sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Végh József: Traisentalbahn

Az ÖBB mozdonyvezető a tanfolyam alatt készítette fényképeit a ma már csak megcsonkítva üzemelő osztrák vasútvonalon.

A St. Pölteni Rathausplatz  fotó

A St. Pölteni Rathausplatz a város tulajdonképpeni főtere, és mint ilyen számos rendezvény helyszíne. A város talán leghangulatosabb része, mindössze pár perc sétára a főpályaudvartól.

A Rathausplatzon álló szobo fotó

A Rathausplatzon álló szobor árnyékából megcsodálhatjuk a téren álló ferences templomot is, vagy elfogyaszthatunk egy hideg sört valamelyik étterem kerthelyiségében.

Sajnos helyet kapott St.Pöl fotó

Sajnos helyet kapott St.Pöltenben a modern építészet is

A Traisen parti kormányzati negyedben kapott helyet a hangtorony (Klangturm), ami egy 77, 2 méter magas modern épület, 650 tonna acélból és 1000 négyzetméter üvegfelülettel. Az épület kiállításoknak ad helyet ezen kívül rádió- és tévéadók találhatók benn, a földszinten pedig egy információs központ létesült.

Az előző épület s fotó

Az előző épület szomszédságában található a St. Pölteni Landesmuseum és Festspielhaus, szintén egy nagyon modern és rideg épület. Nekem irodaháznak tűnt első ránézésre , nem pedig múzeumnak és ünnepi játékok helyszínének.

A Traisen hídjáról nézve lá fotó

A Traisen hídjáról nézve látszanak a hegyek, ahonnan a folyó is érkezik, és amelyik irányba halad a Traisentalbahn vonala is. Jobbra pedig a kormányzati negyed épületei láthatók a parton.

A 2095 008-5 pályaszámú die fotó

A 2095 008-5 pályaszámú dieselmozdony vonatatta személyvonat indulásra várakozik az állomás keskeny nyomközű részén

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

A mozdonyvezető éppen egy írásbeli utasításra várakozik, majd röviddel később el is robogott a három kocsis vonatával.

Az 5090 007-5 pályaszámú ke fotó

Az 5090 007-5 pályaszámú keskennyomtávú motorkocsi várakozik a St. Pölten-i pályaudvaron

A háttérben látható épület is már a múlté, lassan elkészül az új épület. A manki úticélt sem írja manapság már ki az utastájékoztató tábla.

A 2095 008-5 pályaszámú die fotó

A 2095 008-5 pályaszámú dieselmozdony vonatatta személyvonat indulásra várakozik az állomás keskeny nyomközű részén

(Mariazellerbahn)

A mozdonyvezető éppen egy írásbeli utasításra várakozik, majd röviddel később el is robogott a három kocsis vonatával.

Induljunk el a Traisen völg fotó

Induljunk el a Traisen völgyében vonattal. A fővonalról leágazó vasútvonal délre fordulva, a st.pölteni fűtőház mellett halad el. Egy vonatból elkapott képen, a körfűtőház előtt, az 5047 016-0-ás jenbachi motorkocsi várakozik.

(Westbahn)

Odabent 2043-as, 2070-es és 2067-es gépek orrai tűnnek elő.

A St. Pölten Alpenbahnhof-i fotó

A St. Pölten Alpenbahnhof-ig egymás mellett halad a Mariazellerbahn és a Traisentalbahn

(Traisentalbahn)

Ezen az állomáson van a keskennyomközű vasút fűtőháza is. A képen egy, két 5047-esből álló személyvonat érkezik az állomásra, míg a háttérben egy 5090-es motorvonat hagyja el a fűtőházat. A két vasútvonal a Hauptbahnhof után külön szintben keresztezi egymást. A Traisentalbahn felüljárója a Mariazellerbahn két, rövid alagútja közé esik, így a kisvonatok csak pár métert haladnak ott világosban.

Az imént, a háttérben látot fotó

Az imént, a háttérben látott motorkocsit nézzük meg kicsit alaposabban. Az 5090 015-8 pályaszámú gépezet egy 20km/ó-s lassújelen halad éppen át.

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

A 2095 011-9-es dieselmozdo fotó

A 2095 011-9-es dieselmozdony tolatási munkálatok közben az Alpenbahnhof épülete előtt. Tőle balra az éppen használaton kívüli, kissé hanyag állapotú személykocsik állnak.

(Mariazellerbahn)

Az előbb látott mozdon fotó

Az előbb látott mozdony az ott-tartózkodásom alatt végig mozgásban volt, sajnos villanymozdony viszont egy sem mozgott…

(Mariazellerbahn)

Egy ellenfényes kép a szorg fotó

Egy ellenfényes kép a szorgoskodó 2095 011-esről és az Alpenbahnhofról.

(Mariazellerbahn)

Az állomás túlsó felén az Ö fotó

Az állomás túlsó felén az Ötschbär express kocsijai pihentek

Megtaláltam a hozzá ill! fotó

Megtaláltam a hozzá illő mozdonyt is

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

A 1099 007-5 pályaszámú hattengelyes villanymozdony, stílszerűen a kocsikhoz hasonló barna színben pompázik. A közel 100 esztendős matuzsálem a „Mariazell” nevet viseli.

Nekem az igazat megvallva j fotó

Nekem az igazat megvallva jobban tetszenek az elefántcsont, vérnarancs színű társai, mint a képen látható 1099 011-7, ami egyébként a „Puchenstuben” nevet viseli az oldalán.

(Mariazellerbahn)

A 13 darabos flottából a ke fotó

A 13 darabos flottából a kettes számot viselő hatlábú is a fűtőházban pihent. A „Gösing” nevű villanymozdony még a régi öntvény BBÖ-s cégjelzést viseli a homlokfalán.

(Mariazellerbahn)

Közben a 2095 011-9-es foly fotó

Közben a 2095 011-9-es folytatta a tolatási munkákat és a nosztalgiavonatok kocsijait rendezgette a fűtőház területén. Ezeket a kocsikat egyébként használják rendes személyvonatokban is kocsihiány esetén.

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Az 5090 007-5-ös motorvonat fotó

Az 5090 007-5-ös motorvonat elhagyja St.Pöltent.

(Mariazellerbahn)

Az Alpenbahnhof szomszédság fotó

Az Alpenbahnhof szomszédságában fekszik az ÖBB Technische Service főműhelye, ahova a belépés szigorúan tilos, sőt, mint a STOP tábla alatti tábla is mutatja, még fényképezni is tilos. Ezt nagyon komolyan is veszik! Nekem szándékomban sem volt bemenni, csak ezt az utcáról készített képet követtem el, de már ezzel felhívtam magamra a figyelmet és egy biztonsági őr rövid úton el is zavart.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Egy vonatból összeszerencsé fotó

Egy vonatból összeszerencsétlenkedett képpel azért tudom érzékeltetni, hogy benn azért lenne látnivaló. Kb. 20-30 dieselmozdony és számtalan személykocsi várt javításra vagy szétszerelésre a műhely területén.

(Traisentalbahn)

Továbbhaladva délre a vonal fotó

Továbbhaladva délre a vonalon, Spratzen állomásnál leágazik Wörth felé egy iparvágány, ami egy nagy pályaudvarrá terebélyesedik. Ez a pályaudvar, javításra váró kocsiknak ad helyet és pályavasút szállítókocsiijainak az otthona. A képen látható kocsik korábban a Rola vonatok fekvőhelyes kocsijaiként szolgáltak.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Ez a kocsi például korábban fotó

Ez a kocsi például korábban Wörglben szolgált, ahol az én szolgálati helyem is van. A kocsi, Európa nagy részén közlekedhetett a feliratai alapján.

Több csoportban volt ezekb& fotó

Több csoportban volt ezekből a kocsikból egy tucat. Korábban Wörglben, Innsbruckban és Welsben voltak államosítva, további sorsukról sajnos nem tudok.

Egy szomorú sorsú Schlieren fotó

Egy szomorú sorsú Schlieren is volt itt egy ideig elfekvőben, a kocsi sajnos teljesen kiégett.

A belseje nagyon siralmas á fotó

A belseje nagyon siralmas állapotba került. Mivel már ekkor elkezdődött ennek a kocsi típusnak a selejtezése, eladása, gondolom egy ennyire sérült példány sorsa csak az elbontás lehetett.

A kocsi beltere teljesen ki fotó

A kocsi beltere teljesen kiégett, a hőtől még az oldalablakok egy része is kitörött, bár az is lehet, hogy ezeket a tűzoltás során törték ki a tűzoltók.

Az egykor jobb időket  fotó

Az egykor jobb időket is megélt kocsi Linzben szolgált a katasztrófáig.

Bár a kocsi sorsa szomorú,  fotó

Bár a kocsi sorsa szomorú, így szoborként mégis jól mutat az üde fűtengerben.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

További két, számomra ismer fotó

További két, számomra ismeretlen előéletű személykocsi.

Az itt tárolt kocsikon kívü fotó

Az itt tárolt kocsikon kívül ezen a pályaudvaron rakódás is zajlik. Főleg vasútépítéshez használt anyagokat szállítanak innen, síneket, betonaljakat és egyéb építőanyagokat. A kiszolgálást Hectorokkal végezték, a képen a 2070 061-3-as éppen egy nagy híddaru előtt áll Spratzen állomáson.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A híddaru is megillet egy k fotó

A híddaru is megillet egy képet, tekintélyes méretű egy szerkezet!

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A wörthi tároló pályaudvaro fotó

A wörthi tároló pályaudvaron, és az itt lévő váltóüzemben megrakott kocsikból a spratzeni állomáson képeznek vonatokat. A 2070 045-6 pályaszámú spratzeni tartalék jelenleg éppen egy tolatási szünet idején pihen.

(Traisentalbahn)

2070 61-3 gurul a wörthi tá fotó

2070 61-3 gurul a wörthi tárlópályaudvarból Spratzen felé

(Traisentalbahn)

A 2070 070-4-es Hector Spra fotó

A 2070 070-4-es Hector Spratzen állomáson rendezi a kocsikat, amik majd délután egy tehervonatként mennek tovább valamilyen építkezésre. A háttérben a DB Schenker logisztikai parkja látható.

(Traisentalbahn)

Egy másik napon a spratzeni fotó

Egy másik napon a spratzeni tartalék a 2070 045-6 volt.

(Traisentalbahn)

Amit a spratzeni tartalék d fotó

Amit a spratzeni tartalék délelőtt összerendez, azt 2143-as mozdonyok továbbítanak tovább, a legtöbbször kettő is szükséges a hosszú és nehéz vonatra. A képen a forgalmista éppen egy személyvonatot meneszt a nehéz tehervonat mellett, az 5047 028-5 jenbachi motorkocsi személyében.

(Traisentalbahn)

A 2143 075-6 és a 2143 074- fotó

A 2143 075-6 és a 2143 074-9 szinkronban könnyen megbirkózik egy ekkora tehervonattal. Ilyen látványban is ritkán lehet része az embernek, a 2143-as mozdonyokat ahol lehet, kiváltják a modernebb 2016-os Herkulesekkel.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A 2143 029-3, a 2143 075-6  fotó

A 2143 029-3, a 2143 075-6 és a 2143 074-9 Spratzenben

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A tehervonatunk mellé egy újabb 2143-as érkezik, a 29-es sorozatszámú, mégpedig egy Schlieren kocsikból álló személyvonattal, a „radtramper traisental” nevű élményvonattal.

A 2413 029-3, a 2143 075-6  fotó

A 2413 029-3, a 2143 075-6 és az 5047 022-8 Spratzenben

(Traisentalbahn)

A kis állomás egész szépen betelt. A nagy dieselek közé beérkezett a Traisen felé közlekedő 5047 022-8 is. A 2153 075-6 mellett balra kicsit látszik, hogy az állomás negyedik átmenő vágányán is áll valami, történetesen egy Hector. Ennyit a vonalon zajló forgalomról. Sajnos ennek jórésze a vasút alsó pár kilométerére korlátozódik.

A 2143 029-3 a radtramper t fotó

A 2143 029-3 a radtramper traisentalal kijár Spratzenből, St.Pölten felé

(Traisentalbahn)

A kerékpárosoknak szánt élményvonatban 80 kerékpár számára van hely, és napi egyszer teszi meg az utat St.Pölten és Markt St. Aegyd am Neuwalde között.

A személyvonatok kijártak a fotó

A személyvonatok kijártak az állomásból, csak az 5047-es látszik még a kép jobb alsó sarkában. A tehervonat is lassan elmegy, csak a 2070 045-6 marad itt állomási tartalékként.

(Traisentalbahn)

Egy másik, felhősebb n fotó

Egy másik, felhősebb napon a 2143 055-8 volt az előbb is látott tehervonat élén, az állomási tartalék pedig a tároló pályaudvar felé vezető sínen várakozik

(Traisentalbahn)

Ezen a napon a bicajos vona fotó

Ezen a napon a bicajos vonatot a 2143 075-6 továbbította

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az ehhez hasonló váltószáll fotó

Az ehhez hasonló váltószállító kocsikkal több helyen is találkozhatunk Ausztriában, de azt kevesen tudják, hogy a váltók itt készülnek a St.Pölten melletti Wörthben, a Weichenwerk Wörth GmbH (WWG)-nál

Egy fémhulladék feldolgozó  fotó

Egy fémhulladék feldolgozó is üzemel itt, ide gyakran magyar Eas kocsikban érkezik az ócskavas

Végül egy utolsó kép a wört fotó

Végül egy utolsó kép a wörthi rakódó pályaudvarról. Ilyen gyökcsapos váltó is található még itt, ami elég ritka megoldás már a napjainkban, főleg egy kődobásnyira Ausztria legmodernebb váltógyárától tűnik kicsit idejétmúltnak.

(Traisentalbahn)

Spratzenból tovább haladva  fotó

Spratzenból tovább haladva Traisen felé, a Hart-Wörth megállóhelynél van az ÖBB oktatási központja

Ennek voltam hallgatója 3x négy héten át. Az épület innenső része szépen felújított, modern épület, míg a túlsó, képen nem látható régi része, már a második világháború idején is állt és páncélos laktanyaként szolgált. Ekkor épült, a még az épület mögé is benyúló nagy sínhálózattal rendelkező tároló és rakodó pályaudvar.

A laktanya múltat jelzi, a  fotó

A laktanya múltat jelzi, a tetőn lévő őrtorony is.

A Traisenből érkez! fotó

A Traisenből érkező nehéz tehervonatot többnyire két 2143-as vontatja St.Pöltenbe

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Ha esetleg kisebb vonatot sikerült csak összeállítani, akkor előfordulhat szóló, vagy két szinkronban üzemelő 2070-es is a vonat élén, sőt volt eset, amikor egy második tehervonat is érkezett a délután folyamán, amit a Traisenbe kivezényelt tolatós mozdony, többnyire 2070-es hozott le.

Délutánonként egyszer még i fotó

Délutánonként egyszer még ilyen négyes fogat is megfigyelhető volt ÖBB 5047-es motorkocsikból

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Kettő Hainfeldből, kettő pedig St. Aegyd am Neuwaldeből jött, majd Traisenben egyesültek ilyen tekintélyes vonattá. Érdekes megoldás, bár a négy 12 hengeres dízelmotor miatt bizonyára nem valami gazdaságos.

Az előbbi vonatnál, ta fotó

Az előbbi vonatnál, talán még a „radtramper traisental” élményvonat is gazdaságosabb, egy 2143-as nagymozdonnyal és három Schlieren kocsival. A képek egyébként a wörthi ÖBB iskola szobájából készültek :)

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Sajnos az időjárás gya fotó

Sajnos az időjárás gyakran volt ilyen esős, ezért sok kép készült csak az ablakban ülve, tanulás közben. De nem bánom, így utólag már ezek a képek is értékesebbnek tűnnek.

(Traisentalbahn)

A hajnali órákban, de csak  fotó

A hajnali órákban, de csak pénteken, még ilyen szép emeletes vonat is közlekedett 2016-os segédletével

(Traisentalbahn)

A kép St. Georgen am Steinfeld mellett készült.

Kár a magas kukoricáért, eg fotó

Kár a magas kukoricáért, egész jó képek készülhettek volna innen az ablakból, ha nem takarnák ki ilyen nagyon a vonatokat. A háttérben lévő házak St. Georgen am Steinfeld faluhoz tartoznak.

(Traisentalbahn)

A már sokat emlegetett keré fotó

A már sokat emlegetett kerékpáros kirándulóvonatról elég sok képet készítettem összességében, itt például St.Georgen am Steinfeld határában halad St.Pölten irányában, a 2143 058-2 vontatásával.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Szintén St.Georgen am Stein fotó

Szintén St.Georgen am Steinfeld faluban egy másik napon, a 2143 028-3 vontatásával a kis két kocsis vonat.

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az 5047 004-6-os motorkocsi fotó

Az 5047 004-6-os motorkocsi Rotheau és Traisen között napfürdőzik. Itt kimondottan érdekes a vonalvezetése a pályának, ívekkel tűzdelt, kellemes kilátással a Traisen folyó völgyére.

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 2070 045-6 Traisen á fotó

Az ÖBB 2070 045-6 Traisen állomáson

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Ez az állomás soha sem unalmas helyszín. Igazi fővonali viszonyok uralkodnak itt, érkeznek az ütemes menetrendben közlekedő személyvonatok St.Pöltenből, majd szétkapcsolódás után haladnak tovább az 5047-es motorkocsik Hainfeld és St. Aegyd am Neuwald felé. Visszafelé ugyan ez a helyzet. A szárnyvonalakról beérkező motorkocsik itt egyesülnek, majd mennek tovább St.Pöltenbe. Az állomáson egy tolatós csapat is dolgozik, rendezik a környékbeli feladóhelyek forgalmát és összeállítják a tehervonatokat, amikért 2143-as nagymozdonyok jönnek majd a délután folyamán.

A 2070 045-6 vontatta kis t fotó

A 2070 045-6 vontatta kis tehervonat Traisent hagyja el éppen

(Traisentalbahn)

Volt szerencsém egyszer elcsípni azt a napot, amikor a traiseni tartalék nem gépmenetben tér vissza honállomására, hanem két megrakott fás kocsival.

A 2070 045-6 vontatta kis t fotó

A 2070 045-6 vontatta kis tehervonat Traisent hagyja el éppen

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Volt szerencsém egyszer elcsípni azt a napot, amikor a traiseni tartalék nem gépmenetben tér vissza honállomására, hanem két megrakott fás kocsival.

A 2070 045-6 vontatta kis t fotó

A 2070 045-6 vontatta kis tehervonat Traisent hagyja el éppen

(Traisentalbahn)

A 2070-es elején a két ütköző között egy RK900-as, automatikus tolatási vonókészülék látható. A közép vezetőállásos mozdony bejárata nem oldalra nyílik, hanem mint a képen is látszik, előre. Jól is jön ez a meleg napokon, ha az ember nem szereti a klímát.

A traiseni állomás épülete  fotó

A traiseni állomás épülete a városi homlokzata felől

(Traisentalbahn)

Az állomásépülettel szemben egy kellemes kis fogadót találhatunk, terasszal és finom csapoltsörrel.

Egyszer sikerült a traiseni fotó

Egyszer sikerült a traiseni önkéntes tűzoltók nagyon öreg tűzoltóautóját is látnom, nem is akár hol, az állomásépület előtt. A tűzoltók pedig éppen „gyűlést” tartottak a szembe lévő fogadóban

(könyvjelző)

Ez pedig már a traiseni áll fotó

Ez pedig már a traiseni állomás peronja, egy éppen indulásra váró személyvonattal. Többször is ellátogattam ide, és meg kell vallani egészen komoly a személyforgalom, üres vonatok nem nagyon járnak, azok inkább a szárnyvonalak végállomásai felé jellemzőek, ezért is történtek az utóbbi időben vonalkurtítások.

(Traisentalbahn)

5047 017-8 vezetésével egy  fotó

5047 017-8 vezetésével egy két egységből álló személyvonat indul hamarosan St.Pöltenbe Traisen állomásról

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az 5047 010-3 érkezik Hainf fotó

Az 5047 010-3 érkezik Hainfeldből Traisenbe az esti meleg napfényben

Az 5047 004-6 már új színte fotó

Az 5047 004-6 már új színtervvel pompázik egy hagyományos festésű társával, Traisen állomáson

(Traisentalbahn)

5047 020-2 Traisenben fotó

5047 020-2 Traisenben

(Traisentalbahn)

A háttérben üres fás vagonok várnak a rakódásra.

St. Aegyd am Neuwald fel fotó

St. Aegyd am Neuwald felől érkezik egy személyvonat (5047 037-6)

(Traisentalbahn)

Az ív előtt a Gölsen acélszerkezetű hídján keresztül vezetett ide az útja.

St. Aegyd am Neuwald fel fotó

St. Aegyd am Neuwald felől érkezik egy személyvonat (5047 037-6)

(Traisentalbahn)

Hamarosan érkezik is majd egy Hainfeldből jövő motorkocsi is, majd egyesülnek és mennek tovább St. Pöltenbe.

Hamarosan be is érkezett a  fotó

Hamarosan be is érkezett a Hainfeldi motorkocsi, az 5047 016-0

(Traisentalbahn)

5047 005-3 Traisen állomáso fotó

5047 005-3 Traisen állomáson

(Traisentalbahn)

ÖBB Transportwagen Traisenb fotó

ÖBB Transportwagen Traisenben

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Ezeket a kocsikat olyankor alkalmazzák, amikor a rakodás egy olyan iparvágányon történik, ahol nincs lehetőség körüljárásra és ezért a kiszolgálás tolt formában történik. Ilyenkor a tolatásvetető ebben a kocsiban van a vonat élén, és rádión irányítja a mozdonyvezetőt. A kocsik saját lámpával, kürttel és vészfékező szeleppel is ellátottak.

Szlovák Sps fás kocsi Trais fotó

Szlovák Sps fás kocsi Traisen állomáson

(Traisentalbahn)

De láttam itt már Gyeseves kocsit is.

A Gölsen folyó hídja, Trais fotó

A Gölsen folyó hídja, Traisen mellett

(Traisentalbahn)

Itt ugyanis nem csak a vasútvonal ágazik ketté, hanem egy komoly mellékfolyó is érkezik a Traisenbe, mégpedig a Gölsen, aminek a völgyében halad a vasútvonal Hainfeldig, sőt korábban egészen Leobersdorfig, összekötve ezzel a Westbahnt a Süddel.

A Gölsen folyó hídja, Trais fotó

A Gölsen folyó hídja, Traisen mellett

(Traisentalbahn)

A Traisen folyó fotó

A Traisen folyó

A Traisen folyó fotó

A Traisen folyó

(könyvjelző)

A Traisen folyó Altenwörth erőműnél folyik a Dunába és mindössze 80 kilométerrel található a forrása a torkolattól, de 1750 méter magasságban. A folyó igazi horgász paradicsom, tele virgonc pisztrángokkal.

A Traisen folyó fotó

A Traisen folyó

Pl. ez a szép példány még azt is megengedte, hogy lefényképezzem.

A Traisen folyó fotó

A Traisen folyó

(könyvjelző)

De meleg nyári napokon, más látványosságokat is találhatunk a parton.

Az ÖBB prototípus motorkocs fotó

Az ÖBB prototípus motorkocsija, az 5047 001-2 Hainfeld, immár végállomáson

(könyvjelző) (Leobersdorfer Bahn)

A hainfeldi mellékvonalon is tettem egy látogatást, de sok képre nem volt lehetőségem, csak egyedül a szóló motorvonatot örökítettem meg, amivel Traisenből megtettem az oda-vissza utat. Ez pedig történetesen az 5047 001-2 volt, itt éppen Hainfeldben látható.

Marktl megállóhely fotó

Marktl megállóhely

St.Aegyd felé is ellátogattam, van is pár , talán érdekes, vonatablakból készített képem. Mint például ez, Marktl megállóhelyről.

Lilienfeld vasútállomása fotó

Lilienfeld vasútállomása

De Lilienfeld forgalmi szolgálattevője is megért egy kattintást. Az épület is legalább ennyire látványos volt (na jó, azért nem), de sajnos árnyékos arcát mutatta éppen nekem.

A következő nagyobb ál fotó

A következő nagyobb állomás Freiland volt, ahol kereszteztünk az 5047 025-1-el

(Traisentalbahn)

Itt volt korábban a türnitzi szárnyvonal elágazása. Errefelé már tipikus mellékvonali viszonyok uralkodnak, a freilandi állomáson például még jelzőlámpák sincsenek és gyakoriak a rugós váltók is. Freilandon azonban vonóvezetékes váltók és bejárati alakjelzők azért üzemelnek.

A következő nagyobb ál fotó

A következő nagyobb állomás Freiland volt, ahol kereszteztünk az 5047 025-1-el

(Traisentalbahn)

Freilandon elég tekintélyes fotó

Freilandon elég tekintélyes rakódás folyik, főleg fát adnak fel itt nagyobb mennyiségben

(Traisentalbahn)

Elhagyjuk Freiland állomást fotó

Elhagyjuk Freiland állomást, majd utánunk nem sokkal az 5047 025-1 is kijárt Traisen irányába

(Traisentalbahn)

Az egyes lassújel táblája jelzi a pálya kritikus állapotát. Az előtérben a régi vízház látható, itt vettek a hegynek fölfelé, Kurthofba tartó, és a mellékvonalon Türnitzbe induló gőzösök vizet.

Továbbhaladva Hohenberg a k fotó

Továbbhaladva Hohenberg a következő állomás, jellegzetes kőépülettel

(Traisentalbahn)

Hohenberg ad otthont Mikuláskor a híres Krampuszfesztiválnak.

Rakott rönkszállító kocsik  fotó

Rakott rönkszállító kocsik Hohenbergben

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd fotó

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd állomáson

(Traisentalbahn)

A már korábban is látott kerékpáros élményvonattal St. Aegydban is összefutottam, bár a képen csak félreállítva várja a későbbi indulási idő eljöttét. A vontatásról most is egy 2143-as gondoskodott, a 29-es.

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd fotó

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd állomáson

(Traisentalbahn)

A személyvonatok nem idáig, hanem a Piactérnél található, egyvágányos, Martk St. Aegyd am Neuwalde megállóhelyig közlekednek, odáig fog föltolni a Radtramper is.

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd fotó

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd állomáson

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd fotó

Az ÖBB 2143 029-3 St. Aegyd állomáson

(Traisentalbahn)

5047 044-2 St. Aegyd am Neu fotó

5047 044-2 St. Aegyd am Neuwalde állomáson

(Traisentalbahn)

Induljunk el képzeletben vi fotó

Induljunk el képzeletben visszafelé, és élvezzük a táj szépségét az ablakon keresztül!

Bár a tábla pont takarásban fotó

Bár a tábla pont takarásban van, elárulom a tartalmát, itt bizony a pályasebesség csak 40km/ó

In der Bruck egykori épület fotó

In der Bruck egykori épülete, máig is büszkén viseli tábláját, de jelenleg már csak, mint családi ház funkcionál

(Traisentalbahn)

Visszafelé Lilienfeld állom fotó

Visszafelé Lilienfeld állomásépületét is sikerült megörökíteni, ami egy masszív kőépület, ami a többi állomásépületre is jellemző a környéken

(Traisentalbahn)

Lilienfeldben újra kereszte fotó

Lilienfeldben újra kereszteztünk, ezennel az 5047 022-8-al

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A település egyébiránt híres a kolostoráról.

Természetesen a csinos forg fotó

Természetesen a csinos forgalmi szolgálattevőt ezennel sem hagyhattam ki, miután lefotóztam még kedvesen integetett is a drága, biztosan nem, én vagyok az egyetlen, aki lefényképezte

(Traisentalbahn)

A 5047 022-8 halad át Sprat fotó

A 5047 022-8 halad át Spratzen állomáson

(Traisentalbahn)

Végül még lenne pár képem Hart-Wörth megállóhely és Spratzen állomás környékéről. A háttérben egy postaládának csúfolt kis sárga pályafenntartási jármű is látható, amikből szerte az országban többet is láthatunk. Az ok, amiért ezt külön kiemeltem az, hogy ezek a kis, zajos gépek itt készültek Wörthben

Négy csatolt 5047-ből  fotó

Négy csatolt 5047-ből álló személyvonat, az 5047 019-4 sorszámú motorkocsival a végén

(Traisentalbahn)

Az 5047 021-0 csatolva hala fotó

Az 5047 021-0 csatolva halad a párjával Spratzenen keresztül St.Pölten felé

(Traisentalbahn)

5047 014-5 vezetésével érke fotó

5047 014-5 vezetésével érkezik három szinkronban dolgozó motorkocsi Hart-Wörth megállóhelyhez

(Traisentalbahn)

Köszönöm a figyelmed! Ha nem szeretnél lemaradni az új albumokról, jegyezd elő az RSS feedünket!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek