sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


További friss képek

Új albumok

2009-2018

150 éves a MÁV
150 éves a MÁV
Jubileumi ünnepség, parádé és Gőzmozdony Grand Prix a Füstiben. Az album végén hangos, szinte már füstszagú videó a versengésről!

Ivano Frankivszktól Ungvárig
Először egy D1-est üldözünk a dombvidéken, majd a Sztríj fűtőház következik, megnézünk két zsákvonalat Sztarzsavánál és motorvonatokat fotózunk az Uzsoki-hágó mindkét felén.

Nyári nosztalgiák a Felvidéken
Fogasgőzös a Tiszolc és Breznó közötti hegyipályán és Pielstick a talán hamarosan újranyíló Ipolyság-Zólyom vasútvonalon. Szerepel persze a tűzoltóvonat és a menetrend szerinti személyvonatok is.

MDmot tavasszal
Régi képek a virágok között közlekedő MDmot motorvonatokról a Hortobágyról és a Debrecen-Sáránd-Nagykereki vasútvonalról.

Felhős időben a
Tatár-hágón

D1, 2M62U, CsME3 - a szokásos jószágok a Keleti-Kárpátok lélegzetelállító tájain, a Tisza és a Prut folyók völgyében. Egy régi trains.hu fotóbuszozás képei nyolc év után végre fölkerültek!

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

24. számú vasútvonal

Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót (- Kehidakustány -) Sármellék - Balatonszentgyörgy

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.

Címkefolyam

Balatonszentgyörgy

30 26 37
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson
Nagyfelbontású kép
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson

Fotó: Takács Bence

M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson

Fotó: Takács Bence

26

Balatonszentgyörgy elágazás

26

Sármellék

Zalaapáti

Zalahosszúfalu

Bókaháza

Zalacsány

Kehidakustány

Gyülevész

Zalaszentlászló

Zalaudvarnok

Zalaszentgrót

Tüskeszentpéter

Zalabér-Batyk

25
vasutallomasok.hu új ablakba A szolgálati hely helyszínrajza új ablakba
A nyomvonalkorrekció térképe
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció. A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg. Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól. Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben.

jeffline, vasutallomasok.hu

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2018. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek