sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A BKV 2806-os, favázas nosztalgiavillamosa utolsó üzemi állapotban és festéssel a Szent Gellért téren, a háttérben a Szabadság-híddal, a Dunával, a Corvinus Egyetemmel és szállodahajókkal

További friss képek

Új albumok

2009-2018

Wolsztyn!
Wolsztyn!
Gőzmozdonyok minden mennyiségben Európa utolsó, közforgalmú gőzmozdonyos személyvonataival, és persze sok minden más.

Bezárt Govora
A romániai Ramnicu Valcea mellett található CFI Govora kőszállító, keskeny nyomközű iparvasút 2019. szeptember 15-én közlekedett utoljára.

Vonattal a Gornergratra
SwissPass-túra a Zentralbahn és a Mont-Blanc-Express érintésével Zermattba, ahonnan a Gornergratbahn fogaskerekű vasút barna motorvonatai indulnak.

Retró hétvége a Balatonon
Nohab, Szergej, Púpos és vékonycsíkos Y-kocsik az északi parti vasútvonalon fényképen és videón.

Gőzmozdonnyal Tapolcára
A MÁV Nosztalgia kft. a 424,247-tel és egy remek szerelvénnyel igazi vasútfotós ünnepet csinált, miközben az utasok is nagyon jól érezték magukat. Egy hibátlan történelmi utazás képei!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

326. számú vasútvonal

Stanislau - Stryj - Sambir - Sztarzsava - Zagórz

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Egy kis összekötővonal a három Keleti-Kárpátokon átvezető vonal, a Tatár-hágó, a Kisszolyvai-hágó és az Uzsoki-hágó között.

Megnyitás:
  • 1885: Brno - Tišnov (StEG)
  • 1898: Havlíčkův Brod - Ždar nad Sázavou (Místní dráha Německý Brod – Žďár)
  • 1905: Ždar nad Sázavou - Tišnov
Építtető:Cs. k. szab. Osztrák-Magyar Államvaspályatársaság / Místní dráha Německý Brod – Žďár
Villamosítás:Brno - Kutná Hora: 25 kV 50 Hz ~, Kutná Hora - Kolín: 3 kV = (Csehország egyetlen állomási, átkapcsolható áramrendszer-váltása)
Személyszállító vasút:ČD

Első szakaszának kiépítésére Brno és Tišnov között a StEG nyert koncessziót, folytatni azonban nem tudta, mivel egyértelműen konkurrenciát jelentett volna az Osztrák Államvaspálya Társaság Česká Třebován át vezető vonalának. Ezért egyvágányú, helyi érdekű vonalként épült tovább és a Nordwestbahn üzemeltette. Fontos kapcsolatot jelentett Németbród és Brünn között, napi három személyvonat közlekedett (Tišnovig további vegyesvonatok álltak rendelkezésre). A vonalat 1909-ben államosították és az Osztrák Államvasút kezelésébe került. A pályasebességet az 1930-as években 50 km/h-ra emelték.

Már 1925-ben tervezték a kétvágányúsítását, ám ez akkor nem valósult meg. Új lendületet az építkezéshez a Szudétavidék Németországhoz csatolása adott, amikor a Brno - Pardubice - Prága fővonal egy része német fennhatóság alá került. Az új nyomvonal 1953. november 30-án nyílt meg, két vágánnyal, és szemben a régivel, amely csak Havlíčkův Brod és Ždar nad Sázavou között 11-szer keresztezte a Šázava folyót, ez jóval egyenesebb úton haladt, több helyen jelentős viaduktokkal, és a településeknél teljesen új állomásokkal. Az igazi érdekesség viszont csak ezután következett!

A régi nyomvonal több részét fölszedték, de voltak megmaradt szakaszok. Šázava közelében a katonai utász alakulatok gyakorlatozása céljából maradt meg egy szakasz, amely iparvágányként egy fűrészüzemet is bekapcsolt. A sínek jórészt ma is megvannak és elég hosszú is ez a rész, mert az üzem az új nyomvonaltól igen távol fekszik. Végigmenni azonban vasúti járművel már semmiképp sem lehetne, mivel a vonal sok részéhez hasonlóan itt is van már olyan rész, amit kerékpárúttá alakítottak. Az üzemnél azonban a műholdfelvételek alapján rekedtek vasúti járművek. 1996 és 2007 között egy 33 km-es szakaszt a folyóvölgyben a Klubem přátel kolejových egyesület múzeumvasútként üzemeltetett, és ennek nyomvonalát több helyi politikus tiltakozása ellenére alakították át kerékpárúttá.

A vonalon Kolínig a menetidő a mai, részben 160 km/h-s sebesség ellenére is rosszabb, mint Česká Třebován át, azonban a Pardubice-környéki felújítások idején jópár évig a Budapest-Prága EC-k is errefelé közlekedtek, magam is erre utaztam először Prágán át Berlinbe 1998-ban. Az akkor időszakról történelmi képeket itt lehet találni .

Fényképek

Stanislau szolgálati hely helye a térképen

Stanislau = Ivano-Frankivsk

323  állomás 
Személyvonat Stanislau állomáson (Ivano-Frankivszk, Ukrajna)
Személyvonat Stanislau állomáson (Ivano-Frankivszk, Ukrajna)

Fotó: Takács Bence

Az UZ 2M62U 0355 Stanislau állomáson
Az UZ 2M62U 0355 Stanislau állomáson

Fotó: Takács Bence

Stanislau (Ivano-Frankivszk) vasútállomás a város felől
Stanislau (Ivano-Frankivszk) vasútállomás a város felől

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Pavlivka szolgálati hely helye a térképen

Pavlivka

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Az UZ D1 607-1 Pavlivka és Tsenzhiv között
Az UZ D1 607-1 Pavlivka és Tsenzhiv között

Fotó: Takács Bence

Az UZ D1 552-1 Pavlivka és Tsenzhiv között
Az UZ D1 552-1 Pavlivka és Tsenzhiv között

Fotó: Takács Bence

Tsenzhiv szolgálati hely helye a térképen

Tsenzhiv

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Az UZ D1 552-1 Tsenzhiv és Maidan között
Az UZ D1 552-1 Tsenzhiv és Maidan között

Fotó: Takács Bence

Az UZ D1 607-1 Tsenzhiv és Maidan között
Az UZ D1 607-1 Tsenzhiv és Maidan között

Fotó: Takács Bence

Maidan szolgálati hely helye a térképen

Maidan

megállóhely 
Az UZ D1 552-1 Maidan megállóhelyen
Az UZ D1 552-1 Maidan megállóhelyen

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Bodnariv szolgálati hely helye a térképen

Bodnariv

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Vistova szolgálati hely helye a térképen

Vistova

megállóhely 
Az UZ D1 552-1 Vistova megállóhelyen
Az UZ D1 552-1 Vistova megállóhelyen

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
A vonalszakasz helye a térképen

gerendahíd 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Az UZ D1 552-1 Visztova és Kalus között
Az UZ D1 552-1 Visztova és Kalus között

Fotó: Takács Bence

Kalus szolgálati hely helye a térképen

Kalus = Kalush

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Holyn szolgálati hely helye a térképen

Holyn

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Broshniv szolgálati hely helye a térképen

Broshniv

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Rozhnyativ szolgálati hely helye a térképen

Rozhnyativ

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Rakiv szolgálati hely helye a térképen

Rakiv

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Nadiiv szolgálati hely helye a térképen

Nadiiv

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Rkhynya szolgálati hely helye a térképen

Rkhynya

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Dolyna szolgálati hely helye a térképen

Dolyna

állomás 
Az UZ CsME3 1400 Dolina állomáson
Az UZ CsME3 1400 Dolina állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ D1 552-1 Dolina állomáson
Az UZ D1 552-1 Dolina állomáson

Fotó: Takács Bence

PFT pályakocsi Dolina állomáson
PFT pályakocsi Dolina állomáson

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Yavoriv szolgálati hely helye a térképen

Yavoriv

megállóhely 
A D1 658-1 pályaszámú Ganz-MÁVAG motorvonat Javoriv megállóhelynél
A D1 658-1 pályaszámú Ganz-MÁVAG motorvonat Javoriv megállóhelynél

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Bolekhiv szolgálati hely helye a térképen

Bolekhiv

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Morshyn szolgálati hely helye a térképen

Morshyn

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Sztríj szolgálati hely helye a térképen

Sztríj = Stryi/Стрий

302  állomás 

A Kisszolyvai-hágón átvezető vonal keleti végpontja.

Az UZ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson
Az UZ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ ER2 305 Stryi állomáson
Az UZ ER2 305 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME2 519 Stryi állomáson
Az UZ CsME2 519 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME3 3373 Stryi állomáson
Az UZ CsME3 3373 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME3 4207 Stryi állomáson
Az UZ CsME3 4207 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME3 4207 és 3373 Stryi állomáson
Az UZ CsME3 4207 és 3373 Stryi állomáson

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Bolekhivtsi szolgálati hely helye a térképen

Bolekhivtsi

megállóhely 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Egy ismeretlen UZ ER2 Bolekhivtsi és Drohobych között
Egy ismeretlen UZ ER2 Bolekhivtsi és Drohobych között

Fotó: Takács Bence

Drohobics szolgálati hely helye a térképen

Drohobics = Drohobych/Дрогобич

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Szambir szolgálati hely helye a térképen

Szambir = Sambir/Самбір

325  állomás 

Az Uzsoki-hágón átvezető vonal keleti végpontja.

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Hiriv szolgálati hely helye a térképen

Hiriv = Khyriv/Хирів

állomás 

Khyrivtől Starzhaváig két nyomközű, fonódott vágány üzemel. Khyrivtől keletre csak széles, Starzhavától nyugatra csak normál nyomközű vágány vezet. Jelenleg a normál vágányon Lengyelország felé semmilyen forgalom nincs, a határállomás és az országos hálózathoz csatlakozó Zagórz állomás között csak teherforgalom zajlik.

...közben a háttérben megy a pakolászás
...közben a háttérben megy a pakolászás

Fotó: Takács Bence

A PKP SU42 538 a  csempészvonat  élén Hiriv állomáson (Хирів, Ukrajna)
A PKP SU42 538 a csempészvonat élén Hiriv állomáson (Хирів, Ukrajna)

Fotó: Takács Bence

A PKP SU42 538 Khyriv állomáson
A PKP SU42 538 Khyriv állomáson

Fotó: Takács Bence

A PKP SU42 538 Khyriv állomáson
A PKP SU42 538 Khyriv állomáson

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME3 4532 Khyriv állomáson
Az UZ CsME3 4532 Khyriv állomáson

Fotó: Takács Bence

Hóeke Hirivben (Ukrajna)
Hóeke Hirivben (Ukrajna)

Fotó: Takács Bence

A PKP SU42 538 Khyriv állomáson
A PKP SU42 538 Khyriv állomáson

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Khyriv-Posada szolgálati hely helye a térképen

Khyriv-Posada

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Dobromyl szolgálati hely helye a térképen

Dobromyl = Добромиль

állomás 
Az UZ CsME3 4532 Dobromyl állomáson a Szambir-Nizsankovici személyvonattal
Az UZ CsME3 4532 Dobromyl állomáson a Szambir-Nizsankovici személyvonattal

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Nyizsankovicsi szolgálati hely helye a térképen

Nyizsankovicsi = Nyzhankovychi/Нижанковичі

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Sztárzsava szolgálati hely helye a térképen

Sztárzsava = Starzhava/Старжава

állomás 
Az UZ CsME3 5723 Sztarzsava állomáson egy vegyesvonattal
Az UZ CsME3 5723 Sztarzsava állomáson egy vegyesvonattal

Fotó: Takács Bence

Az UZ CsME3 5723 Starzhava állomáson
Az UZ CsME3 5723 Starzhava állomáson

Fotó: Takács Bence

A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
A PKP SU42 538 Starzhava és Kroœcienko között, az ukrán-lengyel határ felé közeledve
A PKP SU42 538 Starzhava és Kroœcienko között, az ukrán-lengyel határ felé közeledve

Fotó: Takács Bence

A PKP SU42 538 Starzhava és Kroœcienko között
A PKP SU42 538 Starzhava és Kroœcienko között

Fotó: Takács Bence

Kroœcienko szolgálati hely helye a térképen

Kroœcienko

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

egyvágányú pálya 
Zagórz szolgálati hely helye a térképen

Zagórz

állomás 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2019. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek