sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Dunántúli maradékok 1.

GYSEV vagy nem GYSEV, dízel vagy nem dízel, de mindenképp sok vonat!

A MÁV-Trakció M41 2327 és a fotó

A MÁV-Trakció M41 2327 és a MÁV-START Bzmot 319 a még villamosítatlan Ukk állomáson

Ebben az albumban néhány régebbi emlékemet szedem össze a hajdani Dízelszigetről, aminek azért néhány prominens vonala ma is megmaradt annak, de a 25-ös villamosításával jelentősen átalakult. Ebben az albumban szerepel a 16-os, 17-es, 10-es vonal, és egy ici-pici a 25-ösből is, aminek Ukk és Zalaszentiván közötti szakasza éppen le volt zárva, ott csak vonatpótlók jártak - ezzel érkeztem én is Zalaszentivánba, ahol Székely Viktorral találkoztam. Lesznek fotók az aktuális, igencsak zöld-sárga helyzetről is.

A MÁV-Trakció M41 2149 húzz fotó

A MÁV-Trakció M41 2149 húzza a Zágráb-Corvinus InterCity vonatot a villamosítás alatt álló Zalaszentiván állomáson keresztül

Az M43 1098-as érkezik tola fotó

Az M43 1098-as érkezik tolatós tehervonatával Nagykapornakról Zalaszentivánba

Ebben az albumban néhány régebbi emlékemet szedem össze a hajdani Dízelszigetről, aminek azért néhány prominens vonala ma is megmaradt annak, de a 25-ös villamosításával jelentősen átalakult. Ebben az albumban szerepel a 16-os, 17-es, 10-es vonal, és egy ici-pici a 25-ösből is, aminek Ukk és Zalaszentiván közötti szakasza éppen le volt zárva, ott csak vonatpótlók jártak - ezzel érkeztem én is Zalaszentivánba, ahol Székely Viktorral találkoztam. Lesznek fotók az aktuális, igencsak zöld-sárga helyzetről is.

Az M43 1098-as érkezik tola fotó

Az M43 1098-as érkezik tolatós tehervonatával Nagykapornakról Zalaszentivánba

A jó öreg klasszik Dácsia!

Az M43 1098 Zalaszentivánba fotó

Az M43 1098 Zalaszentivánban

Az M41 2305 Zalaszentivánba fotó

Az M41 2305 Zalaszentivánban

Ezek a pazarló, de jól kinéző személyvonatok azért hiányoznak egy kicsit.

Az M41 2305 Zalaszentivánba fotó

Az M41 2305 Zalaszentivánban

Kis játék az élességgel és elmosódással. Ez egyébként egy sima, kétkocsis Nagykanizsa-Szombathely személyvonat. Azóta északon Jenbacherek, délen pedig Bézék, de jobbára semmi sem jár.

Az M62 308 tehervonatával Z fotó

Az M62 308 tehervonatával Zalaegerszeg és Zalaszentiván között

Az M62 308 tehervonatával Z fotó

Az M62 308 tehervonatával Zalaszentiván és Zalaszentlőric között

Ide spóroltak egy deltányit, pedig itt még nyomvonala is lenne neki, hála a régi állomásoknak. A fotó is a régi vasúti hídról készült.

Az M41 2305 Zalaszentlő fotó

Az M41 2305 Zalaszentlőrinc és Zalaszentiván között

A benzinkútnál osztogattak helyszínelésre filmes fényképezőgépeket filmmel. Ez az egyetlen képkocka, amelyiken egyáltalán fölismerhető valami, remélem, senkinek nem kellett tényleg helyszínelésre használnia ezt a hulladékot!

A Citadella Zalaszentiván é fotó

A Citadella Zalaszentiván és Zalaegerszeg között

Az egyetlen magyar Ikerbézé fotó

Az egyetlen magyar Ikerbézé, a 6312 001-8 Szombathelyen

Manapság a Debrecen-Nagykereki vonalon jár.

Az M41 2204 és a Bzmot 390  fotó

Az M41 2204 és a Bzmot 390 Szombathelyen

Az M41 2143 Celldömölkön fotó

Az M41 2143 Celldömölkön

A kék óra nagyon szépen kiemeli a gép színét és elfedi a kissé már kopottas külsőt. Nagyon szeretem ezt a nem autentikus, mégis retró Csörgőt, de sajnos elég kevés fotóm van róla. Ez azért elég szép lett, sokat javít a statisztikán. Idén kicsit jobban neki kell fekdüni az üldözésének!

Az M41 2143 Győben fotó

Az M41 2143 Győben

Az M41 2313 lerobbanva Eplé fotó

Az M41 2313 lerobbanva Eplényben

Az M47 1310 a Dudarbánya-Zi fotó

Az M47 1310 a Dudarbánya-Zirc szárnyvonalon

Ekkor, 2009-ben még igen élénk teherforgalom volt a rövid szárnyvonalon, kiszámíthatóan napi három pár vonat közlekedett, amit egy gépmenet is tarkított. Veszprémből két gép dolgozott Dudarra, reggel ment föl az első és vitt egy adag üres kocsit, majd a személyvonat után a második gép érkezett, Zircen vagy Eplényben keresztezett a rakott eleggyel, ami azonban kevesebb kocsit jelentett terhelési okokból. Így mire a második adag kocsi felért, az otthagyott pár kocsi már meg volt rakva. Az új, üres kocsik egy részét hozzácsatolták a rakottakhoz, azokat is megrakták, majd a gép levitte a második rakott vonatot. Eközben az első gép leért Veszprémbe, otthagyta a kocsikat és gépmenetben visszatért Dudarra, és ő hozta le a harmadik adag rakott kocsit. Ezen a napon egy Remot-Csörgő bedobásával próbáltak frissíteni a technológián, de az Eplényben fekvemaradt az első üres vonattal, így kis csúszással visszaállt a szokott rend. Hétfőnként Vinyét is kiszolgálták, ezt egy harmadik Remot-Dácsia intézte, és a Floyd Melákjai már ekkor is lejártak Tarjánpusztára néha napján. Ilyen élénk volt nem is olyan régen egy kis, erdei, hegyvidéki mellékvonal teherforgalma - gyakorlatilag a személyforgalmát is lepipálja.

Az M41 2156 Vinye és Zirc k fotó

Az M41 2156 Vinye és Zirc között egy különvonattal

Az M47 1314 Vinye és Zirc k fotó

Az M47 1314 Vinye és Zirc között tol egy különvonatot

Az M47 1314 és az M41 2156  fotó

Az M47 1314 és az M41 2156 Zirc állomáson

A tológép elmegy segélyezni a lerobbant Hörgőt.

Az M41 2156 Zirc állomáson fotó

Az M41 2156 Zirc állomáson

Különvonattal érkezett, részben ezért jöttem fotózni, de elbénáztam a dolgot kissé, így a vonali fotó nem lett hibátlan. A Dácia tolómozdonyról készült fotó pedig egyenesen gáz lett. Azért az Összes kép menüpontra kattintva, vagy a galérialapok között lapozva ott van a kép, de tényleg nem szép.

A MÁV M47 1314 Dudar és Nag fotó

A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár között

A MÁV M47 1314 Dudar és Nag fotó

A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár között

A 11-es Veszprém-Győr vasútvonal szépségeit mindenki ismeri, talán túlzottan is, mióta Bakonyvasút néven elkezdték úgy ajnározni, mint a járműbolondok a Nohabokat - vagyis, mintha nem lenne nála szebb széles e világon. Pedig valóban szép vonal, csak éppen nem annyira, hogy elhomályosítsa az ország többi, gyönyörű vasútvonalát. Mindenesetre nem futamodok meg a kihívástól, szavazásra bocsájtom a kérdést - de kérlek, a fair-play jegyében csak úgy dönts, ha ismered a vonalakat! Ennek érdekében a vonalakról linkelek egy-egy képsorozatot.

survey tools

A MÁV M47 1318 Dudar és Nag fotó

A MÁV M47 1318 Dudar és Nagyesztergár között

Maga a dudari szárnyvonal sem csúnya, sőt. Beutazni még nem utaztam be, mivel az egyetlen ide közlekedő fotósvonat (HáBé oldalán itt láthattok szép képeket róla) szerelvényösszeállítása számomra elfogadhatatlan volt, így puristaként távol maradtam. Pedig egy igazi Rába-Balatonos utazásban benne lennék, hiszen itt, a Bakonyban rótta próbaköreit az MDmot-októl végül alulmaradt győri jármű. Ezen a képen a teljes, M+P+P+M szerelvény látható Porva-Cseszneken:


Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131453150&t=9150567

A MÁV M47 1314 Nagyesztergá fotó

A MÁV M47 1314 Nagyesztergár és Dudar között halad gépmenetben

Itt is a beígért gépmenet! Ezen a túrán Garamvölgyi Ádámmal busszal érkeztünk Dudarra. Kényelmes módon van egy buszmegálló pont a sorompónál, a régi Dudar megállóhelynél (a vonalon volt ugyanis személyszállítás, kezdetben öt, majd három vonatpárral, sőt, nyáron közvetlen vonat volt Balatonfüredre, amíg a Vezsprém belvárosán átvezető Veszprém-Alsóörs vonal még létezett). Onnan délre helyezkedik el Dudarbánya állomás, ahol kezdetben szenet, 2006 óta pedig bauxitot rakodtak, ám a bánya mindössze hat év üzem után, 2012-ben bezárt, azóta csak fát rakodnak Dudarbányán. Dudar megállónál a vasút közel merőlegesen metszi a közutat, mivel Dudar egy völgy peremére épült, a vasút körbejárja a völgyet egy nagy ívvel, míg a közút ezt csak lazán követi. Az előz képek az ív után készültek, ahol kisebb dombok között hol bevágásban, hol töltésen vezet a pálya, eközben 400 méteres tengerszint fölötti magasság fölé emelkedik (ez magasabb, mint a 87-es vonal tetőpontja Szilvásváradnál, amely csak a közforgalmú hálózat legmagasabb pontja, de alacsonyabb a Transz-Börzsönyi Kisvasút hágójánál Nagyírtáson). Egy szakaszon két, 400 m fölötti domb között kell egy töltésen átegyensúlyoznia, jórészt szántóföldek között, de a bevágások környékén bokros, fás szakaszokkal tarkítva. Egy ilyen szakaszig sétáltunk itt is be.

A MÁV M47 1314 Dudar és Nag fotó

A MÁV M47 1314 Dudar és Nagyesztergár között bauxitszállító vonattal

Ma már csak húsz kilométeres sebességgel haladnak itt a vonatok, de a személyszállítás csúcsán volt ennél jóval nagyobb pályasebesség is. A felépítmény 48 kg/fm-es, betonaljas, nyílván fatiplis. Építését még a második világháború alatt munkaszolgálatosok kezdték, először 760 mm-es keskeny nyomközön fejezték be, részben fonódott vágánnyal, majd mikor a normál sínszál végig ért a pályán (ekkor már a kommunisták politikai fogjai építették), a kisvasút középső sínszálát elbontották és a gőzmozdonyokat Sárospatakra állomásították. Részletesen lásd a kisvasút.hu oldalán!

A MÁV-TR V43 3211 Kádárta é fotó

A MÁV-TR V43 3211 Kádárta és Veszprém között a Citadella InterCityvel

Kádárta megállóhely azóta m fotó

Kádárta megállóhely azóta megszűnt

Szilis ingavonat Kádártán fotó

Szilis ingavonat Kádártán

Azóta a pesti gyorsok állnak meg a nagyforgalmúnak minősített megállókban, Kádárta nem minősült annak, ahogy a városközponthoz közel fekvő Hajmáskér-Újtelep sem.

A várpalotai vasútállomáson fotó

A várpalotai vasútállomáson mindig napkeltekor vagy napnyugtakor haladok át és nagyon tetszik

Inota megállóhely - megsz&# fotó

Inota megállóhely - megszűnt

Előtérben a hőerőmű iparvágánya, háttérben a távoli erőmű.

Csór-Nádasdladány állomás fotó

Csór-Nádasdladány állomás

Azóta csak vonattalálkozások lebonyolítására szolgál, Sárpentele megállóhellyel együtt ez is kikerült a menetrendből. Sárszentmihály állomás már korábban.

Csór-Nádasdladány állomás fotó

Csór-Nádasdladány állomás

Azóta csak vonattalálkozások lebonyolítására szolgál, Sárpentele megállóhellyel együtt ez is kikerült a menetrendből. Sárszentmihály állomás már korábban.

Várpalota látképe távolról fotó

Várpalota látképe távolról

A MÁV-START Bzmot 345 Újudv fotó

A MÁV-START Bzmot 345 Újudvar állomáson

Dízelfotózásra indultunk, de elsőre csak egy Bézé jutott a 17-es Nagykanizsa-Szombathely vasútvonalon. Úgyhogy kicsi drót alatti fotózással folytattuk, de szerencsére ott is jöhet még dízellel vonat. Irány a Dráva!

Sorompó Magyarszerdahelyen fotó

Sorompó Magyarszerdahelyen

Épület Magyarszerdahelyen fotó

Épület Magyarszerdahelyen

Szilis gyors a ködös Dráva- fotó

Szilis gyors a ködös Dráva-parton

A Dráva a vasúti töltés mögött van, nem ez a kis árok az.

A MÁV-START M41 2120 Murake fotó

A MÁV-START M41 2120 Murakeresztúr és Belezna között

Az előző képen a Budapestről Zágrábba tartó Kvarner IC, ezen pedig a Bécsből Pécsre közlekedő Zágráb/Corvinus IC látható. Ennek Corvinus része most egy darab halbi... Gyékényesen némi kutyulás után ez a szerelvény a Kvarnerral összezárva közlekedik a horvátok felé.

A MÁV-TR V63 013 Murakeresz fotó

A MÁV-TR V63 013 Murakeresztúr és Belezna között

Rekordméretű tehervonattal. Egyszer láttam Kelenföldről Háros felé kijárni egy Gigantot egy darab kéttengelyes Es kocsival. Mivel Es kocsik már nincsenek forgalomban, így azért ez sem számít kis teljesítménynek...

A MÁV-TR V46 040+V46 050 Mu fotó

A MÁV-TR V46 040+V46 050 Murakeresztúr állomáson

A MÁV-TR V46 050 Murakeresz fotó

A MÁV-TR V46 050 Murakeresztúr állomáson

Murakeresztúr állomási utcá fotó

Murakeresztúr állomási utcája

Egy ismeretlen MÁV-START Bz fotó

Egy ismeretlen MÁV-START Bzmot Újudvar és Gelse között

A MÁV-TR M41 2312 Kilimán é fotó

A MÁV-TR M41 2312 Kilimán és Felsőrajk között

A piros halbi ébreszt valakiben romantikus érzéseket?

A MÁV-TR M41 2319 Felső fotó

A MÁV-TR M41 2319 Felsőrajk és Kilimán között

Namost ez a kép több, mint hat éve készült, ráadásul egy olyan túrán, amin kocsival vittek minket, az első jópár órában borzalmas ködben. A hajnali hármas személlyel mentünk le Nagykanizsára - ugyebár öt órás a menetidő, megtette hatását, csak a gombot nyomtam egész nap. Honnan tudom mégis pontosan, hogy hol készült a kép? Nos, a Google segít, a vak is látja, hogy az előjelző, a traktorút és a jellegfa egyetlen helyet adhat csak ki:

A MÁV-START Bzmot 191 Nagyk fotó

A MÁV-START Bzmot 191 Nagykapornak és Búcsúszentlászló között

Szép ósdi szerelvény Bzx+BDzx-szel.

A MÁV-TR M62 325 Nagykaporn fotó

A MÁV-TR M62 325 Nagykapornak és Búcsúszentlászló között

Szép tehervonat a Dízel-paradicsomban.

Kemendollár szépen fölújíto fotó

Kemendollár szépen fölújított épülete

Kellemes csalódás, hogy ide nem új épület került, mint a 25-ös vonal legtöbb megállóhelyére.

A MÁV-TR M47 1231 Ukk állom fotó

A MÁV-TR M47 1231 Ukk állomáson

Bézé-pótló vonatként nem egyszer láttam már itt ilyen cifraságot. Jó lenne egyszer vonalon is elkapni!

Az Eurocom 481 001-0 Kelenf fotó

Az Eurocom 481 001-0 Kelenföld állomáson

A végére egy olyan fotó, amit ép elmével el sem készítek - ekkor azonban már lehetett tudni, hogy az egyik legjellegzetesebb mozdonyokkal dolgozó, az első magyar TRAXX-okat birtokló és a magánvasutak közül először korszerű vontatójárműveket vásároló Eurocom meg fog szűnni, így ez a kép valóban dokumentum értékű lett. Akkor még a gépeket nyomon követni sem volt egyszerű, kvázi véletlenül sodródhattak csak a fotós fényképezőgépe elé. Így tehát nem lehet továbbra sem minden ratyi képet dokumentummá nyílvánítani és elárasztani vele minden felületet, legalábbis szerintem.

Jól sikerült tájékoztató a  fotó

Jól sikerült tájékoztató a Keletiben

A MÁV-TR 418 301 Csorna áll fotó

A MÁV-TR 418 301 Csorna állomáson

A GYSEV M44 309 tolat Beled fotó

A GYSEV M44 309 tolat Beleden

A MÁV-TR 418 312 Répcelakon fotó

A MÁV-TR 418 312 Répcelakon

A GYSEV 470 502 Porpác és S fotó

A GYSEV 470 502 Porpác és Sárvár között

A MÁV-TR 418 301 Ölbő- fotó

A MÁV-TR 418 301 Ölbő-Alsószeleste és Porpác között

Nagyon sürgető volt a 16-os vonal InterCity vonatainak megörökítése Csörgőkkel - akkor még nem a villamosítás miatt, hanem mert jöttek a Ludmillák. Eközben igyekeztem bővíteni a GYSEV vonalait akkoriban elárasztó Jenbacher- motorkocsik különböző festési variációinak gyűjteményét is, hiszen volt világgoszürke, jaffa és CityShuttle festésű variáns is a szóló és a csuklós járműből.

A GYSEV 247 503 Ölbő-A fotó

A GYSEV 247 503 Ölbő-Alsószeleste és Porpác között

A MÁV-TR 418 312 Ölbő- fotó

A MÁV-TR 418 312 Ölbő-Alsószeleste és Porpác között

Az időjárás nem volt kegyes, végig elbújt-előkerült a Nap a bárányfelhők mögött, amihez trópusi forróság párosult. De legalább nem égtek teljesen ki a fotók...

A MÁV-TR 470 004 Sárvár áll fotó

A MÁV-TR 470 004 Sárvár állomáson

A MÁV-TR 431 191 Sárvár áll fotó

A MÁV-TR 431 191 Sárvár állomáson

A GYSEV 2446 513 Győrv fotó

A GYSEV 2446 513 Győrvár megállóhelyen

Kicsit buszoztam Sárvárra, majd szombathelyi átszállással átmentem a 17-es vonal GYSEV-szakaszán fekvő Győrvárba. Reméltem, hogy kifogok valami szép tehert, de nem volt szerencsém, egy szép iker-motorkocsi azért sikerült.

A GYSEV 247 504 Zalaszentiv fotó

A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomáson

Ez egy Jaffa-színű Jenbacher motorkocsi a GYSEV-től.

A MÁV-TR 433 316 Zalaszenti fotó

A MÁV-TR 433 316 Zalaszentiván állomáson a Citadella IC-vel

A GYSEV 247 504 Zalaszentiv fotó

A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomáson

A MÁV-TR 630 154 Ukk állomá fotó

A MÁV-TR 630 154 Ukk állomáson

Ez az állomás csupa meglepetés.

DR. VEREBÉLΫ LÁSZLÓ fotó

DR. VEREBÉLΫ LÁSZLÓ

A MÁV-TR 630 027 és 478 334 fotó

A MÁV-TR 630 027 és 478 334 Ajka állomáson

A MÁV-TR 431 079 Veszprém á fotó

A MÁV-TR 431 079 Veszprém állomáson

A GYSEV 470 502 Veszprém ál fotó

A GYSEV 470 502 Veszprém állomáson

Thomas egy Bézében fotó

Thomas egy Bézében

A MÁV-START Bzmot 267 Szere fotó

A MÁV-START Bzmot 267 Szerecseny megállóhelyen

A MÁV-TR 418 316 Gecse-Gyar fotó

A MÁV-TR 418 316 Gecse-Gyarmat és Szerecseny között

A MÁV-TR 418 312 Gyömöre és fotó

A MÁV-TR 418 312 Gyömöre és Szerecseny között

Minden komolyabb ok nélkül mentem el egy téli napon a tizes vonalra fotózni, pusztán csak azért, mert még nem fényképeztemnyílt vonalon a pápai fővonalat. Azon kívül, hogy hangulatos téli képek születtek, azért sem volt ez mindegy, mert azóta sajnos a gyorsvonatok jórészt eltűntek. Pedig nem tűntek annyira kihasználatlannak.

A MÁV-TR 418 316 Pápa és Me fotó

A MÁV-TR 418 316 Pápa és Mezőlak között

A MÁV-TR 418 305 Mezől fotó

A MÁV-TR 418 305 Mezőlak és Pápa között

A MÁV-TR 418 315 Mezől fotó

A MÁV-TR 418 315 Mezőlak és Pápa között Bézé-pótlóval

A MÁV-TR 418 312 Mihályháza fotó

A MÁV-TR 418 312 Mihályháza és Mezőlak között

A MÁV-START Bzmot 271 Pápa  fotó

A MÁV-START Bzmot 271 Pápa és Mezőlak között

A MÁV-TR 418 112 Mezől fotó

A MÁV-TR 418 112 Mezőlak és Pápa között

A MÁV-TR 418 305 Pápa és Me fotó

A MÁV-TR 418 305 Pápa és Mezőlak között GYSEV Bh-kocsikból álló szerelvénnyel

A MÁV-START Bzmot 163 Mez&# fotó

A MÁV-START Bzmot 163 Mezőlak és Pápa között

Időközben havazni kezdett, bár csak amolyan porhó volt és eléggé csak helyben esett.

A MÁV-TR 628 313 Mezől fotó

A MÁV-TR 628 313 Mezőlak és Pápa között

A MÁV-TR 418 315 Pápa és Me fotó

A MÁV-TR 418 315 Pápa és Mezőlak között

A MÁV-TR 418 315 Mezől fotó

A MÁV-TR 418 315 Mezőlak állomáson

Az ÖBB 5047 033-5 Sopron-Dé fotó

Az ÖBB 5047 033-5 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva között

A téli után következzék egy kis nyári kiruccanás, amikor Sopron bázissal indultunk az itthon újdonságnak számító járművek fényképezésére. Mondjuk a Sopron-Bécsújhely vonalon az 5047-es pont nem ilyen újdonság.

Az ÖBB 80-73 001-3 Sopron-D fotó

Az ÖBB 80-73 001-3 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva között

Visszatérő újdonság viszont a herkuleses ingavonat, ami most Sopronkeresztúrról Bécsújhelyre közlekedik napi néhány alkalommal. Korábban komplett Bécsújhely - Szombathely - Grác személyvonatokat vittek, sőt, akár emeletes ingák is előfordultak!

A GYSEV 247 506 Sopron-Déli fotó

A GYSEV 247 506 Sopron-Déli és Lépesfalva-Somfalva között

Tormásliget megállóhely uta fotó

Tormásliget megállóhely utastájékoztatója

Szépen látszik, hogy a felújított 15-ös vonalon fél órás ütem van csúcsidőben.

A GYSEV 651 003-1 Hegyfalu  fotó

A GYSEV 651 003-1 Hegyfalu és Pósfa között a 16-os vonalon

A GYSEV 247 508 Hegyfalu és fotó

A GYSEV 247 508 Hegyfalu és Pósfa között

A 16-os vasútvonalat sokáig nem is ismertem, csak annyit tudtam a térképről, hogy ez az a vonal, ahol Csorna után a dízeles IC-k mennek Szombathelyre. Mivel a vasútbarát, ha vonatozik, spórol, arrafelé mindig a 20-as vonalon mentem, hiszen rövidebb, a gyorsvonat olcsóbb, ráadásul a hegyi terep szebb és vasútilag is izgalmasabb tudott lenni. Ha pedig pénze van a vasútbarátnak, akkor autóval jár fotózni. Így viszonylag későn utaztam először errefelé, de sajnos így sem hagyott mély nyomot az utazás. Légkondis, jó hangszigetelésű vonaton utazva nem hallani az ívekben a nyikorgást, a kitérőkön a csattogást, fékezéskor a léghenger mozgását, így egy kicsit eltávolodik az utas a vasúttól. Száz kilométeres sebességet lehetővé tevő hézag nélküli pálya van, még a Jenbacher is csöndesen siklik, a feltételes megállási rend miatt pedig ki is hagy megállókat, így nagyon megerőltetve sem tudnám fölidézni, hogyan is jönnek itt a szolgálati helyek egymás után. Fotózni viszont jó volt a vonalon a dízeles időkben is, és most, villanymozdonnyal sem hagy cserben - csak fotóhely van kevés. Csornától délre Hegyfalu, Beled, Répcelak a fölhozatal, meg a csornai bejárat, ha olyan az idő vagy a napállás. Északra a szélkerekek adnának szép hátteret, de arra még nem jártam. Idén nyáron légkondis vonatokkal fogom beutazni Svájc néhány csinosabb vasútvonalát, mint a Brünigbahn vagy a Lötschbergbahn, nagyon kíváncsi leszek! Igaz, előbbi helyen a panorámakocsik azért segítenek majd tartani a kapcsolatot a tájjal.

A GYSEV 651 008-0 Pósfa és  fotó

A GYSEV 651 008-0 Pósfa és Hegyfalu között

A korábbi 16-os vonali fotózáshoz képest komoly változás, hogy a GYSEV bérelt (a DB Schenker román leányához tartozó) BR 232 sorozatú Ludmillák jelentek meg a szombathelyi Ic-vonatok élén. Ezt a témát alaposan körbe akartuk fotózni, és ezt a Kisalföld kevés számú homokbuckája közül a hegyfaluinál kezdtük. Aki részleteket szeretne olvasni a mozdonysorozatról magyar nyelven, az a Vasútgépészetben megjelent cikkből tájékozódhat. Bár azért azt megjegyzem, hogy meggondolandó, mennyi hitelt adjunk egy olyan lapnak, amelyik a cikk alján leközölt egy helyreigazítást, miszerint az előző számban 203-as sorozatú helyett 321-es sorozatú mozdonyról közöltek fotót (előbbi két hajtott tengelyes, síkvidéki gyorsvonati gőzös irdatlan hajtókerék-átmérővel, utóbbi kiskerekű, ehgyipályás gyorsvonati mozdony), ám a helyreigazításként közölt képen sem 203-as sorozatú, hanem 202-es sorozatú gőzmozdony szerepel. A 202-es korrigált méretezésű, csúcsos orrú, Vanderbilt-szerkocsis utódja lett a végül sikeres 203-as gyorsvonati gőzös, de annyira eltérnek a gépek, hogy lehetetlen összekeverni őket - a Vasútgépészetnek mégis ment.

A GYSEV 651 003-1 Pósfa és  fotó

A GYSEV 651 003-1 Pósfa és Hegyfalu között

A korábbi IC gépe gépmenetben tér vissza Csornára egy pár nélküli InterCity vonatért.

A Metrans 761 002-5 Hegyfal fotó

A Metrans 761 002-5 Hegyfalu és Pósfa között

Egy géppel akkoriban ritkán lehetett látni ezt a vonatot.

A GYSEV 5047 502-9 és a 247 fotó

A GYSEV 5047 502-9 és a 247 508 Hegyfalu állomáson

Traxxos IC Csornánál fotó

Traxxos IC Csornánál

A GYSEV 651 008-0 Szil-Sopr fotó

A GYSEV 651 008-0 Szil-Sopronnémeti és Csorna között

A GYSEV 651 008-0 Csorna és fotó

A GYSEV 651 008-0 Csorna és Szil-Sopronnémeti között

Újabb gépmenet. Gazdaságos egy forda volt ez.

Az AWT 753 704-6 Csorna és  fotó

Az AWT 753 704-6 Csorna és Szil-Sopronnémeti között

A két Búvár mögött egy 240 sorozatú Laminátka is látható a vonatba sorozva, nyílván hidegen.

A GYSEV 651 003-1 Szil-Sopr fotó

A GYSEV 651 003-1 Szil-Sopronnémeti és Csorna között

A GYSEV 5047 502-9 Szil-Sop fotó

A GYSEV 5047 502-9 Szil-Sopronnémeti és Csorna között

A GYSEV 651 003-1 Csorna és fotó

A GYSEV 651 003-1 Csorna és Szil-Sopronnémeti között

A MÁV-TR 480 005 Csorna áll fotó

A MÁV-TR 480 005 Csorna állomáson

Mikor ez a fotó készült, ez a kettő volt a MÁV összes Werbemozdonya, és nagyon szépen harmonizáltak ráadásul az arany árnyalattal. A Mátyás Királyt egyébként nagyon szeretem, mert karakteres, kontrasztos lett, így a mondhatni szokásos, az osztrákoktól átvett élsimított patchwork-stílust ellensúlyozza. Abban a stílusban is remek gépeket lehet alkotni, gondolok itt a Bundesheer vagy a Haydn-mozdonyokra, de a Gábor Áron például nem igazán fog meg. A hasonló színvilágú Adler-lok igen (ő a német Alex magánvasút egyik 1216-osa).

Ennyi fért az első epizódba, de már elkészült a második, így néhány napon belül az is következik!

A MÁV-TR M41 2305 Zalaszent fotó

A MÁV-TR M41 2305 Zalaszentiván állomáson

A MÁV-TR 1047 010 Budapest- fotó

A MÁV-TR 1047 010 Budapest-Keleti pályaudvaron

A MÁV-TR 630 018 Budapest-K fotó

A MÁV-TR 630 018 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 1116 063-7 Budapest fotó

A GYSEV 1116 063-7 Budapest-Keleti pályaudvaron

A GYSEV 247 503 Csorna állo fotó

A GYSEV 247 503 Csorna állomáson

A GYSEV 5047 502 Csorna áll fotó

A GYSEV 5047 502 Csorna állomáson

A GYSEV 247 506 Csorna állo fotó

A GYSEV 247 506 Csorna állomáson

A MÁV-START Bzmot 295 Zalas fotó

A MÁV-START Bzmot 295 Zalaszentiván állomáson

A MÁV-START Bzmot 205 Zalas fotó

A MÁV-START Bzmot 205 Zalaszentiván állomáson

A MÁV-START Bzmot 349 Ukk á fotó

A MÁV-START Bzmot 349 Ukk állomáson

A GYSEV 247 506 Lépesfalva- fotó

A GYSEV 247 506 Lépesfalva-Somfalva és Sopron-Déli között

A MÁV-TR 431 134 Szombathel fotó

A MÁV-TR 431 134 Szombathely állomáson

A MÁV-TR M47 1222 Várpalota fotó

A MÁV-TR M47 1222 Várpalota állomáson

A GYSEV 5047 502-9 Hegyfalu fotó

A GYSEV 5047 502-9 Hegyfalu állomáson

A MÁV-TR 628 308 Pácsony ál fotó

A MÁV-TR 628 308 Pácsony állomáson

A MÁV-TR 628 319 Porpác áll fotó

A MÁV-TR 628 319 Porpác állomáson

A MÁV-TR 628 307 Porpác áll fotó

A MÁV-TR 628 307 Porpác állomáson

A MÁV-TR 628 307 Porpác áll fotó

A MÁV-TR 628 307 Porpác állomáson

A GYSEV 5047 502-9 Hegyfalu fotó

A GYSEV 5047 502-9 Hegyfaluban

A MÁV-TR 418 315 Csorna áll fotó

A MÁV-TR 418 315 Csorna állomáson

A MÁV-TR 630 029 Csorna áll fotó

A MÁV-TR 630 029 Csorna állomáson

A GYSEV V43 324 Csorna állo fotó

A GYSEV V43 324 Csorna állomáson

Remek vegyesfölvágott szerelvénnyel: van benne Schlieren, dunakeszi Ap és Halbi kerékpárszállító is.

Egy ismeretlen GYSEV 651 Lu fotó

Egy ismeretlen GYSEV 651 Ludmilla Hegyfalura érkezik Csorna felől

A GYSEV 247 503 Csorna állo fotó

A GYSEV 247 503 Csorna állomáson

A GYSEV 1446 515 Szombathel fotó

A GYSEV 1446 515 Szombathely állomáson

A MÁV-TR M41 2328 Székesfeh fotó

A MÁV-TR M41 2328 Székesfehérvár állomáson

A MÁV-TR V43 1338 Székesfeh fotó

A MÁV-TR V43 1338 Székesfehérvár állomáson

A MÁV-TR M47 1231 Várpalota fotó

A MÁV-TR M47 1231 Várpalota állomáson

A MÁV-TR M41 2327 Boba állo fotó

A MÁV-TR M41 2327 Boba állomáson

A MÁV-TR V43 1078 Székesfeh fotó

A MÁV-TR V43 1078 Székesfehérvár állomáson

A MÁV-TR V43 3305 Nagykaniz fotó

A MÁV-TR V43 3305 Nagykanizsa állomáson

A MÁV-START Bzmot 166 Murak fotó

A MÁV-START Bzmot 166 Murakeresztúr és Belezna között

A MÁV-START Bzmot 274 Búcsú fotó

A MÁV-START Bzmot 274 Búcsúszentlászló és Nagykapornak között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

350 BzmotV46 2150 M41309 M62674 740

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

M41 418 Bzmot M47 247 651 628 5047 630 M43 M62 2446

 

Régi és új albumok:

Őszi kisvasutakKétszer a MátrábanNagy szlovák télIrány Közép-Szlovákia!Az RhB a hóban

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek