Károly utca között

A MÁV-START 478 303 Szalonn fotó

A MÁV-START 478 303 Szalonna és Szendrő felső között az egy cementsilókocsit továbbító tolatós tehervonattal

(könyvjelző)

A MÁV-START 478 303 Szalonn fotó

A MÁV-START 478 303 Szalonna és Szendrő felső között az egy cementsilókocsit továbbító tolatós tehervonattal

(könyvjelző)

A MÁV-START 117 321 Edelény fotó

A MÁV-START 117 321 Edelény alsó és Edelény között

A MÁV-START 478 303 Edelény fotó

A MÁV-START 478 303 Edelény és Edelény alsó között a cementsilókocsit továbbító tolatós tehervonatával

(könyvjelző)

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Tatra KT8D5 202 Adventi Villamos a Villanyrendőrnél

(könyvjelző)

Miskolci villamos csíkozva fotó

Miskolci villamos csíkozva

A MVK (Miskolci Városi Közl fotó

A MVK (Miskolci Városi Közlekedési) Zrt. Tatra KT8D5 202 Adventi Villamos a Villanyrendőrnél

(könyvjelző)

Az MVK Zrt. Škoda 26T  fotó

Az MVK Zrt. Škoda 26T 628 a Villanyrendőrnél

(könyvjelző)

A HHLA 386 009-5 pályaszámú fotó

A HHLA 386 009-5 pályaszámú Bombardier TRAXX Dör megállóhelyen

A Volánbusz NKW-950 Dörnél fotó

A Volánbusz NKW-950 Dörnél

A MÁV-START 630 045 Kóny és fotó

A MÁV-START 630 045 Kóny és Dör között gépmenetben

Itt komoly tehervontra számítottam, sajnos nem jött be.

A GYSEV 470 505-4 Farád és  fotó

A GYSEV 470 505-4 Farád és Csorna között

A GYSEV 471 005 Csorna és F fotó

A GYSEV 471 005 Csorna és Farád között

A GYSEV 193 235 Farád és Cs fotó

A GYSEV 193 235 Farád és Csorna között rönkszállító tehervonattal

A GYSEV 435 505 Nagycenk és fotó

A GYSEV 435 505 Nagycenk és Kópháza között az M85-ös autóút Hutbájd-pihenőjénél, a Sopron-Szombathely vasútvonalon

A GYSEV 435 504 Nagycenk és fotó

A GYSEV 435 504 Nagycenk és Kópháza között egy vadfelüljárón

(könyvjelző)

A GYSEV 470 503  fotó

A GYSEV 470 503 Wagner-Taurus Balffürdő megállóhelyen egy InterCity vonattal

(könyvjelző)

A GYSEV 435 510 pályaszámú  fotó

A GYSEV 435 510 pályaszámú FLIRT3 motorvonat Sopron és Balffürdő között

A GYSEV 435 510 pályaszámú  fotó

A GYSEV 435 510 pályaszámú FLIRT3 motorvonat Sopron és Balffürdő között a zúzmarás tájban

(könyvjelző)

A GYSEV 435 508 Balffürd fotó

A GYSEV 435 508 Balffürdő és Sopron között a Győr-Sopron vonalon az M85-ös soproni felüljárójánál, a zúzmarás tájban

(könyvjelző)

A GYSEV 470 503 Sopron és B fotó

A GYSEV 470 503 Sopron és Balffürdő között

(könyvjelző)

Az ÖBB 5047 050-9 Sopron és fotó

Az ÖBB 5047 050-9 Sopron és Lépesfalva-Somfalva között

Az GYSEV 471 006 pályaszámú fotó

Az GYSEV 471 006 pályaszámú Siemens Vectron egy InterCity vonattal Balffürdő és Sopron között

(könyvjelző)

Az GYSEV 435 502 FLIRT3 Bal fotó

Az GYSEV 435 502 FLIRT3 Balffürdő és Sopron között

(könyvjelző)

Az GYSEV 435 502 FLIRT3 Bal fotó

Az GYSEV 435 502 FLIRT3 Balffürdő és Sopron között

(könyvjelző)

Az GYSEV 5047 050-9 Lépesfa fotó

Az GYSEV 5047 050-9 Lépesfalva-Somfalva és Sopron között a Sopron-Bécsújhely vonalon

Az ÖBB 4746 095-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 4746 095-0 pályaszámú CityJet (Desiro ML) motorvonata Sopron és Sopronkertes (Baumgarten, Ausztria) között

Az GYSEV 415 505 pályaszámú fotó

Az GYSEV 415 505 pályaszámú Stadler FLIRT1 Nagycenk és Kópháza között

(könyvjelző)

Ajánlom figyelmedbe számos további GYSEV fotómat, mivel rengetegszer jártam barátaimnak hála az osztrák-magyar vasútvállalat felségterületén:

A GYSEV/Nagycenki Széchenyi fotó

A GYSEV/Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút/Kecskeméti Kisvasút Dmot 953 Kastély állomáson

(könyvjelző)

A Kecskeméti Kisvasútról származó Dmot 953 poggyászmotorkocsi - a LÁEV eredetű Darázs sínautóval együtt - Fertőboz állomáson volt kiállítva. Némi konzerváló festésen kívül semmilyen fenntartást nem kaptak. Mivel a Kiscenk C50-es motormozdony magántulajdon, a GYSEV szeretett volna egy saját mozdonyt a GV-k világát bemutató múzeumvasútjára, választása pedig a Dmot-ra esett. Az 1940-ben a Ganz által gyártott motorkocsi eredeti teljesítménye 120 LE volt, amelynek köszönhetően 55 t tömegű (három személykocsis) vonatot akár 50 km/h sebességgel is képes volt továbbítani a Kecskemét, Rávágy tér és Kiskunmajsa közötti vonalon. A motor a normál nyomtávú BCmot/ABmot motorkocsikéval megegyező volt.

A GYSEV szakemberei a fölújítás előtt igyekeztek alkatrészeket fölkutatni a motorkocsihoz, de nem sikerült minden szükséges dolog beszerzése, így végül a remotorizáció és a korszerűsítés mellett döntöttek. Az új motor és automata sebességváltó teherautós technika, aminek köszönhetően a mozdony üzembiztosan üzemelhet. Külsőleg itt még teljesen megegyezett a gyártáskori állapottal azt leszámítva, hogy akkor nem három, hanem csak egy fényvetője volt. Azóta egy kevéssé ízléses matricával borították.

A GYSEV C50 Kiscenk Kastély fotó

A GYSEV C50 Kiscenk Kastély állomáson

A GYSEV C50 Kiscenk és a Dm fotó

A GYSEV C50 Kiscenk és a Dmot 953 Kastély állomáson

(könyvjelző)

A gúlás védőjelző fotó

A gúlás védőjelző Kastély állomáson

A GYSEV C50 Kiscenk Kastély fotó

A GYSEV C50 Kiscenk Kastélyon

(könyvjelző)

A GYSEV 471 501 pályaszámú  fotó

A GYSEV 471 501 pályaszámú Siemens Vectron Sopronkövesd és Nagycenk között egy rövid tehervonattal

(könyvjelző)

471

GYSEV

471 003

A GYSEV a Budapest és Szombathely között teljes hosszban megkezdett villamos vontatás, valamint a növekvő vonatmennyiség miatt a meglévő öt EuroSprinter mozdonya mellé új, Siemens Vectron mozdonyokat vásárolt. A hat darab, Vectron AC típusú gép a 25 kV 50 Hz és a 15 kV 16,7 Hz feszültségeken képes üzemelni, a három darab, Vectron MS típusú pedig ezek mellett 3 kV és 1,5 kV egyenfeszültségről is. A 471 001-006 pályaszámú gépek az AC kivitelbe tartoznak, a 471 500-502 pályaszámúak pedig az MS kivitelbe. Az váltófeszültségű gépek közül a 471 005 és 006 LastMile dízelmotorral is föl lett szerelve, ami például iparvágányok bejárásakor, vagy Őrihódoson a körüljáráskor lehet hasznos.

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

A GYSEV 471 501 pályaszámú  fotó

A GYSEV 471 501 pályaszámú Siemens Vectron Sopronkövesd és Nagycenk között egy rövid tehervonattal

A GYSEV 415 506 pályaszámú  fotó

A GYSEV 415 506 pályaszámú FLIRT1 motorvonat Nagycenk és Sopronkövesd között

(könyvjelző)

Az ÖBB 4144 005 pályaszámú  fotó

Az ÖBB 4144 005 pályaszámú Siemens CityJet (Desiro ML) motorvonat Nagycenk és Sopronkeresztúr között

(könyvjelző)

A GYSEV 470 505 pályaszámú  fotó

A GYSEV 470 505 pályaszámú Siemens Taurus Fertőszentmiklós és Pinnye között

A GYSEV 471 005 Fertős fotó

A GYSEV 471 005 Fertőszentmiklós és Pinnye között

A GYSEV/ELL 193 270 Fert fotó

A GYSEV/ELL 193 270 Fertőszentmiklós és Pinnye között

(könyvjelző)

A Volánbusz LKT-674 rendszá fotó

A Volánbusz LKT-674 rendszámú Volvo/Alfabusz Localo autóbusza Lőrinciben

A MÁV-START 418 146 Mátravi fotó

A MÁV-START 418 146 Mátravidéki Erőmű és Lőrinci között a frissen hullott hóban

(könyvjelző)

Ezt a szép, havas tájban futó vonatot öröm volt elkapni a 81-es Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu vasútvonalon. Íme néhány további kép a környékről:

A MÁV-START 431 367 Vámosgy fotó

A MÁV-START 431 367 Vámosgyörk állomáson a gyöngyösi ingavonat Bhv+BDt vonatösszeállításával

A MÁV-START 431 367 Vámosgy fotó

A MÁV-START 431 367 Vámosgyörk állomáson a gyöngyösi ingavonat Bhv+BDt vonatösszeállításával

A MÁV-START 478 235 pályasz fotó

A MÁV-START 478 235 pályaszámú Remot-Dácsia gépmenetben Kisterenye és Nemti között

(könyvjelző)

Ezen a napon a mátramindszenti tolatós odafelé csak gépmenetben közlekedett, de érdemes átböngészni a vonalról készült fotókat a változatosság miatt:

A MÁV-START 478 235 Kistere fotó

A MÁV-START 478 235 Kisterenye és Nemti között

A MÁV-START 478 235 Kistere fotó

A MÁV-START 478 235 Kisterenye és Nemti között

A MÁV-START 478 235 Mátrami fotó

A MÁV-START 478 235 Mátramindszent megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

A mátramindszenti tolatós gépe megérkezett a célállomására, a 84-es Kisterenye - Kál-Kápolna vonal középállomására, és a hajdani 83-as Mátramindeszent - Mátranovák-Homokterenye vonal elágazóállomására. Néhány fával rakott teherkocsit fog levinni Hatvanba. Örültem, hogy ezen a hangulatos, személyszállítás nélküli mellékvonalon tudtam tehervonatot fotózni, annak kevésbé, amilyen stílusban üvöltözött velem a vonatszemélyzet, amiért közterületről a mozdonyt merészeltem fényképezni. De minden nem lehet tökéletes.

Volánbusz FIY-812 rendszámú fotó

Volánbusz FIY-812 rendszámú Ikarus-EAG E94 autóbusza Salgótarján-Szuha (Mátraalmás) járaton

Nógrád Volán emlékű fe fotó

Nógrád Volán emlékű festést viselő Volánbusz Ikarus C56 Mátramindszent közelében

A MÁV-START 478 235 pályasz fotó

A MÁV-START 478 235 pályaszámú Remot-Dácsia tolatómozdony Mátramindszent és Nemti között

A MÁV-START 478 235 pályasz fotó

A MÁV-START 478 235 pályaszámú Remot-Dácsia tolatómozdony Mátramindszent és Nemti között a tolatós tehervonattal

(könyvjelző)

Korábban is fényképeztem már a vonalon, akkor még Klasszik-Dácsiával , és a retró jegyében filmes fényképezőgéppel is.

A MÁV-START 478 235 Nemti é fotó

A MÁV-START 478 235 Nemti és Kisterenye között a tolatós tehervonattal

(könyvjelző)

A MÁV-START 478 235 Nemti é fotó

A MÁV-START 478 235 Nemti és Kisterenye között a tolatós tehervonattal

(könyvjelző)

A MÁV-START 418 175 Mátrave fotó

A MÁV-START 418 175 Mátraverebély megállóhelyen

A MÁV-START 418 156 Mátrave fotó

A MÁV-START 418 156 Mátraverebély megállóhelyen

A MÁV-START 431 215 Dunahar fotó

A MÁV-START 431 215 Dunaharaszti és Soroksár között konténervonattal, még a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása előtt

A MÁV-START 8005 446 Soroks fotó

A MÁV-START 8005 446 Soroksár és Dunaharaszti között

(könyvjelző)

Az ÖBB 1116 012 Kelenföld é fotó

Az ÖBB 1116 012 Kelenföld és Ferencváros között

A MÁV-START 415 090 Stadler fotó

A MÁV-START 415 090 Stadler FLIRT Ferencváros és Kelenföld között a Bartók Béla úti felüljárón egy G43-as gyorsított személyvonaton (Kőbánya-Kispest - Kelenföld - Martonvásár - Székesfehérvár)

(könyvjelző)

Ekkor olybá tűnt, lehet valami a Déli Körvasút nevű projektből, ami a 100a mellé egy második, valódi S-Bahn vonalat adna Budapestnek, ezért erre jártamkor gyorsan lőttem egy pár képet. Aztán kiderült, hogy kár volt úgy rohanni.

A MÁV-START 415 089 Pestsze fotó

A MÁV-START 415 089 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 480 017 Bombard fotó

A MÁV-START 480 017 Bombardier TRAXX Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 431 166 Pestsze fotó

A MÁV-START 431 166 Pestszentlőrinc állomáson

Az Akiem - MÁV Rail Tours 1 fotó

Az Akiem - MÁV Rail Tours 182 565 Siemens ES64U2/Taurus Pestszentlőrinc állomáson

Az Akiem - MÁV Rail Tours 1 fotó

Az Akiem - MÁV Rail Tours 182 565 Siemens ES64U2/Taurus Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 815 002 Stadler fotó

A MÁV-START 815 002 Stadler KISS Pestszentlőrinc állomáson

A háttérben a ferihegyi repülőtérre érkezett kerozin-szállítmány.

A MÁV-START 415 090 Stadler fotó

A MÁV-START 415 090 Stadler FLIRT Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 415 090 Stadler fotó

A MÁV-START 415 090 Stadler FLIRT Pestszentlőrinc állomáson

A ZOS (Železničné fotó

A ZOS (Železničné opravovne a strojárne Zvolen) 240 005-9 Laminatka Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 815 022 Stadler fotó

A MÁV-START 815 022 Stadler KISS Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 431 114 Pestsze fotó

A MÁV-START 431 114 Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 415 065 Pestsze fotó

A MÁV-START 415 065 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 480 009 Kajla-T fotó

A MÁV-START 480 009 Kajla-TRAXX Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 815 016 Pestsze fotó

A MÁV-START 815 016 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 415 076 Pestsze fotó

A MÁV-START 415 076 Pestszentlőrinc állomáson

Az ÖBB 1116 109 Pestszentl& fotó

Az ÖBB 1116 109 Pestszentlőrinc állomáson

Ezt a gépet egyszer már fotóztam, sok évvel ezelőtt, a Semmeringbahnon a Wagnergraben-Viadukton .

A MÁV-START 431 228 Pestsze fotó

A MÁV-START 431 228 Pestszentlőrinc állomáson

A MÁV-START 415 116 Stadler fotó

A MÁV-START 415 116 Stadler FLIRT egy Cívis InterRegio vonattal Pestszentlőrinc állomáson

Az Akiem - MÁV Rail Tours 1 fotó

Az Akiem - MÁV Rail Tours 182 574 Taurus Pestszentlőrinc állomáson

(könyvjelző)

A vonatban voltak MÁV Rail Tours (H-MÁVRT) svájci Südostbahn eredetű személykocsik is.

A MÁV Rail Tours svájci Süd fotó

A MÁV Rail Tours svájci Südostbahn-eredetű kocsijai egy InterCity vonatban Pestszentlőrincen

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

430 330415 117 310Bzmot 276424 247

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

8005 BDt

 

Régi és új albumok:

Triglav - Gőzmozdony<br />KemencénKiiv-Lviv-VolócBúcsúcsókMocanita MoldovitaHavas képek Felsővisóról

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek