< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A ŽSSK 813 032-0 Litvailló és Háromudvar-Túrírtovány között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: unknown

736 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Háromudvar-Túrirtovány Porúbka Litvailló Lietavská Lúčka 272 813-913 (ZSSK) 813 032 ŽSSK motorkocsi Szlovákia Bézé nyílt vonal mellékvonal híd hegyek eso ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A ŽSSK 813 032-0 Litvailló és Háromudvar-Túrírtovány között fotó

Zsolna - Rajec

770 058

Megnyitás:1899. 10. 10.
Hossz:21 km
Építtető:Zsolna-Rajeczi HÉV
Villamosítás:
Személyszállító vasút:ZSSK

A rövid, elővárosi jellegű zsákvonalon eredetileg három állomás, két megálló-rakodóhely és egy megállóhely épült. Teherforgalmát akár napi két tolatós tehervonat is izgalmassá teheti. 2019-ben a szlovák Közlekedési Minisztérium botrányosan rövid határidővel hirdette meg közszolgáltatási pályázaton.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

1899. október 10-én nyílt meg a Rajec-patak völgyében vezető helyi érdekű vonal 21,28 km hosszban, amit a Kassa-Oderbergi Vasút kezelt. A szlovák mércével sűrű forgalmú mellékvonal föltárja Zsolna déli városrészét és azon túl is olyan falvakat érint, amelyekből sokan járnak be dolgozni az északi nagyvárosba. Rajeczfürdő már a Monarchia idején is híres gyógyüdülőhely volt, ma gyakorlatilag Zsolna fürdőjeként komoly forgalmat bonyolít, ennek megfelelően a ČSD nagyméretű és reprezentatív felvételi épületet emelt a fürdőt kiszolgáló megállóhelynek, de több kisebb falu is tőlük kapott közeli megállóhelyet. Az épületben működő vasúti múzeum a Google Streetview-ban virtuálisan is meglátogatható:

A tehervonat érkezése előtt még egy személy is elment, amint Rajecfürdőről megjött a visszajelentés, megindult viszont a teher és az utolsó államvasúti dongós tehervonat motorjának zúgása remegte be a völgyet. Ennek legszebb szakasza Litvailló és Rajecfürdő közé esik, itt még sziklafalakat is lehet látni a távolban, kellemesen szűk a völgy, Rajecfürdő után egy tágasabb medencében vezet, ott már kevesebb a látnivaló. Jól látható a térképen, hogy Rajec és Németpróna igencsak közel esik egymáshoz, volt is olyan terv, hogy a két vasútvonalat összekössék, és ne csak Trencsénen át lehessen Privigyéről Zsolnára utazni, de azért Rajecről elég hosszan és elég meredeken vezet az út, ahogy a völgy szűkül, a gerinc pedig nem keskeny, a vasútnak kicsit másznia is kellett volna és egy elég hosszú hágóalagút is kellett volna hozzá. Mivel a teherforgalom jobban ráér, ezért az egyszerűbb terepen vezető Nyitrabánya-Alsóstubnya vonal épült inkább meg, a németprónai vonalat pedig azóta a ŽSSK le is állította, csak a tolatós néz föl néha.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum