sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Irány Közép-Szlovákia!

Két út Privigyére és tovább a Magas-Tátrába, illetve Felsőstubnyára.

A GYSEV 1047 503-6 Budapest fotó

A GYSEV 1047 503-6 Budapest-Keleti pályaudvaron

A ŽSSK 350 018-8 Budap fotó

A ŽSSK 350 018-8 Budapest-Keleti pályaudvaron

Mindig is nagyon érdekeltek a szlovákiai dízeles vonalak, ezúttal is Közép-Szlovákiába indultam, de egy másik irányból, mint szoktam: Érsekújváron és Privigyén át szándékoztam eljutni Ruttkára. Ez vonattal egy végtelenül lassú utazás, annak ellenére, hogy végig fővonalon utazik az ember, így inkább útiélmény, kaland ezt végigcsinálni, mint remek fotózási lehetőség. Nyíltvonali fotó ezúttal kevés született, de később, máshogy megszervezett vonatos fotózásokon vagy személyautóval bőven bepótoltam ezt. Nyílvánvalóan hamarosan az utóbbi utakból is album fog születni.

A ŽSSK 736 102-5 Érsek fotó

A ŽSSK 736 102-5 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 736 101-7 Érsek fotó

A ŽSSK 736 101-7 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 263 011-9 Érsek fotó

A ŽSSK 263 011-9 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 240 022-4 Érsek fotó

A ŽSSK 240 022-4 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 240 051-3 Érsek fotó

A ŽSSK 240 051-3 Érsekújvár állomáson

Régi kerékpárszállító kocsi fotó

Régi kerékpárszállító kocsi miatt néz ki vegyesvonatnak a pozsonyi személy szerelvénye

A ŽSSK 240 051-3 Érsek fotó

A ŽSSK 240 051-3 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 750 031-7 Komjá fotó

A ŽSSK 750 031-7 Komját (Komjatice, Szlovákia) állomáson

A ŽSSK 742 055-7 Nyitr fotó

A ŽSSK 742 055-7 Nyitra (Nitra, Szlovákia) állomáson

A ŽSSK 750 182-8 Nyitr fotó

A ŽSSK 750 182-8 Nyitra (Nitra, Szlovákia) állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

Elindultunk tehát Privigye felé. Elég sajátosan van szervezve Szlovákián belül ez a vasútvonal, hiszen az általa érintett legynagyobb városban, Érsekújváron Budapest felől lehetne továbbhaladnia a vonatnak, így innen Pozsonyba átszállással lehet eljutni, többnyire a budapesti minőségi vonatokkal (van is tömeg rajtuk, hát még, mikor a nem kereső korúaknak ingyenes lesz!) érsekújvárról Privigyére ezért rövid, de mozdonyvontatású személyvonatok mennek. Mindenhol megállnak, így a két végállomás közötti 113 kilométert három órába telik megtenniük. Jól föltankoltam tehat az érsekújvári restiben szegedi gulyással és knédlivel.

Távoli hegyek Nyitránál fotó

Távoli hegyek Nyitránál

Sajnos a vonal nem válik hegyvidékivé. Több, mint egy órán keresztül kecsegtet azzal, hogy majd dimbes-dombos lesz, de semmi sem lesz, végig egy széles völgyben halad a pálya, és rém unalmas az egész.

A ŽSSK 736 104-1 Velké fotó

A ŽSSK 736 104-1 Velké Bielice állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

Szemből is egy Szamár vontatta személyvonat érkezik. Nem tudom, mi lehet a terv a ZSSK-nál, mivel menetrendváltástól a személyvonatok jórészt csak Érsekújvártól Topolcsányig fognak járni, onnan tovább egy másik vonattal lehet majd kb. húsz perc várakozás után utazni. Talán a lenti szakaszon lesz Szamár és a föntin Ikerbézé? És mi lesz a kevés megmaradó végigmenős vonaton?

Az AWT 740 401-5 Nováky áll fotó

Az AWT 740 401-5 Nováky állomás előtt

A ZSSK Cargo 751 192-6 és e fotó

A ZSSK Cargo 751 192-6 és egy társa egy szénvonattal vár indulásra Nováky állomásról Chynorany felé

(Nyitravölgyi Vasút)

Novákyban egy elég nagy erőmű van, ahová több környező vasútvonal feloő szállitják a szenet. Az államvasúti vonatok mellett a legfontosabb szallíto az erőmű magánvasútja, amelynek zöld Dongói ?s Kocurjai Nyitrabányáról (Handlová, Szlovákia) szállítják a szenet Novákyba.

A ZSSK Cargo 751 42 223-1 N fotó

A ZSSK Cargo 751 42 223-1 Nováky állomáson

A helyi erőművész készül megtolatni a tehervonatot. Nem valószínű, hogy tológép volt, mivel nincsen rajta zártárcsa.

Az induló vonatok jegyzéke  fotó

Az induló vonatok jegyzéke Novákyban

Szlovák Ikerbézé Kos és Nov fotó

Szlovák Ikerbézé Kos és Nováky között

(Nyitravölgyi Vasút)

A háttérben a bajmóci kastély, amely Szlovákia egyik vezető turisztikai látványossága.

A várkastélyt egy mésztufa rakáson építették, amelyen a 11. században egy középkori vár állott. A múltban a leghíresebb nemesi családok birtokolták, miközben az utolsó tulajdonosa a Pálfi család volt. Pálfi János gróf a 19. század végén az egész objektumot Hubert J. budapesti műépítésszel átalakíttatta a közép-franciaországi Loire folyó mellett álló várak mintájára. A romantikus elképzelésű középkori vár jellegzetes körvonalait kidomborítják a palota, kápolna és tornyok meredek tetői.

Jelenleg a művészet-történeti múzeum gyűjteményét csoportosították a várkastélyban. A kiállított tárgyak közt a 19. és a 20. század fordulójából származó eredeti berendezéseket és műtárgyakat látni. A maga nemében egyedülálló és a legértékesebb művek közé tartozik a 14. század közepéről származó későgót képgyűjtemény - a firenzei N. di Cione Ortagna ún. Bajmóci oltár c. műve. A várkastély megtekintésének része a várkastély alatti cseppkő barlang meglátogatása, amely össze van kapcsolva a 26 m mély várkúttal.

Szlovák Ikerbézé Kos és Nov fotó

Szlovák Ikerbézé Kos és Nováky között

(Nyitravölgyi Vasút)

Letétes dízelmozdonyok egy  fotó

Letétes dízelmozdonyok egy katonai raktárban Nováky mellett

A ZSSK 736 101-7 Kos és Nov fotó

A ZSSK 736 101-7 Kos és Nováky között

(Nyitravölgyi Vasút)

A ZSSK 750 182-8 Nováky és  fotó

A ZSSK 750 182-8 Nováky és Kos között

Az ellenfény ellenére csak lefotóztam ezt a vonatot, mivel nem lehetett tudni, meddig lesznek még itt Búvárok. Most viszont úgy tűnik, maradnak még egy ideig, sót, a csehektől bérelt gépek közül is van, amelyik Privigye felé dolgozik.

Rosszul elkapott iparvasúti fotó

Rosszul elkapott iparvasúti szénvonat Kosnál

A ZSSK 750 182-8 érsekújvár fotó

A ZSSK 750 182-8 érsekújvári személyvonattal Privigye-Teher (Prievidza nákladná stanica) és Kos között

A ZSSK 750 110-9 Privigyén fotó

A ZSSK 750 110-9 Privigyén

A ZSSK 813 007-2 Privigyén fotó

A ZSSK 813 007-2 Privigyén

A ZSSKC 751 043-1 Privigyén fotó

A ZSSKC 751 043-1 Privigyén

(Nyitravölgyi Vasút)

A Skoda az előtérben egyszerűen fantasztikus.

Privigye fotó

Privigye

(Nyitravölgyi Vasút)

A 913 007-1 Privigyén fotó

A 913 007-1 Privigyén

(Nyitravölgyi Vasút)

Amíg megvacsoráztam, Pat és Mat fordult egyet Topolcianyba. Közben pedig eljött a Nyitrabányán át Túrócdivékre kölekedő vonatom ideje is. Sajnos a 145-ös vonalon nagyon ritka a vonatközlekedés, pedig szép vonal. Ez már valódi hegyipálya, még a MÁV által épített, Nyitrabányáig (Handlová) tartó szakasza is: először a völgy északi oldalában emelkedik egyre magasabbra a vasút, bőven a falvak fölött elhaladva, majd egy tekintélyes viadukton átkel a völgy déli partjára, ahol az állomás és a szénrakodó is van. Eddig mindig olyan 1 óra körül indult onnan a dongós teher Privigye felé, a tolatós (két Bardotkával) pedig kora délelőtt szokott Felsőstubnya felé menni. Felsőstubnyáig további komoly emlkedők, kacskaringózás, több viadukt és egy hosszú alagút is van, mire kiérünk a Turóci-medencébe. Itt a 145-ös vonal a 171-es Zólyom-Körmöcbánya-Ruttka vonalba csatlakozik, méghozzá úgy, hogy egy nagy ívben átkel a 171-es kétvágányú pályája fölött, majd egy alagútban visszaereszkedik az állomás szintjére (igazi terepasztal-téma). A vonatok Zólyom felé tudnának továbbhaladni, de ilyen vonat nincs, helyette napi néhány járat irányt vált, és Stubnyafürdőn (Turcianske Teplice, Szlovákia) át Turócdivékig közlekedik (Diviaky, Szlovákia). Itt jött a meglepetés: le szerettem volna szállni Stubnyafürdőn, hogy ott szálljak át a Besztercebányáról a 170-es vonalon érkező személyvonatra, mivel a HAFAS kereső ezt javasolta. A szokás szerint nagyon rendes szlovák kalauzhölgy villámgyorsan lebeszélt erről: a vonat egy órát késik, Stubnyafürdőn viszont nincs váróterem. Ennek köszönhetően viszonylag kényelmesen várakozhattam a kis Divék enyhén fűtött várótermében, és még fotótéma is akadt. Közben pedig aggódtam, hogyan fogok eljutni a szállásomra.

A 913 007-1 Túrócdivéken (D fotó

A 913 007-1 Túrócdivéken (Diviaky, Szlovákia)

A ŽSSK 812 059-4 Turóc fotó

A ŽSSK 812 059-4 Turócdivék állomáson

A ŽSSK 813 007-2 Turóc fotó

A ŽSSK 813 007-2 Turócdivék állomáson

A ŽSSK 813 007-2 Turóc fotó

A ŽSSK 813 007-2 Turócdivék és Stubnyafürdő között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Kicsit megcsíkoztam a napnyugtát, ha már nem volt valami sok dolgom.

A ŽSSK 746 008-2 és 00 fotó

A ŽSSK 746 008-2 és 001-7 Turócdivék állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A legjobb ez a szép, a kék óra közepén érkezett tehervonat volt, ami nem sokkal később a 170-es vonalon Besztercebányán át Zólyomba távozott. A 746-osok cseh Kocúrokból készültek Zólyomban, a 736-os Szamaraknál valamivel nehezebbek és erősebbek lettek, így előszeretettel használják őket kettesével ezen a hegyi pályán is. Azért a 970 kW nem valami sok, igaziból egyetlen Herkules is elvinné ezeket a vonatokat - szerencse, hogy ezek viszonylag új remotok, így még vagy 15 évig láthatunk ilyen kétdízeles tehervonatokat a Felvidéken. Akit részletesebben érdekel a 746-os sorozat, itt olvashat még róla .

A ŽSSK 746 008-2 és 00 fotó

A ŽSSK 746 008-2 és 001-7 Turócdivék állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A ŽSSK 350 008-3 Sztre fotó

A ŽSSK 350 008-3 Sztrecsény és Ruttka között

Egy ismeretlen Blonski & fotó

Egy ismeretlen Blonski ŽSSK 350-es Ruttka és Sztrecsény között

Párszor jártam már Sztrecsényben, szv fotós kolléga pedig még többször, de még napos időben nem láttuk (a várat is csak elképzelni tudtuk korábbi útjainkon ). Ezúttal a gyönyörű őszi tájban sikerült a reggeli nap fényénél egy gyönyörű InterCity vonatot fotóznom a várral, szv nagy örömére, akit azonnal föl is hívtam lelkendezve. Azóta voltunk még egyszer a faluban, és neki is sikerült lefotóznia a várat, de csak szürke, felhős időben .

Tehervonat, a fedélzetén tr fotó

Tehervonat, a fedélzetén trolibuszokkal Sztrecsényben

Ismeretlen ŽSSKC 131-e fotó

Ismeretlen ŽSSKC 131-es Sztrecsény és Ruttka között

A ŽSSK 362 002-8 Sztre fotó

A ŽSSK 362 002-8 Sztrecsény és Ruttka között

Sztrecsnó aprócska megállój fotó

Sztrecsnó aprócska megállójában is működik büfé

Sztrecsény (Strecno, Szlová fotó

Sztrecsény (Strecno, Szlovákia)

A ŽSSKC 751 046-4 Rutt fotó

A ŽSSKC 751 046-4 Ruttka állomáson

Roncs gőzös Ruttkán fotó

Roncs gőzös Ruttkán

A ŽSSK 560 020-0 Ruttk fotó

A ŽSSK 560 020-0 Ruttka állomáson

Ez volt az első fotóm váltóáramú Pantográfról. A pozsonyi elővárosban közlekednek csak, arrafelé pedig addig még nem fotóztam, de még csak a pozsonyi állomáson sem kaptam el ilyet. Egy későbbi túrámon Léván sikerült egy béna vonali képet készítenem még egy ilyen motorvonatról.

Roncs gőzös Ruttkán fotó

Roncs gőzös Ruttkán

Igen pici dízelmozdony és M fotó

Igen pici dízelmozdony és M131-es motorkocsi Ruttkán

Pár tíz kilométerrel Ruttka fotó

Pár tíz kilométerrel Ruttka után már értelmes hegyek kezdenek látszani

Víztározó Kerpelénynél fotó

Víztározó Kerpelénynél

A ŽSSKC 751 112-4 Kral fotó

A ŽSSKC 751 112-4 Kralován állomáson

A ŽSSK 811 013-2 Kralo fotó

A ŽSSK 811 013-2 Kralován állomáson

Ez az egyetlen fotóm eredeti festésű 811-esről, így hiába béna, azért föl kellett töltenem. Mellékkocsiról volt már korábban is képem, de azt akkor érdekes módon 812-es húzta. Van még egyáltalán nem Blonski 811-es? Nekem a föltöltött és a föl nem töltött képeim között is csak fehér-bordó színűek szerepelnek. Aki amúgy szereti a Blonski gépeket, itt gyönyörködhet bennük nagyobb számban.

Fenyőháza állomás fotó

Fenyőháza állomás

Fenyőháza állomás fotó

Fenyőháza állomás

Fotózhatatlan, de gyönyör&# fotó

Fotózhatatlan, de gyönyörű tájon kanyarog a vonat

Alpesi táj fotó

Alpesi táj

A ŽSSKC 131 024-2 Lipt fotó

A ŽSSKC 131 024-2 Liptótepla állomáson

Kilátás a Liptói víztározór fotó

Kilátás a Liptói víztározóra

A ŽSSK 163 124-1 Liptó fotó

A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson

A ŽSSK 163 124-1 Liptó fotó

A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson

A ŽSSKC 131 039-0 Lipt fotó

A ŽSSKC 131 039-0 Liptószentmiklós állomáson

A ŽSSKC 183 028-0 Lipt fotó

A ŽSSKC 183 028-0 Liptószentmiklós állomáson

A ŽSSKC 131 058-0 Okol fotó

A ŽSSKC 131 058-0 Okolics és Liptószentmiklós között

A ŽSSKC 131 055-8 Lipt fotó

A ŽSSKC 131 055-8 Liptószentmiklós és Okolics között

A ŽSSK 163 123-3 Okoli fotó

A ŽSSK 163 123-3 Okolics és Liptószentmiklós között

A ŽSR MVTV 02-34 Liptó fotó

A ŽSR MVTV 02-34 Liptószentmiklós és Okolics között

A ŽSSK 131 014-3 Okoli fotó

A ŽSSK 131 014-3 Okolics és Liptószentmiklós között

A már szaggatósra átalakított Dvojickával (látszik a dióda-szimbólum a feljáróajtó mögött) egy egyenáramú Pantográfot szállítanak javításra Ruttkára.

A ŽSSK 460 033-4 Okoli fotó

A ŽSSK 460 033-4 Okolics és Liptószentmiklós között

Bár csak kicsit idősebbek a BDVmot-oknál, igazi morgásbajnokok, és brutálisan erős fűtés van bennük, a legdurvább Bhv-k konvekciós fűtését is lepipálják.

A ŽSSK 362 007-7 Liptó fotó

A ŽSSK 362 007-7 Liptószentmiklós és Okolics között

Vychodna állomás fotó

Vychodna állomás

Vychodna állomás fotó

Vychodna állomás

A ŽSSKC 131 030-9 Vágf fotó

A ŽSSKC 131 030-9 Vágfalva és Vichodna között

A szénvonat mögött a Magas-Tátra jellegzetes öve látszik, kivételesen nem felhőbe burkolózva, a havas csúcsok előtt Csorbató szállodáival.

Egy érdekes Werbelok, a  fotó

Egy érdekes Werbelok, a ŽSSK 363 133-0 Vágfalva és Vichodna között

A ŽSSK 163 052-4 Vágfa fotó

A ŽSSK 163 052-4 Vágfalva és Vichodna között

A ŽSSK 362 006-9 Vicho fotó

A ŽSSK 362 006-9 Vichodna és Vágfalva között

Itt emelkedik föl a pálya a hosszú folyóvölgyből a fennsíkra.

A ŽSSKC 131 073-9 Vágf fotó

A ŽSSKC 131 073-9 Vágfalva és Vichodna között

A Tátrai Villamos egyik Tet fotó

A Tátrai Villamos egyik Tetrapack szerelvénye ereszkedik le a poprádi végállomás viaduktja felől a fűtőházba

Stadlerek találkozója Poprá fotó

Stadlerek találkozója Poprádon: az előtérben a normálnyomközű 840 006-1

(Kassa-Oderbergi Vasút)

A ŽSSK 363 143-9 Poprá fotó

A ŽSSK 363 143-9 Poprád-Felka állomáson

Dupla Tetrapack érkezik Pop fotó

Dupla Tetrapack érkezik Poprád-Felka állomásra

Dupla Tetrapack érkezik Pop fotó

Dupla Tetrapack érkezik Poprád-Felka állomásra

Kilátás a vonatból Iglónál fotó

Kilátás a vonatból Iglónál

A Lokorail 182 072-9 Abos-S fotó

A Lokorail 182 072-9 Abos-Sároskőszeg állomáson

A ŽSSK 350 018-8 Vác á fotó

A ŽSSK 350 018-8 Vác állomáson

Pár héttel később ismét a rettentő hosszú Érsekújvár-Privigye személyvonatot választottam; ezúttal már nem utazni, hanem keményen fotózni indultam. A célpontok Privigye környékén voltak, magukban foglalták a bezárásra ítélt Privigye-Németpróna vonalszakaszt és Nyitrabánya környékét is, ahol persze ismét nem volt szerencsém a bányavasút szerelvényeivel.

A MÁV-START BDVmot 012 Vác  fotó

A MÁV-START BDVmot 012 Vác állomáson

A MÁV-START BDVmot 008 Vác  fotó

A MÁV-START BDVmot 008 Vác állomáson

A ŽSSK 350 001-4 Vác á fotó

A ŽSSK 350 001-4 Vác állomáson

Tolóhajó bárkákkal a Dunaka fotó

Tolóhajó bárkákkal a Dunakanyarban

A ŽSSKC 721 128-7 Érse fotó

A ŽSSKC 721 128-7 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 951 002-5 és a  fotó

A ŽSSK 951 002-5 és a MÁV-TR 431 176 Érsekújvár állomáson

Két dologra hívnám föl a figyelmet - egyrészt, hogy milyen szépen körbemosták a Szili pályaszámtábláját az új pályaszám fölfestéséhez, másrészt, hogy azért igencsak eltérő karakterű a szlovák emeletes ingavonat vezérlőkocsija az emeletes motorvonatétól . Motor is jár egyébként Érsekújvárra, sőt, egész Komáromig .

A szegedi gulyás, immár jól fotó

A szegedi gulyás, immár jól bevált ebédként

A MÁV-TR 431 014 Lajoshalma fotó

A MÁV-TR 431 014 Lajoshalma és Érsekújvár között

A ŽSSK 263 005-1 pálya fotó

A ŽSSK 263 005-1 pályaszámú, Retró festésű Princezna Érsekújvár állomáson

A kép pár nappal a gép súlyos balesete előtt készült. Azóta a gépet Přerovban helyreállították . Nekem viszont másik fotóm még nincs a kicsikéről, és a pozsonyi fotózásra vonatkozó terveimet az útitársak mindig megfúrják valami hegyvidékre hivatkozással (most is épp a Tátrába készülünk).

Nagysurány állomás fotó

Nagysurány állomás

A ŽSSK 736 105-8 Nyitr fotó

A ŽSSK 736 105-8 Nyitra állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

Nyitra fotó

Nyitra

A ŽSR 710 606-5 Nyitra fotó

A ŽSR 710 606-5 Nyitra állomáson

A ŽSR 701 020-0 Nyitra fotó

A ŽSR 701 020-0 Nyitra állomáson

ŽSR aláverő és má fotó

ŽSR aláverő és más PFT-gépek Nyitrán

ŽSR aláverő és má fotó

ŽSR aláverő és más PFT-gépek Nyitrán

A ŽSSK 736 104-1 Nagyb fotó

A ŽSSK 736 104-1 Nagybossány állomáson

Ezek a 736-osok szerintem remekül néznek ki ezekkel a könnyű személyvonatokkal, az idei menetrend pedig még komolyabb kihívás elé állítja őket: Privigyéről, illetve Nagytapolcsányról Érsekújvárra 4, sőt 5 kocsis személyvonatot is kaptak, ami már bőven Búvárt kívánna. Eközben a 861-es motorvonatokkal kiadott vonatok között is van, amelyik csatolva közlekedik.

A ŽSSK 811 006-6 Kinor fotó

A ŽSSK 811 006-6 Kinorány állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

A 811-es Trencsénből érkezett, arrafelé is kellene majd fényképezni egyszer. Nagy forgalom nincs a vonalon.

A ŽSSK 750 238-8 Kinor fotó

A ŽSSK 750 238-8 Kinorány állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

A Privigye-Pozsony gyorsok Lipótvárig Búvárral mennek. Jegyzem meg, az IHO hülyeségével szemben az állomást soha az életben nem nevezték Újvároskának, sem képeslapon, sem menetrendben ez az elnevezés nem lelhető föl, de ők föltűnési viszketegésgből minden lehetséges alkalommal Újvároskát írnak - Lipótvárat pedig soha.
A vonat közel 100 km/h-val vágódik a személyvonatunk és az űrszelvény között szorongó, várakozó tömegbe.

Napnyugta a Nyitra-patak vö fotó

Napnyugta a Nyitra-patak völgyében

BystriČany állomás fotó

BystriČany állomás

AWT szénvonat a 740 401-5 p fotó

AWT szénvonat a 740 401-5 pályaszámú Kocurral Nemeskosztolányon

A ŽSSK 813 039-5 Nemes fotó

A ŽSSK 813 039-5 Nemeskosztolány állomáson (Zemianske Kostožany, Szlovákia)

A ZOS Vrútky 740 649-9 Neme fotó

A ZOS Vrútky 740 649-9 Nemeskosztolány állomáson

A ZOS Vrútky 771 507-1 Neme fotó

A ZOS Vrútky 771 507-1 Nemeskosztolány állomáson

Nyitranovák állomás fotó

Nyitranovák állomás

Privigye-Bajmócfürdő á fotó

Privigye-Bajmócfürdő állomás (Prievidza)

A ŽSSK 750 201-5 Privi fotó

A ŽSSK 750 201-5 Privigye-Bajmócfürdő állomáson

A ŽSSK 750 201-5 Privi fotó

A ŽSSK 750 201-5 Privigye-Bajmócfürdő és Prievidza - nákladná stanica között

(Nyitravölgyi Vasút)

Végre megérkeztem Privigyére, ahol természetesen rengeteg Búvár fogadott. Nem akartam elmulasztani a fotózásukat, de a célpont akkor (sem) a lapos 140-es vonal, hanem az erősen hegyivasúti 145-ös volt, így vonali képnek ezt a naplementés svenket találtam ki. Szerintem szuper lett, megérte kiballagni érte a személy és teherpályaudvarok közötti szakaszra (ez egy delta főiránya is, hiszen a teher pu.-ról ki lehet járni Nyitrabánya - Felsőstubnya felé is).

A ŽSSK 750 201-5 Privi fotó

A ŽSSK 750 201-5 Privigye-Bajmócfürdő és Prievidza - nákladná stanica között

(Nyitravölgyi Vasút)

Az utánlövés is hangulatos lett, bár a vonat hátulját még motorkocsiknál sem szeretem fényképezni. Itt viszont a szép színek mellett a Hold is földobja a képet. Privigye látképét itt is a színesre festett panelok határozzák meg, mint oly sok jellegtelen felvidéki városban, amihez itt egy nem túl élő belváros tartozik még. Vacsorázni is csak a szállásomtól legtávolabb fekvő pizzériában sikerült, helyi éttermet nem is találtam hosszas keresgéléssel és kérdezősködéssel sem. Valahol biztos van, de senki nem tud róla.

A ŽSSK 750 355-9 és a  fotó

A ŽSSK 750 355-9 és a 750 131-5 Privigye-Bajmócfürdő állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

Ilyen látványra jó ébredni, és a Privigyéről munkába vonatozók bizony erre kelhetnek. A két klasszik Búvár közül a hozzánk közelebb álló 131-es Pozsonyba készül egy gyorsvonattal, ezek Jelšovce állomásnál térnek át a Lipótvár-Garamkovácsi (Leopoldov-Kozárovce) vasútvonalra. Lipótvár és Pozsony között villamos mozdonyt kapnak ezek a közvetlen vonatok, amelyek elsősorban a privigyeiek bejáróforgalmát és a diákok hazautazását szolgálják. A helyi forgalomban közlekedő vonatok Privigye és Érsekújvár, vagy Privigye és Nagytapolcsány között közlekednek, egy ilyen vonat a hátul látható, három vagy négy kocsis, búváros személyvonat is. Ezek közül néhányat 736-os Szamár vagy 861-es modern motorvonat csinál. Eközben Nyitráról járnak 813-as ikermotorkocsikkal személyvonatok is Lipótvár felé, miközben a Garamkovácsiba vezető szakaszon már csak teherforgalom van, pedig azon a szakaszon még egy viadukt is van, lenne mit fotózni.

Németpróna vasútállomása fotó

Németpróna vasútállomása

A ŽSSK 811 015-7 Német fotó

A ŽSSK 811 015-7 Németpróna állomáson

A ŽSSK 811 015-7 Német fotó

A ŽSSK 811 015-7 Németpróna állomáson

(Nyitravölgyi Vasút)

A Nagybélic-Privigyei HÉV által befejezett Nyitravölgyi Vasút folytatásaként építette meg a MÁV 1909-ben. A dombvidéki jellegű vonalon a ŽSSK 2012. december 7-én beszüntette a személyszállítást. A vasút pár nappal a fénykép készítése után, október 31-én volt 103 éves. A teherforgalom már jóval korábban megszűnt, a rajeci vonalon keresztül Zsolnával való összeköttetése a jelentős költségek miatt sosem épülhetett meg.

A ŽSSK 811 015-7 utast fotó

A ŽSSK 811 015-7 utastere

A ŽSSK mániája, hogy pontosan annyi ülőhelyet közlekedtet mindenhová, hogy már éppen egy tollat se lehessen leejteni. Ha az utasok fele áll, az sem baj. Napi néhány járattal ennyi utas szerintem nem egy sikertelen mellékvonal, ráadásul egy 11 km hosszú pályáról beszélünk. Nagyjából a kőszegi vonal lehetett volna a példa, de inkább megszűntették.

A ŽSSK 811 015-7 Privi fotó

A ŽSSK 811 015-7 Privigye-Bajmócfürdő állomáson

A ŽSSK 811 015-7 Nyitr fotó

A ŽSSK 811 015-7 Nyitrabánya állomáson

A ŽSSK 811 015-7 Remät fotó

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

A gyönyörű őszi tájban tér vissza a 811-es, hegyi pályákra kimondottan alkalmas motorkocsi. Mivel a fölbomlása után a ČSD a lepukkantabb járműveket hagyta Szlovákiában (a fölosztás jobbára az akkori állomásítások szerint történt, és a korszerűbb dízel motorkocsik akkor még csak a nyugati végeken jelentek meg), így a ŽSR ott ragadt egy csomó Krokodillal és más, gyorsan elavuló ronccsal, és egy csomó, visszaeső forgalmú vonallal. (Ezen a képen egy 850-es Krokodil és a 811 001-es prototípus pózol mögöttem az utódom jeligére.) Gyors megoldásként a fölöslegessé váló 810-es mellékkocsik fölturbózását választották, és nekiláttak őket 811-es sorozatú motorkocsivá alakítani, tágasabb, előre dőlő homlokfalú vezetőfülkével, új, LIAZ dízelmotorral és meglepő módon Ao'Ao' tengelyelrendezéssel, tengelyenkénti ČKD villanymotoros meghajtással. Így a jármű teljes tömege hasznosul a tapadásban, és a csehszlovák vasutaknak amúgy is nagyon kedvező tapasztalataik vannak a dízel-elektromos meghajtással: szinte nincs is hidraulikus járműtípusuk a Bézén és változatain kívül (a későbbi 812 és az iker 813 sorozatok maradtak hidromechanikusak). Az utolsó négy 811-es meglevő 810-esekből építették át, és épült egy 912 sorozatú vezérlőkocsi is, amely Zsolnán tengeti mindennapjait.

A ŽSSK 811 015-7 Remät fotó

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között

A ŽSSK 811 015-7 Nyitr fotó

A ŽSSK 811 015-7 Nyitrabánya állomáson

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

Egyébként a németprónai vonal megszűntetése azért sem érthető, mert miközben az arra menő vonatok közül több csak 145-ös vonali vonatok meghosszabbítása volt (tehát Privigye-Felsőstubnya helyett Németpróna-Felsőstubnya vonatok voltak) a 145-ösön az állásidők nem rövidültek, továbbra is két szerelvény kellene a forgalom ellátásához. A helyzet azonban rosszabb: mivel vannak Privigye-Ruttka közvetlen vonatok is, így harmadik motorkocsi is kell, eközben pedig bekerült a fordába egy búváros személyvonat is, de a dolog viccességét fokozandó, amikor a 145-ösről forduló 813-as megy föl Ruttkára személyvonatként, akkor éppen két búváros szerelvény áll használaton kívül Felsőstubnyán, illetve Ruttkán. Tehát még fordaoptimalizálás mellett is beleférne a németprónai vonal üzemeltetése, igaziból semmit sem spóroltak a gázolajon kívül, de nagyrészt azt is csak nyáron. Buktak viszont egy csomó bevételt. Ha Németpróba-Felsőstubnya között folyamatos kétórás ütemes menetrend lenne (mindkét végén közvetlen csatlakozásokkal), akkor is kevesebb eszköz és személyzet elég lenne alig nagyobb üzemanyagfogyasztás és jóval nagyobb bevétel mellett.

A ŽSSK 913 004-8 Nyitr fotó

A ŽSSK 913 004-8 Nyitrabánya és Remätä között

A ŽSSKC 751 043-1 Nyit fotó

A ŽSSKC 751 043-1 Nyitrabánya és Remätä között

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

A 145-ös Felsőstubnya-Privigye vasútvonal első szakaszát Nyitrabányáig, benne a nagy völgyhíddal, a MÁV 1913-ban adta át, elsősorban a nagy szénkincsek és az erdők faállományának jobb kiaknázhatósága volt a cél. A továbbépítés terveit már a MÁV elkészítette (ezért épült előrelátóan az állomás Nyitrabányán jó magasra, nem pedig a völgy végébe), de a műtárgyakban gazdag szakaszt már csak a ČSD tudta megépíteni 1931-ben. A Nyitranováki Erőmű szénszállításait saját magánvasútja intézi (Hornonitrianske Bane Prievidza, HBP) jellegzetes zöld Dongókkal , de előfordulnak export menetek is például Lengyelország felé, ezeket most az AWT intézi. A tolatósok délelőtt 10 körül adnak randevút egymásnak Felsőstubnyán: érkezik két Szamár Ruttkáról, egy vagy két Szamár Körmöcbányán át Zólyomból és két Bardotkával a privigyei oldal is képviselteti magát. Elegycsere után indul mindenki vissza a saját helyére. Legutóbb a teher hegymenetben tíz órakor haladt Handlován (ez Nyitrabánya szlovák neve), visszafelé pedig a Felsőstubnyáról 12:17-kor induló személyvonatot üldözte állomásközre, Remätánál 12:46-kor áthaladva.

Egy ŽSSK színűre  fotó

Egy ŽSSK színűre fújt buszmegálló Nyitrabányán

Bányászlakótelep Nyitrabány fotó

Bányászlakótelep Nyitrabányán

Melyik a magasabb? fotó

Melyik a magasabb?

Bányászemlékmű fotó

Bányászemlékmű

Művelődési ház fotó

Művelődési ház

A ŽSSK 913 004-8 Nyitr fotó

A ŽSSK 913 004-8 Nyitrabánya és Rásztony között a nyitrabányai völgyhídon

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

Ezen a képen is össze-vissza érzi magát a természet, most vagy ősz van, vagy nyár, attól függ, melyik részeket vágjuk ki. Az idei tél még durvább kavalkádot hozott eddig.

Egy aláverőgép a nyitr fotó

Egy aláverőgép a nyitrabányai völgyhídon

Sokadrangú, hatvannal járható mellékvonal, de azért megkapja, ami jár neki. Nem úgy, mint nálunk.

A ŽSSK 913 034-5 Rászt fotó

A ŽSSK 913 034-5 Rásztony és Nyitrabánya között

A ŽSSK 913 007-1 Nyitr fotó

A ŽSSK 913 007-1 Nyitrabánya állomáson

80 éves a Nyitrabánya-Fels& fotó

80 éves a Nyitrabánya-Felsőstubnya vasútvonal

A ŽSSK 913 004-8 Német fotó

A ŽSSK 913 004-8 Németpróna és Pravenec között

A ŽSSK 913 008-9 Privi fotó

A ŽSSK 913 008-9 Privigye-Bajmócfürdő állomáson

A harmadik nap reggelén ismét a 145-ös vonal felé indultam, de ezúttal végigutaztam rajta, és a fotózás színhelye Felsőstubnya környéke lett.

A ŽSSK 913 008-9 Hársa fotó

A ŽSSK 913 008-9 Hársas-Nyitratormás állomáson (Chrenovec, Szlovákia)

A ŽSSK 757 001-3 Fels& fotó

A ŽSSK 757 001-3 Felsőstubnya megálló megállóhelyen

A ŽSSK 754 004-0 Č fotó

A ŽSSK 754 004-0 Čremošné és Horná ŠtubŇa obec között a Viadukt na Vode völgyhídon

A ŽSSK 754 004-0 Č fotó

A ŽSSK 754 004-0 Čremošné és Horná ŠtubŇa obec között

(ŽR Besztercebánya - Stubnyafürdő fővonal)

Itt bukkan ki a Túróci-medencébe a 170-es Besztercebánya - Alsóstubnya elágazás (- Ruttka) fővonal , amelyet a ČSD a Zólyom és Ruttka közötti MÁV északi fővonal alternatívájának épített, és Csehszlovákia első felbomlása után, 1940. december 19-én adták át a forgalomnak, idén tehát éves. A Zólyom-Zsolna gyorsvonatok kocsiparkja némiképp fejlődött az utóbbi években, ma már főleg IC-minőségű kocsik járnak bennük, a mozdonyok pedig 757-es Remot-Búvárokra cserélődtek.

A ŽSSKC 736 015-9 Stub fotó

A ŽSSKC 736 015-9 Stubnyafürdő és Odbočka Dolná Štubňa között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A képen egy 170-es vonali gyorstehervonat látható, és, mint mindent, amit a 170-es vonal környékén csinálok, ezt is elbénáztam. Addig keresgéltem a helyet, ahol a közben leszállt ködben meg tudtam volna lőni a tehert, hogy az szépen elporoszkált mellettem, és csak ez a béna kép maradt utána. Pedig az alsóstubnyai elágazás kijárati íve pont megfelelt volna a célnak.

A ŽSSKC 746 003-3 Stub fotó

A ŽSSKC 746 003-3 Stubnyafürdő és Odbočka Dolná Štubňa között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A tehervonatot, mivel a gépek egyenként nem túl izmosak (a 736-osak 990, a 746-osak 970 kW-osak), tológép segítette.

Alsóstubnya házai között fotó

Alsóstubnya házai között

Régi vízimalom fotó

Régi vízimalom

Park Stubnyafürdőn fotó

Park Stubnyafürdőn

Stubnyafürdő fotó

Stubnyafürdő

Stubnyafürdő megállóhe fotó

Stubnyafürdő megállóhely (Turčianske Teplice)

A ŽSSK 757 001-3 Turóc fotó

A ŽSSK 757 001-3 Turócdivék és Stubnyafürdő között

Ezek a rövid búváros személyvonatok Ruttka és Felsőstubnya között közlekednek.

A ŽSSK 757 002-1 Stubn fotó

A ŽSSK 757 002-1 Stubnyafürdő megállóhelyen

A ŽSSK 812 057-8 Stubn fotó

A ŽSSK 812 057-8 Stubnyafürdő megállóhelyen

Ezzel a Bézével ballagtam le a körmöcbányai vonalon Garamberzencéig, hogy végre azt a vonalat is lássam. Elég szép azért.

A ŽSSK 812 035-4 Garam fotó

A ŽSSK 812 035-4 Garamberzence állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A Panzerkampfwagen, vagyis tank álcafestésű Bézé ötlete a selmecbányai tanácstól származik, bár általában nem ez közlekedik a vonalon, pedig elég menő darab.

A ŽSSK 240 028-1 Garam fotó

A ŽSSK 240 028-1 Garamberzence állomáson

A ČD 242 214-5 Garambe fotó

A ČD 242 214-5 Garamberzence állomáson

560-as sorozatú Pantograf m fotó

560-as sorozatú Pantograf motorvonat jár ki Léváról

A ŽSSKC 240 105-7 és a fotó

A ŽSSKC 240 105-7 és a 240 095-0 Léva és Nagykálna között

A ŽSSK 812 050-3 és a  fotó

A ŽSSK 812 050-3 és a 812 033-9 Léva állomáson

Nem hiszem, hogy valaha még az életben sikerül két, eredeti fényezésű 812-est megörökítenem majd egy képben, de nem adom föl!

A MÁV-TR 431 176 Párkány-Ná fotó

A MÁV-TR 431 176 Párkány-Nána állomáson

A ČD Cargo 230 085-5 P fotó

A ČD Cargo 230 085-5 Párkány-Nána állomáson

Ez az igazi vasútromantika, ilyeneket még kellene szépen, napfényben, nyílt vonalon fotózni, mielőtt mennek a levesbe!

A ŽSSK 362 016-8 Párká fotó

A ŽSSK 362 016-8 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-TR 431 015 Párkány-Ná fotó

A MÁV-TR 431 015 Párkány-Nána állomáson

Megérkeztem Párkányba, így beutaztam a Léva-Párkány vonalat is. Itt mindent beborítottak a Szilik, azokon kívül csak egy cseh Laminátkát lehetett látni, illetve a később fölbukkant EC-t húzó szlovák Ászt. Mégsem éreztem egészen otthon magam, mert a három napos, InterRail-es túra végén a lévai állomáshelyű szlovák kalauz el kezdett kötözködni a jegyemmel. Nem tetszett neki, hogy a dátumban a hónap a nevével, és nem a sorszámával szerepel, és a nevével is magyarul. Namost én nem írok soha dátumot számmal, mert nem tartom szépnek, a magyar pedig az EU-ban hivatalos nyelv, tehát baja nem lehet vele. Az InterRail felhasználók számára elérhető szabályzatában sincs erre utaló szabály. Gond mondjuk nem volt, mert miután elmondta, hogy mi a baja, én hirtelen elfelejtettem szlovákul, de ékes angolsággal igyekeztem tájékoztatni arról, hogy a jegyem érvényes, a kollégái szerint is az, és hogy leszállni nem fogok. Miután négy megállón keresztül próbált szórakoztatni (menet közben visszatemetkeztem a könyvembe és kizártam őt) végülis eltűnt, így végeredményben valószínűleg ő is elfogadhatónak minősítette a bérletemet. Kötözködésének nyílván nacionalista okai voltak (a velem utazó felvidéki magyarok nagyon bölcsen nem is próbáltak meg tolmácsolni, jól látták, hogy itt nem a közös nyelv hiánya a gond), csak sajnos az ilyeneket nem lehet eltávolíttatni a cégtől, hiszen odafönt az egész szervezet ilyen. Jól jellemzik ezt a magyar nyelvű állomásnévtáblák körüli veszekedések, miközben még a nemzetállami eszmék által mélyen átitatott Romániában is teljesen természetes a magyar felirat a román alatt , azonos betűmérettel. Mint ahogy a gyergyószentmiklósi pénztáros sem kezdett el kioktatni, amikor magyarul kértem tőle jegyet Marosfőre , hanem gond nélkül és pontosan kiszolgált, hiszen ez a dolga. Érdekes módon a magyar határtól távolabb fekvő állomásokon a szlovák vasutasok mindig nagyon megörülnek, amikor meghallják, hogy magyar vasútbarátként érkeztünk oda fényképezni, és mindig megmondják, merre járnak, mikor jönnek a tehervonatok, érdekesebb mozdonyok, és igyekeznek olyan egyszerűen megfogalmazni szlovákul, hogy legyen esélyem megérteni. Ezek után nem fér a fejembe, hogy ebben az esetben ez miért nem működött.

A ZSSK 736 101-7 Kos és Nov fotó

A ZSSK 736 101-7 Kos és Nováky között

A ŽSSK 163 104-3 Ruttk fotó

A ŽSSK 163 104-3 Ruttka állomáson

A ŽSSK 240 081-0 Érsek fotó

A ŽSSK 240 081-0 Érsekújvár állomáson

A ŽSSKC 742 122-5 Érse fotó

A ŽSSKC 742 122-5 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 240 092-7 és 10 fotó

A ŽSSK 240 092-7 és 103-2 Érsekújvár állomáson

A ŽSSK 813 043-7 Nyitr fotó

A ŽSSK 813 043-7 Nyitrán

Topolcsány fotó

Topolcsány

Kinorány fotó

Kinorány

A 730 639-2 pályaszámú honv fotó

A 730 639-2 pályaszámú honvédségi dízelmozdony Novákynál

Honvédségi mozdonyok Nováky fotó

Honvédségi mozdonyok Novákynál

ŽSR B sorozatú, zöld,  fotó

ŽSR B sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

Modellezőknek azért lehet fontos ez a kocsi, mert ilyeneket (az ajtó fölötti, jellegzetes légbeszívóval) könnyen lehet szerezni például TT építési nagyságban. Kérésre küldök nagyobb fölbontású képet.

ŽSR B sorozatú, zöld,  fotó

ŽSR B sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

ČSD Bh sorozatú, zöld, fotó

ČSD Bh sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

Modellezőknek azért lehet fontos ez a kocsi, mert ilyeneket könnyen lehet szerezni például TT építési nagyságban. Kérésre küldök nagyobb fölbontású képet. Pályaszáma 21-18 300.

ČSD Bh sorozatú, zöld, fotó

ČSD Bh sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

ŽSR nosztalgia-étkez&# fotó

ŽSR nosztalgia-étkezőkocsi Privigyén

ŽSR nosztalgia-étkez&# fotó

ŽSR nosztalgia-étkezőkocsi Privigyén

ŽSR B sorozatú, zöld,  fotó

ŽSR B sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

Modellezőknek azért lehet fontos ez a kocsi, mert ilyeneket (az ajtó fölötti, jellegzetes légbeszívóval) könnyen lehet szerezni például TT építési nagyságban. Kérésre küldök nagyobb fölbontású képet.

ŽSR B sorozatú, zöld,  fotó

ŽSR B sorozatú, zöld, nosztalgia-személykocsi Privigyén

Régi tartálykocsi fotó

Régi tartálykocsi

Régi poggyászkocsi fotó

Régi poggyászkocsi

A ŽSSK 162 004-6 Sztre fotó

A ŽSSK 162 004-6 Sztrecsény és Ruttka között

A ŽSSK 754 034-7 Ruttk fotó

A ŽSSK 754 034-7 Ruttka és Sztrecsény között

A ŽSSK 163 124-1 Sztre fotó

A ŽSSK 163 124-1 Sztrecsény megállóhelyen

A ŽSSKC 742 006-0 Rutt fotó

A ŽSSKC 742 006-0 Ruttka állomáson

A ŽSSK 163 118-3 Ruttk fotó

A ŽSSK 163 118-3 Ruttka állomáson

A ŽSSKC 183 026-4 Rutt fotó

A ŽSSKC 183 026-4 Ruttka állomáson

A ŽOS Vrútky 702 609-9 fotó

A ŽOS Vrútky 702 609-9 Ruttka állomáson

A ŽOS Vrútky 702 609-9 fotó

A ŽOS Vrútky 702 609-9 Ruttka állomáson

M131-es Húrvinek valamilyen fotó

M131-es Húrvinek valamilyen konzerváló festésben Ruttkán

Nagyturány állomás fotó

Nagyturány állomás

Nagyturány állomás régi épü fotó

Nagyturány állomás régi épülete

Kerpelén fotó

Kerpelén

Madarak a víztározón fotó

Madarak a víztározón

Sutó megállóhely fotó

Sutó megállóhely

Az előtérben a helytelen irány régi típusú térközjelzője.

Két különböző paklikoc fotó

Két különböző paklikocsi Kralovánban (tolatós teherekhez használják őket)

Mozdonyszín Kralovánban fotó

Mozdonyszín Kralovánban

Hóeke és alagút Kralovánban fotó

Hóeke és alagút Kralovánban

Sztankován fotó

Sztankován

Spórolásképp kaptunk egy tológépet is.

Rózsahegy-fonógyár fotó

Rózsahegy-fonógyár

Rózsahegy-fonógyár fotó

Rózsahegy-fonógyár

Rózsahegy (RuŽomberok) fotó

Rózsahegy (RuŽomberok)

Liszkófalu-teher iparvágány fotó

Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás

Liszkófalu-teher iparvágány fotó

Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás

Liszkófalu-teher iparvágány fotó

Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás

Nagyolaszi fotó

Nagyolaszi

A ŽSSKC 131 039-0 és 0 fotó

A ŽSSKC 131 039-0 és 040-8 Liptószentmiklós állomáson

460-as betétkocsi fotó

460-as betétkocsi

A ŽSSK 163 119-1 Liptó fotó

A ŽSSK 163 119-1 Liptószentmiklós állomáson

Vágfalva raktára lebontva fotó

Vágfalva raktára lebontva

Vágfalva (VaŽec) fotó

Vágfalva (VaŽec)

Jelző Poprádon fotó

Jelző Poprádon

A peronok közötti harmadik vágány a tehervonati megelőző, ezen 100 km/h-val lehet haladni. Követendő példa lenne a hatékony állomásfelújításokra, de nálunk csak a megalománia működik. Itt szerencsére a hegyek korlátoznak.

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Ezen Gorenje-Mora reklám van.

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Célszerű poggyászrésszel összeépítve.

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Étkezőkocsi.

Szlovák gyorsvonati személy fotó

Szlovák gyorsvonati személykocsik

Régi IC-festésű Dunakeszi-kocsi. Ezek persze sokkal jobbak, mint a MÁV 10-67, 20-67 szériája, és természetesen van fülkés is.

Egy Laminátka és egy új 861 fotó

Egy Laminátka és egy új 861 sorozatú dízel-motorvonat Érsekújváron

Ondrochov fotó

Ondrochov

Komjáti fotó

Komjáti

Nyitranagykér (Velky Kyr) fotó

Nyitranagykér (Velky Kyr)

Nyitraivánka (Ivanka pri Ni fotó

Nyitraivánka (Ivanka pri Nitre)

A ŽSSK 813 037-9 és a  fotó

A ŽSSK 813 037-9 és a 736 105-8 Nyitrán

A ŽSSK 913 038-6 Nyitr fotó

A ŽSSK 913 038-6 Nyitra állomáson

Üzbég állomás (LuŽiank fotó

Üzbég állomás (LuŽianky)

JelŠovce fotó

JelŠovce

Nagytapolcsány (TopožČ fotó

Nagytapolcsány (TopožČany)

Az M 262.007 Nagytapolcsány fotó

Az M 262.007 Nagytapolcsányban (TopožČany)

Nagybossány (BoŠany) fotó

Nagybossány (BoŠany)

Nyitrazsámbokrét (Žabo fotó

Nyitrazsámbokrét (Žabokreky nad Nitrou)

Nagyugróc (Vežké Uherce) fotó

Nagyugróc (Vežké Uherce)

A ŽSSKC 751 132-2 Neme fotó

A ŽSSKC 751 132-2 Nemeskosztolány (Zemianske Kostožany) állomáson

A ŽSR 742 644-8 Nyitra fotó

A ŽSR 742 644-8 Nyitrabánya (Handlová) állomáson

Ágyazatrostáló Nyitrabánya  fotó

Ágyazatrostáló Nyitrabánya (Handlová) állomáson

A ŽSR 710 680-0 Nyitra fotó

A ŽSR 710 680-0 Nyitrabánya (Handlová) állomáson

Horná ŠtubŇa obec fotó

Horná ŠtubŇa obec

Odbočka Dolná Štu fotó

Odbočka Dolná Štubňa

A ŽSSK 240 112-3 Garam fotó

A ŽSSK 240 112-3 Garamberzence állomáson

A ŽSSK 913 005-5 Zsarn fotó

A ŽSSK 913 005-5 Zsarnóca állomáson

A ŽSSKC 742 227-2 Újbá fotó

A ŽSSKC 742 227-2 Újbánya (Nová BaŇa) állomáson

A ŽR 730 621-0 Újbánya fotó

A ŽR 730 621-0 Újbánya állomáson

Tessék megfigyelni a vörös csillagot a gépen!

A ŽSSK 240 103-2 Garam fotó

A ŽSSK 240 103-2 Garamkovácsi (Kozárovce) állomáson

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Ná fotó

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-TR 431 176 és 014 Pár fotó

A MÁV-TR 431 176 és 014 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Ná fotó

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Nána állomáson

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Ná fotó

A MÁV-TR 431 138 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 812 049-5 Párká fotó

A ŽSSK 812 049-5 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 812 050-3 Párká fotó

A ŽSSK 812 050-3 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 812 049-5 Párká fotó

A ŽSSK 812 049-5 Párkány-Nána állomáson

A ŽSSK 362 014-3 Párká fotó

A ŽSSK 362 014-3 Párkány-Nána állomáson

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

V46 2150 M41334 Bzmot307 441015 811

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

813 750 811 736 131 812 751 742 362 350 746 GTW 2/6

 

Régi és új albumok:

Pár holland képDízelek ÉrmihályfalvánJaszi répavonatRhB: 100 Jahre Chur-DisentisZalai dízelrobaj

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2017. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek