sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Nyár végi Felvidék

Kis körutazás vonalbeutazással és remek tehervonatokkal a nyár végi csodálatos időjárásban. Főszerepben a Retró-Búvárok és a dízeles tehervonatok!

A ŽSSK 913 006 Uteká&# fotó

A ŽSSK 913 006 Utekáč megállóhelyen

A ŽSSK 913 006 Uteká&# fotó

A ŽSSK 913 006 Utekáč megállóhelyen

A ŽSSK 813 006 Losoncz fotó

A ŽSSK 813 006 Losoncz állomáson

A ŽSSK 754 073-5 Lovin fotó

A ŽSSK 754 073-5 Lovinobaňa zastávka és Patakalja között

A kismozdonyok Feketebalogo fotó

A kismozdonyok Feketebalogon

A Trenčianská Elektri& fotó

A Trenčianská Električká Železnica 911 902-5 Feketebalog állomáson

A Hőlak (Trenčianská Teplá) és Trencsényteplicz (Trenčianske Teplice) közötti, 760 mm nyomtávolságú villamosított kisvasút, a TREŽ ma már csak alkalmanként üzemel, de mikor még jelentős utasforgalmat bonyolított, a három motorkocsi mellett két pótkocsija is volt. A nyolcvanas években az elöregedett járműpark miatt (akkor is) felmerült a bezárása, végül a motorkocsik és a pótkocsik is megújultak, a pótkocsik ekkor vezérlőpóttá léptek elő. Egy szerelvény két motorkocsiból, egy motor és egy vezérlőpótból , de akár két motor között egy vezérlőpótból is állhatott. Ma már csak a három motorkocsi közlekedik, különböző nosztalgiafestésekben, a két pótkocsi pedig erdei vasutakhoz került, a 901-es az árvai hálózat tanečniki oldalára , a 902-es a feketegarami vonalra. Mivel azonban sokkal kevésbé erdei vasutas kocsik, mint a mariazelli vagy a Bax-kocsik, így elég ramaty állapotban van, erősen elrozsdált például a leszerelt szabványos távvezérlési csatlás környéke. Részletesen a TREŽ járműveiről itt , a történetéről (archív képekkel) itt lehet olvasni.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU45 001 Feketebalog állomáson

A Feketebalogi Erdei Vasút  fotó

A Feketebalogi Erdei Vasút egyik, a Mariazellerbahnról hozott kocsija már hozzá is lett idomítva a helyi festési mintához

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU48 001 Feketebalog állomáson

A reklámfestéses Mk45-rokont ezúttal nem használták.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Feketebalog állomáson

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Feketebalog és Dobrocs között

A nyár utolsó túráján a jól bevált felvidéki irányba indultam, de ezúttal is akadt új felfedeznivaló a bejáratott helyek mellett. Először végigutaztam a Losonc-Újantalvölgy vonalat, ami egy kedves kis mellékvonal, ami először Losoncot megkerülve fölmászik a dombok közé, majd Poltártól végig követi a Rima völgyét. Újantalvölgy a térképen Utekač néven szerepel, mivel az újantalvölgyi vágányt Rimakokován túl a MÁV csak iparvágányként használta, a személyforgalom céljára már a ČSD nyitotta meg. Korábban készítettünk néhány nyíltvonali képet a dombvidéki szakaszon, azonban a hegyi része merőben más hangulatú, azt is feltétlenül le kell majd fényképeznem!

Utána a Feketebalog központtal működő Feketegarami Erdei Vasútra autóztam át, ahol először a híres dobrocsi stadionnál kaptam lencsevégre a Szászrégenben gyártott, de Resica-jellegű gőzmozdonyt.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU45 001 Vydrovo Skanzen megállóhelyen

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU45 001 Feketebalog és Vydrovo Skanzen között

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU45 001 Feketebalog és Vydrovo Skanzen között

Gyomírtóvonat a Vidra-völgy fotó

Gyomírtóvonat a Vidra-völgyben

Gyomírtóvonat a Vidra-völgy fotó

Gyomírtóvonat a Vidra-völgyben

Gyomírtóvonat a Vidra-völgy fotó

Gyomírtóvonat a Vidra-völgyben

Gyomírtóvonat a Vidra-völgy fotó

Gyomírtóvonat a Vidra-völgyben

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica TU45 001 Vydrovo Skanzen és Korytárske között

A szerelvény alapján akár Magyarországon is lehetnénk, de nem ott vagyunk. Még szerencse, mert nálunk normális erdei vasutak vannak (többnyire), és nem olyanok, amik végig a közút mellett vezetnek. Ráadásul a hálózat közepe a telepállomás, mindhárom irány bevonatozásakor négyszer mész át Feketebalogon, ami igencsak unalmas egy idő után, cserébe az utazás nagyon drága. A vonal Pozsonytól nagyon távol van, de Besztercebányáról még egy elviselhető távolság, az Alacsony-Tátra vidékén amúgyis sok a turista, így a vonat viszont roskadozik az utasoktól. Pedig nincs itt semmi lepusztult falvakon és egy szép völgyön kívül, csak egy kis skanzen meg a bejárat mellett egy viszonylag jó kajálda. Ez az étterem viszont olyan alacsony árakkal dolgozik, hogy gyakorlatilag mindenki eszik ott, nem úgy, mint nálunk sok helyen. Ezt például el lehetne tanulni.

Azt már nem annyira, hogy az egyedüli, tényleg erdei szakaszon Kisgaram felé, ami ráadásul a nagyvasúthoz is a csatlakozást adja, nincs közlekedés, mivel így spórolnak a PFT-n. Hát köszi.

Ismét dolgozik a gyomírtó fotó

Ismét dolgozik a gyomírtó

Szigorú visszajelentéssel dolgoztak, nem volt látra közlekedés.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Feketebalog és Vydrovo Skanzen között az utcán kanyarog a kisvasút

Az egyik ház telkére egy sajátcélú vágány is vezet be, a tulajdonos ott tárolja a mozdonyait.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Feketebalog és Vydrovo Skanzen között az utcán kanyarog a kisvasút

Az egyik ház telkére egy sajátcélú vágány is vezet be, a tulajdonos ott tárolja a mozdonyait.

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Feketebalog és Vydrovo Skanzen között

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Vydrovo Skanzen és Korytárske között

A Čiernohronská Lesná  fotó

A Čiernohronská Lesná Železnica 764 407 Vydrovo Skanzen és Korytárske között

A ŽSSK 754 010-7 Garam fotó

A ŽSSK 754 010-7 Garamszécs és Vacok között a Geravy RegionalExpress vonattal

A Horehronec helyett közlekedő két REX közül a délután nyugat felé közlekedő a Geravy nevet viseli a közeli Geravy-fennsík után, amely a Szlovák Paradicsomban fekszik. A poggyászkocsi amolyan erdei iskolának van kialakítva, de nem közlekedik konzekvensen minden vonatban.

Jesenské - Feled fotó

Jesenské - Feled

A ŽSSK 754 003-2 Feled fotó

A ŽSSK 754 003-2 Feled állomáson

A ŽSSK 754 003-2 Feled fotó

A ŽSSK 754 003-2 Feled állomáson

A ŽSSK 363 143-9 Kassa fotó

A ŽSSK 363 143-9 Kassa állomáson

A ŽSR 753 109-8 és a & fotó

A ŽSR 753 109-8 és a ŽSSK 721 030-5 Kassa állomáson

A ŽSR 753 109-8 Kassa  fotó

A ŽSR 753 109-8 Kassa állomáson

Kassán véletlenül belefutottam a RegioJet által szervezett nosztalgiavonatba, hát, ha így alakult, lefotóztam!

Villamosok Kassán fotó

Villamosok Kassán

A vasútállomást a belváross fotó

A vasútállomást a belvárossal összekötő sétány Kassán

Elég jól van megszerkesztve a dolog, egy parkon átsétálás után máris a katedrális tornyaid nézheted, ahogy megérkezel Magyarország egyik legszebb városába.

Kassa fotó

Kassa

Kassa fotó

Kassa

Kassa fotó

Kassa

Bocskai-emlékmű Kassán fotó

Bocskai-emlékmű Kassán

KT8D5 típusú, alacsonypadló fotó

KT8D5 típusú, alacsonypadlósított villamos Kassán

Hal salátával - a felújítot fotó

Hal salátával - a felújított felvételi épület Kassán

A ŽSSK 460 043-3 Kassa fotó

A ŽSSK 460 043-3 Kassa állomáson

A ŽSSK 460 037-5 Kassa fotó

A ŽSSK 460 037-5 Kassa állomáson

A PKP Cargo ET41 182-8 Marg fotó

A PKP Cargo ET41 182-8 Margitfalva állomáson

A PKP Cargo ET41 182-8 Marg fotó

A PKP Cargo ET41 182-8 Margitfalva állomáson

A Pafawag-mozdonyok gyakran húznak nehéz szénvonatokat a KsOd vonalán, cserébe a ŽSSKC 131-esei Lengyelország mélyén bukkannak föl.

A ŽSSKC 131 047-3 Marg fotó

A ŽSSKC 131 047-3 Margitfalva állomáson SBB-Post postavonattal

A feliratok szerint a vonat Kínából érkezett.

Szepesremete (Mníšek n fotó

Szepesremete (Mníšek nad Hnilcom) állomás a Margitfalva-Besztercebánya vonalon

A PSŽ 770 602-1 pályas fotó

A PSŽ 770 602-1 pályaszámú Dongó (Čmelak) Szepesremete állomáson

Pozsony és Kassa között három útvonalon lehet vonattal eljutni. Pár éve még mindhármon volt is közvetlen összeköttetés, ma már csak a 120/180 számú, Pozsony-Zsolna-Kassa fővonalon. A Zólyomon átvezető összeköttetés épült ki másodszorra, hiszen hadi szempontból elfogadhatatlan volt, hogy Csehszlovákia ezen részén egyetlen vasútvonalon lehet csak végighaladni. A 160-as vonal azonban túl közel vezetett a határhoz, ezért egy másik, az ország közepén vezető összeköttetést is kiépítettek. Ehhez a meglévő Breznó-Vereskő helyiérdekű vonalat, illetve kelet felől a Gölnicvölgyi HÉV vonalát használták föl. Ez Margitfalvánál ágazott ki és Gölnicbányáig (7,55 km hosszban) normál nyomtávon vezetett, ezt követően Szomolnokig 25,43 km hosszban Szomolnokig. A ČSD 1935-ben ezt a kisvasutat elsőrangúsította Szepesremetéig, majd egy évvel később elkészült a Vernár-Telgárton át Vereskőig vezető összeköttetés. A kisvasút innen Szomolnokig 1965-ig közlekedett, hídja ma is látható a Gölnic-patak fölött:

A vonalon a teher- és a személyforgalom sem jelentős, a napi két pár REX-vonat a kirándulóforgalmat szolgálja (napi 4 pár sokkal jobban tudná), ezenfelül Margitfalva és Nálepkovo között van regionális személyforgalom. A vonal virágkorában Margitfalváról és Zólyombrézóból is egy-egy ŽSR 753-as indult tolatós tehervonatával Vereskőre , ott elegyet cseréltek, majd visszatértek a kiindulópontra. Ma a ŽSSKC Besztercebánya és Vereskő között közlekedtet tolatóst , esetenként Telgártig vagy Dobšinska L'adova Jaskynáig is elmennek, a keleti oldalon pedig a PSŽ magánvasút fuvarozza a fát, a Dongó Szepesremetéig vagy Mlinkyig jár föl.

Nálepkovo fotó

Nálepkovo

A ŽSSK 812 046-5 Nálep fotó

A ŽSSK 812 046-5 Nálepkovo állomáson

A ŽSSKC 770 058-6 Litv fotó

A ŽSSKC 770 058-6 Litvailló állomáson

A ŽSSK 913 017-0  Al&# fotó

A ŽSSK 913 017-0 Alžbetka Háromudvar-Túrírtovány és Litvailló között

A másnap reggelem egy rövid esős autókázással kezdődött, majd leparkoltam a Zsolna-Rajeczi HÉV Litvailló állomása mellett. Itt kívántam érdeklődni a tolatós tehervonatról, de nem volt rá szükség, a Dongó és szerelvénye bent állt az esőfüggöny mögött és a vasutasok mozgolódtak körülötte. Éppen érkezett az egyik reggeli, munkábajárós személyvonat is, a háttérben a működő kőszállító kötélpálya egy kocsija látható. Tulajdonképpen itt hagyjuk el Zsolna külvárosát és indul a vidéki kanyargása a vasútnak.

A ŽSSK 813 032-0 Litva fotó

A ŽSSK 813 032-0 Litvailló és Háromudvar-Túrírtovány között

1899. október 10-én nyílt meg a Rajec-patak völgyében vezető helyi érdekű vonal 21,28 km hosszban, amit a Kassa-Oderbergi Vasút kezelt. A szlovák mércével sűrű forgalmú mellékvonal föltárja Zsolna déli városrészét és azon túl is olyan falvakat érint, amelyekből sokan járnak be dolgozni az északi nagyvárosba. Rajeczfürdő már a Monarchia idején is híres gyógyüdülőhely volt, ma gyakorlatilag Zsolna fürdőjeként komoly forgalmat bonyolít, ennek megfelelően a ČSD nagyméretű és reprezentatív felvételi épületet emelt a fürdőt kiszolgáló megállóhelynek, de több kisebb falu is tőlük kapott közeli megállóhelyet. Az épületben működő vasúti múzeum a Google Streetview-ban virtuálisan is meglátogatható:

A tehervonat érkezése előtt még egy személy is elment, amint Rajecfürdőről megjött a visszajelentés, megindult viszont a teher és az utolsó államvasúti dongós tehervonat motorjának zúgása remegte be a völgyet. Ennek legszebb szakasza Litvailló és Rajecfürdő közé esik, itt még sziklafalakat is lehet látni a távolban, kellemesen szűk a völgy, Rajecfürdő után egy tágasabb medencében vezet, ott már kevesebb a látnivaló. Jól látható a térképen, hogy Rajec és Németpróna igencsak közel esik egymáshoz, volt is olyan terv, hogy a két vasútvonalat összekössék, és ne csak Trencsénen át lehessen Privigyéről Zsolnára utazni, de azért Rajecről elég hosszan és elég meredeken vezet az út, ahogy a völgy szűkül, a gerinc pedig nem keskeny, a vasútnak kicsit másznia is kellett volna és egy elég hosszú hágóalagút is kellett volna hozzá. Mivel a teherforgalom jobban ráér, ezért az egyszerűbb terepen vezető Nyitrabánya-Alsóstubnya vonal épült inkább meg, a németprónai vonalat pedig azóta a ŽSSK le is állította, csak a tolatós néz föl néha.

A ŽSSKC 770 058-6 Litv fotó

A ŽSSKC 770 058-6 Litvailló és Háromudvar-Túrírtovány között

Régi kedvenceim a Dongók , először Ukrajnában, aztán Albániában voltak komolyabb kalandjaim velük (utóbbi helyen az egyedüli, általam üzemben látott vontatójárművek voltak), és persze Oroszországban is láttam belőlük, az őshazában, Csehországban és Szlovákiában viszont eddig kimaradtak az állami tehervasútból. Egyetlen, autóból lőtt képem volt csak egy remotorizált példányról Fülek mellett, illetve a Füleken leállított, jellemzően tológépként használt mozdony-párokat szétbontásuk előtt még sikerült végigfotóznom. Van azonban még üzemben Dongó Zsolnán, egyrészt az új rendezőben dolgoznak, másrészt pedig a rajeci vonal napi két pár tolatós teherjét viszik. A reggeli teher hét előtt már lent van Litvaillón, majd készültségtől függően a 7:07-kor induló személy előtt vagy után megy le Rajecbe. Ott tolat, ezzel a kevés kocsival is megszenved, mert nagyon kicsi az állomás, majd jópár óra várakozás után indul csak vissza, amit én már nem vártam meg.

A ŽSSKC 770 058-6 Raje fotó

A ŽSSKC 770 058-6 Rajec állomáson

A ŽSSKC 770 058-6 tola fotó

A ŽSSKC 770 058-6 tolat Rajec állomáson

A ŽSSKC 770 058-6 tola fotó

A ŽSSKC 770 058-6 tolat Rajec állomáson

A rakodóvágányra úgy kell elhelyezni a teherkocsikat, hogy ne blokkolják a személyperonok megközelítését. Emiatt a gond miatt építette a Déli Vasút a raktárait a felvételi épülettel átellenes oldalra, ami viszont nagyon nehézzé tette a DV állomások bővítését.

A ŽSSK 757 017-9 Nyitr fotó

A ŽSSK 757 017-9 Nyitranovák és Kós között

A ŽSSKC 751 192-6 Rász fotó

A ŽSSKC 751 192-6 Rásztony és Nyitrabánya között

Itt sajnos fél perccel lemaradtam a jó fotóhelyről, de majd legközelebb!

A ŽSSKC 751 192-6 Rász fotó

A ŽSSKC 751 192-6 Rásztony és Nyitrabánya között

Bagetka a rematai viadukton fotó

Bagetka a rematai viadukton

Fotóztam már ezen a sípályán hóban , most kipróbáltam füvesen is. Lemenni mindenesetre sokkal könnyebb volt!

Bagetka a Pstruhársky viadu fotó

Bagetka a Pstruhársky viadukton Nyitrabánya mellett

A ŽSSKC 736 022-5 Hárs fotó

A ŽSSKC 736 022-5 Hársas-Nyitratormás állomáson

Megszaporodtak a gépek, a kocsik viszont elfogytak. Ilyen ez a hegyvidéki tehervonatozás.

A ŽSSKC 736 022-5 Hárs fotó

A ŽSSKC 736 022-5 Hársas-Nyitratormás állomáson

Megszaporodtak a gépek a kocsik viszont elfogytak. Ilyen ez a hegyvidéki tehervonatozás.

A ŽSSKC 736 022-5 Hárs fotó

A ŽSSKC 736 022-5 Hársas-Nyitratormás és Privigye-Bajmócfürdő között

A ŽSSK 757 013-8 Znióv fotó

A ŽSSK 757 013-8 Znióváralja és Jazernica között

Itt éppen négy találatosom volt a Felhőlottón.

A ŽSSK 757 009-6 Jazer fotó

A ŽSSK 757 009-6 Jazernica és Znióváralja között

Egy kép a pályaszámgyűjtemény kedvéért, másra úgy sem jó.

Bagetka és a vadvirágok fotó

Bagetka és a vadvirágok

A ŽSSK 754  010-7 Znió fotó

A ŽSSK 754 010-7 Znióváralja és Jazernica között keresztez az előbb látott Bagetkával (tévesen Iker-Bézével)

A ŽSSK 754  010-7 Znió fotó

A ŽSSK 754 010-7 Znióváralja és Jazernica között

A háttérben balra az 1067 m magas Pekárová, középen az 1373 méteres Tlstá és az 1264 méteres Ostrá, jobb szélen pedig a Drienok 1267 méteres csúcsa látható.

A ŽSSK 754  010-7 Znió fotó

A ŽSSK 754 010-7 Znióváralja és Jazernica között

Ezt látni a másik irányba - fotó

Ezt látni a másik irányba - Turčiansky Ďur temploma

A ŽSSK 754  052-9 Znió fotó

A ŽSSK 754 052-9 Znióváralja és Jazernica között

A személyvonatot a földön fekve, a virágok között lőttem meg, a tíz perccel később érkező gyorshoz taktikát váltottam és egy oszlopra másztam. Így viszont kevésbé érvényesül a Nagy-Fátra által uralt táj.

A ŽSSK 754  054-5  Va& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Vašo Kiscsepcsény megállóhelyen

A ŽSSK 754  054-5  Va& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Vašo Kiscsepcsény megállóhelyen

Ezer fotóm van már erről a retró Búvárról , de napos, nyílt vonali képet most először sikerül róla lőnöm a főjavítása óta. Már egész közel járok egy normális fotóhoz.

A ŽSSK 754  054-5  Va& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Vašo Józsefgőzfürész és Jánoshegy között

Levágtattam persze a nagy vonalkifejtéshez, de nyílván itt pont nem volt nap.

A ŽSSK 754  054-5  Va& fotó

A ŽSSK 754 054-5 Vašo Józsefgőzfürész és Jánoshegy között

A ŽSSK 754  055-2 Józs fotó

A ŽSSK 754 055-2 Józsefgőzfürész és Jánoshegy között

A legújabb szlovák retró a tíz évvel ezelőtti általános festést hozza újra divatba; ezúttal a körmöcbányai vonalon egy terelt gyorsvonattal sikerült lencsevégre kapnom.

A ŽSSK 754  055-2 Józs fotó

A ŽSSK 754 055-2 Józsefgőzfürész és Jánoshegy között

A 170-es Stubnyafürdő-Besztercebánya vonalon pár hetes, vágányzárral járó felújítás volt, hídvizsgálatokat végeztek, ezért a Zsolna-Zólyom gyorsvonatok sem tudtak arra közlekedni. Ezeket Zólyomba Körmöcbányán át terelték, így a zólyomi utasok sem kényelemben, sem menetidőben nem szenvedtek jelentős hátrányt, a besztercebányai utasokat pedig pótlóbusszal szállították át a hágón Stubnyafürdő megállóhelyre. Ha végig, Zólyomtól busszal pótolnak, az a kanyargós hágóút miatt a zólyomi és azon túli utasoknak már túlságosan nagy időnövekedés lett volna, ezért döntöttek a terelés mellett. Ajánlom a pécsi vonal menetrendszerkesztőinek tanulságul!

Jánoshegy állomás fotó

Jánoshegy állomás

A ŽSSKC 736 012-6 Jáno fotó

A ŽSSKC 736 012-6 Jánoshegy és Józsefgőzfürész között a 171-es vonali tolatós tehervonattal

Jánoshegyi információkérés után kellemesen megreggeliztem a fotóhelyen, mire az ismét erősen túlmotorizált vonat megjelent. A Kocur nem vonóerő, hidegen továbbítják, valószínűleg Ruttkára tart javításra. Az egyetlen teherkocsi mögött a tolatószemélyzet kísérőkocsija következik.

Józsefgőzfűrész v fotó

Józsefgőzfűrész volt megálló-rakodóhely épülete

A ŽSSKC 756 009-7 Jáno fotó

A ŽSSKC 756 009-7 Jánoshegy állomáson

A ŽSSKC 756 009-7 Jáno fotó

A ŽSSKC 756 009-7 Jánoshegy állomáson

A ŽSSK 754 073-5 Józse fotó

A ŽSSK 754 073-5 Józsefgőzfürész és Jánoshegy között egy terelt gyorsvonattal

A ŽSSK 754 082-6 Józse fotó

A ŽSSK 754 082-6 Józsefgőzfürész és Jánoshegy között Ruttka-Zólyom személyvonatával dübörög fölfelé a vízválasztóra

A ŽSSKC 736 013-4 Józs fotó

A ŽSSKC 736 013-4 Józsefgőzfürész és Jánoshegy között a visszafelé már jóval terheltebb tolatós tehervonattal

A ZOS Zvolen 813 102-1 Körm fotó

A ZOS Zvolen 813 102-1 Körmöcbánya és Jánoshegy között

A 813-101 és 813-102 egy cseh magánvasútnak készültek részben alacsonypadlós, légkondicionált kivitelben (tehát már akkor többet tudtak, mint a šumperki RegioNova , de ezek szlovákok), ahonnan számomra még ismeretlen okból kerültek vissza nemrég, és most személyvonatoznak Zólyom környékén. A GW matricákat leszedték, ZOS Zvolen matricák vannak rajta, ŽSSK nincs. Ennek továbbfejlesztett, a mi új gyártású (szlovák műgyantakasztnis) InterPici motorkocsijainkéra hajazó szélvédőjű változatából rendelt most a szlovák vasút jópárat, részben, mivel az új 861-esek nem teljes mértékben váltak be.

A Sholer-alagút fotó

A Sholer-alagút

A másik portálnál vasbeton kőfogó-galéria épült.

Panoráma Józsefgőzf fotó

Panoráma Józsefgőzfűrésznél

A hátam mögött ballagtam be a fotóhelyre, ahol a tolatóst fotóztam, jól látható, ahogy a hosszú völgy végén U-alakban megfordul a vasút. Ez volt a történelmi Budapest-Ruttka fővonal. Középen a völgyzárógát egy tekintélyes víztározót rejt maga mögött. A vonat csak montírozva van a képre.

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

2150 M41350 Bzmot082 754754 069V46

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

754 813 736 770 757 751 753 756 460 721 131 363

 

Régi és új albumok:

Nyár végi FelvidékBosznia 2017Napkeltétől napnyugtáig a Börzsöny körülDunántúli maradékok 3.Fogassal a Tátrába

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek