sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Napkeltétől napnyugtáig a Börzsöny körül

Motorvonatok a hóban: Bézék és szlovák 812-esek, FLIRT, a Királyréti Erdei Vasút Tóbi motorkocsija, és egy-két mozdony kiegészítésnek.

A MÁV-START 117 342 Fenyves fotó

A MÁV-START 117 342 Fenyveshegy és Magyarkút-Verőce között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Mivel az iskolában megvolt a félévzárás, lett egy kis szabadidőm, így úgy határoztam, hogy a szép időjárást kihasználva szombaton fotózni indulok. Természetesen a hófödte északi területek voltak a célpontok. A mozdonyrajongókat ki kell ábrándítanom: ezen a túrán még a szokásosnál is inkább a fények és a táj határozta meg a helyszínválasztásaimat, így mozdony alig akadt horogra, szinte kizárólag motorkocsik lesznek láthatóak. Nekem azok is nagyon tetszenek, és a közhiedelemmel ellentétben nem kell mindig Nohab a vonatfotózáshoz.

A MÁV-START 117 310 Magyark fotó

A MÁV-START 117 310 Magyarkút-Verőce és Fenyveshegy között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Életem első nyílt vonali bézés képét erről a felüljáróról lőttem. Nem jókor exponáltam, be is mozdult, pedig értékes lehetne: azt a (jópár évig elhúzódó) időszakot mutatta be, amikor már voltak felújított, sárga-piros Bézék (akkor mind a 300-as pályaszámtartományban), de vegyesen jártak régi, ötös bőrüléses, piros motorokkal és mellékekkel, de a piros motor mögé is került néha sárga csíkos Bzx. Szerencsére a 117 343 pályaszámú Retró-Bézé segít nosztalgiázni, még ha más sorozatokból tűnnek is el a retró gépek a Nosztalicskánál. A kőből épült felüljáró nagyon hangulatos, az angol vagy német vasutak hőskorát idézi.

A MÁV-START 117 243 Szokoly fotó

A MÁV-START 117 243 Szokolya és Berkenye között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Diósjenőre induló betétjáratot Berkenye előtt a Morgó-patak völgyében szerettem volna lefotózni. Ide bejutni azonban nagy hóban nem egyszerű: szerencsére a Panoráma úton sikerült leparkolnom, onnan pedig a hegygerincen át leereszkednem idáig. A kirándulás könnyebb volt, mint reméltem: az ösvényt a favágók, vadászok és sífutók már kellőképpen letaposták ahhoz, hogy csak kétszer akkora erőfeszítés legyen végigsétálni rajta, mint egyébként.

A MÁV-START 117 310 Nógrád  fotó

A MÁV-START 117 310 Nógrád és Berkenye között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Utasok Berkenyén
Hétvégén is meglepően nagy a vonal utasforgalma

Éppen visszaértem Berkenyére, hogy lefotózhassam a Diósjenő-Vác személyvonatot. A vasút Nógrádban és Berkenyén olyan, mint Budapesten a négyeshatos: pár óra alatt a fél település megfordul rajta.

Utasok Berkenyén fotó

Utasok Berkenyén

A MÁV-START 117 310 Berkeny fotó

A MÁV-START 117 310 Berkenye megállóhelyen

A MÁV-START 117 310 Magyark fotó

A MÁV-START 117 310 Magyarkút-Verőce és Fenyveshegy között

Most először sikerült autóval leelőznöm a 75-ös vonalon egy vonatot, pedig itt már megemelték 60 km/h-ra a sebességet. A fotóhely persze zúzmarával együtt jobban néz ki , de ma nem olyan nap volt.

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Szokolya-Mányoki és Hártókút között

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Hártókút állomáson

(könyvjelző) (Királyréti Erdei Vasút)

A Bézék elfogytak délelőttre, ideje volt átnyergelni a kisvasútra! Az első Tóbi motorkocsi némi betegeskedés után újra üzemel, és bár a nagybörzsönyi motorkocsi jobban néz ki, az eredeti dizájnhoz képest sokat dob ez a szárnyaskereket idéző díszcsík a homlokfalon. A királyréti Tóbi előnye még, hogy télen is lehet találkozni vele.

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Hártókút állomáson

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Morgó és Kismaros KEV között

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Morgó és Kismaros KEV között

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Szokolya-Riezner és Paphegy között

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Paphegy és Szokolya-Riezner között

(könyvjelző) (Királyréti Erdei Vasút)

A Királyréti Erdei Vasút Mk fotó

A Királyréti Erdei Vasút Mk48 2014 Szokolya-Riezner és Paphegy között

(könyvjelző)

Azért sikerült mozdonyt is fotózni: mozdonyvezetők évnyitó eseményére rendeltek különvonatot Királyrétre, ami két nyitottperonos Bax-ból és egy Mk48 sorozatú dízelmozdonyból állt.

A Királyréti Erdei Vasút M0 fotó

A Királyréti Erdei Vasút M06 401 Szokolya-Riezner és Szokolya-Mányoki között

(könyvjelző) (Királyréti Erdei Vasút)

Egy kis street-running.

A CER 0610 101-2 Zebegény é fotó

A CER 0610 101-2 Zebegény és Dömösi átkelés között

A ČD 380 005-9 Zebegén fotó

A ČD 380 005-9 Zebegény és Dömösi átkelés között

(könyvjelző)

A viaduktnál egy FLIRT-öt vártam csak, de kényelmetlen kapaszkodóhelyemre való tekintet nélkül csak nem érkezett meg. Aztán jött az erősen késett Jaroslav Hašek EC, így mozdonyos vonatot is fotózhattam itt legalább. Mondjuk ez nyugodtan mehetett volna helytelen vágányon is, és akkor a zónázó sem késik egy tizest.

A MÁV-START 415 070-1 Zebeg fotó

A MÁV-START 415 070-1 Zebegény és Dömösi átkelés között

(könyvjelző)

Így lőttem egy másik beállítást a zónázóról. Engem nem zavar az ilyen késés (nem ez volt az egyetlen a nap során, ami jobb fotózási helyzetet teremtett), de az utasokat nyílván jobban.

Ipolypásztó-Vámosmikola áll fotó

Ipolypásztó-Vámosmikola állomás

Régen ide csatlakozott be a Nagybörzsönyi Erdei Vasút .

Ipolypásztó-Vámosmikola áll fotó

Ipolypásztó-Vámosmikola állomás

Ipolypásztó-Vámosmikola áll fotó

Ipolypásztó-Vámosmikola állomás

Ipolypásztó-Vámosmikola áll fotó

Ipolypásztó-Vámosmikola állomás

A ŽSSK 812 009-3 Ipoly fotó

A ŽSSK 812 009-3 Ipolypásztó és Zalaba között

(könyvjelző) (Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A háttérben a Börzsöny hegység látszik. Járhatnánk a Fátrában is, de itt azért vadászni kell az ilyen perspektívát. A kis Csata-Ipolyság mellékvonal itt emelkedik át az Ipoly völgyéből a Garaméba.

Egy ismeretlen ŽSSK 81 fotó

Egy ismeretlen ŽSSK 812 Kőhídgyarmat és Kéménd között

Egy ismeretlen ŽSSK 81 fotó

Egy ismeretlen ŽSSK 812 Kéménd és Kőhídgyarmat között

(könyvjelző)

Ezt a vonatot Kéménd alatt egy töltésen terveztem fotózni, ahol szép napos is volt, de a Párkányból érkező vonat elég sokat késett, így inkább azt lőttem ott hátba, ehhez pedig másik helyet kerestem. A napnyugta fényeinél svenkeltem meg végülis. A késések itt is az én malmomra hajtották a vizet, de azért a ŽSSK azt a kevés vonatot megpróbálhatná pontosan közlekedtetni! Egyébként meg itt a bizonyíték, hogy az állítólag túlterhelt vasutat az ütemes menetrend kinyírása sem tenné pontosabbá.

Egy ismeretlen ŽSSK 81 fotó

Egy ismeretlen ŽSSK 812 Kéménd és Kőhídgyarmat között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

M06 401Bzmot 343754 300415 070425 962

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

117 M06 401 812 Mk48 380 415

 

Régi és új albumok:

COVID-vegyesVisó, majdnem a teljes<br /> vonalonSemmering- és Steyrtal-nosztalgiavonatokEMU.89, a nosztalgia<br />Tátrai VillamosSzarvaskő

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek